مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مجله علمی هوپا

تعداد گل‌برگ‌های آفتاب‌گردان همیشه عضوی از سری فیبوناچی‌ست!
‌سه شنبه 28 دي 1395
۲۳ نوامبر به عنوان روز فیبوناچی توسط ریاضیدانان و علاقمندان به ریاضی جشن گرفته می‌شود. توالی فیبوناچی برگرفته از نام ریاضیدان قرون وسطی، فیبوناچی است، که با سری اعداد ...۱،۱،۲،۳،۵،۸ آغاز می‌شود، که هر عدد مجموع دو عدد قبلی است.
ساخت ماده‌ای که می‌تواند آسیب‌های مغزی را درمان می‌کند
‌سه شنبه 28 دي 1395
دانشمندان برای ترمیم آسیب‌های ناشی از ضربه‌ی مغزی، ماده‌ای ژلاتینی ساخته‌اند، که دارای خواص درمانی برای آسیب‌دیدگان از ناحیه‌ی سَر، بر اثر تصادفات رانندگی، سقوط و یا تیراندازی است. این ماده توسط دکتر نینگ ژانگ در دانشگاه کارولینای جنوبی ساخته شده است.
سنگ‌های اطراف ما، چگونه به وجود آمده‌اند؟
‌سه شنبه 28 دي 1395
خانه‌ی ما زمین، سومین سیاره دور از خورشید و تنها جهان شناخته شده‌ای است، که اتمسفری با اکسیژن آزاد، اقیانوس‌هایی با آب مایع در سطحش و مهم‌تر از هر چیز، حیات را در بر دارد. زمین یکی از چهار سیاره‌ی خاکی همانند عطارد، ناهید و مریخ است، که سطح آن سنگی است.
چرا فرگشت این حشره‌ی عجیب را به گل ارکیده شبیه کرده است؟
‌سه شنبه 28 دي 1395
دانشمندانی از آمریکا، استرالیا و آلمان دریافته‌اند، که چرا حشره‌ای به نام «مانتیس ارکیده»، شبیه به گُل است. مانتیس‌های ماده‌ی بالغ، به دلیل همزیستی نیاکانشان با گل‌ها به منظور دستیابی به یک منبع آسان غذایی و شکار حشرات گرده‌افشان، ظاهری شبیه به گل پیدا کرده‌اند.
یک قدم تا کشف حیات روی مریخ؛ آب مایع هم کشف شد!
‌سه شنبه 28 دي 1395
اخیرا مشاهده رگه‌هایی تیره روی سطح سیاره‌ی مریخ توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است. این مناطق در سال ۲۰۱۱ توسط دانشمندان سازمان فضایی ناسا، که بروی تصاویر مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) مطالعه می­کردند، کشف شدند. این رگه­‌ها، با عنوان پدیده­‌ی خطوط شیب‌دار یا همان (RSL) در مناطقی نسبتاً گرم در سیاره مریخ به صورت فصلی رخ می­دهند.
چرا تاج‌ خورشید میلیون‌ها برابر گرم‌تر از سطح خورشید است؟
دوشنبه 27 دي 1395
این‌ سوال که چرا تاج‌ خورشیدی داغ‌تر از سطح خورشید هست، سال‌ها برای فیزیک‌دانان نامعلوم بود. اکنون دانشمندان سازمان فضایی ناسا، دلیل آن را پیدا کرده‌اند.
ماجرای پیدا شدن فرش قدیمی و اَشرافی در کشتی غرق‌شده‌ی هلندی
دوشنبه 27 دي 1395
در یک کشتی هلندی که حدود ۴۰۰ سال پیش غرق شده بود، تکه فرشی قدیمی و جالب کشف شده است. این فرش که از جنس ابریشم و پشم بافته شده، با نقش‌های گُل و حیواناتی از جمله شیر تزئین شده است.
ریزتراشه‌هایی که از نور بجای الکترون استفاده می‌کنند!
دوشنبه 27 دي 1395
پژوهشگران آزمایشگاه "هیولت پکارد" یکی از پیچیده‌ترین تراشه‌های اُپتیکی را ساخته‌اند، که می‌تواند برای انجام وظایف بهینه‌سازی مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه شامل ۱۰۵۲ قطعه اپتیکی است، که همه با هم کار می‌کنند تا محاسبات مالی را باکیفیت‌تر از سخت‌افزارهای معمول انجام دهند.
