مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مجله علمی هوپا

هوش‌مصنوعی که توان تشخیص شخصیت شما را دارد!
دوشنبه 29 مرداد 1397
اگر بازی‌های پُرمخاطره‌ای مانند پوکر انجام می‌دهید، بهتر است از حرکات بی‌ثبات و عصبی چشم بپرهیزید، زیرا این حرکات ممکن است شما را لو بدهند!
راز ابرهای اسرارآمیز تابلوی نقاشی جیغ چیست؟
دوشنبه 29 مرداد 1397
برخی بر این باور هستند که این صحنه برگرفته از غروب آتشفشانی است که پس از فوران آتشفشان «کراکاتو» به سال ۱۸۸۳ در آسمان دیده شد و برخی نیز معتقد هستند این آسمان مواج صدای جیغی است برگرفته از طبیعت!
پیامدهای منفی اینترنت پرسرعت بر الگوهای خواب
یکشنبه 28 مرداد 1397
دسترسی به اینترنت پرسرعتِ ۲۴ ساعته، یکی از بهترین چیزهایی است که تاکنون به‌دست آورده‌ایم، اما پیامدهایی را به دنبال دارد.
روزنه‌ی امید در درمان افسردگی دوران نوجوانانی
یکشنبه 28 مرداد 1397
در طول ۱۵ سال گذشته، «کتامین» که در ابتدا به‌عنوان ماده‌ی بیهوشی در دهه‌ی ۱۹۵۰ توسعه یافت، به دلیل تاثیرات قابل توجهش بر درمان افسردگی شدید، در مراکز پزشکی مورد توجه قرار گرفته است.
در ماه آوریل ۲۰۱۹ می‌توان اولین گردشگران فضایی را به فضا فرستاد!
یکشنبه 28 مرداد 1397
ناسا در نظر دارد تا دیگر برای انتقال فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی از روسیه کمک نگیرد. چرا که نه؟
کشف راهی برای گشودن عروق مربوط به پیریِ مغز و ضعف حافظه
شنبه 27 مرداد 1397
طبق مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شده، محققان به وسیله‌ی بهبود عملکرد عروق مغز، راهی برای کنترلِ از دست دادن حافظه در ارتباط با سن و سایر بیماری‌های اضمحلالی عصبی، ازجمله بیماری آلزایمر، یافتند.
خشکسالی‌ای که باعث کشف بنای اسرارآمیز شد!
شنبه 27 مرداد 1397
خشکسالی، پهپاد و کمی شانس. این چیزی بود که باعث شد عکاس «آنتونی مورفی»، بنای تاریخی عظیمی را در شمال شرقی ایرلند کشف کند که قدمت آن به دوره‌ی نوسنگی برمی‌گردد.
بهینه کردن حسگرهای زیستی برای کاربردهای ایمپلنتی
شنبه 27 مرداد 1397
دانشمندان EPFL با استفاده از زیست‌شناسی مصنوعی، حسگرهای زیستی نانوتیوپ جدیدی را توسعه دادند که قابلیت حسگری آن‌ها در فلوییدهای زیستی پیچیده مثل خون و ادرار بهبود یافته است. این مطلعه در مجله‌ی Physical Chemistry Letters به چاپ رسیده است.
ربات‌های حشره‌ای در مسابقات رباتیکجهانی شرکت خواهند کرد.
‌پنجشنبه 25 مرداد 1397
نماینده‌ی آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته‌ی دفاعی یا به اختصار «DARPA» می‌گوید: «تصور کنید که در مسابقات المپیک، ربات‌های خیلی کوچک به جای انسان‌ها به رقابت بپردازند.»
چرا اورانوس محوری شیب‌دار دارد؟
‌پنجشنبه 25 مرداد 1397
براساس مطالعه‌ی دانشمندان دانشگاه دورهام، اورانوس جوان با پیش‌سیاره‌ای دو برابر اندازه‌ی زمین برخورد کرد و این برخورد باعث شد این غول یخی شیب‌دار شود.
تاثیر هرم بزرگ جیزا در مواجهه با امواج الکترومغناطیس
‌پنجشنبه 25 مرداد 1397
گروهی از محققین با توجه به فیزیک هرم بزرگ جیزا کشف کردند که شکل هرمی این بنا کاملاً ایده‌آل برای متمرکز کردن امواج مشخصی از طیف الکترومغناطیس است. این روشِ تئوری هیچ دیدگاه جدیدی در مورد مقبره‌های مصر ایجاد نمی‌کند، اما ممکن است منجر به ایجاد تحولی در فناوری نانوتکنولوژی شود.
