مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مجله علمی هوپا

باکتری‌هایی از دوران امپراتوری روم شرقی
دوشنبه 4 بهمن 1395
مرگ در دوران بارداری در دنیای باستان بسیار رایج بوده است، اما در مدراک باستان‌شناسی نمی‌توان در این مورد، گزارشی را یافت. با این حال، در بررسی جدیدی از DNA باستانی، محققان شواهدی از مرگ زنی را یافتند که در نتیجه‌ی عواقب بارداری، به ویژه بر اثر عفونت میکروبی کشنده، در ۸۰۰ سال پیش در شهر تروآ از دنیا رفته است.
با بیماری آسم بیشتر آشنا شوید
دوشنبه 4 بهمن 1395
حداقل ۲۲ میلیون آمریکایی آسم دارند، که تقریباً ۶.۵ میلیون نفر از آنها زیر ۱۸ سال سن دارند. اگر چه با درمان و مراقبت مناسب می‌توان از مرگ بسیاری از افراد به دلیل آسم جلوگیری کرد، اما هر روز حداقل ۹ آمریکایی جان خود را به خاطر این بیماری از دست می‌دهند، دست‌کم ۳.۳۰۰ نفر تلفات این بیماری در طول یک سال است.
ساختار زنده‌ی ۲۰۰۰ کیلومتری روی زمین، که از فضا دیده می‌شود!
دوشنبه 4 بهمن 1395
دیواره بزرگ مرجانی در شمال استرالیا، با طولی بیش از ۲.۰۰۰ کیلومتر بزرگ‌­ترین ساختار زنده‌ی سیاره‌ی زمین است. صخره­‌های مرجانی، از تعداد بسیار زیادی پولیپ‌­های مرجانی منفرد تشکیل شده‌اند، که دارای جنسی نرم و جانداران بدون مهره که توسط بافت­‌هایی به هم متصل هستند، تشکیل شده است.
ربات‌های پرنده‌ای که به تقلید از بدن جانوران ساخته شده‌اند
دوشنبه 4 بهمن 1395
اخیرا دانشمندان با الهام از پرندگان و جانوران پرنده، موفق به ساخت ربات‌های پرنده‌ای شدند که بسیار آرام و بی‌صدا قادر به پرواز کردن هستند.
کویت؛ کشور نفت و شاهین!
دوشنبه 4 بهمن 1395
کویت تنها کشور در جهان، بدون هیچ منبع طبیعی آب زیرزمینی یا سطحی است، اما اولین زمین چمن گلف را در سال ۲۰۰۵ افتتاح کرد!
چگونه نسبت به خودمان، حس خوبی پیدا کنیم؟
دوشنبه 4 بهمن 1395
ذهن و بدن شما کاملاً به یکدیگر وابسته هستند. ما چند پیشنهاد خوب برای بدن و ذهن شما داریم تا احساس خوبی درباره خودتان پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما امتحان کنید.
دو فضاپیمای جدید ناسا برای بررسی پیشینه‌ی منظومه‌ی شمسی
یکشنبه 3 بهمن 1395
فضاپیمای لوسی و سایکی، به دنبال جستجوی گذشته‌ی منظومه‌شمسی در سیارک‌ها خواهند بود. اخیراً، پس از اعلام مأموریت‌های اکتشافی در پیش‌رو، سازمان ناسا از دو مأموریت اکتشافی جدید برای بررسی پیشینه‌ی بسیار ابتدائی منظومه‌شمسی رونمایی کرد.
علت لکنت ‌زبان کشف شد!
یکشنبه 3 بهمن 1395
تحقیقی جدید نشان می‌دهد که در افراد دچار لکنت‌زبان، جریان خون مغز در منطقه‌ی بروکا، منطقه‌ای در لوب پیشانی که به تولید گفتار مربوط است، کاهش می‌یابد. کاهش بیشتر جریان خون در این منطقه با لکنت شدیدتر همراه است.
با هشت ماده غذایی مهم حساسیت‌زا آشنا شوید
یکشنبه 3 بهمن 1395
یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد، که حساسیت‌های غذایی در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱ به میزان %۵۰ افزایش داشته است، در حالی که دلیل آن همچنان ناشناخته است. از هر ۵۰ کودک یک نفر به سفیده تخم مرغ حساسیت دارد، که معمولاً با رسیدن به سن ۵ سالگی برطرف می‌شود.
