مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مجله علمی هوپا

پیوستگی ژنتیکی آسیایی به‌قدمت عصر سنگی
یکشنبه 29 مرداد 1396
محققی به نام «آندرئا مانیکا» در دانشگاه کمبریج می‌گوید: «از دیدگاه ژنتیکی، جمعیت ساکن شمال شرقی آسیا در طی ۸۰۰۰ سال دستخوش تغییرات بسیار اندکی شدند. غار معروف به «دروازه‌ی دیوید» بقایای شکارچیان عصر سنگی را در خود جای داده و شواهدی از تولید پارچه به‌دست داده است.»
پایانی بر معمایی در نظریه‌ی انشتین؛ شاید!
یکشنبه 29 مرداد 1396
متخصصان علم نجوم به‌زودی نظریه‌ای که تقریباً یک قرن پیش توسط انشتین مطرح شد را به بوته‌ی آزمایش می‌گذارند؛ آزمایش‌هایی که با استفاده از تکنولوژی جدید قادر به حل معمای عامل موثر بر سرعت انبساط جهان است.
درمان های معمولی باعث تشدید اوتیسم شد.
یکشنبه 29 مرداد 1396
مطالعه‌ای جدید در دانشگاه فیلادلفیا نشان داد استفاده از داروی سل در موش‌های آزمایشگاهی باعث بهبود و کاهش رفتارهای ضد اجتماعی آن‌ها می‌شود.
خورشید، ستاره‌ای از نوع خورشیدی
یکشنبه 29 مرداد 1396
زنبور می‌تواند تا عدد چهار را بشمارد!
شنبه 28 مرداد 1396
این حقیقت که هیچ می‌تواند به اصطلاح انسان‌ها به‌صورت «صفر» در نظر گرفته شود در قلمرو حیوانات امری شایع نیست. تحقیقی جدید نشان می‌دهد که زنبور عسل می‌تواند یاد بگیرد هیچ را به‌عنوان یک مقدار تشخیص دهد و همچنین می‌تواند تا چهار بشمارد که این امر باعث می‌شود به حسابدار قلمرو بندپایان تبدیل شود.
USB اینتل با توان محاسبه‌ی یک میلیارد محاسبه اعشاری در ثانیه!
شنبه 28 مرداد 1396
شبکه‌های عصبی ممکن است از روی مغز انسان الگوبرداری شده باشند، اما می‌توان گفت که آن‌ها در مرتب‌سازی داده‌های عظیم و تشخیص الگوها به مراتب بهتر از مغز انسان عمل می‌کنند.
ماموریت مریخی امارات در سال ۲۰۲۱
شنبه 28 مرداد 1396
در حالی که برنامه‌های فضایی ناسا در ایالات متحده‌ی آمریکا با مشکلات مالی روبرو شده است، به‌نظر می‌رسد کشورهای دیگر در حال برنامه‌ریزی برای سیاره‌ی سرخ هستند. آژانس فضایی امارات متحده‌ی عربی بالاخره طرح ارسال کاوشگر به مریخ را اعلام کرد.
۹۰ درصد مردان از چاقی مفرط رنج می‌برند.
شنبه 28 مرداد 1396
عبارت «چاقی مفرط» به وجود مقدار بسیار بالایی از چربی بدن اشاره می‌کند که می‌تواند سلامتی افراد را به خطر بیندازد؛ حتی آن‌هایی که وزنی عادی دارند.
نسل جدید عینک‌ها با سوخت خورشیدی!
‌پنجشنبه 26 مرداد 1396
لنزها، یک ریزپردازنده، دو سنسور و دو نمایشگر را شارژ می‌کنند اگر برای شارژ کردن دستگاه تلفن همراه‌تان که با خودتان حمل می‌کنید از خورشید استفاده می‌کنید، تنها بدین معنی است که سلول‌های خورشیدی را روی چیزی پوشیده‌اید که به میزان زیادی نور خورشید دریافت می‌کند.
دیابت را گوگل کنید!
‌پنجشنبه 26 مرداد 1396
افراد بیشتر و بیشتری از گوگل به‌عنوان راهی برای چک کردن سلامتی‌شان استفاده می‌کنند. «چگونه سیگار ترک کنیم؟» و «چگونه وزن کم کنیم؟» نمونه‌هایی از عباراتی است که افراد نگران در گوگل درباره‌ی سلامتی‌شان جستجو می‌کنند، اما طبق تحقیقات جدید ممکن است این افراد بیماری جدی‌تر و کلی‌تری را جستجو کنند.