عاملی اقیانوسی در ذوب شدن یخچال‌های طبیعی
‌چهارشنبه 24 مرداد 1397
مطالعه‌ی جدیدی که توسط گروهی بین‌المللی از محققان با استفاده از شیمی رسوبات اقیانوس انجام شده، تصویر بزرگتری از تغییر جریان‌های اقیانوس اطلس به دلیل تغییرات آب و هوایی سریع در گذشته را نشان می‌دهد.
کشف نوع تازه‌ای از سلول ریوی
‌چهارشنبه 24 مرداد 1397
دو گروه از محققان نوع تازه و نادری از سلول ریوی را کشف کرده‌اند. این سلول‌ها که تنها ۱ درصد از تمامی سلول‌های موجود در ریه را تشکیل می‌دهند، مقدار زیادی از پروتئینی را که مسئول بروز «فیبروز کیسه‌ای» است را بیان می‌کند.
بارش‌شهابیِ ویژه‌ی جشن تولدتان را سفارش دهید!
‌چهارشنبه 24 مرداد 1397
اگر می‌خواهید بارشی شهابی را تماشا کنید، باید یک شب تا صبح بیدار بمانید، از شهر دور شوید، سرمای بیابان یا کوهستان را تحمل کنید و ساعت‌ها منتظر عبور شهاب‌های آسمانی بمانید.
نگاه هابل به اعماق کیهان با کمک عدسی گرانشی
‌سه شنبه 23 مرداد 1397
تصویر جدید تلسکوپ هابل تاثیرات عظیم جاذبه، به ویژه تاثیر عدسی گرانشی را که نتیجه‌ی وجود «SDSS J1152+3313» است، به تصویر می‌کشد.
پایان انتظار طولانی برای انرژی فیوژن
‌سه شنبه 23 مرداد 1397
انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و باد، توجیهی برای سهم رو به رشد انرژی الکتریکی در جهان هستند.
نابینایی برای این ربات چیتا مشکلی نیست.
‌سه شنبه 23 مرداد 1397
مدل ۳ ربات چیتا می‌تواند در عین کوری، از بالای میزها جهیده و از موانع عبور کند؛ این قایلبت به هیچ وجه ترسناک نیست.
اکسیر ضدپیری در دست دانشمند ایرانی
دوشنبه 22 مرداد 1397
بنیانگذار موسسه‌ی فناوری نانوی استرالیا آسیا، پرفسور «مارسل مظفری»، با هدف آموزش، استفاده از تجربیات، مشاوره در زمینه‌ی دارو، بهداشت و سلامت، زیبایی، تغذیه، دام و تولیدات اقدام به راه‌اندازی موسسه‌ی خود و فعالیت‌هایی در زمینه‌های فوق کرده است.
ستاره‌شناسان اولین فوران انبوه ستاره‌ای را ثبت کردند.
دوشنبه 22 مرداد 1397
برای اولین بار اخترشناسان توانستند فوران ستاره‌ای معروف به «تاج» را در ستاره‌ای به‌جز خورشید مشاهده کنند. پیش‌تر چنین پدیده‌ای از ذرات پلاسما رصد شده بود که به شکل نواری منحنی متشکل از شعله‌ای گداخته از سطح خورشید جدا می‌شد.
چگونه می‌توان گیاهخوار شد؟
دوشنبه 22 مرداد 1397
بسیاری از انسان‌ها در تلاش هستند تا با روش‌های مختلفی وزن خود را کاهش دهند و به سطح بالایی از سلامت برسند.
بخشی از پیشرفت تحصیلی فرزاندان‌تان ژنتیکی است!
یکشنبه 21 مرداد 1397
گروهی چند ملیتی به رهبری پژوهشگران در دانشگاه وریج آمستردام، دانشگاه کوئینزلند و دانشگاه کالیفرنیا جنوبی در لس آنجلس، تجزیه و تحلیلی جامع در مورد ارتباط بین سطح تحصیلات و ژنتیک را در نمونه‌ای از حدود ۱.۱ میلیون نفر انجام داده‌اند و ۱،۲۷۱ ژنوم مهم را شناسایی کرده‌اند.
