توربین جت لایه مرزی

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami رهام حسامی

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 1875

سپاس: 3351

جنسیت:

تماس:

توربین جت لایه مرزی

پست توسط rohamjpl »

در حین کاوش در طرح‌های توربین جت باز، به یک نقاشی CAD برخوردم که باعث تعجبم شده است.تصویر
این بر اساس یک توربین معروف تسلا و روش بسیار کارآمد آن برای فشرده سازی سیال است.
در نگاه اول این مفهوم منطقی به نظر می رسد، اما باید دلیلی وجود داشته باشد که چرا توسط صنعت بررسی نشده است؟ (تنها کاوش جایگزینی که من پیدا کردم طراحی جت سرد است که همچنین موضوع یک برچسب "کلاهبرداری" است).
به طور خلاصه، هر دو کلاهبرداری هستند که به شدت در دسته علم نه حتی اشتباه یا محموله قرار می گیرند. متأسفانه کار تسلا مورد علاقه بزرگ نظریه پردازان توطئه است که پیشینه فنی کافی برای درک اینکه چرا این دستگاه ها آنطور که در نظر گرفته شده است کار نمی کنند. .پیوند «جت سرد» شما باید فریاد بزند: «نمی‌دانم درباره چه چیزی صحبت می‌کنم» نه تنها به دلیل جملات شکسته و درهم و برهم (اگرچه مسلماً در میان بسیاری از اساتید واقعی این کیفیت نادری نیست) بلکه به دلیل اعتماد بیش از حد به هر گونه مشکل را فقط به یک "منبع هوای فشرده در هیئت مدیره" منتقل کنید. بدون هیچ اشاره ای به نحوه تغذیه این منبع هوای فشرده روی برد.
طراحی توربین دیسکی شکل ظاهراً بر اساس ویسکوزیته لایه مرزی کار می کند. این یک اثر واقعی است و اینکه بگوییم لایه‌های مرزی به شدت مورد مطالعه قرار گرفته‌اند مانند این است که بگوییم اورست بزرگ‌تر از یک دانه شن است.
از این نظر، توربین بسیار شبیه مبدل گشتاور صفحه ای خودرو با هوا به جای سیال هیدرولیک کار می کند. ممکن است یک طرح "کارآمد" باشد (اگرچه من نتوانسته ام هیچ نوع منبعی را بیابم که هیچ منبعی از ارقام، مقایسه دقیق/موثق یا در واقع روش شناسی را ارائه دهد؛ و هرگز در هیچ یک از دانشجویان کارشناسی یا فارغ التحصیل من وجود نداشته است. کتاب‌های درسی) اما گشتاوری که می‌تواند تولید کند به دلیل برش سیال حداقل است.
هر نوع انحراف کوچک در سطح منجر به تلاطم می شود که در مقیاس جداسازی دیسک باعث تخریب کامل لایه مرزی می شود که این دستگاه به آن وابسته است. که باعث می شود این دستگاه فوق العاده با خلق و خوی احتمالاً فقط برای یک سرعت مفید باشد که برای هیچ کاربرد عملی (به غیر از هر نقص دیگری که دارد) خوب نیست.
توجه داشته باشید که من صرفاً روی جنبه توربین این موضوع تمرکز کرده‌ام - باز هم، نتوانستم چیزی را پیدا کنم که از راه دور به تحلیل علمی این مفهوم با کاربردهایی به عنوان کمپرسور تسلا نزدیک شود. صرف داشتن یک دسته دیسک که در مجاورت نزدیک می چرخند، کمپرسور را نمی سازد. ممکن است فقط به دلیل اثر سرعت، فشار استاتیک سیال را در مجاورت عناصر در حال چرخش با چند پاسکال افزایش دهید، اما چیزی شبیه تراکم مورد نیاز برای حفظ احتراق کارآمد را تجربه نخواهید کرد.