ده دانستنی جالب درباره‌ی کشور سوئیس
دوشنبه 27 دي 1395
سوئیس تنها کشوری است که در آن زنان از سال ۱۹۷۱ میلادی، حق رأی دارند. این کشور در سال ۲۰۰۲ به سازمان ملل متحد پیوست. به طور متوسط، هر فرد بالغ در سوئیس ثروتی در حدود ۵۱۳.۰۰۰ دلار آمریکا دارد.
رژیم غذایی سالم و ورزش می‌تواند روند پیری سلول‌های ما را برعکس کند
دوشنبه 27 دي 1395
تغییر در شیوه زندگی می‌توان زمان پیر شدن شما را بهبود بخشد. اخیراً در طی یک پژوهش، شواهدی از تغییرپذیر بودن بخشی از توالی DNA انسان به نام «تِلومر» دیده شد، که به شیوه‌ی زندگی ما مربوط است.
ده حقیقت جالب درباره‌ی دیوار بزرگ چین
یکشنبه 26 دي 1395
دیوار بزرگ چین به عنوان طولانی‌ترین گورستان جهان شناخته می‌شود. باستان‌شناسان بقایای بیش از یک میلیون‌نفر انسان را در بدنه این دیوار شناسایی کرده‌اند که یا در حین ساخت دیوار مُرده‌اند یا طبق رسم‌هایی پس از تکمیل دیوار در آنجا دفن شده‌اند.
جایی برای تلسکوپ‌های خیلی بزرگ
یکشنبه 26 دي 1395
این تصویر هوایی، تپه‌ها و کوه‌های اطراف رصدخانه جنوبی اروپایی، به نام رصدخانه «پارانال» در کشور شیلی را نشان می‌دهد، که به مجموعه تلسکوپ‌های خیلی بزرگ (‌VLT) معروف هستند.
اَپل؛ برخواسته از یک اتاق خواب
یکشنبه 26 دي 1395
اَپل مانند شرکت مایکروسافت در یک گاراژ شروع به کار نکرد. اَپل در اول ماه آوریل ۱۹۷۶ در یک اتاق خواب کارش را آغاز کرد. استیو جابز و استفان وزنیاک، پیش از تأسیس اَپل، در شرکت HP مشغول به کار بودند. استیوجابز فقط پایه گذار شرکت اپل نبود. او بزرگترین سهام‌دار کمپانی والت‌دیزنی، با %۷ سهام در سال ۲۰۰۶ بود.
دنیای عجیب و کشف نشده‌ی ویروس‌ها
یکشنبه 26 دي 1395
در یک مطالعه‌ی جدید از پرجمعیت‌ترین حیوانات مانند حشرات، عنکبوت‌ها، کرم‌ها و آنهایی که اطراف خانه ما زندگی می‌کنند، ۱.۴۴۵ نوع ویروس کشف شد و نشان داد که ما تنها شناختی سطحی از دنیای ویروس‌ها داریم، اما این احتمال وجود دارد که تنها تعداد کمی از آنها برای انسان بیماری‌زا باشند.
والدین و فرزندان، رابطه‌ای تنش‌زا
یکشنبه 26 دي 1395
محققان موسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه میشیگان آمریکا، به صراحت بیان کرده‌اند، که اغلب والدین،‌ فرزندان را عصبی می‌کنند و فرزندان نیز آنها را عصبی می‌کنند. کیرا بردیت بر اساس مطالعات می‌گوید: رابطه والدین و فرزند، یکی از طولانی‌ترین روابطی است که بشر تا به حال شناخته است.
یک قاشق چایخوری از ستاره‌ی نوترونی، ۶ میلیارد تن وزن دارد!
شنبه 25 دي 1395
ستاره‌ی نوترونی، بقایای ستاره‌ی عظیمی است که سوخت آن به اتمام رسیده است. ستاره‌ی در حال مرگ، زمانی که هسته‌ی آن در اثر گرانش شدید، در خودش فرو می‌ریزد، به یک ابرنواختر تبدیل می‌شود. این روند تشکیل ستاره‌ی نوترونی با چگالی فوق‌العاده بالاست.
نسل جدید ریز پردازنده‌ها جهت استفاده در مأموریت‌های فضایی
شنبه 25 دي 1395
با نسل بعدی ریزپردازنده‌ها، "GR740" آشنا شوید. این نمای نزدیکی از نسل بعدی ریز پردازنده‌ها است، که در مأموریت‌های فضایی مختلفی در آینده بکار خواهد رفت. تراشه‌های معمولی در مدار زمین و زیر تابش شدید تشعشع کیهانی، برای مدت طولانی کارایی نخواهند داشت.
