مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

اتحاد نيروها و نظريه سي. پي. اچ.
امروزه فیزیکدانان این پرسش را مطرح می کنند که آیا کوارکها و الکترونها هم از ذرات کوچکتری ساخته شده اند یا خیر؟

از دیدگاه نظریه سی. پی. اچ.، پاسخ این سئوال مثبت است و علاوه بر آن نه تنها فرمیونها از ذره ی واحدی ساخته شده اند، بلکه بوزونها نیز که حامل نیروها هستند،
پديده اختفاي كره ماه و سياره زهره فرداشب در آسمان تهران رويت مي‌شود
کارشناس علمی ومسوول رصدخانه مرکز علوم وستاره‌شناسی تهران گفت: پدیده زیبای اختفای کره ماه و سیاره زهره فردا شب در آسمان تهران رویت می‌شود.

رد پايي از قديمي‌ترين سنگ‌هاي آتشفشاني زمين بدست آمد
قدیمی‌ترین سنگهای آتشفشانی کره زمین از سوی زمین شناسان در کانادا کشف شد.

سياره كوتوله اريس جايگزين پلوتو در منظومه شمسي مي‌شود
با وجود اینکه تلاش‌های بسیاری شده بود که پلوتو عنوان بزرگترین جرم "کمربند کوییپر" را کسب و حفظ کند، اطلاعات جدید حاکی از آن است که این عنوان باید در اختیار سیاره کوتوله‌ای موسوم به اریس قرار گیرد.
تلاش گوگل و اينتل براي نجات جو كره زمين
شش سال پیش که خود برای اینترنت یک قرن محسوب می‌شود، یک تحلیلگر مسائل محیط زیست شبکه جهانی را ابزاری نامید که بدون مصرف انرژی کارایی بسیاری برای بشر دارد.
كروي‌ترين گوي جهان معيار بين‌المللي وزن "يك كيلوگرم" مي‌شود
دانشمندان استرالیایی در تلاش برای یافتن یک جایگزین جهانی جدید برای استاندارد "کیلوگرم"، در حال ساختن کروی‌ترین کره جهان هستند.
چين و بزريل سومين ماهواره مشترك خود را به فضا مي‌فرستند
سون لای‌یان" مدیر سازمان فضایی چین اعلام کرد این کشور قصد دارد سومین ماهواره منابع زمین را که بطور مشترک با برزیل ساخته است، دسامبر سال جاری( آذر-دی ) به فضا پرتاب کند.
كمبود بودجه نوسازي فضاپيماها و ماهواره‌هاي فرسوده در آمريكا(قسمت‌دوم)
"ویین سالد" مدیر موقعیتهای اضطراری در بخش شارلوت که توفان چارلی در سال ‪ ۲۰۰۴‬آسیب شدیدی به این منطقه رساند می‌گوید "ما کور خواهیم شد و این وضع بسیار خطرناک است."
كمبود بودجه نوسازي فضاپيماها و ماهواره‌هاي فرسوده در آمريكا(قسمت اول)
در حالی که سه هفته دیگر فصل وقوع توفانها در آمریکا آغاز می‌شود، رییس سازمان ملی جو و اقیانوس آمریکا هشدار داده است هر لحظه امکان از کار افتادن ماهواره قدیمی هواشناسی "‪ "QuikScat‬وجود دارد.
قارچهايي كه راديواكتيو جذب مي كنند
گروهی از محققان کالج داروسازی آلبرت اینشتین گیاهانی را مورد آزمایش قرار دادند که به جای جذب نور خورشید برای رشد، از مواد رادیو اکتیو در مراحل فتوسنتز بهره می گیرند.
سرعت يك موتور آزمايشي جت ده برابر سرعت صوت است
دانشمندان آمریکایی و استرالیایی اعلام کردند، در جریان آزمایش‌هایی که در یک منطقه دور افتاده استرالیا انجام شد، یک موتور جت آزمایشی با سرعتی بیش از ‪ ۱۱‬هزار کیلومتر در ساعت
پلوتون باز به رتبه پايين‌تري در منظومه شمسي رسيد
پلوتون، از اجرام حاشیه‌نشین منظومه شمسی، برای دومین بار در یک سال گذشته از نظر رتبه متحمل ضربه‌ای جدی شده و به رتبه پایین‌تری رسید .
فضانورد آمريكايي ركورد بيشترين حضور زنان در فضا را شكست
"سونیتا ویلیامز" فضانورد هندی‌تبار آمریکایی، رکورد طولانی‌ترین مدت زمان حضور در فضا را در میان فضانوردان زن جهان از آن خود ساخت.
وضعيت ايستگاه فضايي بين‌المللي پايدار شد
پس از آنکه دو فضانورد روس ایستگاه بین‌المللی فضایی توانستند رایانه های از کار افتاده را مجددا راه اندازی کنند وضعیت این ایستگاه به حالت پایدار در آمد.