در هر دو مورد (کمپرسور و توربین) فاصله نزدیک صفحات دستگاه ها به طور متناقضی احتمالاً به دلیل مدل عملکرد آنها (برش سیال) و کشش لایه مرزی ناشی از آن، هرگونه "بازده" ادعایی را از آنها سلب می کند. این همچنین سرعت جریان جرمی را از طریق هر دستگاهی به شدت محدود می کند. که به نوبه خود کاربرد عملی را به شدت محدود می کند.
بهتر است جای دیگری را جستجو کنید. حتی مدل هواپیماهای جت کنترل رادیویی از یک چرخ کمپرسور گریز از مرکز مینیاتوری معمولی که از یک سوپر/توربوشارژر خارج شده است استفاده می کند. با یک توربین محوری دو مرحله ای برای تامین برق.
" این در مورد بسیاری از کلماتی که در بحث درباره توربین تسلا می شنوید صدق می کند. اثر لایه مرزی و جریان آرام زمانی استفاده می شود که اصطکاک و جریان آشفته واقعاً چیزی باشد که در حال وقوع است. این به کارگیری نادرست کلمات منجر به ادعاهایی برای توربین تسلا می شود که تقریباً جادویی هستند و آنچه را که چشمان شما به وضوح به شما می گوید نادیده می گیرد. نمودار یک مورد واضح از آن است. هیچ تمهیدی برای ایجاد برخورد هوای ورودی به دیسک های جلو برای چرخاندن شفت توربین وجود ندارد و هیچ پیش بینی ای برای هوای بیرون رانده شده از دیسک های جلو توسط نیروی گریز از مرکز برای رسیدن به دیسک های پشتی و ایجاد گازهای داغ احتراق که به دیسک های عقب برخورد می کنند وجود ندارد. آنها باعث می شوند که تیغه های جلو بچرخند و هوای بیشتری را فشرده کنند. و بدتر از همه هیچ فشرده سازی چند مرحله ای در هیچ کجا انجام نمی شود. این یکی از عیوب واقعی توربین تسلا است که هیچ کس نمی خواهد در مورد آن صحبت کند. هر توربین پره‌ای در حال کار، چه نیروگاه بخار و چه موتور جت، دارای پره‌های ثابت در بین توربین‌های دوار است. به این ترتیب می توانید مقدار معقولی کار را از انبساط سیال کار انجام دهید. بدون آن شما یک اسباب بازی ناکارآمد دارید.
به داخل یک توربین جت یا هر توربین بخار تولید کننده انرژی به خوبی نگاه کنید. نه تنها تصاویر کودکانه‌ای که شافت توربین را نشان می‌دهد که با خوشحالی دور می‌چرخد، بلکه نمودار واقعی را نشان می‌دهد که پره‌های استاتور در محفظه بین ردیف‌های دایره‌ای پره‌های چرخان را نشان می‌دهد. این تیغه ها در نظر گرفته شده اند تا به سیال در حال انبساط چیزی بدهند که با انبساط آن را فشار دهد تا انرژی انبساط را به مجموعه بعدی تیغه های دوار منتقل کند. به همین دلیل است که توربین های پره ای مخروطی شکل هستند تا سیال در حال انبساط را در خود جای دهند و جهت جریان خاصی را به آن بدهند. قانون نیوتن: برای هر عمل عکس العملی برابر و مخالف وجود دارد. حالا به یک توربین تسلا نگاه کنید. با برخورد سیال در حال انبساط از نازل به لبه دیسک، مقدار کمی انرژی منتقل می شود. اما از آنجایی که دیسک ها نسبت به یکدیگر بی حرکت هستند، هرگونه انبساط بیشتر سیال، انرژی تکانه ای را به دیسک ها منتقل نمی کند. همه اینها از دست دادن انرژی غیرقابل برگشت از طریق انبساط بین دیسک ها است. من می‌توانم دیسکی را در یک هارد دیسک باز شده با دمیدن محکم روی آن بچرخانم، اما این باعث نمی‌شود که از تنفس من به طور موثر استفاده کند. من شک دارم که برای ساختن یک توربین جت کافی باشدhope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
تصویر

ارسال پست