يه مقاله درباره مكانيك خودرو

مدیران انجمن: parse, javad123javad

نمایه کاربر
pagan

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۵/۱۲/۲۸ - ۲۲:۳۲


پست: 100




تماس:

پست توسط pagan »

مسافر خسته نوشته شده:عزيزم شما در مورد كلاچ هيدروليكي يه چيزايي گفتي. نه در مورد گيربكس اتومات
در ضمن:1-كلاچ هيدروليكي اسمش (تورك كونورتور)هست
2-در ضمن كلاچ هيدروليكي از سه قسمت پره اي تشكيل شده:1-پمپ(كه به فلايويل وصل است)2-توربين(كه به ورودي گيربكس متصله)3-استاتور يا انعكاس كننده(كه روي يك كلاچ يكطرفه قرار داره)وكارش تغيير جهت روغن گردابي و همسوكننده روغن برگشتي توربين به روغن پمپ
3-درضمن استاتور باعث افزايش گشتاور به نسبت1به2 ميشه البته تا زماني كه دور پمپ از توربين بيشتر باشد
4-در ضمن اگه استاتور نباشه مشكل اساسي پيش نمي آيد.فقط گشتاور كلاچ كمتر و روغن داغتر ميشه. اتومبيل هاي اتومات قديمي استاتور نداشتن.هنگاميكه دور پمپ با توربين تقريباُ يكي شد در اين موقع استاتور در روي كلاچ يكطرفه خود هم جهت با پمپ و توربين كوپل شده و مجموعه باهم ميچرخد و نيرو بدون تغيير از موتور به گيربكس انتقال پيدا ميكنه در اين زمان استاتور هيچ كاري انجام نمي دهد
5-در ضمن هر چي گاز بدهيد فشار روغن زياد نميشه بلكه با گاز دادن دور موتور بيشتر و سرعت روغن پرتاب شده از پمپ به تور بين بيشتر ميشه كه همين باعث افزايش دور ورودي گيربكس و افزايش دور چرخها ميشه
6-اينكه گفتي:(مراد از توربین همون تورک کونورتور هست)يعني چيييييي؟؟؟؟ توربين خودش يك عضو از تورك كنورتور است
شما كه از ديزل سر رشته دارين! سوال : موتور ديزل چرا ميكوبه؟ و چطور؟؟؟؟
چرا سيلندر 2 و 5 موتور بنز 1921 (ده تن) بيشتر از بقيه پيستون مي گيره؟؟؟؟؟
خوب گفتم به صورت عامیانه و عمومی اونطور که بین تعمیر کارها رسم هست توی این مقاله کوتاه استفاده کردم
در اصطلاح مرسوم بین تعمیرکارها به تورک کونورتور میگن توربین اونا همیشه اصطلاحات خاص خودشون رو دارن این تنها در مورد تورک کونورتور به زبان عامیانه بود نه تخصصی
با افزایش دور موتور فشار روغن ارسالی پمپ حرکت که غیر از پمپ خود تورک است افزایش می یابد در نتیجه گردش پمپ تورک روغن فرستاده شده توسط پمپ حرکت به گردش در خواهد امد و باعث گردش توربین و انتقال نیرو به گیربکس شده
افزایش گرمای مبدل گشتاور حاصل افزایش گشتاور خروجی است
برای جلوگیری از افزایش حرارت زیاد که باعث آسیب فراوان به قطعات می شود و افزایش کار آیی استاتور در کنار دو عنصر دیگر قرار گرفته
وجود استاتور تنها در زمانی کمرنگ می شود که دور پمپ و توربین یکی شود در این حالت در نمونه
مبدلهایی که استاتور ثابت نیست و از کلاچ یکطرفه (جغجغه اصطلاح عامیانه) بهره میبرد استاتور از حالت ثابت آزاد شده و بی تاثیر می شود و شروع به چرخیدن می کند در خلاف جهت عقربه های ساعت

عمل استاتور ایجاد فرصت جهت شتاب گرفتن روغن و در نتیجه افزایش گشتاور تولیدی است و دیگر جهت دادن به روغن خروجی توربین و هم جهت کردن آن با روغن پمپ است
انحنا پره های استاتور به گونه ایست که این عمل هخم جهت کردن را عملی می سازد
در این حالت روغن به جای اینکه مانع کار پمپ شود اکنون انرژی غیر مصرفی آن به پمپ کمک می کند

