مشاوره رایگان تحصیلی

آیا امکان وجود تمدن های هوشمندی که بتوانند به زمین سفر بکنند وجود دارد؟

+ 96
رأی شما
- 60

یکی از مطالبی که هواداران نظریه فضانوردان باستانی در پاسخ به امکان سفرهای فضایی مطرح می کنند این است که سایر تمدن های جهان پیشرفته تر از ما هستند در نتیجه وسایل و ابزارهایی دارند که به وسیله آن می توانسته اند به زمین سفر کنند و در کار آفرینش انسان دخالت داشته باشند. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا امکان به وجود آمدن موجوداتی پیشرفته تر از ما قبل از ما در جهان وجود داشته است یا خیر؟

همانطور که می دانید جهان ما ۱۳٫۸ میلیارد سال قبل در اثر یک انفجار بزرگ پدید آمده است. عمر خورشید ۴٫۵ تا ۵ میلیارد سال است و زمین نیز عمری معادل ۵ میلیارد سال دارد. ستاره هایی با عمر متوسط ۴٫۵۶ میلیارد تا ۶ میلیارد سال دارند[۱]. ستاره هایی با قدمت بسیار بالا هم در جهان هستی شکل گرفته بودند ولی این ستاره ها برای تشکیل حیات مناسب نبودند زیرا ستاره های اولیه دهها برابر بزرگتر از خورشید بودند در یک کشف از بقایای یک ستاره اولیه بقایای ستاره جرمی معادل ۶۰ برابر خورشید را داشت[۲]همچنین ستاره های جهان اولیه بعلت جرم بزرگشان مانند همه ستاره های بزرگ باید دارای عمر کمتری بوده باشند. در نتیجه محیط اطراف این ستاره ها بسیار گرم و انباشته از اشعه هایی بوده است که هر کدام از آنها می توانستند میلیون ها بار حیات را نابود کنند. این موضوع نیز قابل بررسی است که ستاره ها دارای یک عمر محدود هستند و ممکن است نوری که از یک ستاره در فاصله ۱۳ میلیارد سال و حتی چند میلیون سال نوری به ما می رسد فقط تصویر ستاره باشد و ستاره هم اکنون به دلیل پایان یافتن سوخت خود و یا انفجار های ابرنواختری مرده باشد و هر تمدنی را که در اطراف خود تشکیل شده باشد به داخل سیاهچاله ای که بعد از مرگ خود تشکیل داده است فرو برده باشد.

حال این تئوری ممکن است مطرح بشود که حیات زودتر از ما در اطراف ستاره های جوان شکل گرفته باشد. ستاره های جوان به فعالیت شدید بیشتر گرایش دارند. به نمایش گذاشتن میدان های مغناطیسی قوی،شعله ور شدن قوی تر،اشعه X-شدید تر از همتایان قدیمی خود و ساطع کردن اشعه ایکس هنگام چرخش ستاره بطور کلی با افزایش سن کاهش می یابد.[۳] با وجود میدان های مغناطیسی قوی تر و شعله ها و اشعه های قوی تر عملا امکان تشکیل حیات در اطراف ستاره های جوان نیز مردود می باشد. ستاره هایی مانند غول های قرمز و ستاره های کمی قوی تر نیز می توانند حیات را در اطراف خود داشته باشند ولی به علت دمای پایین آنها اشکال حیاتی که در اطراف غول های سرخ تشکیل می شود بسیار ابتدایی خواهد بود و امکان تکامل آن به شکل کنونی زمین وجود نخواهد داشت.

