مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مجله علمی هوپا

روشی برای بهبود تشخیص بیماری‌ها در بدو تولد
‌پنجشنبه 24 آبان 1397
ترکیب روشی توالی‌سازی جدید و فراگیری ماشینی می‌تواند، تشخیص بیماری نوزادان را سرعت بخشد و نتایج مثبت اشتباهی را کاهش دهد.
سیاهچاله‌ی مرکز کهکشان‌ راه‌شیری، تنها نیست!
‌پنجشنبه 24 آبان 1397
گروهی از دانشمندان در رصدخانه‌ی جنوبی اروپا «ESO»، علامت‌هایی از تابش اشعه‌ی مادون قرمز که از نزدیکی مرکز کهکشان راه‌شیری متساعد می‌شد را رصد کردند.
تاثیر مصرف لبنیات قبل از خواب
‌پنجشنبه 24 آبان 1397
مصرف ۳۰ گرم پروتئین کامل، شامل پنیر خانگی، ۳۰ دقیقه قبل از خواب تاثیرات مثبتی بر روی کیفیت ماهیچه‌ها، سوخت و ساز بدن و به طور کل، بر روی سلامتی دارد.
مسابقه‌ی علمی شماره‌ی یک
‌چهارشنبه 23 آبان 1397
برای شرکت در مسابقه‌ی علمی هفته، بر روی عکس زیر کلیک کنید.
کشف موزاییکی باستانی مربوط به عصر رومیان
‌چهارشنبه 23 آبان 1397
در سال ۱۹۹۶ میلادی، تحقیقی باستان‌شناسی در ناحیه‌ی لود در مناطق اشغالی فلسطین انجام شد و حفاری‌های بعدی انجام شده، به رهبری دکتر «میریام آویسار» فقید، باستان‌شناس IAA، به کشف یکی از بزرگترین و عظیم‌ترین موزاییک‌های موجود منجر گردید.
راهی علمی برای احیای باکتری‌های روده‌ای
‌چهارشنبه 23 آبان 1397
طبق مطالعه‌ای در دانمارک، باکتری‌های روده‌ای که به بیماری‌های مزمن کمک می‌کنند، شش ماه بعد از تزریق سه آنتی‌بیوتیک تقریباً بهبود می‌یابند.
سرنخ‌هایی برای حل رازی قدیمی در منظومه‌ی شمسی!
‌چهارشنبه 23 آبان 1397
بزرگ‌ترین قمر زحل، یعنی «تیتان»، از لحاظ تراکم و جو غنی از نیتروژن که شامل هیدروکربن‌ها و سایر ترکیبات نیز است، در میان تمام قمرهای منظومه‌ی شمسی منحصر به فرد است و داستان مربوط به تشکیل این ترکیب شیمیایی غنی، منشاء برخی بحث‌های علمی بوده است.
غیرواقعی یا حقیقت؟ تکلیف مشاهدات یوفوها چیست؟
‌سه شنبه 22 آبان 1397
در طول دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، به‌طور ناگهانی مشاهدات زیادی از اشیاء پرنده‌ی ناشناس یا همان «UFOها» که به نظر می‌رسید به بیگانگان تعلق داشته باشند، در سراسر ایالات متحده گزارش شد، تا جایی که باعث گردید نیروی هوایی ایالات متحده، برنامه‌ای مخفیانه را به تحقیق در مورد پدیده‌های ناشناخته مرتبط به یوفوها تخصیص دهد.
بیت‌کوین باعث گرمایش زمین تا ۲ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌شود؟!
‌سه شنبه 22 آبان 1397
بیت‌کوین به تنهایی می‌تواند باعث انتشار گازهایی شود که تا سال ۲۰۳۳ افزایش دمای جهانی را در پی دارد. نیازمندی‌های برقی بیت‌کوین، باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شده است و همچنین بحث‌هایی به صورت آنلاین درباره‌ی محل قرارگیری تاسیسات و حلقه‌های تایید کننده‌ی صحت بیت‌کوین‌ها در گرفته است.
ساخت پلیمری جدید با قابلیت خودتعمیری!
‌سه شنبه 22 آبان 1397
ماده‌ی جدیدی توسط مهندسین شیمی دانشگاه MIT طراحی شده است که می‌تواند، طی واکنش با دی‌اکسیدکربن هوا، رشد کند، تقویت شود و حتی خودش را تعمیر کند.