در مورد سیوال دیزل
منظور از کوبیدن چیه؟
صدای خاصی که با افزایش دور موتور بالا میره؟
صدا خفیفه و............
باید دونست که وضعیت موتور چیه؟

من متخصص و یا تعمیرکار بنز نیستم اما علت گرفتن پیستون تو خونه های خاص
نوع سیستم خنک کننده و کانالهای تعبیه شده آب درون سیلندر و سرسیلندر و دور بودن بعضی از خونه های سیلندر مثل خانه 6 در موتورهای 6 سیلندر باعث گرفتگی پیستون توی خانه های خاص موتور میشه (درباره علل گرفتن پیستون خانه های خاص سیلندر)
و یکی دیگه از دلایلش عدم روغنکاری مناسب پیستون هست باید دید این نوع سیلند دارای روغن پاش برای پیستون هست یا نه در صورت وجود روغن پاش گررفته یعنی در اثر وجود اشغال نمی تونه درست روغنکار پیستون رو انجام بده
با کاهش روغنکاری پیستون رینگها حالت فنری خود را از دست می دهند و در نتیجه باعث افزایش بخار موتور شده( یعنی فرار گازهای درون سیلندر به درون موتور و کثیف شدن روغن با سرعت بیشتری )
افزایش حرارت و داغ شدن موتور در اثر اخلال در سیستم خنک کننده و یا فرستادن سوخت زیاد از علل اصلی گرفتگی پیستون است
و دیگر علل گرفتگی پیستون جنس نامرغوب بوش و پپیستون
و رینگ
و دیگری خلاصی نامناسبی است که در تراشکاری بین پیستون سیلندر در موتورهای عموما بوش خشک و یا موتورهایی که بوش ندارند یعنی سطح سیلندر (برقو) در نظر گرفته می شود
قرآن كه مهين كلام خوانند آنرا
گه گاه و نه بر دوام خوانند آنرا
بر گرد پياله آيتي هست مقيم
كاندر همه جا مدام خوانند آنرا

مسافر خسته

محل اقامت: كرج

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۶/۲/۵ - ۰۱:۳۴


پست: 14




تماس:

پست توسط مسافر خسته »

تصویر

مسافر خسته

محل اقامت: كرج

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۶/۲/۵ - ۰۱:۳۴


پست: 14




تماس:

پست توسط مسافر خسته »

چه عجب اومدي؟
شما كه تو اينجا اومدين مقاله ميدين، نبايد از اصطلاحات نادرست استفاده بكنيد .چون واسه خود من فهميدنش مشكله.چه برسه به يكي كه اصلا نميدونه كلاچ چيه؟چي برسه به كارش.
ولي بازم ممنون.
منظورم از اصطلاح كوبيدن موتور ديزل اينه كه با صدا و لرزش بيشتري نسبت به موتورهاي بنزيني كار ميكنه.بخصوص وقتي موتور سرده(حتي اگه موتور نو باشه اينطوره) : ميخواستم دليل اينو بپرسم كه چرا ميكوبه؟؟؟؟؟؟جواب داري؟؟؟
در ضمن من گفتم سيلندرهاي 2و 5 موتور بنز 1921 (ده تن)از بقيه سيلندراش بيشتر ميگيره. نه سيلندر 6 كه شما ميگي.در ضمن وقتي من ميگم كه سيلندر 2 و 5 بيشتر پيستون ميگيره يعني اينكه پيستون و بوش و رينگ واسه تمام سيلندرها يكيه
در ضمن موتور بنز 1921 روغن پاش نداره..... .اون موتور بنز مايلره(2628) كه روغن پاش داره چون موتورش سوپر شارژ داره و قدرتش بيشتره!!!
منتظر جوابم؟؟؟؟هنوز جواب سوالامو ندادي؟؟؟
بازم ممنون
بگو چند سالته؟؟؟
ماه

مسافر خسته

محل اقامت: كرج

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۶/۲/۵ - ۰۱:۳۴


پست: 14




تماس:

پست توسط مسافر خسته »

