گوجه‌فرنگی‌ها، خوش‌مزه‌تر می‌شوند!

مجله‌ی علمی ایلیاد - دانشمندان ادعا می‌کنند که توانسته‌اند راهی برای خوشمزه‌تر کردن گوجه فرنگی بیابند! تیمی از دانشمندان، فاکتورهای اصلی را که احتمالاً باعث از بین رفتن طعم در گوجه فرنگی می‌شود را شناسایی کرده‌اند. محققان دانشگاه فلوریدا در آمریکا ژن‌هایی که مرتبط با طعم اصلی گوجه هستند را یافته‌اند.

هری کلی، استاد علوم باغبانی در دانشگاه فلوریدا می‌گوید: ما در واقع آن‌چیزی که در طول نیم قرن گذشته آسیب دیده را درست می‌کنیم تا طعم گوجه‌ها دوباره به همان حالتی که یک قرن پیش بود برگردد. او اضافه کرد که روش‌ ما «دست‌کاری ژنتیکی» نیست، بلکه «ژنتیک‌کلاسیک» است. با این روش ما می‌توانیم طعم گوجه‌فرنگی‌های سوپرمارکتی را بسیار بهتر کنیم. قدم اول در این تحقیق یافتن مواد شیمیایی بود که بیشتر از همه در طعم گوجه فرنگی تأثیر دارند. گوجه فرنگی‌های مدرن فاقد شکر کافی و مواد شیمیایی سبک هستند، این دو مورد عوامل اصلی در بهتر شدن طعم گوجه فرنگی هستند.

این ویژگی‌ها در طول ۵۰ سال گذشته از دست رفته‌‌اند، چرا که پرورش‌دهندگان ابزارهای لازم برای حفظ این ویژگی‌ها را در اختیار نداشته‌اند. محققان آلل‌های دی ان ای گوجه فرنگی را مورد بررسی قرار داده‌اند که باعث ویژگی‌های منحصربه فرد گوجه فرنگی‌ می‌شود.

نوشته:  Zee Media Bureau
ترجمه: مجله‌ی علمی ایلیاد
مجله ایلیاد رادر اینستاگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر تلگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر آپارات دنبال کنید...مطالب مشابه● آیا گیاهان هم صدا دارند؟● کدام حیوان بلندترین گردن را در قلمرو حیوانات داشته است؟● آیا اسب تک‌شاخ واقعاً وجود داشته است؟● آیا مارها می‌توانند صداها را بشنوند؟● کدام حیوانات میدان مغناطیسی را حس می‌کنند؟● گران‌ترین مایع دنیا چیست؟● رفتار جنسی عجیب زرافه‌ها● کشف عجیب جنسیتی در بین گنجشک‌ها● سگ‌ها چند سال عمر می‌کنند؟● زمان برای کدام حیوانات زودتر می‌گذرد؟جدیدترین مطالب● آمار سرقت پس از قانون کاهش مجازات ● چطور لکه‌های مداد را از روی دیوار پاک کنیم؟● غلبه بر یکی از محدودیت‌های قانون اول ترمودینامیک● باکتری‌ها چگونه به مغز حمله می‌کنند؟● دانشمندان گامی دیگر به اینترنت کوانتومی نزدیک‌تر شده‌اند● چطور ویتامین B12 مورد نیاز بدن‌مان را تامین کنیم؟● ورود اورانیوم به خاک چه ارتباطی با کودهای کشاورزی دارد؟● چطور در خانه توت فرنگی بکاریم؟● شواهد جدید برای مدل استاندارد کیهان‌شناسی● چطور جلوی استفراغ شیرخوار را بگیریم؟● سیاره‌ی ناهید فعالیت‌های آتشفشانی دارد● چطور برای یک سفر کمپینگ آماده شویم؟● قدیمی‌ترین نشانه‌های برخورد شهاب‌سنگ‌ها با زمین● تصویری فوق‌العاده از یک برج پلاسمایی بر روی سطح خورشید● چگونه با عدم تعادل شیمیایی در مغز برخورد کنیم؟● کشف درخشان و داغِ جیمز وب● پنج فایده‌ی دارچین برای سلامتی● چطور رادیاتور خودرو را تخلیه و تعویض کنیم؟● کشف آنزیمی که هوا را به انرژی تبدیل می‌کند● چگونه از شر مگسک چشم خلاص شویم؟