مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

دليلي جديد براي‌ بحران اكسيژن خورشيدي
دانشمندان دلیل جدیدی را منتشر کرده‌اند که حامی این کشف جدید است که مقدار اکسیژن خورشید نصف چیزی است که قبلاً تصور می‌شد، موضوعی که برخی دانشنمدان آن را بحران اکسیژن خورشیدی لقب داده‌اند. این مسئله توان علمی بالقوه عظیمی دارد، زیرا دانشمندان اندازه‌گیری قبلی خاصی را به عنوان مبنایی برای شناخت طرز کار سایر ستارگان به کار برده‌اند...
پلوتو ، سياره كوتوله
پلوتو یک سیاره کوتوله است و در فاصله بسیار دوری از خورشید قرار دارد. این سیاره بخشی از مدار خود را که کمربند کوییپر (Kuiper) نام دارد، در اختیار مجموعه ای از اجرام یخی شبیه به خود گذاشته است. از زمان کشف این سیاره در سال 1930، مردم به شدت دوست دارند که آنرا سیاره نهم منظومه شمسی بنامند. با اینحال به دلیل ابعاد کوچک و مدار عجیبش، بسیاری از دانشمندان، همگروهی پلوتو با سیاراتی مانند زمین و مشتری را زیر سوال بردند...
هندسه فركتالها
دراین مقاله می کوشیم تا نقش ریاضیات را از رهگذر مفاهیم فیزیک جدید، در دنیای زیبا و چندنظمی نانو نشان دهیم...
نقشه برداري از يك جهان بيگانه
دانشمندان توانستند با رصد تمام مدت 33 ساعته با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر نقشه پراکندگی دمایی سیارات خارج از منظومه شمسی را تهیه کنند .
اولين انسان مجازي چهار بعدي
دانشمندان مدل کامپیوتری و چهاربعدی بدن انسان را ساختند . این اطلس چهار بعدی به دانشمندان در ترجمه دقیق نتایج پزشکی به صورت چهار بعدی کمک فراوان خواهد کرد .
كامپيوتر هاي كوانتومي و حل مشكل آسيب پذيري محيطي آنها
قبل از اینکه دانشمندان بخواهند کامپیوتر های کوانتومی را بسازند با چندین مشکل رو به رو خواهند بود . یکی از این مشکلات آسیپ پذیری شدید اطلاعات کامپیوترهای کوانتومی نسبت به محیط و نیروهای بیرونی است . برای حل این مشکل دانشمندان از کاواک های کوانتوم الکترودینامیک (QED ) استفاده میکنند .
فناوري جديد ساخت ديودهاي نوري فرابنفش در مقياس نانو
محققان مرکز (NIST) با همکاری دانشمندانی از دانشگاههای مریلند و هوآرد توانستند با استفاده از فناوری سیم های نانویی LED های نوری فرا بنفش تولید کنند . فناوری های نوری نانو از جمله این LED ها در بسیاری موارد از جمله سنسور های ارتباط نوری ارزان و فوق فشرده کاربرد فراوان دارند .
تحول فناوري ذخيره هيدروژن و راهي جديد به سوي فناوري ماشين هاي كربني
تحولی عظیم و جدید در فناوری ذخیره هیدروژن میتواند مشکل اساسی فهم اساس کارماشین های کربنی را بر طرف کند . در این روش ماشین های کربنی قادر خواهند بود که بیشتر از 300 مایل را بدون سوخت گیری مجدد و بدون آلودگی طی کنند .
پيش بيني كيهانشناسان مبني بر ايستا بودن جهان در سه تريليون سال
هم اکنون دانشمندانی از دانشگاه های CWS و واندربیت پیش بینی میکنند که در سه تریلیون سال آینده اطلاعاتی که به ما اجازه فهم انبساط جهان را میدهد در یک افق مرِءی نا پدید خواهد شد .
امكان تهيه فرمولاسيون‌هاي ضد پيري به كمك فناوري نانو
به تازگی گروهی از محققان "دانشگاه سلطنتی فاشیون" ادعا کرده‌اند که با کمک فناوری نانو امکان تهیه فرمولاسیون‌های ضدپیری حاوی ویتامین ‪ E‬با کارایی بیشتر فراهم شده است.
دوربين الكتروني جديد براي فيلمبرداري از فرايندهاي دنياي نانو توليد شد
محققان موسسه اپتیک غیرخطی و طیف سنجی پالس کوتاه مکس بورن (‪(MBI‬ دوربین الکترونی جدید برای فیلمبرداری از فرایندهای دنیای نانو تولید کرده‌اند.