همه چیز درباره خط ویژه‌ی نابینایان، بریل
یکشنبه 3 بهمن 1395
لویس بریل در سن ۵ سالگی بر اثر یک حادثه، بینائی‌اش را از دست داد. او زمانی که ۱۵ سال داشت، سیستم نوشتاری خود را ابداع کرد، که اساس آن نمایش حروف با نقاط برجسته بود. این سیستم از یک ایده نظامی به اسم شب‌نویسی الهام گرفته شده بود و طوری طراحی شده بود، که به سربازان اجازه دهد، در شب بدون اینکه از شمع یا کلام استفاده کنند، با هم صحبت کنند.
انسان‌های غارنشین، از خلال‌دندان استفاده می‌کردند!
یکشنبه 3 بهمن 1395
مطالعات نشان می‌دهد، که انسان باستان از خلال دندان استفاده می‌کرده است. استخوان فک کشف شده در شمال اسپانیا متعلق به انسان اولیه‌ای است، که ۱.۲ میلیون سال پیش می‌زیسته و بین دو دندان آن الیاف چوب وجود داشته است.
آیا ماه زمین از به هم پیوستن چندین ماه کوچک به‌وجود آمده؟
یکشنبه 3 بهمن 1395
اخیرا نظریه‌ای در مورد «تشکیل ماه» مطرح شده بر این اساس که میلیاردها سال پیش، برخوردهای متعدد کیهانی، مجموعه‌ای از قمرهای کوچک را به وجود آورده، که این قمرها در طول زمان به یک قمر واحد، که امروزه آن‌را با نام ماه می‌شناسیم، تبدیل شده‌اند.
جا دادن تمام انسان‌های کره‌ی زمین در یک حبه‌ی قند!
شنبه 2 بهمن 1395
اتم‌ها، دنیای اطراف ما را به شکل جامد جلوه می‌دهند. اما در حقیقت بیش از ۹۹.۹۹۹۹۹ درصد فضای داخل آن‌ها خالی است. یک اتم شامل هسته بسیار کوچک و متراکمی است، که با ابری از الکترون‌ها، که در منطقه‌ی نسبتاً وسیعی پراکنده هستند، احاطه شده است.
رکورد طولانی‌ترین زمان نخوابیدن یک انسان
شنبه 2 بهمن 1395
هرگز نمی‌توانیم بگوییم کسی که چشمانش باز است، واقعا بیدار است. بعضی افراد ممکن است بدون آنکه خودشان متوجه باشند، چرت بزنند.
با گرم شدن قطب شمال باید منتظر هجوم پشه‌ها باشیم!
شنبه 2 بهمن 1395
قطب شمال، جایی که دمای هوا سریع‌تر از هر جای دیگری در کره‌ی زمین، در حال افزایش است و پشه‌ها در رقابتی جدی، در حال غلبه بر گونه‌های دیگر از جانوران هستند.
انیشتین، مردی که جوراب نمی‌پوشید!
شنبه 2 بهمن 1395
بیش از صد سال پیش در ۲۵ نوامبر ۱۹۱۵، آلبرت انیشتین معادلات نسبیت عام خود را به آکادمی علوم پروس ارائه نمود. او تئوری نسبیت خاص خود را در سال ۱۹۰۵ منتشر کرد، اما ده سال دیگر را صرف کار بر روی ریاضیات نسبیت عام نمود.
ده دانستی جالب درباره‌ی الکل!
شنبه 2 بهمن 1395
طبق یافته باستان‌شناسان، الکل از دوران نوسنگی یا همان عصر حجر جدید، توسط انسان تولید و مصرف شده است. حتی کارگران سازنده اهرام مصر هم برای رفع خستگی، آب‌جو می‌نوشیدند.
ناسا به دنبال مشاهده‌ی دقیق سیاهچاله‌ها
شنبه 2 بهمن 1395
مأموریت آینده کاوشگر جدید ناسا، روی سیاهچاله‌ها و ستاره‌های نوترونی تمرکز خواهد داشت. ستاره‌های نوترونی، سیاهچاله‌ها، و دیگر بقایای انفجارهای ستاره‌ای، از جمله جذاب‌ترین اجرام جهان و از پیچیده‌ترین موضوعات مورد مطالعه‌ی دانشمندان هستند.
