سرعت تله پورت

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
stanly

نام: م.گ

محل اقامت: کی اف

عضویت : جمعه ۱۳۹۴/۱۰/۲۵ - ۰۱:۰۶


پست: 362

سپاس: 117

جنسیت:

سرعت تله پورت

پست توسط stanly »

با سلام به همگی.یه سوال خیلی مهم برام پیش اومده.
درباره سرعت تله پورت کدوم گزینه درسته؟
1-کاملا انی
2-سریعتر از نور ولی انی نیست
3-با سرعت نور
هر منبعی در این باره یه چیزی میگه.

نمایه کاربر
thetime

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۱۲/۲۴ - ۱۶:۲۵


پست: 369

سپاس: 93

جنسیت:

Re: سرعت تله پورت

پست توسط thetime »

هنوز تله پورت یک امر تخیلی هست و چیزی علمی نیست که بتوان برای آن مرجع یا منبعی جهت صحت کلام در نظر گرفت.
اما اغلبا می گویند که تله پورت اگر می خواهد واقعی شود چون حجم زیادی از اطلاعات کوانتومی باید منتقل شود پیشنهاد میشود که انتقال با استفاده از درهم تنیدگی کوانتومی (که هنوز محقق نشده) انجام شود و همانطور که میدانید در درهم تنیدگی کوانتومی وضعیت کوانتومی به طور آنی و با شکستن سرعت نور رخ می دهد. یعنی کاملا آنی

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: سرعت تله پورت

پست توسط Paradoxy »

محقق شده. اطلاعاتتون رو بروز کنید. هم درهم تنیدگی انجام شده بار ها و هم تلپورت، البته در سطح کوانتومی. پس فکر می کنید چطور نظریه کوانتوم با وجود پارادوکس EPR داره به حیاتش ادامه میده؟

نمایه کاربر
stanly

نام: م.گ

محل اقامت: کی اف

عضویت : جمعه ۱۳۹۴/۱۰/۲۵ - ۰۱:۰۶


پست: 362

سپاس: 117

جنسیت:

Re: سرعت تله پورت

پست توسط stanly »

حق با جناب پارادوکسیه.تله پورت در مقیاس کوانتومی انجام شده
http://bigbangpage.com/?p=35951
اما پس چرا اونو به صورت(تبدیل ماده و انرژی به داده های نوری)تعریف میکنن؟حتی تو اون متن بالا هم اخرش نوشته در کثری از ثانیه.در ضمن میدونیم برای اینکه سرعت انی باشه،مخرج فرمول سرعت یعنی زمان باید صفر باشه.این صفری که برای درهم تنیدگی و البته خصوصا تله پورت به کار میبریم،حدیه یا مطلق؟
چرا بعضی منابع اونو تبدیل به نور معرفی میکنن
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D9 ... 8%AF%DB%8C
http://bigbangpage.com/?p=24546
و بعضی دیگه انی
http://bigbangpage.com/?p=17742

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: سرعت تله پورت

پست توسط Paradoxy »

بی سوادیه مترجم، فقط از سایتای انگلیسی معتبر باید این اخبار رو خوند. همون ویکی پدیا انگلیسیش رو برات لینک دادم ترجمه کردم، یادت نیست؟
بعدم دیگه سرعتی وجود نداره عزیز جانم، جسمت که مسافتی رو طی نکرده که بخواد سرعت داشته باشه سرعتش ۰ ه.

نمایه کاربر
stanly

نام: م.گ

محل اقامت: کی اف

عضویت : جمعه ۱۳۹۴/۱۰/۲۵ - ۰۱:۰۶


پست: 362

سپاس: 117

جنسیت:

Re: سرعت تله پورت

پست توسط stanly »

paradoxy نوشته شده:بی سوادیه مترجم، فقط از سایتای انگلیسی معتبر باید این اخبار رو خوند. همون ویکی پیدا انگلیسیش رو برات لینک دادم ترجمه کردم، یادت نیست؟
بعدم دیگه سرعتی وجود نداره عزیز جانم، جسمت که مسافتی رو طی نکرده که بخواد سرعت داشته باشه سرعتش ۰ ه.

