مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مجله علمی هوپا

دانشمندان مراحل اولیه‌ی شکل‌گیری منظومه‌ی شمسی را مشاهده کردند!
‌چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397
به گفته‌ی محققان، این تصاویر نشان می‌دهد که منظومه‌ی شمسی‌مان در مراحل اولیه‌ی شکل‌گیری، یعنی بیش از چهار میلیارد سال پیش، چه شکلی بوده است.»
آیا عصر حافظه‌های امروزی کامپیوترها تمام شده است؟
‌چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397
مانند کره‌ی بادام زمینی و مربا یا نمک و فلفل و یا مانند عشق و نفرت، این دو نوع حافظه‌ی کامپیوتری، به معنای کامل کلمه، یکدیگر را تکمیل می‌کنند.
لباس‌های‌تان را برای شست‌وشو به باکتری‌ها بدهید!
‌چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397
باکتری‌هایی که در قطب شمال زندگی می‌کنند، می‌توانند مواد شوینده‌ی فعال در برابر سرما و دیگر محصولات نویدبخشی را تولید کنند.
دلیلی برای رد وجود حیات فرازمینی!
‌چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397
یکی از عناصر مهم شیمیایی برای حیات «فسفر» نام دارد. تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که این عنصر به میزان بسیاری اندکی در جهان وجود داشته باشد. این خبر برای آن دسته از افرادی که علاقمند به یافتن موجودات فضایی هستند، هرگز خوب نیست.
از بزرگ‌ترین خطری که اقیانوس‌ها را تهدید می‌کند چه می‌دانیم؟
‌سه شنبه 4 ارديبهشت 1397
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که جریان اقیانوسی از میانه‌ی قرن هفدهم شروع به کُند شدن کرده و اکنون در آهسته‌ترین نقطه، ظرف ۱،۶۰۰ سال پیش قرار دارد.
ساختار و خواص جالب پوست تخم‌مرغ
‌سه شنبه 4 ارديبهشت 1397
استحکام پوسته‌ی تخم پرندگان در طول عمر کوتاه آن‌ها، تغییر می‌کند؛ پوسته‌ی تخم، قبل از سر از تخم درآوردن جوجه پرنده، نازک‌تر و ضعیف‌تر می‌شود.
معرفی خاص‌ترین سیاره‌ی فراخورشیدی، با ویژگی‌های منحصربه‌فرد
‌سه شنبه 4 ارديبهشت 1397
علاوه ‌بر کشف سیاراتی که چند برابر اندازه‌ی سیاره‌ی مشتری، به‌عنوان بزرگترین سیاره‌ی منظومه‌ی است، ستاره‌شناسان جمعیت زیادی از سیارات سنگی را کشف کرده‌اند که چند برابر اندازه‌ی زمین هستند که آن‌ها را «ابرزمین» نامیده‌اند.
روش استتار به سبک آفتاب‌پرست‌ها امکان‌پذیر شد!
‌سه شنبه 4 ارديبهشت 1397
گروهی متشکل از محققان شیمیدان، ماده‌ای را ایجاد کردند که می‌تواند رنگ و سختی خود را همانند پوست آفتاب‌پرست، تغییر دهد. این ماده‌ی انعطاف‌پذیر از رشته‌های کوپلیمر تشکیل شده است.
مصائب تلخ این روزهای مارک زاکربرگ
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
با توجه به افزایش رسوایی‌های عظیم در نفوذ به حریم خصوصی که باعث کاهش ۱۷درصدی قیمت سهام فیسبوک در اوایل سال ۲۰۱۸ شده است، روز چهارشنبه این شرکت گامی در راستای تسهیل کنترل داده‌های افراد برداشت.
روزهای بازنشستگی کپلر نزدیک است!
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
تلسکوپ فضایی کپلر که برای بشر امکان مشاهده‌ی تعداد زیادی از سیارات دیگر را فراهم می‌کرد، در حال نابودی است.
این مرد قرون وسطایی چه چیزی در دست دارد؟
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
باستان‌شناسان بخش فوق العاده‌ای را در بقایایمردی متعلق به ایتالیای قرون وسطی، پیدا کرده‌اند.
توانایی عجیب و غریب نوزادان، دانشمندان را شگفت‌زده کرد!
