مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

استفاده از فناوريهاي فضايي در بناي هوشمندترين و سبزترين پايگاه ناسا
سازمان ناسا قصد دارد از فناوری اکتشافات فضایی خود که برای دهه های متوالی از آنها استفاده کرده است برای بنای یکی از هوشمندترین، سبزترین و پاک ترین پایگاههای فدرال در کالیفرنیا استفاده کند.
نقض قانون ماكس پلانك در فواصل كوتاه
فیزیکدانان MIT با نقض قانون "ماکس پلانک" در مورد فواصل کوتاه نشان دادند که انتقال گرما در فواصل بسیار کوتاه کمتر از 10 نانومتر می تواند هزار برابر شدیدتر از پیش بینی های قانون این دانشمند آلمانی باشد.
ابداع روش شمارش تعداد آب نباتهاي درون قوطي
فیزیکدانان آمریکایی روشی را ارائه کردند که به کمک آن می توان تعداد آب نباتهای موجود در یک قوطی را شمرد.
انتقال غير منتظره مدار گرد مريخي ناسا به وضعيت پشتيبان
سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد: مدارگرد مریخی قدرتمند ناسا به شکل غیر قابل توجیهی به سیستم پشتیبان رایانه‌یی خود منتقل شده و تغییر وضعیت داد.
كشف سواحل درياچه‌يي بر سطح مريخ
گروهی از دانشمند‌ان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) سواحل دریاچه‌ای را بر سطح سیاره مریخ شناسایی کردند.
ميدان مغناطيسي در ستاره درخشان «وگا»
گروهی از اختر شناسان فرانسوی نخستین اکتشافات خود در خصوص میدان مغناطیسی وگا، یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های منظومه شمسی را به چاپ رساندند.

آنها در این تحقیق تأثیر میدان مغناطیسی موجود در نور ساطع شده از ستاره وگا را مورد بررسی قرار دادند.وگا برای اخترشناسان آماتور و حرفه‌ای ستاره‌ای شناخته شده و معروف است.
بزرگترين تلسكوپ جهان فعال شد
تلسکوپ GTC واقع در مرتفع ترین قسمتهای جزایر قناری به منظور مطالعه دقیق سیاره ها، کهکشانها و ستاره ها در دورترین نقاط فضا از زمین، فعال شده و مورد استفاده دانشمندان قرار خواهد گرفت.
تشريح رويت پذيري هلال ماه مبارك رمضان
مقارنه ماه و خورشید در ساعت 14 و 31 دقیقه و 36 ثانیه پنجشنبه 29 مرداد 1388 مطابق با 28 شعبان 14:30 و 20 آگوست 2009 روی می‌دهد.
كشف شهاب سنگي با سيستم سه تايي در مدار زمين
به گزارش خبرگزاری مهر، رصدهای جدید راداری نشان می دهد شهاب سنگی که در نزدیکی زمین قرار گرفته است در واقع از سه سنگ کیهانی مجزا تشکیل شده است.
سومين رقابت رصدي صوفي در راه است
جام جم آنلاین: ایران در سال‌های گذشته، شاهد رشد چشمگیری در نجوم آماتوری خود بوده است. افزایش شمار علاقه‌مندانی که از دوران کودکی دوستدار این رشته شده‌اند و برای یادگیری و مطالعه آن در کنار برنامه‌های درسی خود می‌کوشند و از سوی دیگر علاقه خانواده‌ها به این رشته هیجان‌انگیز و تفریح علمی، باعث شده فضای ویژه‌ای در زمینه نجوم آماتوری در ایران شکل بگیرد.
بيست و هفتمين مجمع عمومي اتحاديه ي بين المللي نجوم
12 تا 23 مرداد ماه سال 1388 یکی از بزرگترین محافل علمی دنیا در شهر ریودژنریو برزیل برگزار می شود .بیست و هفتمین مجمع عمومی اتحادیه ی بین المللی نجوم در حالی برگزار می شود که امسال از طرف سال جهانی نجوم به عنوان سال جهانی نجوم نامگذاری شده است . . .
تا كنون چند كهكشان كشف كرده ايم !؟
منجمان بر این باورند که صدها میلیارد کهکشان در جهان وجود دارد اما تعداد دقیق آن ها مشخص نیست. اما منجمان باید بدانند عملا چند کهکشان رصد و کشف شده است ، مگر نه ؟!
مريخ هميشگي ايميل ها را فريب ميدهد
هر آگوست ایمیل هایی منتشر میشود که به ما تلقین میکند در حال برخورد با مریخ هستیم. این میل ها فریب دهنده است اما آن ها در مورد جاذبه ی ما با سیاره سرخ چیزهایی می گویند.
به نظر میرسد ایمیل ها حقیقت جذابی را منتشر میکنند.
كشف جو سياره داغ خارجي توسط تلسكوپ كپلر
تلسکوپ جدید شکارچی سیارات خارجی ناسا؛کپلر؛ موفق به کشف اتمسفر یک سیاره خارجی گازی عظیم شده است که نشان دهنده امکانات و توانایی عظیم علمی این تلسکوپ است.نتایج این کشف در تاریخ 7آگوست در مجله سانینس منتشر شده است.
راز متان مريخي در اعماق
متان در روی مریخ، بر اساس داده های اخیر ، سریعتر از روی زمین تولید و نابود میشود.
دانشمندان در پاریس از یک مدل آب و هوایی کامپیوتری برای سیاره سرخ استفاده کردند تا مشاهدات روی زمین را تخمین بزنند.
آن نشان داد که گاز به طور نا هموار در اتمسفر مریخی پخش شده و با فصول تغییر می یابد.
مرگ فضازمان - پايان نسبيت
این مقاله در مورد قوانین حرکت بوده و با انگشت گذاشتن بر یک سری اشتباهات در درک بنیادی ترین و در نگاه اول بدیهی ترین مفاهیم حرکت مسائلی که منجر به ارائه نظریات نسبیت خاص و عام شده است برشمرده و بر پایه تصحیحات انجام گرفته قوانین حرکت و پدیده گرانش را به زیبایی دوباره توضیح می دهد. در حقیقت در این مقاله نظریه نسبیت به کلی رد می شود.
عنصر جديد 'كوپرنيسيوم' نامگذاري شد
دوشنبه 5 مرداد 1388 - عنصر صد و دوازدهم جدول تناوبی که 13 سال قبل کشف شد و چند هفته قبل به طور رسمی در جدول تناوبی عناصر جهان جی گرفت، بالاخره صاحب نام شد ...
بزرگترين كسوف تاريخ بشر رخ داد
بزرگترین خورشید گرفتگی قرن بیست و یکم امروز مناطقی از هند و چین را در بر گرفت. این خورشید گرفتگی حداکثر شش دقیقه و 39 ثانیه طول کشید و حدود دو میلیارد نفر شاهد رویداد بی سابقه در تاریخ بشریت بی سابقه بودند.
تلاطم و آشفتگي، عامل رفتار متعادل سياه چاله ها
ما در یک جهان مرتبه ای زندگی می کنیم به طوری که ساختارهای کوچکتر به یکدیگر ملحق می شوند و نمونه های بزرگتر را می سازند.زمین سیاره ای در منظومه شمسی است ،منظومه شمسی در کهکشان راه شیری قرار دارد و کهکشان ها نیز در گروه ها و خوش هایی به یکدیگر می پیوندند.خوشه ها،بزرگترین ساختارها در جهان ما هستند ولی متاسفانه دانش ما از آنها با اندازه آن خوشه ها متناسب نیست.
گرمايش جهاني:احتمال نادرست بودن حدس دانشمندان
مطالعات جدید نشان می دهد که بهترین پیش بینی دانشمندان در مورد گرمایش جهانی ممکن است نادرست باشد.
اخترشناسان نقشه «وال آبي» فضايي را ترسيم كردند
به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشمند‌ان می‌گویند این نقشه جالب و مفصل به درک بهتر چنین پدیده‌های عجیبی منجر می‌شود.
بهره‌گيري از مغز مصنوعي در مطالعات كيهان شناسي
به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا),محققان انگلیسی اعلام کردند که با ابداع یک تکنیک جدید بر اساس نحوه رفتارهای نورون‌های مغزی می‌توان به طور چشمگیری سرعت شبیه سازی‌های رایانه‌یی از کائنات را افزایش داده و روند پیشبرد دانش کیهان شناسی را تسریع کرد.
فرياد هاوكينگ از سياه‌چاله شنيده مي‌شود؟
محققان موفق شده‌اند با استفاده از چگالش بوز-اینشتین، سیاه‌چاله‌ای برای امواج صوتی ایجاد کنند و با کمک آن به آزمون دقیق‌تر تئوری تابش هاوکینگ بپردازند.
نكاتي براي رصدي موفق
ستاره شناسی از قدیمیترین علوم است ، بنابراین ستاره شناسی اماتوری را می توان قدیمیترین سرگرمی علمی دانست . عشق ادمی به اسمان بی حد و مرز است ، رصد اسمان علاوه بر انکه کاری علمی محسوب میشود میتواند بعنوان سرگرمی نیز انجام شود .
چرا سقف نيروگاه هاي اتمي گنبدي شكل است؟
سوخت یک نیروگاه هسته ای ، اورانیوم است. اورانیوم عنصری است که در اکثر مناطق جهان از زیرزمین استخراج می شود. اورانیوم بعداز مرحله کانه آرایی بصورت قرصهای بسیار کوچکی در داخل میله های بلند قرار گرفته و داخل رآکتور نیروگاه نصب می شوند......
دانش آموزان ايراني براي حضوردرالمپياد جهاني فيزيك عازم مكزيك شدند
دانش‌آموزان تیم المپیاد فیزیک جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه برای شرکت در چهلمین دوره این رقابت علمی راهی مکزیک شدند.
اولين پردازشگر كوانتومي رايانه ها ايجاد شد
محققان آمریکایی موفق شدند اولین پردازشگر کوانتومی حالت جامد را ایجاد کنند و یک خیز بلند به سوی تولید رایانه های کوانتومی بردارند.
محاسبه انتقال گرما در سطوح نانومقياس
دانشمندان با استفاده از یک نانونوک، با منبع گرمایی نانومقیاس، توانسته‌اند یک سطح موضعی را بدون تماس با آن گرم کنند؛ این کشف راهی به سوی ساخت ابزارهای گرمایی ذخیره اطلاعات و نانودماسنج‌ها خواهد بود.
همه ساله نیاز بشر به ذخیره اطلاعات بیشتر و بیشتر می‌شود
تشخيص بوهاي مختلف با استفاده از بيني الكترونيكي محقق شد
/گستره نانو/
تشخیص بوهای مختلف با استفاده از بینی الکترونیکی محقق شد
دانشمندان به تكنيك فشردن نور دست يافتند
تحولی نو در عرصه کوانتوم/
دانشمندان به تکنیک فشردن نور دست یافتند
با هدف استفاده در نانوالكترونيك نوري
با هدف استفاده در نانوالکترونیک نوری

پژوهشگران ایرانی موفق به شبیه‌سازی و بررسی لیزرهای نقطه ‌کوانتومی شدند
فن‌آوري نانو به كمك ديابتي‌ها آمد!
فن‌آوری نانو به کمک دیابتی‌ها آمد!
نانوحسگر اپتیکی با قابلیت کنترل قند در غذای بیماران دیابتی ساخته شد
افتتاح نخستين مركز تاييد نمونه سازگاري الكترومغناطيسي
افتتاح نخستین مرکز تایید نمونه سازگاری الکترومغناطیسی
مدل ترموديناميكي رفتار فازي رسوب «آسفالتين» در چاه‌هاي نفت ارائه شد
به همت پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس
مدل ترمودینامیکی رفتار فازی رسوب «آسفالتین» در چاه‌های نفت ارائه شد
استفاده از فيزيك نجومي در درمان بيماران قلبي
استفاده از فیزیک نجومی در درمان بیماران قلبی
محققان دانشگاه بورنموث حین مطالعه و شبیه سازی جریانهای گداخته فلزی درون سیاره ها دریافتند که می توان از چنین شیوه ای برای مشاهده جریان خون در بدن بیماران قلبی و موقعیت یابی لخته های خون استفاده کرد.
گام بلند فيزيكدانان در ساخت بلورهاي نوري
محققان دانشگاه ایالتی اوهایو به راهکاری جدید برای غلبه بر یکی از موانع بزرگ در دانش فیزیک دست یافتند.
با كشف پديده علمي ديناميك لايه هاي آزاد مايع
با کشف پدیده علمی دینامیک لایه های آزاد مایع
فیزیکدانان ایرانی موفق به ابداع نخستین «موتور مایع» شدند
روش جديدي براي پيش‌بيني عملكرد نانوسامانه‌هاي الكتريكي- مكانيكي ابداع شد
به همت محققان ایرانی
روش جدیدی برای پیش‌بینی عملکرد نانوسامانه‌های الکتریکی- مکانیکی ابداع شد
آغاز كنكور 88
شبکه فیزیک هوپا و انجمن فیزیکدانان جوان ایران برای همه کنکوری های عزیز آرزوی موفقیت و کامیابی دارد .
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 151 152 153 154 155 156 157 ... 203 204
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
درهم تنیدگی کوانتومی تک ذره (3 پاسخ)
بیشترین دمای ممکن در هستی (3 پاسخ)
جفت شدگی اسپین - مدار (8 پاسخ)
تعداد کُره ها در کُره ای بزرگتر (6 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (3 پاسخ)
مسئله: سرعت بعد از برخورد (1 پاسخ)
تصاویر نجومی (1985 پاسخ)
ارشد فیزیک پیام نور (0 پاسخ)
جزوه ترمودینامیک مدرسان شریف (0 پاسخ)
آموزش Maple (74 پاسخ)
برای ثبت اختراع بین المللی چه راهی را باید پیمود؟ (0 پاسخ)
اختلاف منظر (2 پاسخ)
پرتاب نخستین ماهواره برای اندازه‌گیری باد به فضا (0 پاسخ)
مقاومت صفر و باتری (3 پاسخ)
بارِ القا شده در جسم (0 پاسخ)
زمین در چند سال آینده ممکن است شاهد گرمای غیرعادی باشد (0 پاسخ)
قرقره (7 پاسخ)
اثر افت سطح مقطع روی حرکت سیال (2 پاسخ)
آینده شغلی رشته فیزیک (1 پاسخ)
کاهش انرژی بار در مدار (0 پاسخ)
تحلیل ساختار عددی موجود در قضیه آخر فرما (0 پاسخ)
میدان در داخل رسانا (3 پاسخ)
سینماتیک سطح شیبدار (8 پاسخ)
رشته فیزیک در دانشگاه و انتخاب رشته کنکور (0 پاسخ)
یادگیری ریاضیات مورد نیاز در فیزیک (2 پاسخ)
به نظر شما انرژی از چه چیزی بوجود آمده است؟ (4 پاسخ)
سوالی در نسبیت خاص رزنیک (16 پاسخ)
کار و انرژی جنبشی (4 پاسخ)
توابع غربال گر اعداد در شناسایی و تولید اعداد اول (3 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (15 پاسخ)
فیزیک و بلاکچین (3 پاسخ)
سفید چاله ها (1 پاسخ)
تاثير ميدان هاي الکتريکي و مغناطيسي بر نور (29 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (17 پاسخ)
کولر آبی در مناطق شرجی (4 پاسخ)
چرا انرژی درونی گاز ایده آل فقط تابع دماست؟ (5 پاسخ)
مقالات ثبت اختراع و شرکت (9 پاسخ)
مرجع 0 تا 100 زبان C به همراه آموزش (13 پاسخ)
رابطه جوشیدن و فشار بخار (14 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (39 پاسخ)
تحلیل ابعادی توابع برداری (6 پاسخ)
یک سوال از انتقال حرارت (2 پاسخ)
خازن (1 پاسخ)
ترکیب نورها (1 پاسخ)
خازن (0 پاسخ)
ادامه زندگی سلولی هنریتا لکس دهه‌ها بعد از مرگش (0 پاسخ)
اجزاء تشکیل دهنده یک ستاره (1 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
رویدادهای نجومی مهرماه ۱۳۹۷
بلند پروازی خودروی کمتر شناخته شده‌ی فرانسوی
پروتون‌ها بر روی خواص ستاره‌های نوترونی تاثیر می‌گذارند!
کشف لوحی ۱،۵۰۰ ساله متعلق به قوم مایا در گواتمالا
نوع تازه‌ای از نورون انسان به‌نام میوه‌ی گل رز کشف شد!
میراث تلسکوپ فضایی کپلر، آیا ما در کیهان تنها هستیم؟
خطر استفاده از فلزات سمی برای قلب
رصد سحابی کارینا، در طیف فروسرخ
چاپگری که با امواج صوتی چاپ می‌کند!
محققان اندام کوچک جدیدی در دستگاه ایمنی انسان شناسایی کردند!
دست‌ها را باید شست! در استفاده از شوینده‌های دست، بیشتر دقت کنید.
پیش‌بینی احتمال وقوع پس‌لرزه با کمک هوش‌مصنوعی گوگل
نزدیک و نزدیک‌تر، به شفق‌های قطبی زحل
کامپیوتر کوانتومی، دو نوع ماده‌ی عجیب را شبیه‌سازی می‌کند!
کشف شواهد وجود یخِ آب در مناطق قطبی ماه
تشخیص سرطان پروستات از نشانه‌های ‌ژنتیکی
چه عواملی در پیری مغز دخیل هستند؟
رگه‌های روشن ماه چگونه به‌وجود آمده‌اند؟
بمبی ساعتی در زیر قطب شمال کشف شد.
مغز چگونه در درک زمان، به مشکل بر می‌خورد؟
جهان‌های مملو از آب، می‌توانند قابل سکونت باشند.
شایعات در مورد مضرات برخی خوردنی‌ها، تا چه حد واقعیت دارد؟ علم پاسخ می‌دهد.
توضیح علم درباره‌ی عکس‌برداری از روح چیست؟
هابل چشم کیهانی حیرت‌انگیزی را به تصویر کشید.
تکنولوژی راه فرار دانش‌آموزان از مدرسه را می‌بندد!
کاربردهای دقیق‌ترین ساعت جهان
سیر تکامل هم‌زیستی انسان و پرندگان
با تانک رضوانی، به جنگ خیابان‌های شهری و جاده‌های آفرود بروید!
آیا رابطه‌ای بین ساعت بدن و اختلالات خلقی وجود دارد؟
مرداد ماه ۱۳۹۷ چهارمین ماه گرم ثبت شده‌ی زمین بود.
روحِ در حال محو ستاره‌ای که مدت‌ها پیش مُرده است! (0+)