در هر حال تو تله پورت ما جسم رو به داده هایی تبدیل میکنیم و با انتقال به جایی دیگه،اونو دوباره بازیابی میکنیم.خب این انتقال داده ها هیچ زمانی نداره(حتی اگه سریعتر از نور باشه)
درباره ویکی پدیا،من کل لینک انگلیسی رو تو google translate ترجمه کردم و چیزی درباره انی بودن اون ننوشته بود(البته درسته که تله پورت رو تبدیل ماده و انرژی به هم معنی نکرده بود)
https://en.wikipedia.org/wiki/Teleportation
انتقال از راه دور
از ویکیپدیا، دانشنامه آزاد
برای دیگر کاربردها، انتقال (ابهامزدایی) را ببینید.
انتقال از راه دور و یا teletransportation انتقال نظری ماده یا انرژی را از یک نقطه به نقطه دیگر بدون تراورس فضای فیزیکی بین آنها است. این یک موضوع مشترک در ادبیات علمی تخیلی، فیلم، بازی های ویدئویی، و تلویزیون است.

از سال 1993، انتقال از راه دور تبدیل شده است به یک موضوع داغ در مکانیک کوانتومی، یعنی دولت، انرژی و انتقال ذرات.

مطالب [پنهان]
1 ریشهشناسی
2 داستان
3 علم
انتقال از راه دور 3.1 دولت
انتقال از راه دور 3.2 انرژی
انتقال از راه دور 3.3 ذرات
4 همچنین نگاه
5 پیوند به
6 مطالعه بیشتر
ریشه شناسی [منبع ویرایش]

این بخش نیاز به استناد اضافی برای تأیید. لطفا این مقاله را بهبود با اضافه کردن استناد به منابع معتبر. اطلاعات بدون مرجع ممکن است مشکل ایجاد کرده و پاک شوند. (مارس 2014) (بدانید چگونه و چه زمانی این پیام را حذف قالب)
استفاده از اصطلاح دوربری برای توصیف جنبش فرضی از اشیاء مادی بین یک مکان و دیگر بدون لحاظ جسمی تراورس فاصله بین آنها به عنوان اوایل به عنوان سال 1878. مستند شده است [1] [2]

نویسنده آمریکایی چارلز فورت با داشتن ابداع انتقال کلمه در سال 1931 [3] [4] برای توصیف ناپدید شدن عجیب و غریب و ظاهر ناهنجاری، که او پیشنهاد ممکن است متصل می شود. همانطور که در استفاده از قبل از آن، او تلویزیون پیشوند یونانی (به معنی "دور") به ریشه portare فعل لاتین پیوست (به معنی "حمل"). [نیازمند منبع] اولین استفاده رسمی فورت کلمه در دوم رخ داده است فصل از 1931 کتاب خود پایین: [5]

عمدتا در این کتاب من باید بر نشانه تخصص وجود دارد که یک نیروی transportory که من باید انتقال پاسخ وجود دارد. من باید از داشتن مونتاژ دروغ، نخ، مضر، و خرافات متهم کرد. به برخی از درجه من فکر می کنم، خودم. تا حدی، من نمی کنند. من پیشنهاد داده است.

فورت پیشنهاد کرد که انتقال از راه دور ممکن است مختلف پدیده های ماوراء الطبیعه گفته را توضیح دهد. [نیازمند منبع] معلوم نیست که آیا قلعه با استفاده قبلی از "دوربری" آشنا بود.

teletransportation کلمه، که گسترش می یابد، به صورت مختصر به مدت فورت، برای اولین بار در تناقض teletransportation درک پارفیت، یک ورزش فکری در هویت در 1984 دلایل کتاب و افراد منتشر شده استفاده شد. [نیازمند منبع]

داستان [منبع ویرایش]
نوشتار اصلی: انتقال در داستان
اولین داستان ضبط شده از یک "فرستنده ماده" ادوارد صفحه میچل "مرد بدون بدن" در سال 1877. [6]

همچنین فیلم پرواز (1958) و 1957 داستان به همین نام را مشاهده کنید.

در قسمت 20 برنامه کودکان جری و سیلویا اندرسون، سنگ اسمانی بزرگ XL5، قبل از ظهور ستاره بازحمت حرکت کردن و حمل و نقل، آن تولید شده در سال 1962، Nutopians یک "حمل و نقل ماده" مورد استفاده برای dematerialise و rematerialise مردم بین سیاره و یک بیگانه کشتی بر خلاف حمل و نقل بعد از شهرت پیشتازان فضا است.

