پارت چهارم
باره با یک اپوکسی سریع گیر مخلوط می شود، دانه های تاخیری یکی یکی ساخته می شوند. هر پودری که برای رفع نیازهای فوری شما استفاده نمی شود باید در محفظه ذخیره سازی خشک کن نگهداری شود. ماده خشك كننده پودر را خشك نگه مي دارد و از پف كردن آن جلوگيري مي كند.
طول 1-1/2 اینچ لوله PVC 1/2 اینچی را ببرید. لوله باید فشرده شود تا یک محدودیت 7/16 اینچی در مرکز آن ایجاد شود. این محدودیت مانع از خروج دانه تاخیری توسط فشار گازهای احتراق می شود. برای انجام این عمل، یک نوار لاستیکی #64 را در اطراف مرکز بپیچید. لوله لاستیکی حداقل 7 بار. تقریباً هر باند لاستیکی این کار را انجام می دهد، اما باید آن را خیلی محکم بپیچید. لوله را با نوار لاستیکی در آب در حال جوش قرار دهید. در عرض حدود 30 ثانیه لوله تحت کشش لاستیک شروع به فشرده شدن می کند. پس از حدود 1-1/2 دقیقه لوله را از آب در حال جوش خارج کرده و اندازه محدودیت را آزمایش کنید. از رولپلاک 7/16 اینچی به عنوان NO GO گیج استفاده کنید. رولپلاک نباید از طریق لوله فشار داده شود که نشان می دهد محدودیت به کمتر از 7/16 فشرده شده است. اگر رولپلاک در لوله قرار گرفت، لوله را برای چند ثانیه دیگر در آب در حال جوش قرار دهید، آن را خارج کنید. اگر بعد از 2 دقیقه لوله به کمتر از 7/16 فشرده نشد، لوله را جدا کرده و دوباره با کش محکمتر بپیچید و دوباره داخل آب جوش قرار دهید. پس از اینکه لوله به اندازه مناسب فشرده شد، اجازه دهید لوله خنک شود، باند لاستیکی را بردارید و لوله را به صورت عمودی روی یک سطح صاف روی کاغذ مومی قرار دهید تا برای بسته بندی دانه تاخیری آماده شود. این عمل فشار دادن ممکن است بر روی بسیاری از قطعات لوله به طور همزمان انجام شود.
لوله فشرده
مخلوط KN/شکر 3 قسمت وزنی با 1 قسمت اپوکسی 5 دقیقه ای مخلوط می شود. این اختلاط در مقادیر کم انجام می شود و به مجموعه ای دقیق از مقیاس ها نیاز دارد. دستورالعمل های زیر برای مقیاس تعادل پرتو است. اگر از نوع دیگری از ترازو استفاده می کنید، باید رویه های خود را بر این اساس تنظیم کنید.
6 گرم از مخلوط خشک KN/شکر را اندازه کنید و کنار بگذارید. یک لیوان کاغذی روی ترازو قرار دهید و وزن پیشخوان را تنظیم کنید تا ترازو متعادل شود. 2 گرم به وزن ذکر شده برای فنجان اضافه کنید و وزن پیشخوان را با آن عدد تنظیم کنید. به اندازه کافی اپوکسی را در فنجان بریزید تا تعادل مجدد در مقیاس ایجاد شود. اکنون فنجان باید حاوی 2 گرم اپوکسی باشد. پخش کننده سرنگ دوگانه که در آن اپوکسی 5 دقیقه ای فروخته می شود، وسیله ای مناسب برای توزیع اپوکسی است زیرا هر دو بخش "A" و "B" اپوکسی را به نسبت صحیح به طور همزمان توزیع می کند.
مخلوط خشک KN/شکر را با اپوکسی ترکیب کنید. مخلوط کنید تا تمام مخلوط خشک کاملاً با اپوکسی مخلوط شود. این مخلوط را تا قطر کوچک محدودیت، اما حداقل تا عمق 3/4" در لوله PVC قرار دهید. اجازه دهید دانه تاخیری حداقل 15 دقیقه خشک شود.
آماده سازی مخلوط تاخیری
حفاری یک سوراخ تایمینگ 1/8 اینچی در بالای دانه تاخیری زمان تاخیر را تعیین می کند. زمان تاخیر با فاصله بین پایین سوراخ و سطح پایین بهره تاخیر تعیین می شود. جدول زیر ارتباطی بین طول دانه تاخیر و زمان تاخیر تا نزدیکترین ثانیه برای موتورها و مخلوط تاخیری که در اینجا توضیح داده شده است.