کشف غار ۵۰۰هزار ساله، با کریستال‌های غول‌پیکر!
شنبه 25 دي 1395
گنجینه‌ای تماشایی و پُررمز و راز، به مدت پانصد هزار سال است که در کشور مکزیک در حال شکل‌گیری است. در سال ۲۰۰۰ میلادی، زمانی که دیواره‌ی «معدن نقره‌ی نایکا» در عمق ۳۰۰ متری زمین توسط معدنچیان حفر شد، آنها هرگز انتظار رویارویی با چنین منظره‌ای را نداشتند.
تشخیص و درمان بیماری آب‌سیاه چشم، با روشی نوین
شنبه 25 دي 1395
گلوکوم یا آب‌سیاه، دومین عامل کوری چشم انسان است و زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های درون شبکیه چشم می‌میرند. این سلول‌ها شفاف هستند و در پشت چشم قرار گرفته‌اند و به همین دلیل تصویربرداری از آنها در سیستم بینایی چشم غیرممکن است.
دانستنی‌هایی جالب درباره‌ی ببرها
شنبه 25 دي 1395
«ببر»، بزرگترین عضو خانواده‌ی گربه‌سانان است و بخاطر توان و قدرتش، معروف شده است. به دلیل اینکه ببر قادر است حیواناتی با اندازه‌ی دو برابر خود را بکشد، یکی از ترسناک‌ترین شکارچیان در طبیعت است. ببر همانند جَد خود، گربه‌ی تیزدندان، برای بقا به شدت به دندان‌های خود متکی است.
خوشه‌ی زیبایی از ستارگان، در کهکشان راه‌شیری
جمعه 24 دي 1395
اگر چه در فضا هیچ فصلی وجود ندارد، اما دورنمای این تصویر نجومی، ذهن ما را به سمت چشم‌اندازی زمستانی و سرد می‌برد. این تصویر منطقه‌ای به نام NGC 6357 را نشان می‌دهد، که تابش داغ ستارگان جوان، گازهای سحابی اطراف را روشن کرده است.
اختراع جدید گوگل؛ مترجم هوشمند گوگل چگونه کار می‌کند؟
جمعه 24 دي 1395
مترجم گوگل به تازگی چند برابر هوشمندتر از آنچه که قبلاً استفاده می‌کردیم، شده است. تا چند وقت پیش، این مترجم از شبکه‌‌ی‌عصبی فقط برای ترجمه‌ی زبان‌های رایج و مشهور استفاده می‌کرد. ولی هم اکنون به اندازه‌ای هوشمند است، که می‌تواند زبان‌هایی که در شبکه‌ی عصبی خود، آموزش ندیده‌ است را هم به دیگر زبان‌ها ترجمه کند.
طلوع و غروب پیاپی خورشید در ایستگاه بین‌المللی فضایی
جمعه 24 دي 1395
فضانوردان مستقر در ایستگاه بین‌المللی فضایی در هر ۲۴ ساعت، ۱۶ بار طلوع خورشید را می‌بینند. توماس پسکویت، فضانوردی از سازمان فضایی اروپا، عکس زیر را از ایستگاه بین‌المللی فضایی در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۱۶ گرفته و در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد.
حرکت جزایر هاوایی به سمت آلاسکا با سرعت رشد ناخن انسان!
جمعه 24 دي 1395
پوسته‌ی زمین به قطعات غول‌پیکری به نام صفحات «زمین‌ساخت» تقسیم می‌شود. این صفحات همواره بر روی گوشته‌ی فوقانی زمین در حال حرکتند. سنگ‌های داغ و با تراکم کمتر که در گذشته سرد شده و به درون پوسته زمین فرو رفته‌اند، بر اثر فشار درونی زمین، به سمت بالا حرکت کرده و صفحات «زمین‌ساخت» را به آرامی حرکت می‌دهند.
پهپادهایی که ماری‌جوانا را از آسمان، بو می‌کشند!
جمعه 24 دي 1395
در یک شهر شلوغ چه اتفاقی می‌افتد؟ «پسرهایی با لباس‌های خاص، یقه‌های رو به بالا، کلاه نقاب‌دار و یک عینک دودی تیره، در چند کوچه‌ی خلوت هستند. چند تای دیگر، با ظاهری کثیف و مشکوک، لب‌های سیاه و چشمانی گود افتاده، از آن پسرها چیزی را تحویل می‌گیرند. اینها مواد فروشان و معتادان شهر هستند!»