حاشیه‌ی کهکشان‌ها دامی برای سیاهچاله‌ها
یکشنبه 21 مرداد 1397
مطالعه‌ی گروهی از دانشمندانRIT محل تازه‌ای برای بررسی برخوردهای میان سیاه‌چاله‌ها و امواج گرانشی یافته است.
سازمان جهانی بهداشت علیه مارها قطعنامه صادر کرد!
یکشنبه 21 مرداد 1397
سالانه در جهان حدود ۱۰۰هزار نفر بر اثر مارگزیدگی جان خود را از دست می‌دهند. این آمار، سازمان جهانی بهداشت را به تصویب قطعنامه‌ای برای مقابله با مارگزیدگی مجبور کرد تا آن‌را اولویتی برای سلامت جهانی در نظر بگیرند.
مارمولک پلنگی قادر است سلوهای مغزیِ جدید تولید کند!
شنبه 20 مرداد 1397
بسیاری از خزندگان و دوزیستان توانایی قابل‌توجهی در بازسازی بافت دارند، اما فقط نوع خاصی مارمولک قادر به رشد نورون‌های جدید هستند.
خوب بخوابید تا افسرده نشوید!
شنبه 20 مرداد 1397
دانشمندان در تحقیقات پیشین، همواره بر رابطه‌ی میان کمبود خواب و افزایش خطر افسردگی تاکید داشتند، ولی دانشمندان به تازگی مکانیسم عصبی‌ای را شناسایی کرده‌اند که مسئول این ارتباط است.
جستجوی حیات در سیارات فراخورشیدی
شنبه 20 مرداد 1397
آیا زمین تنها سیاره‌ی دارای حیات است؟ آیا امکان وجود حیات در سایر نقاط کیهان وجود دارد؟ آیا زمین تنها خانه‌ی ماست؟
برای پی بردن به شخصیت یک فرد به حرکات چشمش نگاه کنید.
‌پنجشنبه 18 مرداد 1397
وقتی که ارتباط بین انسان و ماشین را مد نظر قرار دهیم، قطعاً این موضوع که کامپیوترها بتوانند درک کنند چه نوع افرادی با آن‌ها در ارتباط هستند، بسیار مفید خواهد بود؛ چرا که این امر سبب می‌شود تا کامپیوترها پاسخ‌های خود را مطابق با آن‌ها ارائه کنند.
مشاهده‌ی خورشیدگرفتگی در سیاره‌ی اورانوس
‌پنجشنبه 18 مرداد 1397
زمین تنها سیاره‌ای نیست که خورشیدگرفتگی در آن رخ می‌دهد. این تصویر تلسکوپ هابل نشان می‌دهد که سایه‌ی یکی از قمرهای اورانوس بر روی این سیاره افتاده است.
پاسخ به ۲۲ سوالی که شاید ذهن شما را مشغول خود کند!
‌پنجشنبه 18 مرداد 1397
همه‌ی انسان‌ها در ذهن خود سوالاتی را در مورد جهان پیرامون خود دارند. برخی از این سوال‌ها عقیدتی، برخی اجتماعی، برخی فلسفی و برخی علمی هستند.
سال ۲۰۱۹ می‌توانید خودروی پرنده‌ی خود را بخرید!
‌چهارشنبه 17 مرداد 1397
اولین خودروی پرنده؟ بله، ما هم موافقیم. تصاویری که در بازی‌های ویدئویی یا کارتون‌ها دیده‌اید، در حال پیوستن به حقیقت است.
آلودگی بر رفتار حیوانات چه تاثیری می‌گذارد؟
‌چهارشنبه 17 مرداد 1397
دانشمندان دانشگاه پلیموت در حال توسعه‌ی آزمایش‌ها و استانداردهایی برای ارزیابی تاثیرات آلودگی بر رفتار حیوانات هستند.
TESS اسلحه‌ی جدید ناسا برای شکار سیاره‌های فراخورشیدی
‌چهارشنبه 17 مرداد 1397
ماهواره‌ی «بررسی سیاره‌ی فراخورشیدی گذرنده» موسوم به TESS جستجوی خود را برای یافتن سیاره‌هایی در منظومه‌های ستاره‌ای آغاز کرده است؛ این ستاره‌ها تقریباً ۳۰۰ سال نوری با ما فاصله دارند.
