همکاری دایملر و بی ام و در ساخت سامانه بی سیم شارژ باتری ...

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
خروش

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۱/۲۳ - ۱۲:۱۵


پست: 3009

سپاس: 2067

همکاری دایملر و بی ام و در ساخت سامانه بی سیم شارژ باتری ...

پست توسط خروش »

همکاری دایملر و بی ام و در ساخت سامانه بی سیم شارژ باتری و آینده جهان خودرو

هم اکنون باتری خودرو های کهربایی (الکتریکی) و یا خودرو های
دوسوز کهرباگیر (پلاگین هایبرید) با زدن دوشاخه به پریز پُـر می شوند.
چون شارژ کردن به این روش درد سر ساز است، چند سالی ست
که خودرو سازان در سراسر جهان به این اندیشه افتادند که به
یاری سیم پیچ ها خودرو ها را بی سیم شارژ کنند.
بی ام و و دایملر با هم پیمان بستند تا در آینده نزدیک چنین سامانه ای
را بسازند. سامانه ای که یک سیم پیچ آن در زمین (برای نمونه در گاراژ)
کار گذاشته شده و سیم پیچ دیگر در خودرو. انرژی کهربایی به فرم میدان
آهنرباهی از راه سیم پیچ نخستین (در زمین کار گذاشته شده) بی سیم
به سیم پیچ دوم که در زیر خودرو کار گذاشته شده می رسد. این سامانه
می تواند توان ۳،۶ کیلو واتی را با بازده ۹۰% هم اکنون در دو ساعت
برای BMW i8 و در سه ساعت برای Mercedes Benz S500 Plug-In Hybrid پُر کند.

جهان خودرو سازی در ده سال آینده دچار دگرگونی های شگرفی خواهد شد.
از یکسو خودرو های آینده بی راننده رانده می شوند، حتا گوگل هم در سال
آینده چنین خودروی ای می سازد، از سوی دیگر سوخت خودرو ها دگرگون
می شوند. چون هنوز روشن نیست که بازار به چه سوی خواهد رفت بیشتر
خودروسازان جهان در همه راستاها به دنبال نو آوریند. تسلا توانست با ساختن
خودرو لوکس کهربایی پیشرفت بزرگی داشته باشد، تویوتا نیز در زمینه خودروهای
دوسوز و کهربایی پیشگام است. دایملر و بی ام و و آودی، هایبرد
خود را از کلاس لوکس و بالا به کلاس میانه گسترش دادند. همزمان F- Cell تنها
با هیدروژن کار می کند و برای بوم زیست بسیار شایسته است، چون
از اگزوز آن هیچ آلاینده ای برون نمی شود.
بُرد خودروهای کهربایی هر روز بیشتر می شوند.
یورو ۶ از سپتامبر امسال برای همه‌ی خود رو های که تازه پروانه می گیرند،
بایسته است. در کنار یورو۶ که بیشتر در باره کاهش NOx است، کاهش
دی اکسید کربن هم با پشتیبانی سیستم مالیاتی کشورهای اروپایی برای
خودروهای کم گسارش (مصرف) دنبال می شود. در این راه با به کار بردن
آلومینیوم، الیاف های کربن، و ماده های تازه ای کم وزن و سخت دیگری از
وزن خودروها کاسته می شود.
این یادداشت را در باره آینده خودروسازان و پروژ هایشان نوشتم،
تا دانشجویان فیزیک و مهندسی هوپا بتوانند بهتر پروژه های خود را در دوران
دانشجویی برگزینند. (تا آنجا که شدنی ست)
گفتم به شیخ شهر كه كارت ریاست، گفت
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست

نمایه کاربر
خروش

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۱/۲۳ - ۱۲:۱۵


پست: 3009

سپاس: 2067

Re: همکاری دایملر و بی ام و در ساخت سامانه بی سیم شارژ باتری

پست توسط خروش »

پارک کردن بی-ام-و i3 بی راننده:
گفتم به شیخ شهر كه كارت ریاست، گفت
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست

نمایه کاربر
خروش

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۱/۲۳ - ۱۲:۱۵


پست: 3009

سپاس: 2067

Re: همکاری دایملر و بی ام و در ساخت سامانه بی سیم شارژ باتری

پست توسط خروش »

...
autonome Fahrzeuge.jpg
----------
http://www.dw.de/%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D9 ... g-17828827
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
گفتم به شیخ شهر كه كارت ریاست، گفت
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست

ارسال پست