تاخیر طول دانه زمان تاخیر از احتراق
1/4 اینچ 9 ثانیه
3/8 اینچ 11 ثانیه
1/2 اینچ 13 ثانیه
حفاری سوراخ زمان بندی نیاز به دقت خاصی دارد. خطای 1/8 اینچی می تواند منجر به اختلاف 2-3 ثانیه در تاخیر شود. برای سوراخ کردن سوراخ زمان بندی، یک علامت مدادی روی لوله PVC قرار دهید که از پایین لوله برای طول مورد نظر دانه تاخیر اندازه گیری می شود، یعنی 1/ 4 اینچ برای تاخیر 9 ثانیه و غیره. مته 1/8 اینچی را در امتداد لوله قرار دهید به طوری که نوک مته با علامت مداد هماهنگ شود و ساقه مته به سمت بالای لوله قرار گیرد. نوار چسب در اطراف مته به طوری که لبه پایین نوار با لبه بالایی لوله مطابقت داشته باشد. از این مته مشخص شده برای سوراخ کردن مرکز دانه تاخیری تا عمق استفاده کنید تا لبه پایینی نوار در یک راستا قرار گیرد. با بالای لوله
2. مونتاژ دانه تاخیری را مونتاژ کنید
فهرست مواد
اتصال لوله پی وی سی 1/2 اینچ
سیمان و پاک کننده لوله پی وی سی
کاغذ مومی
2 سکه هر یک سنت
یک حلقه بلند 3/8 اینچی را از یک انتهای کوپلر لوله 1/2 اینچی ببرید. این یک حلقه گیر خواهد بود که دانه تاخیری را در بدنه حفظ می کند. دو سکه را یکی روی دیگری روی یک تکه کاغذ مومی قرار دهید. این سکهها عمقی را تعیین میکنند که دانههای تاخیری به درون حلقهی گیره فشار داده میشوند. روی شناسه حلقه گیر سیمان را تمیز کرده و بمالید و حلقه گیر را با لبه بریده شده به سمت پایین روی سکه ها قرار دهید. سیمان را به انتهای زیرین دانه تاخیری لوله پی وی سی 1/2 اینچی بمالید. در حالی که حلقه گیر را نگه داشته اید تا لیز نخورد، دانه تاخیری لوله پی وی سی را داخل حلقه گیر قرار دهید و فشار دهید تا در مقابل سکه ها پایین بیاید. پاک کنید. چسب اضافی از اطراف لبه بالایی حلقه گیر. مهم است که این سطح تمیز باشد
بنابراین با درپوش انتهایی یک مهر و موم تشکیل می دهد. سکه ها را بردارید و بگذارید سیمان خشک شود.
تاخیر در مونتاژ دانه
جفت و حلقه 1/2 اینچی، دانه تاخیری و مونتاژ دانه تاخیری
3. بسته شدن انتهای بالایی را کامل کنید
تکمیل مجموعه انتهای بالایی برای هر سه نوع موتور به استثنای اندازه درپوش انتهایی یکسان است.
فهرست مواد
کلاهک های انتهایی PVC 1 اینچی یا 1-1/4 اینچی
واشر فولادی تخت 7/16 اینچ USS
واشر گلگیر 1/2 اینچ 1-1/2 اینچ
درزگیر واشر سیلیکونی RTV با دمای بالا یا معادل آن
فیکسچر مرکزی
مته 1/8 اینچ در 6 اینچ
مته اسپیدبور 13/16 اینچی
Q-Tips
با استفاده از مته 1/8 اینچی و فیکسچر مرکز، یک سوراخ شروع 1/8 اینچی در مرکز درپوش انتهایی دریل کنید. این سوراخ را با استفاده از مته Speedbor 13/16 اینچی بزرگ کنید. این سوراخ باید مجموعه دانه تاخیری را بپذیرد. اگر خیلی کوچک است، سوراخ را با یک چاقوی Xacto باز کنید. مجموعه دانه تاخیری را از داخل سوراخ وارد سوراخ کنید. یک خط مداد در اطراف مجموعه دانه تاخیری در سطح بالایی درپوش انتهایی بکشید. مجموعه دانه تاخیری را بردارید و یک مهره سخاوتمندانه از درزگیر سیلیکونی قرمز با دمای بالا را روی لوله PVC بین خط مداد و قسمت بالایی بمالید. حلقه گیر. مجموعه دانه تاخیری را مجدداً از سوراخ درپوش انتهایی وارد کنید و فشار دهید تا مجموعه دانه تاخیری محکم روی درپوش انتهایی قرار گیرد. از تیغه یک پیچ گوشتی تیغه صاف برای جدا کردن درزگیرهایی که ممکن است بالای لبه فشرده شده باشد استفاده کنید. حلقه گیر. درزگیر زیر لبه را مزاحم نکنید. هر نوع درزگیر را که ممکن است دیواره داخلی درپوش انتهایی را لکه دار کرده باشد تمیز کنید. این سطح باید تمیز بماند تا سطح چسب خوبی در مونتاژ نهایی موتور ایجاد شود. اجازه دهید درزگیر برای درمان 24 ساعت.