در نتیجه مناسب ترین ستاره ها برای تشکیل حیات ستاره هایی با عمر خورشید ما هستند. همه این ستاره ها نیز نمی توانند سیاره ای مانند زمین را داشته باشند و یا ممکن است سیاره آنها در کمربند حیات نباشد و فاصله مناسب از ستاره خود را نداشته باشد(دور تر یا نزدیک تر باشد)حال با این فرض که حیات توانسته در یک سیاره متوسط شکل بگیرد اگر فرآیند تکاملی بروی زمین ۴٫۵ میلیارد سال طول کشیده است که موجود هوشمندی مانند انسان پدید بیایید در سایر سیارات نیز این فرآیند به همین مقدار به طول خواهد کشید و با توجه به فواصل بسیار بزرگ فضا(نزدیک ترین کهکشان ما آندرومدا ۲ میلیون سال نوری از ما فاصله دارد یعنی اگر تمدنی به این تکنولوژی دست یافته باشد که بتواند با سرعت نور در فضا حرکت بنماید و بر طبق نظریه اینشتین تبدیل به نور نشود ۲ میلیون سال باید در راه باشد تا از آندرومدا به زمین برسد)ممکن است حتی انسانها نیز میلیون ها سال بعد موفق به سفر به یک سیاره مناسب دارای آب و اتمسفر بشوند در نتیجه امکان تشکیل حیات و سفر از یک سیاره دیگر به سیاره ما در این فاصله زمانی عملا مردود به نظر می رسد.

بنا بر اعلام یک کارشناس معتبر علمی، برای استعمار یک سیاره فراخورشیدی بهیک سفینه فضایی واقعا بزرگ نیاز است که بتواند ظرفیت بین ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار نفر را داشته باشد و همچنین تضمین تنوع ژنتیکی در آن لازم است

این مطلب شرایط شکل گیری حیات در جایی دیگر از کیهان را با توجه به شکل گیری حیات در زمین طبق نظریه فرگشت داروین سنجیده است و در رد نظریه سفر فرا زمینیان باستانی اریک فون دنیکن منتشر شده است اما با توجه به محتوای نظری آن، هرگونه انتقاد یا پیشنهادی در موردش کاملا طبیعی است. مطمئنا دلایل زیرکانه ای برای انتقاد در مورد تمدن های فضایی می تواند به درک بیشتر ما در شکل گیری حیات در جایی دیگر از کیهان کمک شایانی بکند.

نویسنده: رامین فخاری/ بیگ بنگ

bigbangpag.com

+ 96
رأی شما
- 60
ooooooo - سن: 34 سال - شهر: اصفهان
انسانها تا10000سال دیگر موفق به سفر با سرعتی هزاران یا میلیون ها برابر سرعت نور یا حتی بصورت انی خواهند شد. توجه داشته باشیم که کلیه پیشرفت های انسان فقط در400سال اخیر با ضرب اهنگ افزایش مضاعفی اتفاق افتاده .پس چنانچه تمدنی فقط 10000سال قبل از ما در نقاط دیگر به وقوع پیوسته باشد .ویا اینکه حتی چند میلیون سال پس از ما اما با بهره هوشی اندکی بیش از ما که باعث شده شروع پشرفت هایشان زودتر از ما اتفاق افتاده باشد.انها به زمین سفر کرده اند.و همه چیز ما را بهتر از ما می دانند. پس لز ومی ندارد با ما ارتباط بر قرار کنند .مثل اینکه ما هم اکنون اگر گروهی شامپانزده را در جنگلی کشف کنیم. از کامپیوتر هایمان برای انها چیزی نخواهیم گفت. زیرا هنوز قابلیت ارتباط اینچنینی با ما را ندارند. انها می دانند که ما هم به انها می رسیم اما تا ان موقع زمان زیادی مانده وفعلا با ما کاری ندارند ونیز می دانند که پیشرفت های ما بایستی به تدریج اتفاق بیفتد.از این جهت الهاماتی که به دانشمندان می شود.یا پیامبرانی که برانگیخته می شود .یا معجزاتی که اتفاق می افتد از طرف انهاست.
دوشنبه 14 مهر 1393 - 08:17
سیامک ترکاشون - سن: 65 سال - شهر: مشهد
با سلام-دوستان ایا این پرسش را از خود نموده اید که چرا -حداقل در همین 100 سال اخیر-وظهور اندیشمندان بزرگ فیزیک -هیچ کدام از انها یا دیگر مردم یک دلیل قاطع علمی وانکار ناپذیر که این دانشمندان واکادمی های بزرگ انرا تایید وصحه گذارند به یک یا چند سند متقن و علمی دال بر وجود ساکنان دیگر کرات(اگر باشند)-یا حتی تماس وارسال امواج-ویا عکس وتصویر دست یافته اند؟.انچه عنوان شده اغلب بصورت گمانه زنی وحدس بوده است؟.چگونه اگر چنین تمدنهایی بسیار برتر از ما هستند-روی نشان نیم دهند؟!.وما بسیار عقب تر از انها(بزعم بسیاری از عزیزان)-مرتب در تکاپوی تماس وتفحص وارسال رباتهای کاوشگر؟.انشالله روزی این مجهولات روشن شوند.
‌سه شنبه 27 آبان 1393 - 02:35
Dariush350
جنابooooooo از اصفهان. بر اساس نظریه‌ی نسبیت خاص ، سرعت نور نهایت و حد سرعت است و هیچ جسمی نمی‌تواند به این سرعت برسد چه برسد به اینکه از سرعت نور بالاتر برود.
یکشنبه 17 خرداد 1394 - 17:23