مدارهاي الكتريكي و همجوشي سريع تر
یک مدار الکتریکی که باید حمل کند نیروی کافی را برای تولید هدف طولانی مدت همجوشی هسته ای پربازده کنترل شده.و به طور مساوی دارای این اهمیت باشد که آن را هر ده بار انجام دهد .
برای این کار مهم باید متحمل آزمایشات مقدماتی وسیع و شبیه سازی های کامپیوتری دقیقی به وسیله Z در آزمایشگاههای ملی ساندیا شویم .

توليد نوع جديدي از ماده
فیزیکدانان دانشگاه پیتسبورگ وجود شکل جدیدی از ماده را اثبات کردند که مشخصات لیزرها و بهترین رساناها و ابر رساناهای الکتریکی جهان را بیان میکند .

گاز ما فوق سرد ويك مغناطيس سنج بزرگ
اسیر کردن سرد ترین اتمها درجهان در محدوده اشعه لیزری قرار میگیرد . فیزیکدانان دانشگاه کالیفرنیا توانستند وسیله بسازند که میتواند بسیار دقیق تر از قبل از میدان های مغناطیسی نقشه برداری کند .

كربن عزيز ... به انجمن عناصرمغناطيسي خوش اومدي .!!!!
انجمن عناصر مغناطیسی در همین چند روز پیش رسما یک عضو جدید را پذیرفت . کربن این عضو جدید انجمن .
با استفاده از اشعه پروتونی و تکنیک های پیشرفته اشعه ایکس محققان مرکز (SLAC ) با همکاری محققانی از دانشگاه لیپزیک آلمان توانستند سر انجام شک خود را در مورد مغناطیسی بودن کربن بر طرف کنند .

كشف دو سياه چاله ابر سنگين در مركز بر خورد دو كهكشان
منجمان محل دقیق یک جفت سیاه چاله ابر سنگین را در مرکز برخوردهای تصادمی دو کهکشان که در فاصله 300 میلیون سال نوری از ما قرار دارند کشف کردند .

يك جهان با دو زمان ؟!! كشف فيزيكدانان مبني بر دخالت دومين بعد زماني در اتحاد قوانين فيزيك
مدت درازی است که فیزیکدان نظری ایتزهاک بارس از دانشگاه USC روی زمان به مطالعاتی پرداخته است . بیش از ده سال بیش فیزیکدانان این دانشگاه به این فکر افتادند که زمان نقشی اساسی در قوانین فیزیک ایفا میکند . از جمله معادلاتی که ماده و گرانش و دیگر نیروهای طبیعت را توصیف میکنند .

استفاده از فن‌آوري نانو براي حل مشكل گرمايي تراشه‌هاي رايانه‌يي
برای رایانه‌ها، سریع‌تر و کوچک‌تر بودن دیگر به اندازه کافی خوب نیست چون انرژی و گرما به مشکلی جدی برای تولیدکنندگان تراشه‌ها و شرکت‌هایی تبدیل شده است که این تراشه‌ها را در وسایل مختلفی همچون تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند.