زندگی در مجاورت فضاهای سبز افسردگی را کاهش می‌دهد.
‌سه شنبه 16 مرداد 1397
در واقع طبیعت توانایی‌های شفابخشی قابل توجهی دارد. یافته‌های مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد که جمع کردن زباله‌ها و کاشتن چمن‌ها و درختان در مناطق خالی و بِلااستفاده می‌تواند باعث شادی مردم شده و علائم افسردگی را کاهش دهد.
نسل جدید باتری‌های جریانی با استفاده از فلز مایع
‌سه شنبه 16 مرداد 1397
مهندسان دانشگاه استنفورد با استفاده از مخلوطی فلزی که در دمای اتاق به صورت مایع باقی می‌ماند، نوع جدیدی از باتری جریانی ساختند.
شاید ما در مورد منشاء آتشفشان یلواستون اشتباه کرده باشیم.
‌سه شنبه 16 مرداد 1397
مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد که اَبَرآتشفشان پارک ملی یلواستون می‌تواند از به هم ساییده شدن صفحات تکتونیکی به وجود آمده باشد.
گلوکز، عاملی برای تقویت حافظه در زمان پیری
دوشنبه 15 مرداد 1397
طبق مطالعه‌ی جدیدی که در مجله‌ی Psychology and Aging منتشر شده است، دوز کوچکی از گلوکز می‌تواند حاقظه در افراد مسن‌تر را بهبود بخشد و باعث می‌شود بتوانند سخت‌تر کار کنند و در هنگام انجام وظایف دشوار، خلق و خوی خوشی داشته باشند.
تصویر زیبای هابل از همزاد کهکشان راه‌شیری
دوشنبه 15 مرداد 1397
تصویر جدید تلسکوپ هابل، تصویر زیبا و موشکافانه‌ای است از بخشی از کهکشان NGC6744 که یکی از شبیه‌ترین کهکشان‌های مارپیچی به کهکشان راه شیری است را نشان می‌دهد.
کودکان از چه سنی می‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند؟
دوشنبه 15 مرداد 1397
پیش از این ما تصور می‌کردیم که برنامه‌ریزی برای آینده مهارتی است که بسیاری از کودکان در سن چهار سالگی پیدا می‌کنند، اما اکنون به نظر می‌رسد که ما تا وقتی بزرگ نشویم، نمی‌توانیم چنین حافظه‌ای را برای انجام چنین کاری توسعه دهیم.
مصرف نیکوتین در دوران بارداری خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می‌دهد.
یکشنبه 14 مرداد 1397
تحقیقات جدید انجام شده بر روی حیوانات نشان می‌دهند که استعمال هر نوع نیکوتینی در دوران بارداری و یا در هنگام پرستاری از کودکان، ممکن است خطر ابتلای نوزاد به سندرم مرگ ناگهانی را افزایش دهد.
اخترشناسان سیاراتی را در خارج از کهکشان راه‌شیری یافته‌اند.