توجه: درزگیر RED RTV در فروشگاه های قطعات خودرو به عنوان درزگیر واشر موجود است.
دانه تاخیری آب بندی
استفاده از درزگیر برای تأخیر در مونتاژ دانه
دانه تاخیری مهر و موم شده است
دانه تاخیری در مقابل درپوش انتهایی قرار گرفته است
بسته به اندازه موتور یک واشر انتخاب کنید.
واشر فولادی تخت 7/16 اینچ USS واشر گلگیر 1/2 اینچ x 1-1/2 اینچ
یک مهره سخاوتمندانه از درزگیر قرمز را در اطراف ID روی سطح صاف واشر بمالید. سطح واشر را با درزگیر در برابر مجموعه دانه تاخیری فشار دهید تا زمانی که محکم روی حلقه گیر بنشیند. واشر را در داخل شناسه درپوش انتهایی قرار دهید. از Q-Tip برای جدا کردن و تمیز کردن درزگیر از شناسه واشر استفاده کنید تا سطح دانه تاخیری در معرض شناسه کامل واشر قرار گیرد. سعی کنید درزگیر از زیر واشر خارج نشود. هر نوع درزگیر را که ممکن است دیواره های داخلی درپوش انتهایی را لکه دار کرده باشد، تمیز کنید. اجازه دهید 24 ساعت دیگر درزگیر خشک شود.
آب بندی بسته شدن انتهای بالایی
استفاده از درزگیر برای تأخیر در مونتاژ دانه
این بسته شدن انتهای بالایی را با دانه تاخیری کامل می کند. چندین بسته در انتهای بالایی را می توان در یک زمان انجام داد. دانه تاخیری رطوبت سنجی نیست بنابراین ممکن است در هوای آزاد بدون تخریب نگهداری شود.
درزگیری بسته شدن انتهای بالا مهر و موم بستن انتهای بالا
بسته شدن تاپ END کامل شد
د. مونتاژ نهایی موتور
فهرست مواد
مجموعه بدنه و نازل
دانه پیشران
بسته شدن انتهای بالایی
سیمان پی وی سی و پاک کننده
لوله پی وی سی 3/4 اینچ جدول 40
لوله پی وی سی 1 اینچ جدول 40
1. موتور G & H
یک حلقه بلند 1/8 اینچی از لوله پی وی سی برای فاصله بین دانه پیشران و واشر درب انتهای بالایی برش دهید. این باعث می شود که سطح بالای دانه پیشران به عنوان سطح سوختگی در معرض دید قرار گیرد. OD اسپیسر بستگی دارد. در اندازه موتور
موتور جی موتور H & I
لوله پی وی سی 3/4 اینچ لوله پی وی سی 1 اینچ
شما باید قسمتی از جدار لوله 3/4 اینچی را برای موتور "G" برش دهید تا بتوان آن را فشرده کرد تا داخل محفظه 1 اینچی قرار گیرد.
بدنه باید به طول نهایی خود بریده شود. پوشش عمداً طولانی تر از حد لازم بریده شد تا تحمل ایجاد شود. ضرب المثل "دوبار اندازه گیری، یک بار برش" را در دستورالعمل های زیر به خاطر بسپار. دانه را در محفظه محکم در برابر نازل قرار دهید و اسپیسر را روی دانه قرار دهید. برای مشخص کردن محل برش نهایی، یک رولپلاک یا چوب کوچک روی سطح داخلی بدنه قرار دهید تا در بالای فاصلهگیر قرار گیرد. با یک مداد تیز، یک علامت روی رولپلاک در لبه بالایی بدنه قرار دهید. رولپلاک را بردارید و رولپلاک را روی طول بیرونی بدنه قرار دهید تا انتهای رولپلاک با لبه بالایی بدنه مطابقت داشته باشد. یک علامت روی بدنه در علامت روی رولپلاک قرار دهید. این کار را چندین بار انجام دهید تا به میانگین برسید. از آنجایی که تیغه اره دارای عرض محدودی است، پوشش را به سمت بیرون علامت ببرید. همچنین مهم است که این برش با بدنه مربعی شکل باشد تا جای مناسبی برای واشر در قسمت بالایی بسته شود.