جريان سيال تراكم پذير
این کتاب بواسطه بیان مثالهای عملی و پرداختن به جزئیات ؛ توضیحاتی بسیار واضح از چگونگی ایجاد پدیده تراکم پذیری در سیال ارائه می دهد.
روش دقيق تري براي تعيين مركز جرم زمين ابداع شد
دانشمندان "سازمان فضانوردی ناسا" فناوری ابداع کرده‌اند که محل مرکز جرم زمین و چگونگی حرکت آن را در فضا با دقیق بیشتری مشخص می‌کند.

سيستم آب و اكسيژن ايستگاه بين‌المللي فضايي از كار افتاد
پایگاه خبری "سی.ان.ان" روز پنجشنبه خبر داد که سیستم آب و اکسیژن ایستگاه فضایی بین‌المللی از کار افتاد.
..
انتقال حرارت
این کتاب دایره کاملی ا ست از اصول اولیه انتقال حرارت بهمراه گستره وسیعی از کاربردهای عملی و قابل ملموس آن. روش تجربی بکار رفته
كاوش جهان توسط نانو كاوشگرها
مهندسان "دانشگاه گلاسکو" در حال طراحی نوع جدیدی از کاوشگران فضایی هستند که می‌توانند تغییر شکل داده و همانند غبار توسط باد حمل شوند.

ناسا: فضا نوردان آتلانتيس سومين پياده روي فضايي را انجام مي‌دهند
مدیران سازمان فضایی آمریکا "ناسا" اعلام کردند دومین پیاده روی فضایی از سوی سرنشینان فضا پیمای آتلانتیس انجام شد و سومین پیاده‌روی فضایی روز جمعه در ایستگاه بین‌المللی فضایی صورت می‌گیرد.

تلسكوپ فضايي هابل تعمير ميشود
دانشمندان ناسا و آژانس فضایی اروپا تصمیم گرفته اند، آخرین ماموریت تعمیر تلسکوپ فضایی هابل را ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۸ آغاز کنند.
انقلاب تابستاني در خورشيد
آسمان شب خرداد و تیر ماه شاهد رصد عطارد، زهره، مشتری، زحل و مریخ است. هچنین در آخرین روز خرداد خورشید وارد انقلاب تابستانی می شود...
آتشفشان‌هاي بزرگ باعث وقوع رعد و برق مي‌شوند
محققان برای نخستین بار موفق به مشاهده مستقیم ارتباط آتشفشان با وقوع رعد و برق شدند.

رگبار شهابي شلياقي از امشب در آسمان تهران رويت مي‌شود
مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران گفت: رگبار شهابی شلیاقی از امشب در آسمان تهران رویت می‌شود.
برهم كنش قوي و نظريه سي. پي. اچ.
برهمکنش قوی در هسته اتم وجود دارد و برد آن کوتاه و کمتر از شعاع اتم است. حامل نیروی برهمکنش قوی، گلوئون نامیده می شود که ذره ای با اسپین یک است(اسپین فوتون نیر یک است). برهمکنش قوی عامل یکپارچگی تعداد زیادی ذره ی باردار مثبت در هسته ی اتم است. بنابراین از نیروی دافعه الکتریکی بین ذرات باردار متبت موجود در هسته قوی تر است.
گوشه اي از تاريخ علم فيزيك
ارشمیدس، نیکلاس کپرنیک و کارل فریدریش گاوس
بال هاي صفحات خورشيدي ايستگاه فضايي گسترش يافت
بال های جدید صفحات خورشیدی ایستگاه فضایی بین المللی روز سه شنبه با تلاش فضانوردان آتلانتیس گسترش پیدا کرد و خدمه شاتل برای انجام پیاده روی فضایی بعدی آماده می‌شوند.

استفاده از فناوري ناسا در تشخيص بيماري قلبي
دانشمندان ناسا فناوری را بکار گرفته اند که به پزشکان در تشخیص و درمان سخت شدن عروق پیش از آنکه سبب حمله قلبی یا سکته مغزی شود کمک می کند.
آغاز راهپيمايي فضايي خدمه آتلانتيس
دو خدمه شاتل آتلانتیس یک راهپیمایی فضایی را برای مستقر کردن صفحات تازه خورشیدی ایستگاه بین المللی فضایی آغاز کرده اند.
سبز تنها رنگ حيات نيست
محققان بخش تکنولوژی ناسا بر این باورند که در ۱۰ سال آینده دانشمندان قادر به مطالعه سیارات ناشناخته ای به اندازه زمین خواهند بود که در برخی از آنها حیات گیاهی نیز وجود دارد که بسته به رنگ خود سیاره، زرد، نارنجی و یا قرمز است...
آغاز ماموريت‌ 11‌ روزه‌ فضا پيماي‌ آتلانتيس‌
فضاپیمای‌ آتلانتیس‌ برای‌ اجرای‌ ماموریت‌ 11 روزه‌ با موفقیت‌ از مرکز فضایی‌ کندی‌ به‌ ایستگاه‌ فضایی‌ بین‌ المللی‌ پرتاب‌ شد.
"هلال" جمادي الثاني دراين ماه قابل رويت است
مدیرانجمن نجوم آماتوری ایران گفت: شرایط رویت پذیری "هلال شامگاهی" جمادی‌الثانی که نشانگر آغاز این ماه است ، فراهم شده است.

