مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

ارائه توضيحي بر پايه رياضيات براي علل درخشش الماس
گروهی از ریاضیدانان ژاپنی و انگلیسی موفق شدند در خصوص برق و درخشش جواهر الماس یک توضیح ریاضی ارائه کنند.
به سوي دروازه هاي فضا
ایران روز گذشته گام بزرگی در عرصه فناوری فضا برداشت. رئیس جمهوری اسلامی ایران با صدور فرمان پرتاب آزمایشی پرتابگر ایرانی به نام سفیر و اعلام خبر پرتاب ماهواره تحقیقاتی ایرانی امید در چند ماه آینده از داخل خاک ایران و از سوی متخصصان داخلی ، فصل جدیدی از امید به آینده را رقم زد.
ممكن است ماده تاريك و انرژي تاريك دو روي يك سكه باشند
ScienceDaily (Feb. 1, 2008)
ستاره شناسان دانشگاه St Andrews براین باورند که با توصیف جدیدی از دو مولفه مرموز بخش تاریک جهان، ان را ساده سازی کرده اند.
به سازي تمدن
مشکلات اساسی موجود در جوامع بشری پدیده ی تازه ای نیست و سابقه ای دیرینه به قدمت تاریخ تشکیل اجتماع دارد. اما با گسترش جوامع و پیشرفت فنآوری این مشکلات نیز بیشتر و پیچیده تر شد.
ابعاد كائنات فراتر از چهار بعد است؟
گروهی از اخترشناسان اعلام کردند که انفجار سیاه‌چاله‌ها می تواند به کشف ابعاد جدید و بیشتر از چهار بعدی که انسان هم‌اکنون می‌شناسد، منتهی شود.
گرفت‌هاي آينده در ايران و جهان
بهمن و اسفند امسال بار دیگر گرفت‌های ماه و خورشید میزبان آسمان ما هستند. خود را برای رصد خسوف 2 اسفند‌ماه آماده کنید. برای آگاهی رصدگران علاقه‌مند به رصد این پدیده‌های طبیعی، جداولی طراحی شده که شما را در جریان گرفت‌ها تا سال 1400 قرار خواهد داد.
كشف ستارگان نوتروني سنگين وزن
ما می دانیم که انسانها چگونه چاق می شوند: با خوردن زیاد و ورزش کم. اما هیچ کس نمی داند که چگونه تعدادی از ستارگان نوترونی نسبت به بقیه سنگین تر می شوند. چرا که ستاره شناسان از کشف دو نمونه ستاره نوترونی انگشت به دهان مانده اند.
بامداد جمعه زهره و مشتري را از دست ندهيد
مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اعلام کرد: نجوم دوستان در بامداد جمعه ‪ ۱۲‬بهمن ماه رصد سیارات زهره (ناهید) و مشتری (برجیس) را از دست ندهند.
رنگهاي واقعي يا مجازي !
هنگامی که شما به تصاویر حیرت انگیز هابل و یا مریخ نوردها نگاه می کنید، همواره در شگفت خواهید ماند که : ایا انچه با چشمانتان می بینید واقعا وجود دارند؟ متاسفانه جواب شما احتمالا منفی است.
بي.بي.سي: محققان براي ايجاد حيات مصنوعي به پيشرفتهايي رسيده‌اند
گروهی از پژوهشگران آمریکایی باانتشار مقاله‌ای در نشریه"ساینس"دستاورد خود در ساخت آزمایشگاه رمز "دی.ان.ای" یک سلول باکتریایی با استفاده از مواد ژنتیکی را شرح داده‌اند . . .
نمونه‌هاي غبار، نظر دانشمندان را نسبت به دنباله‌دار ها تغيير داد
نمونه‌های بدست آمده از غبار سنگ به دست آمده از یک دنباله‌دار بنام "ویلت ‪ "۲‬دانشمندان را واداشته است تا طرز تفکر خود درباره این اجرام شگفت انگیز را که از منظومه شمسی ما گذر می‌کنند، تغییر دهند.
