شناسایی ژنی که نقش بسیار مهمی در چاقی انسان دارد.

مجله علمی ایلیاد - تحقیقات جدید منجر به شناسایی ژنی شد که می‌تواند نقش بسیار مهمی در چاقی یا لاغری انسان‌ها داشته باشد. احتمالاً این ژنِ کاوش برای غذا در هماهنگی نقش‌ها در خصایصی که برای خوراک و چاقی اهمیت دارند، به‌شدت درگیر است.

«مارلا سوکولفسکی»، پروفسور دانشگاه تورنتو در کانادا، گفت: «کاری که تحقیقات ما می‌کند این است که این ژن را به‌عنوان موجودیتی بسیار مهم برای خصایص حرکتی، خوراک و ذخیره چربی شناسایی می‌کند.»

برای این پژوهش، محققان به تفصیل شرح دادند که مگس میوه که «گردشگر» نیز نامیده می‌شود و مقدار زیادی از این ژن را دارد، تحرک بسیاری دارد، کم غذا می‌خورد و لاغر می‌ماند، در حالی که مگس‌هایی که مقادیر کمی از این ژن دارند و «ساکن» نامیده می‌شوند، برعکس هستند. ژن کاوش برای غذا سلولی را کد می‌کند که به مولکولی که پروتئین «کیناز» وابسته به «cGMP» نامیده می‌شود، سیگنال می‌دهد.

محققان گفته‌اند که همین نتیجه می‌تواند به چاقی در انسان‌ها نیز اطلاق شود. سوکولفسکی گفت: «وقتی می‌گوییم ژن کاوش برای غذا یکسان است، به این معنا است که وقتی به دنباله‌ی دی‌ان‌ای انسان و مگس نگاه می‌کنیم شباهت‌های بسیاری وجود دارد، به اندازه‌ای که می‌توانید ببینید که این نسخه‌ی مگسی از ژنی است که انسان‌ها دارند.»

علاوه بر این سوکولفسگی بیان داشت: «می‌توانید تصور کنید که اگر شما مگس باشید، علاقمندی به شکر، تمایل به ذخیره مقدار زیاد چربی و میل به تحرک کم همگی می‌توانند در میزان احتمال اینکه چاق‌تر شوید اثرگذار باشند؛ در صورتی که با میزان کمی از این ژن، لاغرتر می‌شوید.»

نوشته: ZeeNewsIndia
مجله ایلیاد رادر اینستاگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر تلگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر آپارات دنبال کنید...مطالب مشابه● زندگی در ارتفاعات چه تاثیری بر روی سوخت‌وساز بدن دارد؟● چرا انسان طی تکامل به موهای فرفری رسید؟● چرا برخی از مردم از خون می‌ترسند؟● انسان در چه سنی کمترین خواب را دارد؟● کشف اثرات منفی جدید برای سیگارهای الکترونیکی● زنان بوی مردان مجرد را تشخیص می‌دهند● بارداری بر روی مغز ماردان چه تاثیری دارد؟● انسان طی یک میلیون سال آینده چه شکل خواهد بود؟● فرضیه‌ای جدید در مورد مرگ بروس‌لی● داستان افتادن دندان‌ها در انسان‌جدیدترین مطالب● آمار سرقت پس از قانون کاهش مجازات ● چطور لکه‌های مداد را از روی دیوار پاک کنیم؟● غلبه بر یکی از محدودیت‌های قانون اول ترمودینامیک● باکتری‌ها چگونه به مغز حمله می‌کنند؟● دانشمندان گامی دیگر به اینترنت کوانتومی نزدیک‌تر شده‌اند● چطور ویتامین B12 مورد نیاز بدن‌مان را تامین کنیم؟● ورود اورانیوم به خاک چه ارتباطی با کودهای کشاورزی دارد؟● آیا گیاهان هم صدا دارند؟● چطور در خانه توت فرنگی بکاریم؟● شواهد جدید برای مدل استاندارد کیهان‌شناسی● چطور جلوی استفراغ شیرخوار را بگیریم؟● سیاره‌ی ناهید فعالیت‌های آتشفشانی دارد● چطور برای یک سفر کمپینگ آماده شویم؟● قدیمی‌ترین نشانه‌های برخورد شهاب‌سنگ‌ها با زمین● تصویری فوق‌العاده از یک برج پلاسمایی بر روی سطح خورشید● چگونه با عدم تعادل شیمیایی در مغز برخورد کنیم؟● کشف درخشان و داغِ جیمز وب● پنج فایده‌ی دارچین برای سلامتی● کدام حیوان بلندترین گردن را در قلمرو حیوانات داشته است؟● چطور رادیاتور خودرو را تخلیه و تعویض کنیم؟