سیمان پی وی سی را روی پوشش و داخل درپوش انتهایی تمیز کرده و بمالید. در حالی که نازل به سمت پایین است، درپوش انتهایی را روی بدنه نصب کنید. درپوش انتهایی را محکم در جای خود نگه دارید تا سیمان فرصتی برای گرفتن سطوح پیدا کند. بالای مجموعه دانه تاخیری فشار ندهید زیرا ممکن است مهر و موم بین مجموعه دانه تاخیری و درپوش انتهایی شکسته شود. اجازه دهید چسب حداقل 12 ساعت بماند.
تنها تفاوت بین موتور "G" و "H".
و مجموعه نهایی موتور "I" آماده سازی دانه پیشرانه 2 بخش است. یک اسپیسر دوم را از لوله پی وی سی 1 اینچی برای فاصله بین 2 بخش دانه برش دهید. یک نوار باریک از درزگیر قرمز را در اطراف لبه بیرونی یک سطح انتهایی هر یک از 2 بخش پیشرانه بمالید. یک فاصله را روی آن فشار دهید. درزگیر بر روی یکی از بخشها. بخش را با فاصلهگیر بهبالا داخل محفظه قرار دهید. بخش دوم را با انتهای درزگیر به سمت پایین داخل محفظه بلغزانید. 2 بخش را به هم فشار دهید. این باعث میشود که درزگیر تشکیل شود که از ورود گازها به قسمت بالایی جلوگیری میکند. از جریان موتور در اطراف و روی سطح بیرونی بخش پایینی، دانه کامل باید محکم به نازل فشار داده شود.
من قطعات را موتور را"I" مونتاژ میکنم
موتور "I" با قرار دادن یک فاصله دهنده در بالای دانه، برش دادن بدنه تا طول نهایی و چسباندن روی درب انتهای بالایی همانطور که در بالا توضیح داده شد، به پایان می رسد.
3. شارژ تخلیه
شارژ جهشی پودر سیاه رنگ تجاری FFFF (4F) است. این در فروشگاه های ورزشی برای استفاده با تفنگ های پودر سیاه فروخته می شود. ممکن است بخواهید شارژ مجموعه تاخیری دانه با پودر سیاه را تا زمانی که در محل پرتاب هستید و برای پرتاب موشک آماده می شوید به تعویق بیندازید. این از نشت پودر سیاه از مجموعه دانه تاخیری در حین ذخیره سازی، جابجایی و حمل و نقل جلوگیری می کند.
مقدار پودر سیاه بستگی به اندازه موشک و نوع سیستم پرتاب چتر نجات دارد. پودر سیاه بیش از حد ممکن است به بدنه موشک آسیب برسانید یا اتصالات چتر نجات را پاره کنید. پودر سیاه خیلی کم است و چتر ممکن است مستقر نشود. همچنین اگر از یک سیستم استقرار نوع پیستونی استفاده می کنید، فقط به نصف مقدار پودری که برای سیستم های نوع واسی نیاز دارید نیاز خواهید داشت. یک موشک بلند با قاب هوای با قطر زیاد نسبت به موشک های کوتاه با بدنه باریک به پودر سیاه بیشتری نیاز دارد.
یک گرم تا 1-1/2 گرم باید کافی باشد. یک پیمانه 1/8 قاشق چایخوری معادل 0.75 گرم پودر سیاه است. بسته به موشک خاص، از هر 1/8 قاشق چایخوری 1 عدد به اضافه کمی بیشتر استفاده کنید. پس از ریختن پودر سیاه در حفره دانه تاخیری، مقداری از موم را "بالا" کنید و آن را در مجموعه دانه تاخیری قرار دهید تا بقیه حفره پر شود. این پودر سیاه را در طول بخش های جاذبه منفی پرواز در جای خود نگه می دارد. با یک تکه نوار چسب بر روی انتهای مجموعه دانه تاخیری قرار دهید تا وات را در جای خود نگه دارید.
