يه مقاله درباره مكانيك خودرو
-
سعيد نظري
-
محل اقامت: اراك
عضویت : جمعه ۱۳۸۶/۱۰/۷ - ۱۵:۵۶
پست: 3-
تماس:
باعرض سلام خدمت شما دوست محترم به دليل تنگي وقت فقط به شما مي توان بگويم كه در موتور ديزل در قسمت موتور كاملا شبيه به سيستم بنزيني است وتنها فرق در قسمت پمپ انژكتور مي باشد كه رو غن به صورت جداگانه در آن ريخته شده وكارتر دارد. اگر باز هم آمدم با توضيح بيشتر برايت مي گويم. (محمد هنرجوي سال سوم رشته مكانيك)
تشكر
-
عليرضا عرفاني
لرزش موتورهاي ديزل
با سلام ِ . اميدوارم حالتان خوب و روزگارتان خوش باشد .بنده به طور اتفاقي با سايت شما آشنا شدم .وبا بررسي مطالب ارائه شده درآن تصميم گرفتم با شما در ارتباط باشم لطفا اگر در خصوص پرسش ذيل مقالات و يا مطالب جامعي وجود دارد ( ترجيحا به زبان فارسي ) به آدرس ايميل بنده ارسال نمائيد .باتشكر فراوان از حوصله شما در اتقاء سطح اطلاعات كاربران
لطفا در خصوص دلايل بوجود آمدن لرزش موتور هاي ديزل مخصوصا موتورهاي كوپل شده به ژنراتورها و اجزاء مكانيكي در هنگام كار توضيح دهيد و روشهاي موجود در رفع عيب انها را بيان نمائيد .
لطفا در خصوص دلايل بوجود آمدن لرزش موتور هاي ديزل مخصوصا موتورهاي كوپل شده به ژنراتورها و اجزاء مكانيكي در هنگام كار توضيح دهيد و روشهاي موجود در رفع عيب انها را بيان نمائيد .
-
محل اقامت: كرج
عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۶/۲/۵ - ۰۱:۳۴
پست: 14-
تماس:
Re: يه مقاله درباره مكانيك خودرو
سلام
خوبید همــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
چند وقتی بود که نبودیم.
مثله اینکه بحث با حالی نیست.
1- ماشینی که بعد از روشن شدن پس میزنه: 1- تایم جرقه خیلی آوانسه (خودسوزی)
محفضه احتراق گرمه: از شمع با ارزش حرارتی پایین استفاده شود(شمع سرد مصرف شود)
خوبید همــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
چند وقتی بود که نبودیم.
مثله اینکه بحث با حالی نیست.
1- ماشینی که بعد از روشن شدن پس میزنه: 1- تایم جرقه خیلی آوانسه (خودسوزی)
محفضه احتراق گرمه: از شمع با ارزش حرارتی پایین استفاده شود(شمع سرد مصرف شود)
ماه
-
نام: عبدالرضا علي پور
محل اقامت: بوشهر
عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷
پست: 823-
سپاس: 142
- جنسیت:
Re:
سعيد نظري نوشته شده:با سلام
خواهشمندم سيستم روغنكار موترهاي بنزيني و ديزل را توضيح داده و تفاوت انها را بگوپيد
با تشكر
سيستمهاي روغنكاري وظيفه دارند بوسيله روغن مخصوصي كه توسط سازنده پيشنهاد ميگردد كار روانكاري- تميزكاري - وخنك كاري
قطعات گردنده را از طريق كارتر روغن بعد فيلتر روغن بعد پمپ روغن و بعد ارسال به مجرهايي كه روي قطعات چرخنده ميريزد و بعد برگشت به
كارتر انجام دهند
در سيستمهاي ديزل و بنزيني فرقي نميكنه فقط اگر موتورهاي خاصي بود كه با حرارت خيلي بالا طراحي شده باشد يك oil cooler يا خنك
كننده روغن در مسير برگشت به كارتر قرار ميدهند كه حرارت گرفته شده توسط روغن خنثي شود و دو باره به موتور بر نگردد
-
نام: عبدالرضا علي پور
محل اقامت: بوشهر
عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷
پست: 823-
سپاس: 142
- جنسیت:
Re: لرزش موتورهاي ديزل
عليرضا عرفاني نوشته شده:با سلام ِ . اميدوارم حالتان خوب و روزگارتان خوش باشد .بنده به طور اتفاقي با سايت شما آشنا شدم .وبا بررسي مطالب ارائه شده درآن تصميم گرفتم با شما در ارتباط باشم لطفا اگر در خصوص پرسش ذيل مقالات و يا مطالب جامعي وجود دارد ( ترجيحا به زبان فارسي ) به آدرس ايميل بنده ارسال نمائيد .باتشكر فراوان از حوصله شما در اتقاء سطح اطلاعات كاربران
لطفا در خصوص دلايل بوجود آمدن لرزش موتور هاي ديزل مخصوصا موتورهاي كوپل شده به ژنراتورها و اجزاء مكانيكي در هنگام كار توضيح دهيد و روشهاي موجود در رفع عيب انها را بيان نمائيد .
لرزش در موتورها ديزل ممكن است دلايل زيادي داشته باشد
1- اشكال در ارسال و تنظيم ارسال سوخت كه ممكن است يك يا چند انژكتور كا خود را درست انجام ندهد يا ممكن است پمپ انژكتور دچار
خرابي شده باشد يا از تنظيم خارج شده باشد ممكن است در يك يا چند مسير ارسال سوخت به انژكتورها نشتي باشد
ممكن است گوارنر خراب شده بلاشد يا از تنظيم خارج شده باشد ممكن است پمپ سه گوش خراب يا ظعيف شده باشد
اينها اولين جاهاي يك موتور ديزل هست كه در هنگام لرزش بايد مسير ارسال سوخت از باك تا انژكتورها چك شود
2- بعد از چك كردن مرحله اول اگر ايراد بر طرف نشد ممكن است خرابي از يا طاقان بندي ها باشد كه اصل كاري ياطاقان هاي ميل لنگ هست يا ممكن ميل لنگ تاب برداشته باشه يا ممكن رينگهاي پيستون يا پيستون اشكال پيدا كرده باشد
بعد از برطرف كردن عيب موتور در اينگونه كاربرهاي كوپل شونده محل استقرا موتور بايد لرزش گير داشته باشد و نيز محور ميل لنگ
موتور در حالت ساعت و تراز باشد براي موتورهاي با سرعت دوران خيلي بالا فعلا همينا به ذهنم رسيد اميدوارم بدردت بخوره