از بیماری دیابت بیشتر بدانیم
جمعه 1 بهمن 1395
تاریخچه‌ی کشف بیماری دیابت، به سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد باز می‌گردد. پزشکان مصری و هندی به خاطر وجود قند زیاد در ادرار به آن ادرار عسلی می‌گفتند. یک پزشک فرانسوی، در دهه ۱۸۵۰ میلادی، برای درمان دیابت مصرف مقدار زیاد شکر را توصیه کرد!
تولید پارچه‌های ابریشمی توسط چینی‌ها در ۸۵۰۰ سال پیش!
جمعه 1 بهمن 1395
اخیرا شواهدی مبنی بر تولید ابریشم با استفاده از پیله‌های کرم ابریشم توسط انسان در مقبره‌ای متعلق به ۸.۵۰۰ سال پیش، در کشور چین کشف شده است. ممکن است مردم آن زمان، در مقبره‌ها از اجسام زینتی از جنس ابریشم استفاده کرده باشند.
ناهید؛ سیاره‌ای که در آن خورشید از غرب طلوع می‌کند!
جمعه 1 بهمن 1395
لحظه‌ی تشکیل منظومه‌ی شمسی ما به زمانی برمی‌گردد که یک سحابی از گرد و غبار کیهانی شروع به چرخش به دور خود کرد و یک دیسک پیش‌ستاره‌ای را ایجاد کرد. خورشید در مرکز این قرص بود و بقیه سیارات هم از گرد و غبار اطراف این قرص پدید آمدند.
با بیماری‌ها و بوی بد دهان خداحافظی کنید!
جمعه 1 بهمن 1395
گرداندن روغن در داخل دهان، یکی از روش‌های قدیمی دندانپزشکی در طب هندی است، که بدن را از سموم پاک نموده و سلامت دهان و کل بدن را تقویت می‌کند. این روش، شامل نگه‌داشتن یک قاشق غذاخوری روغن در دهان با معده خالی، برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.
با پوشیدن این لباس، قهرمان شنای المپیک شوید!
جمعه 1 بهمن 1395
اگرچه ساده به نظر می‌رسند، اما لباس‌های شنا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شناگر کمک کنند، درون آب سُر بخورد. مهم‌ترین ویژگی، شکل هیدرودینامیکی آن است. طراحی مواد اولیه جدید، با هدف کاهش کشیده و فشرده شدن بدن در هنگام شنا، به ساده‌ترین شکل ممکن است.
یک دانه‌ی زیبای برف، چگونه به‌وجود می‌آید؟
جمعه 1 بهمن 1395
با گذشت زمان، قطرات کوچک آب، بلوری شکل می‌شوند و یک دانه‌ی برف شکل می‌گیرد. ما می‌توانیم فرآیند خیره کننده تشکیل دانه‌های برف را در فیلم‌های تایم‌لپس با بزرگ‌‌نمایی بالا ببینیم، اما علت اصلی این پدیده شگفت‌انگیز همچنان بر ما پوشیده است.
ساخت واکسن جدیدی از جنس نانودیسک، برای مقابله با سرطان
‌چهارشنبه 29 دي 1395
پژوهش‌ در زمینه سرطان یکی از حوزه‌های علوم پزشکی است که توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. حدود ۱۵.۵ میلیون نفر در آمریکا به سرطان مبتلا هستند و هر ساله حدود ۱۳ میلیون نفر به آن دچار می‌شوند.
قدرتمندترین طوفان خورشیدی که تاکنون به ثبت رسیده
‌چهارشنبه 29 دي 1395
عکس زیر تصویری از یکی از قدرتمندترین طوفان‌های خورشیدی است که تاکنون به ثبت رسیده است. در ماه‌های اُکتبر و نوامبر سال ۲۰۰۳، در طی ۲ هفته، فعالیت خورشیدی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت.
چگونه خاطرات در حافظه‌ی ما ثبت و ماندگار می‌شود؟
‌چهارشنبه 29 دي 1395
دانشمندان برای اولین بار، مکانیزمی که باعث منظم شدن امواج ریتمیک مغز می‌شوند را شناسایی کرده‌اند. این امواج، نقشی کلیدی در دائمی شدن خاطرات ما دارند. بر اساس این تحقیقات، خاطرات تحت تاثیر یک فرآیند تثبیت، دائمی شده و قوی‌تر‌ می‌شوند.