درک بهتر ستارگان در کهکشان‌ها در جهان اولیه
‌پنجشنبه 26 مرداد 1396
پروژه‌ی SpARCS در دانشگاه کالیفرنیا ریورساید، رصد‌های انجام شده از قدرتمندترین تلسکوپ‌های دنیا را باهم ترکیب کرده تا یکی از بزرگترین مطالعات گاز ملوکولی تا به امروز را در سه خوشه‌ی کهشانی بسیار دور انجام دهد.
دروغ‌ گفتن برای بیماران روانی کار آسانی است.
‌پنجشنبه 26 مرداد 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که ویژگی‌ها‌ی بیماران روانی را دارند، دروغگوهای بهتری نیستند، اما آسان‌تر از افراد معمولی می‌توانند دروغ گفتن را یاد بگیرند.
اولین قمرفراخورشیدی کشف شد.
‌چهارشنبه 25 مرداد 1396
اولین قمر در خارج از منظومه‌ی‌شمسی اخیرأ در نزدیکی ستاره‌ی کپلر1625 با استفاده از تلسکوپ فضایی کپلر، توسط گروهی ستاره‌شناس کشف شده است. درحالی‌که دانشمندان در تأیید این کشف محتاط هستند، این کشف عواقب خوشایندی دارد.
نسل جدید پروژکتورها، اندرویدی است.
‌چهارشنبه 25 مرداد 1396
اوپتما در حال ساخت پروژکتوری در اندازه‌ی کوچک است که دارای سیستم عامل آندروید است. این پروژکتور که «IntelliGO-S1» نام دارد دارای وای‌فای و بلوتوث و همچنین بلندگو است. وزن این پروژکتور در مجموع فقط کمی بیش از نیم کیلوگرم است.
بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی فقط با یک بار شارژ تسلا
‌چهارشنبه 25 مرداد 1396
سال ۲۰۱۷ سال ثبت رکورد با وسایل نقلیه‌ی الکترونیکی است. آخرین رکورد زده شده هفته‌ی پیش و در ایتالیا رخ داد. صاحبان ایتالیایی تسلا مدل S P100D را با یک‌بار شارژ برای ۱،۰۷۸ کیلومتر راندند و رکورد طولانی‌ترین مسافت که در ماه ژوئن زده شده بود را جابه‌جا کردند.
درک بهتر یادگیری تکاملی با آوازخوانی نهنگ‌ها
‌چهارشنبه 25 مرداد 1396
زمانی فکر می‌کردند فرهنگ چیزی است که انسان را از سایر حیوانات متمایز می‌کند. با این حال تحقیقات گروهی از دانشمندان دانشگاه سنت آندروز که رفتار نهنگ‌های گوژپشت و دیگر حیوانات را بررسی کرده، داستان اساساً متفاوتی را بیان می‌کند.
راز حیات مریخی نهفته در سنگ‌هایش
‌سه شنبه 24 مرداد 1396
تحقیقات جدیدی از دانشگاه موناش و دانشگاه کوئینزلند با کشف اینکه ممکن است شهاب‌سنگ‌ها بتوانند شواهدی از حیات فرازمینی به دست دهند، ابعاد جدیدی را برای درک حیات بر روی سیاره سرخ افزوده‌اند.
نجات بوی گمشده‌ی گل‌های رُز
‌سه شنبه 24 مرداد 1396
این روزها بسیار سخت‌تر است بایستی و گل‌های رُز را بو کنی. این موضوع فقط به‌خاطر گیج‌کننده بودن زندگی مدرن نیست. به‌خاطر وجود نسل‌هایی از گل رُز که فقط به‌خاطر ظاهر تولید می‌شوند، بوی رُزها از بین رفته است.
چشمان شما چطور خسته می‌شود؟
‌سه شنبه 24 مرداد 1396
ما باید به‌درستی از چشمانمان مراقبت کنیم، چرا که آنها یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین ارگان‌های حسی بدن ما محسوب می‌شوند. بنابراین حفظ سلامت چشم برای لذت‌بردن از بینایی سالم، اهمیت زیادی دارد.
