صفحه 1 از 1

محاسبه سرعت چرخش در حرکت دورانی یکنواخت

ارسال شده: یک‌شنبه ۱۳۹۶/۹/۱۲ - ۱۵:۲۰
توسط jvambio
سلام به همه دوستان
( ببخشید اگر تازه کارم جستجو کردم اما با مباحث فیزیکی زیاد آشنایی ندارم)
من دارم یه بازی ساده طراحی می کنم و در اون قراره جسم با سرعت ثابت وقتی به نقطه ی معینی رسید مقدار معینی بچرخه ( مثلا 45 درجه با همون سرعت) و به همین صورت در ادامه در نقاط تعیین شده با زوایای مختلف بچرخه مهم سرعت ثابته.
بازی هر لحظه بر اساس زمان معینی مثلا 0.1 ثانیه آبدیت میشه پس من هر 0.1 ثانیه باید سرعت و زاویه رو محاسبه و تغییر بدم
الان چرخش برا اساس همون زمانه یعنی مثلا با سرعت حرکت ثابت 2 هر 0.1 ثانیه 1 درجه بچرخه
حالا سوال اینه فقط با داشتن سرعت و مقدار چرخش ( مثلا 30 درجه) میشه سرعت چرخش (مثلا 2 درجه بر ثانیه) رو بدست اورد ؟ (به نظر شعاع چرخش و زمان کل رو هم میخوایم که فعلا نداریم)
(در واقع الان هر نوع جسم دو پارامتر برا خودش داره سرعت حرکت و سرعت چرخش میخوام رابطه ای بین سرعت ثابت چرخش و مقدار چرخش و نقطه شروع چرخش با سرعت چرخش پیدا کنم و هر زمان سرعت ثابت جسم رو تغییر بدم سرعت چرخش بر اساسش بدست بیاد)

Re: محاسبه سرعت چرخش در حرکت دورانی یکنواخت

ارسال شده: یک‌شنبه ۱۳۹۶/۹/۱۲ - ۱۶:۱۸
توسط Paradoxy
نه اگه شعاع چرخش نباشه محاله که بتونید سرعت زاویه ای رو بدست بیارید. چون رابطه سرعت زاویه ای هستش W*R=V که در اینجا v همون سرعت خطی هستش که باهاش دارید کار می کنید و W همون مجهول سرعت زاویه ایتون هستش که ندارید. اگر R نباشه نمیتونید سرعت زاویه ای پیدا کنید. با این حال من زیاد با برنامه نویسی آشنایی ندارم ولی فکر می کنم با شبیه سازی برخورد بتونید به مقصودتون برسید، یعنی با ایجاد تعداد زیادی برخورد که فقط نیاز به تبدیل تکانه همون سرعت خطی داره، چرخش رو شبیه سازی کنید. به عبارت دیگه کافیه برای چرخوندن جسم مورد نظرتون ذرات بینهایت سنگینی رو در مقابل اون با زوایای درست قرار بدید تا زمانی که جسم به اون ها برخورد میکنه، به مقدار کمی جهت حرکت خودشو تغییر بده و در عین حال سرعت خطی خودش رو دائما حفظ کنه.