گفتگو

مدیران انجمن: parse, javad123javad

نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 2668

سپاس: 4748

جنسیت:

تماس:

Re: گفتگو

پست توسط rohamavation »

مراحل اپلای برای کشورها و مقاطع تحصیلی و رشته ها متفاوته هر چند اصول کلی اون یکی هست .البته اینم بگم نظر افیسر سفارت در عدم ریجکت ویزای تحصیلی خیلی مهمه شرایط روحی و هم رفتار و پوشش و نحوه پاسخگویی شما با وجود تکمیل بودن مدارک خیلی مهمه مثال میپرسه قصد شما از ورود به انگلستان چیست؟
آیا در گذشته تجربه ورود به کشور انگلستان را داشتی .و
منبع مالی شما چیه ومحل اقامت و محل اقامت تو انگلیس و چه اقوامی دارین و سرپرست شما کیه چقدر زبان میدونی و....حتی میپرسهDo You Have A Girlfriend/Boyfriend?دوست دختر پسر داری خنده داره میپرسه بعد چرا اون دانشگاه انتخاب کردی ایا قصد موندن یا بازگشت داری شغل مادرت چیه و....و ممکنه سوالی دوباره به شکل دیگه تکرار کنه .خیلی کوتاه و درست جواب بدین همین .زیاد سخت نیست من چشمم به کارت رود به جلسه کنکور سال 98 شدم .البته پاره شده بود .و خط خطی تو کتاب فیزیک عمومی من بود .یادش بخیر تاریخ ازمون 13 تیر بود . تازه برنامه امتحانیمو 1398/3/2 هندسه 3و یکشنبه 5 هم فیزیک 3 و... چقدر گذشت .وای میخواستم برم دانشگاه ازاد .هوا تاریک بود حرکت کردیم صبح زود جلسه بودیم با تاکید مادرم .اومدم بیرون گفتم بد نبود که ابجیم گفت رهام بد نبود چیه میدونی که قبول نشی زندت نمیزارم .گفتم خدا به دادم برسه خراب نکنم خوبه و تو تعیین رشته تهران هوافضا میخواستمتصویر.ولی من تهران میخواستم .که مشهد قبول شدم .بازم خدارو شکر من تو انتخاب رشته فقط هر چی هوافضا بود زدم .هیچ رشته دیگه انتخاب نکردم و استرس داشتم .جالبه امیر دوستم با من بود مکانیک تهران اونم نظامی قبول شد من نمیخواستم تصویر
آخرین ویرایش توسط rohamavation دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ - ۱۰:۱۹, ویرایش شده کلا 9 بار
تصویر

نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 2668

سپاس: 4748

جنسیت:

تماس:

Re: گفتگو

پست توسط rohamavation »

معادل سازی واحدهای درسی خوب اینطوریه که ECTS در کل به معنای انتقال واحدهای درسی نظام آموزشی اروپا ست. درواقع ECTS نوعی سیستم انتقال نمره و تعداد واحدها بر اساس نظام آموزشی کشورهای اروپایه کار اصلی ارزیابی مدارک تحصیلی و دوره‌های آموزشی کشورهای دیگر برای انتقال به دانشگاه‌های واقع در اروپاست . طبق سیستم ECTS هرسال تحصیلی به‌صورت تمام‌وقت شامل ۶۰ واحد آموزشی است که معادل ۱۵۰۰-۱۸۰۰ ساعت درسی هست ببینید تو انگلیس ما کارشناسی 3 ساله هست اما شما 180واحد باید بگذرونید نه 150 واحد .حالا معدل چگونه معادل سازی میشه GPA مخفف عبارت Grade Point Average، مقیاسی یکسان برای تعیین سطح توانایی علمی دانشجویانه. اکثر دانشگاه‌ها برای پذیرش حداقل معدل را در نظر می‌گیرند که در صورت پایین‌تر بودن آن ریجکت خواهید شد خوب حالا مقیاس اینطوریه ۴.۰ ۱۸-۲۰ A
۳.۰ ۱۵-۱۷ B
۲.۰ ۱۲-۱۴ C
۰.۰ ۰-۱۱ F
یعنی 20 و 18 نداریم اساس همینه ولی بازم در معادل فرقی نداره شما بیا بر مبنای 4 یا 9 هست یا حروف
حال ما قابل توجه این است که دروس نظری که ارزش آن 2 واحد است در این سیستم می‌بایست 60 دقیقه در طول هفته تدریس شده و درس عملی که ارزش آن 4 واحده 120 دقیقه در طول هفته بر اساس سیستم ECTS تدریس بشن ببین X=a* nt / NT خوب شما یک X= تعداد واحدهای درسی در سیستم ECTS
a= تعداد واحدهای درسی در ایران
t = مدت زمان تدریس هر واحد درسی در طول هفته در ایران
T= مدت زمان تدریس هر واحد درسی در طول هفته در سیستم ECTS
n= تعداد هفته در طول ترم در سیستم آموزشی ایران
N= تعداد هفته در طول ترم در سیستم ECTS
درس نظری که ارزش آن 2 واحده در سیستم آموزشی ایران بین 90 دقیقه تا 120 دقیقه تدریس میشه و یا درس عملی که ارزش آن 3 واحده بنابر تعریف سیستم آموزشی دانشگاه بین 270 دقیقه تا 360 دقیقه تدریس نیشهالبته تعداد هفته تو اروپا معمولا 15 هفته هست .یک واحد آزمایشگاهی: 90 دقیقه ای ( 3,4 ) | 105 دقیقه ای ( 4 ) | 120 دقیقه ای ( 4,6 )
یک واحد عملی کارگاه: 150 دقیقه ای ( 5,7 ) | 180 دقیقه ای (6,9 )
یک واحد عملی صحرا: 210 دقیقه ای ( 8 ) | 240 دقیقه ای ( 9,2 )
دانشگاه‌ها تعداد واحد گذرانده شده بر طبق عنوان دروس مهمه به خصوص در رشته‌های مهندسی تعداد واحد دروس مرتبط با رشته بسیار مهمه یعنی اون درسهایی که گذروندید اونجا ارایه بشه که اکثرا همونه خوب تکلیف درسهای عمومی چیه طبیعیه که نداره اونا درسهایی دیگه دارن انتظار ندارم اندیشه اسلامی یا فارسی رو معادل سازی کنن اونا یکسری درس دیگه میدن .
خوب پس درسهای عمومی من کم و بجاش یکسری میگذرونم .و خوب طبیعتا بازم یک ازمون سطح میگیرن و و بازم سرفصل دروس مقایسه میکنند .ممکنه اسمش فرق کنه اما با سیلاپس میشه مقایسه کرد .
تصویر

نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 2668

سپاس: 4748

جنسیت:

تماس:

Re: گفتگو

پست توسط rohamavation »

