یک مشکل دیگر که تا کنون چندین بار منجر به کشته شدن دسته جمعی سرنشینان اتوبوس ها در ایران شده است، ترکیدن ناگهانی لاستیک جلوی اتوبوس در سرعتهای بالا است.
این موضوع شرایطی را پیش می آورد که راننده کنترل خود را از دست می دهد و عموما سبب واژگونی اتوبوس و پی آمد آن هم، تلفات بیشتر می شود.
ایده این است که لاستیک جلوی اتوبوس به صورت دو تائی ساخته شود؛ به گونه ای که قطر لاستیک درونی تر، دو اینچ از لاستیک اصلی کوچکتر باشد.
با انفجار و ترکیدن تایر اصلی، اتوبوس در یک سمت؛ دچار یک کاهش ارتفاع دو اینچی می شود، در نتیجه راننده بلادرنگ متوجه
وضعیت ناجور شده و می تواند اتوبوس را کنترل کرده و با آرامش، در کنار جاده متوقف کند.
.
راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ایران
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
-
نام: عبدالرضا علي پور
محل اقامت: بوشهر
عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷
پست: 823-
سپاس: 142
- جنسیت:
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
اين چيزا در حد صحبت و كارشناسي بارها و بارها مطرح شده و انجامش به مديريت كلان كشور بر ميگرده كه چقدر در اولويت قرار داشته باشه
تا حالا خيلي از هزينه ها به لحاظ انجام كارهاي غير استاندارد زير بنايي حدر رفته نمونش زير سازي و اسفالتهاي غير استاندارد كه توسط
كار فرمايان و پيمانكاران انجام شده جاده اي كه بايد چندين سال خودش را حفظ كنه يكسالم دوام نداره مشكل ما فرهنگيه و به كارشناسي
و منابع هيچ ربطي نداره
تا حالا خيلي از هزينه ها به لحاظ انجام كارهاي غير استاندارد زير بنايي حدر رفته نمونش زير سازي و اسفالتهاي غير استاندارد كه توسط
كار فرمايان و پيمانكاران انجام شده جاده اي كه بايد چندين سال خودش را حفظ كنه يكسالم دوام نداره مشكل ما فرهنگيه و به كارشناسي
و منابع هيچ ربطي نداره
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
من اعتقاد عمیقی دارم اونایی که می خورن دزدی می کنن فکر ندارن در حال حاضر و در آینده کشور خود ماهاییم مخصوصا خود شماها
این ایده تایر ایده ی خوبیه ایده ایه که به ذهن منم رسیده یادمه یکی از دوستان تو هوپا ایده ساخت تایر های شبکه ای گذاشته بود من گفتم چرا این همه هزینه ؟!
تو تا تایر کوچک و هم اندازه رو کنار هم قرار دهیم یکی ترکید اون یکی بار رو تحمل می کنه
فکر کنم یه جاهایی هم مرسوم باشه
وظیفه ما تفکره
این ایده تایر ایده ی خوبیه ایده ایه که به ذهن منم رسیده یادمه یکی از دوستان تو هوپا ایده ساخت تایر های شبکه ای گذاشته بود من گفتم چرا این همه هزینه ؟!
تو تا تایر کوچک و هم اندازه رو کنار هم قرار دهیم یکی ترکید اون یکی بار رو تحمل می کنه
فکر کنم یه جاهایی هم مرسوم باشه
وظیفه ما تفکره
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
Head-up-Display
یارسامانهای سودمندی که دیگر نیازی نیست برای دیدن تندای خوروی و یا دیگر آگاهیهای speedometer سر خود را پائین بیاورید. آدم این گونه آگاهیها را روی شیشه جلو میبیند، بی آنکه دید ِ راه پوشانده شود. این سامانه که چند ده پیش در هواپیمایی کاربرد داشت، نخست در خودرو های رده لوکس (ب ام و سری ۷، اس کلاس، ...) در دسترس بود؛ اکنون سه چهار سالی ست که با بهای اندک در میانرده ها (ب ام و سری ۳؛ C کلاس، ...) و بالا رده ها (ب ام و سری ۵؛ E کلاس؛ آودی A ۶، ... ) در دسترس است
یارسامانهای سودمندی که دیگر نیازی نیست برای دیدن تندای خوروی و یا دیگر آگاهیهای speedometer سر خود را پائین بیاورید. آدم این گونه آگاهیها را روی شیشه جلو میبیند، بی آنکه دید ِ راه پوشانده شود. این سامانه که چند ده پیش در هواپیمایی کاربرد داشت، نخست در خودرو های رده لوکس (ب ام و سری ۷، اس کلاس، ...) در دسترس بود؛ اکنون سه چهار سالی ست که با بهای اندک در میانرده ها (ب ام و سری ۳؛ C کلاس، ...) و بالا رده ها (ب ام و سری ۵؛ E کلاس؛ آودی A ۶، ... ) در دسترس است
گفتم به شیخ شهر كه كارت ریاست، گفت
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
یک راهکار برای میرا کردن انرژی ناشی از برخورد خودرو، می تواند باز طراحی شاسی خودرو باشد؛ به گونه ای که دو بخش پشتی و جلوئی شاسی یک تکه نباشند و توسط دو بازوی هیدرولیکی تنومند به یکدیگر پیوند داشته باشند. به زبان دیگر، شاسی کشی خودرو به گونه ای دگر سان شود که بیشتر نیروی افقی برخورد به مولکولهای روغن وارد شده و کمتر به بدنه خودرو منتقل شود:
در این اختراع هم، ساز و کار همسانی برای گیرائی انرژی برخورد پیشنهاد شده است:
https://www.google.ch/patents/US8702138
البته در عمل باید دید این شیوه طراحی،؛ به ویژه در سرعتهای بالا و یا جاده های خاکی، در بدنه خودرو ایجاد لرزش اضافی نکند.
