کارمندان ناسا پیش‌بینی کرده‌اند که زمین تا ۱۲بهمن نابود می‌شود!

ستاره‌ای به نام «ان. تی۷- ۲۰۰۲» در اولین روز ماه فوریه ۲۰۱۸ (۱۲ بهمن) ساعت ۱۱:۴۷ به وقت محلی به زمین برخورد می‌کند و این کره‌ی خاکی را از بین می‌برد!

روزنامه دیلی‌استار نیز در این باره نوشت: «کارکنان ناسا تاکید کردند پایان جهان در این زمان آغاز می‌شود و جهان با نیرویی معادل انفجار ۳۰ میلیون بمب هسته‌ای نابود خواهد شد.»
______________________________________________________

مجله علمی ایلیاد - احتمالا شما هم طی چند ساعت گذشته این شایعه را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید. باز هم طبق معمول، شایعه از یکی از سایت‌های زرد و پربازدید وطنی (تابناک) آغاز و طی چند ساعت مثل ویروس در دیگر سایت‌های فارسی از قبیل خبرفوری و برنا، بازنشر شد.

اما واقعیت چیست؟

•  ستاره‌ای به نام «ان. تی۷- ۲۰۰۲» در هیچ فهرست ستاره‌ای ثبت نشده.
  •  ناسا هیچ‌گاه اطلاع‌رسانی خود را از طریق وب‌سایت تابناک یا روزنامه‌ی دیلی‌استار انجام نمی‌دهد.
  •  حدود ۱۵ سال پیش سیارکی ۲ کیلومتری در مداری نزدیک به زمین کشف شد که بنام (89959) 2002 NT7 نام‌گذاری شده.
  •  این سیارک در تابستان سال آینده از فاصله‌ی ۶۰ میلیون کیلومتری زمین عبور خواهد کرد و هیچ خطری برای سیاره‌ی ما ایجاد نخواهد کرد.
  •  وب‌سایت‌هایی همچون تابناک، برنا، خبرفوری و ... منابع مناسبی جهت دریافت اخبار علمی نیستند. سیاست انتشار خبر در این رسانه‌ها بر پایه‌ی پارامترهایی مثل افزایش بازدیدکننده و منافع مالی خبرگزاری تعیین شده و صحت خبر و احترام به شعور مخاطب، اهمیت چندانی برای مسئولین این رسانه‌ها ندارد.

نوشته: اشکان عارفی - مجله علمی ایلیاد