انتگرال خطی (5 پاسخ)
پستی و بلندی‌های زمین به روایت ماهواره‌های آلمانی (0 پاسخ)
طراحی یک تست ژنتیکی برای شناسایی زودهنگام خطر حمله قلبی (0 پاسخ)
تقسيم كردن يك زاويه به سه قسمت مساوي (56 پاسخ)
معمای وزنه ۳ کیلویی و اندازه‌گیری یک کیلوگرم گندم با ترازو (17 پاسخ)
محاسبه ی مساحت بدن انسان برای تجویز دقیق دارو ها (0 پاسخ)
فرمول ریاضی برای درمان کمبود ویتامین دی (2 پاسخ)
عدد طلایی و سیارات (2 پاسخ)
بردار مکان در سایر دستگاه ها (8 پاسخ)
فرمولی برای تمام ابعاد وجودی کره ! (2 پاسخ)
نوبل پزشکی به کاشفان شیوه جدید مقابله با سرطان تعلق گرفت (0 پاسخ)
اصطکاک چگونه انرژی گرمایی تولید میکند؟ (59 پاسخ)
عدد پی تغییر کرد! (21 پاسخ)
استفاده از اثرات میدان مغناطیسی برای چرخیدن دائم جسم (2 پاسخ)
ابهام در مورد اصل فرما (اصل کمترین زمان) (3 پاسخ)
خروج زمین از مدار گردش خود (1 پاسخ)
شمارا بودن اعداد گویا (0 پاسخ)
درهم تنیدگی کوانتومی تک ذره (3 پاسخ)
بیشترین دمای ممکن در هستی (3 پاسخ)
جفت شدگی اسپین - مدار (8 پاسخ)
تعداد کُره ها در کُره ای بزرگتر (6 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (3 پاسخ)
مسئله: سرعت بعد از برخورد (1 پاسخ)
تصاویر نجومی (1985 پاسخ)
ارشد فیزیک پیام نور (0 پاسخ)
جزوه ترمودینامیک مدرسان شریف (0 پاسخ)
آموزش Maple (74 پاسخ)
برای ثبت اختراع بین المللی چه راهی را باید پیمود؟ (0 پاسخ)
اختلاف منظر (2 پاسخ)
پرتاب نخستین ماهواره برای اندازه‌گیری باد به فضا (0 پاسخ)
مقاومت صفر و باتری (3 پاسخ)
بارِ القا شده در جسم (0 پاسخ)
زمین در چند سال آینده ممکن است شاهد گرمای غیرعادی باشد (0 پاسخ)
قرقره (7 پاسخ)
اثر افت سطح مقطع روی حرکت سیال (2 پاسخ)
آینده شغلی رشته فیزیک (1 پاسخ)
کاهش انرژی بار در مدار (0 پاسخ)
تحلیل ساختار عددی موجود در قضیه آخر فرما (0 پاسخ)
میدان در داخل رسانا (3 پاسخ)
سینماتیک سطح شیبدار (8 پاسخ)
رشته فیزیک در دانشگاه و انتخاب رشته کنکور (0 پاسخ)
یادگیری ریاضیات مورد نیاز در فیزیک (2 پاسخ)
به نظر شما انرژی از چه چیزی بوجود آمده است؟ (4 پاسخ)
سوالی در نسبیت خاص رزنیک (16 پاسخ)
کار و انرژی جنبشی (4 پاسخ)
