مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مجله علمی هوپا

دنباله‌دارها به تشکیل جو زمین کمک کرده‌اند.
‌چهارشنبه 27 دي 1396
بر طبق تحقیقی جدید، بخش‌هایی از جو زمین میلیاردها سال قبل توسط دنباله‌دارها به سیاره‌ی ما آمده‌ است.
بررسی تاثیر تغییرات آب و هوایی بر اقیانوس‌های جهان
‌چهارشنبه 27 دي 1396
گروهی بین‌المللی از محققان، مدلی کامپیوتری طراحی کرده‌اند که وضعیت‌ چندین دهه‌ی آینده‌ی اقیانوس‌های جهان را در خصوص چهار محرک اصلی، پیش‌بینی می‌کند.
هورمونی که باعث تثبیت حجم خون می‌شود.
‌چهارشنبه 27 دي 1396
«وازوپرسین» که «هورمون آنتی‌دیورتیک» هم نامیده می‌شود، از مغز آزاد می‌شود و در کلیه کار می‌کند و فرآیندی به‌نام «دیورز» را سرکوب می‌کند.
زمینه‌های مختلف تحقیقاتی دانشگاه سیدنی استرالیا
‌چهارشنبه 27 دي 1396
دانشگاه سیدنی استرالیا یکی از دانشگاه‌های برتر دنیا است. مسئولین دانشگاه سیدنی، مشکلات را درک می‌کنند، از جنبه‌های مختلف آن‌ها را می‌بینند و برای حل این مشکلات، با ترکیب تخصص‌ها و استعدادهای دانشمندان خود از رشته‌های گوناگون، آن‌ها را برطرف می‌کنند.
گونه‌ی عنکبوت دریایی جدید، به‌نام اسطوره‌ی موسیقی نام‌گذاری شد.
‌سه شنبه 26 دي 1396
گروهی بین‌المللی از زیست‌شناسان، گونه‌ی جدیدی از عنکبوت دریایی جز و مدی را در کوئینزلند استوایی استرالیا پیدا کرده و نام «باب مارلی» خواننده و ترانه‌سرای مشهور جامائیکایی را بر آن گذاشته‌اند.
دانشمندان فرضیه‌ای صد ساله را رد کردند!
‌سه شنبه 26 دي 1396
مغز انسان بیش از ۸۰ میلیارد عصب دارد که هر کدام به یکدیگر متصل شده و تریلیاردها اتصال با نام «سیناپس» را به‌وجود می‌آورند.
شاید منظومه‌ی‌شمسی در حبابی کیهانی به وجود آمده باشد!
‌سه شنبه 26 دي 1396
گروهی از اخترشناسان دانشگاه شیکاگو و دانشگاه کلمسون، به ارائه‌ی نظریه‌ای درباره‌ی چگونگی شکل‌گیری منظومه‌ی شمسی، در پوسته‌ای متراکم از ابر بزرگی از گاز و گرد و غبار در اطراف ستاره‌ی «ولف‌رایت» شده است.
ورزش به کمک درمان مشکلات شناختی می‌رود.
‌سه شنبه 26 دي 1396
اگر متخصصان پزشکی به جای دارو، ورزش را به افراد مبتلا به نقص شناختی تجویز کردند، متعجب نشوید.
ساخت جلیقه‌ی ضدگلوله‌ی گرافنی، سخت‌تر از الماس
دوشنبه 25 دي 1396
«دیامن» که از دو لایه‌ی متراکم گرافن تشکیل شده است، پس از ضربه خوردن موقتاً سخت‌تر از الماس می‌شود.
محققان ژنوم گندم نان را تحلیل کردند.
دوشنبه 25 دي 1396
گروهی بین‌المللی از دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز، مؤسسه‌ی ارل‌هام و پسیفیک بیوساینس، اولین توالی ژنومیِ تقریباً کامل، برای گندم نان معمولی را تولید کردند.
برای دیدن بزرگترین تصویر ثبت ‌شده از کیهان، آماده باشید!
دوشنبه 25 دي 1396
تلسکوپ فضایی هابل، چشمان ما را به عجایب جهان هستی باز کرد. از پدیده‌های سحابی‌های فلورسنت گرفته تا کهکشان‌های انفجاری که پیش‌تر تنها به‌صورت نظری به اثبات رسیده بودند، به کمک این تلسکوپ و با جزئیات باورنکردنی به‌تصویر کشیده شدند.
