كتابخانه شبكه فيزيك هوپا

مدیران انجمن: parse, javad123javad

نمایه کاربر
klausmeister

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۸/۳/۳۱ - ۱۰:۰۸


پست: 200

سپاس: 69


تماس:

تاریخچۀ فرهنگیِ فیزیک

پست توسط klausmeister »

تاریخچۀ فرهنگیِ فیزیک
نویسنده: کارُلی سیمُنی (Károly Simonyi )

در حالی که دانش فیزیک یک چشمه به طور مداوم, در فن آوری و درک در مورد جهان ما ,در حال تکامل است؛ آنها اینقدر تخصصی شده اند و خیلی به پیشنیاز دانش تکیه میکنند که برای بسیاری از مردم امروز شکاف میان علوم و علوم انسانی همینگونه بیشتر به نظر می رسد.
در تاریخچۀ فرهنگی فیزیک (A Cultural History of Physics)، کارُلی سیمُنی دانشمند مجارستانی و مربی در پر کردن این شکاف با توصیف روش تجربی و تفسیرهای نظری که دانش علمی را , از دوران باستان تا به امروز ، ایجاد کردند در یک محیط فرهنگی که در آن تشکیل شده بود موفق می شود.
بر خلاف هر اثر هنری دیگر در نوع خود، این کتاب اندیشه آفرین سیمُنی تعامل علم و علوم انسانی را برای انتقال تعجب و هیجان توسعه علمی, در سراسر سنین, بررسی میکند.
این صفحات شامل گزیده های فراوانی از منابع اصلی، یک آرایه وسیعی از توضیحات واضح و ساده ، و ثروت شگفت آور از بینش ، پیشرفت تاریخی علم را آشکار و از خوانندگان به یک گفت و گو با ذهن های بزرگ علمی دعوت میکند که درک فعلی ما را از فیزیک شکل دادند.
این کتاب به زیبایی نشان داده شده است ، با دقت در محتوای علمی و گسترده در چشم انداز تاریخی و فرهنگی آن، یک مرجع با ارزش برای دانشمندان و الهام بخش دانشمندان مشتاق و انسان گرایان خواهد بود که بر این باورند که علم یک بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ما است .
این کتاب نخست به مجارستانی و سالهی دیگر به آلمانی و سپس به انگلیسی برگردانده شد.

https://www.mediafire.com/folder/f8wlomhehyhb3/Public

نمایه کاربر
steve jobs

محل اقامت: اصفهان

عضویت : جمعه ۱۳۹۲/۶/۲۹ - ۱۰:۳۱


پست: 268

سپاس: 100

جنسیت:

Re: كتابخانه شبكه فيزيك هوپا

پست توسط steve jobs »

"مبانی فیزیک هسته ای می یر هوف"
http://www.mediafire.com/view/?xb6xmpy7bx56bzh
Some people dream of success while others wake up and work hard at it
Winston Churchill

نمایه کاربر
دوستدار فیزیک

نام: احمد روزگار

عضویت : جمعه ۱۳۹۲/۸/۱۰ - ۱۴:۵۴


پست: 8

سپاس: 3

جنسیت:

Re: كتابخانه شبكه فيزيك هوپا

پست توسط دوستدار فیزیک »

دوستان سلام
من هر کاری میکنم نمی تونم لینک ها رو باز کنم یا فیلترن یا پیدا نمیکنه
لطفا کمکم کنید

نمایه کاربر
javad123javad

نام: Javad

محل اقامت: NoWhere

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۷/۳/۲ - ۱۱:۱۷


پست: 912

سپاس: 211

جنسیت:

Re: كتابخانه شبكه فيزيك هوپا

پست توسط javad123javad »

دوستدار فیزیک نوشته شده:دوستان سلام
من هر کاری میکنم نمی تونم لینک ها رو باز کنم یا فیلترن یا پیدا نمیکنه
لطفا کمکم کنید
عنواین کتاب یا شماره پست های مربوطه را قرار دهید تا مجدداْ بارگذاری گردند.

nasim59

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۴/۲۹ - ۱۱:۵۱


پست: 11



الکتریسیته و مغناطیس

پست توسط nasim59 »

تصویر
سال 2013 | 853 صفحه | ISBN: 9781107014022 | 13,31 MB | ebook download
معرفی: کتاب درسی کلاسیک Edward M. Purcell به‌مدت ۵۰ سال به معرفی دنیای الکتریسیته و مغناطیس برای دانشجویان پرداخته است.
ویرایش سوم کتاب “الکتریسیته و مغناطیس″ کاملا به‌روز شده است و اکنون در واحدهای SI قرار دارد. این کتاب شامل صدها نمونه، مسئله و آمار و ارقام جدید می‌باشد و مباحثی از کاربردهای دنیای واقعی را ارائه می‌دهد.
با استفاده از یک رویکرد غیرسنتی، مغناطیس به‌عنوان یک پدیده نسبیتی در نظر گرفته شده است.
مفاهیم ریاضی به‌صورت موازی با موضوعات فیزیک معرفی می‌شوند که این امر باعث وضوع انگیزه‌ها می‌شود.