پیشرفته شدن هوش مصنوعی چقدر خطر دارد؟
دوشنبه 21 آبان 1397
از مشهورترین نمونه‌های هوش مصنوعی می‌توان به «سیری» و «الکسا» اشاره کرد که به صدای انسان گوش می‌دهند، واژه‌ها را تشخیص می‌دهند، عمل جستجو را انجام داده و نتایج متن را به گفتار، ترجمه می‌کنند.
ردیابی دنیاهای پنهان، در ژرفای کیهان
دوشنبه 21 آبان 1397
یکی از تلسکوپ‌های فضایی قادر است حلقه‌های ضخیم گرد و غبار را در سامانه‌های ستاره‌ای دور، ردیابی کند.
کشف ابزاری ۶۰۰۰ ساله در خانه‌ی رئیس‌ جمهور آمریکا!
دوشنبه 21 آبان 1397
این سنگ در واقع ابزاری باستانی و حدوداً ۶۰۰۰ ساله است که در محوطه‌ی این ملک بزرگ، قرار داشته است.
حمل و نقل کابلی، راه‌حلی برای ترافیک‌های شهری
یکشنبه 20 آبان 1397
سالانه ساختمان‌های زیادی در شهرهای بزرگ جهان، به‌دلیل احداث زیرساخت‌های حمل و نقل شهری و قرار گرفتن در طرح‌های عمرانی، تخریب می‌شوند.
سیاهچاله‌ها چه رنگی هستند؟
یکشنبه 20 آبان 1397
سیاهچاله، بقایای یک ستاره‌ی غول‌پیکر در حال مرگ است. این بقایا به قدری کوچک و منقبض می‌شوند و جاذبه‌ای شگرف پیدا می‌کنند که حتی نور هم توان گریز از آن‌ها را ندارد.
فرگشتی حیرت‌انگیز در ابعاد حشره‌ای بندانگشتی
یکشنبه 20 آبان 1397
به‌تازگی تصور موجودی عجیب و غریب از دسته‌ی تارتنندگان در فضای مجازی دست به دست شده است که نشان می‌دهد سری شبیه به خفاش یا سگ دارد.
نگاه نزدیک هابل به خوشه‌ای از ستارگان
شنبه 19 آبان 1397
تعداد زیادی از ستارگان خوشه‌ی کروی NGC1898 در تصویر جدید منتشر شده توسط تلسکوپ فضایی هابل، تلالو خاصی به این عکس بخشیده‌اند.
دانه‌های قاصدک‌ها چگونه پرواز می‌کنند؟
شنبه 19 آبان 1397
گیاهان در معرض وزش باد، راه‌های هوشمندانه‌ای برای به پرواز در آوردن دانه‌های خود دارند.
دانشمند ایرانی کوچک‌ترین ژیروسکوپ نوری دنیا را طراحی کرد.
شنبه 19 آبان 1397
ژیروسکوپی نوری در ابعادی کوچک‌تر از دانه‌ی برنج، توسط مهندسین ساخته شد. این ژیروسکوپ نوری کوچک جدید، در نوک انگشتان شما جای می‌گیرد، ولی می‌تواند در آینده در پهپادها و فضاپیماها مورد استفاده قرار گیرد.
تحولی شگرف در ربات‌های نسل آینده
‌سه شنبه 15 آبان 1397
محققینی از دانشگاه تگزاس در آرلینگتون، پوستی هوشمند اختراع کرده‌اند که به ربات‌ها حساسیتی حتی بیشتر از انسان می‌دهد.
پیشرفتی غیرمنتظره‌ در ماموریت مدارگرد پلوتو
‌سه شنبه 15 آبان 1397
گروهی پژوهشی، با استفاده از منابع مالی‌ای که در اختیارشان قرار گرفته، اکتشافاتی را انجام داده‌اند که دامنه و ارزش ماموریت فضایی پلوتو را افزایش می‌دهد.
مشاهده‌ی نقش پُررنگ بخشندگی در جامعه‌ی شامپانزه‌ها
‌سه شنبه 15 آبان 1397
چرا وقتی دسترسی به مزایای چیزی مشخص نیست، بخشنده بودن برای درک ما از تکامل همکاری در جوامع انسانی بسیار پیچیده و مهم می‌شود.