مدل‌های ریاضی، فرگشت مغز را آشکار می‌کند.
دوشنبه 25 دي 1396
طبق مطالعه‌ای که در زیست‌شناسی محاسباتیِ «PLOS» منتشر شد، مدل ریاضی جدید می‌تواند در توضیح این مطلب که چه چیزی سبب سیر تکاملی مغزهای بزرگ در بشر و حیوانات دیگر می‌شود، به ما کمک کند.
قمری کوچک در کمربند کویپر
یکشنبه 24 دي 1396
شکار جرمی با نام «2014 MU69» توسط فضاپیمای «افق‌های نو»، متعلق به ناسا در آینده فرصتی مهم و نادر برای مطالعه‌ی جامع جرم کمربند کویپر خواهد بود.
نقش احتمالی ترکیبات گیلاس شیرین در برابر افزایش وزن
یکشنبه 24 دي 1396
محققان دانشگاه تاسمانیای استرالیا، به‌منظور دستیابی به درمانی در رژیم‌های پُرچرب، آزمایش‌هایی را برای تعیین بازده‌ی «آنتوسیانین»‌ها انجام داده‌اند؛ آنتوسیانین‌ها ترکیب فعال زیستی هستند که با غلظت بالا در گیلاس شیرین یافت می‌شوند.
زنبورعسل نر برای انتخاب گل از الگوهای دمایی استفاده می‌کند.
یکشنبه 24 دي 1396
طیف گسترده‌ای از گل‌ها نه تنها سیگنال‌هایی را تولید می‌کنند که ما می‌توانیم ببینیم و ببوییم، بلکه حتی سیگنال‌هایی را تولید می‌کنند که نامرئی هستند، مانند گرما.
چرا هواپیماها در آسمان توقف نمی‌کنند تا زمین زیر پایشان بچرخد؟
یکشنبه 24 دي 1396
این سوال برای سال‌ها ذهن مرا درگیر خود کرده بود. وقتی هواپیما در هوا قرار دارد، چرا باید اقدام به حرکت کند، در حالی که می‌تواند در فاصله‌ای امن در بالای زمین به شکل ثابت قرار بگیرد و منتظر چرخش زمین باشد و سپس با رسیدن به محل فرودش به زمین بنشیند؟
ریشه‌ی سرطان خون در ژنوم خفاش یافت شد.
شنبه 23 دي 1396
دانشمندان آثار ژنتیکی‌ای از اجداد اولیه‌ی سرطان خون در ژنوم‌های خفاش یافتند.
آیا آب خالص وجود دارد؟
شنبه 23 دي 1396
این‌طور به‌نظر می‌رسد که آب خالص اهمیت بالایی برای افراد دارد. در بطری‌های آب معدنی، واژه‌ی «خالص» را قبل از «تازه» و «تمیز» به‌عنوان تبلیغات ذکر می‌کنند.
راز طول عمرِ طولانی‌تر آمیش‌ها از چیست؟ ژنتیک یا سبک زندگی؟
شنبه 23 دي 1396
طبق پژوهشی به رهبری دانشگاه نورث‌وسترن که اخیراً منتشر شده است، جهشِ نادرِ ژنی «از دست دادن عملکرد» به‌نام «SERPINE1» که در میان جمعیت «آمیش» سنتی در هند شناسایی شده، با طول عمر طولانی‌تر، متابولیسمِ بهتر و میزان کمترِ ابتلا به دیابت ارتباط دارد.
پرنورترین تب‌اختر جهان رصد شد.
شنبه 23 دي 1396
سازمان فضایی اروپا «ESA»، دورترین و درخشان‌ترین بقایای ستاره‌ای، که «تب‌اختر» خوانده می‌شود، در جهان را مشاهده کرده است.
افسردگی ساختار مغز را تغییر می‌دهد.
‌پنجشنبه 21 دي 1396
پزشکان بیمارستان کودکان در بیمارستان لس‌آنجلس دریافته‌اند، افسردگی قادر به ایجاد تغییر در ساختار مغز است و می‌توان با درمان مناسب ساختار مغز را به حالت قبل برگرداند.
مانور مدارگرد ناسا برای اجتناب از تصادفی فضایی
‌پنجشنبه 21 دي 1396
فضاپیماها معمولاً برنامه‌ای زمان‌بندی شده‌ی دقیقی در مورد اینکه چه زمانی از هر منطقه‌ی مشخص شده عبور خواهند کرد، دارند.