رژیم‌غذایی مردانه، رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای
‌سه شنبه 24 مرداد 1396
بر طبق یافته‌های مطالعه‌ی جدید، پایبندی به رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای برای سلامت مردان خوب بوده و کیفیت اسپرم را به‌طرز قابل توجهی ارتقأ می‌بخشد. این نوع رژیم غنی از میوه، سبزیجات، ماهی، مرکبات و چربی‌های سالم است.
کشف آب مروارید توسط کامپیوترها!
دوشنبه 23 مرداد 1396
بر اساس نتایج تحقیقی جدید، سیستم هوش‌مصنوعی جدیدی که کنترل بینایی توسط مغز را شبیه‌سازی می‌کند، قادر است به خوبیِ پزشکان بیماری نادر چشمی را تشخیص دهد. محققان می‌گویند: «این سیستم جدید که بر تشخیص یک بیماری نادر چشمی به نام «آب مروارید» مادرزادی تمرکز دارد، می‌تواند روزی در تشخیص بیماری‌های دیگر چشمی نیز به کار رود.»
نوادگان کنعانی‌های مقدس پیدا شدند!
دوشنبه 23 مرداد 1396
در اولین مطالعه از این نوع، گروهی از محققان با رهبری مؤسسه‌ی Wellcome Trust Sanger ، ژنتیک کنعانی‌های باستان و ارتباط قطعی آن با مردمی که امروزه در لبنان زندگی می‌کنند را کشف کردند. کنعانی‌های عهد برنز، که فنیقی هم نام دارند، ابعاد بسیاری از جامعه‌ای که ما امروزه می‌شناسیم را مطرح کرده‌اند، اولین الفبا را ساختند، جمعیت‌ها و گروه‌هایی را در سراسر مدیترانه ایجاد کردند و در کتاب مقدس چندین بار به آن‌ها اشاره شده است.
ماده‌ی تاریک بیشتر سرد است تا تاریک
دوشنبه 23 مرداد 1396
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که ماده‌ی‌ی تاریک سبک و تیره نیست، بلکه سرد و سنگین است. دانشمندان هنوز موفق به مشاهده‌ی مستقیم ماده‌ی تاریک نشده‌اند و ترکیبات ماده‌ی‌ تاریک به‌صورت رازی باقی مانده است.
ارتباط جهش ژن‌های رفتاری با بیماری اوتیسم
دوشنبه 23 مرداد 1396
در مطالعه‌ای جدید، دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه MIT ژنی را بررسی کردند که نقش حیاتی در کنترل تغییر بین حالت‌های متناوب رفتاری بازی می‌کند. این رفتار‌های متناوب برای انسان‌ها شامل گرسنگی و سیری یا خواب و بیداری است.
شناسایی ژن‌های برگشت‌پذیری آسیب‌های مغزی
یکشنبه 22 مرداد 1396
آسیب‌هایی که در اثر سکته‌ی مغزی، بیماری آلزایمر و دیگر بیماری‌های مرتبط با سیستم عصبی به مغز افراد بالغ وارد می‌شوند و موجب از دست دادن حافظه، کاهش توانایی ذهنی و دیگر عیوب شناختی می‌شوند را نمی‌توان به‌خوبی با استفاده از اطلاعات این بیماری‌ها توضیح داد.
سنتز شیرینی پرتزل!
یکشنبه 22 مرداد 1396
گروهی از شیمیدانان در مؤسسه‌ی ون هاف برای علوم مولکولی در دانشگاه آمستردام هلند دسته‌ی جدیدی از مولکول‌های «شبه‌کاتنان‌ها» را طراحی و سنتز کردند. این مولکول‌های شبیه شیرینی پرتزل شامل دو حلقه‌ی مولکولی است که در جهت مخالف از طریق اتم کربن مرکزی به یکدیگر وصل شده‌اند.
با طلاق والدین کودکان سرما می‌خورند!
یکشنبه 22 مرداد 1396
مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد که طلاق غیرتوافقی می‌تواند خطر ابتلای کودک به سرماخوردگی در سن بزرگسالی را افزایش دهد.
