چرا موتور J58 SR-71 بعد از لبه ورودی دیفیوزر دارد؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3222

سپاس: 5492

جنسیت:

تماس:

چرا موتور J58 SR-71 بعد از لبه ورودی دیفیوزر دارد؟

پست توسط rohamavation »

چرا موتور J58 SR-71 بعد از لبه ورودی دیفیوزر دارد؟من شنیدم که پخش کننده اجازه می دهد تا هوای فشرده پس از سنبله ورودی "گسترش یابد". این یعنی چی؟ اگر این به معنای انبساط است، آیا فشرده سازی آن قبل از ورود به محفظه فشرده سازی مفید نیست، پس چرا پخش می شود؟به طور کلی، یک کمپرسور به دلیل امواج ضربه ای نمی تواند در سرعت مافوق صوت به طور موثر کار کند، نقش مخروط ورودی و دیفیوزر این است که هوا را کمتر از 1 ماخ کاهش دهند. نیاز مشابهی به یک رم جت وجود دارد، به طوری که احتراق می تواند در داخل موتور رخ دهد. و رانش تولید می کند.
تصویر
موقعیت مخروط و هندسه دیفیوزر با توجه به سرعت هوا تنظیم می شود. شکل کلی دیفیوزر متفاوت است.
بر اساس اصل برنولی، دیفیوزر سرعت را کاهش می دهد و فشار را با توجه به موارد زیر افزایش می دهد:
$\frac 1 \rho \; dp = - \mathrm V\;d \mathrm V$ جایی که ρ چگالی هوا است.
تصویر
J58 یک توربوجت درون یک رم جت است. بخش جلویی موتور نقش پیچیده ای دارد. با دامنه وسیعی از سرعت (0 تا 3.2 ماخ) و ارتفاع (0 تا 85000 فوت) سازگار می شود و جریان هوا را بسته به سرعت هوا به صورت توربوجت یا رم جت تغییر می دهد.
دلیل دیفیوزر این است ....هوا را به زیر صوت در حدود 0.8 ماخ کاهش می دهد. دیفیوزر قبل از ورود به ورودی موتور، هوا را تا حدود 0.4 ماخ کاهش می دهد. این همان مفهوم شلنگ آب تحت فشار است که از اندازه 1/2 اینچ به 2 اینچ می رسد. اجازه دادن به هوا برای انبساط آن را کند می کند اما فشار را با حجم خالص حفظ می کند. من به مدت 4 سال دانشجوی مهندسی هوافضا هستم و عاشق بحث درباره این سیستم موتور باورنکردنی هستم. خوشحالم که هر اطلاعاتی را که در این مورد آموخته ام به اشتراک بگذارم.
تصویر

ارسال پست