مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

خطر اسیدی شدن اقیانوس‌ها برای صدف‌ها
شنبه 18 آذر 1396
تحقیقات جدید حاکی از آن است که صدف‌های سیاه، به‌شدت تحت تاثیر اسیدی بودن اقیانوس‌ها قرار می‌گیرند، مخصوصاً صدف‌های سیاه نوپا.
چرا پیوند سر انسان، هرگز ممکن نخواهد بود؟
شنبه 18 آذر 1396
براساس گزارش‌های جدید، جراح مغز و اعصابی ادعا می‌کند که گروهش با استفاده از دو جسد انسان در چین، اولین پیوند موفقیت‌آمیز سر انسان را در دنیا انجام داده است.
کاوشگر کنجکاوی، نوعی سنگ معدنی به‌نام «هماتیت» در مریخ یافت.
شنبه 18 آذر 1396
کاوشگر کنجکاوی ناسا در مریخ، شواهد طیفی از ماده معدنی اکسیدآهن که «هماتیت» یا همان «Fe2O3» نام دارد، بر روی صخره‌ای در نزدکی کوه شارپ، در منطقه‌ی کریترگیل مریخ یافته است.
ثبت ضربان حیات زمین در تایم‌لپس ناسا
‌پنجشنبه 16 آذر 1396
ناسا در دو دهه‌ی گذشته، همواره نیم‌نگاهی بر تاثیر تغییرات فصلی بر تغییرات صعودی و نزولی زیست‌کره‌ی زمین داشته است. اطلاعات جمع‌آوری‌شده ارزش خاصی برای محققان ندارند، اما تایم‌لپس نفس‌گیر این تغییرات، اصلی‌ترین ویژگی زمین را به نمایش می‌گذارد؛ حیات.
قلب این دختر در خارج از سینه‌اش می‌تپد!
‌پنجشنبه 16 آذر 1396
ویدئویی که در ماه سپتامبر در سایت یوتیوب آپلود شد، دختر کوچک خندانی را نشان می‌دهد؛ در حالی که قبلش در خارج از سینه‌اش در حال تپیدن است و فقط لایه‌ای نازک از پوست از این اندام حیاتی محافظت می‌کند.
ارتش آمریکا در صدد تبدیل گیاهان به شبکه‌ای از جاسوسان محیطی است.
‌پنجشنبه 16 آذر 1396
از روزگاران قدیم بیشتر کارهای جاسوسی و گردآوری اطلاعات از طریق انسان‌های آموزش‌دیده انجام می‌شده است. اما ارتش آمریکا برنامه‌ای برای به‌کارگیری شبکه‌ای هوشمند از گیاهان برای یک گام فراتر از رقبای خود دارد.
کشف سحابی غول‌پیکری در اطراف کوازاری دوردست
‌پنجشنبه 16 آذر 1396
ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ خیلی بزرگ سازمان فضایی اروپا «ESO» در شیلی سحابی بزرگی را در اطراف کوازار دوردستی به‌نام «4C10.29» کشف کردند.
داروی دیابت می‌تواند از پس‌زنی عضو پیوندی جلوگیری کند.
‌سه شنبه 14 آذر 1396
زمانی که فرد عمل پیوند عضو انجام می‌دهد، باید از داروهایی استفاده کند که از پس‌زنی عضو پیوندی توسط سیستم ایمنی بدن جلوگیری کند.
سگ‌ها چهره‌ی شاد انسان‌ها را بیشتر دوست دارند!
‌سه شنبه 14 آذر 1396
«اکسی توسین» نوعی از هورمون است که توسط تمامی پستانداران از جمله سگ‌ها ترشح می شود و نکته‌ای کلیدی در فهم رابطه‌ی بین انسان و سگ است که به‌تازگی دانشمندان دانشگاه هلسینکی در این زمینه تحقیقاتی انجام داده‌اند.
تلاش برای برقراری تماس با موجودات فضایی
‌سه شنبه 14 آذر 1396
اخترشناسان پیامی رادیویی به منظومه‌ی ستاره‌ای مجاور که یکی از نزدیک‌ترین منظومه‌های دارای سیاره‌ی قابل سکونت است، ارسال کرده‌اند.
چگونه رعد و برق ذرات پادماده را در جو زمین تولید می‌کنند؟
‌سه شنبه 14 آذر 1396
دانشمندان ژاپن و سنگاپور در شماره‌ی ۲۳ نوامبر مجله‌ی Nature گزارش دادند که همتای پادماده الکترون یا همان «سیپنال‌های پوزیترون» و نوترون را پس از رعد و برق مشاهده کرده‌اند.