تحليل‌هاي سه بعدي در مطالعات زمين شناسي امكان پذير شد
ارایه تحلیل‌های سه بعدی در مطالعات زمین شناسی با استفاده از روش‌های جدید جی آی اس (گروه دورسنجی) امکان‌پذیر شد.
روشي نوين براي اندازه گيري جرم سياه چاله ها
نیکولای شاپوشنیکو و لو تیتار چوک،دو اختر فیزیک دان مرکز پرواز های فضایی گدارد ناسا به ابتکاری نوین در زمینه اندازه گیری جرم سیه چاله ها نائل آمدند...
نظريه ريسمان
تئوری ریسمان به ما می گوید که هر آنچه که وجود دارد از رشته هایی یک بعدی که ریسمان نامیده می شود ساخته می شوند . این ریسمان ها قادر اند تا در فرکانس های متفاوت به نوسان به بپردازند . هر فرکانس خاص موجب به وجود آمدن یک ذره ی خاص می شود . مقیاس و جرم ذره به نوع نوسان بستگی دارد ...
امكان تغيير شبانروز از 24 ساعت به 25 ساعت
دانشمندان در مطالعه‌ای که به آمادگی انسان‌ها برای زندگی در مریخ کمک می‌کند ثابت کرده‌اند که افزودن یک ساعت دیگر به طول روز شبانه‌روز امکان‌پذیر است.
كشف فسيل كهكشان راه شيري
ستاره شناسان موفق شدند سن ستاره ای در کهکشان راه شیری را که کمی پس از تشکیل جهان، متولد شده است اندازه گیری کنند.
هابل حلقه اي از ماده ي تاريك را آشكار كرد!
منجمان ناسا توسط تلسکوپ هابل توانسته اند حلقه ای از ماده ی تاریک را در آسمان نشانه روند. دیشب ( سه شنبه) محققان ناسا محکم ترین دلیل را برای وجود ماده ای مرموز که ربعی از جهان را در میان گرفته اعلام کردند. تا به حال با رصد مقدار کمی از ماده ی تاریک دانشمندان آن را منبع اضافی ای برای نیروی گرانش می دانستند.
عالمي با دو بعد زماني !
محقق دانشگاه USC به شواهدی دست یافته که می توان تمامی قوانین در فیزیک را به وسیله ی دو بعد زمانی نیز توجیه کرد. دلیل او برای این تحقیق هماهنگ نبودن نسبیت اینشتین و مکانیک کوانتومی بوده و سال ها بر این گفته ی خود تحقیق کرده است.
دقيق‌ترين تصاوير موجود از زمين توليد شد
سازمان فضایی اروپا اعلام کرد ماهواره ئنویست متعلق به این سازمان دقیق‌ترین و مفصل‌ترین تصاویری را که تاکنون توسط یک ماهواره از سطح کره زمین گرفته شده، تولید کرده است.
ماده تاريك باعث خاموشي ستارگان اوليه شده است
به راستی ماده تاریک در دوران اولیه کیهان چه نقشی داشته است؟ از آنجا که بخش وسیعی از عالم، از ماده تاریک تشکیل شده ،روشن است که این ماده اسرار آمیز در روند عالم تاثیر به سزایی دارد...
چاندرا ابرنواختري پر نور را شكار كرد
تلسکوپ فضایی ناسا، چاندرا در آخرین مشاهدات خود از فضا توانست ابرنواختری جدید را شکار کند.
استفان هاوكينگ در ايران
به گزارش ایسنا، استفان هاوکینگ، استاد دانشگاه کمبریج و دانشمند برجسته معاصر به دعوت پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات) تیرماه به ایران می‌آید.

وی در مدت سفر به ایران ضمن برگزاری نشست‌های تخصصی احتمالا در المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان نیز حضور خواهد یافت.
ذخايرUF6 ايران به‌‌٢٨٠ تن رسيد
وی با بیان این‌که در تولید مواد UF6 در ردیف 7 الی 8 کشور دنیا هستیم، گفت: این مسأله اغراق نیست. ما توانستیم با یک اراده‌ی سخت در داخل و توسط دانشجویان خودمان مرزهای غیرقابل تسخیر فن‌آوری‌های روز دنیا که در اختیار برخی کشورها بود را بشکنیم.

