مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مجله علمی هوپا

پیشرفت در تکنولوژی پرتوی کششی می‌تواند انسان را در هوا معلق کند.
یکشنبه 29 بهمن 1396
از نظر علمی تخیلی، مهندسان دانشگاه بریستول از قدرتمندترین پرتوی کششی صوتی استفاده می‌کنند تا ثابت کنند که می‌توان اشیای بزرگتر را با طول موج صوتی در هوا معلق نگه داشت.
شناسایی نقاطی ویژه که امواج نور را در مسیرش متوقف می‌کند.
یکشنبه 29 بهمن 1396
نور به سرعت حرکت می‌کند. نور، مسافت ۹۳ میلیون مایلی بین زمین و خورشید را فقط در ۸ دقیقه طی می‌کند، اطلاعات در سراسر جهان را فوراً منتقل می‌کند و بالاترین سرعتِ آن که ۳۰۰،۰۰۰ کیلومتر بر ثانیه است و به حد مطلق سرعت در کل جهان تبدیل شده است.
تاثیر مثبت ویتامین D3 در برابر آسیب‌های قلبی عروقی
یکشنبه 29 بهمن 1396
بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه اوهایو، ویتامین D3 می‌تواند تا حد قابل‌توجهی آسیب وارده به سیستم قلبی عروقی در اثر بیماری‌های مختلف را بهبود ببخشد؛ بیماری‌هایی نظیر فشار خون، دیابت و تصلب شریان.
رویدادهای نجومی اسفندماه ۱۳۹۶
یکشنبه 29 بهمن 1396
آسمان شب، پُر است از اجرام گوناگون و رویدادهای مرتبط با آن، در این مطلب وقایع مهم طبیعت آسمان شب در اسفندماه ۱۳۹۶ را با هم مرور می‌کنیم.
فضانوردان در معرض تب فضایی هستند.
شنبه 28 بهمن 1396
پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که وقتی فضانوردان در معرض شرایط بی‌وزنی قرار می‌گیرند، در واقع با افزایش دمای بدن روبه‌رو می‌شوند.
حماقت راننده‌ی کامیون، به خطوط ۲۰۰۰ ساله‌ی نازکای، آسیب جدی وارد نمود.
شنبه 28 بهمن 1396
خطوط ۲۰۰۰ ساله نازکای، بهترین نمونه‌های شناخته شده «ژئوگلیف» در جهان هستند که خطوطی فوق‌العاده و بی‌نظیر محسوب می‌شوند.
ثبت خاطره‌ی رشد ماهیچه‌ای، در دی‌ان‌ای انسان
شنبه 28 بهمن 1396
بر اساس مطالعه‌ی انجام شده در دانشگاه کیلی، ماهیچه‌های اسکلتیِ انسان از حافظه‌ی اپی‌ژنتیک، در رابطه با رشد ابتدایی برخوردار است.
بالاتر از این ساختمان سیاهی نیست!
شنبه 28 بهمن 1396
این ساختمان در شهر پیونگ‌چانگِ کشور کره‌ی جنوبی، سیاه‌ترین بنای ساخته شده توسط بشر بر روی زمین است.
شیوع ای‌کولای؛ آیا واقعاً باید از خوردن کاهو اجتناب کرد؟
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
شیوع بیماری ای‌کولای، بیش از دوازده آمریکایی را مبتلا کرده است و ممکن است کاهو علت آن باشد. اما آیا به این معنی است که باید از گذاشتن کاهو در ساندویچ یا سالاد خود خودداری کنید؟
قطعه‌ی گمشده‌ی هوش‌مصنوعی انسان‌مانند یافت شد.
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
سوئیچ ابررسانای جدیدی به زودی کامپیوترها را قادر می‌سازد تا تصمیماتی بسیار مشابه با تصمیمات انسان‌ها بگیرند که این امر باعث می‌شود به هوش‌مصنوعی تبدیل شوند.
کشف مجموعه‌ای از سیارات، خارج از کهکشان راه‌شیری
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
ستاره‌شناسان ادعا می‌کنند که با استفاده از روش ریزهمگرایی کوازارها، تعداد زیادی از سیارات رها شده در خارج از کهکشان را یافته‌اند که دارای ابعادی در جرم ماه تا سیاره‌ی مشتری هستند.
