چرا مایع یخ زدایی Deicingروی جت ها به رنگ نارنجی است؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 2396

سپاس: 3833

جنسیت:

تماس:

چرا مایع یخ زدایی Deicingروی جت ها به رنگ نارنجی است؟

پست توسط rohamavation »

چرا مایع یخ زدایی روی جت ها به رنگ نارنجی است؟
در واقع دو نوع مایع یخ زدا وجود دارد، یکی نارنجی و دیگری سبز. طبق برگه ایمنی محصول برای یک برند:
این رنگ برای نشان دادن قسمت هایی از هواپیما و تمایز بین مایعات (سیالات نوع I نارنجی و مایعات نوع IV سبز هستند) در نظر گرفته شده است.یکی از روش‌های رایج برای یخ زدایی هواپیما استفاده از سیالات یخ زدا یا ضدیخ‌های شیمیایی است که به‌طور عمده شامل گلیکول پروپیلن یا گلیکول اتیلن می‌باشند. میزان گلیکول (glycols) موجود در این سیالات بر حسب دما و شرایط آب و هوایی متغیر است
در مورد اینکه چرا نارنجی و سبز، احتمالا به راحتی با سایر مایعات مورد استفاده در اطراف هواپیما اشتباه گرفته نمی شوند. مشکی اگر روی آسفالت جمع شود، مایعات هیدرولیک یا روغن ها اغلب به رنگ زرد/سبز باشند، مانند روغن یا مایع دیگری به نظر می رسد و آبی رنگ بسیار رایجی در رنگ آمیزی های رنگ آمیزی هواپیما است. بنابراین من حدس می‌زنم که نارنجی و سبز پس از در نظر گرفتن همه رنگ‌های واضح دیگر به نوعی باقی مانده‌اند.در مورد سوال شما در مورد اینکه چرا سیاه و سفید استفاده نمی شود، حتی اگر بالاترین کنتراست را با سفید ارائه می دهد: این عملا درست نیست. مشکل این است که سیاه و سفید دارای رنگ و اشباع رنگی یکسان هستند ، بنابراین فقط در روشنایی/درخشندگی متفاوت هستند. و تفاوت در روشنایی به راحتی می تواند ناشی از شرایط مختلف نور باشد.
بنابراین برای مایع یخ‌زدای رنگ‌شده سیاه، نمی‌توان به‌طور قابل اعتمادی تشخیص داد که آیا نقطه‌ای که به‌نظر می‌رسد یخ‌زدایی شده است یا خیر. به طور مشابه، یک نقطه سفید رنگ ممکن است یخ زدایی نشده باشد، یا ممکن است به طور تصادفی نور بیشتری نسبت به محیط اطراف خود منعکس کند (مثلاً به دلیل نقاط برجسته، بازتابنده های یکپارچه، زاویه تابش متفاوت به منبع نور، یا بازتاب سطح متفاوت)، رنگی مایعات این مشکل را حل می کنند، زیرا رنگ (مثلاً مایع رنگ شده سبز در مقابل برف سفید) به سختی در شرایط مختلف نور تغییر می کند.آنها معمولاً روی گرم (130-180 درجه فارنهایت، 55-80 درجه سانتیگراد) با فشار بالا اسپری می شوند تا برف، یخ و یخ زدگی را از بین ببرند. معمولاً برای کمک به شناسایی و کاربرد آنها به رنگ نارنجی رنگ می شوند. سیالات نوع II شبه پلاستیک هستند، به این معنی که حاوی یک عامل غلیظ کننده پلیمری برای جلوگیری از جریان فوری آنها از سطوح هواپیما هستند.همچنین برای کمک به شناسایی و کاربرد به رنگ نارنجی رنگ می شود. نوع IV ویسکوزیته بالاتری دارد و با آب مخلوط نمی شود. همچنین به صورت سرد روی سطح قرار می گیرد. این مایع از سطوح بحرانی هواپیما در برابر انباشته شدن نزولات جوی یخ زده در زمانی که هواپیما در انتظار بلند شدن است محافظت می کند.Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
smile260 smile016 :?:
تصویر

ارسال پست