چرا مردها میان‌بُرها و زن‌ها مسیرهای مستقیم را انتخاب می‌کنند؟

مجله علمی ایلیاد - تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زنان و مردان از راهبردهای تعیین مسیر متفاوتی استفاده می‌کنند. احتمال بیشتری وجود دارد که مردان از میان‌بُرها حرکت کنند، در حالی که زنان مسیرهای شناخته شده و متداول را ترجیح می‌دهند.

محققان در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا دو گروه از شرکت‌کنندگان را با راهی شبیه‌سازی شده در کامپیوتر آشنا کردند که شامل تابلوهایی می‌شد که به آن‌ها کمک می‌کرد تا مسیر خود را تعیین کنند. سپس از گروه‌های مردان و زنان خواسته شد تا وارد این راه شوند و مسیرهای خود را انتخاب کنند. نتایج منتشر شده در مجله‌ی Memory & Cognition نشان داد که مردان بیشتر از میان‌بُرها استفاده کرده و سریع‌تر به مقصد مورد نظر خود می‌رسند، در حالی که زنان از مسیرهایی می‌روند که با آن‌ها آشنا هستند و قبلاً از آن مسیرها عبور کرده‌اند.

محقق «الکساندر بون» گفت: «روی هم رفته، تحقیقات ما حاکی از آن است که تفاوت جنسیتی در بازدهی تعیین مسیر، بسیار قابل توجه است و تا حدودی به راهبرد تعیین مسیر مربوط می‌شود. مردان به طرز معناداری کارآمدتر از زنان عمل کردند.» اگرچه در برخی موارد زنان هم پا به پای مردان در تعیین مسیر عملکرد بسیار کارآمدی از خود نشان دادند، اما به طور متوسط، زنان به زمان طولانی‌تری برای رسیدن به مقصد خود نیاز داشتند. همچنین احتمال اینکه زنان دچار سرگردانی شوند، بیشتر بود.

این نشان می‌دهد که برخی شرکت‌کنندگان نتوانستند خود را با تابلوهایی که رانندگان را به سمت مقصد راهنمایی کند، آشنا کنند و به مشکل برخوردند. این عدم کارایی را می‌توان به عدم توانایی زنان برای یادگیری طرح چشم‌انداز مجازی در زمان تخصیص یافته نسبت داد. لذا می‌شود مدعی شد که زنان و مردان به شیوه‌های مختلفی دانش فضایی را کسب می‌کنند.

آقای بون اظهار داشت: «همچنین ممکن است تفاوت جنسیتی تا حدودی ناشی از مسیریابی در محیط‌های مجازی باشد، چرا که مردان تمایل زیادی برای صرف وقت بیشتر به منظور انجام بازی‌های کامپیوتری دارند.»

نوشته: بروکس های
ترجمه: منصور نقی‌لو - مجله علمی ایلیاد
مجله ایلیاد رادر اینستاگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر تلگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر آپارات دنبال کنید...مطالب مشابه● زندگی در ارتفاعات چه تاثیری بر روی سوخت‌وساز بدن دارد؟● چرا انسان طی تکامل به موهای فرفری رسید؟● چرا برخی از مردم از خون می‌ترسند؟● انسان در چه سنی کمترین خواب را دارد؟● کشف اثرات منفی جدید برای سیگارهای الکترونیکی● زنان بوی مردان مجرد را تشخیص می‌دهند● بارداری بر روی مغز ماردان چه تاثیری دارد؟● انسان طی یک میلیون سال آینده چه شکل خواهد بود؟● فرضیه‌ای جدید در مورد مرگ بروس‌لی● داستان افتادن دندان‌ها در انسان‌جدیدترین مطالب● آمار سرقت پس از قانون کاهش مجازات ● چطور لکه‌های مداد را از روی دیوار پاک کنیم؟● غلبه بر یکی از محدودیت‌های قانون اول ترمودینامیک● باکتری‌ها چگونه به مغز حمله می‌کنند؟● دانشمندان گامی دیگر به اینترنت کوانتومی نزدیک‌تر شده‌اند● چطور ویتامین B12 مورد نیاز بدن‌مان را تامین کنیم؟● ورود اورانیوم به خاک چه ارتباطی با کودهای کشاورزی دارد؟● آیا گیاهان هم صدا دارند؟● چطور در خانه توت فرنگی بکاریم؟● شواهد جدید برای مدل استاندارد کیهان‌شناسی● چطور جلوی استفراغ شیرخوار را بگیریم؟● سیاره‌ی ناهید فعالیت‌های آتشفشانی دارد● چطور برای یک سفر کمپینگ آماده شویم؟● قدیمی‌ترین نشانه‌های برخورد شهاب‌سنگ‌ها با زمین● تصویری فوق‌العاده از یک برج پلاسمایی بر روی سطح خورشید● چگونه با عدم تعادل شیمیایی در مغز برخورد کنیم؟● کشف درخشان و داغِ جیمز وب● پنج فایده‌ی دارچین برای سلامتی● کدام حیوان بلندترین گردن را در قلمرو حیوانات داشته است؟● چطور رادیاتور خودرو را تخلیه و تعویض کنیم؟