حيفم اومد اينو نگم: استاد چرا گير دادي به پمپ جلو(همون پمپ حركتيه شما)كه با افزايش دور فشار زياد ميشه!!!! اگرم فشار خیلی زیاد بشه سوپاپ تعدیل فشار دوباره فشار رو کم و کنترل میکنه
عزيزم پمپ جلوي گيربكس(پمپ حركتي) كارش تغذيه ي سوپاپ دريچه گاز و مدولاتور خلايي و سوپاپ دستي(كه با دسته دنده ،حركت ميكنه)و همچنين تغذيه ي تورك كنورتور(كلاچ هيدروليكي) است چون روغن داغ شده تورك كنورتور بايد به خنك كن(cooler) برود پس باید روغنی جایگزین بشه که پمپ جلو این کار رو انجام میده. so بناباین پمپ حرکتی ارتباطی به کار تورک کنورتور نداره بلکه تغذیه کنندست
کار کلاچ هیدرولیکی:
پمپ و توربین با فاصله ی خیلی کم از هم در یک محفظه ی بسته و کاملا آب بندی قرار دارند.
با گردش پمپ تورک کنورتور که به فلایویل متصل است، روغن به کمک نیروی گریز از مرکز به بیرونه پره ها پرتاب میشود و روغن پرتاب شده با پره های توربین برخورد میکنه که انرژی خود را به پره توربین داده و توربین را به گردش در می آورد و توربین هم که به شفت ورودی گیربکس متصل است نیروی موتور را انتقال میدهد، به همین راحتی
در اینجا روغن کار صفحه کلاچ را در کلاچ های صفحه ای انجام میدهد.در آنجا نیم کلاچ باعث خورده شدن صفحه کلاچ می شود و در اینجا نیم کلاچ (بصورت اتوماتیک) باعث لغزش روغن و گرم شدن آن میشود[/code]
ماه



مهمان

پست توسط مهمان »

اون مقاله خیلی عامیانه بود قرار نبود از اصطلاحات سخت استفاده بشه
علت لرزش زیاد موتور های دیزل و نسبت آن با موتورهای بنزینی
موتورهای بنزینی به خاطر دور بالائی که تولید می کنند عموما در سواریها مورد استفاده قرار می گیرند
اما موتور دیزل به خاطر تولید قدرت زیاد (اسب بخار) به طور عام در صنایع سنگین کاربرد دارند ( حمل و نقل -
ژنراتور ها کشتیها و...........)
احتراق هر دو نوع موترور از نوع داخلی یا درون سوز است
از نظر ساختمان مشابه اند
در موتور بنزینی سوخت مخلوط با هوا در اثر جرقه شمع منفجر می شود اما در یک موتور دیزل اینطور نیست
سوخت در زمان احتراق به درون هوای فشرده محفظه پاشیده می شود
طبق قانون گازها زمانیکه هوا فشرده می شود مولوکولهای هوا در حجم کمتری قرار می گیرند و در نتیجه
برخورد آنها با یکدیگر و همچنین برخوردشان با بدنه سیلندر و.. زیاد شده و دمای هوا بالا می رود و در اثر پاشیدن سوخت به صورت پودر انفجار صورت می گیرد
برای همین موتورهای دیزل نسبت به موتورهای بنزینی نسبت تراکم بسیار بالائی دارند
در جواب چنین انفجاری پیستون با قدرت بسیار بالائی به سمت پائین حرکت می کند که اثر آن تولید
یک گشتاور بالا روی میل لنگ است پس افزایش فشار احتراق برابر است با افزایش گشتاور میل لنگ
(دینامومتر وسیله اندازه گیری گشتاور )
افزایش گشتاور تا دور خاصی است که اگر از آن دور بگذرد گشتاور کاهش می یابد
قدرت موتور با افزایش دور آن و در نتیجه افزایش گشتاور رابطه مستقیم دارد البته باز هم در دور بالا قدرت و یا همان توان موتور با کاهش گشتاور کاهش می یابد
نوع طراحی موتورهای دیزل اینگونه است که در دور پائین گشتاور بالائی تولید کنند(قدرت و توان بسیار بالا)
نیروهیا گریز از مرکز و اینرسی به همین دلیل نوع احتراق در موتورهای دیزل بسیار بالاست
اگر دقت کرده باشید قطعات ساخته شده برای این نوع متورها بسیار قطور و محکمند و نسبت به موتورهای بنزینی از مقاومت بیشتری برخوردارند
به همین خاطر در برخی موتورهای چهار سیلندر که برای تولید قدر ت بالا طراحی شده اند مانند لودرهای کاترپیلار 950 و یا کوماتسو زنجیری از قطعات دیگری به نام میل بالانسور استفاده شده که همراه با موتور از طریق ارتباط با دندهای سینی جلوی موتور به ر گردش در می آیند شکل خاص آنها طوریست که سبب کاهش
لرزشهای اضافی بشوند
همانطور وجود دامپر سر میل لنگ. شکل و اندازه فلایویل . لنگها(وزنه ها)ی بزرگ میل لنگ و....... همگی برای کاهش لرزشهای موتور به خاطر تولید گشتاور بالای آن طراحی شده اند یا به عبارتی کاهش ارتعاشات پیچشی میل لنگ در اثر گشتاور بالای حاصل از احتراق در دورهای خاص
اگر تا به حال دقت کرده باشید لرزش موتور با گاز دادن حالت ضربانهای ریزی پیدا می کند اما اگر همان موتور را روی زمین یکبار گاز بدهید و رها کنید از جایش بلند می شود و به طرفین ضربه می زند
خوب علت کوبیدن موتور همان نسبت تراکم بسیار بالای آن است
بالانس بودن میل لنگ و قطعات مرتبط با آن به همین دلیل بسیار مهم است
طبق قانون گشتاور هر چه قطعی که نسبت به مرکز دوران دورتر باشد و بالانس نباشد نیروی گریز از مرکز بسیار بالائی تولید می کند و باعث تولید لرزشهای بسیار بیشتری می شود