آیا حرکتِ قطب‌های مغناطیسیِ زمین خطر‌ناک است؟ علم پاسخ می‌دهد
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
قطب‌های مغناطیسی زمین، هر کاری هم که انجام دهند، نمی‌خواهند بی‌نظمی و آشفتگی ایجاد کنند و همه‌ی ما را بکُشند.
تصویری جدید از کهکشان کوتوله‌ی ناشناخته
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
اخترشناسان رصدخانه‌ی جنوبی اروپا، اخیراً تصویری رنگارنگ از کهکشان کوچکی در صورت فلکی قوس منتشر کرده‌اند.
تا چه حد رفتارهای عصبی افراد مشابه دوستان‌شان است؟
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
براساس مطالعه‌ی منتشر شده در مجله‌ی ارتباطات طبیعی، مشخص شد که ما به نحو شگفت‌انگیزی، در هنگام ادراک و پاسخگویی به دنیای اطراف‌مان، مشابه دوستان‌مان رفتار می‌کنیم و لذا از این شباهت‌ها می‌توان برای پیش‌بینی این موضوع استفاده کرد که دوستان‌مان چه کسانی هستند.
ارتباط بیماری‌های قلبی و میگرن
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
مطالعات جدیدی از دانمارک نشان می‌دهد، افرادی که به میگرن مبتلا می‌شوند، احتمال دارد به بیماری‌های قلبی عروقی نیز دچار شوند.
رونمایی از دو محصول مرتبط با پروژه‌ی هایپرلوپ
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
در نمایشگاه الکترونیک CES سال ۲۰۱۸، کمپانی Virgin Hyperloop One از دو محصولی پرده‌برداری کرد که نشان می‌دهد، این مفهوم از گذشته‌ی خود، چقدر پیشرفت کرده است.
ورزش هوازی می‌تواند علائم شناختی بیماری آلزایمر را بهبود ببخشد.
‌سه شنبه 24 بهمن 1396
بر اساس مرور ۱۹ مطالعه‌ی قبلی، افرادی که در خطر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند یا واقعاً به این بیماری مبتلا هستند، می‌توانند کاهش عملکرد شناختی را با ورزش به تاخیر بیندازند.
کشف گوری عجیب از اسکلت‌های باستانی در مکزیکوسیتی
‌سه شنبه 24 بهمن 1396
باستان‌شناسان در مکزیکوسیتی گورستانی از ۱۰ اسکلت کشف کرده‌اند که آرایشی مارپیچی دارد؛ آثاری از تغییر شکل جمجمه هم در دو اسکلت به چشم می‌خورد.
تصویر تلسکوپ هابل از کهکشان مارپیچی NGC7331
‌سه شنبه 24 بهمن 1396
تلسکوپ فضایی هابل، از کهکشان مارپیچیِ NGC7331 که در صورت فلکی اسب بالدار واقع شده است، عکس گرفته است.
آرزویی برای آینده‌ی خودروهای خودران
‌سه شنبه 24 بهمن 1396
طراحی خودروی خودران که می‌تواند مسافت‌های کوتاه را طی کند، به خودی خود دستاوردی مهم است، اما این طرح جدید، قصد دارد فناوری خودران را در مسیری طولانی در انگلیس آزمایش کند.
تاثیر دارویی نوعی قارچ در درمان افسردگی
دوشنبه 23 بهمن 1396
تحقیق در مورد ترکیب کردنِ درمان با مولفه‌ی روان‌پریشیِ قارچ‌های جادویی، نشان می‌دهد که نه تنها این کار برای درمان اضطراب، افسردگی و اعتیاد ایمن و موثر است، بلکه از خیلی از درمان‌های موجود بهتر است.
موجودات فضایی از چه نیرویی استفاده می‌‌کنند؟
دوشنبه 23 بهمن 1396
بر اساس یافته‌های پژوهشی جدید، احتمال دارد نورهای کیهانی عجیب و غریب توسط موجودات فضایی پیشرفته تولید شده باشند.
گرمایش اقیانوس‌ها، شاهدی بر گرمایش جهانی است.
دوشنبه 23 بهمن 1396
در سال ۲۰۱۶، دریاهای شمال استرالیا و خلیج برینگ آلاسکا، بدترین امواج گرمایی دریایی را در ۳۵ سال داده‌های ثبت‌ شده‌ی ماهواره‌ای را تجربه کردند.
