پراید و کامیون

مدیران انجمن: parse, javad123javad

نمایه کاربر
غلامعلی نوری

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۱/۴/۲۰ - ۰۸:۵۱


پست: 1196

سپاس: 885

جنسیت:

تماس:

پراید و کامیون

پست توسط غلامعلی نوری »

تصویر

نمایه کاربر
You-See

نام: U30

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۵/۱۹ - ۱۹:۰۵


پست: 1280

سپاس: 787

جنسیت:

تماس:

Re: پراید و کامیون

پست توسط You-See »

قوانین اندازه حرکت = پراید به عقب می رود
دوستای گلم حمایت کنید : https://cafebazaar.ir/app/com.nikanmehr.marmarxword/

نمایه کاربر
candle

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱/۴ - ۱۷:۱۳


پست: 865

سپاس: 935

Re: پراید و کامیون

پست توسط candle »

به نظرم هیچ خودروئی عقب نمی رود بلکه انرژی برخورد؛ خودروی پراید را در زیر کامیون، شبیه یک آکاردئون فشرده شده خواهد کرد.

نمایه کاربر
غلامعلی نوری

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۱/۴/۲۰ - ۰۸:۵۱


پست: 1196

سپاس: 885

جنسیت:

تماس:

Re: پراید و کامیون

پست توسط غلامعلی نوری »

You-See نوشته شده:قوانین اندازه حرکت = پراید به عقب می رود


انرژی جنبشی پراید بیشتر نیست ؟

نمایه کاربر
غلامعلی نوری

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۱/۴/۲۰ - ۰۸:۵۱


پست: 1196

سپاس: 885

جنسیت:

تماس:

Re: پراید و کامیون

پست توسط غلامعلی نوری »

candle نوشته شده:به نظرم هیچ خودروئی عقب نمی رود بلکه انرژی برخورد؛ خودروی پراید را در زیر کامیون، شبیه یک آکاردئون فشرده شده خواهد کرد.


ینی پراید هتا در آن هال هم سر نخورده پسرفت نخواهد کرد ؟

نمایه کاربر
You-See

نام: U30

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۵/۱۹ - ۱۹:۰۵


پست: 1280

سپاس: 787

جنسیت:

تماس:

Re: پراید و کامیون

پست توسط You-See »

غلامعلی نوری نوشته شده:
You-See نوشته شده:قوانین اندازه حرکت = پراید به عقب می رود


انرژی جنبشی پراید بیشتر نیست ؟


اتفاقا برای خود من هم سواله، اما تا جایی که می دونم قوانین در برخورد کشسان با اندازه حرکت سروکار داره نه با انرژی جنبشی.
البته همون طور که دوستمون گفتند شدت ضربه به حدیه که برخورد کاملا غیر کشسانه، اما شما لطفا با هر دو نگرش جواب رو بفرمایید.
دوستای گلم حمایت کنید : https://cafebazaar.ir/app/com.nikanmehr.marmarxword/

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: پراید و کامیون

پست توسط عبدالرضا علي پور »

پرايد به عقب رانده ميشود عملا ديدم

با برخورد دو جسم در ابعاد كوچكتر و با همين نسبت ميشه عملا ديد چه اتفاقي ميفته

dusty5

عضویت : جمعه ۱۳۹۴/۸/۲۹ - ۱۹:۵۴


پست: 15

سپاس: 8

Re: پراید و کامیون

پست توسط dusty5 »

غلامعلی نوری نوشته شده:
You-See نوشته شده:قوانین اندازه حرکت = پراید به عقب می رود


انرژی جنبشی پراید بیشتر نیست ؟

نیروی ها [حاصل برخورد های بین خودرو]، جز نیروهای داخلی هستن و تاثیری در ممومنتم مجموع دو خودرو نداره.
انرژی جنبشی الزامن پایسته نیست ولی ممنتوم پایسته س

پس اگر بعد از برخورد خودرو ها تیکه تیکه نشن! پراید به عقب میره
---
البته بعیید میدونم بعد از تصادف چیزی به عنوان پراید داشته باشیم smile025

نمایه کاربر
candle

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱/۴ - ۱۷:۱۳


پست: 865

سپاس: 935

Re: پراید و کامیون

پست توسط candle »

غلامعلی نوری نوشته شده:
candle نوشته شده:به نظرم هیچ خودروئی عقب نمی رود بلکه انرژی برخورد؛ خودروی پراید را در زیر کامیون، شبیه یک آکاردئون فشرده شده خواهد کرد.


ینی پراید هتا در آن هال هم سر نخورده پسرفت نخواهد کرد ؟


درود بر جناب نوری گرامی؛

این فرتور را در این پست مشاهده فرمائید:

post

در نگر من در ارزیابی دینامیک نیروها در فرآیند این برخورد، نمی شود پراید را به سان یک «جسم صلب» در نظر گرفت و انرژی برخورد، مانند آزمایشهای برخورد با دیوار در مراکز تست فنی خودرو، در سراسر بدنه پراید جابجا شده و در آن میرا می شود و شاید پس از له شدگی بدنه، تنها نیمه پشت پراید، اندکی به بالا پرتاب شود.

