همکاری لوکس مرسدس بنز و دایمر

 
مجله علمی ایلیاد - دایملر، شرکت آلمانی سازنده‌ی خودرو اعلام کرد که سود خالص سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶، به میزان ۱۸ درصد جهش داشته است؛ اما این تنها چشم‌اندازی برای درآمد آینده و هزینه کردن آن روی مدل‌های جدید و پیشرفته‌ی فن‌آوری، مانند ماشین خودران است.

سود خالص سه ماهه‌ی چهارم با فروش بی‌سابقه ماشین‌های SUV، تحت نام شرکت لوکس مرسدس بنز به ۲.۲ میلیارد یورو رسید و مجموع درآمد به ۴۱ میلیارد یورو افزایش یافت. سود خالص دایملر در طول سال  ۸.۷۸ میلیارد یورو، ۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۵ بود. «دیتر زیش»، مدیر عامل این شرکت گفت: «سود خالص زیاد، شرکت را برای روبرو شدن با چالش‌های فن‌آوری جدید، مانند خودروهای خودران تجهیز کرد. کسانی که میل به ساخت خودروهای پیشگام در صنعت خودروسازی دارند، به قدرت اقتصادی و مهارت نوآوری هر دو نیاز دارند.» زیش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در سال ۲۰۱۶ نشان دادیم که ترکیب این دو عامل در دایملرِ امروز، قوی‌تر از قبل است.» 

شرکت روی برند EQ از خودروی برقی کار می‌کند و توافقی را با شرکت اوبِر برای همکاری روی ساخت و اجرای خودروهای خودران امضا کرده است. در این توافق دایملر در سال جدید بایستی خودروهای خودرانی را معرفی کند که در شبکه اوبر قرار گیرند. این شرکت اعلام کرد که سود در سال ۲۰۱۷ کمی افزایش خواهد داشت که روی تحقیق و توسعه صرف می‌شود. به علاوه تجهیزات و وسایل، مشخصاً افزایش خواهند داشت. این گونه مخارج می‌تواند سود کوتاه مدت را تضعیف کند؛ زیرا بازگشت سود از تولیدات جدید سال‌ها زمان می‌برد تا جامه عمل بپوشد.

شرکت‌های دایملر و همکاران لوکس آن، مانند فولکس واگن، آیودی و BMW بایستی بی‌وقفه مدل‌های جدید خود را ارتقا دهند؛ در غیر این صورت، فروش خود را از دست می‌دهند. سازندگان خوردو روی فن‌آوری جدید حتی زمانی که سرمایه‌گذاری نامطمئن است یا حتی وقتی مشتریان به خاطر قیمت بالاتر و یا نگرانی نسبت به دامنه‌ی محدود و مکان‌های شارژ کمتر، خرید می‌کنند نیز سرمایه‌گذاری می‌نمایند. اگر زمانی که تقاضا افزایش می‌یابد، سازندگان خودروها هنوز فن‌آوری را نداشته باشند، عقب می‌مانند. 

در سال ۲۰۱۶ بودجه‌ی تحقیق و توسعه با ۱۵ درصد افزایش، به ۷.۶ میلیارد یورو رسید که شامل مبلغی که صرف مدل‌های جدید، سیستم‌های حامی محیط زیست، فن‌آوری‌های امن خودران و اتصال دیجیتالی می‌شود. در سه ماهه‌ی چهارم، سود محصولات شرکت مرسدس بنز با وجود زیان در تجارت کامیون که به علت کاهش فروش در ترکیه و خاورمیانه بود، افزایش داشت. درآمد برندهای لوکس ۵۳ درصد به میزان ۲.۵۶ میلیارد یورو به خاطر قیمت بالاتر خودرو و فروش ماشین‌های SUV جدید افزایش داشت. این شرکت اعلام کرد که سود آن از تمام سال با ۵،۴۰۰ یورو در سود سهام با ۱۳۰،۰۰۰ کارگر واجد شرایط در آلمان تسویه شد. آن‌ها پولشان را همزمان با حقوقشان در ماه آوریل دریافت کردند.
 
نوشته: دیوید ماداخ
ترجمه: مجله علمی ایلیاد 
مجله ایلیاد رادر اینستاگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر تلگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر آپارات دنبال کنید...مطالب مشابه● بهترین خودروهای برقی که در سال ۲۰۲۳ به بازار خواهند آمد● سرعت شارژ باتری‌های جدید خودروهای الکتریکی ● چقدر تا تولید خودروی خودران اَمن تسلا فاصله داریم؟● مزایا و معایب خودروهای هیبریدی● مروری بر سبد محصولات مکلارن● خودرویی الکتریکی که روی دست بوگاتی شیرون بلند شد● فصلی جدید از کتاب جنسیس● ادبیات در دنیای خودروها● یوکوهاما تایرهای کلاسیک تولید می کند● خودروی استثنایی کیا جدیدترین مطالب● آمار سرقت پس از قانون کاهش مجازات ● چطور لکه‌های مداد را از روی دیوار پاک کنیم؟● غلبه بر یکی از محدودیت‌های قانون اول ترمودینامیک● باکتری‌ها چگونه به مغز حمله می‌کنند؟● دانشمندان گامی دیگر به اینترنت کوانتومی نزدیک‌تر شده‌اند● چطور ویتامین B12 مورد نیاز بدن‌مان را تامین کنیم؟● ورود اورانیوم به خاک چه ارتباطی با کودهای کشاورزی دارد؟● آیا گیاهان هم صدا دارند؟● چطور در خانه توت فرنگی بکاریم؟● شواهد جدید برای مدل استاندارد کیهان‌شناسی● چطور جلوی استفراغ شیرخوار را بگیریم؟● سیاره‌ی ناهید فعالیت‌های آتشفشانی دارد● چطور برای یک سفر کمپینگ آماده شویم؟● قدیمی‌ترین نشانه‌های برخورد شهاب‌سنگ‌ها با زمین● تصویری فوق‌العاده از یک برج پلاسمایی بر روی سطح خورشید● چگونه با عدم تعادل شیمیایی در مغز برخورد کنیم؟● کشف درخشان و داغِ جیمز وب● پنج فایده‌ی دارچین برای سلامتی● کدام حیوان بلندترین گردن را در قلمرو حیوانات داشته است؟● چطور رادیاتور خودرو را تخلیه و تعویض کنیم؟