خطر بالقوه‌ی داروهای سوزش معده
دوشنبه 23 بهمن 1396
پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که ممکن است داروهای معروف برای تسکین سوزش معده، همچون نِکسیوم، پریلوسِک یا پریوَسید، در صورت مصرف طولانی، خطر مرگ زودرس را افزایش دهند.
تسلا می‌خواهد کامیون‌های برقی بسازد.
شنبه 21 بهمن 1396
این عکس منتشر شده از جانب شرکت خودروسازی تسلا، بخش جلویی تریلی برقی جدیدی را نشان می‌دهد که در روز پنجشنبه ۱۶ نوامبر ۲۰۱۷ از آن رونمایی کرد.
نهنگ باستانی کارولینا، اسرار منشأ تغذیه فیلتری را برملا کرد.
شنبه 21 بهمن 1396
نهنگ آبی، بزرگترین حیوانی است که تاکنون در سیاره‌ی زمین زندگی کرده و از سخت‌پوستان کوچک به‌نام «کریل» تغذیه می‌کند.
چگونه ناسا مریخ را قابل سکونت می‌کند؟
شنبه 21 بهمن 1396
دانشمندان ناسا طرحی را پیشنهاد کردند که طبق آن با ارسال سپر مغناطیسی غول‌پیکری به فضا، می‌توان از جو سیاره‌ی مریخ در مقابل بادهای خورشیدی محافظت کرد که هدف از این طرح، قابل سکونت کردن سیاره‌ی سرخ برای انسان است.
حفاری در اعماق دریا، اکوسیستم دریایی را نابود می‌کند.
شنبه 21 بهمن 1396
بر اساس مطالعه‌ی جدید در دانشگاه اکستر و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی گرین پیس، حفاری در کف اقیانوس، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به اکوسیستم دریایی وارد آورد.
شواهد جدیدی در مورد سطح یخی سیارک وستا
‌پنجشنبه 19 بهمن 1396
محققان با استفاده از داده‌های سفینه فضایی سپیده‌دم، شواهد جدیدی را درباره‌ی سطح یخی بر روی وستا کشف کردند؛ وستا دومین سیارک بزرگ در کمربند اصلی سیارک است.
خلاق بودن، کلید برتری در ارتباطات مغزی است.
‌پنجشنبه 19 بهمن 1396
دانشمندان در مطالعه‌ای جدید دریافتند که مغز افرادِ بسیار خلاق، در مقایسه با مغز متفکرانِ کمتر خلاق، در میان سه ناحیه‌ی خاص، ارتباطات بیشتری دارد.
پیش‌بینی فوران آتش‌فشان‌ها با استفاده از بلورهای آتش‌فشانی
‌پنجشنبه 19 بهمن 1396
بر اساس تحقیقات گروهی از آتش‌فشان‌شناسان دانشگاه کوئینزلند استرالیا و ترینیتی کالج دوبلین ایرلند، بلورهای ریز کلینوپیروکسن که در اعماق آتش‌فشان‌ها به‌وجود می‌آیند، می‌توانند قبل از وقوع فوران‌های آتش‌فشانی در نقش هشداردهنده ظاهر شوند.
سفر به مریخ، چه تأثیری بر بدن ما خواهد گذاشت؟
‌پنجشنبه 19 بهمن 1396
در ماه مارس سال ۲۰۱۶ میلادی، «اسکات کِلی» فضانورد ناسا، پس از سپری کردن یک‌سال کامل در ایستگاه فضایی بین‌المللی «ISS» از طرف ناسا، به زمین بازگشت.
وجود ژن‌های ترمیم‌کننده‌ی نخاع ماهی‌ها در بدن پستانداران
‌چهارشنبه 18 بهمن 1396
طبق مطالعات جدید به عمل آمده مشخص شده است که بسیاری از ژن‌هایی که در ترمیم طبیعی نخاع آسیب دیده ماهی‌ای به نام «لامپری» دخیل هستند، می‌توانند برای ترمیم آسیب دیدگی‌های سیستم عصبی محیطی پستانداران نیز به کار گرفته شوند.