یکشنبه 14 مرداد 1397
اخترشناسان ادعا می‌‌کنند که با استفاده از روش میکرولنزینگ، توانسته‌اند تعداد زیادی سیاره را در خارج از کهکشان راه‌شیری شناسایی کنند
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 202 203
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
مقاومت صفر و باتری (2 پاسخ)
بارِ القا شده در جسم (0 پاسخ)
زمین در چند سال آینده ممکن است شاهد گرمای غیرعادی باشد (0 پاسخ)
قرقره (7 پاسخ)
اثر افت سطح مقطع روی حرکت سیال (2 پاسخ)
آینده شغلی رشته فیزیک (1 پاسخ)
کاهش انرژی بار در مدار (0 پاسخ)
تحلیل ساختار عددی موجود در قضیه آخر فرما (0 پاسخ)
میدان در داخل رسانا (3 پاسخ)
سینماتیک سطح شیبدار (8 پاسخ)
رشته فیزیک در دانشگاه و انتخاب رشته کنکور (0 پاسخ)
یادگیری ریاضیات مورد نیاز در فیزیک (2 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (2 پاسخ)
به نظر شما انرژی از چه چیزی بوجود آمده است؟ (4 پاسخ)
سوالی در نسبیت خاص رزنیک (16 پاسخ)
کار و انرژی جنبشی (4 پاسخ)
توابع غربال گر اعداد در شناسایی و تولید اعداد اول (3 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (15 پاسخ)
فیزیک و بلاکچین (3 پاسخ)
سفید چاله ها (1 پاسخ)
تاثير ميدان هاي الکتريکي و مغناطيسي بر نور (29 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (17 پاسخ)
کولر آبی در مناطق شرجی (4 پاسخ)
چرا انرژی درونی گاز ایده آل فقط تابع دماست؟ (5 پاسخ)
مقالات ثبت اختراع و شرکت (9 پاسخ)
مرجع 0 تا 100 زبان C به همراه آموزش (13 پاسخ)
رابطه جوشیدن و فشار بخار (14 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (39 پاسخ)
تحلیل ابعادی توابع برداری (6 پاسخ)
یک سوال از انتقال حرارت (2 پاسخ)
خازن (1 پاسخ)
ترکیب نورها (1 پاسخ)
خازن (0 پاسخ)
ادامه زندگی سلولی هنریتا لکس دهه‌ها بعد از مرگش (0 پاسخ)
اجزاء تشکیل دهنده یک ستاره (1 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
تصاویر نجومی (1963 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (1 پاسخ)
R به توان R (17 پاسخ)
بینایی انسان به صورت فریم به فریم هست یا به صورت پیوسته؟ (3 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (6 پاسخ)
آیا برای اشتعال صرفاً باید اکسیژن وجود داشته باشه؟ (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (5 پاسخ)
راکتور مینیاتوری arc (0 پاسخ)
مشاهده چرخش ماه به دور خودش (7 پاسخ)
چرا رنگ آسمان مریخ معکوس زمین است؟ (5 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (498 پاسخ)
هوش‌مصنوعی که توان تشخیص شخصیت شما را دارد!
راز ابرهای اسرارآمیز تابلوی نقاشی جیغ چیست؟
پیامدهای منفی اینترنت پرسرعت بر الگوهای خواب
روزنه‌ی امید در درمان افسردگی دوران نوجوانانی
در ماه آوریل ۲۰۱۹ می‌توان اولین گردشگران فضایی را به فضا فرستاد!
کشف راهی برای گشودن عروق مربوط به پیریِ مغز و ضعف حافظه
خشکسالی‌ای که باعث کشف بنای اسرارآمیز شد!
بهینه کردن حسگرهای زیستی برای کاربردهای ایمپلنتی
ربات‌های حشره‌ای در مسابقات رباتیکجهانی شرکت خواهند کرد.
چرا اورانوس محوری شیب‌دار دارد؟
تاثیر هرم بزرگ جیزا در مواجهه با امواج الکترومغناطیس
عاملی اقیانوسی در ذوب شدن یخچال‌های طبیعی
کشف نوع تازه‌ای از سلول ریوی
بارش‌شهابیِ ویژه‌ی جشن تولدتان را سفارش دهید!
نگاه هابل به اعماق کیهان با کمک عدسی گرانشی
پایان انتظار طولانی برای انرژی فیوژن
نابینایی برای این ربات چیتا مشکلی نیست.
اکسیر ضدپیری در دست دانشمند ایرانی
ستاره‌شناسان اولین فوران انبوه ستاره‌ای را ثبت کردند.
چگونه می‌توان گیاهخوار شد؟
بخشی از پیشرفت تحصیلی فرزاندان‌تان ژنتیکی است!
حاشیه‌ی کهکشان‌ها دامی برای سیاهچاله‌ها
سازمان جهانی بهداشت علیه مارها قطعنامه صادر کرد!
مارمولک پلنگی قادر است سلوهای مغزیِ جدید تولید کند!
خوب بخوابید تا افسرده نشوید!
جستجوی حیات در سیارات فراخورشیدی
برای پی بردن به شخصیت یک فرد به حرکات چشمش نگاه کنید.
مشاهده‌ی خورشیدگرفتگی در سیاره‌ی اورانوس
پاسخ به ۲۲ سوالی که شاید ذهن شما را مشغول خود کند!
سال ۲۰۱۹ می‌توانید خودروی پرنده‌ی خود را بخرید!
چرا باید نگران نابودی جنگل‌های جهان باشیم؟ (0+)