موتور سیکل ترکیبی برای هواپیماهای هیبریدی

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami رهام حسامی

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 1651

سپاس: 3161

جنسیت:

تماس:

موتور سیکل ترکیبی برای هواپیماهای هیبریدی

پست توسط rohamjpl »

پیشران سیکل ترکیبی برای هواپیماهای هیبریدی
آیا می توان از چرخه ترکیبی برایتون معکوس و موتور چرخه رنکین به عنوان منبع انرژی در هواپیماهای هیبریدی در ارتفاع بالا استفاده کنیم
تصویر
توربین گاز معکوس
در فرآیند میکرو توربین گاز معکوس جریان تک تک اجزا با ترتیب متفاوتی نسبت به چرخه MGT معمولی (چرخه برایتون) رخ می دهد. در یک IBC-MGT، هوای فرآیند مستقیماً به دستگاه بازیابی (2) وارد شده، گرم شده و به محفظه احتراق فرستاده می شود، جایی که با سوخت مخلوط شده و می سوزد (3). پس از خروج از محفظه احتراق، گاز خروجی از داخل توربین هدایت می شود و در آنجا زیر فشار محیط منبسط می شود (4). متعاقباً، گاز خروجی ابتدا در ریکپراتور (2) و سپس در مبدل حرارتی آب پایین دست (5)، قبل از فشرده شدن به فشار اتمسفر در کمپرسور (1) خنک می شود. در این چرخه معکوس - مانند یک چرخه معمولی، توربین دوباره انرژی بیشتری از آنچه برای فرآیند تراکم لازم است تولید می کند، به طوری که یک ژنراتور (6) می تواند راه اندازی شود. در نتیجه تراکم، گاز خروجی گرم می شود و بنابراین می توان دوباره در مبدل حرارتی آب دوم (7) خنک شود تا تا حد امکان از انرژی آزاد شده استفاده شود.
تصویر
خط آبی در نمودار بالا را برای چرخه پایه بدون گردش گاز خروجی نادیده بگیرید.
چرخه کالینا
چرخه کالینا یک چرخه رانکین مانند چرخه بخار است. از مخلوط آمونیاک و آب استفاده می کند. این باعث کاهش نقطه جوش مخلوط می شود.
هوا (فلش های سبز رنگ) از یک مبدل حرارتی عبور می کند و گرم می شود. این مبدل حرارتی به عنوان یک کندانسور برای یک چرخه رانکین بسته جداگانه (آب-آمونیاک) عمل می کند. سپس هوا وارد یک چرخه بریتون معکوس می شود. به داخل محفظه احتراق می رود و سپس در یک توربین به فشار زیر اتمسفر منبسط می شود. سپس هوا در یک مبدل حرارتی دوم خنک می شود، سپس فشرده می شود و در نهایت از یک مبدل حرارتی نهایی عبور می کند و به اتمسفر باز می گردد. کار استخراج شده با انبساط از طریق توربین کمتر از کاری است که برای فشرده سازی آن انجام می شود.
در همین حال، چرخه آب-آمونیاک به تدریج توسط دو مبدل حرارتی دوم گرم می شود. سپس این سیال قبل از عبور از مبدل حرارتی/کندانسور اولیه از طریق توربین منبسط می شود.
توربین ها و کمپرسور از طریق یک محور به ژنراتوری متصل می شوند که باتری را شارژ می کند یا هواپیما را تغذیه می کند.
عملیات در پرواز
هواپیما با انرژی باتری با استفاده از یک ملخ برقی بلند می شود و به ارتفاع می رسد. هنگامی که در ارتفاع قرار گرفت از باتری به نیروگاه سیکل ترکیبی سوئیچ می کند.
انگیزه و هم افزایی
در ارتفاع، هوای ورودی بسیار سرد است، این کارایی کندانسور را افزایش می دهد، اندازه آن را کاهش می دهد و راندمان چرخه را بهبود می بخشد..hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
تصویر

ارسال پست