بحث اول من به خاطر دوست دختر یا هر چی اگه با خانواده بحث کردین فحش ندین حالا ناخوداگاه مثل من که هم پشت دستی خورم از عمه ام هم موجب ناراحتی ابجیم و مادرم شدم .این طبیعیه شما بحث کنید همه بحث میکنند .ولی با ملایمت و منطق جواب بدین من میتونستم بگم چشم ابجی شما درست میگین
بحث اپلای اول معدل افرادی که معدل زیر ۱۵ دارن در بعضی از کشورها و دانشگاه ها میتوانند اپلای کنند و جای امیدواری وجود داره ولی این نکته را بدانید که باید برای جبران کسری معدل گزینه های مثبت مانند مدرک زبان خوب و سابقه کار داشته باشین تا در صد شانس خود را افزایش دهند.همچنین شما انتقال واحد (Credit Transfer) میدین. با این حال اینکه چه تعداد از واحدهای شما پذیرفته شود به معروفیت دانشگاه مبدأ و مقصد بستگی داره مثلاً اگر نمرات اخذ شده توسط شما بالای 15 یا B باشد احتمال قبولی واحدهای گذرانده شده بیشتر هست..شما به یک کالج میرین و برخی واحدهارا میگذرونید سپس تو همون کالج یا یک دانشگاه مورد نظر تحصیل میکنید اونجا میتونید جبران کنید.
ازمون آزمون GRE GENERAL
مهارت‌های تحلیل زبان (Verbal Reasoning) درک و مفاهیم نمرات بین 130-180
مهارت‌های تحلیل ریاضی (Quantitative Reasoning) سوال و تفسیر داده فکر کنم 130/-170باشه
آزمون جی آر ای سابجکت (GRE Subject Test) اینجا تخصصی و شامل رشته خودتون هست نمره بالای آن نشان دهنده‌ی دانش عمیق داوطلب در زمینه‌ای خاصه. علاوه بر این، به مسئول پذیرش نشان می‌دهد که شما دانشجوی علاقه‌مند و کوشا در رشته خود هستید و همین مسئله شانس پذیرش شما را بالا خواهد برد
بعد معدل GPA هست جبران اونآزمون‌ GRE Subject ریاضی
آزمون‌ GRE Subject ریاضی، شامل سوالاتی در مورد حساب و جبر و سایر مباحث مرتبط است که در دروس کارشناسی ارائه می‌شوند.این آزمون فقط ۶۶ سوال دارد، بنابراین هر سوال علاوه بر این که هر سوال در مدت زمان بیشتری پاسخ داده می‌شود، نمره بیشتری نیز خواهد داشت.
آزمون‌ GRE Subject تخصصی
آزمون‌ GRE Subject فیزیک حوزه‌های مکانیک کلاسیک، الکترومغناطیس، ایرودینامیک، ترمودینامیک و مکانیک آماری، دینامیک-علم مواد -ارتعاشات -سیالات -احتراق-پیشرانها -طراحی اجزا سازه ها-برنامه نویسی- روش‌های آزمایشگاهی و موضوعات تخصصی دیگر را شامل می‌شود.بیشتر ۱۰۰ سوال مطرح شده در این آزمون مربوط به دروسی هستند که در سال اول مقطع کارشناسی فیزیک ارائه می‌شوند.این آزمون ۱۰۰ سوال دارد تحت پوشش قرار می گیرندم سخت نیست اینجا نمره خوب بیارین اون بحث انتال واحد درسی که گفتم و دوره تکمیلی براتون راحتره ببینید شما تو تخصصی مهارت داشته باشین شرط معدل و هم معادل سازی واحدها و هم نوع دانشگاههی بودید خیلی پریش برای اونا راحتره و شما براحتی میتونیئد واحدهای که نگذروندید همونا رو ادامه بدین و سطح و لول شما تو دانشگاه بالا میره کلا استادهای اونجا نظر خوبی نسبت به شما پیدا میکنند .
راه حل های جبران معدل پایین برای تحصیل
آن دسته از دانشجویانی که دارای معدل سطح پایین هستند، برای جبران حداقل معدل برای تحصیل می توانند راه حلهای موجود در زیر را بکار ببرند:
داشتن مقالات معتبر چاپ شده
مدرک زبان سطح بالا بد نیست .
داشتن سابقه همکاری در انجام پژوهش
ریز نمرات بالا در دروس تخصصی من اینو دارم
داشتن تجربه
داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر
ازمون رشته خودتون نیروی محرکه
اویونیک (کنترل و ارتباطات)
ایرودینامیک
حرارت
علم مواد
ماشینها توربو و اجزائ
ترمودینامیک
مکانیک سیالات
دینامیک و کنترل پرواز
اجزا و اصول محاسبات و توانایی در حل و تفسیر معادلات
ازمون آزمون GRE و GMAT برای کیا هست متقاضیان دارای معدل علمی پایین تر از ۱۶
متقاضیان فارع التحصیل از دانشگاه های غیر دولتی و یا انتفاعی
متقاضیان اخذ بورسیه تضمینی از دانشگاه ها
مثل من حتما لازمه
کارشناسی دوره اش 3 سال هست .بیشتر بر دروس عملی و تئوری تخصصی تاکید داره نگران نباشید درسها و واحدهای ما یکی هست .مطالب یکی هست و
مساله بعدی میگم رجکت Rejectمیکنند برخی رشته هارو نه لزوما اون تو دکترا و برخی چیزها مثل فیزیک هسته ای و اینکه کاربرد نظای پید کنه تو مقاطع دکترا و میشه طرف نخبه باشه جذبش کنن .اون بستگی به سوابق شما هست
تصویر

Squid game

عضویت : پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۷/۲۹ - ۲۲:۵۸


پست: 12

سپاس: 1

Re: گفتگو

پست توسط Squid game »

سلام دوستان
من چند وقته به مشکل خوردم
اطلاعات رو در فضای ابری در تلگرام دارم
ولی گاهی در صفحه تلگرام هیچ چتی نشون نمیده و متوجه نمیشم که کی بهم پیام داده
البته اگر چتی رو سرچ کنم اطلاعات از فضای ابری لود میشن
مشکل اینه که من نمی تونم صد تا چت رو چک کنم ببینم کدوم گروه یا چت پیام جدید دارن
به نظر تون اشکال کجاست؟

نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 2668

سپاس: 4748

جنسیت:

تماس:

Re: گفتگو

پست توسط rohamavation »

والا نمیدونم .فقط من هم تو ای کلود میتونم تا 5 گیگ فضا داشته باشم .همین .اینکه محتویات شبکه اجتماعی در ای کلود میره البته فکر کنم تو App Library باشه
تصویر

Squid game

عضویت : پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۷/۲۹ - ۲۲:۵۸


پست: 12

سپاس: 1

Re: گفتگو

پست توسط Squid game »

