مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

سالروز ورود كاسيني به مدار زحل
امروز اول جولای مصادف با سالروز ورود کاوشگر کاسینی به مدار خود است. کاسینی در ساعت 1:12 بامداد چنین روزی در سال 2004 فرایند ورود به مدار خود را آغاز کرد و در ساعت 2:48 با موفقیت در مدار قرار گرفت.
تلسكوپهاي راديويي و كهكشانهاي سيفرت
دوشنبه 10 تیر 1387 / 30 ژوئن 2008 ... منجمان مدت زیادی است گمان می کنند که هسته های بسیار روشن کهکشانهای مارپیچی که کهکشانهای سیفرت نامیده می شوند از سیاهچاله های بسیار حجیم مصرف کننده ی ماده نیرو می گیرند
در پرقدرت‌ترين آزمايشگاه زيرزميني جهان فرضيه‌هاي كيهاني عملا آزمايش مي‌شود
هنگامی که پرقدرت‌ترین آزمایشگاه برخورددهنده ذرات ( LHC )در ماه اوت راه اندازی می‌شود ، برخی از عجیب‌ترین کشفیات نظیر ماده نامریی یا ابعاد اضافی در فضا در معرض آزمایش قرار می‌گیرد.
نانو تيوپ ها و خطر آزبستي!
یکشنبه 9 تیر 1387 / 29 ژوئن 2008 ... مطالعه مهمی که اخیرا در مجله Nature Nanotechnology به چاپ رسیده،حاکی از این است که بعضی از فرمهای نانو تیوپ کربن – فرزند خلف انقلاب نانو!- اگر به مقدار کافی استنشاق شوند،میتوانند به اندازه آزبست خطرناک باشند.
ققنوس و خرده هاي يخي در مريخ
یکشنبه 9 تیر 1387 / 29 ژوئن 2008 ... این تصویر رنگی منتشر شده توسط ناسا که بوسیله ی تصویر ساز سه بعدی مریخ نورد ققنوس بعد از دوبار حفر کردن در روز جمعه ، 2008-06- 13، گودالی با نام غیر رسمی “Dodo- Goldilocks“ در 12 ژوئن بوسیله ی بازوی خودکار مکانیکی را نشان می دهد.
ساخت سياهچاله مصنوعي
یکشنبه 9 تیر 1387 / 29 ژوئن 2008 ... بیش تر ما نتایج کار با سیاه چاله ها را می دانیم: حتی اگر نور هم از نزدیکی آن گذر کند جرم بیش از اندازه ی سیاه چاله آن را به داخل خودش می کشد و دیگر آن را نخواهید دید.سیاه چاله ها زمانی به وجود می آیند که سوخت ستاره هایی نسبتا بزرگ به اتمام برسد و در خودشان فرو بریزند. ممکن است برای شما بسیار تعجب برانگیز باشد که بگوییم فیزیکدانان در انگلستان تصمیم گرفته اند یک نوع مصنوعی سیاه چاله ها را در آزمایشگاه بسازند.
ترانزيستورهاي Northwestern بر روي ايستگاه فضايي
شنبه 8 تیر 1387 / 28 ژوئن 2008 .... ترانزیستورهای مبنی بر نوعی مواد مواد جدید ایجاد شده توسط محققان دانشگاه نورث وسترن با تلاش شاتل فضایی برای آزمایش تشعشع در میان فضای بیرونی بالابرده شده و در بیرون ایستگاه فضایی بین المللی نصب شدند.
امواج راديويي الكترومغناطيسي كار تجهيزات پزشكي بيمارستانها را مختل مي‌كند
تحقیقات اخیر دانشمندان هلندی نشان می‌دهد: امواج رادیویی که در بیمارستانها برای خوانش سوابق پزشکی بیماران استفاده می‌شود موجب بروز تداخل الکترو مغناطیسی تجهیزات پزشکی بسیار حساس شده و عملکرد دستگاههایی چون تنفس مصنوعی را دچار مشکل و در مواردی از کار می‌اندازد.