زندگی اجتماعی جانداران، لزوماً نیازمند قدرت بالای مغز نیست.
‌پنجشنبه 21 دي 1396
برخی از گونه‌های دارکوب‌ها به‌صورت اجتماعی زندگی می‌کنند، اما مغز آن‌ها از حدی که تاکنون برای گونه‌ای اجتماعی، لازم به نظر می رسید، کوچک‌تر است.
چهار نکته برای مطالعه‌ی مقالات علمی
‌پنجشنبه 21 دي 1396
شما مقاله‌ای علمی در مورد یافته‌های علمی می‌خوانید و می‌خواهید خودتان در مورد آن، بررسی کنید و یا موظف شده‌اید، مقاله‌ای را در مدرسه یا دانشگاه بخوانید.
۱۰۰ مطلب پربیننده‌ی مجله‌ی علمی ایلیاد در سال ۲۰۱۷
‌چهارشنبه 20 دي 1396
از اینکه طی یک‌سال گذشته، با مجله علمی ایلیاد همراه بودید از شما سپاسگزاریم. در این‌جا می‌توانید پربازدیدترین مطالب سال ۲۰۱۷ میلادی را ببینید و آن‌هایی که مورد علاقه‌تان است را بخوانید.
ترموستات طبیعی در لایه‌های بالایی جو زمین
‌چهارشنبه 20 دي 1396
گاهی اوقات، خورشید ستون‌های عظیم پلاسما را از تاج خود به‌شکل جریانی‌هایی به سمت زمین پرتاب می‌کند.
ثبت تصویری خارق‌العاده از خوشه‌ی ستاره‌ای M79 توسط هابل
‌چهارشنبه 20 دي 1396
این عکس، تهیه شده توسط تلسکوپ فضایی هابل ناسا و آژانس فضایی اروپا، خوشه‌ی ستاره‌ای کروی «مسیه ۷۹» یا همان M79 را نشان می‌دهد.
لبخند مونالیزا رمزگشایی شد؛ علم می‌گوید او شاد است.
‌چهارشنبه 20 دي 1396
لبخند مشهور مونالیزا که برای قرن‌ها مورد تحقیق و بحث بوده است، بارها مبهم خوانده شده است. اما آیا واقعاً درک این لبخند به این سختی است؟ ظاهراً خیر.
آنچه درباره‌ی سرکه‌ی نارگیل می‌گویند، حقیقت دارد؟
‌چهارشنبه 20 دي 1396
حامیان استفاده از سرکه‌ی نارگیل می‌گویند، فواید سلامتی آن مشابه با سرکه‌ی سیب است. با کنار رفتن سرکه‌ی سیب، اکسیر سلامتی جدیدی مطرح شده است.
مغز به گونه‌ای سازماندهی شده که به خارشِ دیگران واکنش نشان دهد.
‌سه شنبه 19 دي 1396
خارش رفتاری به‌شدت مسری است. وقتی می‌بینیم کسی خود را خارش می‌دهد، ما هم دوست داریم بدن‌مان را خارش دهیم.
نوشیدنی‌های رژیمی خطر ابتلا به جنون را سه برابر می‌کند!
‌سه شنبه 19 دي 1396
بر اساس مطالعات اخیر، افرادی که روزانه یک نوشیدنی رژیمی مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به جنون و یا سکته در آن‌ها سه برابر می‌شود.
شواهدی از سیاره‌ی سنگی در مدار ستاره‌ای مُرده
‌سه شنبه 19 دي 1396
یک جفت ستاره‌ی دوتایی با نام سامانه‌ی «SDSS1557» شواهدی از سیاره‌ای سنگی دارند. اخترشناسان آن‌را سامانه‌ی دوتایی «Tatooine» می‌نامند.
خاصیت آنتی‌بیوتیک عصاره‌ی شیره‌ی درخت افرا
‌سه شنبه 19 دي 1396
جمعیت بومی در کانادا به‌مدت طولانی از شربت عصاره‌ی درخت افرا، برای مبارزه با عفونت‌ها استفاده کرده‌اند.
بررسی حالت چرخشی تار عنکبوت‌ها
دوشنبه 18 دي 1396
محققان در مطالعات اخیر خود دریافتند، زمانی که عنکبوت تارش را می‌پیچاند، تا حدودی این تار حالت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری می‌یابد.