راهی ساده برای بهبود وضعیت خواب شما
دوشنبه 13 آذر 1396
براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه صنعتی یندهون، باز نگه داشتن درب و پنجره‌ی اتاق‌خواب پیش از رفتن به رخت‌خواب، موجب کاهش میزان دی‌اکسیدکربن موجود در هوای اتاق می‌شود که نتیجه‌ی آن، داشتن خواب بهتر، مخصوصاً برای افرادی که دچار بی‌خوابی یا کم‌خوابی هستند، خواهد بود.
ساخت دست رباتیک برای تبدیل انسان عادی به اَبَر انسان
دوشنبه 13 آذر 1396
شرکت «یوبیونیک» از زمان ساخت این ابزار در سال ۲۰۱۴، توانست اوایل سال ۲۰۱۶ سفارش‌هایی برای دست رباتیک چاپ سه‌بُعدی دریافت کند.
دلیل ایجاد گردباد‌ها در تیتان
دوشنبه 13 آذر 1396
تغییرات موجود در گردبادهای قطبی می‌تواند اثر قابل توجهی بر روی لایه‌های مختلف جو قمر تیتان بگذارد؛ نظیر تداخل در جریان‌های هوای سرد.
افزایش امید به زندگی در بیماران پارکینسون، با تغییر رژیم غذایی
دوشنبه 13 آذر 1396
تحقیقات جدید دانشگاه آبردین نشان می‌دهد که کاهش وزن در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون باعث کاهش امید به زندگی، افزایش خطر زوال عقل و وابستگی بیشتر به مراقبت می‌شود.
دلیلی بیولوژیک برای آرامش‌بخش بودن موسیقی‌ها
یکشنبه 12 آذر 1396
بعضی از ما بیشتر از بقیه به موسیقی واکنش نشان می‌دهیم. در بعضی‌ها، گوش دادن به قطعه‌ای موسیقی خاص ستون فقرات‌شان را به لرزه می‌اندازد و مو به تن‌شان سیخ می‌شود.
کوسه‌ای با ۳۰۰ دندان در اعماق دریا دیده شد.
یکشنبه 12 آذر 1396
کوسه‌ی چین‌دار با نام علمی «کلامیدوسلاکوس آنگوئینوس» کوسه‌ای نادر ساکن اعماق دریا است که سه ردیف دندان سه جهتی دارد. این کوسه در ماه اکتبر ۲۰۰۴ شناسایی شده و از آن عکس گرفته شد، اما این همان گونه‌ای نیست که در نزدیکی پرتغال مشاهده شد.
مغز فضانوردان طی ماموریت‌های فضایی تغییر می‌کند.
یکشنبه 12 آذر 1396
طبق پژوهش دانشمندان دانشگاه میشیگان تصاویر ام‌آر‌آی که قبل و بعد از ماموریت‌های فضایی گرفته شدند، نشان دادند مغز فضانوردان در طول پرواز فضایی فشرده و منبسط می‌شوند.
کاهش خطر بروز مشکلات قلبی با مصرف شکلات
یکشنبه 12 آذر 1396
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که مصرف منظم شکلات می‌تواند خطر بروز مشکلات قلبی را در افراد چاق کاهش دهد.
نگاه هابل به کهکشانی با یک بازوی مارپیچی
شنبه 11 آذر 1396
تلسکوپ فضایی هابل، تصویری از کهکشان کوتوله‌ی NGC4625 را به ثبت رسانده است. این کهکشان که با نام‌های LEDA42607 و SDSSJ124152.71 نیز شناخته می‌شود، در فاصله‌ی ۳۱ میلیون سال نوری از زمین و در صورت فلکی تازی‌ها واقع شده است.
قارچ‌‌ها خاصیت ضد پیری دارند.
شنبه 11 آذر 1396
نوع خاصی از قارچ‌ها شامل دو نوع آنتی بیوتیک به‌نام‌های «glutathione» و «ergothioneine» هستند که می‌توانند در برابر فرآیند پیر شدن به بدن کمک کنند. قارچ‌ها به‌طور معمول دارای مقدار زیادی از این آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند.
