مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

کشت سلول‌های غضروفی با استفاده از چاپ سه‌بُعدی
شنبه 16 ارديبهشت 1396
دانشمندان سوئدی با موفقیت نسخه سه‌بُعدی چاپ زیستی از سلول‌های غضروفی انسان را در نمونه‌ی حیوانی جای‌گذاری کردند. محققان امید دارند که این پیشرفت، راه را برای استفاده از این فناوری در بیماران انسانی هموار کند.
زنبورهای عسل خنگ‌تر، کارگرهای بهتر
شنبه 16 ارديبهشت 1396
فقط به این خاطر که شما باهوش‌ترین زنبور درون کندو هستید، نمی‌توان گفت شما بهترین کارگر نیز هستید. در واقع وقتی که بحث بر سر جمع کردن گرده باشد، خنگ‌ها بهتر هستند.
یک ادعای عجیب؛ گرمای بدن عامل تغییرات آب و هوایی
شنبه 16 ارديبهشت 1396
اوایل همین ماه، رئیس آژانس حفاظت از محیط‌زیست گفته است که فکر نمی‌کند دی‌اکسیدکربن محرک اصلی تغییرات آب و هوایی باشد.
کوانتوم دلیل خنده‌دار بودن جوک‌ها را توضیح می‌دهد
شنبه 16 ارديبهشت 1396
جوک به این منظور گفته می‌شوند که سرگرم کننده باشند و باعث خنده‌ی شما شود. این حالتی است که ما میزان مزاح را وقتی تبدیل به جوک می‌شود، اندازه می‌گیریم.
امکانی جدید برای تجارت الکترونیک، به‌نام زنجبره‌ی بلوکی
شنبه 16 ارديبهشت 1396
احتمالاً تاکنون اصطلاح «زنجیره‌ی بلوکی» را در جایی که بحث پول دیجیتالی، بانکداری و آینده‌ی سرمایه‌گذاری در میان بوده است، شنیده‌اید.
ستاره‌لرزه؛ وقتی ستارگان مانند یک زنگ به لرزه در می‌آیند!
جمعه 15 ارديبهشت 1396
چرخش ۷۰ درصد از غول‌های قرمز در خوشه‌های ستاره‌ای، مورد توجه پژوهشگران در مطالعه‌ی انجام گرفته توسط دکتر «دنیس استلو» قرار گرفته است. مطالعه‌ای در مورد امواج صوتی داخلی ایجاد شده توسط ستاره‌لرزه‌ها که موجب می‌شود ستاره‌ها مانند یک زنگ به لرزه در آیند و بینش بی‌سابقه‌ای را درمورد شرایط موجود در ابرهای گازی آشفته، جایی که ۸ میلیارد سال پیش، این ستارگان در آنجا متولد شده‌اند را فراهم کرده است.
ویژگی جالب چشم یک زن
‌پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
تصویر بالا در واقع بخش بیرون‌زده‌ی عنبیه‌ی چشم چپ یک زن را نشان می‌دهد که در حین سنجش چشم گرفته شده است.
داروهایی معجزه‌آسا برای بیماری‌های اعصاب
‌پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
محققین دو دارو یافته‌اند که در مراحل مختلف استفاده و آزمایش‌های کلینیکی روی انسان هستند و به‌نظر می‌رسد توانسته‌اند از تمام بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی موش جلوگیری کنند.
تغییر در جسم و ذهن مهاجران مریخ
‌پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
در سال ۲۰۱۶ میلادی، دو فضاورد حدود یکسال کار در ایستگاه فضایی بین المللی را به اتمام ‌رساندند؛ «اسکات کلی» از ناسا و «میخائیل کرنینکو» از روسیه، تغییرات در سلامت جسمانی و روانی آنها به دقت و از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.
خطرات رابطه‌ی جنسی محافظت نشده در زنان
‌پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
رابطه‌ی جنسی می‌تواند تعادل باکتریایی را برهم بزند؛ زیرا احتمال دارد فرد در خطر عفونت‌های مختلف قرار بگیرد.
بازسازی چهره‌ی مردی ۷۰۰ ساله
‌پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
چهره‌ی مردی بریتانیایی که حدود ۷۰۰ سال پیش مرده است، با استفاده از تکنولوژی بازسازی، مجدداً به زندگی بازگشته است. مرد قرون وسطایی در کنار صدها فرد دیگر در قبرستانی که اکنون مدرسه‌ی الهیات دانشکده‌ی سنت جونز دانشگاه کمبریج بریتانیا است، دفن شده بود.