شیرین‌کننده‌ها عاملی مهم در اضافه وزن
دوشنبه 18 دي 1396
اریتریتول الکل قند به‌طور طبیعی در میوه‌هایی مثل گلابی و هندوانه وجود دارد، اما به‌عنوان جایگزین شکر در غذاهای کم‌کالری موجود است.
انسان‌ها در هزار سال آینده چگونه هستند؟
دوشنبه 18 دي 1396
انسان‌ها هنوز در حال تحول هستند. این تحول در هزار سال آینده ما را به کجا می‌برد؟ احتمال اینکه بلندقدتر شویم زیاد است. انسان‌ها در ۱۳۰ سال گذشته افزایش قد زیادی داشته‌اند.
ستاره‌شناسان امواج شبکه‌ی کیهانی را اندازه‌گیری می‌کنند.
دوشنبه 18 دي 1396
شبکه‌ی کیهانی، ساختار گسترده‌ای است که کم‌جمعیت‌ترین مجموعه‌های کیهانِ دوردست را به یکدیگر متصل می‌کند. این شبکه با رشته‌های گاز هیدروژن بسیار قدیمی که از زمان انفجار بزرگ به‌جا مانده، تشکیل شده است.
رصد قمر سیاره‌ی مریخ با تلسکوپ فضایی هابل
یکشنبه 17 دي 1396
در دوازدهم ماه می سال ۲۰۱۶، تلسکوپ فضایی هابل، ۱۳ تصویر مجزا تهیه کرد و اخترشناسان فرصت را برای ایجاد تصویری تایم‌لپس مغتنم شمردند تا قمر «فوبوس» را در حین سفر مداری‌اش به دور مریخ نمایش دهند.
آب در مقیاس نانو به شکل شگفت‌انگیزی منظم است.
یکشنبه 17 دي 1396
پژوهشی جدید نشان می‌دهد که سطح قطرات کوچک آب، با اندازه‌ی ۱۰۰ نانومتر، به شکل شگفت‌انگیزی با نظم و ترتیب چیده شده است.
خاصیتی باورنکردنی از توت‌فرنگی!
یکشنبه 17 دي 1396
محققان مؤسسه‌ی مطالعات بیولوژیکی سالک، شواهد بیشتری را دریافتند که «فیزیتین»، فلانوئیدِ طبیعیِ موجود در توت‌فرنگی و سایر سبزیجات یا میوه‌های خوراکی، می‌تواند نقص‌های شناختی و التهاب مربوط به پیری را در موش‌ها کاهش دهد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 188 189
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
نمایش کسر ثابت گرانش, سرعت نور ، عدد طلایی با توانهای 3 (3 پاسخ)
تغییرات رنگ به علت زاوبه تابش (5 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (11 پاسخ)
موتور دما کوری (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (19 پاسخ)
ترازو جرم یک ماده را اندازه گیری می کند یا وزن آن ماده را (4 پاسخ)
تصاویر نجومی (1949 پاسخ)
فاصله زمین و خورشید چگونه باعث پدید امدن فصل‌ها می‌شود؟ (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (494 پاسخ)
بازی با احتمالات (4 پاسخ)
تابش ذره باردار شتاب دار در مکانیک کوانتومی (0 پاسخ)
تعریف علم فیزیک (10 پاسخ)
رساناي منزوي (3 پاسخ)
فناوری‌هایی که در سال 2018 رشد می‌کنند (0 پاسخ)
چه تعبیری از کوانتوم داشته باشیم؟ (1 پاسخ)
مشکل در بردارهای محوری (شبه بردار ها) (18 پاسخ)
4 بعد جهان؟ (36 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (68 پاسخ)
آسيب ناشي از برخورد، با انرژي مرتبط هست يا تكانه؟ (5 پاسخ)
شرايط مرزي (5 پاسخ)
ميدان تاخيري (25 پاسخ)
واپاشی هسته ای (1 پاسخ)
نتایج شگفت‌انگیز یک آزمایش برای درمان هموفیلی (0 پاسخ)
دروس آنلاین و رایگان در دانشگاه‌های برتر دنیا (2 پاسخ)