nasim59

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۴/۲۹ - ۱۱:۵۱


پست: 11



فیزیک دانشگاه با فیزیک مدرن

پست توسط nasim59 »

تصویر
سال 2011 | 1600 صفحه | ISBN: 9780321696861| 29,7 MB | pdf
معرفی: ویرایش سیزدهم کتاب “فیزیک دانشگاه با فیزیک مدرن” همچنان به تعیین معیار برای وضوح و دقتی که با آموزش موثر و نوآوری مبتنی بر تحقیق ترکیب شده‌است، می‌پردازد.
فیزیک دانشگاه به‌جهت مجموعه‌ منحصر‌به‌فرد، گسترده، عمیق و متفکرانه خود از ابزارهای کلیدی نمونه‌های کار‌شده برای توسعه درک فیزیکی و همچنین مهارت‌های حل مسئله، شناخته شده‌است.
ویرایش سیزدهم کتاب، تمام مثال‌ها و استراتژی‌های حل مسئله را اصلاح کرده تا مختصرتر و مستقیم‌تر باشد.
درعین‌حال رویکرد‌های ساخت‌یافته، سازگار و تمرکز قوی مدل‌سازی و همچنین ریاضی ویراش دوازدهم را حفظ کرده است.
در این ویرایش، برای کمک به دانشجویان در مواجهه با چالش‌ها و مسائل روتین، پل‌زدن به مسائل، به هر فصل اضافه شده‌است که یک مسئله چندمحتوایی و مشکل را مطرح می‌کند و یک راهنمای راه‌‌حل در قالبی از سوالات و نکات ارائه می‌دهد.

nasim59

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۴/۲۹ - ۱۱:۵۱


پست: 11



نور؛ فیزیک فوتون

پست توسط nasim59 »

تصویر
سال 2014 | 484 صفحه | ISBN: 9781439840436 | 5,52 MB | pdf
معرفی: از مباحث اولیه موج – ذره تا نظریه ریاضی الکترومغناطیس و کار انیشتین درزمینه تعیین میزان نور، شرح متفاوت از آنچه منجر به نور می‌شود برای بیش از ۳۰۰ سال وجود داشته است.
کتاب “نور؛ فیزیک فوتون” پدیده فوتون را از چندین دیدگاه بررسی می‌کند. این کتاب، اهمیت مطالعه فوتون به‌عنوان محتوای متعلق به یک خلاء جهانی (فضای عاری از ماده) را شرح می‌دهد.
این کتاب به هشت بخش تقسیم شده است که با بررسی جنبه‌های اپتیک کلاسیک در یک خلاء جهانی براساس اصول معادلات فضای آزاد ماکسول؛ آغاز می‌شود. سپس اشعه‌های نور و ژنودزیک‌ها را توصیف می‌دهد و یک شرح مختصر از نظریه ماکسول در نسبیت عام ارائه می‌دهد
نویسنده بعد از بحث درباره نظریه مکانیک موج فوتون، یک شرح تدریجی از رشته الکترومغناطیس ارائه می‌دهد و بر اپتیک کوانتوم تک‌فوتونی در فضای Minkowskian تاکید دارد. سپس بر فیزیک فوتون در منطقه حاشیه ماده تمرکز می‌کند و توجه ویژه‌ای بر فرآیندهای انتشار فوتون دارد. او همچنین نگاه نزدیک‌تری به دامنه منبع فوتون و میدان انتشاردهنده‌ها می‌اندازد که به‌درستی انتشار میدان فوتون در مجاورت و دور از حوزه منبع الکترونیک را توصیف می‌کند.
دو بخش آخر، خلاء فوتون و کوانتوم نور در فضای Minkowskian همچنین گرفتاری دو فوتون را به بحث می‌پردازد که مناسب که مناسب با biphoton در فضازمان است.

nasim59

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۴/۲۹ - ۱۱:۵۱


پست: 11



بیومکانیک پایه

پست توسط nasim59 »