مرسی خیلی کمک کردی

رهام ازت یه سوال علمی دارم
اگه خواستی می تونی تلگرام یا با تلفن جوابم بدی ک راحت تر متوجه شم

برخورد یک توپ با دو توپ چطور حل میشه؟

نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 2668

سپاس: 4748

جنسیت:

تماس:

Re: گفتگو

پست توسط rohamavation »

مهم فهم این نکته که قانون بقای تکانه را می توان اینطور فهمید . برای برخوردی که بین جسم 1 و جسم 2 در یک سیستم ایزوله رخ می دهد، تکانه کل دو جسم قبل از برخورد برابر است با تکانه کل دو جسم پس از برخورد.مهم نیست که چه نوع برخوردی داشته باشید، تکانه حفظ خواهد شد. این بدان معنی است که تکانه کل تمام اجسام برخورد کننده قبل از برخورد با تکانه کل پس از برخورد برابر خواهد بود دو اصل وجود داره که باید هنگام حل حرکت به خاطر داشته باشید. حفظ انرژی و حفظ تکانه. برای مثال،
$(m_1 v_1^2 + m_2 v_2^2 + m_3 v_3^2)_\text{before} = (m_1 v_1^2 + m_2 v_2^2 + m_3 v_3^2)_\text{after}$
$(m_1 \mathbf{v_1} + m_2 \mathbf{v_2} + m_3 \mathbf{v_3})_\text{before} = (m_1 \mathbf{v_1} + m_2 \mathbf{v_2} + m_3 \mathbf{v_3})_\text{after}$
تکانه سیستم خطی چند جرمی
تکانه‌ی خطی یک سیستم بس ذره‌ای (سیستم متشکل از دو یا چند ذره) به‌دست‌آمده از جمع تکانه‌های خطی تک‌تک ذرات تشکیل دهنده سیستم تعریف می‌شود:${\displaystyle p=\sum _{i}m_{i}v_{i}.}$
${\mathbf {P}}=\sum _{{i=1}}^{N}{\mathbf {p}}_{i}={\mathbf {p}}_{1}+{\mathbf { p}}_{2}+\cdots +{\mathbf {p}}_{N}=m_{1}{\mathbf {v}}_{1}+m_{2}{\mathbf {v}} _{2}+\cdots +m_{N}{\mathbf {v}}_{N}\,\!$
به طور کلی، حل مشکل "سه جرم " بسیار سخت است، و اگر می توانید، بهتر است برخورد سه توپ را در سه جفت برخورد مدل کنید. من فکر نمی کنم که حل این معادلات بقای اندازه حرکت در بالا منجر به هیچ فرم رسمی ظریفی شود که n≥3
شما باید یک سیستم K را راه اندازی کنید معادلات با K ناشناخته های ضربه ای اگر از N مشتق شده باشند
توپ ها در حالی که فقط K آنها در یک زمان با هم برخورد می کنند.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
یک بردار (بلوک) با تمام بردارهای سرعت به ترتیب ایجاد کنید. اندازه 2N×1 است
$\mathbf{v} = \begin{pmatrix} \vec{v}_1 \\ \vec{v}_2 \\ \vdots \\ \vec{v}_N \end{pmatrix} = \begin{pmatrix} \dot{x}_1 \\ \dot{y}_1 \\ \dot{x}_2 \\ \dot{y}_2 \\ \vdots \\ \dot{x}_N \\ \dot{y}_N \end{pmatrix}$
یک ماتریس (بلوک) با تمام جرم ها و همچنین 2N ایجاد کنید
ردیف ها
$\mathbf{M} = \begin{bmatrix} m_1 & 0 & 0 & 0 & \cdots & 0 & 0 \\
0 & m_1 & 0 & 0 & & 0 & 0 \\ 0 & 0 & m_2 & 0 & & 0 & 0 \\
0 & 0 & 0 & m_2 & & 0 & 0 \\ & & & & \ddots & & \\
0 & 0 & 0 & 0 & & m_N & 0 \\0 & 0 & 0 & 0 & & 0 & m_N
\end{bmatrix}$به طوری که Mv تمام اجزای حرکت خواهد بود.
شما به دنبال تغییر در سرعت Δv هستید به دلیل تمام تکانه های ناشی از برخورد. اگر مجموع تمام تکانه ها ℓ را می دانستید
(دوباره در 2N×1 بردار) سپس تغییر سرعت را به صورت می نویسید$\Delta \mathbf{v} = \mathbf{M}^{-1} \boldsymbol{\ell}$
یک 2N×K ایجاد کنید ماتریس بلوک جفت تماس Z. هر ستون نشان دهنده تماس بین دو جسم است $i \rightarrow j$ با بردار نرمال تماسی $\hat{n}_{ij}$ در jموقعیت بلوک -$i-th$ بردار نرمال منفی$-\hat{n}_{ij}$
در iموقعیت بلوک -ام مثلا:
$\mathbf{Z} = \begin{bmatrix}
-\hat{n}_{13} & 0 & -\hat{n}_{14} \\
0 & -\hat{n}_{24} & 0 \\
\hat{n}_{13} & 0 & 0 \\
0 & \hat{n}_{24} & \hat{n}_{14}
\end{bmatrix}$نشان دهنده ماتریس جفت تماس زمانی است که اجسام (1→3، 2 → 3 و 1 → 4) با هم برخورد می کنند. فلش جهتی را که بردار نرمال در آن قرار می گیرد و از این رو جهت اعمال ضربه مثبت را نشان می دهد. به یاد داشته باشید که هر بردار نرمال تماسی دارای دو جزء $\hat{n} = ( \cos \psi, \sin \psi )$ است.
یک K×1 بسازید بردار قدر ضربه ناشناخته برای هر جفت تماس.
$\mathbf{J} = \begin{pmatrix} J_{13} \\ J_{24} \\ J_{14} \end{pmatrix}$
اکنون مجموع تمام تکانه ها با محاسبه می شود$\boldsymbol{\ell} = \mathbf{Z} \,\mathbf{J}$
سرعت نسبی هر جفت تماس را محاسبه کنید (K×1 بردار) با پیش بینی سرعت ها در امتداد تماس عادی
$\mathbf{u}_{imp} = \mathbf{Z}^\top \mathbf{v}$قانون برخورد را بر حسب سرعت های نسبی قبل و بعد از برخورد تعیین کنید.
$\mathbf{Z}^\top \left( \mathbf{v} + \Delta \mathbf{v} \right) = -\epsilon \mathbf{Z}^\top \mathbf{v}$
جایی که ϵ ضریب استرداد است. معلومات را به سمت راست حرکت دهید و تغییر سرعت نسبی را بر اساس پیدا کنید
$\mathbf{Z}^\top \Delta \mathbf{v} = -(1+\epsilon) \mathbf{Z}^\top \mathbf{v} = -(1+\epsilon) \mathbf{u}_{imp}$
3. 5. و 7. را کنار هم قرار دهید تا درست شود
$\mathbf{Z}^\top \left(\mathbf{M}^{-1} \left( \mathbf{Z} \,\mathbf{J} \right) \right) = -(1+\epsilon) \mathbf{u}_{imp}$
و تکانه های مجهول را حل کنید
$\mathbf{J} = -\left(\mathbf{Z}^\top \mathbf{M}^{-1} \mathbf{Z} \right)^{-1} (1+\epsilon) \mathbf{u}_{imp}$
توجه داشته باشید که $\mathbf{Z}^\top \mathbf{M}^{-1} \mathbf{Z}$ K×K است
ماتریسی که نیاز به وارونگی دارد.
وقتی همه تکانه ها محاسبه می شوند، هر بردار سرعت جسم تغییر می کند
$\Delta \mathbf{v} = \mathbf{M}^{-1} \mathbf{Z} \,\mathbf{J}$