گرمایش جهانی در سال ۲۰۱۶ رکورد جدیدی بر جای گذاشت
‌چهارشنبه 29 دي 1395
بنابر گزارش موسسه تغییرات آب‌وهوایی کوپرنیک متعلق به اتحادیه اروپا، سال ۲۰۱۶ با اختلاف زیادی به عنوان گرم‌ترین سال کره‌‌ی‌زمین طی سال‌های اخیر ثبت گردید، بطوری‌که دما در ۲۰۰ کشور جهان به سقف تعیین شده برای محدود‌سازی گرمایش جهانی نزدیک شده است.
حقایق جالبی درباره گوگل
‌چهارشنبه 29 دي 1395
گوگل برگرفته شده از کلمه Googol که به معنی یک عدد یک و صد صفر جلوی آن است که توسط میلتون سیروتا خواهرزاده ادوارد کاسنر ریاضیدان آمریکایی اختراع شده است.
بوتاکس پوست صورت را فراموش کنید
‌چهارشنبه 29 دي 1395
بوتاکس پوست صورت را فراموش کنید! با سه ماده طبیعی، ماسکی برای خودتان بسازید که صورتتان را ۱۰ سال جوان‌تر می‌کند. اصلاً لازم نیست پول زیادی را صرف هزینه‌هایی برای جوان‌سازی پوست کنید.
تعداد گل‌برگ‌های آفتاب‌گردان همیشه عضوی از سری فیبوناچی‌ست!
‌سه شنبه 28 دي 1395
۲۳ نوامبر به عنوان روز فیبوناچی توسط ریاضیدانان و علاقمندان به ریاضی جشن گرفته می‌شود. توالی فیبوناچی برگرفته از نام ریاضیدان قرون وسطی، فیبوناچی است، که با سری اعداد ...۱،۱،۲،۳،۵،۸ آغاز می‌شود، که هر عدد مجموع دو عدد قبلی است.
ساخت ماده‌ای که می‌تواند آسیب‌های مغزی را درمان می‌کند
‌سه شنبه 28 دي 1395
دانشمندان برای ترمیم آسیب‌های ناشی از ضربه‌ی مغزی، ماده‌ای ژلاتینی ساخته‌اند، که دارای خواص درمانی برای آسیب‌دیدگان از ناحیه‌ی سَر، بر اثر تصادفات رانندگی، سقوط و یا تیراندازی است. این ماده توسط دکتر نینگ ژانگ در دانشگاه کارولینای جنوبی ساخته شده است.
سنگ‌های اطراف ما، چگونه به وجود آمده‌اند؟
‌سه شنبه 28 دي 1395
خانه‌ی ما زمین، سومین سیاره دور از خورشید و تنها جهان شناخته شده‌ای است، که اتمسفری با اکسیژن آزاد، اقیانوس‌هایی با آب مایع در سطحش و مهم‌تر از هر چیز، حیات را در بر دارد. زمین یکی از چهار سیاره‌ی خاکی همانند عطارد، ناهید و مریخ است، که سطح آن سنگی است.
چرا فرگشت این حشره‌ی عجیب را به گل ارکیده شبیه کرده است؟
‌سه شنبه 28 دي 1395
دانشمندانی از آمریکا، استرالیا و آلمان دریافته‌اند، که چرا حشره‌ای به نام «مانتیس ارکیده»، شبیه به گُل است. مانتیس‌های ماده‌ی بالغ، به دلیل همزیستی نیاکانشان با گل‌ها به منظور دستیابی به یک منبع آسان غذایی و شکار حشرات گرده‌افشان، ظاهری شبیه به گل پیدا کرده‌اند.
یک قدم تا کشف حیات روی مریخ؛ آب مایع هم کشف شد!
‌سه شنبه 28 دي 1395
اخیرا مشاهده رگه‌هایی تیره روی سطح سیاره‌ی مریخ توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است. این مناطق در سال ۲۰۱۱ توسط دانشمندان سازمان فضایی ناسا، که بروی تصاویر مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) مطالعه می­کردند، کشف شدند. این رگه­‌ها، با عنوان پدیده­‌ی خطوط شیب‌دار یا همان (RSL) در مناطقی نسبتاً گرم در سیاره مریخ به صورت فصلی رخ می­دهند.