زادگاه شكل گيري يك دنباله دار
گروهی از ستاره شناسان آمریکایی با بررسی مواد دنباله دار Wild 2 که کاوشگر "استارداست" جمع آوری کرده است، موفق به کشف زادگاه این مواد شدند.
آينده بشر در فضا
کنستانتین تسیلوفسکی ، مهندس و معلم پرآوازه روس که او را یکی از بنیانگذاران عصر فضا می دانند، وقتی هنوز پروازهای فضایی رویای دور از ذهن علم زمان بود، تقدیر انسان در مقابله با جهان آینده را این گونه تصریح کرد: «زمین گهواره تمدن است. اما هیچ کودکی را نمی توان برای همیشه در گهواره نگاه داشت»
دانه هاي برف ،شبيه سازي شدند
دانشمندان با استفاده از تکنیک های نوین شبیه سازی رایانه ای مطالعات جالبی درباره رموز مربوطه به دانه های سه بعدی برف انجام داده اند.
بياد يك رانده شده...!
هر چند پلوتون از منظومه خورشیدی حذف شده اما نامش در جدول تناوبی مندلیف جاودانه است . . .
يك سوال فيزيك !
توضیح دهید که چگونه میتوان با استفاده از یک فشار سنج ارتفاع یک آسمان خراش را اندازه گرفت؟

سوال بالا یکی از سوالات امتحان فیزیک در دانشگاه کپنهانگ بود !
بوئينگ٬هواپيماي جديد خود را با استفاده از فناوري نانو ارتقاء مي دهد.
دیوید ولان٬مدیر کل تسلیحات شرکت بوئینگ شیکاگو٬از قول خبرنمه Sun Times ٬ گزارش داد که شرکت وی٬ مواد و مصالح را با استفاده از فناوری نانو تولید می کند.
تعديل آب و هوا به شيوه بارورسازي ابرها
تعدیل آب و هوا به عنوان شاخه جدیدی در علوم جو برای کنترل محدود و مقطعی بارش ، مه زدایی و کاهش خسارات تگرگ برای محققان و دانشمندان مطرح است.
آژانس فضايي اروپا، قرارداد ساخت كاوشگري براي سفر به عطارد را امضا كرد
آژانس فضایی اروپا (اسا) یک قرارداد صنعتی با هدف ساخت کاوشگری برای سفر به سیاره عطارد امضا کرد.
يك ابر سحابي به كهكشان راه شيري برخورد خواهد كرد
گروهی از دانشمندان کشف کردند که یک سحابی بسیار بزرگ در حال نزدیک شدن به کهکشان راه‌شیری است و با برخورد به آن در کم‌تر از ۴۰ میلیون سال آینده، آتش بازی بزرگی به راه می‌اندازد.
فضاي مجازي چند منظوه ‪ MMO‬ناسا در خدمت محققان قرار گرفت
آژانس فضایی آمریکا ( ناسا) اعلام کرد شبیه‌سازی و فضای مجازی چند منظوره به نام ‪ MMO‬جهت استفاده محققان و دانشجویان راه اندازی کرده است.

سفر در زمان از بعد پنجم
۱- براساس نظریه ریسمان ها، جهان ما پوسته اى ۴ بعدى است که در یک فضا- زمان ۱۰ بعدى شناور است.
۲- درصورت انحناى شدید ابعاد فراسوى جهان ما، هر ذره اى که قادر به خروج از ابعاد چهارگانه این جهان باشد، مى تواند با میان بر زدن از میان بعد پنجم، حتى از نور هم پیشى بگیرد......
گات چيست؟
بسط یک نظریه گرانش کوانتومی بر مبنای تبادل ذرات و دیگری ترکیب کردن این نظریه با وحدت بزرگ است. وضعیتی که در اینجا با آن مواجهیم، مشابه چیزی است که در مورد وحدت بخشیدن و یکی کردن نیروی قوی با لکتروضعیف انجام شده است...
كشف فوران كوه آتشفشان در زير يخهاي قطب جنوب
دانشمندان می‌گویند یک کوه آتشفشانی قدرتمند در زیر صفحه یخ غرب قطب جنوب که حدود دو هزار سال پیش فوران کرده است ممکن است امروزه هم فعال باشد.
