پراید و کامیون

مدیران انجمن: parse, javad123javad

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: پراید و کامیون

پست توسط عبدالرضا علي پور »

paradoxy نوشته شده:چطور بدون اینکه از اصطکاک سطح زمین اطلاعی داشته باشید، مقدار عقب رانده شدن اتومبیل رو محاسبه کردید؟

با فرمولي كه حساب كردم اصطحكاك نداشت احتمالا چون شرايط اصطحكاك دو طرفه هست بشه ازش صرف نظر كرد

ديگه نميدونم درست حساب كردم يا نه؟

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: پراید و کامیون

پست توسط Paradoxy »

اصطکاک نباشه که هم پراید و هم کامیون تا ابد تو یه مسیر مستقیم به عقب میرن بنابرین مقدار عقب رونده شدنشون میشه بینهایت باید اصطکاک باشه.

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: پراید و کامیون

پست توسط عبدالرضا علي پور »

paradoxy نوشته شده:اصطکاک نباشه که هم پراید و هم کامیون تا ابد تو یه مسیر مستقیم به عقب میرن بنابرین مقدار عقب رونده شدنشون میشه بینهایت باید اصطکاک باشه.


كاملا درسته ممنون

اگه اينجوري بود نيازي به پمپ بنزين رفتنم نبود

پس اون محاسبه اشتباهه لطفا نديد بگييريد smile026

نمایه کاربر
غلامعلی نوری

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۱/۴/۲۰ - ۰۸:۵۱


پست: 1196

سپاس: 885

جنسیت:

تماس:

Re: پراید و کامیون

پست توسط غلامعلی نوری »

You-See نوشته شده:
غلامعلی نوری نوشته شده:
You-See نوشته شده:قوانین اندازه حرکت = پراید به عقب می رود


انرژی جنبشی پراید بیشتر نیست ؟


اتفاقا برای خود من هم سواله، اما تا جایی که می دونم قوانین در برخورد کشسان با اندازه حرکت سروکار داره نه با انرژی جنبشی.
البته همون طور که دوستمون گفتند شدت ضربه به حدیه که برخورد کاملا غیر کشسانه، اما شما لطفا با هر دو نگرش جواب رو بفرمایید.
درود بر دوستان به نگر بنده درست است که انرژی جنبشی پراید بیشتر است ولی چگالی اش هنگام بر خورد با بدنه ی کامیون کمتر است و پس رانده می شود
اتاغ پراید هنگام برخورد با بدنه کامیون میان تهی و پا در هوست بنابراین مچاله شده و پس رانده می شود .
چون فشار وارده از پراید به کامیون کمتر از کا میون به پراید است


اگر پراید یک تکه ی فلزی تو پر با چگالی بالا بود کامیون پس رانده می شد

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: پراید و کامیون

پست توسط عبدالرضا علي پور »

به نظر دوستان ميتونيم اين ازمايش رو عملا انجام بديم

يك گوي فلزي 100 گرمي كه به يك نخ اويزان هست رو مثلا با زاويه رها سازي 90 درجه

با يك گوي فلزي 1000 گرمي كه به يك نخ اويزان هست با زا ويه رها سازي 22.5 درجه

طوري ترتيب داد كه در صفر درجه به يكديگر برخورد كنند

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: پراید و کامیون

پست توسط Paradoxy »

غلامعلی نوری نوشته شده:
You-See نوشته شده:
غلامعلی نوری نوشته شده:
You-See نوشته شده:قوانین اندازه حرکت = پراید به عقب می رود


انرژی جنبشی پراید بیشتر نیست ؟


اتفاقا برای خود من هم سواله، اما تا جایی که می دونم قوانین در برخورد کشسان با اندازه حرکت سروکار داره نه با انرژی جنبشی.
البته همون طور که دوستمون گفتند شدت ضربه به حدیه که برخورد کاملا غیر کشسانه، اما شما لطفا با هر دو نگرش جواب رو بفرمایید.
درود بر دوستان به نگر بنده درست است که انرژی جنبشی پراید بیشتر است ولی چگالی اش هنگام بر خورد با بدنه ی کامیون کمتر است و پس رانده می شود
اتاغ پراید هنگام برخورد با بدنه کامیون میان تهی و پا در هوست بنابراین مچاله شده و پس رانده می شود .
چون فشار وارده از پراید به کامیون کمتر از کا میون به پراید است


اگر پراید یک تکه ی فلزی تو پر با چگالی بالا بود کامیون پس رانده می شد

من متوجه نمیشم، زیاد تر بودن انرژِی جنبشی چه ربطی به پس رانده شدن پراید داره، جناب غلامعلی پراید رو به قول شما جسم چگال فرض کنیم، پراید انرژِی مثلا a رو به کامیون وارد میکنه، حالا این انرژِی باید کامیون! رو تکون بده یعنی یه جسم فوق سنگین، بنابرین این انرژی جنبشی تبدیل به مقادیر خیلی خیلی کمی سرعت برای کامیون میشه ( به علت جرم کامیون) از طرفی انرژی جنبشی کامیون کمه صحیح و ما مثلا انرژی جنبشیش رو bدر نظر میگیریم، حالا این انرژی جنبشی قراره به پراید وارد شه، چون جرم پراید کمه، این انرژی جنبشی به مقادیر زیادی سرعت عقب راننده برای پراید تبدیل میشه که حتی اعدادش رو هم محاسبه کردم تقریبا رند در میان. میشه من رو توجیح کنید چطور میگید هرکی انرژی جنبشیش بیشتر باشه اونیکی رو هل میده عقب؟

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: پراید و کامیون

پست توسط عبدالرضا علي پور »

paradoxy نوشته شده:اصطکاک نباشه که هم پراید و هم کامیون تا ابد تو یه مسیر مستقیم به عقب میرن بنابرین مقدار عقب رونده شدنشون میشه بینهایت باید اصطکاک باشه.


