مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مجله علمی هوپا

نقش کافئین در محافظت و ترمیم ماهیچه‌ی قلب
شنبه 23 تير 1397
مصرف کافئین با کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری از قبیل دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و سکته رابطه دارد، اما ساز و کارِ حاکم بر این اثرات محافظتی نامشخص باقی مانده است.
با تولید اکسیژن از آب، به فواصل فضایی دورتر سفر خواهیم کرد!
شنبه 23 تير 1397
دانشمندان با استفاده از یک نیمه‌هادی و نور خورشید تحت شرایط میکروگرانشی، آب را به اکسیژن و هیدروژن جدا از هم تبدیل کردند.
سیارک یا دنباله‌دار؟ به‌راستی ماهیت آوموآموا چیست؟
شنبه 23 تير 1397
جرم «آوموآموا» نخستین جرم آسمانی شناخته شده است که منشاء فراخورشیدی دارد و وارد منظومه شمسی شده است.
دو فسیل متعلق به دوره‌ی ادیاکاران کشف شد.
‌چهارشنبه 20 تير 1397
گروهی از باستان‌شناسان دانشگاه کالیفرنیا و موزه‌ی جنوب استرالیا، فسیل‌های دو حیوان نرم تن را پیدا کرده‌اند که در حدود ۵۵۰ میلیون سال قبل در اقیانوس‌های سطحی زندگی می‌کرده‌اند.
اثر استرس بر گلبول‌های سفید و افزایش خطر حمله‌ی قلبی در بیماران دیابتی
‌چهارشنبه 20 تير 1397
هورمون‌های استرس و گلبول‌های سفید، می‌توانند هم خوب و هم بد باشند، آن‌ها می‌توانند به هم متصل شوند تا با عفونت مبارزه کرده و جراحت را مداوا کنند، اما همچنین می‌توانند منجر به حمله‌ی قلبی شوند.
اثر شگفت‌انگیز بقایای ابرنواختری به‌نام SNR1987A
‌چهارشنبه 20 تير 1397
شناسایی میدانی مغناطیسی در حلقه‌ی درونی بقایای ابرنواختر «SNR1987A» که سه دهه قبل مشاهده شد، می‌تواند درک دانشمندان را نسبت به مراحل اولیه‌ی تکامل بقایای ابرنواختر و شرایط مغناطیس کیهانی درون آن‌ها گسترش دهد.
راز شکل عجیب و اسرارآمیز جنگل کج چیست؟
‌چهارشنبه 20 تير 1397
جنگلی در لهستان با درخت‌های کج وجود دارد وکسی نمی‌تواند دلیلش را توضیح دهد. این مانند داستانی افسانه‌ای است.
ماهی‌های آلوده به انگل، خطری فراتر از تصور دارند!
‌چهارشنبه 20 تير 1397
تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که عفونت انگلی در میان گروهی از ماهی‌ها حتی می‌تواند افراد سالم را در معرض خطر قرار دهد.
رقابت برای عرضه‌ی نامحدود اینترنت همراه در استرالیا
‌چهارشنبه 20 تير 1397
رقابتی تنگاتنگ، میان شرکت‌های ارتباطی و اُپراتورهای تلفن همراه در استرالیا برای عرضه‌ی اینترنت نامحدود آغاز شده است.
این ستاره می‌توانست نسل انسان را منقرض کند. شانس آوردیم!
یکشنبه 17 تير 1397
براساس مطالعه‌ای جدید که در ماهنامه‌ی Royal Astronomical Society منتشر شد، حدود ۷۰،۰۰۰ سال پیش سامانه‌ی ستاره‌ای دوتایی به نام «ستاره‌ی شولتز» به میزان ۵۲،۰۰۰ واحد نجومی، از میان ابر اورت عبور کرد؛ منطقه‌ای در مرز منظومه‌ی شمسیِ ما که مملو از تریلیون‌ها دنباله‌دار در هر کیلومتر است. حرکت برخی از این اجرام هنوز در اثر آن مواجهه‌ی ستاره‌ای دیده می‌شود.