برخورد يك جرم آسماني در ابعاد پلوتون منشاء تفاوتهاي نيمكره اي مريخ است
گروهی از دانشمندان آمریکایی با استفاده از دو مدل محاسباتی مستقل نشان دادند که برخورد یک جرم آسمانی غول پیکر در ابعاد پلوتون منشاء ایجاد تفاوتهای موجود میان دو نیمکره مریخ است.
تئوري انيشتين درباره سياه چاله باز هم تاييد شد !
یک پژوهش جدید به سرپرستی دانشمندان هلندی با تایید بر تئوری انیشتین درباره سیاه چاله‌ها نشان داد که بزرگترین سیاه‌چاله‌های کائنات نیز ممکن است با همان روش مشابه کوچکترین سیاه چاله‌ها تغذیه شوند.
ساخت لوله آزمايش‌هايي در مقياس نانو مشابه با محيط واقعي سلول
محققان مؤسسه ملی استاندارد و فن‌آوری (NIST) آمریکا موفق به ساخت نانولوله آزمایش‌هایی شدند که به کمک آن می‌توان مولکول‌های پروتئینی را در شرایطی مشابه با محیط سلول زنده مورد مطالعه قرار داد.
دوقلوهاي آسماني، چندان هم دوقلو نيستند!
اخترشناس ایرانی دانشگاه «واندربیلت» و همکارانش با تجزیه و تحلیل بر روی جوانترین جفت ستاره‌های دوقلو که تاکنون شناسایی شده نشان دادند که تفاوت‌های شگفت انگیزی در روشنایی، ‌دمای سطحی و حتی احتمالا اندازه دو ستاره وجود دارد.
منجمان چاله ي عظيمي را در جهان پيدا كردند
منجمان چاله ی عظیمی را در جهان یافته اند که نزدیک به یک میلیارد سال نوری طول دارد و خالی از هر دو نوع ماده ی معمولی مانند ستارگان ، کهکشان ها و گاز ، و ماده ی اسرار امیز نا مرئی ( ماده تاریک) است.
فناوري نانو زمينه تقويت سلول‌هاي خورشيدي را فراهم كرده است
یک تحقیق که به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد که با جایگزین کردن نواری از نانو لوله‌های کربنی به جای یکی از دو لایه‌ای که معمولا در یک سلول خورشیدی استفاده می‌شود می‌توان با صرف هزینه اندکی عملکرد این سلول را تقویت کرد.
شبيه سازي مكانيك حركت ماهواره ي دو چرخشي دوكي
شنبه 1 تیر 1387 / 21 ژوئن 2008 ... بررسی به خصوصی، ثبات ماهواره ی دوچرخشی دوکی شکل را تحت اثرآشفتگی میدان گرانش ناشی از انحراف مدار بیضوی اش مطرح می کند.
تمركز دقيق نور به وسيله ي ديودهاي نوري جديد
شنبه 1 تیر 1387 / 21 ژوئن 2008 ... دیودهای نورانی انرژی را ذخیره می کنند ، اما از لحاظ خروجی نور تا به حال قادر به رقابت با لامپها نبوده اند . یک ابزار کم قیمت اپتیکی جدید برای تغییر این شرایط بکار رفته است که نور را دقیقا در هر مکان مورد نیازی متمرکز میکند.
لباس هاي فضانوردي چگونه كار ميكنند؟ (2)
شنبه 1 تیر 1387 / 21 ژوئن 2008 ... لباس فضانوردی دارای کفش، دستکش، کلاه برای ارتباطات و کلاه پلاستیکی کاملا تمیز
(Helmet) است. در زمان پرتاب اکسیژن و آب خنک کننده توسط فضاپیما تهیه می شود.
مريخ نورد ققنوس و بررسي خاك مريخ
شنبه 1 تیر 1387 / 21 ژوئن 2008 ... مشاهدات جدید مریخ نورد ققنوس ناسا ، بزرگترین نمای دیده شده از خاک مریخ را که نشان دهنده ی ذرات بهم چسبیده حتی در کوچکترین مقیاس مریی ممکن را ارایه می کنند.
مريخ نورد فونيكس وجود يخ آب در مريخ را تاييد كرد !!
