مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مجله علمی هوپا

بازطراحی سرویس جیمیل گوگل
‌سه شنبه 29 خرداد 1397
شرکت گوگل به‌تازگی در خدمات پست الکترونیکی خود بازبینی مجددی کرده است، این تغییرات که باید آن‌را بزرگترین و مهم‌ترین ارتقاء گوگل نامید، در واقع ویژگی‌های جدید و کاربردیِ مهمی را پیش‌روی کاربران این سرویس محبوب قرار می‌دهد.
بهترین گزینه برای جستجوی شواهد فسیلی در مریخی چیست؟
‌سه شنبه 29 خرداد 1397
بر اساس تحقیق جدیدِ دانشمندی به‌نام «سین مک ماهون» از دانشگاه ادینبرگ، سنگ‌های غنی از آهن در نزدیکی دریاچه‌های باستانی بر روی مریخ، امیدوار کننده‌ترین و شناخته شده‌ترین اهداف اختردیرینه‌شناسی هستند.
برخی حیوانات می‌توانند رویدادهای گذشته را به یاد آورند!
‌سه شنبه 29 خرداد 1397
گروهی از محققان دانشگاه ایندیانا، گزارش داد که موش‌ها می‌توانند چند خاطره اپیزودی را به یاد آورند. این مقاله در مجله‌ِی Current Bioilogy منتشر شده است.
درمان سرطان سینه بدون شیمی درمانی میسر شد!
‌سه شنبه 29 خرداد 1397
برخی از بیماران مبتلا به سرطان سینه، می‌توانند به زودی بدون استفاده از شیمی درمانی درمان شوند. به گفته‌ی مطالعه‌ی منتشر شده در مجله‌ی پزشکی New England، برخی از این بیماران حقیقتاً از شیمی درمانی سودی نمی‌برند.
چاپ سه‌بُعدی قرنیه‌ی انسان
دوشنبه 28 خرداد 1397
گروهی از دانشمندان در دانشگاه نیوکاسل توانستند برای نخستین بار قرنیه‌ی انسان را به طور سه‌بُعدی چاپ کنند.
اخترشناسان اولین سیارک غنی از کربن در کمربند کویپر را یافتند.
دوشنبه 28 خرداد 1397
یافته‌های گروهی بین‌المللی از اخترشناسان نشان می‌دهد که جرم کوچکی در کمربند کویپر به‌نام «EW95 2004» سیارکی کربن‌دار است.
یکی از رازهای ساخت مجسمه‌های جزیره‌ی ایستر فاش شد!
دوشنبه 28 خرداد 1397
کاوش‌های جدید نشان می‌دهد که ساکنین جزیره‌ی ایستر، از سیستم قرقره مانند دارای طناب و ساخت سکوها برای قرار دادن کلاه‌های سنگی بر روی سر مجسمه‌های معروف خود استفاده می‌کردند.
تاثیر چاپگرهای سه‌بُعدی بر رشد و پرورش اندام‌ها
دوشنبه 28 خرداد 1397
قند که یکی از چیزهای شیرین و پُرطرفدار به حساب می‌آید، ماده‌ی مورد علاقه‌ی کودکان هم بوده است.
مهم‌ترین ضرر استفاده‌ی شبانه از موبایل چیست؟
یکشنبه 27 خرداد 1397
پیشرفت‌های فناوری به‌طور مداوم کاربردها و قابلیت حمل‌شان را بهبود می‌بخشند؛ چنان‌چه استفاده از وسایل الکترونیکی تقریباً همیشه در طول ساعات بیداری برای افراد میسر می‌شود.
هابل کهکشانی مارپیچی از لبه را بررسی می‌کند.
یکشنبه 27 خرداد 1397
تصویر جدید تلسکوپ فضایی هابل، کهکشانی مارپیچی به‌نام «NGC1032» که از لبه دیده می‌شود را نشان می‌دهد.
دانشمندان ساز وکاری مبتنی بر لیزر برای شتاب ذره پیشنهاد داده‌اند.
یکشنبه 27 خرداد 1397
دانشمندان در کشور ژاپن به ساز و کار جدیدی برای شتاب‌دهی ذره دست یافته‌اند. محققان در دانشگاه اوساکا این سازوکار لیزری را «انفجار درونی حباب» نامیده‌اند.
تصویری خیره‌کننده از بیابانی باران‌زده!