در حمل و نقل پیشتازان فضا، که مفهوم انتقال از راه دور به دانش محبوب به ارمغان آورد، دو مرحله اساسی از فرایند هستند مادیتزدایی و rematerialization؛ در دوران قبل از هر گونه ایجاد CGI ممکن بود. جلوه های بصری برقراری ارتباط این فرآیندها به تماشاگران "با حذف ذرات ریز از فویل آلومینیوم و پودر پرکلرات آلومینیوم در برابر یک ورق سیاه و سفید از مقوا و عکاسی آنها را از طرف توسط یک نور روشن روشن ایجاد شد. [...] در این استودیو آزمایشگاه، بعد از فیلم توسعه داده شد، بازیگران محو شدن قرار گرفتند و آلومینیوم تکان و لرزش بال محو شدن در، و یا بالعکس. "[7] با توجه به بررسی های انجام شده توسط غیررسمی لاورنس کراوس در محوطه دانشگاه خود را انجام" تعداد زیادی از مردم در ایالات متحده آمریکا که عبارت به رسمیت نمی شناسد، پرتو من تا، اسکاتی، تقریبا به تعداد زیادی از مردم که هرگز از سس گوجه فرنگی را شنیده اند قابل مقایسه است. »[8]

او در کتاب خود، فیزیک پیشتازان فضا، پس از توضیح تفاوت بین حمل و نقل اطلاعات و حمل و نقل اتم واقعی، کراس اشاره می کند که "نویسندگان پیشتازان فضا به نظر می رسد هرگز به رو آن را دقیقا روشن چه می خواهند حمل و نقل را انجام دهد. آیا حمل و نقل ارسال اتم ها و بیت، و یا فقط بیت " او اشاره می کند که با توجه به تعریف کانن از حمل و نقل اول به نظر می شود این مورد است، اما این که تعریف مغایر با تعدادی از برنامه های کاربردی، به ویژه حوادث، مربوط به حمل و نقل، که به نظر می رسد تنها شامل حمل و نقل اطلاعات است، برای مثال روشی که در آن از آن جدا کرک به دو نسخه در قسمت "دشمن درون" و یا روشی که در آن ریکر به طور مشابه در قسمت "شانس دوم" تقسیم می شود. [9]

کراس می نویسد که به منظور "dematerialize" چیزی به منظور دستیابی به انتقال از راه دور ماده، انرژی پیوند اتم ها و احتمالا که از همه هسته آن را به بر طرف شود. او اشاره می کند که انرژی اتصال الکترون در اطراف هسته کوچک نسبت به اتصال انرژی است که هسته با هم نگه دارید است. او اشاره می کند که "اگر ما برای گرم کردن هسته به حدود 1000 میلیارد درجه (حدود یک میلیون بار داغ تر از درجه حرارت در هسته خورشید)، و سپس نه تنها کوارکها در داخل از دست دادن انرژی اتصال خود را، اما در حدود این دما ماده تقریبا به طور ناگهانی همه از جرم آن را از دست خواهد داد. ماده را به تابش یا به نوبه خود، در زبان حمل و نقل ما، ماده dematerialize خواهد شد. [...] در واحد انرژی، این به معنی این ارائه حدود 10 درصد از باقی جرم پروتون و نوترونها در شکل گرما است. به حرارت تا یک نمونه به اندازه یک انسان به این سطح در نتیجه نیاز، در حدود 10 درصد از انرژی مورد نیاز برای نابودی مواد یا انرژی معادل یک صد بمب های هیدروژنی 1-مگاتن . »[10]

علم [منبع ویرایش]
به طور کلی، غیر ممکن است برای دوربری یک شیء یا انسان، اما ممکن است انتقال از راه دور در جهان میکروسکوپی وجود دارد. اعتقاد بر این وجود دارد که سه نوع از انتقال از راه دور در مکانیک کوانتومی و الکترودینامیک کوانتومی: انتقال از راه دور دولت، انتقال از راه دور انرژی، انتقال ذرات.

انتقال از راه دور دولت [ویرایش منبع]
نوشتار اصلی: انتقال اطلاعات کوانتومی
در سال 1993، بنت و همکاران [11] پیشنهاد کرد که یک حالت کوانتومی یک ذره می تواند به ذرات دور دیگر teleported، اما دو ذره را در تمام حرکت نمی کند. این انتقال از راه دور دولت نامیده می شود. هستند بسیاری از زیر مقالات تئوریک و تجربه منتشر شده است. محققان بر این باورند که انتقال اطلاعات کوانتومی را پایه و اساس محاسبه کوانتومی و ارتباطات کوانتومی است.