.در موردی که متوجه شدم، فرض کنید یک جسم A دارم که با سرعت V به سمت 3 جسم در تماس B، C و D حرکت می کند:
من می خواهم چرخش ها را نادیده بگیرم تا مشکل را برای درک شما ساده کنم. شما باید یک سری رابطه غیرکشسان فرم را اعمال کنید
$\vec{n}_{k}^\top (\vec{v}_i^+-\vec{v}_j^+) = 0$جایی که $\vec{n}_k$ جهت نرمال k استتماس$k
-th$ و i,jجرم هایی هستند که این تماس بر آنها تأثیر می گذارد. بالانویس + بیانگر وضعیت پس از ضربه است. شما این رابطه را با یک سری k اعمال می کنید تکانه ها $J_k$
به طوری که$\vec{v}_i^+ = \vec{v}_i + \frac{\vec{n} J_k}{m_i}$
$\vec{v}_j^+ = \vec{v}_j - \frac{\vec{n} J_k}{m_j}$
از آنجایی که همه چیز باید در یک زمان اتفاق بیفتد، بهتر است مسئله را با ماتریس ها شکل دهیم.
ماتریس تماس A را در نظر بگیرید جایی که هر ستون k 1+ در i دارد
ردیف -امین و -1 در j
-پرتاب كردن. به عنوان مثال $A = \begin{pmatrix}0&-1 \\ -1 & 0 \\ 0 & 0 \\ 1 & 1 \end{pmatrix}$
به این معنی که دو کنتاکت وجود دارد، یکی بین بدنه 2 و بدنه 4 و دیگری بین بدنه 1 و 4. (در واقع هر 0 و 1 برای 2 بعدی 2×2 یا برای ماتریس های 3 بعدی صفر و هویت 3×3 هستند).روابط غیر کشسان هستند
$N^\top A^\top v^+ =0$
با ماتریس مورب بلوک نرمال تماسی
$N = \begin{pmatrix} \vec{n}_1 & 0 & \cdots & 0 \\ 0 & \vec{n}_2 & & 0 \\ \vdots & & & \vdots \\ 0 & 0 & \cdots & \vec{n}_K \end{pmatrix}$
و
$v = \begin{pmatrix} v_1 \\ v_2 \\ \vdots \\ v_N \end{pmatrix}$
تبادل حرکت با رابطه توصیف می شود
$M v^+ = M v - A N J$
جایی که M ماتریس جرم مورب بلوک است $M=\begin{pmatrix}m_1& & & \\ &m_2 & & \\& & \ddots & \\ & & & m_N\end{pmatrix}$
و j بردار تکانه ها$J^\top=(J_1\,J_2\,\cdots J_K)$
برای حل مسئله، تکانه را با برخوردهای غیر کشسان ترکیب می کنیم تا به دست بیاوریم

$v^+ = v - M^{-1} A N J$
$N^\top A^\top \left(v - M^{-1} A N J \right) = 0$
(N⊤A⊤M−1AN)J=N⊤Av
$\left(N^\top A^\top M^{-1} A N\right) J = N^\top A v$
مثال
با یک
مانند بالا (4جرم دو بعدی، 2 تماس) و $\vec{v}_i = (\dot{x}_i,\dot{y}_i)^\top$
$\vec{n}_1=(1,0)^\top$
،$\vec{n}_2 = (0,1)^\top$
سپس
$A = \left(\begin{array}{cc|cc} 0 & 0 & -1 & 0\\ 0 & 0 & 0 & -1\\ \hline -1 & 0 & 0 & 0\\ 0 & -1 & 0 & 0\\ \hline 0 & 0 & 0 & 0\\ 0 & 0 & 0 & 0\\ \hline 1 & 0 & 1 & 0\\ 0 & 1 & 0 & 1 \end{array}\right)$
$N = \left(\begin{array}{c|c} 1 & 0\\ 0 & 0\\ \hline 0 & 0\\ 0 & 1 \end{array}\right)$
$M = \left(\begin{array}{cc|cc|cc|cc} m_{1} & 0 & 0 & 0 & 0 & 0 & 0 & 0\\ 0 & m_{1} & 0 & 0 & 0 & 0 & 0 & 0\\ \hline 0 & 0 & m_{2} & 0 & 0 & 0 & 0 & 0\\ 0 & 0 & 0 & m_{2} & 0 & 0 & 0 & 0\\ \hline 0 & 0 & 0 & 0 & m_{3} & 0 & 0 & 0\\ 0 & 0 & 0 & 0 & 0 & m_{3} & 0 & 0\\ \hline 0 & 0 & 0 & 0 & 0 & 0 & m_{4} & 0\\ 0 & 0 & 0 & 0 & 0 & 0 & 0 & m_{4} \end{array}\right)$
$v = \begin{pmatrix} \dot{x}_1 \\ \dot{y}_1 \\ \hline \dot{x}_2 \\ \dot{y}_2 \\ \hline \dot{x}_3 \\ \dot{y}_3 \\ \hline \dot{x}_4 \\ \dot{y}_4 \end{pmatrix}$
$N^\top A^\top M^{-1} A N = \left(\begin{array}{cc} \frac{1}{m_{1}} + \frac{1}{m_{4}} & 0\\ 0 & \frac{1}{m_{2}} + \frac{1}{m_{4}} \end{array}\right)$
$N^\top A^\top v = \begin{pmatrix} \dot{x}_4-\dot{x}_2 \\ \dot{y}_4 - \dot{y}_2 \end{pmatrix}$
$J = \begin{pmatrix} \frac{\dot{x}_4-\dot{x}_2}{\frac{1}{m_2}+\frac{1}{m_4}}
\\ \frac{\dot{y}_4-\dot{y}_1}{\frac{1}{m_1}+\frac{1}{m_4}} \end{pmatrix}$
سپس
$v^+ = v - M^{-1} A N J = \begin{pmatrix}
\dot{x}_1 \\
\frac{m_1 \dot{y}_1 + m_4 \dot{y}_4}{m_1+m_4} \\
\frac{m_2 \dot{x}_2 + m_4 \dot{x}_4}{m_2+m_4} \\
\dot{y}_2 \\
\dot{x}_3 \\
\dot{y}_3 \\
\frac{m_2 \dot{x}_2 + m_4 \dot{x}_4}{m_2+m_4} \\
\frac{m_1 \dot{y}_1 + m_4 \dot{y}_4}{m_1+m_4} \end{pmatrix}$
آخرین ویرایش توسط rohamavation شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۸ - ۰۹:۱۳, ویرایش شده کلا 1 بار
تصویر