یکشنبه 27 خرداد 1397
اخیراً ناسا تصویری شگفت‌انگیز را منتشر کرده است که گودال‌های پُرآبی را در بیابان ربع‌الخالی، بزرگ‌ترین بیابان شن و ماسه‌ای جهان را نشان می‌دهد. در اواخر ماه مِی میلادی، سامانه‌ی طوفانی «مکانو» از شبه‌جزیره‌ی عربستان عبور کرد.
ما‌ده‌ی زیستی جدید، قوی‌تر از فولاد و تار عنکبوت است.
‌پنجشنبه 24 خرداد 1397
گروهی متشکل از محققان بین‌المللی، ماده‌ی جدید زیست تخریب‌پذیری را تولید کرده‌اند که از فولاد و حتی تار عنکبوت نیز قوی‌تر است. نتایج این مقاله در مجله‌ی ACS Nano منتشر شد.
مشکلی به‌نام هوش‌مصنوعی جهت‌دار؛ مایکروسافت به‌دنبال راه‌حل آن است.
‌پنجشنبه 24 خرداد 1397
مایکروسافت جدیدترین شرکت فناوری است که می‌خواهد بایاس الگوریتمی را از پیش رو بردارد؛ هوش‌مصنوعی که تعصبات یا دیدگاه‌های غیرمنصفانه‌ی جامعه را بازتاب می‌دهد.
وارونگی میدان مغناطیسی زمین چه زمانی رخ می‌دهد؟
‌پنجشنبه 24 خرداد 1397
طی دو قرن اخیر، شدت نیروی میدان مغناطیسی زمین کاهش یافته است؛ تا حدی که برخی محققان گمان می‌کنند این کاهش، ممکن است طی چند هزار سال دیگر باعث وارونگی میدان مغناطیسی شود.
چرا مردها میان‌بُرها و زن‌ها مسیرهای مستقیم را انتخاب می‌کنند؟
‌پنجشنبه 24 خرداد 1397
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زنان و مردان از راهبردهای تعیین مسیر متفاوتی استفاده می‌کنند. احتمال بیشتری وجود دارد که مردان از میان‌بُرها حرکت کنند، در حالی که زنان مسیرهای شناخته شده و متداول را ترجیح می‌دهند.
هفت مکان باستانی که گمان می‌شود ساخته‌ی فرازمینی‌هاست!!!
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
سیاره‌ی زمین خانه‌ی ما است. از دیرباز انسان‌ها سازه‌هایی شگفت‌انگیز ساخته‌اند که به‌نظر می‌رسد از توانایی و تکنولوژی زمان خود جلوتر بوده و ساخت آن‌ها بسیار دشوار بوده است، به‌طوری که برخی افراد آن‌ها را ساخته‌ی دست بشر زمینی نمی‌دانند و ساخت آن‌ها را به فرازمینی‌های سفر کرده به زمین نسبت می‌دهند.
ساخت رباتی که نیروی خود را از لیزر می‌گیرد.
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
نسل جدیدی از ربات پرنده‌ی بسیار کوچک و سبک که تقریباً به اندازه‌ی یک خلال دندان است، می‌تواند بر روی انگشت شما قرار گیرد.
شناسایی رگ و ریشه‌ی سیب‌زمینی!
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
فسیل برگ ۵۷ میلیون ساله‌ای که در شرق هند کشف شده، نشان می‌دهد که گونه‌ی گیاهان نیلوفری یا همان نیلوفریان که شامل سیب زمینی شیرین و بسیاری از گیاهان دیگر است، برای اولین‌بار در اواخر دوره‌ی پالئوسن در گاندوانای شرقی که بخشی از آسیا است، کِشت شدند.
مهمانی خارج از منظومه‌ی شمسی؛ شناسایی سیارکی ۴.۵ میلیارد ساله
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
بر اساس تحقیق گروهی از اخترشناسان فرانسوی و برزیلی، «BZ509» سیارک موجود در ناحیه‌ی مداری مشترک مشتری، با حرکت رو به عقب در اطراف خورشید، اولین سیارک شناخته شده‌ای است که در فضای میان ستاره‌ای به‌وجود آمده است.
همکاری جالب دانش نانو و کشاورزی برای مبارزه با سرطان
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
بر اساس تحقیقات جدیدی که به رهبری دانشگاه سوانسی انگلیس انجام شده است، نانوذرات برگرفته از برگ‌های چای، مانع رشد سلول‌های سرطان ریه شده و تا ۸۰ درصد آن‌ها را از بین می‌برد.