رصد رقص گرانشى داوود و جالوت
یکشنبه 22 مرداد 1396
این تصویر تهیه شده توسط تلسکوپ فضایی هابل دو کهکشان جالب را نشان می‌دهد که در حال رقصِ میان‌کهکشانی هستند. این دو کهکشان عبارتند از کهکشان بیضوی فشرده NGC1510 و همسایه غول‌پیکر آن، کهکشان مارپیچى.NGC1512.
اسفناج‌ها بمب‌ها را شناسایی می‌کند!
شنبه 21 مرداد 1396
مهندسان MIT نانوتیوب‌های کربنی را به برگ‌های اسفناج تزریق کرده‌اند و با این کار، گیاهان را به حسگرهایی تبدیل کرده‌اند که می‌توانند با کاربران انسانی ارتباط برقرار کنند. این کار یکی از نخستین تظاهرات نانوبیوتیک گیاه است؛ نانوبیوتیک گیاه، حوزه‌ای تحقیقاتی است که سیستم‌های الکترونیکی در گیاهانِ زنده را مهندسی می‌کند.
اظهار نظر درباره‌ی‌ سلامت روانی ترامپ
شنبه 21 مرداد 1396
انجمن روانکاوی آمریکا به‌عنوان گروهی روانپزشکی مشهور در آمریکا، به ۳،۵۰۰ عضو خود اعلام کرد که می‌توانند درباره‌ی وضعیت روانی سیاستمداران اظهار نظر نمایند؛ مِن جمله رئیس جمهور دونالد ترامپ!
دلیل عنکبوت‌ها برای رفتاری شبیه به ‌مورچه‌ها
شنبه 21 مرداد 1396
اکثر انسان‌ها از عنکبوت‌ها بیشتر از مورچه‌ها می‌ترسند. اما برای شکارچیان حشره، مورچه‌ها حریف‌های نیرومندتری هستند. آن‌ها نیش می‌زنند، گاز می‌گیرند و سرشار از اسید هستند. بعضی از عنکبوت‌ها از این عامل ترس اطلاع دارند و از آن به‌نفع خودشان استفاده می‌کنند.
حل مشکل مقاوم شدن به آنتی‌بیوتیک‌ها
شنبه 21 مرداد 1396
محققین به دنبال راهی جدید و غیرمنتظره هستند تا با مقاوم شدن بدن در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقابله کنند و طی تحقیقات انجام شده به ترشحات درونی بدن رسیدند. با مطالعه و بازسازی توانایی‌های طبیعی این ترشحات برای کنترل باکتری‌های بیماری‌زا، دانشمندان امیدوارند، روش جدیدی برای مقابله با عفونت‌ها پیدا کنند.
ساخت پوستی مصنوعی منحصربه‌فرد
‌پنجشنبه 19 مرداد 1396
گروهی از مهندسان و دانشمندان در کلتک و ETH زوریخ پوستی مصنوعی ساختند که قادر به تشخیص تغییرات دمایی با استفاده از مکانیزمی شبیه به چیزی که توسط عضوی که مارهای افعی را قادر به حس کردن شکارشان می‌سازد، است.
انتشار فیلم‌ها و نقشه‌هایی از پلوتو و شارون
‌پنجشنبه 19 مرداد 1396
در ۱۴ ژوئیه‌ی سال ۲۰۱۵، سازمان فضایی ناسا پروازی به یاد ماندنی را با فضاپیمای «افق‌های نو» خود به پلوتو انجام داد. بعد از این پرواز ناسا، مجموعه‌ای از اطلاعات، نقشه‌ها و فیلم‌های گرفته شده از سیاره‌ی کوتوله‌ی پلوتو و بزرگترین قمرش، به‌نام «شارون» را به نمایش گذاشت.
ورزش و خاصیت جالب آن
‌پنجشنبه 19 مرداد 1396
بر طبق بررسی یکی از مطالعات قبلی توسط «بنته کلارلوند پدرسون»، استاد علوم بالینی در دانشگاه کپنهاگن دانمارک، فعالیت فیزیکی منظم نشان از راهبردی ضد التهابیِ قوی و طبیعی دارد. این نوع فعالیت‌ها باید در درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های سوخت‌وساز قلبی گنجانده شود.