مطالعه‌ی سلول‌های مغزی در واکنش پاولوفی
‌پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
«ایوان پاولوف» دانشمند روسی در آزمایش مشهور خود، هر زمانی که به سگ خود غذا می‌داد زنگوله‌ای را به صدا در می‌آورد. بعد از مدت کوتاهی با شنیدن صدای زنگوله، سگ حتی قبل از آماده‌شدن غذا شروع به ترشح بزاق از دهان خود می‌کرد.
گربه‌ها انسان را به غذا ترجیح می‌دهند!
‌پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
اگر تا کنون گربه داشته‌اید، احتمالاً اعتقاد دارید در صورتی که گربه بین شما و غذا قدرت انتخاب داشته باشد، حتماً غذا را انتخاب می‌کند.
کشف موارد معدنی جدید اورانیلی
‌پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
گروهی از زمین‌شناسان سه ماده‌ی معدنی جدید به نام‌های leesite، leószilárdite و redcanyonite کشف کردند.
نخستین نسل ستارگان در کهکشان دوردست
‌پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
دانشمندان گرد و غبار میان ستاره‌ای را در یکی از دورترین و نخستین کهکشان‌های دیده شده توسط آرایه آلما مورد مطالعه قرار دادند.
آینده‌ی نگران‌کننده‌ی مصرف شکر
‌پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
شکرهای افزوده که به مقدار زیادی در تنقلات و مواد غذایی کم‌ارزش همچون نوشابه‌های غیرالکلی، کیک‌ها، و بیسکوئیت‌ها یافت می‌شوند، به گونه‌ای باعث حذف غذاهای سالم‌تر از رژیم غذایی می‌شوند.
کشف مجسمه‌ای عظیم در مناطق زاغه‌نشین قاهره
‌سه شنبه 12 ارديبهشت 1396
گروهی از باستان‌شناسان در مصر، موفق به کشف مجسمه‌ای عظیم در زاغه‌های قاهره شدند که آن‌را منسوب به رامسس دوم، یکی از فرمان‌روایان بزرگ مصر باستان، می‌دانند.
تجمع مشکوک نهنگ‌های کوهان‌دار!
‌سه شنبه 12 ارديبهشت 1396
ممکن است فکر کنید آخرالزمان با جنگ هسته‌ای، تغییرات آب و هوایی، شورش ربات‌ها یا اتفاقی این‌چنینی پدید می‌آید.
با بدترین انقراض‌های دنیا آشنا شوید.
‌سه شنبه 12 ارديبهشت 1396
انقراض‌ها همواره اتفاق میافتند. در حقیقت‌، بیش از ۹۰ درصد گونه‌هایی که روزی در زمین زندگی کرده‌اند، منقرض شده‌اند.
پرواز پهپاد ناسا بر فراز سطح مریخ
‌سه شنبه 12 ارديبهشت 1396
جستجوی ما بر روی مریخ تا کنون محدود به مدارگرد‌های مریخی و مریخ‌پیما‌ها بوده است. ناسا برنامه دارد که در آینده یک وسیله‌ی نقلیه‌ی هوایی به آنجا بفرستد که ایده‌ای بسیار جالب به نظر می‌رسد.
مفهوم اسکنرهای دستی شیمیایی
‌سه شنبه 12 ارديبهشت 1396
مجله علمی ایلیاد - گروهی بین‌المللی از محققین مفهوم اسکنرهای دستی شیمیایی را اثبات کرده‌اند.
آنچه که درباره اثرات قند نمی‌دانیم
دوشنبه 11 ارديبهشت 1396
اکثر ما انسان‌ها از اثرات واقعی قند بر بدن درک نادرستی داریم و من از دیدگاه روزنامه‌‌نگاری و تاریخی سعی در پاسخگویی به این مسئله دارم؛ زیرا از نحوه‌ی نگرش بیشتر افراد در رابطه با این موضوع خبری ندارم.
تولید نوری بیشتر از ۱۰.۰۰۰ خورشید توسط بشر
دوشنبه 11 ارديبهشت 1396
محققان آلمانی در تلاش هستند تا با استفاده از آرایه‌ی نوری عظیمی، اقدام به تولید انرژی پاک نمایند.