4. ذخیره سازی موتور پی وی سی
پیشرانه های مبتنی بر قند مانند KN/Sorbitol رطوبت سنجی هستند. یعنی رطوبت را از هوا جذب می کنند. KN/Sorbitol، به ویژه، نرم و لطیف می شود. اگر قرار نیست از یک دانه پیشران ظرف چند روز پس از تهیه آن استفاده کنید، باید آن را در جعبه ذخیره سازی پیشرانه خشک کن نگهداری کنید. ماده خشک کن دانه پیشران را خشک نگه می دارد.
با این حال، هنگامی که یک موتور مونتاژ می شود، دلیلی وجود ندارد که موتور را نتوان برای مدت طولانی بدون ذخیره سازی ویژه نگهداری کرد. پوشش پی وی سی در برابر رطوبت غیر قابل نفوذ است و دانه تاخیری رطوبت سنجی نیست. نازل را با نوار چسب ببندید و موتور تبدیل به بهترین ظرف ذخیره سازی خود می شود.
موتورهای خود را در مکانی امن نگهداری کنید.
بعدی - احتراق، نصب و نتیجه گیری...
موتورهای موشکی کلاس KN-Sorbitol کلاس "G"، "H" و "I" را با استفاده از لوله پلاستیکی PVC (پلی وینیل کلراید) برای بدنه و بدون نیاز به ابزار خاصی برای ساخت، توسعه داده است. این موتورها دارای تاخیر زمانی و شارژ پرتاب برای استقرار چتر نجات هستند.
جرقه زن های مورد استفاده در این موتورهای پی وی سی از طریق نازل، جرقه زن های برقی کبریت هستند. این یک نوع "شروع نرم" از جرقه زن است که مقادیر زیادی شعله داغ و جرقه تولید می کند تا تا حد امکان از سطح دانه پیشران مشتعل شود. هر چه شعله جرقه زن بیشتر باشد، دانه سریعتر می گیرد و شعله سریعتر پخش می شود. جرقه زن در بالای موتور قرار می گیرد، بنابراین هنگام احتراق، گازهای داغ در طول دانه پیشران جریان می یابد تا کل سطح سوختگی را مشتعل کند.
چندین جرقه زن تجاری در بازار وجود دارد که انتخابی عالی برای این موتورها خواهد بود. یکی از این جرقه زن ها AeroTech FirstFire است. این یک تایید نیست، اما ساختن جرقه زن های خوب و قابل اعتماد می تواند مشکل باشد. دو ویژگی یک جرقه زن خوب عبارتند از: (1) حساسیت به گرما برای اطمینان از احتراق سریع و قابل اعتماد از منبع گرما، و (2) تولید شعله های داغ و جرقه. این امر مستلزم استفاده از "کلرات ها"، "پرکلرات ها" و فلزات پودری است. هنگام کار با این مواد باید بسیار احتیاط کرد زیرا در ترکیب آنها بسیار آتش زا هستند.
، سیستم های جرقه زنی موتور موشک، نحوه ساخت چندین نوع جرقه زن توضیح داده شده است. در زیر توضیحی برای نوع دیگری ارائه شده است. بر خلاف جرقه زن های سنتی که از سیم داغ به عنوان منبع گرما برای احتراق یک پیروژن استفاده می کنند، این جرقه زن ها از گرافیت استفاده می کنند. جرقه زن ها با فرو بردن یک جفت سیم در مخلوط دوغابی از پودر گرافیت و بایندر ساخته می شوند تا یک پل مقاومت و سپس در خمیر پیروژن ایجاد شود. جرقه زن شرح داده شده در اینجا با موفقیت با پیشرانه های کامپوزیت استفاده شده است.
فهرست مواد
پودر گرافیت (روان کننده خشک)
سیمان لوله پی وی سی
لوله پاک کن پی وی سی (نه پرایمر)
پرکلرات پتاسیم
پودر آلومینیوم
پودر زغال چوب
نشاسته مایع لباسشویی غلیظ
درپوش انتهایی برای لوله مسی 3/4 اینچی
قوطی فیلم 35 میلی متر
صابون ظرفشویی مایع
پوشش محافظ پلی کریلیک مبتنی بر آب
دو طول سیم #26 را با هم بچرخانید تا یک جفت بسازید. یک منبع برای این سیم کابل تلفن چند جفتی است. عایق بیرونی کابل را بردارید و جفت هایی که قبلاً به هم پیچیده شده اند را بردارید. جفت ها را به طول 2 فوت برش دهید و 1/4 اینچ عایق را از یک سر هر سیم جدا کنید. سیم ها را خیلی محکم به طول 1/2 اینچ پشت سیم لخت بچرخانید. پیچش محکم به منظور کاهش حرکت نسبی بین سیم ها است که می تواند بر روی پل گرافیتی استرس ایجاد کند و مقاومت آن را کاهش دهد. هنگامی که این کار آماده سازی کامل شد، انتهای برهنه سیم باید کنار هم قرار گیرند و فقط 1/32 اینچ بین آنها قرار گیرد. .