تيره ترين ماده جهان ساخته شد
پژوهشگران موسسه استاندارد و فناوری ملی آمریکا با استفاده از لوله های کوچک کربن، این ماده سیاه را که قادر است 9/99 درصد روشنایی را جذب کند ساختند.
معماي هولمز
دنباله‌دارها همواره غافلگیرکننده‌اند. ناگهان فوران می‌کنند یا خلاف پیش‌بینی‌ها کم‌فروغ می‌مانند. این بار دنباله‌داری بسیار کم‌نور در اوایل آبان 1386 دچار فوران ناگهانی‌ای می‌شود که آن را فقط طی یک شبانه‌روز حدود یک میلیون بار درخشان‌تر می‌کند، در حدّی که از آن شب تا هفته‌ها بعد با چشم غیر‌مسلح از شهرهای بزرگ دنیا نیز دیده می‌شده است.
چرا بلورهاي برف شش پر و متقارن و سفيد هستند؟!
به راستی چرا بلورهای برف شش پر و متقارن و سفید هستند؟
برای پاسخ به این سوال باید داستان زندگی یک دانه برف را دانست.
ابررايانه بر انرژي تاريك مرموز پرتو مي افكند
نتایج شبیه سازی های انجام شده توسط ( (ICC ،برای محققین چگونگی اندازه گیری انرژی تاریک- یک نیروی دافعه که با گرانش مقابله می کند- را فاش می کند.
آيا كره زمين هنوز هم ثابت است؟
پاپ بندیکت شانزدهم دیدار از یک دانشگاه معتبر رم را که استادان و دانشجویان آن نسبت به دیدگاه‌های وی درباره گالیله اعتراض کرده‌اند، لغو کرد.
ناسا براي كشف آب بر روي ماه آماده مي‌شود
ناسا روز دوشنبه اعلام کرد آزمایش‌های اعتبارسنجی دوربین‌ها و سنجنده‌های ساخته شده برای جستجوی آب در سطح ماه، به پایان رسیده است
اسا ۱۰ ماموريت فضايي در سال ۲۰۰۸ انجام مي‌دهد
آژانس فضایی اروپا از حضور این آژانس در ۱۰ ماموریت فضایی در سال ۲۰۰۸ خبر داد.
SETI Institute Science Radio
هم اکنون به برنامه های رادیویی بسیار جالب موسسه تحقیقاتی SETI گوش فرا دهید و اطلاعات خود را درباره جهان خارج از کره خاکی ما افزایش دهید . این برنامه ها در دو فرمت mp3 و wma در اختیار علاقه مندان قرار میگیرد. برای دریافت رایگان این مباحث بسیار جالب ادامه این مقاله را مطالعه بفرمایید .
صاعقه
نوری خیره کننده و صدایی مهیب و کوبنده ! ؛ معمولا اینها تنها شاخصه هایی هستند که ما از صاعقه می شناسیم . اسم هایی که ساکنان مناطق مختلف روی این پدیده گذاشته اند نیز اغلب بر گرفته از همین دو محصول صاعقه است ؛ شیرازی ها می گویند " غّره تراق "، تهرانی ها "رعد و برق " ، افغانی ها "تانا " و اروپاییان " تندر" صدایش می کنند . صاعقه چیست ؟
كشف كهكشانهاي اوليه‌اي كه سرمنشاء كهكشانهاي مشابه راه شيري بوده‌اند
اخترشناسان دانشگاههای ایالتی روتگرز و پن کهکشانهایی را در مناطق دوردست کیهان کشف کرده‌اند که کهکشانهای حلزونی مانند کهکشان راه شیری از آنها پدید آمده‌اند.
فضاپيماي مسنجر ناسا از عطارد عكسبرداري مي‌كند
مقامات فضایی آمریکا اعلام کردند یک فضاپیمای ناسا قصد دارد برای نخستین بار بعد از سال ‪ ،۱۹۷۵‬از فراز ‪ ۲۰۰‬کیلومتری سیاره عطارد (تیر) بگذرد.