توابع غربال گر اعداد در شناسایی و تولید اعداد اول (3 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (15 پاسخ)
فیزیک و بلاکچین (3 پاسخ)
سفید چاله ها (1 پاسخ)
تاثير ميدان هاي الکتريکي و مغناطيسي بر نور (29 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (17 پاسخ)
ناحیه‌ای از مغز که با رفتارهای پُرخطر ارتباط دارد!
این طراحی جدید، انقلابی در راکتورهای گداخت است!
ویتنام از خودروی ملی خود رونمایی کرد.
رمزگشایی از رازی که در دل کهکشان راه‌شیری نهفته بود!
تاثیر نوعی علف‌کُش بر زنبورها!
ایمپلنت نخاعی و فیزیوتراپی به مرد معلول کمک کرد تا بایستد و راه برود!
محققان راهی برای چاپ سه‌بُعدی با پلیمرهای کریستالی مایع یافتند.
باستان‌شناسان شهری مایایی را در دل جنگل کشف کردند!
چه کسی ناسا را نفرین کرد؟ ناسا در فضا زمین‌گیر شده است.
قند خون پایین، واکنش بدن به گرسنگی و خلق‌و‌خو
اندازه‌گیری ذخایر هیدروژن اطراف اولین کهکشان‌های کیهان
چرا باید کاکائو و شکلات را زیاد بخوریم؟
تغییر وضعیت آب و هوا باعث افزایش تقاضای برق می‌شود.
تاثیر چشم‌گیر توان‌بخشی بر بهبودی پس از سکته‌ی مغزی
اخترشناسان انفجارهای رادیویی جدیدی را شناسایی کردند.
آیا واقعاً بذر گیاهان می‌توانند در معده‌ی انسان رشد کنند؟
تحولی شگرف در تولید نسل جدید باتری‌های‌ لیتیومی
خبری نگران‌کننده؛ آیا هابل از کار افتاده است؟
آیا ما واقعاً در عصر زمین‌شناسیِ جدیدی زندگی می‌کنیم؟
شرایط فضا چه عوارضی برای فضانوردان دارد و راه جلوگیری از آن چیست؟
آیا میلیاردر علم‌دوست، واقعاً میلیاردر هنرمند را به فضا می‌فرستد؟
مشاهده‌ی ماده‌ای که با یک‌سوم سرعت نور به درون سیاهچاله‌ای سقوط کرد.
خواب منظم می‌تواند عامل مهمی در سلامتِ انسان باشد.
استفاده‌ی فیزیکدانان از پادماده در یکی از معروفترین آزمایشات جهان
چرا صفحات کتاب به مرور زمان زرد می‌شود؟
کشف‌های لحظه‌ی آخری کاسینی
کشف قدیمی‌ترین جانور زمینی
مولکول شگفت‌انگیزی که واکنشی شیمیایی دارد!
قدیمی‌ترین سازه‌ی صخره‌‌ای زمین چطور شکل گرفته است؟
چرا مردم به شایعات اهمیت می‌دهند؟ و قانون علاقه به چرندیات چیست؟
خطر استفاده از فلزات سمی برای قلب (0+)