يه مقاله درباره مكانيك خودرو

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ahoora_ana

محل اقامت: تبريز

عضویت : جمعه ۱۳۸۵/۱۱/۲۷ - ۱۳:۲۴


پست: 1




تماس:

يه مقاله درباره مكانيك خودرو

پست توسط ahoora_ana »

سلام

يه مقاله مي خواستم درباره سيستم مكانيزم گير بكس هاي اتو ماتيك

ويه مقاله درباره مكانيزم خودروي زانتيا كه چگونه بر روي سه چرخ راه ميره


ممنوع از همه دوستان و مديران وبلاگ


تشكر



mohammad hosein zadeh

پست توسط mohammad hosein zadeh »

salam
harekate ajrame bozorg va sayarat daraye 1 ghanoon ast
harekat zarat besyar riz va zarat daroone atom niz az 1 ghanoon peyravi mikonad
ke in 2 ghanoon ba raye digari javab nemidahad
be tazegi ghanooni kashf shode ke in 2 ghanoon ro be ham vasl mikone
dar morede in ghanoon tozih dahid

[email protected]



مسافر خسته

پست توسط مسافر خسته »

فقط : گيربكس هاي اتومات جديد از مكانيزم مجموعه هاي خورشيدي. كه با ثابت شدن 1 عضو كار ميكند.گيربكس هاي اتومات براي روشن ماندن موتور كه درحال سكون اهرم تعويض دنده در حالت دي(درايو)است احتياج به يك كلاچ هيدروليكي(تورك كنورتور) ميباشد.براي ثابت كردن 1 كي از اعضاي خورشيدي از باند ترمز استفاده مي شود.همچنين براي انتقال نيرو از گلاچ چند صفحه اي در داخل گيربكس استفاده ميشود.براي عمل كردن كلاچ و باند ترمز و همچنين تغذيه گيربكس و خنك كاري روغن احتياج به يك پمپ روغن گيربكس ميباشدكه معمولا جلوي گيربكس ميباشد.براي تعويض دنده بصورت خودكار با توجه به دور خروجي گيربكس . گاورنر فشار روغن متناسب با دور خروجي به سوپاپ تعويض دنده فرستاده و سوپاپ با توجه به دور و گشتاور. روغن را براي درگيري باند و گلاچ داخل گيربكس ميفرستد.در هر دنده خاص :فقط عضوهاي مختص به همان دنده درگير ميباشد.
كار اتومات بودن دنده را فقط سوپاپ تعويض دنده انجام مي دهد.
مجموعه خورشيدي كار تغيير دور و گشتاور را انجام ميدهد.
كلاچ هيدروليكي در گيري آرام را انجام ميده. هميييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييين.باي



مهمان

Re: يه مقاله درباره مكانيك خودرو

پست توسط مهمان »

ahoora_ana نوشته شده:سلام

يه مقاله مي خواستم درباره سيستم مكانيزم گير بكس هاي اتو ماتيك

ويه مقاله درباره مكانيزم خودروي زانتيا كه چگونه بر روي سه چرخ راه ميره


ممنوع از همه دوستان و مديران وبلاگ


تشكر



bikhab66-@yahoo

پست توسط bikhab66-@yahoo »

سلام يه مقاله درباره ي گيربكس اتوماتيك



bikhab66-@yahoo

پست توسط bikhab66-@yahoo »

سلام من مصطفی صادقی دانشجوی کاردانی مکانیک خودروی دانشگاه آزاد تاکستان(واقع در استان قزوین) هستم خواستم به اهورا-آنا سلام كنم و يك مقاله درباره ي موتورها ي چهار چرخ متحرك مي خواستم. مرسي قربونتون مصطفي



مسافر خسته

پست توسط مسافر خسته »

4 wheel drive
bebin aziz jan. motoreshon 1kiye
4 wheel drive bekhatere ine ke 2 eksel dareeeee va tavasote ahromi aksele joloham moteharek mishe

age mishe soaleto 2orost taeen kon



مهمان

پست توسط مهمان »

در باره ي گيربكس اتومات بيشتر و تخصصي تر توضيح دهيد؟



[email protected]

پست توسط [email protected] »

با سلام
من علاقه زيادي به كاميون و اتوبوس دارم و حالا كه درسم تمام شده گواهينامه پايه يكم گرفتم و علاقه به دريافت مطالب در اين زمينه هستم [/b]

نمایه کاربر
pagan

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۵/۱۲/۲۸ - ۲۲:۳۲


پست: 100




تماس:

پست توسط pagan »