نمایه کاربر
Parmenides

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۵/۱۲/۲۸ - ۱۵:۴۱


پست: 1325

سپاس: 239

Re: گفتگو

پست توسط Parmenides »

جناب رهام
چرا رفرنس نمیذاری؟
مشخصه که این پیامت یه ترجمه افتضاح از یه متن انگلیسیه.

مثلا coservation توی فیزیک «بقا» ترجمه میشه، نه حفاظت.
«معادله حفاظتی» چیه دیگه؟

یا «بردار قدر ضربه ناشناخته» یعنی چی؟
اینجا حدس من اینه که انگلیسیش یه همچین چیزی بوده:
unknown impulse value vector
که اگه توسط یه انسان، که در عین حال کمی مطالعه فیزیکی هم به زبان فارسی داشته، ترجمه بشه باید اینجوری باشه:
«بردار مقدار ضربه ی مجهول»

نمونه ها زیاده.
خوب چه کاریه آخه؟ همون متن انگلیسی رو بذار تا ملت برن بخونن راحت ترم متوجه میشن تا این زبان تخیلی.

و رفرنس، تو موظفی که برای نوشته هایی که از خودت نیستن (و احتمالا فقط کپی پیست هستن) رفرنس بذاری.
مگر اینکه بخوای بگی خودت جوابو به انگلیسی نوشتی بعد دادی یه کسی (که فیزیک بلد نبوده) یا یه چیزی (مث گوگل ترنسلیت) برات ترجمه کرده، در غیر این صورت نذاشتن رفرنس هیچ توجیهی نداره.
No rational argument will have a rational effect on a man who does not want to adopt a rational attitude.

-Karl Popper-

Syed

نام: ابوالفضل

عضویت : پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۲۳:۵۳


پست: 66

سپاس: 1

پست توسط Syed »

سلام
یک سوال داشتم
نیوتن درباره گرانش یک نظریه داست
انیشتن هم یک نظریه
حالا کدون درست تره ؟

نمایه کاربر
assarzadeh

نام: امیر عصارزاده

عضویت : جمعه ۱۳۹۳/۱۰/۱۲ - ۲۱:۱۹


پست: 160

سپاس: 88

جنسیت:

تماس:

Re: گفتگو

پست توسط assarzadeh »

Parmenides نوشته شده:
جمعه ۱۴۰۱/۱۱/۷ - ۱۳:۴۷
جناب رهام
چرا رفرنس نمیذاری؟
مشخصه که این پیامت یه ترجمه افتضاح از یه متن انگلیسیه.

مثلا coservation توی فیزیک «بقا» ترجمه میشه، نه حفاظت.
«معادله حفاظتی» چیه دیگه؟

یا «بردار قدر ضربه ناشناخته» یعنی چی؟
اینجا حدس من اینه که انگلیسیش یه همچین چیزی بوده:
unknown impulse value vector
که اگه توسط یه انسان، که در عین حال کمی مطالعه فیزیکی هم به زبان فارسی داشته، ترجمه بشه باید اینجوری باشه:
«بردار مقدار ضربه ی مجهول»

نمونه ها زیاده.
خوب چه کاریه آخه؟ همون متن انگلیسی رو بذار تا ملت برن بخونن راحت ترم متوجه میشن تا این زبان تخیلی.

و رفرنس، تو موظفی که برای نوشته هایی که از خودت نیستن (و احتمالا فقط کپی پیست هستن) رفرنس بذاری.
مگر اینکه بخوای بگی خودت جوابو به انگلیسی نوشتی بعد دادی یه کسی (که فیزیک بلد نبوده) یا یه چیزی (مث گوگل ترنسلیت) برات ترجمه کرده، در غیر این صورت نذاشتن رفرنس هیچ توجیهی نداره.
آقا نیما
باور کن ما زبونمون مو درآورد از بس که بهش این مواردو که گفتی گوشزد کردیم. ولی متأسفانه ایشون از این گوش میشنوه و از اون گوش میده بیرون.
آخه فکرشو بکن: کلمه body در متون مربوط به نجوم به معنی جرم آسمانی هست؛ که ایشون اینو به «بدن» ترجمه کرده!
یا مثلاً عبارت rest frame در مکانیک کلاسیک و نسبیت به معنی چارچوب سکون هست. ولی ایشون اینو به «قاب استراحت» ترجمه کرده!!

نمایه کاربر
assarzadeh

نام: امیر عصارزاده

عضویت : جمعه ۱۳۹۳/۱۰/۱۲ - ۲۱:۱۹


پست: 160

سپاس: 88

جنسیت:

تماس:

Re:

پست توسط assarzadeh »

Syed نوشته شده:
جمعه ۱۴۰۱/۱۱/۷ - ۱۶:۴۶
سلام
یک سوال داشتم
نیوتن درباره گرانش یک نظریه داست
انیشتن هم یک نظریه
حالا کدون درست تره ؟
نظریه انیشتین (نسبیت عام) دقیقتره و میتونه حرکت تقدیمی سیارات حول خورشید رو پیش‌بینی کنه. در حالی که نظریه گرانش نیوتن نمیتونه چنین چیزی رو پیش‌بینی بکنه. اما مزیتی که نظریه نیوتن داره، سادگی اونه. معادلات این نظریه بسیار ساده‌تر از معادلات نسبیت عام هستن. و برای بسیاری از کاربردهای روزمره، دقت نظریه نیوتن اونقدر بالا هست که ما رو کفایت بکنه.

نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 2668

سپاس: 4748

جنسیت:

تماس:

Re: گفتگو

پست توسط rohamavation »

اقای فیزیکدان قاب استراحت هم درسته ودوم من دانشجوی فیزیک نیستم و از نسبیت هم اطلاعات دقیقی ندارم .من سرکارم با مکانیک کلاسیک هست مفاهیم دینامیک وترمو و ایرو اصول درسهای ماست .کلمه body بدنه هست میشه جسم هم به کار برد .پس خواننده میفهمه منظور جسم هست و البته در مفاهیم توده و جرم mass به کار میره .unknown impulse value vector خوب خودم میدونم بردارمقدار ضربه ناشناخته میشه یا میشه مقدار خوب قدر عربی هست میشه هم گفت .قدر همون اندازه یا مقدار میشه گفت . سوال که کرده بودن فقط در حالت احتمال تکانه بیان میشه دوم حالت ساده سوال ایشون میشه گفت هر سه توپ یا گوی یا ذره منظور ایشون جرم یکسانی داشته باشه و دو توپ من در حالت سکون باشند و توپ دیگر من با سرعت v در حالت حرکت هست.
. تکانه کل سیستم mv است و انرژی کل $\frac{1}{2}mv^2$. فرض میکنم که برخوردکاملا الاستیک است.
فرض من اینکه که توپ های A و B جرم یکسانی دارن و توپ B ابتدا در حالت سکونه (سرعت صفر). سرعت اولیه توپ $V_1A$ است. پس از برخورد توپ A با سرعت$ V_2A$ در جهت نشان داده شده و توپ B با سرعت$ V_2B$ در جهتی که تو شکل اوردم حرکت میکنه.خط L1 به صورت مماس بر هر دو توپ در نقطه تماس رسم میکنیم. به دلیل هندسهL1 بر خطی که از مرکز دو توپ و نقطه تماس CP می گذرد عموده. به دلیل هندسه L1 نیز با عمود زاویه θ و خطی که از مرکز توپ ها می گذره زاویه θ را با افقی ایجاد میکنه
پس از برخورد در CP، توپ B طبق شکل در جهت خطی که به مرکز دو توپ می‌پیونده حرکت می‌کنه. این به این دلیل است که نیروی (ضربه) وارد شده توسط توپ A به توپ B به طور طبیعی روی سطح توپ B عمل می کنه با فرض اینکه بین توپ ها اصطکاک وجود نداشته باشه پس توپ B در جهت این ضربه حرکت می کند.تصویر
مساله بعدی فهم سرعت در فضای 2 بعدی و سه بعدی هست حرکت تک بعدی
حرکت یک جسم یک بعدی اگر فقط یکی از سه مختصات مورد نیاز برای تعیین موقعیت جسم در فضا در زمان واقعی تغییر کنه. در چنین حرکتی جسم در امتداد یک خط مستقیم حرکت میکنه حرکت یک قطار در امتداد یک مسیر راه آهن مستقیم سقوط آزادانه جسم تحت نیروی جاذبه و خیلی چیزهای دیگه خوب در حرکت شتابدار $\overrightarrow{v_2}=\overrightarrow{v_1}+\overrightarrow{a}(t_2-t_1) ........(ii)$حالا حرکت دوبعدی مثل همون توپ بیلیارد $\overrightarrow{v}=\overrightarrow{v_x}+\overrightarrow{v_y}=\frac{\overrightarrow{x_2}-\overrightarrow{x_1}}{t_2-t_1}+\frac{\overrightarrow{y_2}-\overrightarrow{y_1}}{t_2-t_1}=\frac{\triangle{\overrightarrow{x}}}{\triangle{t}}+\frac{\triangle{\overrightarrow{y}}}{\triangle{t}}$و حرکت شتابدار $(\overrightarrow{v_{2x}}+\overrightarrow{v_{2y}})=(\overrightarrow{v_{1x}}+\overrightarrow{v_{1y}})+(\overrightarrow{a_x}+\overrightarrow{a_y})(t_2-t_1)$یا $(\sqrt{v_{2x}^2+v_{2y}^2})=(\sqrt{v_{1x}^2+v_{1y}^2})+(\sqrt{a_x^2+a_y^2})(t_2-t_1)$
به طور کلی سرعت متغییر در دوبعد $\overrightarrow{v}=Lt_{\triangle{t}\rightarrow0}(\frac{\triangle{\overrightarrow{x}}}{\triangle{t}})+Lt_{\triangle{t}\rightarrow0}(\frac{\triangle{\overrightarrow{y}}}{\triangle{t}})=\frac{d\overrightarrow{x}}{dt}+\frac{d\overrightarrow{y}}{dt}$
خیلی ساده در سه بعد هم $(\overrightarrow{v_{2x}}+\overrightarrow{v_{2y}}+\overrightarrow{v_{2z}})=(\overrightarrow{v_{1x}}+\overrightarrow{v_{1y}}+\overrightarrow{v_{1z}})+(\overrightarrow{a_x}+\overrightarrow{a_y}+\overrightarrow{a_z})(t_2-t_1)$و$(\sqrt{v_{2x}^2+v_{2y}^2+v_{2z}^2})=(\sqrt{v_{1x}^2+v_{1y}^2+v_{1z}^2})+(\sqrt{a_x^2+a_y^2+a_z^2})(t_2-t_1)$و$\overrightarrow{v}=Lt_{\triangle{t}\rightarrow0}(\frac{\triangle{\overrightarrow{x}}}{\triangle{t}})+Lt_{\triangle{t}\rightarrow0}(\frac{\triangle{\overrightarrow{y}}}{\triangle{t}})+Lt_{\triangle{t}\rightarrow0}(\frac{\triangle{\overrightarrow{z}}}{\triangle{t}})=\frac{d\overrightarrow{x}}{dt}+\frac{d\overrightarrow{y}}{dt}+\frac{d\overrightarrow{z}}{dt}$
پس از برخورد توپ های قرمز من به صورت سکون به طور متقارن حرکت می کنند و توپ آبی همون توپ در حال حرکت مستقیماً به ست توپها پرتاب میشه. همه اینها باید با تقارن در مورد برخوردهای الاستیک باشه. در نقطه برخورد مرکز توپ ها یک مثلث متساوی الاضلاع را تشکیل میدنتصویر
فرض کنین سرعت نهایی (به سمت بالا) توپ آبی $v_b$ باشد ، مولفه افقی سرعت توپ قرمز سمت راست$ v_x $باشه
و سرعت عمودی (به سمت بالا) آن$ v_y$ باشه . سپس ممن میتونم بقای انرژی و تکانه را بنویسم
$0 = mv_x - mv_x$
$mv = mv_y + mv_y + mv_b$
$\frac{1}{2}mv^2 = \frac{1}{2}mv_b^2 + 2\left(\frac{1}{2}m(v_x^2+v_y^2)\right)$
بعد ساده سازی$v = 2v_y+v_b$و $v^2 = v_b^2 + 2v_x^2+2v_y^2$
این دو معادله برای سه مجهول است که نمی تواند پاسخ منحصر به فردی بده. با این حالمن هنوز از این واقعیت استفاده نمیکنم که در هنگام تماس سه توپ یک مثلث متساوی الاضلاع را تشکیل میدن به این معنی که$v_y = \sqrt{3}v_x$
. با استفاده از این من میتونم راحتر حل کنم
$v_x = \frac{\sqrt{3}}{5} v$
$v_y = \frac{3}{5} v$
$v_b = -\frac{1}{5}v$
در شرایطی که جرم ها همه متفاوتند، فقط باید از طریق این محاسبه نسبت جرم رادنبال کن. اگر شعاع ها متفاوتند، باید پیکربندی هندسی توپ ها را در هنگام تماس آن ها تجزیه و تحلیل کنی و نحوه هدایت نیروها را برای تعیین جهت هایی که هر توپ در آن حرکت می کنه تعیین کنی. خیلی مشکل میشه جهت برای توپ نشانه باقی می ماند. از نظر ریاضی:
$m_{cue} \pmatrix{v_{2a} \\ v_{2b}} + m_{ball} \pmatrix{0 \\ 0} = m_{cue}\pmatrix{v_{2a} \\ 0} + m_{ball} \pmatrix{0 \\ v_{2b}}$
خواهید دید که این شرایط برای برخوردهای الاستیک مطابقت داره
بهتره شما واقعاً باید انرژی دورانی (قبل از برخورد و پس از برخورد) را نیز در نظر بگیرید.
من مثالی ساده میزنم سه ذره دارم به جرم mو 2m , 3m حالا جسم a با سرعت $u \, \mathrm m \mathrm s^{-1}$به b, c برخورد میکنه من کسر سرعت ها رو میخوام محاسبه کنم خوب جهت اطلاع دوستان فیزیکدانم در برخورد الاستیک کامل ضریب بازگشت e=1 گرفته میشهدر حال حاضر ما داریم1 برخورد A و B: اجازه بدین $V_A & V_B$
سرعت A و B درست پس از برخورد باشن سپس با استفاده از قانون بقای تکانه خطی من محاسبه میکنم که
$mu+0=mV_A+2mV_B\tag 1$
حال با استفاده از معادله برخورد نیوتن به دست می آوریم
$\frac{V_B-V_A}{u-0}=e=1\tag roham2$
در حل (1) و (2) به دست می آوریم
$V_A=\frac{-u}{3}, \ V_B=\frac{2u}{3}$
2.) برخورد B & C: اجازه بدین $V′_B & V_C$
سرعت های B و C درست پس از برخورد باشن سپس با استفاده از قانون بقای تکانه خطی محاسبه میکنم
$(2m)\frac{2u}{3}+0=2mV_B'+3mV_C\roham 3$
حال با استفاده از معادله برخورد نیوتن به دست می آوریم
$\frac{V_C-V_B'}{\frac{2u}{3}-0}=e=1\tag roham4$
در حل (3) و (4) به طور مشابه $V_B'=\frac{-2u}{15}, \ V_C=\frac{8u}{15}$
تصویر