انتقال از راه دور انرژی [ویرایش منبع]
نوشتار اصلی: انتقال از راه دور انرژی کوانتومی
در سال 2008، M. Hotta است [12] پیشنهاد کرد که ممکن است ممکن است به دوربری انرژی با بهره برداری از نوسانات انرژی کوانتومی از یک حالت خلاء گرفتار یک میدان کوانتومی. این انتقال از راه دور انرژی به نام. برخی از مقالات منتشر شده اما هیچ تأیید تجربی وجود دارد.

انتقال از راه دور ذرات [ویرایش منبع]
در سال 2016، Y. وی پیشنهاد کرد که خود ذرات می تواند از جایی به جای دیگر دوربری. [13] این انتقال از راه دور ذرات نامیده می شود. با استفاده از این مفهوم، ابررسانایی می توان به عنوان انتقال از راه دور برخی از الکترونها در ابررسانا و ابرسیالیت به عنوان انتقال از راه دور از برخی از اتم ها در لوله های تلفن همراه مشاهده شده است. فیزیکدانان در حال تلاش به منظور بررسی این مفهوم تجربی.

نمایه کاربر
thetime

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۱۲/۲۴ - ۱۶:۲۵


پست: 369

سپاس: 93

جنسیت:

Re: سرعت تله پورت

پست توسط thetime »

paradoxy نوشته شده:محقق شده. اطلاعاتتون رو بروز کنید. هم درهم تنیدگی انجام شده بار ها و هم تلپورت، البته در سطح کوانتومی. پس فکر می کنید چطور نظریه کوانتوم با وجود پارادوکس EPR داره به حیاتش ادامه میده؟


حرفتون درسته تلپورت انجام شده، ولی با نور.
بازم حرفتون درسته درهم تنیدگی انجام شده ولی بدون انتقال اطلاعات.

البته که به نظر میاد انواع تلپورتینگ داریم، ولی چیزی که منظورم بود و خیلی جاها خوندم تلپورتیه که همرا با انتقال اطلاعات به روش درهم تنیدگی کوانتومی باشه اونموقع میشه یک جسمو به طور آنی مثلا از زمین به مریخ منتقل کرد.

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: سرعت تله پورت

پست توسط Paradoxy »

تبدیل به داده خودش داستان داره، شما در هم تنیدگی کوانتومی و عدم قطعیت رو خوب متوجه بشی، تلپورت هم درک میکنی انی بودنش رو. چون اگه نقل بر انتقال اطلاعات باشه، نسبیت نقض میشه. تونل زنی کوانتومی هم همینطور. اونم انگلیسیش رو بخون شده از گوگل ترنسلیت کمک بگیری بگیر.

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: سرعت تله پورت

پست توسط Paradoxy »

thetime نوشته شده:
paradoxy نوشته شده:محقق شده. اطلاعاتتون رو بروز کنید. هم درهم تنیدگی انجام شده بار ها و هم تلپورت، البته در سطح کوانتومی. پس فکر می کنید چطور نظریه کوانتوم با وجود پارادوکس EPR داره به حیاتش ادامه میده؟


حرفتون درسته تلپورت انجام شده، ولی با نور.
بازم حرفتون درسته درهم تنیدگی انجام شده ولی بدون انتقال اطلاعات.

البته که به نظر میاد انواع تلپورتینگ داریم، ولی چیزی که منظورم بود و خیلی جاها خوندم تلپورتیه که همرا با انتقال اطلاعات به روش درهم تنیدگی کوانتومی باشه اونموقع میشه یک جسمو به طور آنی مثلا از زمین به مریخ منتقل کرد.