[پارادوکس] ذره باردار در میدان گرانشی یکنواخت (13 پاسخ)
تعریف آماری فشار (0 پاسخ)
مفهوم تکانه (2 پاسخ)
ظرفیت خازن (3 پاسخ)
سوال مربوط به اثبات فرمول های انرژی نسبیتی (3 پاسخ)
محاسبه سرعت چرخش در حرکت دورانی یکنواخت (1 پاسخ)
مدل تکتایی برای کوارک ها به چه معناست؟ (0 پاسخ)
بررسی ناوردایی توان در نسبیت خاص (2 پاسخ)
بررسی پایستگی تکانه و انرژی (1 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (3 پاسخ)
بازبهنجارش (14 پاسخ)
کشف یک واقعیت خفه کننده! (3 پاسخ)
ایجاد دافعه در آهنربا (1 پاسخ)
معرفی چند سایت فیزیک (12 پاسخ)
سوال ترکیبی پرتابه و انرژی (1 پاسخ)
چگونه باید ضخامت حباب را اندازه گرفت؟ (3 پاسخ)
شتاب تبدیلات لورنتس (5 پاسخ)
ریاضیات کوانتومی (4 پاسخ)
قرص دیجیتالی که ورود خود را به معده اطلاع می‌دهد (0 پاسخ)
باکتری‌های روده تاثیر درمان سرطان را "بیشتر" می‌کند (0 پاسخ)
انرژی از هیچ، با انرژی پتانسیل گرانشی (34 پاسخ)
هوش مصنوعی که سیستم‌های امنیتی را دور می‌زند (0 پاسخ)
اتساع طول (2 پاسخ)
برنامه محاسباتی عدد پی (8 پاسخ)
راه و روش ترجمه کتاب های فیزیک (3 پاسخ)
آیا جنس مواد نسبیست؟ (5 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (15 پاسخ)
ردیابی امواج گرانشی در برخورد دو ستاره نوترونی (0 پاسخ)
دنباله‌دارها به تشکیل جو زمین کمک کرده‌اند.
بررسی تاثیر تغییرات آب و هوایی بر اقیانوس‌های جهان
هورمونی که باعث تثبیت حجم خون می‌شود.
زمینه‌های مختلف تحقیقاتی دانشگاه سیدنی استرالیا
گونه‌ی عنکبوت دریایی جدید، به‌نام اسطوره‌ی موسیقی نام‌گذاری شد.
دانشمندان فرضیه‌ای صد ساله را رد کردند!
شاید منظومه‌ی‌شمسی در حبابی کیهانی به وجود آمده باشد!
ورزش به کمک درمان مشکلات شناختی می‌رود.
ساخت جلیقه‌ی ضدگلوله‌ی گرافنی، سخت‌تر از الماس
محققان ژنوم گندم نان را تحلیل کردند.
برای دیدن بزرگترین تصویر ثبت ‌شده از کیهان، آماده باشید!
مدل‌های ریاضی، فرگشت مغز را آشکار می‌کند.
قمری کوچک در کمربند کویپر
نقش احتمالی ترکیبات گیلاس شیرین در برابر افزایش وزن
زنبورعسل نر برای انتخاب گل از الگوهای دمایی استفاده می‌کند.
چرا هواپیماها در آسمان توقف نمی‌کنند تا زمین زیر پایشان بچرخد؟
ریشه‌ی سرطان خون در ژنوم خفاش یافت شد.
آیا آب خالص وجود دارد؟
راز طول عمرِ طولانی‌تر آمیش‌ها از چیست؟ ژنتیک یا سبک زندگی؟
پرنورترین تب‌اختر جهان رصد شد.
افسردگی ساختار مغز را تغییر می‌دهد.
مانور مدارگرد ناسا برای اجتناب از تصادفی فضایی
زندگی اجتماعی جانداران، لزوماً نیازمند قدرت بالای مغز نیست.
چهار نکته برای مطالعه‌ی مقالات علمی
۱۰۰ مطلب پربیننده‌ی مجله‌ی علمی ایلیاد در سال ۲۰۱۷
ترموستات طبیعی در لایه‌های بالایی جو زمین
ثبت تصویری خارق‌العاده از خوشه‌ی ستاره‌ای M79 توسط هابل
لبخند مونالیزا رمزگشایی شد؛ علم می‌گوید او شاد است.
آنچه درباره‌ی سرکه‌ی نارگیل می‌گویند، حقیقت دارد؟
مغز به گونه‌ای سازماندهی شده که به خارشِ دیگران واکنش نشان دهد.
اولین خالکوبی زنده‌ی دنیا! (0+)