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
مطالعه‌ای جدید اثبات کرده است که در شش ماه اول زندگی، کودکان می‌توانند همبستگی‌های بین نشانه‌های بصری و کلامی را تشخیص دهند.
مژده به بیماران کلیوی؛ منتظر دیالیزی راحت‌تر باشید!
یکشنبه 2 ارديبهشت 1397
انتظار کشیدن برای بیماران کلیوی که نیازمند پیوند کلیه هستند، اغلب طولانی و دردناک است و می‌تواند منجر به دیالیز هفتگی شود که ناراحت‌کننده و پُرهزینه و رنج‌آور خواهد بود.
حرکات عجیب این دو کهکشان ناشی از چیست؟
یکشنبه 2 ارديبهشت 1397
اخترشناسان در شیلی، با استفاده از تلسکوپ آرایه میلی‌متری بزرگ آتاکاما، موفق به شناسایی گازهای چرخانی در برخی از ابتدایی‌ترین کهکشان‌های کیهان شدند.
سیستم شبه بلاک‌چین گوگل در فضای ابری منتشر خواهد شد.
یکشنبه 2 ارديبهشت 1397
در طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی، در دورانی که برخی افراد، تنها مفهوم و نام «بلاک‌چین» و آنچه که می‌توان با آن انجام داد را شنیده بودند، گوگل استارتاپ‌های بلاک‌چین خود را راه‌اندازی کرد و باعث میلیون‌ها دلار سودرسانی به افراد شد. تنها شرکتی دیگر در آن دوره، پول بیشتری را بر روی بلاک‌چین سرمایه‌گذاری کرد. در سال ۲۰۱۶ گوگل، سروِر ابری را بر روی توسعه‌دهندگان بلاک‌چین باز کرد.
جاذبه‌ی منطقه‌ی وان ترکیه چیست؟
شنبه 1 ارديبهشت 1397
شهرهای غرق شده و متروکه، مناطقی افسانه‌ای هستند که معمولاً داستان‌های پُر رمز و رازی در مورد آن‌ها نقل می‌شود، اما در پایان سال ۲۰۱۷، باستان‌شناسان قلعه‌ای واقعی را کشف کردند که در قسمت عمیقی از دریاچه‌ی وان ترکیه پنهان شده بود.
رفتار عموزاده‌ی ما در غذاخوردن چگونه است؟
شنبه 1 ارديبهشت 1397
بونوبوها تمایل به تقسیم گوشت با اعضای گروه دارند. این رفتار غیرعادی که در مقاله‌ی چاپ شده در مجله‌ی Human Nature مورد بررسی قرار گرفته است، اخیراً در جمهوری دموکراتیک کونگو دیده شده است.
رویداد‌های نجومی اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷
شنبه 1 ارديبهشت 1397
به میانه‌ی فصل بهار رسیده‌ایم. آسمان شب اردیبهشت ماه در بهار، آسمانی جذاب است. تلفیقی از آسمان زمستانه و آسمان تابستانه. با صورت‌فلکی جبار آغاز می‌شود و با عقرب و قوس پایان می‌یابد. در این مطلب، رویداد‌های نجومی اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ را مرور می‌کنیم.
کشف عجیب مینیاتوری در بدن انسان
‌چهارشنبه 29 فروردين 1397
محققان اخیراً معده، اثنی‌عشر و روده‌ای مینیاتوری را که در میان سلول‌های به‌دست آمده از نمونه تومور موجود در ریه‌ی فردی بیمار پنهان شده بود، مشاهده کردند.
آینده‌ی خودروهای خودران، مبهم‌تر از گذشته شد.
‌چهارشنبه 29 فروردين 1397
اوبر با خانواده‌ی «الین هرزبرگِ» ۴۹ ساله که در ۱۸ مارس ۲۰۱۸، در اثر تصادف با یکی از وسایل‌نقلیه‌ی خودران شرکت اوبر کشته شد، به توافق رسید. شرایط توافق آن‌ها افشا نشده است.
سنگین‌ترین اتم جهان چقدر وزن دارد؟
‌چهارشنبه 29 فروردين 1397
شبیه‌سازی‌ها خواص عجیبی را نشان می‌دهند. اوگانسون «Og» سنگین‌ترین عنصر شیمیایی در جدول تناوبی است، اما اندازه‌گیری خواص این عنصر دشوار بود، زیرا در ابتدا در سال ۲۰۰۲ ترکیب شد.
