خوب گفتم به صورت عامیانه و عمومی اونطور که بین تعمیر کارها رسم هست توی این مقاله کوتاه استفاده کردممسافر خسته نوشته شده:عزيزم شما در مورد كلاچ هيدروليكي يه چيزايي گفتي. نه در مورد گيربكس اتومات
در ضمن:1-كلاچ هيدروليكي اسمش (تورك كونورتور)هست
2-در ضمن كلاچ هيدروليكي از سه قسمت پره اي تشكيل شده:1-پمپ(كه به فلايويل وصل است)2-توربين(كه به ورودي گيربكس متصله)3-استاتور يا انعكاس كننده(كه روي يك كلاچ يكطرفه قرار داره)وكارش تغيير جهت روغن گردابي و همسوكننده روغن برگشتي توربين به روغن پمپ
3-درضمن استاتور باعث افزايش گشتاور به نسبت1به2 ميشه البته تا زماني كه دور پمپ از توربين بيشتر باشد
4-در ضمن اگه استاتور نباشه مشكل اساسي پيش نمي آيد.فقط گشتاور كلاچ كمتر و روغن داغتر ميشه. اتومبيل هاي اتومات قديمي استاتور نداشتن.هنگاميكه دور پمپ با توربين تقريباُ يكي شد در اين موقع استاتور در روي كلاچ يكطرفه خود هم جهت با پمپ و توربين كوپل شده و مجموعه باهم ميچرخد و نيرو بدون تغيير از موتور به گيربكس انتقال پيدا ميكنه در اين زمان استاتور هيچ كاري انجام نمي دهد
5-در ضمن هر چي گاز بدهيد فشار روغن زياد نميشه بلكه با گاز دادن دور موتور بيشتر و سرعت روغن پرتاب شده از پمپ به تور بين بيشتر ميشه كه همين باعث افزايش دور ورودي گيربكس و افزايش دور چرخها ميشه
6-اينكه گفتي:(مراد از توربین همون تورک کونورتور هست)يعني چيييييي؟؟؟؟ توربين خودش يك عضو از تورك كنورتور است
شما كه از ديزل سر رشته دارين! سوال : موتور ديزل چرا ميكوبه؟ و چطور؟؟؟؟
چرا سيلندر 2 و 5 موتور بنز 1921 (ده تن) بيشتر از بقيه پيستون مي گيره؟؟؟؟؟
در اصطلاح مرسوم بین تعمیرکارها به تورک کونورتور میگن توربین اونا همیشه اصطلاحات خاص خودشون رو دارن این تنها در مورد تورک کونورتور به زبان عامیانه بود نه تخصصی
با افزایش دور موتور فشار روغن ارسالی پمپ حرکت که غیر از پمپ خود تورک است افزایش می یابد در نتیجه گردش پمپ تورک روغن فرستاده شده توسط پمپ حرکت به گردش در خواهد امد و باعث گردش توربین و انتقال نیرو به گیربکس شده
افزایش گرمای مبدل گشتاور حاصل افزایش گشتاور خروجی است
برای جلوگیری از افزایش حرارت زیاد که باعث آسیب فراوان به قطعات می شود و افزایش کار آیی استاتور در کنار دو عنصر دیگر قرار گرفته
وجود استاتور تنها در زمانی کمرنگ می شود که دور پمپ و توربین یکی شود در این حالت در نمونه
مبدلهایی که استاتور ثابت نیست و از کلاچ یکطرفه (جغجغه اصطلاح عامیانه) بهره میبرد استاتور از حالت ثابت آزاد شده و بی تاثیر می شود و شروع به چرخیدن می کند در خلاف جهت عقربه های ساعت
عمل استاتور ایجاد فرصت جهت شتاب گرفتن روغن و در نتیجه افزایش گشتاور تولیدی است و دیگر جهت دادن به روغن خروجی توربین و هم جهت کردن آن با روغن پمپ است
انحنا پره های استاتور به گونه ایست که این عمل هخم جهت کردن را عملی می سازد
در این حالت روغن به جای اینکه مانع کار پمپ شود اکنون انرژی غیر مصرفی آن به پمپ کمک می کند
در مورد سیوال دیزل
منظور از کوبیدن چیه؟
صدای خاصی که با افزایش دور موتور بالا میره؟
صدا خفیفه و............
باید دونست که وضعیت موتور چیه؟
من متخصص و یا تعمیرکار بنز نیستم اما علت گرفتن پیستون تو خونه های خاص
نوع سیستم خنک کننده و کانالهای تعبیه شده آب درون سیلندر و سرسیلندر و دور بودن بعضی از خونه های سیلندر مثل خانه 6 در موتورهای 6 سیلندر باعث گرفتگی پیستون توی خانه های خاص موتور میشه (درباره علل گرفتن پیستون خانه های خاص سیلندر)
و یکی دیگه از دلایلش عدم روغنکاری مناسب پیستون هست باید دید این نوع سیلند دارای روغن پاش برای پیستون هست یا نه در صورت وجود روغن پاش گررفته یعنی در اثر وجود اشغال نمی تونه درست روغنکار پیستون رو انجام بده
با کاهش روغنکاری پیستون رینگها حالت فنری خود را از دست می دهند و در نتیجه باعث افزایش بخار موتور شده( یعنی فرار گازهای درون سیلندر به درون موتور و کثیف شدن روغن با سرعت بیشتری )
افزایش حرارت و داغ شدن موتور در اثر اخلال در سیستم خنک کننده و یا فرستادن سوخت زیاد از علل اصلی گرفتگی پیستون است
و دیگر علل گرفتگی پیستون جنس نامرغوب بوش و پپیستون
و رینگ
و دیگری خلاصی نامناسبی است که در تراشکاری بین پیستون سیلندر در موتورهای عموما بوش خشک و یا موتورهایی که بوش ندارند یعنی سطح سیلندر (برقو) در نظر گرفته می شود