خطر! تنوع زیستی هاوایی در حال نابودی
دوشنبه 11 ارديبهشت 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهند تنوع گیاهی و جانوری در جزایر هاوایی به جز جزیره‌ی بزرگ از میلیون‌ها سال پیش رو به کاهش نهاده است. محققان این کاهش را با استفاده از روش‌های جدید تحلیل تنوع زیستی اندازه گرفته‌اند.
سن رود آمازون مشخص شد
دوشنبه 11 ارديبهشت 1396
مجله علمی ایلیاد - بر اساس تحقیقات صورت گرفته، رود آمازون بین ۹ تا ۹.۴ میلیون سال سن دارد. دانمشندان می‌گویند تخمین‌هایی که سن این رود را کمتر از این رقم در نظر می‌گیرند، اشتباه هستند.
دیدگاه داروین در مورد ارگاسم زنان
دوشنبه 11 ارديبهشت 1396
مطالعه‌ای جدید توضیحات جالبی برای یکی از ماندگارترین رازهای زیست‌شناسی انسان ارائه داده است؛ اُرگاسم زنان.
خاصیت شگفت‌انگیزی در چاپگرهای چهاربعدی
یکشنبه 10 ارديبهشت 1396
چاپگر چهار بعدی جدیدی طراحی و ساخته شده است که اجسام پیچیده‌ای را تولید می‌کند و می‌تواند برای ساخت استنت قلب (فنر قلب)، کپسول‌های دارویی و صنایع مبلمان مورد استفاده قرار گیرند.
رانش دیواره‌ی بزرگ مرجانی در ۳۰۰.۰۰۰ سال پیش
یکشنبه 10 ارديبهشت 1396
تحقیقات نشان داده است که دیواره‌ی بزرگ مرجانی، ۳۰۰.۰۰۰ سال پیش دچار رانشی در زیر آب شده است که آوار عظیمی بر جا گذاشته و تولید امواج سونامی با ارتفاع ۲۷ متر کرده است
تاثیر اختلال خواب بر سلول‌های مغز کودکان
یکشنبه 10 ارديبهشت 1396
بنا بر هشدار محققان، کودکانی که از اختلال خواب رنج می‌برند با احتمال آسیب به سلول‌های مغزی روبرو هستند.
آینده‌ی ذخیره‌سازی اطلاعات در DNA
یکشنبه 10 ارديبهشت 1396
DNA دارای اطلاعاتی درباره‌ی موجودات زنده است و همه چیز را از آغاز پیدایش زندگی در خود رمزگذاری کرده است.
شبیه‌سازی جدید از ساختار مغناطیسی طوفان‌های خورشیدی
یکشنبه 10 ارديبهشت 1396
مهندسان، مدلی را طراحی کرده‌اند که برای اولین بار مدل فوران‌های خورشیدی و ساختار مغناطیسی آن‌ها را شبیه‌سازی می‌کند و دسترسی آن برای عموم آزاد است.
یک مولکول جانوری، راهی برای کارایی بهتر باتری‌ها می‌شود
شنبه 9 ارديبهشت 1396
تحقیقات جدید در دانشگاه ییل نشان داده است، مولکولی که اکسیژن را در خون جابه‌جا می کند، می‌تواند کلیدی برای توسعه‌ی نسل بعدی باتری‌ها باشد.
ویروس‌هایی به قدمت ۵۰۰ میلیون سال
شنبه 9 ارديبهشت 1396
جنگ ویروس‌های تازه رواج یافته و میزبان‌های‌شان، به چند صد میلیون سال قبل از آنچه دانشمندان فکر می‌کردند، بر‌می‌گردد.
محققان تنوع ژنتیکی مؤثر در قد انسان را کشف کردند
شنبه 9 ارديبهشت 1396
هشتاد و سه تنوع ژنتیکی مؤثر بروی قد انسان در تحقیقی گسترده در مقیاس بزرگ، توسط دانشگاه کوئین مری لندن، مؤسسه‌ی قلب مونترال، مؤسسه‌ی بورد و دانشگاه اکستر، کشف شده است.