No big bang: Asteroid will miss Mars!!!
The possibility of a collision between Mars and an approaching asteroid has been effectively ruled out, according to scientists watching the space rock.

دو هفته نامه علمي - تخصصي هوا - فضا (STAR)
STAR دو هفته نامه علمی تخصصی - هوا-فضا میباشد که توسط جمعی از متخصصین مرکز STI سازمان فضایی آمریکا(NASA ) هر دو هفته در فرمت PDF در اختیار علاقه مندان قرار میگیرد . این دو هفته نامه بسیار جذاب به بررسی جدیدترین خبرهای علوم هوا.فضایی و شاخه های مربوطه علمی دیگر میپردازد ؛ از جمله این علوم : علوم زمین شناسی، فیزیک، ریاضیات و کامپیوتر، علوم مهندسی و ... میباشد .
دانشجوي دختر دانشگاه صنعتي اصفهان‌ به‌ عنوان دانشجوي نمونه كشوري معرفي شد
این دانشجو اولین دانشجوی دختری است که توانسته در بخش فنی، مهندسی عنوان دانشجوی نمونه کشوری را کسب کند.
دانشجويان دانشگاه سمنان، ربات انسان نما طراحي كرده و ساختند
این ربات نمونه یک ربات دوپا، راه رونده با ارتفاع ‪ ۱۰۰‬سانتی‌متر و ‪ ۱۵‬درجه آزادی است
بازگشت نخستين زن ايراني مسافر از قطب جنوب به كشور
آیرین شیوایی، دانشجوی ایرانی که در قالب یک برنامه علمی دوهفته‌یی به همراه گروهی از محققان و دانشجویان از کشورهای مختلف به سرزمین‌های یخ‌زده قطب جنوب سفر کرده بود ، بامداد چهارشنبه به تهران بازگشت.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 152 153 154 155 156 157 158 ... 190 191
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
ببینید و لذت ببرید (4 پاسخ)
سقوط آزاد، پرتاب دو جسم با جرم‌های مختلف (0 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (71 پاسخ)
فرود آمدن عمودی بطری آب بر روی میز (1 پاسخ)
نیوتون چگونه حرکت بیضوی زمین را ثابت کرد؟ (15 پاسخ)
لطفا یه کتاب در زمینه فیزیک بهم معرفی کنید که ترجمه کنم (8 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (0 پاسخ)
راهی برای دوباره زیستن - بدن جدید - عمر نامحدود (25 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (21 پاسخ)
کتاب مناسب برای کنکور (6 پاسخ)
کمبود ویتامین دی و سرطان ها (0 پاسخ)
برنامه‌ای که مرگ را پیش‌بینی می‌کند (0 پاسخ)
پایانه های باتری (3 پاسخ)
تست هوش واقعی (19 پاسخ)
سیگنال تحلیلی (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (23 پاسخ)
نحوه محاسبه میدان مغناطیس یک اهنربای دائمی در فضا بچه صورتیه (2 پاسخ)
آیا هر جسمی در هر شرایطی دارای جاذبه است؟ (22 پاسخ)
نمایش کسر ثابت گرانش, سرعت نور ، عدد طلایی با توانهای 3 (5 پاسخ)
تغییرات وزن (6 پاسخ)
محاسبات مغناطیس (6 پاسخ)
تغییرات رنگ به علت زاوبه تابش (7 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (22 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (11 پاسخ)
موتور دما کوری (0 پاسخ)
ترازو جرم یک ماده را اندازه گیری می کند یا وزن آن ماده را (4 پاسخ)
تصاویر نجومی (1949 پاسخ)