آینده‌ی اِتنا چقدر خطرناک و ویران‌گر است؟
‌سه شنبه 28 فروردين 1397
دانشمندان با دقت مشغول نظارت بر آن هستند. حتی قدرتمند‌ترین نیروهای طبیعت نمی‌توانند از قوانین فیزیک فرار کنند؛ براساس آخرین اندازه‌گیری‌ها، کوره‌ی آتشینِ کوه اِتنا، به آهستگی در حال فرورفتن در دریای مدیترانه با سرعتی ثابت است.
فاصله‌ی ۷،۸۰۰ ساله‌ نوری زمین تا خوشه‌ای ستاره‌ای چگونه محاسبه شد؟
‌سه شنبه 28 فروردين 1397
اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل، متعلق به ناسا و آژانس فضایی اروپا برای نخستین‌بار فاصله‌ی دقیق زمین را با یکی از قدیمی‌ترین اجرام موجود در جهان که خوشه‌ای کروی به‌نام «NGC6397» است، اندازه‌گیری کردند که یکی از نزدیک‌ترین خوشه‌ها به زمین محسوب می‌شود.
کشف اندامی جدید در بدن انسان
‌سه شنبه 28 فروردين 1397
گروهی از پژوهشگران از دانشگاه پزشکی نیویورک، مرکز پزشکی ماونت سینای و موسسه‌ی پژوهش‌های پزشکی فینستین در دانشگاه پنسیلوانیا، لایه‌های بدن انسان را که خیلی وقت بود فرض می‌کردند که بافت‌های پیوندی است، شناسایی کرده‌اند.
چگونه این یک میلیون نفر در آمازون پنهان شده بودند؟
دوشنبه 27 فروردين 1397
جنگل‌های بارانی آمازون فقط یک شگفتی نیست، بلکه مکانی سرشار از اسرار و افسانه است؛ مکانی با تاریخچه‌ای غنی از جوامع باستانی که اکوسیستم ارزشمندشان حالا به خاطر گسترش عملیات دست‌کاری، با تهدید جدی روبه‌رو شده است.
کدو تنبل چگونه باعث ریزش مو در زنان می‌شود؟
دوشنبه 27 فروردين 1397
دفعه‌ی بعد که کدو تنبل در مِنوی شما باشد، از پدر و مادرتان بپرسید که اگر با خوردن آن ریزش مو را تجربه کنند، چه احساسی خواهند داشت.
جورابی که به کمک بیماران دیابتی می‌آید!
دوشنبه 27 فروردين 1397
شرکتی آمریکایی در حال توسعه‌ی جورابی است که می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت در عدم پیشرفت بیماری و بهبود روند درمان کمک کند.
رازی باستانی از گونه‌ی انسان که در آب دهانش نهفته بود!
یکشنبه 26 فروردين 1397
برخی افراد می‌گویند که چشمان‌شان به چشمان مادران خود رفته، اما حالا می‌توانند ادعا کنند که بزاق مادر بزرگِ مادر بزرگِ مادر بزرگِ مادر بزرگِ مادر بزرگِ مادر بزرگ خود را دارند.
هابل از انعکاس نور ابرنواختری در دور دست‌ها خبر داد.
یکشنبه 26 فروردين 1397
تلسکوپ فضایی هابل، توانست یکی از کمیاب‌ترین پدیده‌های نجومی که «انعکاس نور» نام دارد را مشاهده کند.
انقلاب بعدی چه زمانی رخ می‌دهد!؟
یکشنبه 26 فروردين 1397
اگرچه پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌ی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع مختلف به‌وجود آمده، اما مشکل این است که بسیاری از انرژی‌های غیرتجدیدپذیر در حال تمام شدن هستند و آخرین محاسبات دانشمندان نشان می‌دهد که ما در جایگزین کردن آن‌ها تعلل کرده‌ایم.
کشف ردپایی حیرت‌آور از دوران ژوراسیک
‌پنجشنبه 23 فروردين 1397
گروهی بین‌المللی متشکل از دیرین‌شناسان دانشگاه ادینبورگ، موزه‌ی استافین و آکادمی علوم چین، ردپاهایی جدید از دایناسوری را در جزیره‌ی اسکی، در کشور اسکاتلند کشف کردند.