مصرف تخم‌مرغ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد.
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
گروهی از محققان چین و بریتانیا در مقاله‌ای پژوهشی که اخیراً در مجله‌ی Heart منتشر شد، گزارش دادند که مصرف ۱ تخم‌مرغ در روز با کاهش بیماری قلبی عروقی در جمعیت چین همراه بوده است.
چرا تنهایی برای سلامتی انسان مضر است؟
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
غالباً این تفکر رایج است که افراد مُسِن را تنها قلمداد می‌کنند. شاید همسرشان از دنیا رفته و تنها زندگی می‌کنند. آن‌ها به خاطر کهولت سن، دیگر نمی‌توانند مثل سابق تحرک لازم را داشته باشند.
نمای نزدیک از افق رویداد سیاهچاله با کمک ابزاری به‌نام «APEX»
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
اخترشناسان در تلاش هستند تا تصویری از سایه‌ی سیاهچاله‌ای بگیرند و به پاس «تلسکوپ رادیویی آزمایش مسیریاب آتاکاما» یا همان «APEX» در حال نزدیک شدن به این هدف هستند.
ترسیم نخستین نقشه‌ی بزرگ‌مقیاس از سن تحدب کهکشان راه‌شیری
دوشنبه 21 خرداد 1397
گروهی از ستاره‌شناسان رصدخانه‌ی جنوبی اروپا «ESO» که به دنبال درک بهتر تاریخ شکل‌گیری کهکشان راه‌شیری بودند، شروع به ساختن نخستین نقشه‌ی سن تحدب این کهکشان کردند.
ناسا با استفاده از لیزر، سردترین دمای جهان را می‌سازد!
دوشنبه 21 خرداد 1397
این موضوع بسیار هیجان‌انگیز است. در تلاش برای ایجاد سردترین دمای ممکن، ناسا درحال ارسال دستگاهی به ایستگاه فضایی بین‌المللی است که قادر است نقطه‌ای با دمای ۱۰ میلیون برابر سردتر از خلاء را ایجاد کند.
گنجی که در حمام مصری یافت شد!
دوشنبه 21 خرداد 1397
بنابر اعلام وزارت آثار باستانی کشور مصر، باستان‌شناسان مصری بقایای بنای بزرگ آجری قرمزرنگی که احتمالاً حمامی متعلق به دوره‌ی رومیان است را کشف کردند. در کنار این کشف، گنجی نیز به‌دست آمده است که یک مجسمه قوچ و سکه‌های طلا با تصویر پادشاه «پیتولمی سوم» در آن به چشم می‌خورد.
هشداری جدی درباره‌ی کلاهبردارانی با عنوان طب سنتی!
دوشنبه 21 خرداد 1397
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که داروهای گیاهی می‌توانند در برخی از مصرف‌کنندگان، عوارضی مثل ناراحتی‌های کلیه و آسیب‌های کبدی ایجاد کنند، زیرا برخی از آن‌ها دارای ترکیبات سمی یا فلزات سنگین هستند و یا اثراتی مضر همانند مواد مخدر دارند.
ساخت سریع‌ترین آبگرم‌کن جهان!
یکشنبه 20 خرداد 1397
گرم کردن قهوه‌ی صبحانه‌ی خود در مایکروفر را فراموش کنید؛ پالس لیزری ساخته شده از اشعه‌ی ایکس، به‌خاطر گرم کردن چند میکرولیتر آب، تا دمای ۱۰۰،۰۰۰ درجه‌ی سلسیوس در ۷۵ میلیونیم یک‌میلیاردم ثانیه رکوردی بر جای گذاشت.
فوران‌های آتشفشان هاوایی خطرناک‌تر می‌شوند!
یکشنبه 20 خرداد 1397
متخصصی هشدار داده‌اند؛ فوران آتشفشان «کیلائو» واقع در هاوایی می تواند منجر به مشکلات تنفسی و دیگر مشکلات سلامت برای ساکنین جزیره‌ی بزرگ هاوایی شود.
شاید پلوتو از میلیون‌ها دنباله‌دار تشکیل شده باشد!