ساکنان باستانی جزیره‌ی ایستر، چگونه با خشکسالی مبارزه کردند؟
دوشنبه 14 آبان 1397
طبق تحقیقاتی جدیدی که توسط «کارل لیپو» استاد دانشگاه بینگامتن انجام شده است، ساکنان باستانی جزیره‌ی ایستر، به علت استفاده از آب‌های زیرزمینی شوری که در خطوط ساحلی بالا می‌آید، از دوره‌های خشکسالی جان سالم به در بردند.
روشی جدید در تشخیص سرطان خون
دوشنبه 14 آبان 1397
پس از سال‌ها کار، محققان مجموعه داده‌ی بزرگی را درباره‌ی آرایش مولکولی سلول‌های تومور بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به سرطان خون تهاجمی یا همان «AML» را منتشر می‌کنند.
آیا زمان ملاقات با فرازمینی‌ها فرا رسیده است؟!
دوشنبه 14 آبان 1397
حدود یک سال پیش، تلسکوپی در هاوایی اولین سیارک میان‌ستاره‌ای در منظومه‌ی شمسی را کشف کرد. دانشمندان نام آن‌را اوموآموآ گذاشتند. تصاویری که هابل از این جرم آسمانی ثبت کرده است، نشان می‌دهد که اوموآموآ رفتار غیرمنتظره و عجیبی دارد. در واقع اوموآموآ می‌تواند ابزاری بادبانی و ساخته شده توسط فرازمینی‌های هوشمند باشد.
چه میزان زباله‌ی پلاستیکی در اقیانوس اطلس وجود دارد؟
یکشنبه 13 آبان 1397
اشتیاق بشریت برای استفاده از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف، به نتایج فاجعه‌باری ختم خواهد شد.
یافتن راهی جدید برای جلوگیری از علائم حاد آسم!
یکشنبه 13 آبان 1397
آسم یکی از مرسوم‌ترین بیماری‌های ریوی است که ۲۴۱ میلیون نفر در دنیا از آن رنج می‌برند.
پسورد وزارت دفاع آمریکا در ۹ ثانیه هک شد!
یکشنبه 13 آبان 1397
کاپیتان نیروی هوایی «آندره دوجو اولسون»، در طول نمایش بین‌المللی هوایی کانادا در تورنتو، در روز ۱ سپتامبر ۲۰۱۸، رمز عبور را با سرعت بالایی باز کرد.
فرآیند یادگیری در مغز شما چگونه است؟
شنبه 12 آبان 1397
دانشمندان علوم اعصاب اکنون اطلاعات زیادی درباره‌ی چگونگی یادگیری چیزهای جدید توسط مغز ما دارند؛ ولی درباره‌ی چگونگی انتخاب موضوعی که در حین یادگیری بر روی آن تمرکز می‌شود، اطلاعات ندارند.
شکارچیان چگونه ببر آدم‌خوار را اغوا می‌کنند؟
شنبه 12 آبان 1397
مقامات هندی در حال بررسی استفاده از عطر مردانه‌ی برند «کالوین کلین» برای اغوا کردن ببر آدم‌خوار هستند.
بانوی ایرانی با تجزیه‌ی تنفس، بیماری را تشخیص می‌دهد.
شنبه 12 آبان 1397
دانشمند بانوی ایرانی موفق شده است روشی را توسعه دهد که در آن با مطالعه‌ و بررسی نفس بیماران، سریع‌تر و دقیق‌تر بیمای آن‌ها را تشخیص دهد و به روند درمان آن‌ها کمک شایانی می‌کند.
چرا درک آمار و ارقام دشوار است؟
‌پنجشنبه 10 آبان 1397
این سناریو را تصور کنید؛ پس از اینکه وب‌سایت مورد علاقه‌تان به شما اطلاع داد که ۰.۳ درصد از آمریکایی‌ها مبتلا به HIV هستند، تصمیم می‌گیرید که حتماً آزمایش HIV را انجام دهید.
داروی جدید آنفلوآنزا تایید شد!
‌پنجشنبه 10 آبان 1397
داروی جدیدی برای آنفلوآنزا کشف شده است و اولین دارویی است که طی بیست سال گذشته تحسین سازمان غذا و داروی ایالات متحده را در بر داشته است.
کشف دو قمر نامرئی در مدار زمین!
‌پنجشنبه 10 آبان 1397
دانشمندان بر این باور هستند که توده‌هایی از گرد و غبار میان‌سیاره‌ای را در مدار زمین شناسایی کرده‌اند که وجود آن‌ها پیش‌تر در هاله‌ای از ابهام به‌سر می‌برد.