تصویر
سال 2011 | 560 صفحه | ISBN: 9780073376448 | 20,34 MB | pdf
معرفی: کتاب “بیومکانیک پایه” پوششی متعادل از ساختار آناتومی، بیومکانیک و کاربردها، که توسط آکادمی بیومکانیک AAPERD توصیه شده است را ارائه می‌دهد. کاربردهای متعددی از ورزش، ارگونومی و زندگی روزانه، هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی به شرح ارتباط اصول بیومکانیکی فراتر از کارآیی ورزش حرفه‌ای‌ها و نسبت به زندگی روزانه، کمک می‌کند.
جنبه‌های کمی بیومکانیک در یک سبک قابل کنترل و تصاعدی ارائه شده است. همچنین شامل یک پیوست ریاضیات می‌باشد که به قابل دسترس بودن موضوعات برای تمام دانشجویان صرف‌نظر از سطح مهارت ریاضی آنها، کمک می‌کند.

nasim59

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۴/۲۹ - ۱۱:۵۱


پست: 11



فیزیک مکانیک کوانتومی

پست توسط nasim59 »

تصویر
سال 2013 | 400 صفحه | ISBN: 9780199688579 | 3,96 MB | pdf
معرفی: کتاب “فیزیک مکانیک کوانتومی” با هدف ارائه یک درک خوب از نحوه توصیف جهان مادی توسط مکانیک مواد به دانشجویان، نوشته شده است.
این کتاب نشان می‌دهد که تئوری، به‌طور طبیعی از کاربرد دامنه احتمال تا استنتاج احتمالات حرکت می‌کند.
کتاب پیش‌رو، تاکید می‌کند که حالت‌های ثابت،‌ انتزاع‌های ریاضی غیر فیزیکی هستند که ما را قادر به حل معادله حاکم بر نظریه و معادله وابسته به زمان شرودینگر؛ می‌سازد.

nasim59

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۴/۲۹ - ۱۱:۵۱


پست: 11



نظریه ریسمان و فیزیک ذرات

پست توسط nasim59 »

تصویر
سال 2012 | 688 صفحه | ISBN: 9780521517522 | 10,4 MB | pdf
معرفی: نظریه ریسمان یکی از فعال‌ترین شاخه‌های فیزیک نظری است و دارای پتانسیلی برای ارائه یک شرح واحد از تمام ذرات و تعاملات شناخته‌شده، می‌باشد. کتاب “نظریه ریسمان و فیزیک ذرات” یک معرفی سیستماتیک از این موضوع می‌باشد و شرح می‌دهد که چگونه نظریه ریسمان دنیای واقعی را به فیزیک ذرات متصل میسازد. این کتاب با هدف ارائه به دانشجویان فارغ‌التحصیل و پژوهشگرانی که در فیزیک انرژی بالا کار می‌کنند، نوشته شده است. درک موضوعات آن نیاز به دانش قبلی ندارد و تمام موارد مورد نیاز در فصل‌های مقدمه‌ای ارائه شده است.
این کتاب، پدیده‌شناسان ذرات را با اطلاعات مورد نیاز برای درک مدل‌‌سازی نظریه ریسمان آماده می‌کند و چندین روش جایگزین دقیق برای مدل‌سازی را شرح می‌دهد.

nasim59

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۴/۲۹ - ۱۱:۵۱


پست: 11



رادیوشیمی و شیمی هسته‌ای

پست توسط nasim59 »

تصویر
سال 2013 | 832 صفحه | ISBN: 9780124058972 | 39,97 MB | pdf
معرفی: کتاب “رادیوشیمی و شیمی هسته‌ای” یکی از اولین کتاب‌های مشهور در این زمینه می‌باشد که در ویرایش چهارم خود با آخرین تحولات صورت‌گرفته در تحقیقات و موضوعات داغ رایج، به‌روز شده است.
این کتاب، پرتو را از دیدگاه اتمی و مولکولی بررسی می‌کند و شامل تحول عنصری و اثرات واکنش، همچنین خواص فیزیکی، بهداشتی و پزشکی می‌باشد. دانشجویان، مدرسان و متخصصان رشته‌‌های مهندسی، شیمی، فیزیک و پزشکی از این منبع کلاسیک که پوشش جامعی از تاریخچه و اصول علمی تا تحولات اخیر صورت‌گرفته ارائه می‌دهد؛ بهره خواهند برد.

nasim59

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۴/۲۹ - ۱۱:۵۱


پست: 11



شتاب‌دهنده‌های ذرات، برخورددهنده‌ها و داستان فیزیک انرژی بال

پست توسط nasim59 »