آیا هواپیمای جاسوسی آمریکا با سرعت مافوق‌صوت بازگشته است؟
‌چهارشنبه 18 بهمن 1396
هواپیمای جاسوسی «SR‌71» ممکن است، سریع‌تر از همیشه بازگشته باشد. شاید هم نه. صحبت‌های دوپهلو در کنفرانس اخیر هوا فضا نشان می‌دهد هواپیمای SR‌72، وارث هواپیمای جاسوسی بدنام جنگ سرد، ممکن است در دست تولید باشد، اما نه ارتش و نه شرکت لاکهید مارتین، سازنده‌ی احتمالی این هواپیما، در این‌باره صحبتی نمی‌کنند.
طراحی تراشه‌ای که مانند اتصال‌های سلول‌های مغزی رفتار می‌کند.
‌چهارشنبه 18 بهمن 1396
برای کسانی که در زمینه‌ی هوش‌مصنوعی پیشرفته فعالیت می‌کنند، شبیه‌سازی مغز با استفاده از رایانه، کاری بسیار دشوار و بغرنج است؛ اما اگر سخت‌افزار را مانند سخت‌افزار مغز طراحی کنیم، کار شبیه‌سازی سهولت می‌یابد.
تلسکوپ هابل، کهکشان فشرده‌ی آبی را به تصویر کشید.
‌چهارشنبه 18 بهمن 1396
این تصویر ثبت‌شده توسط تلسکوپ فضایی هابل، کهکشان کوتوله‌ی فشرده‌ی آبی را نشان می‌دهد که با نام «LEDA 17302» شناخته می‌شود. این کهکشان در صورت فلکی خرگوش در فاصله‌ی ۲۱.۸ میلیون سال نوری از زمین واقع شده است.
فالکون هِوی، مسافری از آینده!
‌سه شنبه 17 بهمن 1396
زمانی که به آینده فکر می‌کنیم، شاید اولین چیزی‌هایی که به ذهن‌مان می‌رسد، ساختمان‌های عجیب، خودروهای پرنده، شهرهای معلق و سبک زندگی متفاوت انسان‌های آن زمان باشد.
خطرات و منافع پروژه‌ای در راستای مقابله با تغییرات آب و هوایی
‌سه شنبه 17 بهمن 1396
ژئومهندسی خورشیدی می‌تواند زمان بیشتری را در اختیار ما قرار دهد، تا میزان کربن را در جو زمین تنظیم کنیم.
دردسرهای کشیده شدن پرندگان به سوی نور مصنوعی شهرها
‌سه شنبه 17 بهمن 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آلودگی نوری شهرهای بزرگ، پرندگان مهاجر زیادی را به سوی خود جذب می‌کند و آن‌ها را فریفته‌ی تله‌های اکولوژیکی نموده و گرفتار می‌سازد.
ارتباط جالب اندام چشم و گوش در انسان
‌سه شنبه 17 بهمن 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که چشم‌ها و گوش‌ها هر دو بخشی از سیستم کنترل یکپارچه در مغز هستند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 190 191
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
ببینید و لذت ببرید (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (0 پاسخ)
راهی برای دوباره زیستن - بدن جدید - عمر نامحدود (25 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (21 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (70 پاسخ)
کتاب مناسب برای کنکور (6 پاسخ)
کمبود ویتامین دی و سرطان ها (0 پاسخ)
برنامه‌ای که مرگ را پیش‌بینی می‌کند (0 پاسخ)
پایانه های باتری (3 پاسخ)
تست هوش واقعی (19 پاسخ)
سیگنال تحلیلی (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (23 پاسخ)
نحوه محاسبه میدان مغناطیس یک اهنربای دائمی در فضا بچه صورتیه (2 پاسخ)
نیوتون چگونه حرکت بیضوی زمین را ثابت کرد؟ (12 پاسخ)
آیا هر جسمی در هر شرایطی دارای جاذبه است؟ (22 پاسخ)
بطری آب (0 پاسخ)
نمایش کسر ثابت گرانش, سرعت نور ، عدد طلایی با توانهای 3 (5 پاسخ)
تغییرات وزن (6 پاسخ)
محاسبات مغناطیس (6 پاسخ)