دانشمندان از کشف یخ آب بر روی سطح سیاره مریخ توسط مریخ نشین ققنوس ( فونیکس ) که انتظار آن را از هفته ها قبل داشتند شادمان شدند .
ناسا كاوشگر خود را به خورشيد مي‌فرستد
ستاره شناسان بیش از ‪ ۴۰۰‬سال است که خوردشید را از راه دور مطالعه می کنند ، اما اکنون ناسا تصمیم گرفته برای تحقیقات خود در مورد تنها ستاره منظومه شمسی ، به این گوی سوزان سفر کند.
«فونيكس» و حفاري چاله «سفيد برفي» در قطب شمال مريخ
دانشمندان ماموریت «فونیکس» در حفاری‌های این کاوشگر به یک چاله جدید به نام «سفید برفی» در منطقه «پارک ملی» که خود دانشمندان برای تحقیقاتشان در نظر گرفته بودند، رسیدند.

جديدترين تلسكوپ فضايي ناسا با موفقيت در مدار قرار گرفت
جدیدترین تلسکوپ فضایی ناسا با موفقیت در مدار قرار گرفت
«گلاست» به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.
دانشمندان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کردند که جدیدترین تلسکوپ فضایی این آژانس موسوم به GLAST در حال حاضر تحت آزمایش قرار دارد.
در آخرين نمونه برداري از سطح مريخ ، آبي يافت نشده !
دانشمندان روز دوشنبه اعلام کردند در اولین نمونه خاک ریخته شده به درون دریچه فر آزمایش مریخ‌نشین فینیکستا کنون هیچ نشانه‌ای از آب کشف نکرده اند.
چگونگي شكل گيري سيارات !
چگونگی شکل گیری سیارات یکی از سوالات اساسی در نجوم به شمار می رود . اخیرا با تلاش های صورت گرفته موفق به مطالعه ی قرص هایی ( disks ) از گرد و غبار و گاز اطراف دیگر ستارگان و در نتیجه آن متوجه فرآیند منعقد شدن و شکل گیری سیارات از پیش سیاره شدیم.منتهای مراتب در چنین فواصل رصدی کار سختی پیش رو خواهد بود.

رشد زيركانه ي گرافين
شنبه 25 خرداد 1387 / 14 ژوئن 2008 ... گرافین (ورقه ای از جنس کربن که تنها یک اتم ضخامت دارد) استفاده های زیادی در صنعت الکترونیک دارد. با این حال سختی و مشکلات تولید این ورقه های کربن 2 بعدی، تا کنون مانع از این گونه استفاده ها شده است. اما به نظر میرسد دانشمندان آزمایشگاه ملی Brookhaven سر انجام راهی برای این مشکل یافته اند ...
افق هاي نو در كنار زحل
باجود اینکه کاوشگر افق های نو ( New Horizons ) سریع ترین فضاپیمایی است که تا کنون در منظومه شمسی سفر کرده ، اما هنوز راه طولانی را تا سفر به پلوتو و کمر بند کوییپر در پیش دارد. کاوشگر افق های نو در تاریخ 8 ژوئن ( 19 خردادماه ) با عبور از مدار زحل به یک فاصله ی بین سیاره ای برخورد کرد.
سومين ماموريت فضانوردان چيني در فضا
تهران-خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا): پرتاب سومین فضاپیمای سرنشین دار چینی " shenzhou VII " با سه فضانورد برای ماه اکتبر (اوایل مهر تا اوایل آبان ماه) تعیین شده است .
اولين پرواز فضايي خصوصي به ايستگاه فضايي بين المللي--3 سال ديگر
تهران-خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا): اولین پرواز فضایی خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی طی قرار دادی که با سازمان فضایی روسیه بسته شده است در سال 2011 انجام می شود.
كاوشگر خورشيدي رازهاي پنهان را فاش مي كند
تهران-خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا): یک لطیفه قدیمی می گوید اتحاد جماهیر سابق شوروی در واکنش به پرتاب سفینه ای از سوی آمریکا به ماه، فضاپیمایی به خورشید پرتاب خواهد کرد.
