مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

فضاي مجازي چند منظوه ‪ MMO‬ناسا در خدمت محققان قرار گرفت
آژانس فضایی آمریکا ( ناسا) اعلام کرد شبیه‌سازی و فضای مجازی چند منظوره به نام ‪ MMO‬جهت استفاده محققان و دانشجویان راه اندازی کرده است.

سفر در زمان از بعد پنجم
۱- براساس نظریه ریسمان ها، جهان ما پوسته اى ۴ بعدى است که در یک فضا- زمان ۱۰ بعدى شناور است.
۲- درصورت انحناى شدید ابعاد فراسوى جهان ما، هر ذره اى که قادر به خروج از ابعاد چهارگانه این جهان باشد، مى تواند با میان بر زدن از میان بعد پنجم، حتى از نور هم پیشى بگیرد......
گات چيست؟
بسط یک نظریه گرانش کوانتومی بر مبنای تبادل ذرات و دیگری ترکیب کردن این نظریه با وحدت بزرگ است. وضعیتی که در اینجا با آن مواجهیم، مشابه چیزی است که در مورد وحدت بخشیدن و یکی کردن نیروی قوی با لکتروضعیف انجام شده است...
كشف فوران كوه آتشفشان در زير يخهاي قطب جنوب
دانشمندان می‌گویند یک کوه آتشفشانی قدرتمند در زیر صفحه یخ غرب قطب جنوب که حدود دو هزار سال پیش فوران کرده است ممکن است امروزه هم فعال باشد.
تيره ترين ماده جهان ساخته شد
پژوهشگران موسسه استاندارد و فناوری ملی آمریکا با استفاده از لوله های کوچک کربن، این ماده سیاه را که قادر است 9/99 درصد روشنایی را جذب کند ساختند.
معماي هولمز
دنباله‌دارها همواره غافلگیرکننده‌اند. ناگهان فوران می‌کنند یا خلاف پیش‌بینی‌ها کم‌فروغ می‌مانند. این بار دنباله‌داری بسیار کم‌نور در اوایل آبان 1386 دچار فوران ناگهانی‌ای می‌شود که آن را فقط طی یک شبانه‌روز حدود یک میلیون بار درخشان‌تر می‌کند، در حدّی که از آن شب تا هفته‌ها بعد با چشم غیر‌مسلح از شهرهای بزرگ دنیا نیز دیده می‌شده است.
چرا بلورهاي برف شش پر و متقارن و سفيد هستند؟!
به راستی چرا بلورهای برف شش پر و متقارن و سفید هستند؟
برای پاسخ به این سوال باید داستان زندگی یک دانه برف را دانست.
ابررايانه بر انرژي تاريك مرموز پرتو مي افكند
نتایج شبیه سازی های انجام شده توسط ( (ICC ،برای محققین چگونگی اندازه گیری انرژی تاریک- یک نیروی دافعه که با گرانش مقابله می کند- را فاش می کند.
آيا كره زمين هنوز هم ثابت است؟
پاپ بندیکت شانزدهم دیدار از یک دانشگاه معتبر رم را که استادان و دانشجویان آن نسبت به دیدگاه‌های وی درباره گالیله اعتراض کرده‌اند، لغو کرد.
ناسا براي كشف آب بر روي ماه آماده مي‌شود
ناسا روز دوشنبه اعلام کرد آزمایش‌های اعتبارسنجی دوربین‌ها و سنجنده‌های ساخته شده برای جستجوی آب در سطح ماه، به پایان رسیده است
اسا ۱۰ ماموريت فضايي در سال ۲۰۰۸ انجام مي‌دهد
آژانس فضایی اروپا از حضور این آژانس در ۱۰ ماموریت فضایی در سال ۲۰۰۸ خبر داد.
SETI Institute Science Radio
هم اکنون به برنامه های رادیویی بسیار جالب موسسه تحقیقاتی SETI گوش فرا دهید و اطلاعات خود را درباره جهان خارج از کره خاکی ما افزایش دهید . این برنامه ها در دو فرمت mp3 و wma در اختیار علاقه مندان قرار میگیرد. برای دریافت رایگان این مباحث بسیار جالب ادامه این مقاله را مطالعه بفرمایید .
صاعقه
نوری خیره کننده و صدایی مهیب و کوبنده ! ؛ معمولا اینها تنها شاخصه هایی هستند که ما از صاعقه می شناسیم . اسم هایی که ساکنان مناطق مختلف روی این پدیده گذاشته اند نیز اغلب بر گرفته از همین دو محصول صاعقه است ؛ شیرازی ها می گویند " غّره تراق "، تهرانی ها "رعد و برق " ، افغانی ها "تانا " و اروپاییان " تندر" صدایش می کنند . صاعقه چیست ؟
كشف كهكشانهاي اوليه‌اي كه سرمنشاء كهكشانهاي مشابه راه شيري بوده‌اند
اخترشناسان دانشگاههای ایالتی روتگرز و پن کهکشانهایی را در مناطق دوردست کیهان کشف کرده‌اند که کهکشانهای حلزونی مانند کهکشان راه شیری از آنها پدید آمده‌اند.
