نخستین گام در تولید تلویزیون هاى نورى

: نخستين گام در توليد تلويزيون هاى نورى :

نخستين گام در توليد تلويزيون هاى نورى

ايسنا: محققان موفق به اختراع آنتنى شده اند كه نور مريى را همانند امواج راديويى به دام مى اندازد. به گفته محققان اين وسيله كه از نانوتيوب هاى كربنى بسيار ظريف تهيه شده مى تواند به عنوان پايه اى براى راه اندازى تلويزيون هاى نورى و يا براى تبديل انرژى خورشيدى به برق استفاده شود.

سيگنال هاى راديو و تلويزيونى با استفاده از آنتن هايى نزديك به اندازه طول موج هاى پرتوهاى شبكه سراسرى گرفته مى شوند. اين طول موج ها اغلب بسيار بلند هستند و از اين رو دريافت آنها مستلزم نصب آنتن هاى بلند است. در يك دريافت كننده يا رسيور موج الكترون هايى را در جريان هاى قابل توجه متصاعد مى كند كه براى محل صدا و تصوير تشديد مى شوند؛ اما نور به صورت فوتون - بسته هاى كوچكى كه ويژگى هاى امواج و ذرات را با هم دارند است كه سلول هاى چشمى مى توانند آنها را جذب كنند اما هيچ كس تاكنون نتوانسته بود ابزار كوچكى بسازد كه بتواند به عنوان يك آنتن عمل كند.

يانگ وانگ و دستيارانش در كالج بوستون از نانوتيوب هاى كربن استفاده كردند كه در ساختارهاى ميكروسكوپى از اتم هاى كربن تهيه شده اند. طبق نتايج منتشر شده در مجله فيزيك كاربردى نور جريان هاى الكترونيكى بسيار ظريف و مينياتورى متصاعد مى كند. يك آنتن نورمريى مى تواند با دريافت يك سيگنال تلويزيونى در بالاى يك اشعه ليزرى كه به سمت يك فيبرنورى ارسال شده عمل كند. اين فناورى مى تواند كيفيت و نفوذپذيرى سيگنال هاى تلويزيونى را افزايش دهد و يا مى توان از آن به عنوان پايه يك وسيله موثر انرژى خورشيدى كه نور دريافتى را به يك انرژى الكتريكى ذخيره شده در خازن استفاده كرد.

منبع :www.sharghnewspaper.com