مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مجله علمی هوپا

هنگام خرید لپ‌تاپ به چه نکاتی باید توجه کرد؟
‌چهارشنبه 22 آذر 1396
خواه در حال نوشتن مقاله، تدریس در کلاس، مرتب‌کردن تحقیق یا در حال وب‌گردی در اینترنت باشید، شما به لپ‌تاپی نیاز دارید که مطابق نیازها و توان مالی شما باشد.
شناسایی جرمی بسیار جالب توسط کاوشگر چینی
‌چهارشنبه 22 آذر 1396
جستجو برای ماده‌ی تاریک ادامه دارد، اگرچه کاوشگر چینی «DAMPE» به چیز جالبی در دستگاه‌هایش دست پیدا کرد که نشان از نزدیکی ما به اکتشافی بزرگ حکایت دارد.
عامل حساسیت نهان به گوشت قرمز در انسان‌ها
‌چهارشنبه 22 آذر 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد ممکن است برخی افراد که تجربه‌ی واکنش‌های عجیب حساسیتی را داشته‌اند، نوعی حساسیت نادر به گوشت قرمز داشته باشند.
آیا نخستین اشکال حیات روی زمین، خیلی زود شکل گرفتند؟
‌چهارشنبه 22 آذر 1396
دانشمندانی که در کانادا کار می‌کنند، معتقدند برخی از نخستین اشکال حیات روی زمین را کشف کرده‌اند؛ لوله‌ی کوچکی شبیه به میکروب‌هایی که در داخل و اطراف شکاف‌های غنی از مواد معدنی موجود در زیر آب‌ها زندگی می‌کردند.
دانشمندان گل رز الکترونیکی با قابلیت ذخیره‌ی انرژی ساختند.
‌سه شنبه 21 آذر 1396
ذخیره‌ی انرژی دستاوردی است که همواره مورد توجه قرار گرفته و این‌بار هم دانشمندان موفق به ارائه‌ی راه‌ها و ابزارهایی برای دستیابی به آن شده‌اند.
ادعای ارائه‌ی نظریه‌ی کوانتوم در دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی
‌سه شنبه 21 آذر 1396
پروفسور «دیوید مکنزی» از دانشگاه سیدنی استرالیا، به‌همراه گروه خود «تونل‌زنی کوانتومی در آب»، پدیده‌ای کوانتومی که اولین بار توسط فیزیکدان نظری بریتانیایی، دکتر «رونالد ویلفرد گورنین» در سال ۱۹۳۱ پیش‌بینی شد را نشان دادند.
چرا ابرها معلق می‌مانند؟
‌سه شنبه 21 آذر 1396
از آنجایی که آب وزن دارد، ابرها نیز می‌بایست وزن داشته باشند. تکه ابری، دسته‌های بسیار بسیار کوچکی از آب به شکل مایع و یا منجمد است.
اسپیس‌ایکس دو شهروند را به مدار ماه می‌فرستد.
‌سه شنبه 21 آذر 1396
اسپیس‌ایکس، به تازگی اعلام کرده برنامه‌ای جدید برای شروع عصر فضانوردی دارد؛ شرکت سفر به فضا، تصمیم دارد اواخر سال ۲۰۱۸، دو شهروند را به مدار ماه بفرستد و برگرداند.
بالاخره نشانه‌هایی از ماده‌ی تاریک دیده شد!
دوشنبه 20 آذر 1396
ماده‌ی تاریک سال‌ها به‌عنوان یکی از موضوعات تحیر‌آمیز، گیج‌کننده و بحث‌برانگیز در محافل اخترفیزیک، مطرح بوده است.
کاهش ذخیره‌ی تخمدان در زنان شهری
دوشنبه 20 آذر 1396
پزشکان می‌گویند، ذخیره‌ی تخمدان با افزایش شیوه‌ی زندگی کم‌تحرک در زنان شهرنشین، در حال کاهش است.
نظریه‌ی ریسمان چیست و چرا بشر واقعاً به آن نیاز دارد؟
دوشنبه 20 آذر 1396
دانشمندان دهه‌ها در مورد دلیل اصلی بُعدسوم و اینکه آیا نظریه‌ی واحدی برای توضیح دادن تمام طرز کار جهان می‌تواند وجود داشته باشد، نظریه‌‌پردازی کرده‌اند.