اگر قرار است جرقه زن در موتورهای سایز "H" یا بزرگتر استفاده شود، سیم را به اندازه 1 اینچ از انتهای جدا شده به سمت خود تا کنید تا سطح بزرگی برای چسباندن دیپ پیروژن فراهم شود. خم شدن یا تا کردن سیم باید انجام شود. قبل از تشکیل پل گرافیتی برای از بین بردن فشار روی پل گرافیتی که ممکن است در اثر خم شدن سیم ایجاد شود، این تا را کمی باز بگذارید تا یک قلاب مناسب برای آویزان کردن جرقه زن ها در طول خشک شدن پل گرافیتی ایجاد شود. جرقه زن باید با یک موتور کوچکتر به عنوان یک جفت استفاده شود، اما سیم را حدود 6 اینچ از انتهای آن تا کنید تا یک قلاب برای اهداف آویزان تشکیل شود.
در یک ویال شیشه ای کوچک یا ظرف دیگری، مقداری سیمان پی وی سی را با مخلوط کردن 50/50 با رقیق کنید. لوله پاک کن حاوی MEK (متیل اتیل کتون) و حلال های دیگر است و سیمان را نازک می کند.
عملیات زیر باید به سرعت انجام شود، بنابراین به تعداد جفت هایی که می خواهید جرقه زن بسازید، بسازید. مقدار کمی سیمان پی وی سی رقیق شده را داخل کلاهک انتهایی مسی 3/4 اینچی بریزید. با استفاده از یک چوب دستی، پودر گرافیت را با این محلول مخلوط کنید. ترفند این است که از پودر گرافیت یک دوغاب غلیظ درست کنید، اما نه آنقدر غلیظ که وقتی جفت در دوغاب فرو میرود، یک لکه سنگین در انتهای جفت تشکیل میشود، هر چه مقدار پودر گرافیت در دوغاب بیشتر باشد، مقاومت پل کمتر میشود که از ویژگیهای مطلوب این جرقهزنان است. برای بدست آوردن مخلوط مناسب نیاز است. در نهایت شما می توانید با مشاهده نحوه چسبیدن دوغاب به چوب دستی، قوام صحیح دوغاب را قضاوت کنید.
انتهای لخت جفت را در دوغاب سیمان/گرافیت PVC فرو کنید تا فقط سیم لخت پوشیده شود. جرقه زن را روی یک سیم سفت یا رولپلاک کوچکی که از روی میز به وسیله قلابی که در بالا شکل گرفته است آویزان کنید. غوطه ور کردن تمام سیم های آماده شده باید به سرعت انجام شود زیرا دوغاب سیمان PVC/گرافیت در کلاهک انتهایی به سرعت ضخیم می شود. اجازه دهید پل گرافیتی به مدت 2 ساعت عمل کند. هنگامی که پل گرافیتی کاملاً خشک شد، قلاب آن جرقه زن را برای lar ببندید.
موتورهای ger به طوری که جفت بر روی خود دو برابر شود تا یک جفت دوتایی تشکیل شود. مقاومت پل گرافیتی نباید بیشتر از 30 اهم باشد. به راحتی می توان به مقاومتی به اندازه 3 اهم دست یافت.
پل گرافیتی در خمیری از پیروژن فرو میرود که در یک کپسول سخت خشک میشود. با آسیاب کردن پرکلرات پتاسیم، زغال سنگ و پودر آلومینیوم به پودرهای ریز در دسته های جداگانه، پیروژن را درست کنید. این مواد شیمیایی را هنگامی که با هم مخلوط شدند آسیاب نکنید. مواد شیمیایی را به نسبت زیر وزن کنید. دسته ها را کوچک نگه دارید.