کشف دو پستاندار از دوره‌ی کرتاسه
شنبه 11 آذر 1396
گروهی از دیرینه‌شناسان دانشگاه پورتسموث دو گونه‌ی جدید از پستانداران کشف کردند که ۱۴۵ میلیون سال گذشته در مکان کنونی شهر دورست در جنوب انگلیس زندگی می‌کردند.
هشدار! خطر رژیم‌های غذایی با کالری بسیار کم
شنبه 11 آذر 1396
در مطالعات جدید انجام شده، پروفسور «جرالد شولمن» و همکارانش از موسسه‌ی پزشکی هاوارد هیوز در ییل با آزمایش بر روی موش‌ها نشان دادند، رژیم غذایی کم کالری یا همان «VLCD» فقط طی ۳ روز، پیش از کاهش وزن، منجر به افزایش ساز و کار گلوکزها و ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود و با اثرپذیری از متابولیسم بر روی کارکرد کبد نیز اثر می‌گذارد.
رصد یک دنباله‌دار خاص در رصدهای خورشید
‌پنجشنبه 9 آذر 1396
رصدخانه‌ی خورشیدی ناسا و آژانس فضایی اروپا «SOHO» و رصدخانه‌ی روابط زمینی و خورشیدی ناسا «STEREO» تصاویر فوق العاده‌ای از دنباله‌داری کوتاه‌مدار به‌نام «96P/Machholz» تهیه کردند.
دلیل وقوع زلزله در آتشفشان ایسلندی
‌پنجشنبه 9 آذر 1396
زلزله در اطراف آتشفشان انفجاری «بارداربونگای» ایسلند به وقوع می‌پیوندند، اما کارشناسان می‌گویند که توضیح کاملاً منطقی برای این رویداد وجود دارد.
دانشمندان سلول‌های سالخورده انسان را جوان‌سازی کردند.
‌پنجشنبه 9 آذر 1396
گروهی از محققان دانشگاه اکستر، برایتون و آکسفورد دست به جوان‌سازی سلول‌های سال‌خورده زدند، بطوری‌که عمل‌کرد آن‌ها همانند عملکرد سلول‌های جوان باشد.
بازسازی ابریشمِ کرم ابریشم همانند تار عنکبوت
‌پنجشنبه 9 آذر 1396
تار عنکبوت یکی از مستحکم‌ترین موادی است که تاکنون شناخته شده است. متأسفانه پرورش عنکبوت برای استفاده از تارشان غیرممکن است.
دانشمندان گمان می‌کنند توانسته‌اند علت اصلی بیماری اوتیسم را بیابند.
‌چهارشنبه 8 آذر 1396
بر طبق مطالعات جدید انجام شده، علت این بیماری تزریق برخی واکسن‌ها نیست، بلکه دلیل آن می‌تواند وجود بیش از حد ارتباطات مغزی باشد که «سیناپس» نامیده می‌شود.
تردید در کمربند حیات ستارگان کوتوله‌های سرخ
‌چهارشنبه 8 آذر 1396
تحقیقات جدید دانشمندان ناسا نشان می‌دهد که شاید ناحیه‌ی به اصطلاح قابل سکونت پیرامون ستارگان کوتوله سرخ آن‌قدرها هم که تصور می‌شد، قابل سکونت نباشد.
شباهت ماده و پادماده به‌هم، بیش از انتطارها
‌چهارشنبه 8 آذر 1396
بر اساس آخرین محاسبات انجام‌شده بر گشتاور مغناطیسی پروتون، جهان‌هستی نباید وجود داشته باشد!
آیا همه‌ی دایناسورها در برخورد شهاب‌سنگ منقرض شدند؟
‌چهارشنبه 8 آذر 1396
هیچ احتمالی برای انقراض سه‌چهارم از حیات بر روی زمین وجود نداشت، اما مطالعه‌ای جدید از دانشگاه توهوکو ژاپن احتمالأ بدشانسی دایناسورها را اعلام کرد، براساس این مطالعه‌ی جدید، فقط ۱۳ درصد احتمال انقراض جمعی در ۶۶ میلیون سال پیش وجود داشت و اگر سیارک در هر جای دیگری از سیاره‌ی برخورد می‌کرد، دایناسورها زنده می‌ماندند.