درسته

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: پراید و کامیون

پست توسط عبدالرضا علي پور »

در حالت نا كشسان برگشت =صفره

نمایه کاربر
sunrise

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۹/۲ - ۰۰:۱۳


پست: 265

سپاس: 115

Re: پراید و کامیون

پست توسط sunrise »

سلام و درود؛ زیاد بودن انرژی جنبشی پراید به نظر من اینروکه بعد از برخورد کدوم ماشین به کدوم جهت میره رو تعیین نمیکنه؛



جهت رو باید از روی تکانه تعیین کرد پس پراید چون تکانه ی کمتری داره بعد از برخورد میبایست رو به عقب بره و کامیون همچنان رو به جلو اما چون مقداری انرژی تلف شده سرعتها میبایست کمتر از قبل باشد...

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: پراید و کامیون

پست توسط Paradoxy »

sunrise نوشته شده:سلام و درود؛ زیاد بودن انرژی جنبشی پراید به نظر من اینروکه بعد از برخورد کدوم ماشین به کدوم جهت میره رو تعیین نمیکنه؛



جهت رو باید از روی تکانه تعیین کرد پس پراید چون تکانه ی کمتری داره بعد از برخورد میبایست رو به عقب بره و کامیون همچنان رو به جلو اما چون مقداری انرژی تلف شده سرعتها میبایست کمتر از قبل باشد...


و این درسته که بگیم کامیون در حرکت رو به جلوش دارای شتابی برعکس حرکتی که داره انجام میده میگیره و در آخر سرعتش به سمت تمایل پیدا میکنه 0 میشه؟ (کامیون گاز نمیده)
(کاری به اصطکاک ندارم)

نمایه کاربر
sunrise

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۹/۲ - ۰۰:۱۳


پست: 265

سپاس: 115

Re: پراید و کامیون

پست توسط sunrise »

paradoxy نوشته شده:
sunrise نوشته شده:سلام و درود؛ زیاد بودن انرژی جنبشی پراید به نظر من اینروکه بعد از برخورد کدوم ماشین به کدوم جهت میره رو تعیین نمیکنه؛



جهت رو باید از روی تکانه تعیین کرد پس پراید چون تکانه ی کمتری داره بعد از برخورد میبایست رو به عقب بره و کامیون همچنان رو به جلو اما چون مقداری انرژی تلف شده سرعتها میبایست کمتر از قبل باشد...


و این درسته که بگیم کامیون در حرکت رو به جلوش دارای شتابی برعکس حرکتی که داره انجام میده میگیره و در آخر سرعتش به سمت تمایل پیدا میکنه 0 میشه؟ (کامیون گاز نمیده)
(کاری به اصطکاک ندارم)


درسته در طول همون چند صدم ثانیه یی که برخورد طول میکشه(ماشینا مچاله میشن)، بسمت مخالف شتاب میگیره و سرعتش سمت صفر متمایل میشه اما چون تکانه اش بیشتره طی این مدت سرعت صفر نمیشه

نمایه کاربر
You-See

نام: U30

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۵/۱۹ - ۱۹:۰۵


پست: 1280

سپاس: 787

جنسیت:

تماس:

Re: پراید و کامیون

پست توسط You-See »

نتیجه شبیه سازی نشون می ده در برخورد کشسان پراید به عقب رانده می شه و سرعت کامیون کمتر می شه.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
دوستای گلم حمایت کنید : https://cafebazaar.ir/app/com.nikanmehr.marmarxword/

نمایه کاربر
غلامعلی نوری

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۱/۴/۲۰ - ۰۸:۵۱


پست: 1196

سپاس: 885

جنسیت:

تماس:

Re: پراید و کامیون

پست توسط غلامعلی نوری »

You-See نوشته شده:نتیجه شبیه سازی نشون می ده در برخورد کشسان پراید به عقب رانده می شه و سرعت کامیون کمتر می شه.

این پویا نمایی در آن روی درست است که ما پراید که یکگوی الاستیک گرفته باشیم که در کردار هر گز چنین نیست بلکه هانگونه که پیشتر گفته شد پراید چسبیده به کامیون پس رانده می شود و انرژی جنبشی آن درست که بیشتر است ولی کارایی ندارد

نمایه کاربر
You-See

نام: U30

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۵/۱۹ - ۱۹:۰۵


پست: 1280

سپاس: 787

جنسیت:

تماس:

Re: پراید و کامیون

پست توسط You-See »

همین طوره. من هم گفتم در حالتی که کشسان در نظر گرفته بشه پویانمایی کردم.
دوستای گلم حمایت کنید : https://cafebazaar.ir/app/com.nikanmehr.marmarxword/

ارسال پست