نورشناسي كوانتومي و كنترل فيزيك كوانتوم
پنجشنبه 23 خرداد 1387 / 12 ژوئن 2008 .... هدف بلند و به یاد ماندنی به کار بستن ویژگی های مجهول مکانیک کوانتومی در جهان محسوس ما که درآن ساکن هستیم به واسطه ی دسته ای از پیشرفتهای اخیر نزدیکتر به نظر میرسد. حرکت برانگیختگی-القایی که مهمترین شاخه ی نورشناسی کوانتومی را تشکیل میدهد و اخیرا در یک کنفرانس تراز بالا که توسط بنیاد همکاری علوم اروپا با مشارکت FWF & LFUI سازمان دهی شد، مورد بحث قرار گرفته است ...
هوش فرازميني و موسيقي آسماني
پنجشنبه 23 خرداد 1387 / 12 ژوئن 2008 ..... آیا به راستی موسیقی برای موجودات هوشمندی که به صورت غیر وابسته با دیگر موجودات سیارات دیگر ارتباط برقرار میکنند قابل فهم خواهد بود؟ آیا یافته های شنیداری و ریاضیاتی موسیقی زمینی آنقدر در سطح جهانی پیشرفته هستند که مبنایی برای ارتباطات میان ستاره ای قرار گیرند؟
صحت نظريه ي انفجار بزرگ
پنجشنبه 23 خرداد 1387 / 12 ژوئن 2008 ... سه مدرک قوی برای صحت نظریه ی انفجار بزرگ کطرح است که نشان بر درستی این پیشامد است ....
پيشبرد ابر رساناها با كمك فشار
پنجشنبه 23 خرداد 1387 / 12 ژوئن 2008 .... ابررساناها میتوانند 150 بار بیشتر از سیم های مسی الکتریسیته را هدایت کنند.چون این مواد حرکت الکترونها که اساس رسانش هستند را محدود نمیکنند ....
لباس هاي فضانوردي چگونه كار مي كنند؟ (1)
پنجشنبه 23 خرداد 1387 / 12 ژوئن 2008 .... در این مقاله ما مشکلات پیاده روی فضایی را برای شما تشریح می کنیم و اینکه لباسهای فضانوردی چگونه شما را در مقابل آنها محافظت می کنند. بیرون از فضا محلی بسیار خطرناک است. اگر شما از ایستگاه های بین المللی فضایی بیرون بروید یا بخواهید روی مکانی بدون اتمسفر مانند ماه یا مریخ قدم بزنید ....
Phoenix Will Try New
New motto for the Phoenix spacecraft: If at first you don't succeed, then dust yourself off and try again. Since the Martian soil is proving to be a challenge for the Mars lander, engineers will try a new technique to try delivering the frozen arctic soil into the TEGA, or the Thermal and Evolved-Gas Anaylzer, designed to bake and sniff samples to identify key ingredients in the soil. The soil is clumping together, and won't pass through a screen that brings it to the ovens on board the spacecraft...