فضاپيماي مسنجر ناسا از عطارد عكسبرداري مي‌كند
مقامات فضایی آمریکا اعلام کردند یک فضاپیمای ناسا قصد دارد برای نخستین بار بعد از سال ‪ ،۱۹۷۵‬از فراز ‪ ۲۰۰‬کیلومتری سیاره عطارد (تیر) بگذرد.
No big bang: Asteroid will miss Mars!!!
The possibility of a collision between Mars and an approaching asteroid has been effectively ruled out, according to scientists watching the space rock.

دو هفته نامه علمي - تخصصي هوا - فضا (STAR)
STAR دو هفته نامه علمی تخصصی - هوا-فضا میباشد که توسط جمعی از متخصصین مرکز STI سازمان فضایی آمریکا(NASA ) هر دو هفته در فرمت PDF در اختیار علاقه مندان قرار میگیرد . این دو هفته نامه بسیار جذاب به بررسی جدیدترین خبرهای علوم هوا.فضایی و شاخه های مربوطه علمی دیگر میپردازد ؛ از جمله این علوم : علوم زمین شناسی، فیزیک، ریاضیات و کامپیوتر، علوم مهندسی و ... میباشد .
دانشجوي دختر دانشگاه صنعتي اصفهان‌ به‌ عنوان دانشجوي نمونه كشوري معرفي شد
این دانشجو اولین دانشجوی دختری است که توانسته در بخش فنی، مهندسی عنوان دانشجوی نمونه کشوری را کسب کند.
دانشجويان دانشگاه سمنان، ربات انسان نما طراحي كرده و ساختند
این ربات نمونه یک ربات دوپا، راه رونده با ارتفاع ‪ ۱۰۰‬سانتی‌متر و ‪ ۱۵‬درجه آزادی است
بازگشت نخستين زن ايراني مسافر از قطب جنوب به كشور
آیرین شیوایی، دانشجوی ایرانی که در قالب یک برنامه علمی دوهفته‌یی به همراه گروهی از محققان و دانشجویان از کشورهای مختلف به سرزمین‌های یخ‌زده قطب جنوب سفر کرده بود ، بامداد چهارشنبه به تهران بازگشت.
چرخه خورشيدي جديد آغاز شد
جدیدترین چرخه یازده‌ساله خورشیدی که انتظار می‌رود پنج سال دیگر به اوج فعالیت خود برسد، اوایل این هفته نخستین نشانه‌های خود را بروز داد.
پروژه كيهانشناسي ميزر مايع ( WMCP )
WMCP یکی از پروژه های کیهانشناسی جدید و بسیار جالب برای دستیابی و درک بیشتر انرژی تاریک در عالم هستی میباشد . این پروژه توسط چندین نفر از اساتید مرکز CFA وابسته به دانشگاه هاروارد و NRAO آمریکا انجام میگیرد .....
2009 Will Be the International Year of Astronomy
Finally, astronomy is going to get the respect it deserves. The United Nations announced today that 2009 will be the International Year of Astronomy. There'll be a concerted effort around the world to increase awareness about astronomy, and give people access to tools, techniques and knowledge . . .
جست‌وجوي آب در سياره مشتري
یک مقام ارشد روسیه گفت: این کشور قصد دارد به ماموریت کاوش قمر مشتری موسوم به «اروپا» در جستجوی اشکال ساده حیات، به اروپایی‌ها بپیوندد.
MSFC Robotics Academy
Eligibility: Interns: Rising freshman or sophomore, undergraduate; GPA 3.0 on a 4.0 scale, with experience in robotics; US citizen, permanent resident (as of May of program year).
Team Leads: Advanced undergraduate or graduate students with a curricular background in robotics.
ژاپن درهاي خود را بسوي فضاي بيكران باز مي‌كند
کشور ژاپن که باوجود پیشرفت در فن‌آوری‌های نوین در بخش‌های مختلف، تاکنون علاقه فراوانی برای سفر به فضا نشان نمی‌داد، هم اینک تصمیم گرفته است که درهای خود را به سوی فضا بیکران باز کند.
NASA Student Opportunities
مصاحبه سازمان فضایی آمریکا ( NASA ) با افراد موفقی که پس از دوران دانشجویی و یا در بین فرصت های مطالعاتی خود با تجربیات خود در این سازمان بین المللی مهارت های خود را پرورش داده اند. شما میتوانید این مصاحبه های جذاب را با فرمت mp3 دریافت کنید و از مزیت های اخیر بسیار خوب این مصاحبه ها این است که ...