بررسی دقیق اوموموا، در فرکانس رادیویی
‌پنجشنبه 23 فروردين 1397
چند پیش جرمی طویل از نزدیکی زمین عبور کرد. چیزی شبیه به فضاپیمایی از طرف بیگانگان فضایی که سر و صدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد.
عواقب خوردن تندترین فلفل جهان چیست؟
‌پنجشنبه 23 فروردين 1397
شرکت در مسابقه‌ی خوردن فلفل قرمز تند، ممکن است پیامدهای غیرمنتظره‌ای داشته باشد.
آینده‌ی فالکون و چشم‌انداز تسخیر سیاره‌ی سرخ
‌چهارشنبه 22 فروردين 1397
شرکت اسپیس‌ایکس، طرحی برای بهبود و به روزرسانی راکت بزرگ فالکون یا همان «BFR» را برای سفری سریع‌تر و راحت‌تر به ایستگاه بین‌المللی فضایی و فراتر از آن را ارائه کرده است.
حشره‌ای که اتصال باستانی روسیه و کانادا را برملا کرد!
‌چهارشنبه 22 فروردين 1397
فسیلی ۵۳ میلیون ساله از حشره‌ای به‌نام «scorpionfly» که در سواحل شرقی اقیانوس آرام در روسیه کشف شد، شباهت قابل‌توجهی با فسیل حشرات کشف شده در آن‌سوی اقیانوس آرام در کشور کانادا دارد.
زمین‌تخت‌گرایان؛ پدیده‌هایی نخبه یا عقب‌ماندگانی از بشریت؟
‌چهارشنبه 22 فروردين 1397
چند وقتی است که در فضای مجازی، صفحه‌ها، گروه‌ها و کانال‌هایی با عنوان «معتقدین به زمین‌ِتخت» به‌وجود آمده است که اساسِ اعتقاد آن‌ها بر پایه‌ی تخت بودن زمین است و کروی بودن سیاره‌ی زمین را منکر می‌شوند.
محققان نوعی جدید از آنتی‌بیوتیک‌ها را کشف کردند.
‌چهارشنبه 22 فروردين 1397
گروهی بین‌المللی از دانشمندان به رهبری دانشگاه ایلینوی شیکاگو، نوع جدیدی از محصولات اورگانیک، عوامل آنتی‌باکتریال «ribosome-targeting» به‌نام «Odilorhabdins» کشف کردند که توسط باکتری همزیست اَنگَل ساخته شده است.
چینی‌ها در ۱۱۵هزار سال پیش چه ابزاری داشتند؟
‌چهارشنبه 22 فروردين 1397
باستان‌شناسان در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵، تعداد ۷ ابزار استخوانی در محوطه‌ی باستانی لیینگ‌یینگ چین کشف کردند که باعث حیرت آن‌ها شد.
ویژگی‌های خوشه‌های کهکشانی از دید هابل
‌چهارشنبه 22 فروردين 1397
این تصویر زیبا بخشی از کیهان ما را در فواصل بسیار زیاد نشان می‌دهد. این تصویر را تلسکوپ فضایی هابل متعلق به سازمان فضایی ناسا و سازمان فضایی اروپا، ثبت کرده است.