چطور استاد حس بویایی خود شوید!
جمعه 24 دي 1395
چطور استاد حس بویایی خود شوید- الکساندر هوروویتز (ویدئو)
کشف آب یخ‌زده در سیاره‌ی کوتوله‌ی سِرِس!
‌چهارشنبه 22 دي 1395
سِرِس به عنوان بزرگترین سیارک منظومه‌شمسی شناخته می‌شود و درست مثل ماه و سیاره‌ی عطارد، دارای مناطقی همواره سرد و تاریک است. طی یک مطالعه جدید، دانشمندان در این سیارک آب یخ‌زده یافته‌اند!
میکروب‌هایی که بدن ما را ساخته‌اند!
‌چهارشنبه 22 دي 1395
در طول ۱۵ سال گذشته، دنیای نامرئی میکروب‌ها درکانون توجه قرار گرفته است. زیرا به لطف روش تعیین توالی DNA، محققان توانسته‌اند باکتری‌ها و سایر اندام‌هایی که قادر به رشد در محیط کشت نیستند را شناسایی کنند. این روش‌ در ابتدا وجود اجتماعات میکروبی درون شکم، روی سطح پوست، داخل اندام‌ها و روی هر سطح قابل تصوری را به شکل گسترده‌ای فاش کرد.
چشم‌ا‌نداز گودال یک شهاب‌سنگ، بر فراز صحرای بزرگ استرالیا
‌چهارشنبه 22 دي 1395
ماهواره کوپرنیکوس ۲آ، تصویری هوایی از بیابان‌های غرب استرالیا، تا پارک ملی «وُلف کریک کِراتِر»، را ثبت کرده است. در مرکز این تصویر می‌توان دهانه «ولف کریک» که بر اثر برخورد شهاب‌سنگی در حدود سیصد‌هزار سال پیش به وجود آمده است، را مشاهده کرد.
کشف دخمه‌های اسرارآمیز در مریخ
دوشنبه 20 دي 1395
دخمه پُر پیچ و خم «آدامز» توسط شیارهایی روی سطح مریخ به وجود آمده است که شکلی مشبک و اسرارآمیز دارند! این عکس از ناهمواری‌های مریخ، توسط مدارگرد سازمان فضایی اروپا در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۶ بر فراز این سیاره گرفته شده است.
ساخت لباس‌های الکترونیکی انعطاف‌پذیر
دوشنبه 20 دي 1395
یک گروه مهندسی در دانشگاه استنفورد؛ ابزار جدیدی را ساخته‌اند که به گسترش لباس‌های الکترونیکی کمک می‌کند. این ترانزیستور انعطاف‌پذیر می‌تواند دوبرابر طول اصلی خود منبسط شود، بدون آنکه خاصیت رسانایی‌اش را از دست بدهد.
آیا می‌دانید «گچ» از فسیل پلانکتون‌های باستانی ساخته شده؟
دوشنبه 20 دي 1395
«کوکولیتوفور» جلبک ریز تک‌سلولی است، که از ۲۰۰ میلیون سال قبل در اقیانوس‌های کره زمین می‌زیسته است. برخلاف سایر گیاهان دریایی، اطراف این نوع جلبک را صفحات کوچکی از جنس کولیسایت (کوکولیت) احاطه کرده است.
ستارگان زامبی!
یکشنبه 19 دي 1395
ابر‌نواختر نوع Ia حاصل انفجار مرگبار یک کوتوله سفید در یک کهکشان است، که باعث نابودی کامل آن ستاره می‌شود.
دانستنی‌های شگفت انگیز درباره زمین: زمینِ زیبا
یکشنبه 19 دي 1395
‌جهانِ بیگانه ممکن است خشن، رازآلود و نابودگر باشد. اما یک گوی آبی‌رنگ، سیاره زمین، خانه ما است.
چرا اسب‌دریایی نَر باردار می‌شود؟
یکشنبه 19 دي 1395
محققانی از کشورهای چین، آلمان، انگلستان و آمریکا در این زمینه تحقیقات علمی را به انجام داده‌اند. طبق گزارش آنها اسب‌های دریایی چندین ویژگی منحصربه‌فرد دارند، که آنها را از دیگر آبزیان و حیوانات متمایز می‌کند. برای مثال صورت لوله‌ای شکل و کشیده با یک دهان بسیار کوچک دارند، که فاقد دندان است. همچنین وظیفه حمل جنین‌های در حال رشد به عهده جنس نر است.
