سیارک‌ها به مریخ حیات دوباره می‌دهند

 
مجله علمی ایلیاد - گروهی از محققین نقشه‌ای طراحی کرده‌اند تا بخشی از مریخ را با استفاده از ضربه‌ی سهمگین سیارکی بیشتر به زمین شبیه کنند. بنا به گفته‌ی محققین، با استفاده از مفهوم مسکونی‌سازی مریخ یا «MATT» در سال ۲۰۳۶ دریاچه‌ای دائمی بر روی سطح سیاره‌ی سرخ ایجاد می‌شود، کاوش‌های مریخی شدت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد و باعث توسعه‌ی سکونت و استفاده‌های تجاری از مریخ می‌شود.
 
گروه «لیک متیو» به‌عنوان گروه توسعه‌دهنده‌ی این نظریه در کنفرانسی مطبوعاتی در ماه گذشته گفته است: «مسکونی‌سازی نیاز به کل سطح سیاره ندارد و فقط ناحیه‌ای شهری برای سکونت در نظر گرفته می‌شود. طی پروژه‌ی MATT نیز فقط بر روی این مکان متمرکز می‌شود.» طرح مسکونی‌سازی مریخ از ماهواره‌ای به نام «Sheperd» برای انتقال دادن فشرده‌سازی بر روی مریخ استفاده می‌کند.
 
به گفته‌ی اعضای گروه لیک متیو، نکته‌ی کلیدی این طرح همان ماهواره‌ی Sheperd است که سیارکی یا اجسام آسمانی کوچک دیگر را به سطح سیاره‌ی سرخ می‌رساند. فشرده‌ساز مذکور گرما را به سنگ‌های پوسته‌ی مریخ تزریق کرده و تولید آب ذوب شده برای ایجاد دریاچه‌ای دائمی برای هزاران سال در ناحیه‌ای گرم شده می‌کند. اعضای گروه در کنفرانسی مطبوعاتی گفتند: «طرح‌های قبلی برای ایجاد ساختارهای مسکونی محدود به هزاران متر مکعب فضا بود، سکونت‌گاه MATT می‌تواند دارای مقیاسی تا میلیون‌ها متر مکعب باشد، در اندازه‌ی استادیومی بزرگ یا وسیع‌تر از آن.
 
علاوه بر این دریاچه‌ی آب ایجاد شده می‌تواند تأسیسات زیرآبی را پوشانده و از آن‌ها محافظت کند.» در کنفرانس مطبوعاتی همچنین ذکر شد که: «با افزایش مقیاس، اولین ساختار مسکونی روی مریخ می‌تواند به سرعت تبدیل به شهرک‌ مسکونی خودکفا شود به نحوی که بتواند سفرهایی از تمام دنیا را تأمین کند. این کار جِرم بارهای فرستاده شده از طرف زمین و همچنین هزینه‌ی مأموریت‌های خدمه را کاهش می‌دهد.»

اعضای گروه به خبرگزاری‌ها گفته‌اند: «مأموریت طولانی‌مدت ماهواره‌ی Sheperd در پروژه‌ی MATT، با انجام تنظیماتی کوچک در مدار ماهواره که آن را مانند مدارگرد چرخنده‌ی «آلدرین» در مدار رزونانس مریخ قرار می‌دهد، پایان می‌یابد. چرخنده‌ی آلدرین فضاپیمایی است که توسط باز آلدرین، فضانورد آپولو 11 پیشنهاد داده شد و به صورت مکرر بین زمین و مریخ در حال گشت‌زنی است. ماهواره‌ی Sheperd که در مکان مذکور قرار گرفت، بعداً می‌تواند توسط ساکنین بازیابی شده و به طور مثال به‌عنوان موزه از آن استفاده کنند.»
 
نوشته: لئونارد دیوید
ترجمه: امید محمدی - مجله علمی ایلیاد
مجله ایلیاد رادر اینستاگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر تلگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر آپارات دنبال کنید...مطالب مشابه● شواهد جدید برای مدل استاندارد کیهان‌شناسی● سیاره‌ی ناهید فعالیت‌های آتشفشانی دارد● قدیمی‌ترین نشانه‌های برخورد شهاب‌سنگ‌ها با زمین● تصویری فوق‌العاده از یک برج پلاسمایی بر روی سطح خورشید● کشف درخشان و داغِ جیمز وب● آیا می‌توان بر روی ماه کشاورزی کرد؟ ● آیا بر روی مریخ نیز رعد و برق رخ می‌دهد؟● چند نوع منظومه در کیهان وجود دارد؟● منشاء اَبَرسیاه‌چاله‌های نخستین چه بوده است؟● آیا احتمال انفجار دوباره‌ی جهان وجود دارد؟جدیدترین مطالب● آمار سرقت پس از قانون کاهش مجازات ● چطور لکه‌های مداد را از روی دیوار پاک کنیم؟● غلبه بر یکی از محدودیت‌های قانون اول ترمودینامیک● باکتری‌ها چگونه به مغز حمله می‌کنند؟● دانشمندان گامی دیگر به اینترنت کوانتومی نزدیک‌تر شده‌اند● چطور ویتامین B12 مورد نیاز بدن‌مان را تامین کنیم؟● ورود اورانیوم به خاک چه ارتباطی با کودهای کشاورزی دارد؟● آیا گیاهان هم صدا دارند؟● چطور در خانه توت فرنگی بکاریم؟● چطور جلوی استفراغ شیرخوار را بگیریم؟● چطور برای یک سفر کمپینگ آماده شویم؟● چگونه با عدم تعادل شیمیایی در مغز برخورد کنیم؟● پنج فایده‌ی دارچین برای سلامتی● کدام حیوان بلندترین گردن را در قلمرو حیوانات داشته است؟● چطور رادیاتور خودرو را تخلیه و تعویض کنیم؟● کشف آنزیمی که هوا را به انرژی تبدیل می‌کند● چگونه از شر مگسک چشم خلاص شویم؟● آیا اسب تک‌شاخ واقعاً وجود داشته است؟● چطور هوش هیجانی‌مان را اندازه گیری کنیم؟● منشاء رود نیل کجاست؟