موتورهای موشک رانش بیشتری نسبت به جت هواپیما دارند

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami رهام حسامی

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 1651

سپاس: 3161

جنسیت:

تماس:

موتورهای موشک رانش بیشتری نسبت به جت هواپیما دارند

پست توسط rohamjpl »

من نمی توانم دلیلی پیدا کنم که چرا موشک ها در مقایسه با توربوجت ها می توانند نیروی رانش زیادی تولید کنند.
من می‌دانم که موشک‌ها منبع اکسیژن خود را حمل می‌کنند، زیرا هیچ اکسیژنی در فضا یا ناحیه بالایی جو ما وجود ندارد. و اینکه مراحل بالایی از هیدروژن برای برد طولانی تری استفاده می کنند.
اما با توجه به اینکه RP-1 اساساً نفت سفید است. شکل بسیار تصفیه شده نفت سفید که در جت ها استفاده می شود اما با این وجود نفت سفید استفاده می شود. آیا چیز دیگری وجود دارد که به مرحله اول موشک نیروی رانش باورنکردنی آن را می دهد یا فقط به سوخت RP-1 مربوط می شود؟
برای اولین بار، نه تنها به موتور، بلکه به کل سیستم پیشرانه نگاه کنید. این شامل مخازن، لوله کشی، کنترل ها، پمپ ها و موتور واقعی است. اکنون موشک بسیار کمتر مطلوب به نظر می رسد، به خصوص اگر اندازه تانک ها را برای مدت زمان مساوی اجرا کنید.
موشک به هیچ یک از قطعاتی که جلوتر از محفظه احتراق جت قرار دارد و همچنین نیازی به توربین ندارد. همچنین، این دستگاه که فقط برای رانش کامل طراحی شده است، نیازی به نازل قابل تنظیم ندارد. لطفاً به نصب موتور یک هواپیمای معمولی در زیر نگاه کنید (من سعی کردم اما نتوانستم سطح مقطع مناسب ورودی توربوجت پلاس را پیدا کنم):
طراحی برش موتور جت و ناسلتصویر
فقط قسمتی که برچسب "شعله افکن" و قسمت پشتی توربین دارد در واقع با موتور موشک قابل مقایسه است - همه چیزهای دیگر برای تنظیم و فشرده سازی هوا یا به حرکت درآوردن ماشین آلات توربو در جلو مورد نیاز است. یک موشک از تجملات تغذیه پیشران و اکسید کننده با نسبت مناسب، شرایط و فشار بالا برخوردار است، و از آنجایی که اکسید کننده عمدتاً اکسیژن مایع خالص است، پمپ های توربو برای فشرده سازی آن می تواند بسیار کوچکتر از ماشین های توربو یک جت باشد. که با مخلوط 80 درصد نیتروژن - 20 درصد اکسیژن گازها کار می کند.
موتور موشک بدون در نظر گرفتن سرعتی که حرکت می‌کند همان نیروی رانش را ایجاد می‌کند. به طور متفاوت، رانش موتور جت به سرعت بستگی دارد و با افزایش سرعت کاهش می یابد، زیرا به دلیل کشش قوچ. اگر دور موتور به سرعت اگزوز نزدیک شود تا حد زیادی بی فایده است. فرمول دقیق کارایی را می توان در اینجا یافت:
$\eta_p = \frac{2}{1 + \frac{v_e}{v}}$
در نتیجه، اگر سرعت واقعاً زیاد باشد، موتور موشک می تواند نیروی رانش بسیار بیشتری تولید کند.تصویرhope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
تصویر

ارسال پست