بازگشت اسطوره؛ خودروی جدید پژو، الهام گرفته از سری ۵۰۴
‌چهارشنبه 9 آبان 1397
پنجاه سال از ساخت سری پُرطرفدار و محبوب پژو ۵۰۴ گذشت و این کمپانی به همین مناسبت، کانسپتی جدید با الهام از سری ۵۰۴ طراحی و ساخته است.
محل فرود مریخ‌پیمای بعدی ناسا کجاست؟
‌چهارشنبه 9 آبان 1397
صدها دانشمند و علاقمند به اکتشافات مریخ، اخیراً در شمال لس‌آنجلس گرد هم آمدند تا در مورد محل فرود مریخ‌پیمای بعدی ناسا با نام «Mars2020»، با هم تبادل‌نظر کنند.
شما به‌طور متوسط چند نفر را می‌شناسید؟
‌چهارشنبه 9 آبان 1397
بر اساس تاریخ گونه‌های ما، انسان‌ها معمولاً در گروه‌های کوچکی متشکل از کمتر از صد نفر، زندگی می‌کنند.
سرنوشت ویجر ۲ در فضای میان‌ستاره‌ای
دوشنبه 7 آبان 1397
کاوشگر ویجر۲ در سال ۱۹۷۷ میلادی برای بررسی چهار سیاره‌ی غول‌پیکر منظومه‌ی شمسی به فضا پرتاب شد.
توسعه‌ی روشی درمانی برای بیماری‌های مادرزادی رَحِم
دوشنبه 7 آبان 1397
دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا و بیمارستان کودکان فیلادلفیا، برای اولین بار با استفاده از فن‌آوری ویرایش ژن «CRISPR» و با انجام مطالعاتی بر روی رَحِم موش، از به دنیا آمدن حیواناتی با اختلال متابولیک مهلک، جلوگیری کردند.
چگونه دیدگاه انسان به جهان متحول شد؟
دوشنبه 7 آبان 1397
در آغاز تاریخ، بشر غارنشین بود و تنها برای تامین مایحتاج خود پا از غارش بیرون می‌گذاشت و امنیت خود را در ماندن در غار احساس می‌کرد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 207 208
مشاوره رایگان تحصیلی
نیروی محرکه القایی در میدان مغناطیسی (0 پاسخ)
فیزیک کوانتوم (0 پاسخ)
جنس فضا زمان از چیست؟ (25 پاسخ)
چرا آذرخش در هوای آفتابی رخ نمیده؟ (6 پاسخ)
به طور کلی مفهوم انتگرال سه گانه چیست؟ (1 پاسخ)
فضای آنتی دوسیتر (1 پاسخ)
نقش نوع جریان AC یا DC در روشن شدن یا نشدن لامپهای ال ای دی (2 پاسخ)
ذره تاکیون (5 پاسخ)
دستگاه بیضوی (0 پاسخ)
رابطه میانگین قند خون سه ماهه انسات با اعداد پی ,فی ؛ ایی (0 پاسخ)
دستگاه مختصات راستگرد یعنی چی؟ (7 پاسخ)
اطلاعاتی جامع درباره فرکانس (7 پاسخ)
کتاب مناسب برای تانسورها و جبر برداری (0 پاسخ)
محاسبه ی مساحت بدن انسان برای تجویز دقیق دارو ها (2 پاسخ)
کتابی مناسب درباره نسبیت (8 پاسخ)
سرعت نور با سریهای عددی (0 پاسخ)
دوربین دو چشمی بخرم یا تلسکوپ ؟ (10 پاسخ)
تاثير ميدان هاي الکتريکي و مغناطيسي بر نور (30 پاسخ)
حل مسائل فیزیک هسته ای کنت کرین (22 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (39 پاسخ)
محاسبات کوانتومی (2 پاسخ)
پستی و بلندی‌های زمین به روایت ماهواره‌های آلمانی (2 پاسخ)
مسئله: برخورد ناکشسان دو قمر و افزایش جرم سکون (0 پاسخ)
انتگرال خطی (5 پاسخ)
طراحی یک تست ژنتیکی برای شناسایی زودهنگام خطر حمله قلبی (0 پاسخ)
تقسيم كردن يك زاويه به سه قسمت مساوي (56 پاسخ)
