صفحه 1 از 1

هلیکوپتر در حال حرکت به سمت جلو نیروی بیشتری نسبت به شناوری

ارسال شده: پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۵/۶ - ۰۶:۵۶
توسط rohamavation
چگونه یک هلیکوپتر در حال حرکت به سمت جلو نسبت به زمانی که در حال شناور است، نیروی بیشتری تولید می کند؟
How does a helicopter moving forward produce more lift than when it's hovering

بالابر اضافی توسط سطح پایینی تیغه روتور فراهم می شود زیرا هوای وارد شده به قسمت زیرین به سمت پایین منحرف می شود. بر اساس قانون سوم حرکت نیوتن، "برای هر عمل یک واکنش برابر و مخالف وجود دارد"، هوایی که به سمت پایین منحرف می شود، یک واکنش رو به بالا (بالا) نیز ایجاد می کند.هلیکوپتر چگونه نیروی رانش به جلو ایجاد می کند؟
رانش، مانند بالابر، از چرخش دیسک روتور اصلی ایجاد می شود. در هلیکوپتر، رانش می تواند به جلو، عقب، به طرف یا عمودی باشد. بالابر و رانش حاصله جهت حرکت هلیکوپتر را تعیین می کند.به طور کلی، رانش به جلو با کج کردن کل هلیکوپتر به جلو به دست می آید. این مقداری از بالابر تولید شده توسط روتور اصلی را به یک جزء نیرو تبدیل می کند.
بله، ممکن است از swashplate برای ایجاد عدم تعادل رانش استفاده شود. اما این عدم تعادل هیچ نیروی افقی ایجاد نمی کند. این فقط یک عدم تعادل نیرو ایجاد می کند که هلو را کمی منحرف می کند، به طوری که بخشی از نیروی روتور اصلی روتور به سمت بالا به نیروی جانبی تبدیل می شود.
به هر هلویی که با هر نوع سرعت سریع رو به جلو حرکت می کند نگاهی بیندازید و خواهید دید که کل کرافت به طور قابل توجهی به جلو منحرف شده است. در پیچ‌های تند هم همین‌طور: هلو به‌طور محسوسی در جهت پیچ خم می‌شود.فن ها ثابت نیستند که همیشه افقی باشند. خلبان قادر است زاویه انحراف هر فن را کنترل کند و این زاویه انحراف باعث می شود هوا در یک جهت افقی ترجیحی رانده شود که باعث رانش می شود.
بیایید هلیکوپتر را به سمت جلو حرکت دهیم. اکنون زاویه آن رانش تغییر کرده است، اکنون ده تن نیروی رانش عمودی را به پایین پرتاب می کند، به دلیل تغییر بردار، رانش عمودی کمتری را به پایین پرتاب می کند، نیروی رانش کمتری برای حفظ آن وجود دارد، بنابراین شروع به پایین آمدن می کند. به زمین. بنابراین برای غلبه بر سقوط گردباد به نیروی نیروی بیشتری نیاز داریم.
شما می توانید آن را به عنوان یک برج در حال سقوط تصور کنید. اگر جارو را به صورت عمودی روی دست خود بگیرید، با توجه به مهارت های تعادل شما کم و بیش عمودی می ماند، اما به محض اینکه شروع به خم شدن کرد، برای جبران سقوط باید خود را در جهت تکیه حرکت دهید. یک بردار افقی برای معادله، چوب جارو همچنان همان وزن را دارد، اما به طور مؤثری در سقوط آزاد است که با حرکت شما در همان جهت سقوط خنثی می شود.
مقدار انرژی که برای جلوگیری از افتادن چوب جارو صرف می‌کنید به میزان نیروی پیشرانه بیشتری نیاز دارد. همانطور که معلوم است بسیار زیاد است.
شما باید نیروی رانش را افزایش دهید تا "بالابر" از دست رفته را که برای هل دادن شما استفاده می شود، جبران کنید.
هلیکوپترها چگونه به جلو حرکت می کنند؟
چگونه می توانم بالابر هلیکوپتر را در شناور محاسبه کنم؟
همانطور که می بینید، در نقاشی، بردار کل بردار اکنون بین بردار عمودی و بردار افقی تقسیم شده است، بنابراین دیگر ده تن نیروی رانش وجود ندارد که آن را حفظ کند، شما نیاز به ...
شما به ده* تن نیروی رانش نیاز دارید تا همیشه آن را در هوا نگه دارید، به علاوه هر سرعتی که به جلو می خواهید، بنابراین ایکس تن رانش با سرعت رو به جلو به اضافه ده تن رانش ثابت، به همین دلیل است که هلیکوپترها رانش بیشتری را به جلو توسعه می دهند. /هر پروازی نسبت به شناور ثابت.
(فقط برای ثبت، برخی از هلیکوپترها دارای بدنه ای هستند که یک بار در پرواز رو به جلو، بالابر آیرودینامیکی ایجاد می کنند، که میزان رانش لازم برای جبران تغییر بردار را کاهش می دهد. برخی حتی بال های بسیار بزرگی دارند.)
یا هر وزنی که هلیکوپتر شما داشته باشد.
در یک هلیکوپتر تک روتور، بدنه می خواهد در جهت مخالف جهت روتور اصلی بچرخد. برای خنثی کردن آن، روتور دم در جهت مخالف فشار می آورد.
در شناور، روتور دم بدنه را با نیروی کافی فشار می دهد تا با نیروی چرخشی که روتور اصلی اعمال می کند برابری کند. خلبان نیروی روتور دم را از طریق پدال ها کنترل می کند. پدال ها گام تیغه های روتور دم را تغییر می دهند. پدال کمی کمتر می شود و دم به اندازه کافی فشار نمی آورد و بدنه می چرخد. با پدال بیشتر، روتور دم بیشتر فشار می آورد و بدنه در برابر گشتاور روتور اصلی می پیچد.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
smile260 smile016 :?: