مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

ممکن است شما کاشف سیاره‌ی نهم باشی!
‌چهارشنبه 7 تير 1396
اخترشناسان از شما برای شرکت در پژوهشی درباره‌ی نهمین سیاره‌ی منظومه‌ی شمسی دعوت می‌کنند. در این پروژه‌، دوست‌داران فضا می‌توانند در تصاویر نجومی به‌دنبال سیاره‌ی نهم بگردند یا دیگر اجرام کشف نشده‌ی دوردست را جستجو کنند.
تحقق ایده‌ی ترمیناتور ۲ در زندگی ما
‌سه شنبه 6 تير 1396
علی رغم تایید ناسا، باید شکرگزار باشیم فناوری هنوز تا جایی پیشرفت نکرده که فلز مایع T-1000 راه به خانه‌هایتان باز کند. اما دانشمندان در کشور چین فعالیت‌های گسترده‌‌ای را برای ساخت نسخه‌ای از این سناریو انجام می‌دهند.
سفر به سرزمین ۱۰ میلیارد میلیارد دلاری
‌سه شنبه 6 تير 1396
ناسا در حال بررسی راه‌های سفر به سیارک Psyche 16 است. این سیارک حاوی فلزهای نیکل و آهن است. تمام اقتصاد بر روی کره زمین ارزشی معادل ۷۸ تریلیارد دلار دارد.
بزهایی که درخت می‌کارند
دوشنبه 5 تير 1396
بزها روی درخت آرگان چَرا می‌کنند. در فصل میوه‌دهی، دانه‌های آرگان بسیاری به‌وسیله‌ی بزها در هنگام نشخوار به بیرون تُف می‌شود. در منطقه‌ی خشک مراکش جنوبی، بزهای اهلی برای پیدا کردن علوفه تازه به نوک متزلزل درختان بومی آرگان می‌روند.
تصاویر فضایی از رانشی بزرگ
دوشنبه 5 تير 1396
تصاویر بالا توسط «تصویربردار عملیاتی زمین» متعلق به ناسا برداشته شده است و رانش زمین عظیمی را نشان می‌دهد که بزرگ‌راه شماره‌ی ۱ بیگ‌شور کالیفرنیا را بسته است.
گرفتگی عروق پا را با سبزیجات باز کنید
یکشنبه 4 تير 1396
مصرف میوه و سبزیجات ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌ عروق جانبی «PAD» را کاهش دهد. خوردن سه بار و یا بیشتر میوه و سبزیجات در روز، خطر گسترش بیماری‌ عروق جانبی را کاهش می‌دهد.
رصد کهکشانی از پشت یک ستاره
یکشنبه 4 تير 1396
تلسکوپ فضایی هابل متعلق به ناسا و آژانس هوایی اروپا به خاطر عکس‌های حیرت‌انگیزی که از فضا گرفته مشهور شده است.
کشف گونه‌ی جدیدی از قورباغه‌ی شیشه‌ای
یکشنبه 4 تير 1396
قورباغه‌های شیشه‌ای دوزیستی از خانواده‌ی سنترولنیدای است. این خانواده بیش از ۱۵۰ گونه را شامل می‌شود. این قورباغه‌ها در نواحی استوایی از مکزیک جنوبی تا آمریکای مرکزی و نیمه‌ی شمالی آمریکای جنوبی و در طول جنگل‌های آتلانتیک جنوب شرقی برزیل و شمال شرقی آرژانتین یافت می‌شوند.
آغازگر حیات چه بود؟
یکشنبه 4 تير 1396
مولکول‌های آلی چگونه حیات را ایجاد کردند؟ برخی از دانشمندان این فرضیه را مطرح کرده بودند که مولکول‌های اسید ریبونوکلئیک یا همان RNA‌ها حیات را ایجاد کردند. اما افراد دیگر می‌گویند که RNA به حدی بزرگ و پیچیده است که نمی‌توانسته در ابتدا وجود داشته باشد.
داروی سرطان؛ موثر در درمان آسم
شنبه 3 تير 1396
دکتر الیوت مدیر دپارتمان درمان مشکلات تنفسی در بریگام و بیمارستان زنان در بوستون است. این دارو عملکرد کلی مجاری تنفسی را نیز بهبود بخشید؛ اثری که محققان انتظارش را نداشتند.
ساخت سد نامرئی در اطراف زمین
شنبه 3 تير 1396
مناظر زمین در طول مدت‌های طولانی توسط انسان شکل داده شده است؛ ولی اکنون دانشمندان می‌دانند که ما فضای نزدیک زمین را نیز می‌توانیم شکل دهیم.
جلبک‌ها بر علیه مورچه‌ها
شنبه 3 تير 1396
دانشمندان کالیفرنیایی راهی سازگار با محیط‌زیست ابداع کردند که به‌وسیله‌ی آن مورچه‌های مهاجم را از بین می‌برند. این طعمه‌ی جدید برای مورچه‌ها، از هیدروژلی با استفاده از جلبک دریایی ساخته شده است که در طبیعت قابل تجزیه بوده و هزینه‌ی تولید چندانی ندارد.
ایجاد ابر ساختار آبی در اطراف DNA
شنبه 3 تير 1396
بدن انسان در سنین بزرگسالی دارای ۶۰ درصد آب است. آب ماده‌ای ضروری و حیاتی است؛ اما نحوه‌ی بر‌هم‌کنش آب با سیستم‌های زیستی همواره روشن و واضح نیست. آخرین مطالعه‌ی منتشر شده در یک مجله آمریکایی درصدد شفاف‌سازی اهمیت بیوشیمی آب است.
کم‌خوابی مغزتان را می‌خورد
‌پنجشنبه 1 تير 1396
کم‌خوابی در موش‌ها باعث شده است که سلول‌های سیستم ایمنی مغز بیش‌فعال شوند. این کار ممکن است در کوتاه‌مدت کمک کننده باشد؛ ولی در بلند‌مدت می‌تواند خطر جنون را افزایش دهد. بیدار ماندن‌های طولانی‌مدت در شب‌ها باعث از بین رفتن سلول‌های مغز می‌شود.
سفر به خارج از منظومه شمسی با موتور پلاسمایی
‌پنجشنبه 1 تير 1396
موتور جت پلاسمایی را در نظر بگیرید که بتواند فضاپیمایی را از موتورهای قبلی سریع‌تر به حرکت در آورد و بدون سوزاندن هیچ سوخت فسیلی، ما را به خارج از جو برده و هزینه‌ی پایینی برای ما داشته باشد. موتور جت پلاسمایی دقیقاً به‌همین شکل است.
لاکپشت‌های مین‌یاب
‌پنجشنبه 1 تير 1396
وقتی که بحث از مین‌یابی به میان می‌آید، کند بودن یک مزیت محسوب می‌شود. گروهی از ربات‌های لاک‌پشت‌ دریایی که برای خزیدن در صحرای آریزونا آموزش دیده‌اند، می‌توانند برای مین‌روبی مناطق جنگی مورد استفاده قرار گیرند.
جابه‌جا کردن اجسام با استفاده از فیزیک کوانتوم
‌چهارشنبه 31 خرداد 1396
به لحاظ تئوری، فیزیک کوانتوم می‌تواند برای تحقق بخشیدن به این آرزوی قدیمی دورنوردی استفاده شود. با این حال، به کمک دانشمندانی که تا به حال تنها توانسته‌اند ذرات مفرد را انتقال دهند، برای عملی ساختن این امر راه بسیار طولانی در پیش است.
ریشه‌یابی ترس در زندگی
‌چهارشنبه 31 خرداد 1396
مغز انسان نه تنها از طریق تجربه‌ی مستقیم بلکه به واسطه‌ی مشاهده نیز به یادگیری می‌پردازد. افرادی که شاهد درد کشیدن سایرین باشند، می‌توانند از دلیل رنجش آنها بترسند یا نسبت به آن رویکرد محتاطانه اتخاذ کنند.
حباب‌بازی تلسکوپ فضایی هابل
‌چهارشنبه 31 خرداد 1396
این تصویر از تلسکوپ فضایی هابل، بخشی از سحابی حباب به نام Sh2-308 را نشان می‌دهد که ستاره‌ی غول‌پیکر EZ Canis Majoris را احاطه کرده است. EZ Canis Majoris که تقریباً ۵،۲۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد، به‌عنوان ستاره‌ی بسیار پُرجرم شناخته می‌شود و یکی از درخشان‌ترین ستاره‌ها در نوع خودش است.
سانتاریو سانتاریو
‌سه شنبه 30 خرداد 1396
دست‌نوشته‌هایی که اخیراً کشف شده نشان داده است که «سانتوریو سانتوریو» (متولد ۱۵۶۱، مرگ ۱۶۳۶) فیزیکدان ونیزی که دماسنج را اختراع کرد و در پایه‌گذاری درمان‌های پزشکی مدرن کمک‌های مهمی کرده است، در شکل دادن به درک ما از شیمی نیز نقش مهمی را ایفا کرده است.
شبیه‌سازی پرواز با طوطی‌های کوچک
‌سه شنبه 30 خرداد 1396
زمانی که طوطی‌های کوچک مجبورند بین شاخ و برگ درختان بپرند، به همان سختی که نیاز دارند، تلاش می‌کنند. این یافته از ویدئویی با سرعت بالا می‌آید که برای اندازه‌گیری اینکه سرعت طوطی‌های کوچک pacific از لحظه‌ی بلند شدن تا فرود آمدن چگونه تغییر می‌کند، گرفته شده است.
آلودگی هوا و آسیب به DNA
‌سه شنبه 30 خرداد 1396
کودکان و نوجوانانی که در معرض میزان زیادی از آلودگی ناشی از ترافیک هستند دچار نوع خاصی از آسیب به DNA به نام «کوتاه شدن تلومر» می‌شوند.
درمان دائم‌الخمری با دست‌کاری مغز
دوشنبه 29 خرداد 1396
مطالعه‌ی جدید، دو مسیر حیاتی برای مرکز پاداش در مغز شناسایی کرده که در صورت دستکاری می‌تواند هدف درمانی جدیدی برای اعتیاد به الکل باشد.
ساخت قوی‌ترین اسید آلی
دوشنبه 29 خرداد 1396
محققان قوی‌ترین اسید آلی ممکن را ساختند. گروه سازنده‌ی این اسید فکر می‌کند که این اسید آلی می‌تواند در نحوه‌ای که با آن پروتئین‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنیم، انقلابی ایجاد کند.
کهکشان‌هایی از جهان اولیه با رشدی سریع
دوشنبه 29 خرداد 1396
گروهی از اخترشناسان شامل «ادوارد بنادوس» که توسط «روبرت دکارلی» از موسسه‌ی ماکس پلانک رهبری می‌شد، نوع جدیدی از کهکشان‌ها را کشف کرده‌اند که هر چند بسیار پیر هستند، تولید ستاره در آن‌ها بیش از صد برابر سریع‌تر از راه شیری اتفاق می‌افتد.
هماهنگ‌سازی مارها برای شکار
یکشنبه 28 خرداد 1396
محقق «ولادیمیر دینتس» می‌گوید: «این احتمال می‌رود که شکار هماهنگ‌سازی شده در میان مارها امری رایج و عادی باشد، ولی برای پی بردن به این مسئله به تحقیقات میدانی زیادی نیاز داریم.
کشف ژن عامل باهوشی
یکشنبه 28 خرداد 1396
شواهد برای این ایده که برخی از دلایل هوش شما در DNA شما قرار دارد، افزایش یافته است. باهوش‌ها ۴۰ دلیل جدید دارند تا برای مغزهای قوی‌شان از والدینشان تشکر کنند.
دیدن فرازمینی‌های روسی در خارج از ایستگاه فضایی!
یکشنبه 28 خرداد 1396
مقامات روسی مدعی شده‌اند که دانشمندان آژانس فضایی این کشور موفق به کشف نمونه‌های زیستی در گرد و غبار جمع‌آوری شده توسط فضانوردان شده‌اند.
جایگزینی برای کالبد شکافی تهاجمی
شنبه 27 خرداد 1396
بر اساس مطالعه‌ای جدید، روشی جدید کمتر تهاجمی برای کالبد شکافی می‌تواند جایگزین دستورالعمل‌های مرسوم برای پیدا کردن دلایل مرگ‌های زیاد شود.
کشف ابرنواختری مربوط به ماقبل تاریخ!
شنبه 27 خرداد 1396
اخیراً بیش از ۷۰۰ دانشمند، به شکل داوطلبانه در برنامه‌ای برای شناسایی ۳۰ هزار جرم آسمانی شرکت کردند. یکی از این اجرام متعلق به انفجار ستاره‌ای در ۹۷۰ میلیون سال پیش است. یعنی صدها میلیون سال قبل از پیدایش دایناسورها بر روی زمین!
دیوارهای شیشه‌ای انرژی‌زا
شنبه 27 خرداد 1396
گروهی تحقیقاتی از کشور کره‌ی جنوبی «سلول‌های خورشیدی نیمه‌شفاف پروفسکیتی» ساخته است که ممکن است بزرگ‌ترین کاندیدای استفاده در پنجره‌های خورشیدی باشد.
به صدای سلول‌ها گوش دهید
‌پنجشنبه 25 خرداد 1396
«دونالد سیربلی» محقق گفت: «نانوفیبر، ابزاری جدید با وضوح بالا برای کاوش‌های نانومکانیکی است.» محققان دانشگاه کالیفرنیا و سن دیگو، فیبر نوری در اندازه‌ی نانو ساختند که قادر به گوش دادن و حس کردن نیروهای ایجادشده توسط سلول‌ها، است.
رفع ناباروری در زنان میان‌سال با کشف جدید
‌پنجشنبه 25 خرداد 1396
محققان استرالیایی از یافتن راهی احتمالی برای رفع ناباروری، سقط جنین و مشکلات تولد نوزاد در زنان بالای ۳۷ سال خبر داده‌اند. باروری زنان پس از ۳۷ سالگی به‌طور سریعی کاهش می‌یابد.
ماموریتی برای نجات شمالگان
‌پنجشنبه 25 خرداد 1396
هواپیما، ماهواره و مقدار زیادی داده، این‌ها هسته‌ی بررسی‌های هوابرد پوشش یخی شمالگان هستند که به تازگی پایان یافته است. اخیراً شرکت ماموریت آیس‌بریج آخرین پرواز علمی خود بر روی مرکز جنوب گرینلند را انجام داد تا گردش آینده‌ی ماهواره‌ی ICESat-2 ناسا را ردیابی کند.
آلودگی صوتی، تهدیدی برای حیات وحش
‌چهارشنبه 24 خرداد 1396
مطالعه‌ای جدید دریافته است که سر و صدای بشر بیشتر از نیمی از مناطق محافظت شده‌ی طبیعی در ایالات متحده را آلوده می‌کند تا حدی که این آلودگی صوتی می‌تواند در توانایی حیوانات برای شکار کردن و بقا در حیات وحش اختلال ایجاد کند. طبق گزارش منتشر شده توسط مجله science، در ۴۹۲ مکانی که پناهگاه‌هایی برای تنوع زیستی در سراسر کشور آمریکا بودند، صداهایی ضبط شد.
مشکلات دریچه‌ی مکانیکی قلب در خواب
‌چهارشنبه 24 خرداد 1396
مطالعه‌ای جدید که توسط دانشگاه هاکلند در نروژ انجام شده است نشان می‌دهد حدود یک چهارم بیماران دارای دریچه‌ی مکانیکی قلب از به‌هم ریختن خواب به‌دلیل صدای دریچه‌های مکانیکی شکایت دارند.
سفید برفی قمر دارد
‌چهارشنبه 24 خرداد 1396
بر طبق یافته‌های مطالعه جدید، سومین سیاره کوتوله‌ی بزرگ در منظومه شمسی ما قمر دارد. اخترشناسان از سه تلسکوپ مختلف برای شناسایی و تعیین ویژگی‌های OR10 2007 معروف به «سفید برفی» استفاده کردند. سفید برفی سیاره‌ای کوتوله در کمربند کویپر با طول ۱،۵۳۰ کیلومتر است.
منسوخ شدن پول نقد و کارت‌های اعتباری
‌سه شنبه 23 خرداد 1396
تکنولوژی‌های جدید ما را به سمت ظهور موبایل بانک‌ها هدایت خواهند کرد. این کار ممکن است پایانی بر استفاده از پول نقد و کارت‌های اعتباری باشد. این تکنولوژی‌ها همچنین پتانسیل اتصال به زنجیره‌ی بلوک را دارند؛ بدین معنی که در آینده، ارزهای دیجیتال امن، ارز جهانی محسوب می‌شوند.
یافتن گونه‌ای جدید از آبزی باستانی
‌سه شنبه 23 خرداد 1396
گونه‌ی جدیدی از خزنده‌های دریایی متعلق به دوره‌ی کرتاسه از روی فسیل‌های کشف شده از سواحل فرسایش یافته‌ی رود ولگا تشخیص داده شد.
پیری و سلامت مغز
‌سه شنبه 23 خرداد 1396
محققان به ارتباط بین میزان سه اسید «چرب اُمگا ۳»، «ALA»، «اسید استیریدونیک و اسیداکوساترینوئیک» در خون با هوش سیال در بزرگسالان پی بردند. مطالعات جدید، مواد مغذی خاصی را به ساختار و عملکرد مناطق مغز که به‌ویژه به پیری و بیماری‌های عصبی حساس هستند، ارتباط می‌دهد
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 180 181
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (24 پاسخ)
معرفي وبلاگ هاي فيزيكي هر كس وبلاگي داره معرفي كنه (141 پاسخ)
معرفی چند سایت فیزیک (10 پاسخ)
تبدیل کانونیک برای معادله هامیلتونی کوب نشده (1 پاسخ)
علت چرخش الکترون چیست؟ (12 پاسخ)
چگونه از آلوده بودن فایل‌ها پیش از دانلود مطلع شویم؟ (0 پاسخ)
محاسبه فشار آب (1 پاسخ)
ضد جاذبه (3 پاسخ)
سوالی در مورد چگونگی محو نور فوکوس شده خورشید توسط عدسی ها (15 پاسخ)
اکسل برای مدیران، مهندسان، حسابداران و تولید ایده های نو (4 پاسخ)
مشتق تابع (3 پاسخ)
فرمول جاذبه نیوتون (1 پاسخ)
سرعت نور (101 پاسخ)
دانلود رایگان کتاب گرانش کوانتومی فارسی (4 پاسخ)
جهان چند بعد دارد؟ (41 پاسخ)
جایزه نوبل (13 پاسخ)
اسم این دستگاه چیه ؟ (3 پاسخ)
سفرهای طولانی در کره زمین با سفینه انجام خواهند شد (0 پاسخ)
موارد آموزنده در نسبیت (2 پاسخ)
چرا ریاضیات می‌خوانیم؟ (12 پاسخ)
ماهیت انرژی (23 پاسخ)
بیماری که زندگی نباتی داشت به درمان پاسخ داد (0 پاسخ)
موجی و ذره ای بودن نور (14 پاسخ)
علت جمع شدن بارهای الکتریکی در سطح کره (12 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (14 پاسخ)
پرسشی در مورد مجموعه اعداد اول (8 پاسخ)
چگونه فردی خردمند شویم؟ (6 پاسخ)
ماشين محرك دائم (149 پاسخ)
روش ساده محاسبه Eigenvalue برخی ماتریکس های خاص (0 پاسخ)
کارشناسی فیزیک، ارشد برق (0 پاسخ)
کاسینی شیرجه نهایی به سوی زحل را شروع می کند (3 پاسخ)
تصاویر نجومی (1869 پاسخ)
ماهیت میدان الکتریکی چیست؟ (3 پاسخ)
ساخت باتری مقاوم در برابر انفجار و آتش‌سوزی (0 پاسخ)
تخمین انرژی رسیده از خورشید به زمین (4 پاسخ)
آزمایش سایناک (2 پاسخ)
تمام حقیقت. لطفا بخانید (1 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (3 پاسخ)
یکی از قوی‌ترین میکروسکوپ‌های لیزری جهان راه اندازی شد (0 پاسخ)
کاربرد روشهای فازی در پیش بینی معادله سرمایش نیوتن (0 پاسخ)
تابعی یک به یک و پوشا رو میشناسید که از Nبه Q بره؟ (23 پاسخ)
ذرات با سرعت های بالاتر از سرعت نور (1 پاسخ)
آیا فیزیک بمانند ریاضیات اصول موضوعه دارد؟ (4 پاسخ)
تولید بردارهای یکه در فضای سه بعدی (0 پاسخ)
آنالیز و طراحی سیستم های مرتعش تحت نیروهای هارمونیک (0 پاسخ)
حرکت و زمان مستقل از هم هستند یا وابسته به یکدیگر؟ (73 پاسخ)
ساخت لیزر co2 با توان ۴۰ وات (0 پاسخ)
رابطه بردار مکان زمان با دنیای سه بعدی چیست؟ (3 پاسخ)
یک روش جدید درمان سرطان در آمریکا مجوز گرفت (0 پاسخ)
تهیه دیسک های ابررسانا (7 پاسخ)
سفید چاله ها (0 پاسخ)
نجوم آماتوری را چگونه آغاز کنیم؟ (1 پاسخ)
آزمایشات ذهنی انیشتن (14 پاسخ)
ساخت نوعی آلومینیوم کریستالیِ فوق‌العاده سبک
هابل، نتیجه‌ی برخورد کهکشانی را رصد کرده است.
ساز زدن معلولین با مغز میسر شد!
بزرگترین دایناسور را بشناسید.
تلاش دانشمندان در تولید واحدهای سلولی جانوری
نوعی باکتری‌، اثربخشیِ داروی شیمی‌درمانی را کاهش می‌دهد.
تاخیر دوباره در پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب؛ تا سال ۲۰۱۹ صبر کنید.
سرانجام هویت فسیل اسرارآمیز تایید شد.
طراحی مترجم گفتاریِ هندزفری
شناسایی دنباله‌دار C/2017K2 در ابر اورت
استفاده از ابزار طبیعتأ به شامپانزه‌ها تعلق دارد.
۳۰ درصد برق اروپا تا سال ۲۰۲۰ از باد تامین شود.
کشف اطلاعاتی جدید در مورد ببرهای تاسمانی
جرقه‌ی هوشیاری در مردی پس از ۱۵ سال زندگی نباتی
اخترشناسان راز «ناحیه تیغه‌دار» پلوتو را برملا کردند.
کشف شواهد جدید مبنی بر وجود یخ در قطب شمال سیاره‌ی عطارد
مبارزه‌ی گونه‌های تراریخته با آثار تغییرات آب و هوا
سلول‌هایی در مغزی که اشتهای ما را کنترل می‌کنند.
چرا وقتی استرس دارید، به دستشویی می‌روید؟
روانشناسان ۲۷ دسته‌ی مختلف از احساس را شناسایی کردند.
مورچه‌ای که ۹۸ میلیون سال‌ در کهربا است.
انتقال ویروس‌های بیشتر از طریق رابطه‌ی جنسی
سیاره‌ی فراخورشیدی تازه کشف‌شده، کاملاً سیاه است!
راز کاربرد سنگ‌های اسرارآمیز در اسکاتلند
حس می‌کنید دیگران نسبت به شما محبوب‌ترند؟
از شایعه تا واقعیت؛ حلقه‌های کشتزار کار چه کسی است؟
شرح معادله‌ی چگونگی رفتار آشوب کوانتومی
نقش آنتی‌بادی‌ها در تبدیل سلول‌های پوستی به سلول‌های بنیادی
انقراض عظیم دایناسورها عامل تسریع فرگشت پرندگان
هابل به‌تماشای ستاره‌زایی در کهکشانی دور نشست.
آثار ۴۳ میلیون ساله‌ی کیسه‌داری در ترکیه (0+)