نمایه کاربر
assarzadeh

نام: امیر عصارزاده

عضویت : جمعه ۱۳۹۳/۱۰/۱۲ - ۲۱:۱۹


پست: 160

سپاس: 88

جنسیت:

تماس:

Re: گفتگو

پست توسط assarzadeh »

که «قاب استراحت» هم درسته، آره؟
نمی‌دونستم اهل سفسطه هم هستی!

ببین آقای دانشجو
ما کاربرا اگه بهت توصیه‌ای میکنیم فقط به این دلیله که میخوایم مطالب پر بارتر، باارزش‌تر و معتبرتری رو توی سایت بذاری. نه اینکه باهات دشمنی یا حسادت (!) داشته باشیم و نه هیچ چیز دیگه‌ای. حالا دیگه خود دانی؛ میخوای به این توصیه‌ها عمل کن، میخوای هم عمل نکن.

نمایه کاربر
You-See

نام: U30

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۵/۱۹ - ۱۹:۰۵


پست: 1214

سپاس: 782

جنسیت:

تماس:

Re: گفتگو

پست توسط You-See »

قاب استراحت همون مرجع لخته؟؟
خب پس ترکیدن گنده = بیگ بنگ هم درسته دیگه؟ من که این رو تو یه متن علمی بخونم فکر می کنم داره در مورد بادکنک حرف می زنه.
تو هم رفتن شمارشی = کوانتوم انتنگلمنت
انعطاف راستگی = linear elasticity
هیکل سفت = rigid body
دوستای گلم حمایت کنید : https://cafebazaar.ir/app/com.nikanmehr.marmarxword/

نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 2668

سپاس: 4748

جنسیت:

تماس:

Re: گفتگو

پست توسط rohamavation »