تحول کهکشان‌ها در خوشه‌ی کهکشانی سنبله
شنبه 18 دي 1395
در جایی از آسمان یک کهکشان در حال تحول است. صورت‌فلکی سنبله، از نظر کهکشانی بسیار غنی است. وجود چنین مجموعه‌ای از کهکشان‌ها ناشی از نیروهای شدید گرانش است، که بیش از ۱۳۰۰ کهکشان را در خود جای می‌دهد. به این مجموعه خوشه‌ی سنبله می‌گویند.
آیا سقوط شهاب‌سنگ در اقیانوس، سونامی ایجاد می‌کند؟
شنبه 18 دي 1395
سال‌ها پیش، گلن گیسلر، درباره درست بودن نمایش تاثیرات مخرب برخورد شهاب‌سنگ‌ها بر اقیانوس‌های جهان، آنطور که در فیلم‌های هالیوودی نشان داده شد، تردید کرد.
اسرار پای مومیایی شده‌ی «نِفِرتاری»، ملکه‌ی مصر
شنبه 18 دي 1395
هنگامی‌که مصرشناسان در سال ۱۹۴۰ آرامگاه «ملکه نِفِرتاری» را گشودند، به یک‌باره با یک آرمگاه اشرافی قدیمی و غارت‌شده، مواجه شدند. در میان اشیاء آسیب دیده از غارت، سه قسمت از یک پای مومیایی شده یافت شد.
دست‌یابی به «تئوری همه‌چیز» در سال ۲۰۷۶
جمعه 17 دي 1395
یایید خودمان را فریب ندهیم. در حال حاضر، «تئوری همه چیز» تنها یک حدس و گمان ثابت نشده است. در درس تاریخ، داستان‌هایی از کشف نظریه‌های بنیادی طبیعت را می‌خوانیم. به قانون جهانی گرانش نیوتن نگاهی کنید.
نسل بعدی سلول‌های خورشیدی به‌رنگ گیاهان سبز
جمعه 17 دي 1395
نسل بعدی سلول‌های خورشیدی احتمالأ سبز است. مکانیک کوانتومی، نسل بهتری از این تکنولوژی را می‌سازد و یک ایده جدید درباره‌ی علت سبز بودن گیاهان ارائه می‌دهد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 157 158
مشاوره رایگان تحصیلی
مراحل شکل گیری کرم چاله (0 پاسخ)
قوانین فیزیک (10 پاسخ)
اگر توپی را در فضا رها کنیم (8 پاسخ)
آيا فيزيك يا رياضي رشته گمشده منه‌؟ (4 پاسخ)
چطور میشه دستگاه فرستنده امواج الکترومغناطیس درست کرد؟ (6 پاسخ)
معمای آخرین "عنصر کشف نشده" هسته کره زمین حل شد (0 پاسخ)
شکل موج (17 پاسخ)
مجموعه مقالات عرفان کسرایی (2 پاسخ)
انهدام نسبیت خاص و عام آلبرت اینشتین (به همراه مقالات) (353 پاسخ)
محاسبه انرژی (1 پاسخ)
سرعت سقوط اجسام (10 پاسخ)
اطلاعات در مورد رشته مهندسی هسته ای و آينده شغلي اين رشته (7 پاسخ)
زمان و یک چالش جدید (5 پاسخ)
خلاء چیست و اثر گرما بر حرکت نور در یک محفظه خلاء (0 پاسخ)
واکنش دهی ذرات (1 پاسخ)
بارش شهابی برساوشی (3 پاسخ)
تفاوت در انرژی پتانسیل و اصل هم ارزی جرم-انرژی انیشتین (3 پاسخ)
سوال درمورد آزمایش دوک و ریل شیبدار (0 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (0 پاسخ)
کتاب الکترومغناطیس گریفیتس (1 پاسخ)
دعوت به همکاری تحقیقاتی (0 پاسخ)
چگونه سرعت اسپین ذرات را حساب می کنند؟ (0 پاسخ)
تراز افقی (2 پاسخ)
پیش نیاز mcnp و مونت کارلو (0 پاسخ)
داروی جدید ام.اس با موفقیت آزمایش شد (0 پاسخ)
تحصیل در رشته های نجوم (23 پاسخ)