بی‌زاری از مَلَچ مُلوچ اطرافیان؛ میسوفونیا
دوشنبه 20 آذر 1396
صدای جویدن و ملچ ملوچ، برای بسیاری آزاردهنده است، اما این صداهای ساده برای افراد مبتلا به «میسوفونیا» می‌تواند به منزله‌ی ترس و خشم شدید باشد.
خطر مصرف نوشیدنی‌های شِکری
یکشنبه 19 آذر 1396
بررسی مطالعات اخیر در زمینه‌ی اپیدمیولوژی یا همه‌گیرشناسی نشان می‌دهد، ارتباط مستقیمی میان مصرف مداوم نوشیدنی‌های حاوی شکر، نظیر نوشابه و آب‌میوه با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و سندروم متابولیک وجود دارد.
پهپادها همچنان هوشمندتر می‌شوند!
یکشنبه 19 آذر 1396
گروهی از محققان مشغول آموزش دستگاه‌های پرنده‌ی بدون سرنشین هوشمندی‌ هستند؛ به‌طوری‌که قابلیت فرود آمدن روی هدف متحرک را داشته باشند تا فناوری‌هواپیمای‌بدون‌سرنشین عملکردی بهتر و قدرتمندتر از گذشته داشته باشد.
روند ذوب شدن برف‌ها در آب‌وهوای گرم‌تر
یکشنبه 19 آذر 1396
هر چه دمای هوای جهان افزایش یابد، برف آهسته‌تر ذوب می‌شود. بله درست متوجه شدید، بسیار آهسته‌تر.
ترسیم شجره‌نامه‌ی ستارگان
یکشنبه 19 آذر 1396
اخترشناسان از اصول به‌کار گرفته شده در زیست‌شناسی و باستان‌شناسی برای طراحی شجره‌نامه ستارگان در کهکشان استفاده کردند.
حفاری سنگر عصر سلیمان نبی، در دره‌ی تیمنای
شنبه 18 آذر 1396
گروهی از باستان‌شناسان، دروازه و آغل‌های دام را در «تپه‌ی برده» که یکی از بزرگترین اردوگاه‌های ذوب مس در دره‌ی تیمنا بوده است، کشف کردند که قدمت آن به سلطنت پادشاهی سلیمان نبی و داوود نبی می‌رسد.
خطر اسیدی شدن اقیانوس‌ها برای صدف‌ها
شنبه 18 آذر 1396
تحقیقات جدید حاکی از آن است که صدف‌های سیاه، به‌شدت تحت تاثیر اسیدی بودن اقیانوس‌ها قرار می‌گیرند، مخصوصاً صدف‌های سیاه نوپا.
چرا پیوند سر انسان، هرگز ممکن نخواهد بود؟
شنبه 18 آذر 1396
براساس گزارش‌های جدید، جراح مغز و اعصابی ادعا می‌کند که گروهش با استفاده از دو جسد انسان در چین، اولین پیوند موفقیت‌آمیز سر انسان را در دنیا انجام داده است.
کاوشگر کنجکاوی، نوعی سنگ معدنی به‌نام «هماتیت» در مریخ یافت.
شنبه 18 آذر 1396
کاوشگر کنجکاوی ناسا در مریخ، شواهد طیفی از ماده معدنی اکسیدآهن که «هماتیت» یا همان «Fe2O3» نام دارد، بر روی صخره‌ای در نزدکی کوه شارپ، در منطقه‌ی کریترگیل مریخ یافته است.
ثبت ضربان حیات زمین در تایم‌لپس ناسا
‌پنجشنبه 16 آذر 1396
ناسا در دو دهه‌ی گذشته، همواره نیم‌نگاهی بر تاثیر تغییرات فصلی بر تغییرات صعودی و نزولی زیست‌کره‌ی زمین داشته است. اطلاعات جمع‌آوری‌شده ارزش خاصی برای محققان ندارند، اما تایم‌لپس نفس‌گیر این تغییرات، اصلی‌ترین ویژگی زمین را به نمایش می‌گذارد؛ حیات.
قلب این دختر در خارج از سینه‌اش می‌تپد!
‌پنجشنبه 16 آذر 1396
ویدئویی که در ماه سپتامبر در سایت یوتیوب آپلود شد، دختر کوچک خندانی را نشان می‌دهد؛ در حالی که قبلش در خارج از سینه‌اش در حال تپیدن است و فقط لایه‌ای نازک از پوست از این اندام حیاتی محافظت می‌کند.
ارتش آمریکا در صدد تبدیل گیاهان به شبکه‌ای از جاسوسان محیطی است.