امید وارم کافی بوده باشد

نمایه کاربر
pagan

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۵/۱۲/۲۸ - ۲۲:۳۲


پست: 100




تماس:

پست توسط pagan »

اون مقاله خیلی عامیانه بود قرار نبود از اصطلاحات سخت استفاده بشه
علت لرزش زیاد موتور های دیزل و نسبت آن با موتورهای بنزینی
موتورهای بنزینی به خاطر دور بالائی که تولید می کنند عموما در سواریها مورد استفاده قرار می گیرند
اما موتور دیزل به خاطر تولید قدرت زیاد (اسب بخار) به طور عام در صنایع سنگین کاربرد دارند ( حمل و نقل -
ژنراتور ها کشتیها و...........)
احتراق هر دو نوع موترور از نوع داخلی یا درون سوز است
از نظر ساختمان مشابه اند
در موتور بنزینی سوخت مخلوط با هوا در اثر جرقه شمع منفجر می شود اما در یک موتور دیزل اینطور نیست
سوخت در زمان احتراق به درون هوای فشرده محفظه پاشیده می شود
طبق قانون گازها زمانیکه هوا فشرده می شود مولوکولهای هوا در حجم کمتری قرار می گیرند و در نتیجه
برخورد آنها با یکدیگر و همچنین برخوردشان با بدنه سیلندر و.. زیاد شده و دمای هوا بالا می رود و در اثر پاشیدن سوخت به صورت پودر انفجار صورت می گیرد
برای همین موتورهای دیزل نسبت به موتورهای بنزینی نسبت تراکم بسیار بالائی دارند
در جواب چنین انفجاری پیستون با قدرت بسیار بالائی به سمت پائین حرکت می کند که اثر آن تولید
یک گشتاور بالا روی میل لنگ است پس افزایش فشار احتراق برابر است با افزایش گشتاور میل لنگ
(دینامومتر وسیله اندازه گیری گشتاور )
افزایش گشتاور تا دور خاصی است که اگر از آن دور بگذرد گشتاور کاهش می یابد
قدرت موتور با افزایش دور آن و در نتیجه افزایش گشتاور رابطه مستقیم دارد البته باز هم در دور بالا قدرت و یا همان توان موتور با کاهش گشتاور کاهش می یابد
نوع طراحی موتورهای دیزل اینگونه است که در دور پائین گشتاور بالائی تولید کنند(قدرت و توان بسیار بالا)
نیروهیا گریز از مرکز و اینرسی به همین دلیل نوع احتراق در موتورهای دیزل بسیار بالاست
اگر دقت کرده باشید قطعات ساخته شده برای این نوع متورها بسیار قطور و محکمند و نسبت به موتورهای بنزینی از مقاومت بیشتری برخوردارند
به همین خاطر در برخی موتورهای چهار سیلندر که برای تولید قدر ت بالا طراحی شده اند مانند لودرهای کاترپیلار 950 و یا کوماتسو زنجیری از قطعات دیگری به نام میل بالانسور استفاده شده که همراه با موتور از طریق ارتباط با دندهای سینی جلوی موتور به ر گردش در می آیند شکل خاص آنها طوریست که سبب کاهش
لرزشهای اضافی بشوند
همانطور وجود دامپر سر میل لنگ. شکل و اندازه فلایویل . لنگها(وزنه ها)ی بزرگ میل لنگ و....... همگی برای کاهش لرزشهای موتور به خاطر تولید گشتاور بالای آن طراحی شده اند یا به عبارتی کاهش ارتعاشات پیچشی میل لنگ در اثر گشتاور بالای حاصل از احتراق در دورهای خاص
اگر تا به حال دقت کرده باشید لرزش موتور با گاز دادن حالت ضربانهای ریزی پیدا می کند اما اگر همان موتور را روی زمین یکبار گاز بدهید و رها کنید از جایش بلند می شود و به طرفین ضربه می زند
خوب علت کوبیدن موتور همان نسبت تراکم بسیار بالای آن است
بالانس بودن میل لنگ و قطعات مرتبط با آن به همین دلیل بسیار مهم است
طبق قانون گشتاور هر چه قطعی که نسبت به مرکز دوران دورتر باشد و بالانس نباشد نیروی گریز از مرکز بسیار بالائی تولید می کند و باعث تولید لرزشهای بسیار بیشتری می شود