این فیلم هم گویاست:

Link

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: پراید و کامیون

پست توسط Paradoxy »

یکی از این متن اشکال بگیره،
فرض میکنیم کامیون و پراید له نمیشوند، از دید ناظر کامیون پراید باسرعت صد و پنجاه کیلومتر بر ساعت داره نزدیک میشه، فرضا اگر زمان برخورد بین کامیون و پراید یک ثانیه باشد تکانه پراید از دید ناظر در کامیون تقریبا برابر ۴۲ هزار کیلوگرم متر بر ثانیه است، و ازونجایی که زمان برخورد یک ثانیه است به کامیون چهل و دو هزار نیوتون نیرو وارد میشود، با توجه به جرم کامیون،کامیون با شتاب اندکی به (چهار متر بر مجذور ثانیه)عقب پرتاب میشود که با توجه به اصطکاک آسفالت ها،مقدار دقیق عقب رفت کامیون معلوم میشود،حالا از دید ناظر درون پراید، کامیون با سرعت صد و پنجاه کیلومتر بر ساعت نزدیک میشود، از آنجایی که جرم کامیون برابر ده تن است پس تکانه کامیون برابر چهارصد و بیست هزار نیوتون میباشد ، در نتیجه نیروی وارد بر ماشین از دید راننده ماشین چهارصد و بیست هزار نیوتون است که با توجه بر جرم کم ماشین، ماشین با شتاب زیادی معادل چهارصد و بیست متر بر مجذور ثانیه به عقب رانده میشود.

حالت دو :
تکانه ماشین برابر سی و سه هزار کیلوگرم متر بر ثانیه است و تکانه کامیون برابر هشتاد و سه هزار کیلوگرم متر بر ثانیه است، از آنجایی که تکانه کامیون بیشتر است پراید به عقب رانده میشود.
...................
حالت سه :حقیقت ماجرا
مسئله غلط است، امکان ندارد پرایدی به چنین سرعتی دست پیدا کند زیرا اگر پرایدی با این سرعت حرکت کند ، به پرواز در خواهد آمد.

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: پراید و کامیون

پست توسط عبدالرضا علي پور »

[quote="paradoxy"]یکی از این متن اشکال بگیره،
فرض میکنیم کامیون و پراید له نمیشوند، از دید ناظر کامیون پراید باسرعت صد و پنجاه کیلومتر بر ساعت داره نزدیک میشه، فرضا اگر زمان برخورد بین کامیون و پراید یک ثانیه باشد تکانه پراید از دید ناظر در کامیون تقریبا برابر ۴۲ هزار کیلوگرم متر بر ثانیه است، و ازونجایی که زمان برخورد یک ثانیه است به کامیون چهل و دو هزار نیوتون نیرو وارد میشود، با توجه به جرم کامیون،کامیون با شتاب اندکی به (چهار متر بر مجذور ثانیه)عقب پرتاب میشود که با توجه به اصطکاک آسفالت ها،مقدار دقیق عقب رفت کامیون معلوم میشود،حالا از دید ناظر درون پراید، کامیون با سرعت صد و پنجاه کیلومتر بر ساعت نزدیک میشود، از آنجایی که جرم کامیون برابر ده تن است پس تکانه کامیون برابر چهارصد و بیست هزار نیوتون میباشد ، در نتیجه نیروی وارد بر ماشین از دید راننده ماشین چهارصد و بیست هزار نیوتون است که با توجه بر جرم کم ماشین، ماشین با شتاب زیادی معادل چهارصد و بیست متر بر مجذور ثانیه به عقب رانده میشود.

حالت دو :
تکانه ماشین برابر سی و سه هزار کیلوگرم متر بر ثانیه است و تکانه کامیون برابر هشتاد و سه هزار کیلوگرم متر بر ثانیه است، از آنجایی که تکانه کامیون بیشتر است پراید به عقب رانده میشود.
...................
حالت سه :حقیقت ماجرا
مسئله غلط است، امکان ندارد پرایدی به چنین سرعتی دست پیدا کند زیرا اگر پرایدی با این سرعت حرکت کند ، به پرواز در خواهد آمد.[/
quote]
بدليل نسبي بودن ميانه را انتخاب ميكنم

نمایه کاربر
You-See

نام: U30

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۵/۱۹ - ۱۹:۰۵


پست: 1280

سپاس: 787

جنسیت:

تماس:

Re: پراید و کامیون

پست توسط You-See »

قوانین برخورد رو درش دخالت بدید ببینید چی می شه.
ضمنا من با پراید 150 هم رفتم. که صدالبته کار وحشتناک اشتباهیه. پرواز هم نکرده! جا داشت تا 160 هم بره خخخ

قوانین برخورد:
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8 ... 8%B1%D8%AF
دوستای گلم حمایت کنید : https://cafebazaar.ir/app/com.nikanmehr.marmarxword/

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: پراید و کامیون

پست توسط Paradoxy »

اگه دقت میکردید حالت اولی که به طور تشریحی نوشتم حالت باز شده p1+p2=p'1+p'2 بود. با توجه به فرض بالا و قوانین برخوردی که تو ویکی پدیا ذکر شده، صرف نظر از اتلاف انرژی و اصطکاک، سرعتی که کامیون پس از برخورد بدست میاره اگه اشتباه حساب نکرده باشم، میشه 6 متر بر ثانیه و سرعتی که ماشین بدست میاره میشه 60 متر بر ثانیه

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: پراید و کامیون

پست توسط عبدالرضا علي پور »

پرايد 970 سانتيمتر به عقب رانده ميشود

به دليل اشتباه محاسباتي اصلاح شد
آخرین ویرایش توسط عبدالرضا علي پور دوشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۷ - ۲۲:۰۸, ویرایش شده کلا 1 بار

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: پراید و کامیون

پست توسط Paradoxy »

چطور بدون اینکه از اصطکاک سطح زمین اطلاعی داشته باشید، مقدار عقب رانده شدن اتومبیل رو محاسبه کردید؟

ارسال پست