‌پنجشنبه 16 آذر 1396
از روزگاران قدیم بیشتر کارهای جاسوسی و گردآوری اطلاعات از طریق انسان‌های آموزش‌دیده انجام می‌شده است. اما ارتش آمریکا برنامه‌ای برای به‌کارگیری شبکه‌ای هوشمند از گیاهان برای یک گام فراتر از رقبای خود دارد.
کشف سحابی غول‌پیکری در اطراف کوازاری دوردست
‌پنجشنبه 16 آذر 1396
ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ خیلی بزرگ سازمان فضایی اروپا «ESO» در شیلی سحابی بزرگی را در اطراف کوازار دوردستی به‌نام «4C10.29» کشف کردند.
داروی دیابت می‌تواند از پس‌زنی عضو پیوندی جلوگیری کند.
‌سه شنبه 14 آذر 1396
زمانی که فرد عمل پیوند عضو انجام می‌دهد، باید از داروهایی استفاده کند که از پس‌زنی عضو پیوندی توسط سیستم ایمنی بدن جلوگیری کند.
سگ‌ها چهره‌ی شاد انسان‌ها را بیشتر دوست دارند!
‌سه شنبه 14 آذر 1396
«اکسی توسین» نوعی از هورمون است که توسط تمامی پستانداران از جمله سگ‌ها ترشح می شود و نکته‌ای کلیدی در فهم رابطه‌ی بین انسان و سگ است که به‌تازگی دانشمندان دانشگاه هلسینکی در این زمینه تحقیقاتی انجام داده‌اند.
تلاش برای برقراری تماس با موجودات فضایی
‌سه شنبه 14 آذر 1396
اخترشناسان پیامی رادیویی به منظومه‌ی ستاره‌ای مجاور که یکی از نزدیک‌ترین منظومه‌های دارای سیاره‌ی قابل سکونت است، ارسال کرده‌اند.
چگونه رعد و برق ذرات پادماده را در جو زمین تولید می‌کنند؟
‌سه شنبه 14 آذر 1396
دانشمندان ژاپن و سنگاپور در شماره‌ی ۲۳ نوامبر مجله‌ی Nature گزارش دادند که همتای پادماده الکترون یا همان «سیپنال‌های پوزیترون» و نوترون را پس از رعد و برق مشاهده کرده‌اند.
راهی ساده برای بهبود وضعیت خواب شما
دوشنبه 13 آذر 1396
براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه صنعتی یندهون، باز نگه داشتن درب و پنجره‌ی اتاق‌خواب پیش از رفتن به رخت‌خواب، موجب کاهش میزان دی‌اکسیدکربن موجود در هوای اتاق می‌شود که نتیجه‌ی آن، داشتن خواب بهتر، مخصوصاً برای افرادی که دچار بی‌خوابی یا کم‌خوابی هستند، خواهد بود.
ساخت دست رباتیک برای تبدیل انسان عادی به اَبَر انسان
دوشنبه 13 آذر 1396
شرکت «یوبیونیک» از زمان ساخت این ابزار در سال ۲۰۱۴، توانست اوایل سال ۲۰۱۶ سفارش‌هایی برای دست رباتیک چاپ سه‌بُعدی دریافت کند.
دلیل ایجاد گردباد‌ها در تیتان
دوشنبه 13 آذر 1396
تغییرات موجود در گردبادهای قطبی می‌تواند اثر قابل توجهی بر روی لایه‌های مختلف جو قمر تیتان بگذارد؛ نظیر تداخل در جریان‌های هوای سرد.
افزایش امید به زندگی در بیماران پارکینسون، با تغییر رژیم غذایی
دوشنبه 13 آذر 1396
تحقیقات جدید دانشگاه آبردین نشان می‌دهد که کاهش وزن در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون باعث کاهش امید به زندگی، افزایش خطر زوال عقل و وابستگی بیشتر به مراقبت می‌شود.
دلیلی بیولوژیک برای آرامش‌بخش بودن موسیقی‌ها
یکشنبه 12 آذر 1396
بعضی از ما بیشتر از بقیه به موسیقی واکنش نشان می‌دهیم. در بعضی‌ها، گوش دادن به قطعه‌ای موسیقی خاص ستون فقرات‌شان را به لرزه می‌اندازد و مو به تن‌شان سیخ می‌شود.
کوسه‌ای با ۳۰۰ دندان در اعماق دریا دیده شد.