امید وارم کافی بوده باش
قرآن كه مهين كلام خوانند آنرا
گه گاه و نه بر دوام خوانند آنرا
بر گرد پياله آيتي هست مقيم
كاندر همه جا مدام خوانند آنرا

نمایه کاربر
pagan

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۵/۱۲/۲۸ - ۲۲:۳۲


پست: 100




تماس:

پست توسط pagan »

در مورد موتور بنز 1921 عضر کردم من تعمیرکار یا متخصص بنز دیزل نیستم
و جوابم به صورت عام بود یعنی به گونه ایکه در مورد همه موتورهای دیزل صادقه
اگر تجربه داشته باشید متوجه خاهید شد همیشه سیلندرهائی پیستون می گیرند
که در عقب موتور قرار دارند یعنی از خنک کننده و اویل پمپ فاصله بیشتری دارند
اما درمورد سیلندر 2 و 5 باز هم به طور عام می تونه علتش تراکم و تخلیه هر دو سیلندر در
زمان شروع و پایان کار میل لنگ باشه یعنی دومی و یکی مانده به آخر 1-5-3-6-2-4

به خاطر همین بیشتر افتادگی یا نشست بوش در موتورهای دیزل درست روی همین 2 خانه سیلندر اتفاق می افته

اما دلیل دیگه که من باز هم از موتور 1921 چیز کاملی نمی دونم می تونه آوانس بودن این دو خانه نسبت به بقیه باشه که این هم بستگی داره به نوع طراحی میل لنگ پمپ گازوییل
دلایل دیگه ای هم هست مثل شکل و ساختار منیفولد هوا و دود

اگر هم مهمه از بقیه دوستانم سیوال می کنم
اینطور که معلومه شما بنز کار کردی
این سئوال درست مثل اینه که من از شما در مورد فلان دستگاه بپرسم که روغن در حالت خلاص پشت کدوم دنده قرار داره یا چرا ثابت هفت موتور فلان بیشتر از بقیه می گیره و ..................

در مورد پمپ حرکت یا همان قلب گیربکس اتوماتیک

آیا گشتاور روغن با فشار روغن نسبت مسقیم داره یا نه
همانطور که خودت هم می دونی روغن توی یک فضای بسته آب بندی به گردش در میاد
در نتیجه افزایش گشتاور در چنین فضایی برابر با افزایش فشار روغن
از طرفی روغن برای طی نکردن مسیر سردکن زمانیکه سرد است و در نتیجه فشار بالائی دارد
باید به گیربکس برگردد به همین دلیل در مسیر خروجی روغن تورک کونورتور عموما یک سوپاپ یک طرفه تعبیه می شود که روغن برای باز کردن سوپاپ نیاز به فشار بالائی دارد این فشار در زمان سرد بودن از طریق همین افزایش گشتاور و وفشار روغن ارسالی توسط پمپ حرکت تامین می شود
آیا روغن ارسالی پمپ حرکت راهی برای فرار دارد تا از فشارش کاسته شود ؟
خیر تنها راه طی مسیر کامل و باز گشت به گیربکس است یعنی از طریق همان سوپاپها
تا زمانیکه روغن از طریق پمپ حرکت به تورک ارسال نشود هیچ حرکتی نخواهیم داشت
قرآن كه مهين كلام خوانند آنرا
گه گاه و نه بر دوام خوانند آنرا
بر گرد پياله آيتي هست مقيم
كاندر همه جا مدام خوانند آنرا

