سلامت استخوان در خوردن غذاهای ضد‌ اِلتهابی

 
مجله علمی ایلیاد - داشتن یک رژیم غذایی ضد التهابی، سبب جلوگیری از التهاب‌های مزمن حاصل از یک سبک زندگی ناسالم می‌شود. اگر شما یک زن هستید و می‌خواهید به مسیر تغذیه‌ی سالم برگردید، ما برای شما نکاتی در مورد سلامتی استخوان داریم. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که استفاده‌ی منظم از سبزیجات، میوه‌ها، ماهی‌ها و حبوبات باعث افزایش سلامت استخوان و جلوگیری از شکستگی استخوان در زنان می‌شود.

غذاهایی که از التهاب استخوان جلوگیری می‌کنند، شامل این موارد هستند:
سبزیجات با برگ سبز مثل اسفناج، کلم پیچ و کولارد؛ مغزها، ماهی‌های پرچرب، روغن زیتون و میوه‌هایی مثل توت‌فرنگی، زغال اخته، آلبالو و پرتقال.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، زنانی که رژیم غذایی آن‌ها حاوی مواد ضد التهابی زیادی است، نسبت به همتایان خود که رژیم غذایی آن‌ها مواد ضد التهابی کمی دارند، تراکم استخوان کمتری از دست می‌دهند. زنان گروه اول، یعنی کسانی که رژیم غذایی حاوی مواد ضد التهابی زیادی دارند، در آغاز آزمایش در مجموع نسبت به گروه دوم، یعنی کسانی که رژیم غذایی حاوی مواد ضد التهابی کم‌تری دارند، تراکم استخوان کمتری داشتند.

علاوه بر این، خطر شکستگی لگن در زنان کمتر از ۶۳ سال در گروه دوم، ۵۰ درصد در مقایسه با زنان گروه اول بیشتر است. «تونیا ورچرد»، استادیار دانشگاه ایالتی اوهایو که نویسنده‌ی ارشد این تحقیق است، می‌گوید: «تحقیقات ما نشان می‌دهند رژیم غذایی سرشار از چربی‌های مفید، گیاهان و حبوبات بر روی سلامت استخوان زنان تاثیر بسیار زیادی دارد. یک رژیم غذایی با کیفیت و حاوی مواد ضد التهابی در کاهش شکستگی لگن، بسیار موثر است.» در این مطالعه ۱۶۰،۱۹۱ زن مورد بررسی قرار گرفتند. برای سنجش میزان ضد التهابی بودن رژیم غذایی آن‌ها، به هر زن بر اساس ۳۲ مولفه‌ی غذایی در رژیم غذایی سه ماهه‌ی قبل از ثبت نام در آزمایش، یک نمره نسبت داده شد.

محققان داده‌های مربوط به تراکم مواد معدنی استخوان در زیرمجموعه‌ی ۱۰،۲۹۰ عضوی این گروه را بررسی کردند. داده‌های مربوط به شکستگی برای تمامی اعضای گروه مورد مطالعه، جمع‌آوری شد. اورچارد اضافه کرد: «نتایج این بررسی حاکی از آن است زنانی که رژیم غذایی سالم‌تری داشتند، نسبت به زنان دیگر، با سرعت کمتری تراکم استخوان‌شان کاهش پیدا می‌کرد. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که زنان در دوره‌ی یائسگی به شدت دچار کاهش تراکم استخوان می‌شوند و این سبب افزایش شکستگی در آنان می‌شود.» التهاب، واکنش طبیعی بدن به صدمه یا عفونت است و در واقع قسمتی از پروسه‌ی به دست آوردن سلامتی است. اما التهاب‌های مزمن می‌توانند اثری منفی بر بدن و سلامتی شما داشته باشند.
 
نوشته: Zee News India
ترجمه: مجله علمی ایلیاد
مجله ایلیاد رادر اینستاگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر تلگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر آپارات دنبال کنید...مطالب مشابه● باکتری‌ها چگونه به مغز حمله می‌کنند؟● پنج فایده‌ی دارچین برای سلامتی● چگونه باکتری‌ها به آنتی‌بیوتیک مقاوم می‌شوند؟● غذاها و نوشیدنی‌هایی که الکل دارند و نمی‌دانیم● کرونا خطر بروز بیماری‌های خودایمنی را افزایش می‌دهد● روش تشخیص سریع آلزایمر مهیا شد● دانشمندان درمان جدیدی برای آسیب‌های نخاعی یافتند● کبد چرب بر روی مغز چه تاثیراتی دارد؟● آیا واقعاً مصرف قهوه فشار خون را کاهش می‌دهد؟● حل پازل ۸۰ ساله‌‌ی مرگ کودکانجدیدترین مطالب● آمار سرقت پس از قانون کاهش مجازات ● چطور لکه‌های مداد را از روی دیوار پاک کنیم؟● غلبه بر یکی از محدودیت‌های قانون اول ترمودینامیک● دانشمندان گامی دیگر به اینترنت کوانتومی نزدیک‌تر شده‌اند● چطور ویتامین B12 مورد نیاز بدن‌مان را تامین کنیم؟● ورود اورانیوم به خاک چه ارتباطی با کودهای کشاورزی دارد؟● آیا گیاهان هم صدا دارند؟● چطور در خانه توت فرنگی بکاریم؟● شواهد جدید برای مدل استاندارد کیهان‌شناسی● چطور جلوی استفراغ شیرخوار را بگیریم؟● سیاره‌ی ناهید فعالیت‌های آتشفشانی دارد● چطور برای یک سفر کمپینگ آماده شویم؟● قدیمی‌ترین نشانه‌های برخورد شهاب‌سنگ‌ها با زمین● تصویری فوق‌العاده از یک برج پلاسمایی بر روی سطح خورشید● چگونه با عدم تعادل شیمیایی در مغز برخورد کنیم؟● کشف درخشان و داغِ جیمز وب● کدام حیوان بلندترین گردن را در قلمرو حیوانات داشته است؟● چطور رادیاتور خودرو را تخلیه و تعویض کنیم؟● کشف آنزیمی که هوا را به انرژی تبدیل می‌کند● چگونه از شر مگسک چشم خلاص شویم؟