فاصله زمین و خورشید چگونه باعث پدید امدن فصل‌ها می‌شود؟ (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (494 پاسخ)
بازی با احتمالات (3 پاسخ)
تابش ذره باردار شتاب دار در مکانیک کوانتومی (0 پاسخ)
تعریف علم فیزیک (10 پاسخ)
رساناي منزوي (3 پاسخ)
فناوری‌هایی که در سال 2018 رشد می‌کنند (0 پاسخ)
چه تعبیری از کوانتوم داشته باشیم؟ (1 پاسخ)
مشکل در بردارهای محوری (شبه بردار ها) (18 پاسخ)
4 بعد جهان؟ (36 پاسخ)
آسيب ناشي از برخورد، با انرژي مرتبط هست يا تكانه؟ (5 پاسخ)
شرايط مرزي (5 پاسخ)
ميدان تاخيري (25 پاسخ)
واپاشی هسته ای (1 پاسخ)
نتایج شگفت‌انگیز یک آزمایش برای درمان هموفیلی (0 پاسخ)
دروس آنلاین و رایگان در دانشگاه‌های برتر دنیا (2 پاسخ)
[پارادوکس] ذره باردار در میدان گرانشی یکنواخت (13 پاسخ)
تعریف آماری فشار (0 پاسخ)
مفهوم تکانه (2 پاسخ)
ظرفیت خازن (3 پاسخ)
سوال مربوط به اثبات فرمول های انرژی نسبیتی (3 پاسخ)
محاسبه سرعت چرخش در حرکت دورانی یکنواخت (1 پاسخ)
مدل تکتایی برای کوارک ها به چه معناست؟ (0 پاسخ)
بررسی ناوردایی توان در نسبیت خاص (2 پاسخ)
بررسی پایستگی تکانه و انرژی (1 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (3 پاسخ)
پیشرفت در تکنولوژی پرتوی کششی می‌تواند انسان را در هوا معلق کند.
شناسایی نقاطی ویژه که امواج نور را در مسیرش متوقف می‌کند.
تاثیر مثبت ویتامین D3 در برابر آسیب‌های قلبی عروقی
رویدادهای نجومی اسفندماه ۱۳۹۶
فضانوردان در معرض تب فضایی هستند.
حماقت راننده‌ی کامیون، به خطوط ۲۰۰۰ ساله‌ی نازکای، آسیب جدی وارد نمود.
ثبت خاطره‌ی رشد ماهیچه‌ای، در دی‌ان‌ای انسان
بالاتر از این ساختمان سیاهی نیست!
شیوع ای‌کولای؛ آیا واقعاً باید از خوردن کاهو اجتناب کرد؟
قطعه‌ی گمشده‌ی هوش‌مصنوعی انسان‌مانند یافت شد.
کشف مجموعه‌ای از سیارات، خارج از کهکشان راه‌شیری
آیا حرکتِ قطب‌های مغناطیسیِ زمین خطر‌ناک است؟ علم پاسخ می‌دهد
تصویری جدید از کهکشان کوتوله‌ی ناشناخته
تا چه حد رفتارهای عصبی افراد مشابه دوستان‌شان است؟
ارتباط بیماری‌های قلبی و میگرن
رونمایی از دو محصول مرتبط با پروژه‌ی هایپرلوپ
ورزش هوازی می‌تواند علائم شناختی بیماری آلزایمر را بهبود ببخشد.
کشف گوری عجیب از اسکلت‌های باستانی در مکزیکوسیتی
تصویر تلسکوپ هابل از کهکشان مارپیچی NGC7331
آرزویی برای آینده‌ی خودروهای خودران
تاثیر دارویی نوعی قارچ در درمان افسردگی
موجودات فضایی از چه نیرویی استفاده می‌‌کنند؟
گرمایش اقیانوس‌ها، شاهدی بر گرمایش جهانی است.
خطر بالقوه‌ی داروهای سوزش معده
تسلا می‌خواهد کامیون‌های برقی بسازد.
نهنگ باستانی کارولینا، اسرار منشأ تغذیه فیلتری را برملا کرد.
چگونه ناسا مریخ را قابل سکونت می‌کند؟
حفاری در اعماق دریا، اکوسیستم دریایی را نابود می‌کند.
شواهد جدیدی در مورد سطح یخی سیارک وستا
خلاق بودن، کلید برتری در ارتباطات مغزی است.
مصرف زغال‌اخته می‌تواند ذهن شما را در سالمندی قوی کند. (0+)