دمای منفی (1 پاسخ)
مرحله های خواب (3 پاسخ)
ثبت عکس‌های نادر از قبل و حین انفجار یک ستاره (2 پاسخ)
تبديلات ميدان ها (5 پاسخ)
مهارت حل مساله (2 پاسخ)
پرسش و پاسخ ریاضی (160 پاسخ)
چرخه کارنو (1 پاسخ)
سرعت سوق و جریان (2 پاسخ)
ستاره های متراکم هم خاصیت ربایش نور را دارند؟ (3 پاسخ)
فیزیکدان ایرانی دانشگاه هاروارد برنده جایزه دستاورد علمی شد (0 پاسخ)
tortion gyroscope (0 پاسخ)
سوال اصل عدم قطعیت (1 پاسخ)
ماشين محرك دائم (154 پاسخ)
کتاب معتبر ترجمه شده در زمینه انرژی تاریک (3 پاسخ)
کامپیوتر پرواز (0 پاسخ)
شرایط مرزی برای دو مسأله ی الکترومغناطیس (3 پاسخ)
فرمول برای تشخیص تالاسمی مینور (1 پاسخ)
افزایش احتمال برخورد دو نوکلئون (3 پاسخ)
کاربست پدیده EVP، نظرتان چیست؟ (3 پاسخ)
ماهیت انرژی (22 پاسخ)
سوال از طول موج خطوط طیف اتم هیدروژن (4 پاسخ)
عوامل خروجی ژنراتور (2 پاسخ)
انجماد بعد از مرگ (0 پاسخ)
سرعت مورد نیاز برای برخورد D-T (1 پاسخ)
منبع توجیه پارادوکس پدربزرگ (4 پاسخ)
مقادیر "مجاز" انرژی یعنی چی؟ (3 پاسخ)
اصل انرژی (1 پاسخ)
روشی که بیمار قطع نخاعی را می‌تواند درمان ‌کند (1 پاسخ)
تعداد گل‌برگ‌های آفتاب‌گردان همیشه عضوی از سری فیبوناچی‌ست!
ساخت ماده‌ای که می‌تواند آسیب‌های مغزی را درمان می‌کند
سنگ‌های اطراف ما، چگونه به وجود آمده‌اند؟
چرا فرگشت این حشره‌ی عجیب را به گل ارکیده شبیه کرده است؟
یک قدم تا کشف حیات روی مریخ؛ آب مایع هم کشف شد!
چرا تاج‌ خورشید میلیون‌ها برابر گرم‌تر از سطح خورشید است؟
ماجرای پیدا شدن فرش قدیمی و اَشرافی در کشتی غرق‌شده‌ی هلندی
ریزتراشه‌هایی که از نور بجای الکترون استفاده می‌کنند!
ده دانستنی جالب درباره‌ی کشور سوئیس
رژیم غذایی سالم و ورزش می‌تواند روند پیری سلول‌های ما را برعکس کند
ده حقیقت جالب درباره‌ی دیوار بزرگ چین
جایی برای تلسکوپ‌های خیلی بزرگ
اَپل؛ برخواسته از یک اتاق خواب
دنیای عجیب و کشف نشده‌ی ویروس‌ها
والدین و فرزندان، رابطه‌ای تنش‌زا
یک قاشق چایخوری از ستاره‌ی نوترونی، ۶ میلیارد تن وزن دارد!
نسل جدید ریز پردازنده‌ها جهت استفاده در مأموریت‌های فضایی
کشف غار ۵۰۰هزار ساله، با کریستال‌های غول‌پیکر!
تشخیص و درمان بیماری آب‌سیاه چشم، با روشی نوین
دانستنی‌هایی جالب درباره‌ی ببرها
خوشه‌ی زیبایی از ستارگان، در کهکشان راه‌شیری
اختراع جدید گوگل؛ مترجم هوشمند گوگل چگونه کار می‌کند؟
طلوع و غروب پیاپی خورشید در ایستگاه بین‌المللی فضایی
حرکت جزایر هاوایی به سمت آلاسکا با سرعت رشد ناخن انسان!
پهپادهایی که ماری‌جوانا را از آسمان، بو می‌کشند!
چطور استاد حس بویایی خود شوید!
کشف آب یخ‌زده در سیاره‌ی کوتوله‌ی سِرِس!
میکروب‌هایی که بدن ما را ساخته‌اند!
چشم‌ا‌نداز گودال یک شهاب‌سنگ، بر فراز صحرای بزرگ استرالیا