نمایه کاربر
pagan

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۵/۱۲/۲۸ - ۲۲:۳۲


پست: 100




تماس:

پست توسط pagan »

تصویر
تصویر

مسافر خسته

محل اقامت: كرج

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۶/۲/۵ - ۰۱:۳۴


پست: 14




تماس:

پست توسط مسافر خسته »

عزيزم ما تو موتور ديزل احتراق سوخت داريم نه انفجار
در ضمن قدرت موتور ديزل به خاطر ادامه داشتن پاشش سوخت است حتي با پايين آمدن پيستون(به خاطر همين است كه موتورهاي ديزل رو ميگن فشار ثابت)
در دورهاي بالا به علت اصطكاك و كاهش راندمان حجمي موتور با كاهش قدرت روبه رو ميشويم
بزرگی قطعات موتور دیزل به خاطر نسبت تراکم و قدرت زیادشه
(اما درمورد سیلندر 2 و 5 باز هم به طور عام می تونه علتش تراکم و تخلیه هر دو سیلندر در
زمان شروع و پایان کار میل لنگ باشه یعنی دومی و یکی مانده به آخر 1-5-3-6-2-4 ) این که گفتی یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میل لنگ موتور ده تن در زیر سیلندر 2و5 وزنه ی تعادل نداره ولی بقیه سیلندرها داره و چون کار دیگه ی وزنه ها اینه که روغن کارتل رو برای روغن کاری سیلندر به دیواره ها بپاشه در سیلندر 2و5 روغن کاری صورت نمی گیره در ضمن فاصله ی بین جداره های سیلندر 1و2 وهمچنین 5و6 از بقیه جاها کمتره و چون سیلندر 1 یکطرفش سیلندری نیست خنکتر و همچنین سیلندر 6 یکطرفش سیلندری نیست خنکتر و در نتیجه سیلندر های 2 و 5 بیشتر از بقیه میگیره.در ضمن بیشترین شک در روی این دو سیلندر میباشد.
به نظر اگه این عیب رو کارخانه بنز رو ماشیناش نمیگذاشت یه ماشین تا 20-30سال نیاز به تعمییر نداشت و عمدا این کار رو کرده تا خدمات پس از فروش و فروش قطعات یدکی رو داشته باشه تا ورشکسته نشه.در ضمن من فکر کنم سوپاپ یکطرفه که در خروجی تورک کنورتور است به خاطر اینه که روغن داخل سیستم تخلیه نشودو و آنچنان نیرویی برای باز شدنش لازم نباشه
من شنیدم که کوبیدن موتور دیزل به خاطر تاخیر احتراقشه حالا چرا؟؟؟؟
عزیزم نگفتی چند سالته؟؟؟؟
have fin
ماه

نمایه کاربر
pagan

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۵/۱۲/۲۸ - ۲۲:۳۲


پست: 100




تماس:

پست توسط pagan »