در این اختراع هم، ساز و کار همسانی برای گیرائی انرژی برخورد پیشنهاد شده است:
https://www.google.ch/patents/US8702138
البته در عمل باید دید این شیوه طراحی،؛ به ویژه در سرعتهای بالا و یا جاده های خاکی، در بدنه خودرو ایجاد لرزش اضافی نکند.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
البته در اين طرح ها ميشه از فنر هاي متعدد هم استفاده كرد
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
تحقیقات انجام شده در خصوص تصادفات نشان می دهد که اغلب تصادفات سنگین شب هنگامی رخ می دهد. اگر چه میانگین حجمی ترافیک در ساعات تاریکی شب تا 80 % کاهش پیدا می کند ولی یک چهارم تصادفات جاده ای سخت در طول شب روی می دهد.
بر اساس آمار منتشره دولت فدرال آلمان در سال 2001 ، در آن کشور مجموعا 1516 نفر در جاده های بیرون شهری جان سپرده اند که 360 نفر آن ها در جاده ها و در ساعات شب و تاریکی بوده است.
بر اساس این آمار بیشترین و اصلی ترین عوامل در بروز تصادفات جاده ای در حین شب ناشی از سرعت زیاد، انجام مانورهای خطرناک و بعضا مصرف مشروبات الکلی یا مواد مخدر و مهمتر از همه «عدم تشخیص صحیح مسیر حرکت» بوده است. به همین دلیل مهندسین آلمانی سعی کرده اند که در زمینه روشنایی خودرو اصلاحاتی را به انجام رسانند.
بر اساس آمار منتشره دولت فدرال آلمان در سال 2001 ، در آن کشور مجموعا 1516 نفر در جاده های بیرون شهری جان سپرده اند که 360 نفر آن ها در جاده ها و در ساعات شب و تاریکی بوده است.
بر اساس این آمار بیشترین و اصلی ترین عوامل در بروز تصادفات جاده ای در حین شب ناشی از سرعت زیاد، انجام مانورهای خطرناک و بعضا مصرف مشروبات الکلی یا مواد مخدر و مهمتر از همه «عدم تشخیص صحیح مسیر حرکت» بوده است. به همین دلیل مهندسین آلمانی سعی کرده اند که در زمینه روشنایی خودرو اصلاحاتی را به انجام رسانند.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
در بسیاری از موارد رانندگان قادر به دیدن دایره پیچ ها در تاریکی نبوده تا بتوانند سرعت خود را متناسب با آن تنظیم کنند. در حدود 54 % اتومبیل هایی که تصادف کرده اند از پیچ خارج شده و بیش از یک چهارم (%26) آنها با اتومبیل های روبروئی تصادف کرده اند. بخاطر اهمیت این موضوع؛ مهندسین به بررسی یک سیستم نوردهی نوین پرداختند که طی آن چراغهای معمولی انواع خودروها در واکنش به اطلاعات دریافتی از حسگرهایی که وظیفه کنترل حرکت و ترافیک را دارند، بطور خودکار فعال شده و اعمال ذیل را انجام دهند:
1_روشنایی در شهر و خیابان های شهری
2_روشنایی در عبور از پیچ ها
3_روشنایی در اتوبان
4_ روشنایی در هوای بد و نامناسب
1_روشنایی در شهر و خیابان های شهری
2_روشنایی در عبور از پیچ ها
3_روشنایی در اتوبان
4_ روشنایی در هوای بد و نامناسب
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
یک راه حل ساده که لاقل رو خودم جواب میده
بومیان اطراف جاده ها رو به لباس های مشابه پلیس مجهز کنن
بومیان اطراف جاده ها رو به لباس های مشابه پلیس مجهز کنن