چرا تاج‌ خورشید میلیون‌ها برابر گرم‌تر از سطح خورشید است؟
دوشنبه 27 دي 1395
این‌ سوال که چرا تاج‌ خورشیدی داغ‌تر از سطح خورشید هست، سال‌ها برای فیزیک‌دانان نامعلوم بود. اکنون دانشمندان سازمان فضایی ناسا، دلیل آن را پیدا کرده‌اند.
ماجرای پیدا شدن فرش قدیمی و اَشرافی در کشتی غرق‌شده‌ی هلندی
دوشنبه 27 دي 1395
در یک کشتی هلندی که حدود ۴۰۰ سال پیش غرق شده بود، تکه فرشی قدیمی و جالب کشف شده است. این فرش که از جنس ابریشم و پشم بافته شده، با نقش‌های گُل و حیواناتی از جمله شیر تزئین شده است.
ریزتراشه‌هایی که از نور بجای الکترون استفاده می‌کنند!
دوشنبه 27 دي 1395
پژوهشگران آزمایشگاه "هیولت پکارد" یکی از پیچیده‌ترین تراشه‌های اُپتیکی را ساخته‌اند، که می‌تواند برای انجام وظایف بهینه‌سازی مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه شامل ۱۰۵۲ قطعه اپتیکی است، که همه با هم کار می‌کنند تا محاسبات مالی را باکیفیت‌تر از سخت‌افزارهای معمول انجام دهند.
ده دانستنی جالب درباره‌ی کشور سوئیس
دوشنبه 27 دي 1395
سوئیس تنها کشوری است که در آن زنان از سال ۱۹۷۱ میلادی، حق رأی دارند. این کشور در سال ۲۰۰۲ به سازمان ملل متحد پیوست. به طور متوسط، هر فرد بالغ در سوئیس ثروتی در حدود ۵۱۳.۰۰۰ دلار آمریکا دارد.
رژیم غذایی سالم و ورزش می‌تواند روند پیری سلول‌های ما را برعکس کند
دوشنبه 27 دي 1395
تغییر در شیوه زندگی می‌توان زمان پیر شدن شما را بهبود بخشد. اخیراً در طی یک پژوهش، شواهدی از تغییرپذیر بودن بخشی از توالی DNA انسان به نام «تِلومر» دیده شد، که به شیوه‌ی زندگی ما مربوط است.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 157 158
شدت صوت (1 پاسخ)
سرعت صوت در هوا (1 پاسخ)
قوانین فیزیک (14 پاسخ)
لطفا این مدار رو برای من توضیح بدید ، مربوط به دزدگیر لیزری (2 پاسخ)
کتاب های هالیدی (3 پاسخ)
آسیب دیدن جو (1 پاسخ)
مجموعه مقالات عرفان کسرایی (4 پاسخ)
مراحل شکل گیری کرم چاله (4 پاسخ)
اگر توپی را در فضا رها کنیم (8 پاسخ)
آيا فيزيك يا رياضي رشته گمشده منه‌؟ (4 پاسخ)
چطور میشه دستگاه فرستنده امواج الکترومغناطیس درست کرد؟ (6 پاسخ)
معمای آخرین "عنصر کشف نشده" هسته کره زمین حل شد (0 پاسخ)
شکل موج (17 پاسخ)
انهدام نسبیت خاص و عام آلبرت اینشتین (به همراه مقالات) (353 پاسخ)
محاسبه انرژی (1 پاسخ)
سرعت سقوط اجسام (10 پاسخ)
اطلاعات در مورد رشته مهندسی هسته ای و آينده شغلي اين رشته (7 پاسخ)
زمان و یک چالش جدید (5 پاسخ)
خلاء چیست و اثر گرما بر حرکت نور در یک محفظه خلاء (0 پاسخ)
واکنش دهی ذرات (1 پاسخ)
بارش شهابی برساوشی (3 پاسخ)
تفاوت در انرژی پتانسیل و اصل هم ارزی جرم-انرژی انیشتین (3 پاسخ)