تغییرات رنگ به علت زاوبه تابش (7 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (22 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (11 پاسخ)
موتور دما کوری (0 پاسخ)
ترازو جرم یک ماده را اندازه گیری می کند یا وزن آن ماده را (4 پاسخ)
تصاویر نجومی (1949 پاسخ)
فاصله زمین و خورشید چگونه باعث پدید امدن فصل‌ها می‌شود؟ (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (494 پاسخ)
بازی با احتمالات (3 پاسخ)
تابش ذره باردار شتاب دار در مکانیک کوانتومی (0 پاسخ)
تعریف علم فیزیک (10 پاسخ)
رساناي منزوي (3 پاسخ)
فناوری‌هایی که در سال 2018 رشد می‌کنند (0 پاسخ)
چه تعبیری از کوانتوم داشته باشیم؟ (1 پاسخ)
مشکل در بردارهای محوری (شبه بردار ها) (18 پاسخ)
4 بعد جهان؟ (36 پاسخ)
آسيب ناشي از برخورد، با انرژي مرتبط هست يا تكانه؟ (5 پاسخ)
شرايط مرزي (5 پاسخ)
ميدان تاخيري (25 پاسخ)
واپاشی هسته ای (1 پاسخ)
نتایج شگفت‌انگیز یک آزمایش برای درمان هموفیلی (0 پاسخ)
دروس آنلاین و رایگان در دانشگاه‌های برتر دنیا (2 پاسخ)
[پارادوکس] ذره باردار در میدان گرانشی یکنواخت (13 پاسخ)
تعریف آماری فشار (0 پاسخ)
مفهوم تکانه (2 پاسخ)
ظرفیت خازن (3 پاسخ)
سوال مربوط به اثبات فرمول های انرژی نسبیتی (3 پاسخ)
محاسبه سرعت چرخش در حرکت دورانی یکنواخت (1 پاسخ)
مدل تکتایی برای کوارک ها به چه معناست؟ (0 پاسخ)
بررسی ناوردایی توان در نسبیت خاص (2 پاسخ)
بررسی پایستگی تکانه و انرژی (1 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (3 پاسخ)
بازبهنجارش (14 پاسخ)
پیشرفت در تکنولوژی پرتوی کششی می‌تواند انسان را در هوا معلق کند.
شناسایی نقاطی ویژه که امواج نور را در مسیرش متوقف می‌کند.
تاثیر مثبت ویتامین D3 در برابر آسیب‌های قلبی عروقی
رویدادهای نجومی اسفندماه ۱۳۹۶
فضانوردان در معرض تب فضایی هستند.
حماقت راننده‌ی کامیون، به خطوط ۲۰۰۰ ساله‌ی نازکای، آسیب جدی وارد نمود.
ثبت خاطره‌ی رشد ماهیچه‌ای، در دی‌ان‌ای انسان
بالاتر از این ساختمان سیاهی نیست!
شیوع ای‌کولای؛ آیا واقعاً باید از خوردن کاهو اجتناب کرد؟
قطعه‌ی گمشده‌ی هوش‌مصنوعی انسان‌مانند یافت شد.
کشف مجموعه‌ای از سیارات، خارج از کهکشان راه‌شیری
آیا حرکتِ قطب‌های مغناطیسیِ زمین خطر‌ناک است؟ علم پاسخ می‌دهد
تصویری جدید از کهکشان کوتوله‌ی ناشناخته
تا چه حد رفتارهای عصبی افراد مشابه دوستان‌شان است؟
ارتباط بیماری‌های قلبی و میگرن
رونمایی از دو محصول مرتبط با پروژه‌ی هایپرلوپ
ورزش هوازی می‌تواند علائم شناختی بیماری آلزایمر را بهبود ببخشد.
کشف گوری عجیب از اسکلت‌های باستانی در مکزیکوسیتی
تصویر تلسکوپ هابل از کهکشان مارپیچی NGC7331
آرزویی برای آینده‌ی خودروهای خودران
تاثیر دارویی نوعی قارچ در درمان افسردگی
موجودات فضایی از چه نیرویی استفاده می‌‌کنند؟
گرمایش اقیانوس‌ها، شاهدی بر گرمایش جهانی است.
خطر بالقوه‌ی داروهای سوزش معده
تسلا می‌خواهد کامیون‌های برقی بسازد.
نهنگ باستانی کارولینا، اسرار منشأ تغذیه فیلتری را برملا کرد.
چگونه ناسا مریخ را قابل سکونت می‌کند؟
حفاری در اعماق دریا، اکوسیستم دریایی را نابود می‌کند.
شواهد جدیدی در مورد سطح یخی سیارک وستا
خلاق بودن، کلید برتری در ارتباطات مغزی است.
چرا استیون هاوکینگ با وجود بیماری سخت، عمر طولانی داشته است؟ (0+)