کشف ذره‌ای سنگین‌تر از پروتون
‌پنجشنبه 19 مرداد 1396
برخورد دهنده‌ی بزرگ هادرونى با برخورد دادن مواد به یکدیگر به ذره‌ای جدیدی دست یافته است. فیزیکدانان این بار دستاورد شگفت‌انگیزی به‌دست آورده‌اند. این ذره چهار برابر سنگین‌تر از پروتون بوده و می‌تواند عقاید را درباره‌ی ماهیت این نوع ماده به چالش بکشد.
کشف ویروس میله‌ای در گوریل‌های کوهستانی
‌چهارشنبه 18 مرداد 1396
محققان، ویروس تبخالی را در گوریل‌های کوهستانی وحشی کشف کردند که بسیار شبیه به «ویروس میله‌ای اپشتین» در انسان است. ویروس میله‌ای اپشتین، ویروس تبخالی گاما در جنس لنفوسیتروپروس است.
هوشیار باشید و هوش‌مصنوعی را کنترل کنید.
‌چهارشنبه 18 مرداد 1396
امروزه کمتر کسی است که نظرات «ایلان ماسک» را در زمینه‌ی هوش‌مصنوعی نشنیده باشد. ماسک کار بر روی هوش‌مصنوعی را با «احضار شیطان» مقایسه کرده و بارها هشدار داده است که تکنولوژی می‌تواند به خطری برای بقای انسان در این سیاره تبدیل شود.
شواهدی جدید از وجود آب در ماه
‌چهارشنبه 18 مرداد 1396
تجزیه و تحلیل‌های جدید مواد آتش‌فشانی قدیمی در ماه حاکی از آن است که گوشته‌ی ماه در کمال تعجب غنی از آب است. هنگامی که اخترشناسان از مشاهدات ماهواره‌ای برای بررسی مواد حاصل از رسوبات آتش‌فشانی سطح ماه استفاده کردند، به غلظت بالایی از آب محبوس شده دست یافتند.
کشف آثاری متعلق به اروپای باستان
‌چهارشنبه 18 مرداد 1396
باستان‌شناسان ظرفی چوبی از اوایل عهد برنز که به خوبی باقی مانده بود را در آلپ سوییس پیدا کردند. این دست‌ساخته می‌تواند در روشن ساختن دامنه‌ی گسترش و استفاده از دانه‌های غلات به محققان کمک کند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 176 177
مشاوره رایگان تحصیلی
چه کتابی نسبیت رو از منظر نظریه گروه بحث می‌کنه؟ (6 پاسخ)
اگر r=0 باشه چه نيرويي بار ها به يك وارد ميكنند ؟ (1 پاسخ)
constructal law آیا ماهیت تصادفی ِ فرگشت را به چالش می کشد؟ (12 پاسخ)
آزمایشات ذهنی انیشتن (10 پاسخ)
خمیدگی باند در سلول خورشیدی (0 پاسخ)
تاثیر مغز بر ژنتیک (6 پاسخ)
مکاترونیک (0 پاسخ)
حرکت و زمان مستقل از هم هستند یا وابسته به یکدیگر؟ (62 پاسخ)
آیا در سیاه چاله نیروی گرانش به بینهایت میل میکند؟ (6 پاسخ)
فیزیک مطلق تحلیلگر نظریات مختلف جهانی (36 پاسخ)
فیزیک مطلق و اثبات کاملا دقیق اشتباه بودن فرمول معروف انرژی (67 پاسخ)
پژوهشکده فیزیک (7 پاسخ)
پاسخ به شایعات زمین تخت گراها (1 پاسخ)
نظریه جدید تعریف بعد زمان (24 پاسخ)
تست هوش واقعی (18 پاسخ)
ریزذرات طلا به کمک درمان سرطان می‌آیند (0 پاسخ)
انتقال تابشی حرارت ناشی از تعداد فوتونهای IR یا سرعت آنها ا؟ (8 پاسخ)
وقایع نجومی سال 96 (3 پاسخ)
جهان چند بعد دارد؟ (26 پاسخ)
چرا پرینترها نقطه‌های نامرئی چاپ می‌کنند؟ (0 پاسخ)
بزرگترین نقشه پراکندگی ماده تاریک در عالم هستی ترسیم شد (0 پاسخ)
حل اهرم نوع سوم با شرایط ویژه (0 پاسخ)
مقاله در رابطه با نیروی درگ در فیزیک دریا (0 پاسخ)