پرکلرات پتاسیم (اکسیدکننده) 14 گرم
زغال (سوخت) 4 گرم
پودر آلومینیوم (سوخت حرارتی) 2 گرم
مواد را در قوطی فیلم بریزید و تکان دهید تا یک مخلوط همگن به دست آید. نشاسته مایع را اضافه کنید و با چوب دستی هم بزنید. فقط به اندازه ای نشاسته اضافه کنید که خمیر درست شود تا وقتی چوب دستی را جدا می کنید، رب به اندازه ای غلیظ باشد که به چوب بچسبد، اما نه آنقدر غلیظ که گلوله شود. چند قطره از صابون ظرف مایع را به خمیر اضافه کنید تا کشش سطحی آب موجود در نشاسته شکسته شود تا "گسترش" خمیر بهبود یابد. انتهای پل شده جفت را به خمیر آغشته کنید. هنگامی که جفت از خمیر خارج می شود باید یک لایه یکنواخت از پیروژن در اطراف انتهای جفت وجود داشته باشد. همانطور که در بالا، جفت را حدود 6 اینچ از انتها خم کنید تا یک قلاب تشکیل شود تا بتوان آن را آویزان کرد تا اجازه دهد تا پیروژن یک شبه خشک شود. کل این فرآیند ممکن است به چندین تلاش برای درست کردن نیاز داشته باشد.
برای محافظت از جرقه زن در برابر فشارهای مکانیکی و سایش، جرقه زن را در پوشش محافظ پلی کریلیک مبتنی بر آب فرو کنید. از پرداخت های دیگر با انواع دیگر حلال ها استفاده نکنید زیرا بسیاری از حلال ها پل گرافیتی را متصل می کنند و مقاومت آن را کاهش می دهند.
این جرقه زن های گرافیتی به یک منبع انرژی با انرژی بالا مانند یک باتری ذخیره سازی 12 ولتی برای عملکرد مطمئن نیاز دارند.
به عنوان جایگزینی برای پیروژن پرکلرات پتاسیم بالا، می توان از پودر سیاه استفاده کرد. از گرید تجاری پودر سیاه و نشاسته مایع برای تهیه خمیر پیروژن استفاده کنید. با این حال، پودر سیاه شعله ای به اندازه آنچه می توان با فلزات پودر شده بدست آورد، تولید نمی کند.
توجه: مخلوط کردن فلزات پودر شده با آب روش خوبی نیست زیرا آب می تواند با فلز واکنش داده و گاز هیدروژن و گرما تولید کند. چندین بایندر غیرآبی جایگزین امتحان شد، اما این چسبانندههای دیگر حاوی حلالهای فراری بودند که به سیمان PVC در پل گرافیتی حمله میکنند و مقاومت پل را کاهش میدهند. نشاسته مایع پس از جستجو در کتابچه راهنمای پیروتکنیک انتخاب شد که چندین فرمول آتش بازی را نشان داد که از کلاسورهای مبتنی بر آب با آلومینیوم استفاده می کرد. هرگز مشکلی وجود نداشته است، اما دسته های خود را کوچک نگه دارید. اگر احساس کردید مخلوط گرم شده است، بلافاصله آن را در یک سطل بزرگ آب بیندازید. از پودرهای منیزیم یا آهن به عنوان جایگزین آلومینیوم با چسب نشاسته استفاده نکنید.
پایه های موتور و نگهداری موتور
موتورهای پی وی سی با استفاده از تکنیک های مشابه موشک های کیت در قاب هوای موشک در پایه های موتور نصب می شوند. اینجاست که تجربه ساخت موشک های کیت مفید است. هنگامی که چند کیت بسازید، نحوه نصب این موتورها مشخص خواهد شد.
یک ورق تخته برچسب که در یک لوله نورد شده است می تواند یک موتور را نصب کند. فرمهای پایه موتور برای چرخاندن تخته برچسب را میتوان با بریدن قسمتهای بالای درپوشهای انتهایی برای ساخت یقههایی که روی یک قطعه لوله میلغزند، درست کرد. یقه ها را به اندازه ای برش دهید که یقه ها را 1-1/2 اینچ در مرکز در امتداد لوله قرار دهید. هر انتهای لوله را با یک کلاه انتهایی کامل بپوشانید.
فرم های سوار کردن
فرم های MOTOR Mount
موتور جی موتور H & I
طول فرم 8-1/2 "22"
صفحه برچسب 10 اینچ 21 اینچ 24 اینچ 36 اینچ
تابلوی برچسب به همان روشی که آستین بازدارنده است بر روی فرم میپیچد. فرم پایه موتور را روی ابعاد باریک یک انتهای صفحه برچسب وسط قرار دهید. یک لبه تگ بورد را به سمت بالا، روی، زیر فرم بغلتانید تا زمانی که شروع به گرفتن زیر فرم کند. روی تگ برد را با چسب اسپری 3M Super 77 اسپری کنید، مطمئن شوید که تمام سطح صاف در معرض دید از جمله گوشه ها و لبه ها پوشانده شده است. فقط از چسب کافی برای مرطوب کردن کاغذ استفاده کنید. قبل از تکمیل رول، اجازه دهید چسب به مدت 15 تا 20 ثانیه خشک شود. قبل از برداشتن فرم، اجازه دهید چسب برای چند دقیقه خشک شود. لوله را به طول دلخواه برش دهید.