سوال درمورد آزمایش دوک و ریل شیبدار (0 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (0 پاسخ)
کتاب الکترومغناطیس گریفیتس (1 پاسخ)
دعوت به همکاری تحقیقاتی (0 پاسخ)
چگونه سرعت اسپین ذرات را حساب می کنند؟ (0 پاسخ)
تراز افقی (2 پاسخ)
پیش نیاز mcnp و مونت کارلو (0 پاسخ)
داروی جدید ام.اس با موفقیت آزمایش شد (0 پاسخ)
تحصیل در رشته های نجوم (23 پاسخ)
دمای منفی (1 پاسخ)
مرحله های خواب (3 پاسخ)
ثبت عکس‌های نادر از قبل و حین انفجار یک ستاره (2 پاسخ)
تبديلات ميدان ها (5 پاسخ)
مهارت حل مساله (2 پاسخ)
پرسش و پاسخ ریاضی (160 پاسخ)
چرخه کارنو (1 پاسخ)
سرعت سوق و جریان (2 پاسخ)
ستاره های متراکم هم خاصیت ربایش نور را دارند؟ (3 پاسخ)
فیزیکدان ایرانی دانشگاه هاروارد برنده جایزه دستاورد علمی شد (0 پاسخ)
tortion gyroscope (0 پاسخ)
سوال اصل عدم قطعیت (1 پاسخ)
ماشين محرك دائم (154 پاسخ)
کتاب معتبر ترجمه شده در زمینه انرژی تاریک (3 پاسخ)
کامپیوتر پرواز (0 پاسخ)
شرایط مرزی برای دو مسأله ی الکترومغناطیس (3 پاسخ)
فرمول برای تشخیص تالاسمی مینور (1 پاسخ)
افزایش احتمال برخورد دو نوکلئون (3 پاسخ)
کاربست پدیده EVP، نظرتان چیست؟ (3 پاسخ)
ماهیت انرژی (22 پاسخ)
سوال از طول موج خطوط طیف اتم هیدروژن (4 پاسخ)
عوامل خروجی ژنراتور (2 پاسخ)
انجماد بعد از مرگ (0 پاسخ)
باکتری‌هایی از دوران امپراتوری روم شرقی
با بیماری آسم بیشتر آشنا شوید
ساختار زنده‌ی ۲۰۰۰ کیلومتری روی زمین، که از فضا دیده می‌شود!
ربات‌های پرنده‌ای که به تقلید از بدن جانوران ساخته شده‌اند
کویت؛ کشور نفت و شاهین!
چگونه نسبت به خودمان، حس خوبی پیدا کنیم؟
دو فضاپیمای جدید ناسا برای بررسی پیشینه‌ی منظومه‌ی شمسی
علت لکنت ‌زبان کشف شد!
با هشت ماده غذایی مهم حساسیت‌زا آشنا شوید
همه چیز درباره خط ویژه‌ی نابینایان، بریل
انسان‌های غارنشین، از خلال‌دندان استفاده می‌کردند!
آیا ماه زمین از به هم پیوستن چندین ماه کوچک به‌وجود آمده؟
جا دادن تمام انسان‌های کره‌ی زمین در یک حبه‌ی قند!
رکورد طولانی‌ترین زمان نخوابیدن یک انسان
با گرم شدن قطب شمال باید منتظر هجوم پشه‌ها باشیم!
انیشتین، مردی که جوراب نمی‌پوشید!
ده دانستی جالب درباره‌ی الکل!
ناسا به دنبال مشاهده‌ی دقیق سیاهچاله‌ها
از بیماری دیابت بیشتر بدانیم
تولید پارچه‌های ابریشمی توسط چینی‌ها در ۸۵۰۰ سال پیش!
ناهید؛ سیاره‌ای که در آن خورشید از غرب طلوع می‌کند!
با بیماری‌ها و بوی بد دهان خداحافظی کنید!
با پوشیدن این لباس، قهرمان شنای المپیک شوید!
یک دانه‌ی زیبای برف، چگونه به‌وجود می‌آید؟
ساخت واکسن جدیدی از جنس نانودیسک، برای مقابله با سرطان
قدرتمندترین طوفان خورشیدی که تاکنون به ثبت رسیده
چگونه خاطرات در حافظه‌ی ما ثبت و ماندگار می‌شود؟
گرمایش جهانی در سال ۲۰۱۶ رکورد جدیدی بر جای گذاشت