کشف تخم کروکودیل‌هایی ۱۵۲ میلیون ساله
شنبه 9 ارديبهشت 1396
این تخم تمساح‌ها که لابلای صخره‌هایی در کشور پرتغال کشف شده است، متعلق به خانواده‌ی کروکودیل‌های واقعی و گروهی از تیره‌ی تمساح‌ها که طبق نظر دیرین‌شناسان دو متر طول داشته‌اند، هستند.
بزرگترین فوران آتش‌فشانی در تاریخ بشر
شنبه 9 ارديبهشت 1396
«آتش‌فشان توبا» در اندونزی با فوران شدیدش در حدود ۷۳ هزار سال پیش، منطقه را با خاک یکسان کرد. آتش‌فشان‌های عظیم و سهمگینی نظیر این را «اَبَر آتش‌فشان‌» نام‌گذاری کرده‌اند که گاهی اوقات اثرات بزرگتری را هم برجای می‌گذارند و در تغییرات آب و هوای جهان موثر ظاهر می‌شوند.
رابطه‌ی سلفی گرفتن با بهداشت محیط
جمعه 8 ارديبهشت 1396
هر کس حق دارد تا بداند که آیا جریان‌های آبی که از حیاط خلوت آن‌ها یا از پارک‌ها در همسایگی آن‌ها می‌گذرند، سالم است یا خیر؟
تصویربرداری از سایه‌ی سیاه‌چاله
جمعه 8 ارديبهشت 1396
در حالی که من در حال نوشتن این مقاله هستم، تعدادی از رادیو تلسکوپ‌ها که در سرتاسر زمین پخش شده‌اند، به‌عنوان ابزاری غول‌پیکر در تلاش برای تصویربرداری از سیاه‌چاله‌ای اَبَرپرجرم هستند که در مرکز کهکشان‌مان قرار دارد.
چند میلیون دلار، هزینه‌ی تماس نگرفتن با دانشمندان
‌پنجشنبه 7 ارديبهشت 1396
اگر شما این ایده که امواج گرانشی، می‌تواند فضاپیماها را بین سیاره‌ها به جلو پرتاب کند «داستان علمی» می‌دانید، باید بدانید تخیل قوی‌ای دارید؛ زیرا همه‌ی متخصصین دانش نجوم، این ایده را «بی‌معنی و مزخرف» می‌دانند.
کشف مومیایی گمشده‌ی مصر باستان، در کنار رود نیل
‌پنجشنبه 7 ارديبهشت 1396
مقبره‌ای حاوی مومیایی «شِمای»، برادر کوچک حاکم مقتدر مصر، در نزدیکی «اسوان»، در کنار رود نیل کشف شده است.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 176 177
مشاوره رایگان تحصیلی
چه کتابی نسبیت رو از منظر نظریه گروه بحث می‌کنه؟ (3 پاسخ)
اگر r=0 باشه چه نيرويي بار ها به يك وارد ميكنند ؟ (1 پاسخ)
constructal law آیا ماهیت تصادفی ِ فرگشت را به چالش می کشد؟ (12 پاسخ)
آزمایشات ذهنی انیشتن (10 پاسخ)
خمیدگی باند در سلول خورشیدی (0 پاسخ)
تاثیر مغز بر ژنتیک (6 پاسخ)
مکاترونیک (0 پاسخ)
حرکت و زمان مستقل از هم هستند یا وابسته به یکدیگر؟ (62 پاسخ)
آیا در سیاه چاله نیروی گرانش به بینهایت میل میکند؟ (6 پاسخ)
فیزیک مطلق تحلیلگر نظریات مختلف جهانی (36 پاسخ)
فیزیک مطلق و اثبات کاملا دقیق اشتباه بودن فرمول معروف انرژی (67 پاسخ)
پژوهشکده فیزیک (7 پاسخ)
پاسخ به شایعات زمین تخت گراها (1 پاسخ)
نظریه جدید تعریف بعد زمان (24 پاسخ)
تست هوش واقعی (18 پاسخ)
ریزذرات طلا به کمک درمان سرطان می‌آیند (0 پاسخ)
انتقال تابشی حرارت ناشی از تعداد فوتونهای IR یا سرعت آنها ا؟ (8 پاسخ)
وقایع نجومی سال 96 (3 پاسخ)
جهان چند بعد دارد؟ (26 پاسخ)
چرا پرینترها نقطه‌های نامرئی چاپ می‌کنند؟ (0 پاسخ)
بزرگترین نقشه پراکندگی ماده تاریک در عالم هستی ترسیم شد (0 پاسخ)
حل اهرم نوع سوم با شرایط ویژه (0 پاسخ)
مقاله در رابطه با نیروی درگ در فیزیک دریا (0 پاسخ)
حل مسائل فیزیک هسته ای کنت کرین (21 پاسخ)
یک ایرانی اولین برنده زن معتبرترین جایزه جهانی ریاضیات (28 پاسخ)
بهترین کتاب نجومی که تابه حال خوانده اید (31 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (14 پاسخ)
بزرگترین دتکتور میله ای کشور راه اندازی شد (0 پاسخ)
دریافت سیگنالهای شگفتی آور از یک کوتوله در فاصله 11 سال نوری (0 پاسخ)
فرمول ثابت ها در ترکیب حرکت موج (0 پاسخ)
معمای ترکیب رنگها (12 پاسخ)
تصاویر جونو از "گردباد" مشتری منتشر شد (0 پاسخ)
زمین مرکزی - خورشید مرکزی (3 پاسخ)
تابش ذره باردار شتابدار (20 پاسخ)
انهدام نسبیت خاص و عام آلبرت اینشتین (به همراه مقالات) (361 پاسخ)
پروژه پردازش صوت (3 پاسخ)
اینشتین vs گالیله (10 پاسخ)
آیا با افزایش سرعت جرم هم افزایش پیدا میکنه؟ (15 پاسخ)
یک سوال مکانیکی مرتبط با سرعت و حرکت (0 پاسخ)
پاسخ تشریحی کنکور ارشد (0 پاسخ)
مرد دونده و چاه با اقتباس از ریندلر (2 پاسخ)
پارادوکس فارادی (5 پاسخ)
داعشی ها vs آلبرت اینشتین (2 پاسخ)
انرژی از هیچ، با انرژی پتانسیل گرانشی (33 پاسخ)
محاسبه زمان بالا رفتن دمای یخ (1 پاسخ)
اصل عدم قطعیت هایزنبرگ (9 پاسخ)
دایره های اسرار آمیز در صحرای کالاهاری (3 پاسخ)
orbital speed و orbital velocity را باید یکسان دانست؟ (2 پاسخ)
پارادوکس جدید ریاضی-ریگی در کفش احتمالات و آمار (20 پاسخ)
نکاتی که باید درباره HIV بدانید (0 پاسخ)
كمك براي محاسبه فشار در يك مخزن آب (20 پاسخ)
گاز های بی اثر (2 پاسخ)
جسم دوار (24 پاسخ)
آیا جنس مواد نسبیست؟ (4 پاسخ)
زنبور می‌تواند تا عدد چهار را بشمارد!
USB اینتل با توان محاسبه‌ی یک میلیارد محاسبه اعشاری در ثانیه!
ماموریت مریخی امارات در سال ۲۰۲۱
۹۰ درصد مردان از چاقی مفرط رنج می‌برند.
نسل جدید عینک‌ها با سوخت خورشیدی!
دیابت را گوگل کنید!
درک بهتر ستارگان در کهکشان‌ها در جهان اولیه
دروغ‌ گفتن برای بیماران روانی کار آسانی است.
اولین قمرفراخورشیدی کشف شد.
نسل جدید پروژکتورها، اندرویدی است.
بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی فقط با یک بار شارژ تسلا
درک بهتر یادگیری تکاملی با آوازخوانی نهنگ‌ها
راز حیات مریخی نهفته در سنگ‌هایش
نجات بوی گمشده‌ی گل‌های رُز
چشمان شما چطور خسته می‌شود؟
رژیم‌غذایی مردانه، رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای
کشف آب مروارید توسط کامپیوترها!
نوادگان کنعانی‌های مقدس پیدا شدند!
ماده‌ی تاریک بیشتر سرد است تا تاریک
ارتباط جهش ژن‌های رفتاری با بیماری اوتیسم
شناسایی ژن‌های برگشت‌پذیری آسیب‌های مغزی
سنتز شیرینی پرتزل!
با طلاق والدین کودکان سرما می‌خورند!
رصد رقص گرانشى داوود و جالوت
اسفناج‌ها بمب‌ها را شناسایی می‌کند!
اظهار نظر درباره‌ی‌ سلامت روانی ترامپ