جناب linear elasticity بهش ما میگیم الاستیسیته خطی خوب اینم مربوط به تغییر شکل و توزیع تنش در اجسام در اثر بارگذاریه دیگه مربوط به درسمه اتفاقا تو خیلی جاها اومده .${\displaystyle {\boldsymbol {\varepsilon }}={\tfrac {1}{2}}\left[{\boldsymbol {\nabla }}\mathbf {u} +({\boldsymbol {\nabla }}\mathbf {u} )^{\mathrm {T} }\right]}$میدونید معدله کلی قانون هوک هست دیگه قانون هوک رفتار مواد را نشون میده و تنش ها و کرنش های ناشناخته را به هم مرتبط میکنه..دومی هم جسم سفت سخت نه میگیم اجسام صلب rigid body dynamics که تغییر شکل نمیده یعنی فاصله ذرات در اثر وارد شدن نیروهای خارجی حرکت ثابته ما معمولاکانفیگوریشن هر سیستم در مرکز جرمش تعریف میکنیم . اره با قانون دوم نیوتن یا مکانیک لاگرانژی توصیف میشه تو دینامیک و استاتیک میخونم حرکت دورانی جسم صلب تانسور لختی اینم میدونم فرضیه و جسم صلب وجود نداره اون یکی هم درهم تنیدگی کوانتومی میشه که کلا مربوط به من نمیشه خوب بعدش دستگاه لخت هم Inertial frame of reference اونم که میدونم چیه بعد Rest frame هم چارچوب استراحت یا ثابت اینو تقدیم میکنم به اقای عصارزاده و جناب yousee خوب دلم میخواد شما هم نظراتون بدین
حالاجدای بحث ها اقایان فرهیخته و دوستان خوبم من سوالی از شما دارم جدای فیلم های تخیلی که از نظر فیزیک خیلی اشتباه دارند
سفینه هاشون مثل بشقاب پرنده کلا از نظر ایرودینامیک مشکل داره نه اندرسون اشتپ کیزنه نه جزوات ما که بر همون اساسه این شکل نمی تونه لیفت را فراهم کنه هوا از طریق کانال در پایه و به سمت بالا به داخل حلقه جریان می یابه سپس هوا از طریق یک شکاف در لبه حلقه به بیرون پرتاب میشه. این هوا به جای اینکه مانند یک فن معمولی متلاطم باشه به آرامی جریان داره. انحنای دیواره داخلی ناحیه‌ای با فشار منفی مانند بال هواپیما ایجاد می‌کنه تا هوای بیشتری را به جریان بکشه و از این رو آن را افزایش بده. این عمل حباب میگیم اثر کواندا رو برسی کنید متوجه میشین چی میگم خوب توجیه راحتش اگر یک سیال (مانند آب )از کنار یک جسم عبور کنه سیال دور جسم می پیچه.این خم شدن سیال به دور جسم را اثر کواندا میگیم.اگر شیر آب را کمی باز کنیم تا باریکه آب ایجادبشه سپس لیوان سبکی را به آب تماس دهیم مشاهده می کنیم که لیوان به طرف آب کشیده میشه.در حقیقت جریان آب حول لیوان می پیچه بنابراین از طرف لیوان به آن نیرو وارد میشه دیگه زیرا مسیر آب به سمت لیوان منحرف شده خوب خم شدن هوا به طرف بال هواپیما باعث میشه بال به سمت بالا کشیده شود.اینم بگم ۲۵ درصد نیروی بالا بری هواپیما به خاطر تغییر فشار در دو سمت بال ایجادمیشه
مثل تماس مداری و..... به اونا کار ندارم بحث من موجوات هوشمند فضایی هست چرا اینچنین نشون میدن اندامهایی با چند دست و پا و سری که یهو مثل گلبرگ باز میشه دندانهایی بیشمار داره زاییدن اونا معلوم نیست تخم گذارند یا پستاندار بیاییم از نظر ساختار برسی کنیم باید چه شکلی باشند اول من نه زیست خوندم که بدونم فقط از نظر فیزیک فکر کنم بسته به شرایط گرانش سیاره بسته به شرایط و گرانش شکلشون فرق داره من میگم ساختار خطی دارند مثل ما انسانها بعد کنترل دست پا و تعادل در چه اندامی بهتره دوپا یا چند پا .اندام گوشتی یا نرم ولی اصل شعور و تفکر و کلام و احساس دارند .استفاده از ابزار چطور باید اندامی برای استفاده داشته باشند پس انگشت دارند .شرایط جاذبه تاثیر داره جاذبه بالا باید قلب و اندام قویتر .قد کوتاهتربای داشته باشه .ولی قطعا گوشتی هست و شامل استخوان جهت استفاده از ابزار و پستاندار هست .ببینید خیلی بزرگتر نیستند خوب یک فریم را در هر جهت دو برابر بزرگتر از یک انسان در نظر بگیرید. حجم آن هشت برابر بزرگتر (2×2×2) خواهد بود و بنابراین وزن آن حداقل پنج یا شش برابر بیشتر ه اگر چگالی آن به اندازه چگالی انسان باقی بماند، احتمالاً هشت برابر بیشتر ه نظر من اینه که وزن چنین حیوان بزرگ و سنگینی اگر دوپا راه بره فشار زیادی بر پاها، مچ پاها و پاهای موجود وارد میشه در حالی که اگر روی هر چهار دست و پا راه بره مانند گوریل، وزنش بهتر روی هر اندام تقسیم می شد.پس طبیعتا چهارپا نیست .پس نمیشه بزرگ باشه .خوب اگر هوا تفس کنه یا اگه سیال اون مثل اب یا چگالی بیشتری داشته باشه قطعا قانون بویانسی میگه میتوته اندامی بزرگتر داشته باشه.اما قطعا سیالی که تنفس میکنه نمیتونه دانسیته بالایی داشته باشه .بعدش فشاری که میتونه تحمل کنه پس بازم سیال گازی هست .دوم اونا مبتنی بر کربن هستند .لذا تفس اکسیژن هستند.
سیستم انگشتان ما 10 تایی پس پایه اعداد ما دهی هست .خوب اگر 4 تایی باشه فرق داره قطعا .منظورم مبنای اعداد ولی تعداد انگشت بالا یا پایین هم ندارند ولی بهترین حالت 5 انگشت در دست هست .من به نحوه گرفتن ابزار و کار با اونا عرض میکنم..من واحد بیومکانیک نخوندم ولی میدونم داشتن 4 دست کمکی نمیکنه بازوهای اضافی در اکثر موارد ابزار بیشتری به شما نمیدن، اما نیاز شما را به بسیاری از ابزارهایی که ما انسان ها در صورت نداشتن دست کافی از آن ها استفاده می کنیم برطرف میکنه ولی از نظر اندام تنفسی و اندازه بزرگتری خواهید داشت .خوب از نظر فیزیک یک مساله مهم این که
برای پرتاب یک جسم در فاصله معینی باید حرکت آن جسم را انجام بدین خوب . تکانه انتگرال نیرو در طول زمان است.
اگر به نحوه پرتاب با یک دست نگاه کنیم معمولاً شامل چرخش شانه و شاید حتی بخشی از بدن میشه. یعنی که نیرو میتونه در مسافت بیشتری اعمال بشه بنابراین برای مدت زمان طولانی تری.
در مقابل، اگر از هر دو بازو استفاده کنید دامنه حرکت معمولاً بسیار کوتاهتره. بنابراین در حالی که نیروی بیشتری دارید، فاصله کمتر است.
اغلب، محدودیت سرعتی که می توانید به آن برسید توسط نیروی عضله تعیین نمیشه بلکه با سرعتی که ماهیچه های شما می توانند با آن منقبض شوند مشخص میشه. در آنجا دوباره اگر بتوانید چرخش بالاتنه را اضافه کنید، سرعت شانه را به همراه می‌آورد که می‌توان آن را به سرعت دست نسبت به شانه اضافه کرد تا سرعت کل بالاتری به دست آورد.
مساله چشم هم میشه به تکامل فکر کرد البته میتونه چشمشون یکی یا دوتا باشه و بسته به شرایط طیف بیشتر یا کمتری ببینند خوب
اما هنگام صحبت از فضا بینایی برای درک کیهان ضروریه. تمام ماموریت های ما اگر قادر به دیدن آن نبودیم انجام نمیشد . با در نظر گرفتن تمام سیستم های حسی که برای این گونه فرضی بیگانه فهرست اوردم چگونه می توانند به سفر فضایی بروند؟ اگر حتی قادر به نگاه کردن به آن نبودن چگونه می‌توانستند مفهوم خود جهان را درک کنند؟تقریباً کل درک فعلی کیهان بر اساس نور مرئی نیستش بلکه بر کل طیف الکترومغناطیسیه که نور مرئی بخش کوچکی از اونه. حتی سفینه‌های فضایی فوق‌العاده بدوی امروزی ما با دید هدایت نمی‌شن.ولی باید چشم باشه که ببیند مطالعه کنن و علاقه مند بشن اما با تکامل رو به جلو میشه نیاز به چشم در اونا کم بشه اما اجداد ما هم چشمانی مثل ما داشتن کسی باشه بتونه نظر بده خیلی خوب میشد
تصویر

ارسال پست