به دستتون درد نکنه! با الکترونم انجام دادن اینطور که یادمه. یعنی چی بدون انتقال اطلاعات؟ ببینید شما میتونید با برهمزدن اطلاعات توی نقطه a ، همون اطلاعات رو توی نقطه b ظاهر کنید. به شکل آنی. البته درسته ها، واقعا اون اطلاعات انتقال پیدا نمیکنن، ما شبیه سازیشون میکنیم تو یه جای دیگه. جسمی که میخواد انتقال پیدا کنه هم تجزیه میکنیم، تلپورت میکنیم، سرهم بندی میکنیم به همین سادگی

نمایه کاربر
thetime

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۱۲/۲۴ - ۱۶:۲۵


پست: 369

سپاس: 93

جنسیت:

Re: سرعت تله پورت

پست توسط thetime »

paradoxy نوشته شده:
thetime نوشته شده:
paradoxy نوشته شده:محقق شده. اطلاعاتتون رو بروز کنید. هم درهم تنیدگی انجام شده بار ها و هم تلپورت، البته در سطح کوانتومی. پس فکر می کنید چطور نظریه کوانتوم با وجود پارادوکس EPR داره به حیاتش ادامه میده؟


حرفتون درسته تلپورت انجام شده، ولی با نور.
بازم حرفتون درسته درهم تنیدگی انجام شده ولی بدون انتقال اطلاعات.

البته که به نظر میاد انواع تلپورتینگ داریم، ولی چیزی که منظورم بود و خیلی جاها خوندم تلپورتیه که همرا با انتقال اطلاعات به روش درهم تنیدگی کوانتومی باشه اونموقع میشه یک جسمو به طور آنی مثلا از زمین به مریخ منتقل کرد.


به دستتون درد نکنه! با الکترونم انجام دادن اینطور که یادمه. یعنی چی بدون انتقال اطلاعات؟ ببینید شما میتونید با برهمزدن اطلاعات توی نقطه a ، همون اطلاعات رو توی نقطه b ظاهر کنید. به شکل آنی. البته درسته ها، واقعا اون اطلاعات انتقال پیدا نمیکنن، ما شبیه سازیشون میکنیم تو یه جای دیگه.


مشکل درهم تنیدگی کوانتومی اینه که با آشکار سازی ویژگی های یک ذره، حالت مکمل اون ویژگی تو ذره درهم تنیدش ظاهر میشه، اما همین کار باعث فروریزش تابع موج و سامانه کوانتومی میشه یعنی درهم تنیدگی از بین میره و نمیشه اطلاعاتی رو به یک ذره داد تا مثلا تو ذره ی دیگه ظاهر بشه.
تا جایی که میدونم تا حالا نتونستن آزمایشی رو انجام بدن که بتونن با استفاده از درهم تنیدگی کوانتومی اطلاعاتی رو از یک مکان به مکان دیگه منتقل کنن.

نمایه کاربر
ghm

محل اقامت: شیراز

عضویت : چهارشنبه ۱۳۹۲/۵/۹ - ۲۱:۰۸


پست: 211

سپاس: 144

جنسیت:

تماس:

Re: سرعت تله پورت

پست توسط ghm »

باید آنی باشه ولی خود سرعت موج هم باید در نظر گرفته بشه . باید تابع موج گسترده شده باشه و با سرعت موج خودش به نقاط مورد نظر منتشر شده باشه تا بعد از جایگزیدگی درباره تلپپورت آنی در مکانی تصادفی صحبت کنیم.
˙ ·٠•♥ السلام علی بقیه الله فی ارضه ♥•٠·˙

user8604

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۵/۱۲/۹ - ۱۷:۳۱


پست: 3288

سپاس: 877

Re: سرعت تله پورت

پست توسط user8604 »

فرآیند آنی هست ولی نسبیت نقض نمیشه!

نمایه کاربر
assarzadeh

نام: امیر عصارزاده

عضویت : جمعه ۱۳۹۳/۱۰/۱۲ - ۲۱:۱۹


پست: 160

سپاس: 88

جنسیت:

تماس:

سرعت تله پورت

پست توسط assarzadeh »

با سلام خدمت دوستان
ببینید آقای stanly؛ اونچه مسلمه اینه که با توجه به نظریه نسبیت، دو گزینه اولی که شما در شروع مبحث مطرح کردید در واقع یکی هستند. تعجب نکنید. نسبیت به ما میگه همه سرعتها (بجز سرعت نور) حتی سرعت بینهایت هم نسبی هستن. یعنی ممکنه از دید برخی ناظرین، تله پورت به صورت آنی رخ بده، اما این به این معنی نیست که این اتفاق از دید سایر ناظرین هم به طور آنی رخ میده. سایر ناظرین بسته به سرعت و جهت حرکتشون امکان داره وقوع این اتفاق رو با سرعتی کمتر از بینهایت تشخیص بدن؛ اما مسلماً سرعتهایی که همشون به وقوع این رخداد نسبت میدن بالاتر از سرعت نوره.

ارسال پست