کم‌آبی چه بلایی بر سر بدن و مغز شما می‌آورد؟
یکشنبه 17 تير 1397
این کار را هرگز در زندگی‌تان انجام ندهید! چه اتفاقی برای بدن شما می‌افتد اگر نوشیدن آب و هر نوشیدنی شامل آب، مانند آآب‌میوه و نوشیدنی‌های غیر الکلی را متوقف کنید؟
حقیقت ارتش گمشده‌ی پارسی در مصر چیست؟
یکشنبه 17 تير 1397
پروفسور «اولاف کاپر»، باستان‌شناس دانشگاه لیدن در هلند، معتقد است که او یکی از بزرگترین راز‌ها در تاریخ باستان را حل کرده است؛ چه اتفاقی برای ارتش ۵۰،۰۰۰ نفری پادشاه ایرانی، «کمبوجیه‌ی دوم» در صحرای مصر در حدود ۵۲۴ سال پیش از میلاد مسیح رخ داده است؟
حشرات چگونه در شب مسیریابی می‌کنند؟
یکشنبه 17 تير 1397
به مانند بسیاری از پرنده‌های مهاجر، گونه‌های متعددی از شب‌پره‌ها مهاجرت‌های طولانی در شب انجام می‌دهند.
اقدام برای تکمیل پروژه‌ی روزتا
یکشنبه 17 تير 1397
آژانس فضایی اروپا «ESA» آرشیو بزرگی از تصاویر و داده‌های جمع‌آوری شده مربوط به ماموریت تاریخی «روزتا» را به اتمام رسانده و آن‌را در دسترس عموم قرار داده است.
ریشه‌ی چند اختلال مغزی ژنتیکی است؟
یکشنبه 17 تير 1397
امروزه ما از روش‌های پیچیده‌ای مثل آزمایش‌های دی‌ان‌ای، تحلیل‌های هوش مصنوعی و روش‌های درمان با فناوری پیشرفته، برای درک اختلال‌های مغزی نظیر افسردگی، آلزایمر و اسکیزوفرنی استفاده می‌کنیم.
تفاوت‌های بنیادی مغز نئاندرتال‌ها و مغز انسان امروزی!
‌پنجشنبه 14 تير 1397
چه عاملی ما را تبدیل به یک انسان می‌کند؟ شاید شنیده باشید که امروزه دانشمندان با استفاده از سلول‌های بنیادی، مغزهای مینیاتوری تولید می‌کنند! به نظر جالب می‌آید، این‌طور نیست؟
رنگ مورد علاقه‌ی زنبورها چیست؟
‌پنجشنبه 14 تير 1397
گروهی از دانشمندان دانشگاه ایالتی اورگون و دانشگاه سنت پائول مینسوتا، دریافته‌اند که نور فلوئورسنت آبی در دامنه ۴۳۰ تا ۴۸۰ نانومتر باعث می‌شود تا زنبورها به فعالیت پر سر و صدا بپردازند.
دانشمندان نوع جدیدی از فتوسنتز را کشف کردند.
‌پنجشنبه 14 تير 1397
قسمت اعظم موجودات زنده در سیاره‌ی زمین از نور قرمز در طول موج ۶۸۰ تا ۷۰۰ نانومتر در فرآیند فتوسنتز استفاده می‌کنند، اما نوع جدید به جای آن، از نور نزدیک به فروسرخ با طول‌موج ۷۵۰ نانومتر استفاده می‌کند.
گام نخست برای تاسیس آژانس فضایی ملی استرالیا
‌پنجشنبه 14 تير 1397
دولت استرالیا در بودجه‌ی سال ۲۰۱۸ خود، مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیون دلار را به اقدامات اولیه برای تاسیس آژانس فضایی ملی این کشور اختصاص داده است.
غذاهای تراریخته‌ی جدید، خوشمزه‌تر و سالم‌تر
‌چهارشنبه 13 تير 1397
دانشمندان خوراکی‌های تراریخته‌ی جدیدی را کشف کرده‌اند که نه تنها از مزایای بهداشتی و سلامت بهره‌مند هستند، بلکه طعم و عمر مفیدشان نیز افزایش یافته است.
مکانیزمی که می‌تواند در ترک سیگار موثر باشد!
‌چهارشنبه 13 تير 1397
یافته‌های تحقیق جدیدی نشان می‌دهد، تغییر نوع سیگار به سیگارهای الکتریکی می‌تواند به افرادی سیگاری در ترک سیگار کمک کند، حتی به آن دسته از سیگاری‌هایی که در ابتدا قصد ترک نداشته‌اند.