یکشنبه 20 خرداد 1397
شاید پلوتو را دیگر نتوان در دسته‌ی سیاره‌ها جای داد، اما همچنان رمز و راز زیادی را در دل خود پنهان کرده است. برای مثال، این سیاره‌ی کوتوله چگونه به وجود آمد و چرا این‌قدر با سیاره‌ها فرق دارد؟
رابطه‌ی میان گرمایش زمین و افزایش مقاومت آنتی‌بیوتیک‌ها
یکشنبه 20 خرداد 1397
تحقیق جدیدی نشان می‌دهد، افزایش دما در شهرهای ایالات متحده آمریکا، می‌تواند مقاومت آنتی‌بیوتیک‌ها را افزایش دهد.
افزایش غلظت CFCهای مضر برای لایه‌ی اوزون
شنبه 19 خرداد 1397
بر اساس اندازه‌گیری‌های انجام شده توسط دانشمندان «NOAA»، میزان کلروفلوئوروکربن یا همان «CFC-11» دوباره روند افزایشی به خود گرفته و بازیابی لایه‌ی اوزون با خطر مواجه شده است.
دندان‌های باستانی، شرایط تکامل انسان را فاش کرد!
شنبه 19 خرداد 1397
تقریباً دو میلیون سال پیش، جنوب آفریقا که امروزه دور از صحرای آفریقا قرار دارد، دارای آب و هوایی مرطوب بوده است. این منطقه، یکی از محیط‌های زندگی گونه‌های انسان‌های اولیه بوده است.
فقر می‌تواند ریسک ابتلا به جنون را افزایش دهد.
شنبه 19 خرداد 1397
نتایج تحقیقی که اخیراً انجام شده، نشان می‌دهد، فقر می‌تواند در آینده‌، ریسک ابتلا به جنون را به میزان ۵۰ درصد افزایش دهد.
عکسی از زمین و ماه که ماهواره‌های مسافر به مریخ گرفتند.
شنبه 19 خرداد 1397
این عکس را یکی از ماهواره‌های مکعبی از زمین و ماه گرفته است.
مکانیزم تولید تار عنکبوت چگونه است؟
شنبه 19 خرداد 1397
گروهی از دانشمندان کلید رازی را پیدا کرده‌اند که پیش از برای انسان نامشخص بود و با آن توانسته‌اند فرآیند تولید تار عنکبوت و قدرت خارق‌العاده‌ی آن‌را شناسایی کنند.
دانشمندان تپه‌هایی از یخ متان در پلوتو کشف کردند!
یکشنبه 13 خرداد 1397
اکنون تصور ما از سطح سیاره‌ی کوتوله‌ی پلوتو تغییر کرده است. دانشمندان تپه‌هایی از یخ متان بر روی سطح پلوتو کشف کرده‌اند که احتمالاً از متان موجود در جو پلوتو ساخته شده‌اند.
آیا روش انجماد تخمک محبوبیت خود را از دست داده است؟
یکشنبه 13 خرداد 1397
امروزه استفاده از روش انجماد تخمک‌ها برای استفاده از آن‌ها در آینده، در میان زنانی که قصد به تاخیر انداختن فرآیند فرزندآوری را دارند، رو به افزایش است، ولی تحقیقی که اخیراً انجام شده، نشان می‌دهد برخی از این زنان بعدها از اتخاذ چنین تصمیمی دچار احساس پشیمانی می‌شوند.
با بزرگترین تهدیدها برای سلامت بشریت آشنا شوید!