حل مسائل فیزیک هسته ای کنت کرین (21 پاسخ)
یک ایرانی اولین برنده زن معتبرترین جایزه جهانی ریاضیات (28 پاسخ)
بهترین کتاب نجومی که تابه حال خوانده اید (31 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (14 پاسخ)
بزرگترین دتکتور میله ای کشور راه اندازی شد (0 پاسخ)
دریافت سیگنالهای شگفتی آور از یک کوتوله در فاصله 11 سال نوری (0 پاسخ)
فرمول ثابت ها در ترکیب حرکت موج (0 پاسخ)
معمای ترکیب رنگها (12 پاسخ)
تصاویر جونو از "گردباد" مشتری منتشر شد (0 پاسخ)
زمین مرکزی - خورشید مرکزی (3 پاسخ)
تابش ذره باردار شتابدار (20 پاسخ)
انهدام نسبیت خاص و عام آلبرت اینشتین (به همراه مقالات) (361 پاسخ)
پروژه پردازش صوت (3 پاسخ)
اینشتین vs گالیله (10 پاسخ)
آیا با افزایش سرعت جرم هم افزایش پیدا میکنه؟ (15 پاسخ)
یک سوال مکانیکی مرتبط با سرعت و حرکت (0 پاسخ)
پاسخ تشریحی کنکور ارشد (0 پاسخ)
مرد دونده و چاه با اقتباس از ریندلر (2 پاسخ)
پارادوکس فارادی (5 پاسخ)
داعشی ها vs آلبرت اینشتین (2 پاسخ)
انرژی از هیچ، با انرژی پتانسیل گرانشی (33 پاسخ)
محاسبه زمان بالا رفتن دمای یخ (1 پاسخ)
اصل عدم قطعیت هایزنبرگ (9 پاسخ)
دایره های اسرار آمیز در صحرای کالاهاری (3 پاسخ)
orbital speed و orbital velocity را باید یکسان دانست؟ (2 پاسخ)
پارادوکس جدید ریاضی-ریگی در کفش احتمالات و آمار (20 پاسخ)
نکاتی که باید درباره HIV بدانید (0 پاسخ)
كمك براي محاسبه فشار در يك مخزن آب (20 پاسخ)
گاز های بی اثر (2 پاسخ)
جسم دوار (24 پاسخ)
آیا جنس مواد نسبیست؟ (4 پاسخ)
پیوستگی ژنتیکی آسیایی به‌قدمت عصر سنگی
پایانی بر معمایی در نظریه‌ی انشتین؛ شاید!
درمان های معمولی باعث تشدید اوتیسم شد.
خورشید، ستاره‌ای از نوع خورشیدی
زنبور می‌تواند تا عدد چهار را بشمارد!
USB اینتل با توان محاسبه‌ی یک میلیارد محاسبه اعشاری در ثانیه!
ماموریت مریخی امارات در سال ۲۰۲۱
۹۰ درصد مردان از چاقی مفرط رنج می‌برند.
نسل جدید عینک‌ها با سوخت خورشیدی!
دیابت را گوگل کنید!
درک بهتر ستارگان در کهکشان‌ها در جهان اولیه
دروغ‌ گفتن برای بیماران روانی کار آسانی است.
اولین قمرفراخورشیدی کشف شد.
نسل جدید پروژکتورها، اندرویدی است.
بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی فقط با یک بار شارژ تسلا
درک بهتر یادگیری تکاملی با آوازخوانی نهنگ‌ها
راز حیات مریخی نهفته در سنگ‌هایش
نجات بوی گمشده‌ی گل‌های رُز
چشمان شما چطور خسته می‌شود؟
رژیم‌غذایی مردانه، رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای
کشف آب مروارید توسط کامپیوترها!
نوادگان کنعانی‌های مقدس پیدا شدند!
ماده‌ی تاریک بیشتر سرد است تا تاریک
ارتباط جهش ژن‌های رفتاری با بیماری اوتیسم
شناسایی ژن‌های برگشت‌پذیری آسیب‌های مغزی
سنتز شیرینی پرتزل!
با طلاق والدین کودکان سرما می‌خورند!
رصد رقص گرانشى داوود و جالوت
اسفناج‌ها بمب‌ها را شناسایی می‌کند!
اظهار نظر درباره‌ی‌ سلامت روانی ترامپ