مسافر خسته نوشته شده:عزيزم ما تو موتور ديزل احتراق سوخت داريم نه انفجار
در ضمن قدرت موتور ديزل به خاطر ادامه داشتن پاشش سوخت است حتي با پايين آمدن پيستون(به خاطر همين است كه موتورهاي ديزل رو ميگن فشار ثابت)
در دورهاي بالا به علت اصطكاك و كاهش راندمان حجمي موتور با كاهش قدرت روبه رو ميشويم
بزرگی قطعات موتور دیزل به خاطر نسبت تراکم و قدرت زیادشه
(اما درمورد سیلندر 2 و 5 باز هم به طور عام می تونه علتش تراکم و تخلیه هر دو سیلندر در
زمان شروع و پایان کار میل لنگ باشه یعنی دومی و یکی مانده به آخر 1-5-3-6-2-4 ) این که گفتی یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میل لنگ موتور ده تن در زیر سیلندر 2و5 وزنه ی تعادل نداره ولی بقیه سیلندرها داره و چون کار دیگه ی وزنه ها اینه که روغن کارتل رو برای روغن کاری سیلندر به دیواره ها بپاشه در سیلندر 2و5 روغن کاری صورت نمی گیره در ضمن فاصله ی بین جداره های سیلندر 1و2 وهمچنین 5و6 از بقیه جاها کمتره و چون سیلندر 1 یکطرفش سیلندری نیست خنکتر و همچنین سیلندر 6 یکطرفش سیلندری نیست خنکتر و در نتیجه سیلندر های 2 و 5 بیشتر از بقیه میگیره.در ضمن بیشترین شک در روی این دو سیلندر میباشد.
به نظر اگه این عیب رو کارخانه بنز رو ماشیناش نمیگذاشت یه ماشین تا 20-30سال نیاز به تعمییر نداشت و عمدا این کار رو کرده تا خدمات پس از فروش و فروش قطعات یدکی رو داشته باشه تا ورشکسته نشه.در ضمن من فکر کنم سوپاپ یکطرفه که در خروجی تورک کنورتور است به خاطر اینه که روغن داخل سیستم تخلیه نشودو و آنچنان نیرویی برای باز شدنش لازم نباشه
من شنیدم که کوبیدن موتور دیزل به خاطر تاخیر احتراقشه حالا چرا؟؟؟؟
عزیزم نگفتی چند سالته؟؟؟؟
have fin
اگر فکر می کنی بلدی یا می دونی
وقت من رو با سیوالای بیخودی نگیر
انفجار یا احتراق چه فرقی می کنه
قدرت برار است با نسبت تراکم بالای موتور و افزایش گشتاور
نرم در مورد کاهش راندمان همون هست که گذاشتم اثبات علمی هم داره تحقیق کن
موتور بنز هم به من ارتباطی نداره
اما آگاهی خوبی بود
سوپاپ یکطرفه هم کارش مشخصه
توی سرد کن روغن موتور هم وجور داره

با قویتر کردن فنرش امتحان کن گیربکس حرارتش چقدر بالا میره

تاخیر احتراق در مورد موتورهای بنزینی هم صادقه

نسبت تراکم بالا همین و بس
قرآن كه مهين كلام خوانند آنرا
گه گاه و نه بر دوام خوانند آنرا
بر گرد پياله آيتي هست مقيم
كاندر همه جا مدام خوانند آنرا

مسافر خسته

محل اقامت: كرج

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۶/۲/۵ - ۰۱:۳۴


پست: 14




تماس:

پست توسط مسافر خسته »

در ضمن ، عزيزم چرا نميگي چند سالته؟ اگه بزرگتري كه مهربون تر صحبت كنم
در ضمن من فكر نميكنم كه بلدم. اتفاقا من فكر ميكنم هيچي بلد نيستم
در ضمن شما گفتي سوال داريد بپرسيد!! من هم سوال داشتم. و اگه مسخرست نظر لطفتونه
در ضمن شما قبول داريد كه وقتي دو تا پنكه رو اگه رو به روي همديگه بگذاريم و يكي رو روشن كنيم ، جريان باد پنكه ي روشن به پره هاي پنكه خاموش مي خوره و باعث چرخش پره هاي پنكه خاموش ميشود، ببين ما در اينجا هوا سيالمونه حتي محفظه اي براي كنترل هواي انتقالي هم نداريم و هيچ فشاري هم در اطراف سيستممون هم نداريم.حالا تو تورك كنورتور ما روغن كه سيال قوي و قابل لمس هست داريم با اينكه اينجا هر دو پره با فاصله ي ميليمتري در يك محفظي ي كاملا بسته دارم . قبول دارم كه نياز به يك تغذيه ي فشاري داريم ولي نه خيلي زياد و اين فشار باعث چرخش پره ي توربين نمي شود. من اينجوري فكر ميكنم!!!!
ببين شما راست ميگي كه تاخير احتراق هم در موتور بنزيني هست و من شنيدم و تو كتاب ديدم كه كوبيدن موتور ديزل (با لرزش و صدا كار كردن) به خاطر تاخير احتراقشه چون 2 تا 3 هزارم ثانيه پس از پاشش سوخت و ايجاد اولين شعله طول ميكشه (15تا 20 درجه از گردش ميل لنگ) و در اين زمان در موتور هيچ كاري صورت نمي گيره و يه ي هووووووووو احتراق صورت ميگيره كه اين باعث لرزش موتور ميشه.البته وقتي موتور سرد باشه بيشتر ديده مي شه چون تو هواي سرد تاخير احتراق افزايش مي يابد
. حالا به قول شما تو موتور بنزيني چرا كمتره ؟؟؟ منم نمي دونم خاستم يو بگي؟؟
ماه