كهكشان هاي بي نظم
مقاله کوتاه جهت آشنایی با دسته از کهکشان ها، که بی قاعده نام دارند.
كتاب فيزيك از آغاز تا امروز، با فرمت پي. دي. اف.
سالهای متمادی است که دست اندر کار تهیه کتاب «فیزیک از آغاز تا امروز» هستم. از همان آغاز هرچه فراهم می شد، برای مطالعه ی عزیزان بازدید کننده در سایت قرار می دادم. همراه با تکمیل مطالب دوستان بسیاری خواهان انتشار کتاب به صورت چاپی شدند. سرانجام با کمک دوست عزیزم جناب آقای دکتر فرشید فروزبخش (همکار مترم معاونت پژوهشی دانشگاه تهران) تصمیم به ویرایش مجدد و انتشار آن گرفته شد.
كشف جديد منجم دانشگاه كرنل نشان داد : عطارد داراي هسته اي گداخته و مذاب
جین-لوک مارگوت منجم دانشگاه کرنل با استفاده از آزمایش دو تخم مرغ خام و پخته توانست نشان دهد چگونه حرکت اسپینی یک جسم باعث آزاد کردن اطلاعات درونی آن میشود .!!! و بدین ترتیب نتیجه گیری های خود را بیان کرد ..
والي اس چيرا ( Wally Schirra) فضانورد مشهور و با تجربه در سن 84 سالگي در گذشت .
( Wally Schirra) تنها فضا نورد در اجرای برنامه های فضایی Mercury و Gemini و Apollo در سن 84 سالگی در گذشت .
نگاهي به آينده خورشيد
تیمی از اخترشناسان حرفه ای با استفاده از رصد خانه فرو سرخ آریزونا (متشکل از سه تلسکوپ اپتیکی مرتبط)موفق شدند خورشید را در چهار میلیارد سال آینده مجسم کنند، زمانی که خورشید در آن هنگام تبدیل به یک غول سرخ خواهد شد...
خداوند هرگز تاس نمي اندازد
اگر شتاب میدان گرانشی با شتاب چارچوب شتاب دار برابر باشد می توانیم بگوییم که این دو چارچوب هم ارز یکدیگر می باشند به عبارت بهتر آزمایشات فیزیکی که در این دو چارچوب در شرایط یکسان انجام گیرد به نتایج یکسانی منجر می شود...
تكنولوژي جديد نانو در وزن كردن تك سلولي هاي زنده در مقياس نانو
در این روش میتوان تک سلولی های زنده و ذرات در مقیاس نانو را با استفاده از تغییر فرکانس لرزش مربوط به دستگاه اندازه گیری وزن کرد .
پيشنهاد رياضيداني مبني بر اثبات شش بعدي بودن فضا - زمان
ریاضیدان جورج اسپارلینگ توانست مسئله ای را که از زمان فیثاغورث بی جواب مانده بود حل کند و مدل جدیدی برای فضا - زمان ارئه دهد. با دو بعد اضافی شبیه بعد زمان ما !!!!
راه اندازي مجموعه تلسكوپ هاي (VERITAS) و كمك به رديابي ماده تاريك
راه اندازی مجموعه تلسکوپ های (VERITAS)(مجموعه تلسکوپ های رادیویی با انرژی بسیار بالا) به دانشمندان این امکان را میدهد تا درک عمیقتر و دقیقتری نسبت به کیهان داشته باشند . و همچنین به کمک این مجموعه احتمال ردیابی ماده تاریک نیز فراهم خواهد شد . .....
عكس هاي پروفسور هاوكينگ در سفر خود به نقطه صفر گرانش
مجموعه ی عکسهای استفن هاوکینگ در سفر خود به نقطه گرانش صفر در پایگاه اطلاعاتی مرکز فضایی (KSC) قرار گرفت .
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 157 158 159 160 161 162 163 ... 183 184
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
بازبهنجارش (14 پاسخ)
کشف یک واقعیت خفه کننده! (3 پاسخ)
ایجاد دافعه در آهنربا (1 پاسخ)
معرفی چند سایت فیزیک (12 پاسخ)
سوال ترکیبی پرتابه و انرژی (1 پاسخ)
چگونه باید ضخامت حباب را اندازه گرفت؟ (3 پاسخ)
شتاب تبدیلات لورنتس (5 پاسخ)
ریاضیات کوانتومی (4 پاسخ)
قرص دیجیتالی که ورود خود را به معده اطلاع می‌دهد (0 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (66 پاسخ)
تصاویر نجومی (1904 پاسخ)
باکتری‌های روده تاثیر درمان سرطان را "بیشتر" می‌کند (0 پاسخ)
انرژی از هیچ، با انرژی پتانسیل گرانشی (34 پاسخ)