کشف تپه‌ای متعلق به دوره ساسانیان را در عراق
‌سه شنبه 7 آذر 1396
گروهی از دانشجویان باستان‌شناسی Near Eastern به رهبری پروفسور «دیرک ویک» دانشگاه گوئت موفق به کشف بقایای سوخته‌ی تپه‌ای متعلق به دوره‌ی ساسانیان در محل باستان‌شناسی واقع در استان سلیمانیه شده‌اند که قدمت آن به ۱،۵۰۰ سال می‌رسد.
آلودگی نوری شب‌ها رو به افزایش است.
‌سه شنبه 7 آذر 1396
اگر تصور می‌کنید که اخیرأ شب‌ها روشن‌تر شده‌اند، خب تصورتان درست است. براساس مطالعه‌ای جدید به رهبری دکتر «کریستوفر کیبا» از مرکز تحقیقات زمین‌شناسی آلمان، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، به‌طور میانگین مساحت نواحی روشن کره‌ی زمین ۲.۲ درصد در سال بیشتر شده است.
ذرات نانو با گمراه کردن سیستم ایمنی، باعث کاهش التهاب می‌شوند.
‌سه شنبه 7 آذر 1396
در فیلم‌ها بسیار دیده می‌شود؛ شخصی نگهبان‌ها را مشغول کرده و قهرمان داستان به داخل نفوذ می‌کند. گروه تحقیقاتی دانشگاه میشیگان روشی ابداع کرد که در آن ذرات نانو با گمراه‌ کردن سیستم ایمنی از محل زخم، باعث کاهش التهاب در آن ناحیه می‌شوند.
چالشی برای نظریه‌ی مرگ ستارگان
‌سه شنبه 7 آذر 1396
گروهی بین‌المللی از اخترشناسان به رهبری رصدخانه لاس کامبرس موفق به یافتن جرم قابل توجهی در کهکشان شده است؛ ستاره‌ای که چندین بار در بازه‌ای حدود ۵۰ ساله دچار انفجار شده است.
فقر دوران کودکی می‌تواند عاملی برای نارسایی قلبی در بزرگسالی باشد.
دوشنبه 6 آذر 1396
مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد که فقیر بزرگ شدن ممکن است شما را در بزرگسالی در معرض خطر نارسایی قلبی قرار دهد.
اکسیژن‌زدایی تهدیدی دیگر برای اقیانوس‌ها
دوشنبه 6 آذر 1396
با شکل‌گیری «منطقه‌ی مرگ» دیگری در خلیج مکزیک، آب‌های با میزان اکسیژن پایین راهی اقیانوس‌ها می‌شوند که با تغییرات اقلیمی کنونی، تهدیدی برای اکوسیستم دریایی محسوب می‌شود.
ساخت حسگرهای بسیار کوچک با گرافن سفید
دوشنبه 6 آذر 1396
محققان روشی جدید برای ساختن حسگرهای مکانیکی ابداع کردند که در آن از گرافن سفید استفاده می‌شود.
واقعاً ما در خلاء کیهانی زندگی می‌کنیم؟
دوشنبه 6 آذر 1396
حال ما شواهد بیشتری مبنی بر اینکه کهکشان راه شیری درون خلاء عظیم قرار گرفته است در اختیار داریم و این می‌تواند باعث پدید آمدن اختلاف در میزان سرعت انبساط جهان شود.
ماموریتی که اسرار جتِ سیاهچاله‌ها را برملا می‌کند.