اخترشناسان، باقیمانده‌ی ماده‌ی گمشده در جهان را یافتند!
‌چهارشنبه 13 تير 1397
تا به امروز، دانشمندان تنها دو سوم ماده‌ی معمولی موجود در جهان را کشف کرده‌ بودند. اما منجمان معمای به اصطلاح «باریون‌های گمشده» را حل کردند.
با سوفیا آشنا شوید؛ رباتی تقریباً شبیه به انسان
‌چهارشنبه 13 تير 1397
یک عکاس خوش‌شناس، تصاویری از آزمایشگاهی که در آن واقعی‌ترین ربات دنیا ساخته شده است، گرفته است. صورت لاستیکی این ربات به وسیله‌ی موتورهای کوچک و هوش مصنوعی به شکل‌های واقعی تغییر حالت می‌دهد. آیا این آینده‌ی ربات‌ها است؟
عواقب طوفانی سهمگین که بی‌امان مریخ را درمی‌نوردد!
‌سه شنبه 12 تير 1397
طوفانی از ذرات خاک اخیراً مریخ را احاطه کرده و باعث معلق شدن عملیات‌های تحقیقاتی مریخ‌نورد فرصت ناسا شد.
محققان درمان نوع جدید سرگیجه را کشف کردند.
‌سه شنبه 12 تير 1397
از آنجایی ‌که سرگیجه می‌تواند علل گوناگونی داشته باشد، درمان آن دشوار است؛ ولی محققان نوع جدیدی از سرگیجه را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند به خوبی با مصرف دارو درمان شود.
خطری که طبیعت دریایی زمین را تهدید می‌کند.
‌سه شنبه 12 تير 1397
مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد، مناطق حفاظت‌شده‌ی دریایی فواید اکولوژیک مهمی به همراه دارند.
چگونه ما انسان‌ها از آگاهی برخوردار می‌شویم؟
‌سه شنبه 12 تير 1397
آگاهی چیزی است که همه‌ی افراد آن‌را تجربه می‌کنند؛ از طعم شکلات گرفته تا درد میگرن. اما منشاء و ماهیت آگاهی، دانشمندان را برای قرن‌های متمادی درگیر خود کرده است.
سیلیکون‌ها وسیله‌ای برای کنترل بیت‌های کوانتومی
‌سه شنبه 12 تير 1397
به لطف اندرکنش افزایش یافته چرخش مداری در سیلیکون، بیت‌های کوانتومی به راحتی برای استفاده در محاسبات کوانتومی دست‌کاری می‌شوند.
عدس بخورید تا قند خون‌تان کاهش پیدا کند.
‌سه شنبه 12 تير 1397
مطالعه‌ای جدید در دانشگاه گئولف، نشان می‌دهد که جایگزینی نصف کربوهیدرات‌های موجود در سیب‌زمینی یا برنج با عدس پخته شده می‌تواند میزان گلوکز خون را در افراد بزرگسال سالم تا ۲۰درصد کاهش دهد.
کشف ناگهانی ژن‌های جدید
‌سه شنبه 12 تير 1397
دو دانشجوی دوره‌ی کارشناسی، روشی را برای سنتزِ دی‌ان‌ای ساخته‌اند که می‌تواند در ایجاد توالی‌های دی‌ان‌ای ترکیبی به شکل ساده‌تر، ارزان‌تر و راحت‌تر استفاده شود.
اسرار کیهانیِ تابش مایکروویو غیرعادی در راه‌شیری فاش شد.
‌سه شنبه 12 تير 1397
منبع تابش مایکروویو اسرارآمیز در کهکشان ما کشف شد که ستاره‌شناسان را برای چندین دهه فریب داده بود.
علم با الهام از پوست پرتقال، چه کارهایی می‌تواند انجام دهد.
یکشنبه 10 تير 1397
با مطالعه‌ی مکانیزم فشرده کردن پرتقال و پوست چند لایه‌ی منحصربه‌فردشان، دانشمندان ممکن است بتوانند، با دقت بیشتری عملکردی را پیش‌بینی کرده و یا روش‌های نوینی برای فرآیند دارورسانی، ارائه کنند.