نوارهای نوار کاغذی که در اطراف پایه موتور قرار گرفته اند می توانند یک حلقه مرکزی ایجاد کنند. نوارهای 1/4 اینچ در 18 اینچ را از نوار بسته بندی کرافت ببرید. چسب را مرطوب کنید و نوارها را در اطراف پایه موتور بچرخانید. نوارهای کاغذ را لایه به لایه رول کنید تا جایی که OD حلقه با ID لوله بدنه موشک مطابقت داشته باشد. پس از خشک شدن نوار، نوار را با چسب CA اشباع کنید. این یک حلقه مرکزی قوی ایجاد می کند که پایه موتور را در مرکز لوله بدنه تراز می کند.
یک حلقه رانش را می توان به درپوش انتهایی نازل موتورهای "H" و "I" چسباند تا امکان استفاده از هر یک از موتورها در همان موشک فراهم شود. حلقه رانش لبه پایینی پایه موتور را گرفته و نیروی رانش موتور را به بدنه موشک منتقل می کند. حلقه رانش همچنین وسیله ای برای قلاب نصب شده بر روی پایه موتور برای گرفتن پشت رانش فراهم می کند.
حلقه برای حفظ مثبت موتور
حلقه رانش یک حلقه بلند 1/4 اینچی است که از یک جفت کننده PVC 1-1/2 اینچی بریده شده است. یک بخش 3/4 اینچی از دیواره حلقه رانش بریده می شود تا شکافی ایجاد شود که از طریق آن یک قلاب می تواند به عنوان موتور به پایه موتور وارد شود. هنگامی که حلقه رانش در برابر پایه موتور محکم شود، موتور داده می شود. یک چرخش تا قلاب بتواند پشت حلقه رانش بلغزد و حلقه را بگیرد.
قلاب یک خم 90 درجه به طول 1/2 اینچ در یک قطعه سیم بلند 1/16 اینچی است. انتهای ساقه قلاب در طول پایه موتور با اپوکسی چسبانده شده است به طوری که قلاب حدود 1 امتداد دارد. /4 اینچ یا ضخامت حلقه رانش فراتر از انتهای پایه موتور.
حفظ حرکتی
حلقه رانش موتور "H" و "I" و حفظ موتور
موتور "G" نیازی به حلقه رانش متصل به موتور ندارد زیرا در نوع خود بی نظیر است. در عوض، یک حلقه رانش بریده شده از یک درپوش انتهایی PVC 1 اینچی را می توان به داخل پایه موتور چسباند تا موتور را بگیرد. حلقه رانش در پایه موتور قرار می گیرد به طوری که موتور 1/2 اینچ از انتهای موتور بیرون زده است. پایه موتور موتور با پیچاندن نوار ماسک به دور سرپوش انتهایی نازل و پایه موتور در پایه موتور نگه داشته می شود.
نتیجه
با استفاده از لوله پی وی سی و سایر مواد ارزان قیمت و به آسانی می توان موتورهای موشکی قابل اعتماد و توان بالا ساخت. عملکرد موتورهای PVC به دلیل استحکام محدود لوله PVC تا حدودی کاهش می یابد. با این حال، برای Sunday Flyer که از پرتاب موشک برای سرگرمی و لذت لذت می برد، این یک رویکرد مقرون به صرفه برای سرگرمی است.
برای کسانی که می خواهند قدرت این موتورها را به حداکثر برسانند، نازل ناحیه ای است که می تواند تا حدودی پیشرفت کند. یکی از این روش ها ممکن است یک نازل پلاستیکی مشابه آنچه در موتورهای تجاری قابل بارگیری مجدد استفاده می شود باشد.
طرح ارائه شده در این مقاله تنها یک رویکرد به موتورهای موشک PVC است. طرحهای دیگری نیز وجود دارند که در حال حاضر مورد استفاده قرار میگیرند که ممکن است به همان اندازه مؤثر یا مؤثرتر از موتورهایی باشند