انسان براي تمدن يا تمدن براي انسان؟
هنوز دهه ی اول قرن بیست و یکم به پایان نرسیده، اما سیر تحولات رویدادهای سیاسی، نظامی، اقتصادی و تروریزم، در همین چند سال نگران کننده است. این نگرانی های رو به افزایش، همراه با رشد گروه های تبهکاری سازمان یافته آینده ی روشنی را در مقابل انسان به تصویر نمی کشد. با وجود این یک جای امیدواری هست که بتوان آینده را مطابق با نیازهای مردمی و به سود مردم تغییر داد و آن وجود فنآوری ارتباطات است که می تواند امکان همبستگی جهانی را بین مردم برقرار کند تا با تفاهم عمومی در زمینه ی مشکلات جهانی و ارائه ی راه حل های نوین، تصمیم سازی های اربابان قدرت را مهار کرد.
جهش خيره كننده فناوري نانو در سال 2007
فناوری در حال توسعه نانو در سال 2007 جهش چشمگیری داشته است به طوریکه دانشمندان سال 2008 را دوران شکوفایی بسیاری از ایده های ابتکاری دانشمندان در این عرصه نوین از دانش بشری عنوان می کنند.
شمشير 2 لبه نانوذرات
وقتی برای گشت و گذار به دل کوه ها و کوهپایه ها پناه می برید و از شیب تند جاده به سمت پایین حرکت می کنید، بوی نامطبوعی که از لنت ترمز خودروی شما خارج می شود، شما را هشیار می کند.
محققان ايراني نانو داروهاي ضد سرطان توليد مي‌كنند
معاون غذا و داروی وزارت بهداشت با تاکید بر ادامه توزیع داروی بیهوشی هالوتان و استقبال 30درصد بیماران ام.اس از داروی ایرانی از تلاش محققان ایرانی برای تولید نانو داروهای ضد سرطان در کشور خبر داد.
پژوهشگر ايراني براي كسب جايزه اكتشاف در كره ماه قدم جلو گذاشت
شرکت «ادیسه مون» به ریاست پژوهشگر ایرانی، دکتر رامین خادم یک گام دیگر به عنوان اولین تیم خصوصی که مایل به اکتشافات ...
چين براي پرتاب فضاپيماي سرنشين دار آماده مي‌شود
چین باآموزش چهارده فضانورد شامل سه فضانوردی که پیشتربه فضا رفته‌اند، خود را برای ماموریت جدید فضایی و پرتاب سفینه سرنشین دار آماده می‌کند
نخستين نمايشگاه فضانوردي در تهران ‪ ۱۵‬دي ماه جاري گشايش مي‌يابد
کارشناس علمی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران گفت: نخستین نمایشگاه فضا نوردی در تهران ‪ ۱۵‬دی ماه سالجاری در محل مرکز علوم و ستاره شناسی گشایش و به مدت پنج روز برپا خواهد بود.

احتمال برخورد شهاب سنگ با مريخ چهار درصد بيشتر شد!
دانشمندان با بررسی اطلاعات جدید اعلام کردند که احتمال برخورد شهاب سنگی که به سمت مریخ در حرکت است با این سیاره، چهار درصد بیشتر شده است.
رگبار شهابي "كوادرانت" از فردا شب در آسمان تهران رويت مي‌شود
مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران گفت: رگبار شهابی "کوادرانت" از فردا به مدت دو شب در آسمان تهران رویت می‌شود.
برخوردي با مريخ در پيش است
طبق محاسبات دانشمندان، ممکن است سیارکی نسبتا بزرگ در روز ۱۰ بهمن با سیاره‌ی مریخ برخورد کند و ما بتوانیم برای نخستین بار شاهد برخورد یک سیارک با یک سیاره‌ی سنگی باشیم.
تولد دانشمند بزرگ - حضرت سر آيزاك نيوتون - را تبريك مي گوييم
امروز 25 دسامبر سالروز میلاد مردی است که معنای بشریت بود.
كشف كوه در بزرگترين قمر سياره «كيوان»
اخترشناسان آمریکایی از روی اطلاعات به دست آمده از کاوشگر «کاسینی» موفق به کشف کوههایی در «تیتان» - بزرگترین قمر سیاره کیوان - شدند.

Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 158 159 160 161 162 163 164 ... 195 196
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
نورون های ذهنی (0 پاسخ)
نظریه ای جدید در پاسخ به پنج پرسش اساسی در نجوم (11 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (17 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (495 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (0 پاسخ)
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (6 پاسخ)
دانشمندان توضیح می‌دهند: ماده‌ی تاریک چیست؟ (1 پاسخ)
عملکرد ماده تاریک بر چرخش اجرام (30 پاسخ)
ستارگان به سه روش می توانند در مدار کهکشان ها باقی بمانند (0 پاسخ)
تغییر قوانین گرانش برای اجسام در حال حرکت با سرعت زیاد (0 پاسخ)
پتانسیل الکتریکی دو کره نا هم مرکز (0 پاسخ)
مرجع گیری برای نقاط پتانسیل (4 پاسخ)
سایت خرید و فروش پروژه (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (2 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (15 پاسخ)
تفاوت رشته حالت جامد با ماده چگال (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (4 پاسخ)
حدود پلانک (2 پاسخ)
بیگ بنگ چند گانه در جاهای مختلف (0 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
اثبآت فرمول تغییر سطح (1 پاسخ)
حمام نمک (0 پاسخ)
گامی پیش‌تر به سوی آشکارساز امواج گرانشیِ مستقر در فضا (0 پاسخ)
انرژی در موج های مکانیکی (7 پاسخ)
خواص ذاتی ذرات؟! (10 پاسخ)
تصاويري از تجهيزات نظامي عجيب و غريب! (113 پاسخ)
تساوی صفر و یک؟؟ (5 پاسخ)
اثبات مساحت دایره (22 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (38 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (6 پاسخ)
حذف یا تضعیف میدان مغناطیسی (1 پاسخ)
رنگ اجسام (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (3 پاسخ)
میدان مغناطیسی اطراف یک ذره باردار به چه شکل است؟ (1 پاسخ)
پيدايش كاينات (0 پاسخ)
معرفی کانال های تلگرام فیزیک (8 پاسخ)
تابش لیزر به سطح کره ماه (5 پاسخ)
راکتور های هسته ای بی خطر (19 پاسخ)
یک پرسش دینامیکی در رابطه با اصطکاک (7 پاسخ)
زاویه بحرانی و اندازه ذرات (0 پاسخ)
استفاده از اثرات میدان مغناطیسی برای چرخیدن دائم جسم (1 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (73 پاسخ)
آیا میکروب‌های روده‌ای، ذهن ما را کنترل می‌کنند؟
حمام سونا چه فوایدی دارد؟
این تصویر نویدبخش چه چیزی است؟
چه کار کنیم که خواب‌هایمان را فراموش نکنیم؟
ویدئویی از برخورد کهکشان‌های مارپیچی رنگارنگ
ناسا جزئیات عملیات پُل یخی خود را به اشتراک گذاشت.
چربی اشباع‌شده باید چه‌میزان از رژیم غذایی را تشکیل دهد؟
در رسانه‌های اجتماعی، چه تصویری از خود دارید؟
آیا تکنولوژی هولوگرافیک می‌تواند فعالیت مغز را آشکار کند؟
ردپای زحل در نقاط دیگر منظومه‌ی شمسی دیده شد!
ارتباط ویتامین دی و خطر ابتلا به دیابت در چیست؟
چاندرا از بررسی خوشه‌ی ستاره‌ای جوان چه چیزی به‌دست آورده است؟
علت نابینایی در دوران نوزادی چگونه تشخیص داده می‌شود؟
نشانه‌ای از رسانه‌ای ارتباطی در عصر نئاندرتال‌ها!
آزمایشی برای اثبات حساسیت‌زایی بادام‌زمینی
یک نمونه‌ی مهم آزمایشگاهی گم شد!
تکامل تا چه اندازه به ژنتیک وابسته است؟
علم درباره‌ی علت زلزله‌های کوچک چه می‌گوید؟
دانشمند ایرانی ناسا اعلام کرد: نام ماموریت بعدی ناسا مارس‌کوپتر است!
چرا گیرندگان پیوند کبد، کمتر در معرض خطر قرار دارند؟
بازخوانی کتیبه‌های باستانی دریای مرده، پرده از چه رازی برداشت؟
اولین ستارگان عالم چگونه تشکیل شدند؟
دستگاه ایمنی ثانویه‌ در بدن انسان‌ها چیست؟
چگونه مغز مصنوعی ماه‌ها در بدن زنده می‌مانند و رشد می‌کنند؟
پیشگویی مایکروسافت از تکنولوژی امروز چه بود؟
آیا می‌دانید سلول‌ها در بدن با یکدیگر حرف می‌زنند؟
آیا هوش‌مصنوعی بازار کار برنامه‌نویسان را کساد می‌کند؟
اکنون ما می‌دانیم چند ستاره داریم!
چگونه ورزش قلب ما را جوان نگه می‌دارد؟
انسان‌های باستانی چگونه آتش روشن می‌کردند؟
سیستم شبه بلاک‌چین گوگل در فضای ابری منتشر خواهد شد. (0+)