یکشنبه 12 آذر 1396
کوسه‌ی چین‌دار با نام علمی «کلامیدوسلاکوس آنگوئینوس» کوسه‌ای نادر ساکن اعماق دریا است که سه ردیف دندان سه جهتی دارد. این کوسه در ماه اکتبر ۲۰۰۴ شناسایی شده و از آن عکس گرفته شد، اما این همان گونه‌ای نیست که در نزدیکی پرتغال مشاهده شد.
مغز فضانوردان طی ماموریت‌های فضایی تغییر می‌کند.
یکشنبه 12 آذر 1396
طبق پژوهش دانشمندان دانشگاه میشیگان تصاویر ام‌آر‌آی که قبل و بعد از ماموریت‌های فضایی گرفته شدند، نشان دادند مغز فضانوردان در طول پرواز فضایی فشرده و منبسط می‌شوند.
کاهش خطر بروز مشکلات قلبی با مصرف شکلات
یکشنبه 12 آذر 1396
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که مصرف منظم شکلات می‌تواند خطر بروز مشکلات قلبی را در افراد چاق کاهش دهد.
نگاه هابل به کهکشانی با یک بازوی مارپیچی
شنبه 11 آذر 1396
تلسکوپ فضایی هابل، تصویری از کهکشان کوتوله‌ی NGC4625 را به ثبت رسانده است. این کهکشان که با نام‌های LEDA42607 و SDSSJ124152.71 نیز شناخته می‌شود، در فاصله‌ی ۳۱ میلیون سال نوری از زمین و در صورت فلکی تازی‌ها واقع شده است.
قارچ‌‌ها خاصیت ضد پیری دارند.
شنبه 11 آذر 1396
نوع خاصی از قارچ‌ها شامل دو نوع آنتی بیوتیک به‌نام‌های «glutathione» و «ergothioneine» هستند که می‌توانند در برابر فرآیند پیر شدن به بدن کمک کنند. قارچ‌ها به‌طور معمول دارای مقدار زیادی از این آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند.
کشف دو پستاندار از دوره‌ی کرتاسه
شنبه 11 آذر 1396
گروهی از دیرینه‌شناسان دانشگاه پورتسموث دو گونه‌ی جدید از پستانداران کشف کردند که ۱۴۵ میلیون سال گذشته در مکان کنونی شهر دورست در جنوب انگلیس زندگی می‌کردند.
هشدار! خطر رژیم‌های غذایی با کالری بسیار کم
شنبه 11 آذر 1396
در مطالعات جدید انجام شده، پروفسور «جرالد شولمن» و همکارانش از موسسه‌ی پزشکی هاوارد هیوز در ییل با آزمایش بر روی موش‌ها نشان دادند، رژیم غذایی کم کالری یا همان «VLCD» فقط طی ۳ روز، پیش از کاهش وزن، منجر به افزایش ساز و کار گلوکزها و ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود و با اثرپذیری از متابولیسم بر روی کارکرد کبد نیز اثر می‌گذارد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 185 186
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
ميدان تاخيري (24 پاسخ)
واپاشی هسته ایی (0 پاسخ)
تصاویر نجومی (1947 پاسخ)
دروس آنلاین و رایگان در دانشگاه‌های برتر دنیا (2 پاسخ)
[پارادوکس] ذره باردار در میدان گرانشی یکنواخت (13 پاسخ)
تعریف آماری فشار (0 پاسخ)
مفهوم تکانه (2 پاسخ)
ظرفیت خازن (3 پاسخ)
سوال مربوط به اثبات فرمول های انرژی نسبیتی (3 پاسخ)
محاسبه سرعت چرخش در حرکت دورانی یکنواخت (1 پاسخ)
مدل تکتایی برای کوارک ها به چه معناست؟ (0 پاسخ)
بررسی ناوردایی توان در نسبیت خاص (2 پاسخ)
بررسی پایستگی تکانه و انرژی (1 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (67 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (3 پاسخ)
بازبهنجارش (14 پاسخ)
کشف یک واقعیت خفه کننده! (3 پاسخ)
ایجاد دافعه در آهنربا (1 پاسخ)
معرفی چند سایت فیزیک (12 پاسخ)