تصویر
سال 2011 | 233 صفحه | ISBN: 9783642220630 | 4,54 MB | pdf
معرفی: Ouroboros یک مار کیهانی اساطیری شمالی می‌باشد که گفته شده است در اعماق دریا پیچ خورده است و به‌گونه‌ای که دمش را در دهان خود نگه‌داشته زمین را احاطه کرده است. در علم فیزیک، این مار یک استعاره برای جهان است،‌ مکانی که سر مار قرار دارد، نماد بزرگترین نهاد است به معنی کیهان و دم آن نماد کوچکترین یعنی ذرات بنیادی می‌باشد.
شتاب‌دهنده‌ها، برخورددهنده‌ها و ردیاب‌های ذرات توسط فیزیکدان‌ها و مهندسان جهت رمزگشایی ماهیت جهان ساخته شده‌اند.
کتاب “شتاب‌دهنده‌های ذرات، برخورددهنده‌ها و داستان فیزیک انرژی بالا” خوانندگان را از طریق علم پشت این ماشین تجربی هدایت می‌کند.
به کمک این ماشین تجربی هر مرحله از توسعه شتاب‌دهنده‌های ذرات به آشکارسازی اصول فیزیک کمک کرده است، و همچنین وجود ذرات بیشماری کشف شده است.
این کتاب همچنین در یکی از مباحث بسیار مهم خود به تشریح Large Hadron Collider، یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین ماشین‌های عملیاتی دنیا در یک دور تونل ۲۷ کیلومتری نزدیک ژنو می‌پردازد. این برخورد‌دهنده بزرگ ممکن است بسیاری از اصول تئوری ما درباره ماهیت ماده را اثبات یا رد کند.

nasim59

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۴/۲۹ - ۱۱:۵۱


پست: 11



نظریه حالت دینامیک واکنش مولکولی

پست توسط nasim59 »

تصویر
سال 2008 | 392 صفحه | ISBN: 9780199203864 | 2,79 MB | pdf
معرفی: کتاب “نظریه حالت دینامیک واکنش مولکولی” با یک موضوع مرکزی در میان رابط بین مفاهیم شیمی و فیزیک سروکار دارد و آن درک چگونگی تحول ماده در سطح اتمی است. و در مورد واکنش‌های شیمیایی در سطح اتمی به صورت کاملا جزئی به بحث پرداخته است.
این کتاب براساس قوانین فیزیکی تهیه شده است و برای پیش‌بینی نتایج حاصل از واکنش‌های شیمیایی بر یک چهارچوب نظری تمرکز دارد. سبک نوشتاری کتاب کاملا سیستماتیک می‌باشد. همچنین بر مفاهیم اصلی و وضوح در ارائه توجه خاصی داشته است.
در این کتاب واکنش‌های ابتدایی براساس مکانیک کوانتوم و مکانیک آماری یا به عنوان یک تقریب، مکانیک کلاسیک، دینامیک تک و یا دو مولکولی، شرح داده شده است.

nasim59

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۴/۲۹ - ۱۱:۵۱


پست: 11



فیزیک حالت جامد

پست توسط nasim59 »

تصویر
سال 2013 | 872 صفحه | ISBN: 9780123850300 | 9,94 MB | pdf
معرفی: کتاب “فیزیک حالت جامد” یک کتاب درسی برای دانشجویان رشته فیزیک، علم مواد، شیمی و مهندسی می‌باشد. این کتاب یک ارائه جدید از اصول نظری و کاربرد ساختار کوانتومی ماده و مواد می‌باشد.
ویرایش دوم کتاب، پوششی به‌هنگام از مهم‌ترین پیشرفت‌های علمی در آخرین دهه (به‌ویژه در سیستم‌های بعد پایین و انتقال کوانتومی) ارائه می‌دهد.
این کتاب به ایجاد درک خواننده از پیشرفت‌های جدید در فیزیک ماده چگال با ریاضیات دقیق و درعین حال روشن، کمک می‌کند.
نمونه‌های کتاب، یک بخش جدایی‌ناپذیر از متن می‌باشد و به‌دقت برای اجرای اصول اساسی نشان داده‌شده در متن به موضوعات فعال کنونی در پژوهش؛ طراحی شده است.

nasim59

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۴/۲۹ - ۱۱:۵۱


پست: 11



ابزارهای ریاضی در فیزیک

پست توسط nasim59 »

تصویر
سال 2010 | 496 صفحه | ISBN: 9780486482125 | 2,62 MB | pdf
معرفی: داشتن جواب صحیح،‌ درک شما از آن موضوع را تضمین نمی‌کند.
کتاب “ابزارهای ریاضی در فیزیک”،‌ مشوق توسعه درک دانشجویان به شمار می‌آید.
این کتاب اصیل با یک بازبینی پایه‌ای از ریاضیات و پیشروی به سمت سری‌های نامتناهی، جبر پیچیده، معادلات دیفرانسیل و سری‌های فوریه آغاز می‌شود.
فصل‌های موفق این کتاب موضوعاتی مانند حساب‌های چندمتغیره و برداری،‌ معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی، آنالیز عددی و پیچیده، آنالیز پیچیده و مسائل بیشتر از این را بررسی می‌کند.

ارسال پست