عاملی برای بهبود سریع اندام‌ها پس از سکته‌ی مغزی
یکشنبه 10 تير 1397
براساس مطالعه‌ای جدید در اروپا، قربانیان سکته‌ی مغزی با استفاده از رویکرد درمانی دوگانه در مقایسه با رویکردی تک درمانی بهتر می‌توانند اندام‌های از کار افتاده‌شان را حرکت دهند.
چه کار کنیم تا باتری موبایل‌مان عمر بیشتری داشته باشد؟
یکشنبه 10 تير 1397
بله ما می‌دانیم. باتری تلفن‌های هوشمند حساس و ضعیف هستند، زیرا به سختی یک روز را دوام می‌آورند.
نظریه‌ی اینشتین در یک کهکشان دیگر هم به اثبات رسید.
یکشنبه 10 تير 1397
اخترشناسان دقیق‌ترین آزمایش گرانش را در خارج از منظومه‌ی شمسی ما انجام دادند. محققان با ادغام داده‌های حاصل از تلسکوپ فضایی هابل ناسا و تلسکوپ خیلی بزرگ رصدخانه‌ی جنوبی اروپا نشان دادند که گرانش در این کهکشان بر اساس پیش‌بینی نظریه‌ی نسبیت عام «آلبرت اینشتین» عمل می‌کند. با این حساب، اعتبار این نظریه در مقیاس کهکشانی هم تایید می‌شود.
فکر می‌کنید حوله‌ی شما تمیز است؟ این مطلب را حتماً بخوانید.
یکشنبه 10 تير 1397
اگر چه این یافته‌ی جدید ناخوشایند به نظر می‌رسد، اما بدین معنا نیست که باید حوله‌ی آشپزخانه‌تان را دور بیندازید.
ساختاری جدید درون اسپرم مردان کشف شد!
یکشنبه 10 تير 1397
سلول‌های اسپرم انسان به‌خوبی مطالعه شده‌اند، بنابراین دانشمندان به شدت شگفت‌زده شده‌اند که ساختارِ شناخته‌شده‌ای را درون این شناگران کوچک یافت کردند و شاید تعجب‌آورتر این باشد که به گفته‌ی محققان، این ساختارِ تازه کشف شده می‌تواند باعث ناباروری، سقط جنین و نقص‌های مادرزادی شود.
با ویژگی جدید «S-MODE» ویندوز ۱۰ آشنا شوید.
یکشنبه 10 تير 1397
ویژگی جدید سیستم عامل ویندوز ۱۰ نسخه‌ی S مایکروسافت به نام «S-MODE» در نسخه‌ی عادی این ویندوز اضافه خواهد شد.
دو قربانی طاعون در منطقه‌ی تاریخی سامارا در روسیه کشف شدند.
‌پنجشنبه 7 تير 1397
دانشمندان آرایش ژنتیکی قدیمی‌ترین گونه‌ی میکروب پدید آورنده‌ی طاعون خیارکی را رمزگشایی کردند.
رطوبت مانع از شیوع ویروس آنفلونزا نمی‌شود.
‌پنجشنبه 7 تير 1397
مطالعه‌ی جدیدی نشان داده است، رطوبت توانایی ویروس آنفلونزا در مبتلا کردن افراد را کاهش نمی‌دهد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 199 200
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
کولر آبی در مناطق شرجی (4 پاسخ)
چرا انرژی درونی گاز ایده آل فقط تابع دماست؟ (5 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (16 پاسخ)
مقالات ثبت اختراع و شرکت (9 پاسخ)
مرجع 0 تا 100 زبان C به همراه آموزش (13 پاسخ)
رابطه جوشیدن و فشار بخار (14 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (39 پاسخ)
اثر افت سطح مقطع روی حرکت سیال (0 پاسخ)
تحلیل ابعادی توابع برداری (6 پاسخ)
یک سوال از انتقال حرارت (2 پاسخ)
خازن (1 پاسخ)
ترکیب نورها (1 پاسخ)
خازن (0 پاسخ)
ادامه زندگی سلولی هنریتا لکس دهه‌ها بعد از مرگش (0 پاسخ)
اجزاء تشکیل دهنده یک ستاره (1 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
تصاویر نجومی (1963 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (1 پاسخ)
R به توان R (17 پاسخ)