هوش مصنوعی که سیستم‌های امنیتی را دور می‌زند (0 پاسخ)
اتساع طول (2 پاسخ)
برنامه محاسباتی عدد پی (8 پاسخ)
راه و روش ترجمه کتاب های فیزیک (3 پاسخ)
آیا جنس مواد نسبیست؟ (5 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (15 پاسخ)
ردیابی امواج گرانشی در برخورد دو ستاره نوترونی (0 پاسخ)
کتابهای مناسب برای یادگیری فیزیک (3 پاسخ)
معرفي وبلاگ هاي فيزيكي هر كس وبلاگي داره معرفي كنه (141 پاسخ)
تبدیل کانونیک برای معادله هامیلتونی کوب نشده (1 پاسخ)
علت چرخش الکترون چیست؟ (12 پاسخ)
چگونه از آلوده بودن فایل‌ها پیش از دانلود مطلع شویم؟ (0 پاسخ)
محاسبه فشار آب (1 پاسخ)
ضد جاذبه (3 پاسخ)
سوالی در مورد چگونگی محو نور فوکوس شده خورشید توسط عدسی ها (15 پاسخ)
اکسل برای مدیران، مهندسان، حسابداران و تولید ایده های نو (4 پاسخ)
مشتق تابع (3 پاسخ)
فرمول جاذبه نیوتون (1 پاسخ)
سرعت نور (101 پاسخ)
دانلود رایگان کتاب گرانش کوانتومی فارسی (4 پاسخ)
جهان چند بعد دارد؟ (41 پاسخ)
جایزه نوبل (13 پاسخ)
اسم این دستگاه چیه ؟ (3 پاسخ)
سفرهای طولانی در کره زمین با سفینه انجام خواهند شد (0 پاسخ)
موارد آموزنده در نسبیت (2 پاسخ)
چرا ریاضیات می‌خوانیم؟ (12 پاسخ)
ماهیت انرژی (23 پاسخ)
بیماری که زندگی نباتی داشت به درمان پاسخ داد (0 پاسخ)
موجی و ذره ای بودن نور (14 پاسخ)
علت جمع شدن بارهای الکتریکی در سطح کره (12 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (14 پاسخ)
پرسشی در مورد مجموعه اعداد اول (8 پاسخ)
چگونه فردی خردمند شویم؟ (6 پاسخ)
ماشين محرك دائم (149 پاسخ)
روش ساده محاسبه Eigenvalue برخی ماتریکس های خاص (0 پاسخ)
کارشناسی فیزیک، ارشد برق (0 پاسخ)
کاسینی شیرجه نهایی به سوی زحل را شروع می کند (3 پاسخ)
ماهیت میدان الکتریکی چیست؟ (3 پاسخ)
ساخت باتری مقاوم در برابر انفجار و آتش‌سوزی (0 پاسخ)
کار شیفت شب می‌تواند مانع بهبود آسیب‌های دی‌ان‌ای می‌شود.
گامی به سمت تولید سوخت هیدروژنی با بازده‌ی کوانتومی بیش از ۱۰۰ درصد
کمین سیاهچاله‌های هیولا در لبه‌ی کهکشان‌های مارپیچی
دانشمندان موفق به یافتن راهی برای خودکشی سلول‌های سرطانی شدند.
میگوی مانتیس از هواپیما قوی‌تر است.
اخترشناسان دور‌ترین کهکشان مارپیچی را کشف کردند.
تردید در تاثیر مولتی‌ویتامین‌ها بر بهبود سلامت قلب در مردها
بررسی تشعشعات محیطی؛ وای‌فای، موبایل و موز!
تعیین قدمت آثار هنری غارهای کارائیب، با روشی پیشرفته
رابطه‌ی سفید شدن موی سر آقایان با انسداد رگ‌ها
نگاه رصدخانه‌‌ی هرشل به منطقه‌‌ی بی‌‌نظم ستاره‌زایی‌‌
یازده چیزی که از نظر مردم برای سلامتی خیلی مضر هستند.
ماموت‌های پشمالوی مذکر بیشتر در دام‌های طبیعی گیر افتاده‌اند!
زمان آغاز تغییرات عظیم انسانی بر روی زمین
نکات ضروری در پیشگیری از سرطان روده‌ی بزرگ
رصد خوشه‌ی عظیم کهکشانی Abel1300
ابزاری برای مطالعه‌ی آب‌فشان‌های انسلادوس
هوای گرم باعث کوچک شدن سوراخ اوزون شده است.
ساختارهای برای پیش‌گیری از بیماری آلزایمر
تعیین تاریخ عصر فرعون‌ها با کمک کسوف حلقه‌ای
آثار نساجی در قبری باستانی یافت شد.
مدل‌سازی شکل باستانی زمین، با هدف مطالعه‌ی سیارات‌ فراخورشیدی
نقشه‌برداری اندام‌های مصنوعی پیشرفته در مغز
چرا جهان ما سه‌بُعدی است؟!
ساعتی مچی برای سفر خیالی در فضا
بینی کدام جنبه‌های احساسی ما را نمایان می‌سازد؟
تصویری جدید از ژرف آسمان
راز حفره‌های رنگارنگ یلواستون
توان خورشیدی ارزان‌تر است، اما دنیا هنوز با سوخت‌های فسیلی اداره می‌شود.
ساخت ماشین کوانتومی برای یافتن ذره‌ی بوزون هیگز