سوال ترکیبی پرتابه و انرژی (1 پاسخ)
چگونه باید ضخامت حباب را اندازه گرفت؟ (3 پاسخ)
شتاب تبدیلات لورنتس (5 پاسخ)
ریاضیات کوانتومی (4 پاسخ)
قرص دیجیتالی که ورود خود را به معده اطلاع می‌دهد (0 پاسخ)
باکتری‌های روده تاثیر درمان سرطان را "بیشتر" می‌کند (0 پاسخ)
انرژی از هیچ، با انرژی پتانسیل گرانشی (34 پاسخ)
هوش مصنوعی که سیستم‌های امنیتی را دور می‌زند (0 پاسخ)
اتساع طول (2 پاسخ)
برنامه محاسباتی عدد پی (8 پاسخ)
راه و روش ترجمه کتاب های فیزیک (3 پاسخ)
آیا جنس مواد نسبیست؟ (5 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (15 پاسخ)
ردیابی امواج گرانشی در برخورد دو ستاره نوترونی (0 پاسخ)
کتابهای مناسب برای یادگیری فیزیک (3 پاسخ)
معرفي وبلاگ هاي فيزيكي هر كس وبلاگي داره معرفي كنه (141 پاسخ)
تبدیل کانونیک برای معادله هامیلتونی کوب نشده (1 پاسخ)
علت چرخش الکترون چیست؟ (12 پاسخ)
چگونه از آلوده بودن فایل‌ها پیش از دانلود مطلع شویم؟ (0 پاسخ)
محاسبه فشار آب (1 پاسخ)
ضد جاذبه (3 پاسخ)
سوالی در مورد چگونگی محو نور فوکوس شده خورشید توسط عدسی ها (15 پاسخ)
اکسل برای مدیران، مهندسان، حسابداران و تولید ایده های نو (4 پاسخ)
مشتق تابع (3 پاسخ)
فرمول جاذبه نیوتون (1 پاسخ)
سرعت نور (101 پاسخ)
دانلود رایگان کتاب گرانش کوانتومی فارسی (4 پاسخ)
جهان چند بعد دارد؟ (41 پاسخ)
جایزه نوبل (13 پاسخ)
اسم این دستگاه چیه ؟ (3 پاسخ)
سفرهای طولانی در کره زمین با سفینه انجام خواهند شد (0 پاسخ)
موارد آموزنده در نسبیت (2 پاسخ)
چرا ریاضیات می‌خوانیم؟ (12 پاسخ)
ماهیت انرژی (23 پاسخ)
بیماری که زندگی نباتی داشت به درمان پاسخ داد (0 پاسخ)
هنگام خرید لپ‌تاپ به چه نکاتی باید توجه کرد؟
شناسایی جرمی بسیار جالب توسط کاوشگر چینی
عامل حساسیت نهان به گوشت قرمز در انسان‌ها
آیا نخستین اشکال حیات روی زمین، خیلی زود شکل گرفتند؟
دانشمندان گل رز الکترونیکی با قابلیت ذخیره‌ی انرژی ساختند.
ادعای ارائه‌ی نظریه‌ی کوانتوم در دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی
چرا ابرها معلق می‌مانند؟
اسپیس‌ایکس دو شهروند را به مدار ماه می‌فرستد.
بالاخره نشانه‌هایی از ماده‌ی تاریک دیده شد!
کاهش ذخیره‌ی تخمدان در زنان شهری
نظریه‌ی ریسمان چیست و چرا بشر واقعاً به آن نیاز دارد؟
بی‌زاری از مَلَچ مُلوچ اطرافیان؛ میسوفونیا
خطر مصرف نوشیدنی‌های شِکری
پهپادها همچنان هوشمندتر می‌شوند!
روند ذوب شدن برف‌ها در آب‌وهوای گرم‌تر
ترسیم شجره‌نامه‌ی ستارگان
حفاری سنگر عصر سلیمان نبی، در دره‌ی تیمنای
خطر اسیدی شدن اقیانوس‌ها برای صدف‌ها
چرا پیوند سر انسان، هرگز ممکن نخواهد بود؟
کاوشگر کنجکاوی، نوعی سنگ معدنی به‌نام «هماتیت» در مریخ یافت.
ثبت ضربان حیات زمین در تایم‌لپس ناسا
قلب این دختر در خارج از سینه‌اش می‌تپد!
ارتش آمریکا در صدد تبدیل گیاهان به شبکه‌ای از جاسوسان محیطی است.
کشف سحابی غول‌پیکری در اطراف کوازاری دوردست
داروی دیابت می‌تواند از پس‌زنی عضو پیوندی جلوگیری کند.
سگ‌ها چهره‌ی شاد انسان‌ها را بیشتر دوست دارند!
تلاش برای برقراری تماس با موجودات فضایی
چگونه رعد و برق ذرات پادماده را در جو زمین تولید می‌کنند؟
راهی ساده برای بهبود وضعیت خواب شما