بینایی انسان به صورت فریم به فریم هست یا به صورت پیوسته؟ (3 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (6 پاسخ)
آیا برای اشتعال صرفاً باید اکسیژن وجود داشته باشه؟ (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (5 پاسخ)
راکتور مینیاتوری arc (0 پاسخ)
مشاهده چرخش ماه به دور خودش (7 پاسخ)
چرا رنگ آسمان مریخ معکوس زمین است؟ (5 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (498 پاسخ)
ماده تاریک (2 پاسخ)
آزمایش بمب هسته ای اخیر آمریکا (3 پاسخ)
علت چیدمان مثلثی شکل برنیل (0 پاسخ)
نظریه ای جدید در پاسخ به پنج پرسش اساسی در نجوم (14 پاسخ)
وارد شدن نیرو به ذره باردار در حرکت به موازات میدان مغناطیسی (3 پاسخ)
آیا غیر قابل پیش بینی بودن در حوزه کوانتوم صحیح است؟ (1 پاسخ)
حل المسایل فیزیک نوین نوشته اوهانیان (7 پاسخ)
درخواست حل المسایل فیزیک مدرن سلز (0 پاسخ)
نورون های ذهنی (0 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (0 پاسخ)
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (6 پاسخ)
دانشمندان توضیح می‌دهند: ماده‌ی تاریک چیست؟ (1 پاسخ)
عملکرد ماده تاریک بر چرخش اجرام (30 پاسخ)
ستارگان به سه روش می توانند در مدار کهکشان ها باقی بمانند (0 پاسخ)
تغییر قوانین گرانش برای اجسام در حال حرکت با سرعت زیاد (0 پاسخ)
پتانسیل الکتریکی دو کره نا هم مرکز (0 پاسخ)
مرجع گیری برای نقاط پتانسیل (4 پاسخ)
تفاوت رشته حالت جامد با ماده چگال (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (4 پاسخ)
حدود پلانک (2 پاسخ)
نقش کافئین در محافظت و ترمیم ماهیچه‌ی قلب
با تولید اکسیژن از آب، به فواصل فضایی دورتر سفر خواهیم کرد!
سیارک یا دنباله‌دار؟ به‌راستی ماهیت آوموآموا چیست؟
دو فسیل متعلق به دوره‌ی ادیاکاران کشف شد.
اثر استرس بر گلبول‌های سفید و افزایش خطر حمله‌ی قلبی در بیماران دیابتی
اثر شگفت‌انگیز بقایای ابرنواختری به‌نام SNR1987A
راز شکل عجیب و اسرارآمیز جنگل کج چیست؟
ماهی‌های آلوده به انگل، خطری فراتر از تصور دارند!
رقابت برای عرضه‌ی نامحدود اینترنت همراه در استرالیا
این ستاره می‌توانست نسل انسان را منقرض کند. شانس آوردیم!
کم‌آبی چه بلایی بر سر بدن و مغز شما می‌آورد؟
حقیقت ارتش گمشده‌ی پارسی در مصر چیست؟
حشرات چگونه در شب مسیریابی می‌کنند؟
اقدام برای تکمیل پروژه‌ی روزتا
ریشه‌ی چند اختلال مغزی ژنتیکی است؟
تفاوت‌های بنیادی مغز نئاندرتال‌ها و مغز انسان امروزی!
رنگ مورد علاقه‌ی زنبورها چیست؟
دانشمندان نوع جدیدی از فتوسنتز را کشف کردند.
گام نخست برای تاسیس آژانس فضایی ملی استرالیا
غذاهای تراریخته‌ی جدید، خوشمزه‌تر و سالم‌تر
مکانیزمی که می‌تواند در ترک سیگار موثر باشد!
اخترشناسان، باقیمانده‌ی ماده‌ی گمشده در جهان را یافتند!
با سوفیا آشنا شوید؛ رباتی تقریباً شبیه به انسان
عواقب طوفانی سهمگین که بی‌امان مریخ را درمی‌نوردد!
محققان درمان نوع جدید سرگیجه را کشف کردند.
خطری که طبیعت دریایی زمین را تهدید می‌کند.
چگونه ما انسان‌ها از آگاهی برخوردار می‌شویم؟
سیلیکون‌ها وسیله‌ای برای کنترل بیت‌های کوانتومی
عدس بخورید تا قند خون‌تان کاهش پیدا کند.
کشف ناگهانی ژن‌های جدید