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 152 153 154 155 156 157 158 ... 194 195
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (3 پاسخ)
بیگ بنگ چند گانه در جاهای مختلف (0 پاسخ)
سایت خرید و فروش پروژه (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (3 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
اثبآت فرمول تغییر سطح (1 پاسخ)
حمام نمک (0 پاسخ)
گامی پیش‌تر به سوی آشکارساز امواج گرانشیِ مستقر در فضا (0 پاسخ)
انرژی در موج های مکانیکی (7 پاسخ)
خواص ذاتی ذرات؟! (10 پاسخ)
تصاويري از تجهيزات نظامي عجيب و غريب! (113 پاسخ)
تساوی صفر و یک؟؟ (5 پاسخ)
اثبات مساحت دایره (22 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (38 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (6 پاسخ)
حذف یا تضعیف میدان مغناطیسی (1 پاسخ)
رنگ اجسام (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (3 پاسخ)
میدان مغناطیسی اطراف یک ذره باردار به چه شکل است؟ (1 پاسخ)
پيدايش كاينات (0 پاسخ)
معرفی کانال های تلگرام فیزیک (8 پاسخ)
تابش لیزر به سطح کره ماه (5 پاسخ)
راکتور های هسته ای بی خطر (19 پاسخ)
یک پرسش دینامیکی در رابطه با اصطکاک (7 پاسخ)
زاویه بحرانی و اندازه ذرات (0 پاسخ)
استفاده از اثرات میدان مغناطیسی برای چرخیدن دائم جسم (1 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (73 پاسخ)
شوخي با شيمي (35 پاسخ)
فرگشت انسان (51 پاسخ)
توجیه عملکرد مدار شوکر (9 پاسخ)
مسیر حرکت رعد و برق و بارها (0 پاسخ)
سقوط آزاد و نیروی جزر و مدی (2 پاسخ)
مسئله: چهار گوی رسانای یکسان (2 پاسخ)
سقوط آزاد، پرتاب دو جسم با جرم‌های مختلف (8 پاسخ)
کشت ریزغده ابزاری جدید در مقابله با سرطان (0 پاسخ)
ببینید و لذت ببرید (4 پاسخ)
فرود آمدن عمودی بطری آب بر روی میز (1 پاسخ)
نیوتون چگونه حرکت بیضوی زمین را ثابت کرد؟ (15 پاسخ)
لطفا یه کتاب در زمینه فیزیک بهم معرفی کنید که ترجمه کنم (8 پاسخ)
راهی برای دوباره زیستن - بدن جدید - عمر نامحدود (25 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (21 پاسخ)
کتاب مناسب برای کنکور (6 پاسخ)
دانشمندان مراحل اولیه‌ی شکل‌گیری منظومه‌ی شمسی را مشاهده کردند!
آیا عصر حافظه‌های امروزی کامپیوترها تمام شده است؟
لباس‌های‌تان را برای شست‌وشو به باکتری‌ها بدهید!
دلیلی برای رد وجود حیات فرازمینی!
از بزرگ‌ترین خطری که اقیانوس‌ها را تهدید می‌کند چه می‌دانیم؟
ساختار و خواص جالب پوست تخم‌مرغ
معرفی خاص‌ترین سیاره‌ی فراخورشیدی، با ویژگی‌های منحصربه‌فرد
روش استتار به سبک آفتاب‌پرست‌ها امکان‌پذیر شد!
مصائب تلخ این روزهای مارک زاکربرگ
روزهای بازنشستگی کپلر نزدیک است!
این مرد قرون وسطایی چه چیزی در دست دارد؟
توانایی عجیب و غریب نوزادان، دانشمندان را شگفت‌زده کرد!
مژده به بیماران کلیوی؛ منتظر دیالیزی راحت‌تر باشید!
حرکات عجیب این دو کهکشان ناشی از چیست؟
سیستم شبه بلاک‌چین گوگل در فضای ابری منتشر خواهد شد.
جاذبه‌ی منطقه‌ی وان ترکیه چیست؟
رفتار عموزاده‌ی ما در غذاخوردن چگونه است؟
رویداد‌های نجومی اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷
کشف عجیب مینیاتوری در بدن انسان
آینده‌ی خودروهای خودران، مبهم‌تر از گذشته شد.
سنگین‌ترین اتم جهان چقدر وزن دارد؟
آینده‌ی اِتنا چقدر خطرناک و ویران‌گر است؟
فاصله‌ی ۷،۸۰۰ ساله‌ نوری زمین تا خوشه‌ای ستاره‌ای چگونه محاسبه شد؟
کشف اندامی جدید در بدن انسان
چگونه این یک میلیون نفر در آمازون پنهان شده بودند؟
کدو تنبل چگونه باعث ریزش مو در زنان می‌شود؟
جورابی که به کمک بیماران دیابتی می‌آید!
رازی باستانی از گونه‌ی انسان که در آب دهانش نهفته بود!
هابل از انعکاس نور ابرنواختری در دور دست‌ها خبر داد.
انقلاب بعدی چه زمانی رخ می‌دهد!؟
کشف بخار آب در جو سیاره‌ای فراخورشیدی (0+)