مسافر خسته

محل اقامت: كرج

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۶/۲/۵ - ۰۱:۳۴


پست: 14




تماس:

پست توسط مسافر خسته »

تصویر

نمایه کاربر
pagan

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۵/۱۲/۲۸ - ۲۲:۳۲


پست: 100




تماس:

پست توسط pagan »

ادب خوبه اما برای همه کائنات باید رعایت بشه کوچکتر و بزرگتر نمیشناسه
چرا سن من اینقدر مهمه خیلی دوست داری بدونی
اون ایمیل و اون هم آیدی یاهو پیام بزار بی جواب نمی مونی
گفتم سئوال داری بپرس در حد عمومی بود نه تخصصی یعنی اینکه شما از موتور بنز سئوال کنی بعد خودت جوابش رو بدی این یعنی سر کار گذاشتن
به نظرت باد چطور بوجود میاد در اثر چی هست به نظر خودت دوتا پنکه توی یک محفظه بزرگ به نام جو قرار ندارن آیا توی خلا هم همین اتفاق می افته
فشار چیه فشار سیالات چیه
آیا برای باز شدن سوپاپ نیاز به فشار نیست ؟
آیا روغنی که با فشار وارد یک محفظه بسته میشه بون هیچ فشاری خارج میشه؟
فشار پمپ صد در صدر برای تغذیه هست اما روغن داخل تورک خودش دارای فشار

تاخیر احتراق
ممکنه بشه چنین تحلیلی هم کرد این مسئله بیشتر توی موتورهای تمام دیزل می تونه صادق باشه اونم فقط توی حالت سرد که بازم بنزینی هم همینطور است
اما چطور پمپ رو آوانس کنند مسلما بی تاثیر نیست
اما تمام قطعاتی که برای جلوگیری از لرزش در موتور دیزل طراحی شده همگی به خاطر نسبت تراکم بالای موتور است
برای همین در موتورهای بزرگ بدلیل وجود پیستونهای بزرگتر لرزش و صدای کوبیدن بزرگتر
اما توی بنزینی نسبت تراکم و اندازه پیستون اونقدرها نیست
در سری موتورهای جدید این مشکلات لرزش و صدا تا حدودی کم شده

هیچ کس عالم دیزل یا اتوماتیک نیست باید توی کار تجربه کرد تئوری فایده چندانی نداره
آخرین ویرایش توسط pagan سه‌شنبه ۱۳۸۶/۲/۱۸ - ۲۱:۱۳, ویرایش شده کلا 1 بار
قرآن كه مهين كلام خوانند آنرا
گه گاه و نه بر دوام خوانند آنرا
بر گرد پياله آيتي هست مقيم
كاندر همه جا مدام خوانند آنرا

آرش خان

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۸۶/۲/۱۸ - ۰۱:۳۴


پست: 1



پست توسط آرش خان »

سلام. می خواستم بپرسم آیا راهی برای گازوئیلی کردن موتورهای بنزینی فعلی وجود داره؟ مثلا در مورد آردی انژکتوری بحث کنین.

نمایه کاربر
pagan

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۵/۱۲/۲۸ - ۲۲:۳۲


پست: 100




تماس:

پست توسط pagan »

فکر کنم بهترین راه تغئیر موتور باشه
نیاز به تغئیرات زیادی هست
هزینه می بره
اما شدنیه
یه چیزی مثل بنز سواری دیزل قدیمی
قرآن كه مهين كلام خوانند آنرا
گه گاه و نه بر دوام خوانند آنرا
بر گرد پياله آيتي هست مقيم
كاندر همه جا مدام خوانند آنرا

ارسال پست