این رنگ های مختلف نشان دهنده طیف های مختلف است. این قوس سفید محدوده عملیاتی فلپهای ما را نشان میدهد، این قوس سبز محدوده عملیاتی معمولی را مشخص میکند، این قوس زرد نشاندهنده نوعی احتیاط یا محدوده فقط هوای صاف است، و سپس خط قرمز حداکثر سرعت ما را نشان میدهد که میتوانیم با این هواپیما برویم.
FAA یک سند معرفی خوب در مورد ابزارهای پرواز دارد که تمام علائم استاندارد روی یک نشانگر معمولی سرعت هوا (ASI) را توضیح می دهد:
نشانگر سرعت هوا
همانطور که در ا] نشان داده شده است، ASI ها در هواپیماهای کوچک تک موتوره شامل علامت های استاندارد رنگی زیر هستند:
قوس سفید - معمولاً به عنوان محدوده عملیاتی فلپ نامیده می شود زیرا حد پایین آن نشان دهنده سرعت توقف کامل فلپ و حد بالایی آن حداکثر سرعت فلپ را ارائه می دهد. رویکردها و فرودها معمولاً با سرعت در داخل قوس سفید انجام می شوند.
حد پایین قوس سفید (VS0) - سرعت توقف یا حداقل سرعت ثابت پرواز در پیکربندی فرود. در هواپیماهای کوچک، این سرعت توقف در حداکثر وزن فرود در پیکربندی فرود (دنده و فلاپ به پایین) است.حد بالایی قوس سفید (VFE) - حداکثر سرعت با دریچه های باز شده.
قوس سبز - برد عملیاتی معمولی هواپیما. بیشتر پروازها در این محدوده انجام می شود.
حد پایین قوس سبز (VS1) - سرعت توقف یا حداقل سرعت پرواز ثابت که در یک پیکربندی مشخص به دست میآید. برای اکثر هواپیماها، این سرعت توقف در حداکثر وزن برخاست در پیکربندی تمیز است (در صورت جمع شدن، دنده را بالا ببرید و بالا برود).
حد بالایی قوس سبز (VN0) - حداکثر سرعت کروز ساختاری. از این سرعت تجاوز نکنید مگر در هوای صاف.
قوس زرد - محدوده احتیاط. در این محدوده فقط در هوای صاف و سپس فقط با احتیاط پرواز کنید.
خط قرمز (VNE) - هرگز از سرعت تجاوز نکنید. کارکردن بالاتر از این سرعت ممنوع است زیرا ممکن است منجر به آسیب یا خرابی سازه شود.
(راهنمای FAA - فصل 8 - ابزارهای پرواز، تاکید من است)
(هنگامی که داشتم این را می نوشتم، Bianfable پاسخ بسیار بهتری را ارسال کرد، اما من فقط نمی توانستم تلاشم را به هدر برم، بنابراین به هر حال این را پست کردم
از 0 تا 250 قوس های رنگی روی صفحه به این معنی است:
60 - ابتدای قوس سفید:
فلپ های طولانی استال سرعت، این حداقل سرعتی است که می توانید با این هواپیما با فلپ های باز شده (= بیرون = پایین) پرواز کنید.
قوس سفید محدوده سرعتی را که میتوانید از فلپهای درون آن استفاده کنید، نشان میدهد
65 - ابتدای قوس سبز:
سرعت استال با جمع شدن فلپ ها، این حداقل سرعتی است که می توانید با این هواپیما در هنگام جمع شدن فلپ ها (= بالا) پرواز کنید.
قوس سبز محدوده سرعتی را که به طور معمول می توانید هواپیما را با آن پرواز کنید مشخص می کند
100 - انتهای قوس سفید:
حداکثر سرعت افزایش یافته فلپ، این سریعترین سرعتی است که می توانید با فلپ های پایین بروید. اگر سریعتر بروید، خطر آسیب رساندن به فلپها یا سیستمی که آنها را حرکت میدهد، وجود دارد.
165 - انتهای قوس سبز، ابتدای قوس زرد:
حداکثر سرعت کروز، این سریعترین سرعتی است که میتوانید با خیال راحت با این هواپیما پرواز کنید (البته با بالهای جمع شده).
قوس زرد محدوده سرعتی را مشخص میکند که در آن میتوانید هواپیما را با احتیاط، در هوای صاف و غیر متلاطم و بدون انجام حرکات ناگهانی کنترلها به کار بگیرید. توصیه نمی شود مگر اینکه واقعاً بدانید چه کاری انجام می دهید.
208 - خط قرمز، انتهای قوس زرد:
هرگز از سرعت اگزوز نکنید، تندتر نروید وگرنه هواپیما را از بین میبرینhope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth semester of aerospace engineering
رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
نوارهای سبز، سفید و زرد در نشانگر سرعت هوا به چه معناست؟
- rohamavation
نام: roham hesami radرهام حسامی راد
محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2
عضویت : سهشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴
پست: 3278-
سپاس: 5494
- جنسیت:
تماس: