مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

اعلام خطر؛ ذوب مجدد اقیانوس منجمد شمالی
دوشنبه 8 آبان 1396
به گزارش محققان موسسه‌ی آلفرد وگنر در دانشگاه برمن و دانشگاه هامبورگ، میزان یخ‌های اقیانوس منجمد شمالی تقریباً به ۴.۷ میلیون کیلومتر مربع در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ کاهش پیدا کرد.
دانشمندان ۲۲ ژن مرتبط با هوش را شناسایی کردند.
دوشنبه 8 آبان 1396
در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری در مورد وراثت و دی‌ان‌ای می‌دانیم. اما با این وجود، در مورد تاثیرات ژن‌های خاص دانش چندانی نداریم.
خطوط نقره‌‌ای، نقاطی طلایی برای یافتن علائم حیات در مریخ
دوشنبه 8 آبان 1396
شواهد جدیدی مبنی بر اینکه زمانی در مریخ آب وجود داشته، یافت شده است. اخیراً، پژوهش انجام شده توسط محققانی از کالج ترینیتی دوبلین در کشور ایرلند از کشف دره‌ای قدیمی سیل‌زده در سیاره‌ی سرخ خبر داده است.
دانشمندان گام بزرگی به‌سمت ایجاد زندگی مصنوعی برداشتند!
دوشنبه 8 آبان 1396
دانشمندان با ترکیب موفقیت‌آمیز ۶ کروموزم نوعی «کَپَک» موجود در خمیر تُرش از بین ۱۶ کروموزوم، در ارتقای زندگی مصنوعی پیچیده قدم بزرگی به جلو برداشتند.
نمایی خیره‌کننده از زمین
یکشنبه 7 آبان 1396
از منظر دید فضانوردان ایستگاه بین المللی فضایی «ISS» زمین بسیار خیره‌کننده به‌نظر می‌رسد. حقیقتاً غرق در تصاویری شدیم که حسادتمان را بر می‌انگیزد، عکس‌هایی که نشان می‌دهد مکان‌های دور دنیا از فاصله ۲۵۰ کیلومتری بالای زمین چگونه به‌نظر می‌رسند.
منشاء صداهای اسکیزوفرنی، منطقه‌ی خاصی از مغز است.
یکشنبه 7 آبان 1396
افراد مبتلا به شیزوفرنی معمولاً صداهایی می‌شوند که این علایم می‌تواند نگران‌کننده باشد.
رصد دو قمر گالیله‌ای سیاره‌ی مشتری توسط کاوشگر جونو
یکشنبه 7 آبان 1396
کاوشگر جونو در خلال هشتمین پرواز ارتفاع پایین خود، موفق به ثبت تصویری از لبه‌ی سیاره‌ی مشتری و دو قمر بزرگ آن، با نام‌های «آیو» و «اروپا» شد.
ضعف در درس ریاضی و عواقب روحی آن در دانش‌آموزان
یکشنبه 7 آبان 1396
درس ریاضی بدترین دلهره‌ها و ترس‌های ممکن را تقریباً در هر دانش آموزی به‌وجود می‌آورد. اصطلاحاتى نظیر جبر، انتگرال و مثلثات در نظر بسیاری از افراد ترسناک هستند.
تولید سنجاقک‌های دستکاری‌شده‌ی به‌وسیله‌ی هوش‌مصنوعی
شنبه 6 آبان 1396
شرکتی زیست‌پزشکی به‌نام «Draper» در حال ابداع تکنولوژی‌ای برای تبدیل سنجاقک به پهباد زنده است.
پالس الکتریکی بی‌اثر در درمان درد کمر
شنبه 6 آبان 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد ارسال مستقیم جریان الکتریکی به عصب‌های ستون فقرات اثری برابر با تمرینات قدرتی و حرکتی برای درد پایین کمر دارد.
نازک‌ترین هولوگرام سه‌بُعدی جهان ساخته شد.
شنبه 6 آبان 1396
نانوهولوگرام مسیر را برای استفاده‌ی هولوگرافی سه‌بُعدی در وسایل الکترونیکی روزمره هموار می‌کند.
شناسایی سیاهچاله‌ای سیری‌ناپذیر با اختلال جزر و مدی
شنبه 6 آبان 1396
این تصویر هنری نشان‌دهنده‌ی سیاهچاله‌ای است که مواد ستاره‌ای را طی رویداد اختلال جزر و مدى به کام خود می‌کشد. تصاویر سمت راست در پایین، XJ1500+0154 را نشان می‌دهند که توسط تلسکوپ های نوری پرتو ‌ایکس شکار شده است.
روشی جدید برای ترمیم و تثبیت استخوان‌های شکسته
‌پنجشنبه 4 آبان 1396
گاهی اوقات تنها راه برای جا انداختن شکستگی استخوان استفاده از پیچ‌های جراحی است که در زمان ترمیم استخوان آن‌را سر جای خودش ثابت نگه می‌دارند.
نقشه‌برداری از معادن زیرزمینی توسط پهپادها
‌پنجشنبه 4 آبان 1396
پهپادها که قابلیت پرواز و غلت‌زدن در هوا را دارند به‌زودی معادن زیرزمینی را بدون هدایت خلبان کاوش می‌کند. هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند با استفاده از GPS به‌طور خودکار حرکت کنند، اما این سیگنال‌های ماهواره‌ای به اعماق زیرزمین نفود نمی‌کنند، یعنی غارشناسان رباتیک به خلبانان انسان نیاز دارند.
انجام روزانه‌ی این سه کار بر عمر شما می‌افزاید.
‌پنجشنبه 4 آبان 1396
همه‌ی ما می‌دانیم که داشتن سبک زندگی سالم مثل عادات غذایی سالم، فعالیت فیزیکی منظم و مدیریت استرس بر طول‌عمر می‌افزاید.
تلاش‌های B.O.B برای اثبات موضوعی شبه‌علم؛ تخت بودن زمین!
‌پنجشنبه 4 آبان 1396
خواننده‌ی رپی می‌خواهد با پرتاب ماهواره خود ثابت کند که زمین کروی نیست!
کتیبه‌ی ۳،۱۸۰ ساله از مردمان اسرارآمیز دریا
‌چهارشنبه 3 آبان 1396
گروهی از محققان سوئیسی و هلندی «کتیبه‌ی لوویان» ۲۹ متری که در اواخر قرن نوزدهم در آثار آهکی در غرب ترکیه کشف شده را مجددأ بررسی و رمزگشایی کردند.
آثار داروی توهم‌زای باستانی بر نمونه‌های آزمایشگاهی
‌چهارشنبه 3 آبان 1396
مغزهای کوچک آزمایشگاهی از نمونه‌های مفید مغز واقعی هستند که دانشمندان با در اختیار داشتن این سازه‌ی عصبی، خود را از آزمایش مغز حیوانات بی‌نیاز می‌دانند.
کلید کشف سیارات غول‌آسای فراخورشیدی
‌چهارشنبه 3 آبان 1396
مطالعه‌ای جدید در مجله‌ی Astronomical نشان می‌دهد که سیارات فراخورشیدی غول‌آسا با بقایای طولانی مدت به احتمال زیاد در اطراف ستارگان جوانِ دارای دیسک غبار یافت می‌شوند، نه ستارگان بدون دیسک.
نیکون هنر را به زیر میکروسکوپ‌ها ‌برد!
‌چهارشنبه 3 آبان 1396
گوجه‌فرنگی کپک‌زده، جفت‌گیری سوسک‌ها و کارت‌های اعتباری شکسته ‌شده تنها چند مورد از موارد بسیاری بودند که در مسابقه‌ی ریزنگاری دنیای کوچکِ برگزارشده توسط شرکت نیکون به نمایش در آمدند.
دارویی جدید، مانع پیشرفت بیماری چشمی
‌سه شنبه 2 آبان 1396
گروهی بین‌المللی از محققان راهی برای کُند کردن گسترش شکلی پیشرفته از بیماری چشم با نام «تباهی لکه زرد» یا «تخریب ماکولای وابسته به سن»، پیدا کرده است؛ این اختلال یکی از دلایل عمده‌ی کاهش شدید بینایی در کشورهای غربی محسوب می‌شود.
بازسازی تصویر نهایی از هسته‌ی دنباله‌دارP67
‌سه شنبه 2 آبان 1396
تصویر نهایی کاوشگر روزتا از دنباله‌دار «67P» معروف به «چوریوموف گراسیمنکو» مدت کوتاهی پیش از برخورد آن به سطح دنباله‌دار در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ گرفته شد.
مغز زنبور عسل چگونه او را به طرف کندو هدایت می‌کند؟
‌سه شنبه 2 آبان 1396
زنبورها از قدرت بینایی‌شان برای یافتن مسیر استفاده می‌کنند، اما تاکنون اطلاعات اندکی درباره اتفاقات درون مغز آن‌ها در دست نبود؛ مغز آن‌ها کوچک‌تر از دانه‌ی برنج است.
حل معمای جزیره‌ی ایستر با بررسی‌های جدید
‌سه شنبه 2 آبان 1396
تحقیقات جدیدی که توسط گروه بین‌المللی از محققان به رهبری دانشگاه سانتاکروز کالیفرنیا صورت گرفت این احتمال را رد می کند که بومیان جزیره‌ی ایستر و آمریکای جنوبی، پیش از ورود اروپائیان به این جزیره با یکدیگر ادغام شده‌اند.
هیولا یا زامبی؟ هیچکدام؛ آمریکایی‌ها بیشتر از دولت می‌ترسند.
دوشنبه 1 آبان 1396
آمریکایی‌ها در سال جاری، بیشتر از مقامات فاسد دولتی و سیاست سلامتی «Trumpcare» می‌ترسند تا از زامبی‌ها.
طوفان‌های بارانی متان در تیتان
دوشنبه 1 آبان 1396
بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله‌ی Nature Geoscience، تیتان قمر زحل با طوفان‌های باران و رعدوبرق شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند.
شناسایی ذراتی که پادذره‌های خودشان هستند.
دوشنبه 1 آبان 1396
کشف ویژگی منحصربه‌فردی در چیزی موسوم به «فرمیون ماجورانا» روش جدیدی برای تشخیص موارد اصل از دروغ در اختیار محققان گذاشته است.
چای سیاه در کاهش وزن نقش دارد.
دوشنبه 1 آبان 1396
گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس طی مطالعه‌ای روی موش‌ها دریافتند که چای سیاه متابولیسم انرژی را با تغییر متابولیت‌های روده دچار تغییر می‌کند.
بزرگترین تهدیدهای سلامت عمومی در ده سال آینده، از نظر بیل گیتس
یکشنبه 30 مهر 1396
«بیل و ملیندا گیتس» اولین گزارش سالانه‌ی Goalkeepers را منتشر کردند که گزارشی برای تجلیل از پیشرفت‌ها در سلامت عمومی و نگاهی به مسائل پیش‌رو است.
اتوماتیکا؛ ربات‌هایی که طبل، گیتار و پیانو می‌نوازند.
یکشنبه 30 مهر 1396
ربات‌های نوازنده دائم در حال شگفت‌زده کردن انسان‌ها هستند. تماشای این ربات‌ها که هنر و مهارت نواختن ابزارآلات موسیقی را تقلید می‌کنند، بسیار هیجان‌انگیز است.
کرمی هجده میلیون ساله که هرگز جفت‌گیری نکرده!
یکشنبه 30 مهر 1396
«دیپلوسکاپتر پاکیس» تباری دارد که قدمتش به هجده میلیون سال پیش باز می‌گردد و به‌نظر می‌رسد که این کرم در تمامی این مدت توجه چندانی به انجام آمیزش جنسی نکرده است.
منبع دوتایی امواج گرانشی؛ سیاه‌چاله‌های دوتایی
یکشنبه 30 مهر 1396
اخترشناسان موفق به کشف متراکم‌ترین سیاه‌چاله‌ی غول‌پیکر دوتایی شده‌اند که در کهکشانی با فاصله ۴۰۰ میلیون سال نوری نسبت به زمین واقع شده است.
آلودگی کشتی‌های اقیانوس‌پیما، طوفان به‌پا می‌کنند!
شنبه 29 مهر 1396
محققان به شواهدی قوی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد مواد ساطع شده از کشتی‌های باربری نقش چشم‌گیری در افزایش طوفان‌های رعدوبرق در دریا دارند.
دانشمندان اولین تماس ویدیویی با رمزگذاری کوانتومی را تولید کردند.
شنبه 29 مهر 1396
آینده همین‌جا است. «چونلی بایی»، رئیس آکادمی علوم چینی در پکن اخیراً با «آنتون زیلینگر»، رئیس آکادمی علوم استرالیا در وینا ملاقات داشت. اگرچه ۷،۴۰۰ کیلومتر فاصله داشت، مهمان‌های ناخوانده به لطف تماس ویدیوییِ رمزگذاری شده توانستند در جلسه شرکت کنند؛ به سبک کوانتوم.
نگاهی به کهکشان NGC1964 با تلسکوپ MPG/ESO
شنبه 29 مهر 1396
تلسکوپ MPG/ESO در رصدخانه‌ی سیلا، واقع در شیلی تصویری از کهکشان مارپیچی بسیار زیبای NGC1964 در صورت فلکی خرگوش را به ثبت رسانیده است.
انتظار دانشمندان از فرگشت قورباغه‌ها چیز دیگری بود!
شنبه 29 مهر 1396
زیست‌شناسان فرگشتی تصور می‌کردند زمانی که گونه‌ها در مناطق جغرافیایی جدید کلنی‌سازی می‌کنند، اغلب ویژگی‌ها و سازگاری‌های جدیدی به‌منظور مقابله با محیط جدید پیدا می‌کنند.
مغز افراد دوزبانه سرعت بیشتری در محاسبات ریاضی دارد.
‌پنجشنبه 27 مهر 1396
از ریاضیات به‌طور معمول به‌عنوان زبان جهانی یاد می‌شود، اما زبانی که برای چهارچوب‌بندی ریاضیات در ذهنمان انتخاب می‌کنیم، می‌تواند قسمت‌های مختلفی از مغز را برای محاسبه با اعداد به‌کار گیرد.
سلول‌های زنده می‌توانند ساعت‌های درونی خودشان را داشته باشند.
‌پنجشنبه 27 مهر 1396
گروهی از محققان دانشگاه نیویورک دریافته‌اند که هسته‌ی سلول درون بدن انسان دارای نوسان‌های سریع و قابل اندازه‌گیری است و بزرگی این نوسان‌ها در طول چرخه‌ی سلولی کاهش پیدا می‌کند؛ از این رو، به‌عنوان نشانگر مرحله‌ی چرخه‌ی سلولی عمل می‌کند.
تأثیر عجیب نور فرابنفش بر یخ در فضا
‌پنجشنبه 27 مهر 1396
بر اساس تحقیقات جدید، مواد یخی در فضا در دماهای پایین و در زیر نور فرابنفش می‌توانند همانند مایعات رفتار کنند و این امر می‌تواند چگونگی شکل‌گیری سیارات در لحظات اولیه‌ی منظومه‌ی شمسی را توضیح دهد.
آسیب شدید به سر، خطر ابتلا به زوال عقل را بالا می‌برد.
‌پنجشنبه 27 مهر 1396
تحقیقی جدید در فنلاند نشان داد که آسیب شدید به سر، به‌ویژه در دوران میان‌سالی می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را بعدها بالا ببرد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 190 191
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
آزمایشگاه فیزیک 2 (1 پاسخ)
توجیه عملکرد مدار شوکر (8 پاسخ)
حذف یا تضعیف میدان مغناطیسی (0 پاسخ)
فرگشت انسان (47 پاسخ)
کشت ریزغده ابزاری جدید در مقابله با سرطان (0 پاسخ)
سقوط آزاد، پرتاب دو جسم با جرم‌های مختلف (7 پاسخ)
ببینید و لذت ببرید (4 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (71 پاسخ)
فرود آمدن عمودی بطری آب بر روی میز (1 پاسخ)
نیوتون چگونه حرکت بیضوی زمین را ثابت کرد؟ (15 پاسخ)
لطفا یه کتاب در زمینه فیزیک بهم معرفی کنید که ترجمه کنم (8 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (0 پاسخ)
راهی برای دوباره زیستن - بدن جدید - عمر نامحدود (25 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (21 پاسخ)
کتاب مناسب برای کنکور (6 پاسخ)
کمبود ویتامین دی و سرطان ها (0 پاسخ)
برنامه‌ای که مرگ را پیش‌بینی می‌کند (0 پاسخ)
پایانه های باتری (3 پاسخ)
تست هوش واقعی (19 پاسخ)
سیگنال تحلیلی (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (23 پاسخ)
نحوه محاسبه میدان مغناطیس یک اهنربای دائمی در فضا بچه صورتیه (2 پاسخ)
آیا هر جسمی در هر شرایطی دارای جاذبه است؟ (22 پاسخ)
نمایش کسر ثابت گرانش, سرعت نور ، عدد طلایی با توانهای 3 (5 پاسخ)
تغییرات وزن (6 پاسخ)
محاسبات مغناطیس (6 پاسخ)
تغییرات رنگ به علت زاوبه تابش (7 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (22 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (11 پاسخ)
موتور دما کوری (0 پاسخ)
ترازو جرم یک ماده را اندازه گیری می کند یا وزن آن ماده را (4 پاسخ)
تصاویر نجومی (1949 پاسخ)
فاصله زمین و خورشید چگونه باعث پدید امدن فصل‌ها می‌شود؟ (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (494 پاسخ)
بازی با احتمالات (3 پاسخ)
تابش ذره باردار شتاب دار در مکانیک کوانتومی (0 پاسخ)
تعریف علم فیزیک (10 پاسخ)
رساناي منزوي (3 پاسخ)
فناوری‌هایی که در سال 2018 رشد می‌کنند (0 پاسخ)
چه تعبیری از کوانتوم داشته باشیم؟ (1 پاسخ)
مشکل در بردارهای محوری (شبه بردار ها) (18 پاسخ)
4 بعد جهان؟ (36 پاسخ)
آسيب ناشي از برخورد، با انرژي مرتبط هست يا تكانه؟ (5 پاسخ)
شرايط مرزي (5 پاسخ)
ميدان تاخيري (25 پاسخ)
واپاشی هسته ای (1 پاسخ)
نتایج شگفت‌انگیز یک آزمایش برای درمان هموفیلی (0 پاسخ)
دروس آنلاین و رایگان در دانشگاه‌های برتر دنیا (2 پاسخ)
[پارادوکس] ذره باردار در میدان گرانشی یکنواخت (13 پاسخ)
تعریف آماری فشار (0 پاسخ)
مفهوم تکانه (2 پاسخ)
ظرفیت خازن (3 پاسخ)
سوال مربوط به اثبات فرمول های انرژی نسبیتی (3 پاسخ)
شناسایی سلول‌های اضطراب در مغز انسان
ارتباط خودکنترلی شامپانزه‌ها با هوش عمومی
نقش سلول‌های بنیادی در بهبود عملکرد بافت کلیه
عوارض سفرهای فضایی طولانی‌مدت بر مغز
کامپیوترها می‌توانند به شما بگویند چه آهنگ‌هایی گوش داده‌اید!
کهکشان ما با چه نیرویی در فضا حرکت می‌کند؟
یک گام تا واکسن تومورهای سرطانی!
راز پرتوهای نور آسمان شب چیست؟
زندگی اجتماعی زاغ‌ها، آن‌ها را باهوش‌تر کرده است.
پرواز رکوردشکن پهپادهای اینتل در المپیک زمستانی ۲۰۱۸
چگونه این چند کودک، برجی از حباب‌های صابون ساختند؟
رصد گره‌ی پیچ‌خورده‌ی کیهانی توسط تلسکوپ هابل
پیشرفت در تکنولوژی پرتوی کششی می‌تواند انسان را در هوا معلق کند.
شناسایی نقاطی ویژه که امواج نور را در مسیرش متوقف می‌کند.
تاثیر مثبت ویتامین D3 در برابر آسیب‌های قلبی عروقی
رویدادهای نجومی اسفندماه ۱۳۹۶
فضانوردان در معرض تب فضایی هستند.
حماقت راننده‌ی کامیون، به خطوط ۲۰۰۰ ساله‌ی نازکای، آسیب جدی وارد نمود.
ثبت خاطره‌ی رشد ماهیچه‌ای، در دی‌ان‌ای انسان
بالاتر از این ساختمان سیاهی نیست!
شیوع ای‌کولای؛ آیا واقعاً باید از خوردن کاهو اجتناب کرد؟
قطعه‌ی گمشده‌ی هوش‌مصنوعی انسان‌مانند یافت شد.
کشف مجموعه‌ای از سیارات، خارج از کهکشان راه‌شیری
آیا حرکتِ قطب‌های مغناطیسیِ زمین خطر‌ناک است؟ علم پاسخ می‌دهد
تصویری جدید از کهکشان کوتوله‌ی ناشناخته
تا چه حد رفتارهای عصبی افراد مشابه دوستان‌شان است؟
ارتباط بیماری‌های قلبی و میگرن
رونمایی از دو محصول مرتبط با پروژه‌ی هایپرلوپ
ورزش هوازی می‌تواند علائم شناختی بیماری آلزایمر را بهبود ببخشد.
کشف گوری عجیب از اسکلت‌های باستانی در مکزیکوسیتی