یکشنبه 13 خرداد 1397
بررسی جدیدی که در ماه جاری در مجله‌ی Addiction که، مجله‌ی رسمی انجمن مطالعات اعتیاد است منتشر شده، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ مصرف الکل و دخانیات برای جوامع بشری، هزینه‌های سنگینی را در پی داشته و داروهای غیرقانونی توانسته‌اند ده‌ها میلیون نفر را مبتلا کنند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 197 198
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (20 پاسخ)
تصاویر نجومی (1963 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
پيدايش كاينات (2 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (1 پاسخ)
R به توان R (17 پاسخ)
بینایی انسان به صورت فریم به فریم هست یا به صورت پیوسته؟ (3 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (6 پاسخ)
آیا برای اشتعال صرفاً باید اکسیژن وجود داشته باشه؟ (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (5 پاسخ)
راکتور مینیاتوری arc (0 پاسخ)
مشاهده چرخش ماه به دور خودش (7 پاسخ)
چرا رنگ آسمان مریخ معکوس زمین است؟ (5 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (498 پاسخ)
ماده تاریک (2 پاسخ)
آزمایش بمب هسته ای اخیر آمریکا (3 پاسخ)
علت چیدمان مثلثی شکل برنیل (0 پاسخ)
نظریه ای جدید در پاسخ به پنج پرسش اساسی در نجوم (14 پاسخ)
وارد شدن نیرو به ذره باردار در حرکت به موازات میدان مغناطیسی (3 پاسخ)
آیا غیر قابل پیش بینی بودن در حوزه کوانتوم صحیح است؟ (1 پاسخ)
حل المسایل فیزیک نوین نوشته اوهانیان (7 پاسخ)
درخواست حل المسایل فیزیک مدرن سلز (0 پاسخ)
نورون های ذهنی (0 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (0 پاسخ)
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (6 پاسخ)
دانشمندان توضیح می‌دهند: ماده‌ی تاریک چیست؟ (1 پاسخ)
عملکرد ماده تاریک بر چرخش اجرام (30 پاسخ)
ستارگان به سه روش می توانند در مدار کهکشان ها باقی بمانند (0 پاسخ)
تغییر قوانین گرانش برای اجسام در حال حرکت با سرعت زیاد (0 پاسخ)
پتانسیل الکتریکی دو کره نا هم مرکز (0 پاسخ)
مرجع گیری برای نقاط پتانسیل (4 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (15 پاسخ)
تفاوت رشته حالت جامد با ماده چگال (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (4 پاسخ)
حدود پلانک (2 پاسخ)
بیگ بنگ چند گانه در جاهای مختلف (0 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
اثبآت فرمول تغییر سطح (1 پاسخ)
بازطراحی سرویس جیمیل گوگل
بهترین گزینه برای جستجوی شواهد فسیلی در مریخی چیست؟
برخی حیوانات می‌توانند رویدادهای گذشته را به یاد آورند!
درمان سرطان سینه بدون شیمی درمانی میسر شد!
چاپ سه‌بُعدی قرنیه‌ی انسان
اخترشناسان اولین سیارک غنی از کربن در کمربند کویپر را یافتند.
یکی از رازهای ساخت مجسمه‌های جزیره‌ی ایستر فاش شد!
تاثیر چاپگرهای سه‌بُعدی بر رشد و پرورش اندام‌ها
مهم‌ترین ضرر استفاده‌ی شبانه از موبایل چیست؟
هابل کهکشانی مارپیچی از لبه را بررسی می‌کند.
دانشمندان ساز وکاری مبتنی بر لیزر برای شتاب ذره پیشنهاد داده‌اند.
تصویری خیره‌کننده از بیابانی باران‌زده!
ما‌ده‌ی زیستی جدید، قوی‌تر از فولاد و تار عنکبوت است.
مشکلی به‌نام هوش‌مصنوعی جهت‌دار؛ مایکروسافت به‌دنبال راه‌حل آن است.
وارونگی میدان مغناطیسی زمین چه زمانی رخ می‌دهد؟
چرا مردها میان‌بُرها و زن‌ها مسیرهای مستقیم را انتخاب می‌کنند؟
هفت مکان باستانی که گمان می‌شود ساخته‌ی فرازمینی‌هاست!!!
ساخت رباتی که نیروی خود را از لیزر می‌گیرد.
شناسایی رگ و ریشه‌ی سیب‌زمینی!
مهمانی خارج از منظومه‌ی شمسی؛ شناسایی سیارکی ۴.۵ میلیارد ساله
همکاری جالب دانش نانو و کشاورزی برای مبارزه با سرطان
مصرف تخم‌مرغ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد.
چرا تنهایی برای سلامتی انسان مضر است؟
نمای نزدیک از افق رویداد سیاهچاله با کمک ابزاری به‌نام «APEX»
ترسیم نخستین نقشه‌ی بزرگ‌مقیاس از سن تحدب کهکشان راه‌شیری
ناسا با استفاده از لیزر، سردترین دمای جهان را می‌سازد!
گنجی که در حمام مصری یافت شد!
هشداری جدی درباره‌ی کلاهبردارانی با عنوان طب سنتی!
ساخت سریع‌ترین آبگرم‌کن جهان!
فوران‌های آتشفشان هاوایی خطرناک‌تر می‌شوند!
رویداد‌های نجومی خردادماه ۱۳۹۷ (0+)