با هوش‌مصنوعی چه رفتاری داریم و عواقب آن چیست؟
دوشنبه 20 فروردين 1397
تا به‌ حال دستیار دیجیتال داشته‌اید؟ آن‌ها موجودات جالبی هستند. شما را تحت نظر می‌گیرند، حتی وقتی خواب هستید.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 194 195
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
سایت خرید و فروش پروژه (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (3 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
اثبآت فرمول تغییر سطح (1 پاسخ)
حمام نمک (0 پاسخ)
گامی پیش‌تر به سوی آشکارساز امواج گرانشیِ مستقر در فضا (0 پاسخ)
انرژی در موج های مکانیکی (7 پاسخ)
خواص ذاتی ذرات؟! (10 پاسخ)
تصاويري از تجهيزات نظامي عجيب و غريب! (113 پاسخ)
تساوی صفر و یک؟؟ (5 پاسخ)
اثبات مساحت دایره (22 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (38 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (6 پاسخ)
حذف یا تضعیف میدان مغناطیسی (1 پاسخ)
رنگ اجسام (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (3 پاسخ)
میدان مغناطیسی اطراف یک ذره باردار به چه شکل است؟ (1 پاسخ)
پيدايش كاينات (0 پاسخ)
معرفی کانال های تلگرام فیزیک (8 پاسخ)
تابش لیزر به سطح کره ماه (5 پاسخ)
راکتور های هسته ای بی خطر (19 پاسخ)
یک پرسش دینامیکی در رابطه با اصطکاک (7 پاسخ)
زاویه بحرانی و اندازه ذرات (0 پاسخ)
استفاده از اثرات میدان مغناطیسی برای چرخیدن دائم جسم (1 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (73 پاسخ)
شوخي با شيمي (35 پاسخ)
فرگشت انسان (51 پاسخ)
توجیه عملکرد مدار شوکر (9 پاسخ)
مسیر حرکت رعد و برق و بارها (0 پاسخ)
سقوط آزاد و نیروی جزر و مدی (2 پاسخ)
مسئله: چهار گوی رسانای یکسان (2 پاسخ)
سقوط آزاد، پرتاب دو جسم با جرم‌های مختلف (8 پاسخ)
کشت ریزغده ابزاری جدید در مقابله با سرطان (0 پاسخ)
ببینید و لذت ببرید (4 پاسخ)
فرود آمدن عمودی بطری آب بر روی میز (1 پاسخ)
نیوتون چگونه حرکت بیضوی زمین را ثابت کرد؟ (15 پاسخ)
لطفا یه کتاب در زمینه فیزیک بهم معرفی کنید که ترجمه کنم (8 پاسخ)
راهی برای دوباره زیستن - بدن جدید - عمر نامحدود (25 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (21 پاسخ)
کتاب مناسب برای کنکور (6 پاسخ)
کمبود ویتامین دی و سرطان ها (0 پاسخ)
برنامه‌ای که مرگ را پیش‌بینی می‌کند (0 پاسخ)
دانشمندان مراحل اولیه‌ی شکل‌گیری منظومه‌ی شمسی را مشاهده کردند!
آیا عصر حافظه‌های امروزی کامپیوترها تمام شده است؟
لباس‌های‌تان را برای شست‌وشو به باکتری‌ها بدهید!
دلیلی برای رد وجود حیات فرازمینی!
از بزرگ‌ترین خطری که اقیانوس‌ها را تهدید می‌کند چه می‌دانیم؟
ساختار و خواص جالب پوست تخم‌مرغ
معرفی خاص‌ترین سیاره‌ی فراخورشیدی، با ویژگی‌های منحصربه‌فرد
روش استتار به سبک آفتاب‌پرست‌ها امکان‌پذیر شد!
مصائب تلخ این روزهای مارک زاکربرگ
روزهای بازنشستگی کپلر نزدیک است!
این مرد قرون وسطایی چه چیزی در دست دارد؟
توانایی عجیب و غریب نوزادان، دانشمندان را شگفت‌زده کرد!
مژده به بیماران کلیوی؛ منتظر دیالیزی راحت‌تر باشید!
حرکات عجیب این دو کهکشان ناشی از چیست؟
سیستم شبه بلاک‌چین گوگل در فضای ابری منتشر خواهد شد.
جاذبه‌ی منطقه‌ی وان ترکیه چیست؟
رفتار عموزاده‌ی ما در غذاخوردن چگونه است؟
رویداد‌های نجومی اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷
کشف عجیب مینیاتوری در بدن انسان
آینده‌ی خودروهای خودران، مبهم‌تر از گذشته شد.
سنگین‌ترین اتم جهان چقدر وزن دارد؟
آینده‌ی اِتنا چقدر خطرناک و ویران‌گر است؟
فاصله‌ی ۷،۸۰۰ ساله‌ نوری زمین تا خوشه‌ای ستاره‌ای چگونه محاسبه شد؟
کشف اندامی جدید در بدن انسان
چگونه این یک میلیون نفر در آمازون پنهان شده بودند؟
کدو تنبل چگونه باعث ریزش مو در زنان می‌شود؟
جورابی که به کمک بیماران دیابتی می‌آید!
رازی باستانی از گونه‌ی انسان که در آب دهانش نهفته بود!
هابل از انعکاس نور ابرنواختری در دور دست‌ها خبر داد.
انقلاب بعدی چه زمانی رخ می‌دهد!؟
کشف بخار آب در جو سیاره‌ای فراخورشیدی (0+)