[email protected] نوشته شده:با سلام
من علاقه زيادي به كاميون و اتوبوس دارم و حالا كه درسم تمام شده گواهينامه پايه يكم گرفتم و علاقه به دريافت مطالب در اين زمينه هستم [/b]
در مورد موتورهای دیزل هستم اگر سئوالی بود
درباره گیربکسهای اتوماتیک
از نوع روغنی باید گفت اونا به جا دیسک و صفحه کلاچ برای انتقال نیروی موتور به گیربکس در اکثر موارد از یک بخش دیگه به نام توربین با کونورتور بهره می برند که تحت هر شرایطی که ماشین شما
گیر بیفته(بگسباد) و هر چی گاز بدین شانس بریدن میل لنگ وآسیب دیدن موتور نیست
خوب چطور ؟ توی این قست از سه تا پره آلومینیومی تشکیل شده
کی استاتور که ثابته دو پره کایر که بایک شفت به متصل میشه به سمت محرک ورودی گیربکس
سومی هم که بخشی از پوسته خود توربین رو تشکیل میده معروف به توربین
این پره آخری با دور موتور به گردش در میاد و روغنی که توسط یک پمپ هیدرولیک از گیربکس
به داخل توربین شده رو به گردش درمیاره این گردش روغن داخل توربین باعث کردش
پره کایر میشه ک اون هم شفت گیربکس رو به گردش در میاره هرچی که شما بیشتر به موتور گاز بدی روغن با فشار بیشتری به گردش در میاد و در نتیجه اتومبیل زمانیکه تو دنده باشه به حرکت درمیاد اگر تا به حال با اتومبیلهای اتوماتیک کار کرده باشید متوجه شدید که اگر هنگام سکون توی دنده باشید و موتور در دور آرام قرار داشته باشه تا گاز ندید اون حرکت نمی کنه
این یعنی فشار روغن کافی نیست
کار دنده استاتور اینه که تغئیر جهت گردش روغن هنگام انتقال از توربین به کایر جلوگیری کنه
چون در این صورت حرکتی نخواهیم داشت و یا ممکنه حرکت معکوس داشته باشیم یعنی دور بر عکس
در اثر افزایش فشار روغن اون گرم میشه و نیاز به سرد شدن داره در حالیکه روغن از سمتی وارد توربین میشه از طرف دیگه هم به سمت کنترل ولو گیربکس خارج خواهد شد
روی کنترل ولو valve گیربکس در مسیر بازگشتی روغن از توربین سوپاپی به نام سوپاپ تعدیل وجود داره که در زمانیکه فشار روغن زیاد باشه اون باز میشه اما در روغن این درست یک رابطه معکوسه یعنی هر چی که بیشتر به گردش در میاد و فشرده تر میشه حرارتش هم بیشتر میشه در نتیجه پس در اثر کاهش غلظت روغن فشار اون کاهش پیدا میکنه اما در زمانیکه هنوز دمای پائینتری داره فشار بیشتر
خوب در این زمان نیاز به سرد شدن روغن هم نیست بنابراین در این زمان چون فشار روفن زیاداست باعث غلبه بر فشار فنر سوپاپ تعدیل و باز شدن کانال فرعی بازگشت روغن به گیربکس می شود
اما با کاهش فشار روغن کانال مربوطه کم کم بسته شده و مسیر روغن جهت کاهش دما به سمت سرد کن روغن که عموما روی رادیتور تعبیه شده باز میشود
در مورد اساس کار گیربکس هم اگر سئوالی بود هستم
البیته این خیلی عامیانش بود
مراد از توربین همون تورک کونورتور هست
قرآن كه مهين كلام خوانند آنرا
گه گاه و نه بر دوام خوانند آنرا
بر گرد پياله آيتي هست مقيم
كاندر همه جا مدام خوانند آنرا



مسافر خسته

پست توسط مسافر خسته »

عزيزم شما در مورد كلاچ هيدروليكي يه چيزايي گفتي. نه در مورد گيربكس اتومات
در ضمن:1-كلاچ هيدروليكي اسمش (تورك كونورتور)هست
2-در ضمن كلاچ هيدروليكي از سه قسمت پره اي تشكيل شده:1-پمپ(كه به فلايويل وصل است)2-توربين(كه به ورودي گيربكس متصله)3-استاتور يا انعكاس كننده(كه روي يك كلاچ يكطرفه قرار داره)وكارش تغيير جهت روغن گردابي و همسوكننده روغن برگشتي توربين به روغن پمپ
3-درضمن استاتور باعث افزايش گشتاور به نسبت1به2 ميشه البته تا زماني كه دور پمپ از توربين بيشتر باشد
4-در ضمن اگه استاتور نباشه مشكل اساسي پيش نمي آيد.فقط گشتاور كلاچ كمتر و روغن داغتر ميشه. اتومبيل هاي اتومات قديمي استاتور نداشتن.هنگاميكه دور پمپ با توربين تقريباُ يكي شد در اين موقع استاتور در روي كلاچ يكطرفه خود هم جهت با پمپ و توربين كوپل شده و مجموعه باهم ميچرخد و نيرو بدون تغيير از موتور به گيربكس انتقال پيدا ميكنه در اين زمان استاتور هيچ كاري انجام نمي دهد
5-در ضمن هر چي گاز بدهيد فشار روغن زياد نميشه بلكه با گاز دادن دور موتور بيشتر و سرعت روغن پرتاب شده از پمپ به تور بين بيشتر ميشه كه همين باعث افزايش دور ورودي گيربكس و افزايش دور چرخها ميشه
6-اينكه گفتي:(مراد از توربین همون تورک کونورتور هست)يعني چيييييي؟؟؟؟ توربين خودش يك عضو از تورك كنورتور است
شما كه از ديزل سر رشته دارين! سوال : موتور ديزل چرا ميكوبه؟ و چطور؟؟؟؟
چرا سيلندر 2 و 5 موتور بنز 1921 (ده تن) بيشتر از بقيه پيستون مي گيره؟؟؟؟؟



مسافرخسته

پست توسط مسافرخسته »

پس چي شد؟؟؟
منتظريم!!! :roll:

مسافر خسته

محل اقامت: كرج

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۶/۲/۵ - ۰۱:۳۴


پست: 14




تماس:

موتور وانكل با تورك كنورتور

پست توسط مسافر خسته »

تصویر
آخرین ویرایش توسط مسافر خسته چهارشنبه ۱۳۸۶/۲/۵ - ۲۰:۱۸, ویرایش شده کلا 1 بار

مسافر خسته

محل اقامت: كرج

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۶/۲/۵ - ۰۱:۳۴


پست: 14




تماس:

پست توسط مسافر خسته »

تصویر

مسافر خسته

محل اقامت: كرج

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۶/۲/۵ - ۰۱:۳۴


پست: 14




تماس:

گيربكس اتومات و تورك كنورتور(كلاچ هيدروليكي)

پست توسط مسافر خسته »

تصویر

ارسال پست