paradoxy نوشته شده:اصطکاک نباشه که هم پراید و هم کامیون تا ابد تو یه مسیر مستقیم به عقب میرن بنابرین مقدار عقب رونده شدنشون میشه بینهایت باید اصطکاک باشه.
You-See نوشته شده:قوانین اندازه حرکت = پراید به عقب می رود
انرژی جنبشی پراید بیشتر نیست ؟
اتفاقا برای خود من هم سواله، اما تا جایی که می دونم قوانین در برخورد کشسان با اندازه حرکت سروکار داره نه با انرژی جنبشی. البته همون طور که دوستمون گفتند شدت ضربه به حدیه که برخورد کاملا غیر کشسانه، اما شما لطفا با هر دو نگرش جواب رو بفرمایید.
درود بر دوستان به نگر بنده درست است که انرژی جنبشی پراید بیشتر است ولی چگالی اش هنگام بر خورد با بدنه ی کامیون کمتر است و پس رانده می شود اتاغ پراید هنگام برخورد با بدنه کامیون میان تهی و پا در هوست بنابراین مچاله شده و پس رانده می شود . چون فشار وارده از پراید به کامیون کمتر از کا میون به پراید است
اگر پراید یک تکه ی فلزی تو پر با چگالی بالا بود کامیون پس رانده می شد
You-See نوشته شده:قوانین اندازه حرکت = پراید به عقب می رود
انرژی جنبشی پراید بیشتر نیست ؟
اتفاقا برای خود من هم سواله، اما تا جایی که می دونم قوانین در برخورد کشسان با اندازه حرکت سروکار داره نه با انرژی جنبشی. البته همون طور که دوستمون گفتند شدت ضربه به حدیه که برخورد کاملا غیر کشسانه، اما شما لطفا با هر دو نگرش جواب رو بفرمایید.
درود بر دوستان به نگر بنده درست است که انرژی جنبشی پراید بیشتر است ولی چگالی اش هنگام بر خورد با بدنه ی کامیون کمتر است و پس رانده می شود اتاغ پراید هنگام برخورد با بدنه کامیون میان تهی و پا در هوست بنابراین مچاله شده و پس رانده می شود . چون فشار وارده از پراید به کامیون کمتر از کا میون به پراید است
اگر پراید یک تکه ی فلزی تو پر با چگالی بالا بود کامیون پس رانده می شد
من متوجه نمیشم، زیاد تر بودن انرژِی جنبشی چه ربطی به پس رانده شدن پراید داره، جناب غلامعلی پراید رو به قول شما جسم چگال فرض کنیم، پراید انرژِی مثلا a رو به کامیون وارد میکنه، حالا این انرژِی باید کامیون! رو تکون بده یعنی یه جسم فوق سنگین، بنابرین این انرژی جنبشی تبدیل به مقادیر خیلی خیلی کمی سرعت برای کامیون میشه ( به علت جرم کامیون) از طرفی انرژی جنبشی کامیون کمه صحیح و ما مثلا انرژی جنبشیش رو bدر نظر میگیریم، حالا این انرژی جنبشی قراره به پراید وارد شه، چون جرم پراید کمه، این انرژی جنبشی به مقادیر زیادی سرعت عقب راننده برای پراید تبدیل میشه که حتی اعدادش رو هم محاسبه کردم تقریبا رند در میان. میشه من رو توجیح کنید چطور میگید هرکی انرژی جنبشیش بیشتر باشه اونیکی رو هل میده عقب؟
paradoxy نوشته شده:اصطکاک نباشه که هم پراید و هم کامیون تا ابد تو یه مسیر مستقیم به عقب میرن بنابرین مقدار عقب رونده شدنشون میشه بینهایت باید اصطکاک باشه.
سلام و درود؛ زیاد بودن انرژی جنبشی پراید به نظر من اینروکه بعد از برخورد کدوم ماشین به کدوم جهت میره رو تعیین نمیکنه؛
جهت رو باید از روی تکانه تعیین کرد پس پراید چون تکانه ی کمتری داره بعد از برخورد میبایست رو به عقب بره و کامیون همچنان رو به جلو اما چون مقداری انرژی تلف شده سرعتها میبایست کمتر از قبل باشد...
sunrise نوشته شده:سلام و درود؛ زیاد بودن انرژی جنبشی پراید به نظر من اینروکه بعد از برخورد کدوم ماشین به کدوم جهت میره رو تعیین نمیکنه؛
جهت رو باید از روی تکانه تعیین کرد پس پراید چون تکانه ی کمتری داره بعد از برخورد میبایست رو به عقب بره و کامیون همچنان رو به جلو اما چون مقداری انرژی تلف شده سرعتها میبایست کمتر از قبل باشد...
و این درسته که بگیم کامیون در حرکت رو به جلوش دارای شتابی برعکس حرکتی که داره انجام میده میگیره و در آخر سرعتش به سمت تمایل پیدا میکنه 0 میشه؟ (کامیون گاز نمیده) (کاری به اصطکاک ندارم)
sunrise نوشته شده:سلام و درود؛ زیاد بودن انرژی جنبشی پراید به نظر من اینروکه بعد از برخورد کدوم ماشین به کدوم جهت میره رو تعیین نمیکنه؛
جهت رو باید از روی تکانه تعیین کرد پس پراید چون تکانه ی کمتری داره بعد از برخورد میبایست رو به عقب بره و کامیون همچنان رو به جلو اما چون مقداری انرژی تلف شده سرعتها میبایست کمتر از قبل باشد...
و این درسته که بگیم کامیون در حرکت رو به جلوش دارای شتابی برعکس حرکتی که داره انجام میده میگیره و در آخر سرعتش به سمت تمایل پیدا میکنه 0 میشه؟ (کامیون گاز نمیده) (کاری به اصطکاک ندارم)
درسته در طول همون چند صدم ثانیه یی که برخورد طول میکشه(ماشینا مچاله میشن)، بسمت مخالف شتاب میگیره و سرعتش سمت صفر متمایل میشه اما چون تکانه اش بیشتره طی این مدت سرعت صفر نمیشه
You-See نوشته شده:نتیجه شبیه سازی نشون می ده در برخورد کشسان پراید به عقب رانده می شه و سرعت کامیون کمتر می شه.
این پویا نمایی در آن روی درست است که ما پراید که یکگوی الاستیک گرفته باشیم که در کردار هر گز چنین نیست بلکه هانگونه که پیشتر گفته شد پراید چسبیده به کامیون پس رانده می شود و انرژی جنبشی آن درست که بیشتر است ولی کارایی ندارد