شنبه 4 آذر 1396
سیاهچاله‌ها به خورنده‌های گرسنه معروف شده‌اند، اما آن‌ها هر چیزی که درون‌شان سقوط می‌کند را نمی‌خورند. بخش کوچکی از مواد بصورت جت‌های گازی داغ و قدرتمند به‌نام «پلاسما» پس زده می‌شوند؛ این مواد می‌توانند اطراف‌شان را ویران کنند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 193 194
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (23 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (0 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
نظريه‌ي ميدان‌هاي كوانتومي Quantum Field Theory را بياموزيم (91 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (8 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
اثبآت فرمول تغییر سطح (1 پاسخ)
حمام نمک (0 پاسخ)
گامی پیش‌تر به سوی آشکارساز امواج گرانشیِ مستقر در فضا (0 پاسخ)
انرژی در موج های مکانیکی (7 پاسخ)
خواص ذاتی ذرات؟! (10 پاسخ)
تصاويري از تجهيزات نظامي عجيب و غريب! (113 پاسخ)
تساوی صفر و یک؟؟ (5 پاسخ)
اثبات مساحت دایره (22 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (4 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (38 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (6 پاسخ)
حذف یا تضعیف میدان مغناطیسی (1 پاسخ)
رنگ اجسام (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (3 پاسخ)
میدان مغناطیسی اطراف یک ذره باردار به چه شکل است؟ (1 پاسخ)
پيدايش كاينات (0 پاسخ)
معرفی کانال های تلگرام فیزیک (8 پاسخ)
تابش لیزر به سطح کره ماه (5 پاسخ)
راکتور های هسته ای بی خطر (19 پاسخ)
یک پرسش دینامیکی در رابطه با اصطکاک (7 پاسخ)
زاویه بحرانی و اندازه ذرات (0 پاسخ)
استفاده از اثرات میدان مغناطیسی برای چرخیدن دائم جسم (1 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (73 پاسخ)
شوخي با شيمي (35 پاسخ)
فرگشت انسان (51 پاسخ)
توجیه عملکرد مدار شوکر (9 پاسخ)
مسیر حرکت رعد و برق و بارها (0 پاسخ)
سقوط آزاد و نیروی جزر و مدی (2 پاسخ)
مسئله: چهار گوی رسانای یکسان (2 پاسخ)
سقوط آزاد، پرتاب دو جسم با جرم‌های مختلف (8 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (1 پاسخ)
کشت ریزغده ابزاری جدید در مقابله با سرطان (0 پاسخ)
ببینید و لذت ببرید (4 پاسخ)
فرود آمدن عمودی بطری آب بر روی میز (1 پاسخ)
نیوتون چگونه حرکت بیضوی زمین را ثابت کرد؟ (15 پاسخ)
لطفا یه کتاب در زمینه فیزیک بهم معرفی کنید که ترجمه کنم (8 پاسخ)
راهی برای دوباره زیستن - بدن جدید - عمر نامحدود (25 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (21 پاسخ)
کتاب مناسب برای کنکور (6 پاسخ)
کمبود ویتامین دی و سرطان ها (0 پاسخ)
برنامه‌ای که مرگ را پیش‌بینی می‌کند (0 پاسخ)
پایانه های باتری (3 پاسخ)
تست هوش واقعی (19 پاسخ)
جاذبه‌ی منطقه‌ی وان ترکیه چیست؟
رفتار عموزاده‌ی ما در غذاخوردن چگونه است؟
رویداد‌های نجومی اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷
کشف عجیب مینیاتوری در بدن انسان
آینده‌ی خودروهای خودران، مبهم‌تر از گذشته شد.
سنگین‌ترین اتم جهان چقدر وزن دارد؟
آینده‌ی اِتنا چقدر خطرناک و ویران‌گر است؟
فاصله‌ی ۷،۸۰۰ ساله‌ نوری زمین تا خوشه‌ای ستاره‌ای چگونه محاسبه شد؟
کشف اندامی جدید در بدن انسان
چگونه این یک میلیون نفر در آمازون پنهان شده بودند؟
کدو تنبل چگونه باعث ریزش مو در زنان می‌شود؟
جورابی که به کمک بیماران دیابتی می‌آید!
رازی باستانی از گونه‌ی انسان که در آب دهانش نهفته بود!
هابل از انعکاس نور ابرنواختری در دور دست‌ها خبر داد.
انقلاب بعدی چه زمانی رخ می‌دهد!؟
کشف ردپایی حیرت‌آور از دوران ژوراسیک
بررسی دقیق اوموموا، در فرکانس رادیویی
عواقب خوردن تندترین فلفل جهان چیست؟
آینده‌ی فالکون و چشم‌انداز تسخیر سیاره‌ی سرخ
حشره‌ای که اتصال باستانی روسیه و کانادا را برملا کرد!
زمین‌تخت‌گرایان؛ پدیده‌هایی نخبه یا عقب‌ماندگانی از بشریت؟
محققان نوعی جدید از آنتی‌بیوتیک‌ها را کشف کردند.
چینی‌ها در ۱۱۵هزار سال پیش چه ابزاری داشتند؟
ویژگی‌های خوشه‌های کهکشانی از دید هابل
با هوش‌مصنوعی چه رفتاری داریم و عواقب آن چیست؟
دوست دارید ال‌سی‌دی شکسته‌ی موبایل‌تان خودش را ترمیم کند؟
کشف یونی در کهکشان‌های جوان دوردست
عمق فاجعه‌ی نفتکش سانچی چقدر بود؟
ما چگونه خواب می‌بینیم؟