معمای وزنه ۳ کیلویی و اندازه‌گیری یک کیلوگرم گندم با ترازو (17 پاسخ)
فرمول ریاضی برای درمان کمبود ویتامین دی (2 پاسخ)
عدد طلایی و سیارات (2 پاسخ)
بردار مکان در سایر دستگاه ها (8 پاسخ)
فرمولی برای تمام ابعاد وجودی کره ! (2 پاسخ)
نوبل پزشکی به کاشفان شیوه جدید مقابله با سرطان تعلق گرفت (0 پاسخ)
اصطکاک چگونه انرژی گرمایی تولید میکند؟ (59 پاسخ)
عدد پی تغییر کرد! (21 پاسخ)
استفاده از اثرات میدان مغناطیسی برای چرخیدن دائم جسم (2 پاسخ)
ابهام در مورد اصل فرما (اصل کمترین زمان) (3 پاسخ)
خروج زمین از مدار گردش خود (1 پاسخ)
شمارا بودن اعداد گویا (0 پاسخ)
درهم تنیدگی کوانتومی تک ذره (3 پاسخ)
بیشترین دمای ممکن در هستی (3 پاسخ)
جفت شدگی اسپین - مدار (8 پاسخ)
تعداد کُره ها در کُره ای بزرگتر (6 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (3 پاسخ)
مسئله: سرعت بعد از برخورد (1 پاسخ)
تصاویر نجومی (1985 پاسخ)
ارشد فیزیک پیام نور (0 پاسخ)
جزوه ترمودینامیک مدرسان شریف (0 پاسخ)
آموزش Maple (74 پاسخ)
برای ثبت اختراع بین المللی چه راهی را باید پیمود؟ (0 پاسخ)
اختلاف منظر (2 پاسخ)
پرتاب نخستین ماهواره برای اندازه‌گیری باد به فضا (0 پاسخ)
مقاومت صفر و باتری (3 پاسخ)
بارِ القا شده در جسم (0 پاسخ)
روشی برای بهبود تشخیص بیماری‌ها در بدو تولد
سیاهچاله‌ی مرکز کهکشان‌ راه‌شیری، تنها نیست!
تاثیر مصرف لبنیات قبل از خواب
مسابقه‌ی علمی شماره‌ی یک
کشف موزاییکی باستانی مربوط به عصر رومیان
راهی علمی برای احیای باکتری‌های روده‌ای
سرنخ‌هایی برای حل رازی قدیمی در منظومه‌ی شمسی!
غیرواقعی یا حقیقت؟ تکلیف مشاهدات یوفوها چیست؟
بیت‌کوین باعث گرمایش زمین تا ۲ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌شود؟!
ساخت پلیمری جدید با قابلیت خودتعمیری!
پیشرفته شدن هوش مصنوعی چقدر خطر دارد؟
ردیابی دنیاهای پنهان، در ژرفای کیهان
کشف ابزاری ۶۰۰۰ ساله در خانه‌ی رئیس‌ جمهور آمریکا!
حمل و نقل کابلی، راه‌حلی برای ترافیک‌های شهری
سیاهچاله‌ها چه رنگی هستند؟
فرگشتی حیرت‌انگیز در ابعاد حشره‌ای بندانگشتی
نگاه نزدیک هابل به خوشه‌ای از ستارگان
دانه‌های قاصدک‌ها چگونه پرواز می‌کنند؟
دانشمند ایرانی کوچک‌ترین ژیروسکوپ نوری دنیا را طراحی کرد.
تحولی شگرف در ربات‌های نسل آینده
پیشرفتی غیرمنتظره‌ در ماموریت مدارگرد پلوتو
مشاهده‌ی نقش پُررنگ بخشندگی در جامعه‌ی شامپانزه‌ها
ساکنان باستانی جزیره‌ی ایستر، چگونه با خشکسالی مبارزه کردند؟
روشی جدید در تشخیص سرطان خون
آیا زمان ملاقات با فرازمینی‌ها فرا رسیده است؟!
چه میزان زباله‌ی پلاستیکی در اقیانوس اطلس وجود دارد؟
یافتن راهی جدید برای جلوگیری از علائم حاد آسم!
پسورد وزارت دفاع آمریکا در ۹ ثانیه هک شد!
فرآیند یادگیری در مغز شما چگونه است؟
شکارچیان چگونه ببر آدم‌خوار را اغوا می‌کنند؟
ویتنام از خودروی ملی خود رونمایی کرد. (0+)