هند به دنبال رفع‌تحريم‌هاي فضايي آمريكابراي ارسال ماهواره‌هاي بيشتربه فضا
رییس آژانس فضایی هند گفت درصورتی که آمریکا تحریم‌های مشارکت فناوری فضایی با این کشور را برطرف کند، هند قادر است تعداد ماهواره‌های ارسالی خود را به فضا طی دو سال آینده دو برابر کند.

A New Looking to Quarks Considering Negative and Positive Masses
By: Dr. Rasool Javahery, Associated Professor, University of Tehran
As it where mentioned in the first paper Ref. [1], there are symmetries in the nature, it where given some different examples of existent symmetry, and there are some similarities for these different examples of symmetry.
خلاصه اي از تئوري هاي فيزيك
مروری بر سرفصل های فیزیک و تلاش برای ترکیب تئوری ها
كيهان صدها ميليارد سال ديگر از انظار ناپديد مي‌شود
فیزیک دانان می‌گویند جهان با چنان سرعتی در حال گسترش است که روزی فرامی‌رسد که کیهان در پشت تلسکوپ اخترشناسان بسیار کوچکتر از آن چیزی که امروزه دیده می‌شود مشاهده خواهد شد.

سفر در زمان - رويا تا واقعيت
از قدیم الایام یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین سوالات برای هر انسان با عقل سلیم این بوده است که آیا واقا سفر در زمان امکانپذیر است یا نه؟ شاید این موضوع از این نظر جالب باشد که ما یا هر انسان دیگر بتواند پیشینیان و اجداد خود را ببینید و یا اینکه با نوادگان خود به گفتگو بپردازد...
تحليل و بررسي پرواز بدون پيشران توسط پديده الكتروگراويتي
هنگامی که خازنی با الکترودهای نامتقارن با ولتاژ بسیار بالا شارژ شود یک نیروی پیشران غیرعادی به سمت الکترود کوچکتر ظاهر میشود. این پدیده که به اثر بیفلد - براون مشهور است اساس کار بسیاری از پرنده های امروزی را تشکیل میدهد. بهترین رکورد منتشر شده برای پرواز این نوع پرنده ها 2.4 متر اعلام شده است. با این حال هنوز توجیه فیزیکی قابل قبولی برای این اثر شناخته نشده است...
اساس موتورهاي القايي AC
موتورهای القایی AC عمومی ترین موتورهایی هستند که در سامانه های کنترل حرکت صنعتی و همچنین خانگی استفاده می شوند.طراحی ساده و مستحکم , قیمت ارزان , هزینه نگه داری پایین و اتصال آسان و کامل به یک منبع نیروی AC امتیازات اصلی موتورهای القایی AC هستند.انواع متنوعی از موتورهای القایی AC در بازار موجود است.موتورهای مختلف برای کارهای مختلفی مناسب اند.با اینکه طراحی موتورهای القایی AC آسانتر از موتورهای DC است , ولی کنترل سرعت و گشتاور در انواع مختلف موتورهای القایی AC نیازمند درکی عمیقتر در طراحی و مشخصات در این نوع موتورهاست...
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 168 169 170 171 172 173 174 ... 196 197
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
آیا غیر قابل پیش بینی بودن در حوزه کوانتوم صحیح است؟ (1 پاسخ)
بینایی انسان (0 پاسخ)
حل المسایل فیزیک نوین (7 پاسخ)
درخواست حل المسایل فیزیک مدرن سلز (0 پاسخ)
نظریه ای جدید در پاسخ به پنج پرسش اساسی در نجوم (13 پاسخ)
نورون های ذهنی (0 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (17 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (495 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (0 پاسخ)
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (6 پاسخ)
دانشمندان توضیح می‌دهند: ماده‌ی تاریک چیست؟ (1 پاسخ)
عملکرد ماده تاریک بر چرخش اجرام (30 پاسخ)
ستارگان به سه روش می توانند در مدار کهکشان ها باقی بمانند (0 پاسخ)
تغییر قوانین گرانش برای اجسام در حال حرکت با سرعت زیاد (0 پاسخ)
پتانسیل الکتریکی دو کره نا هم مرکز (0 پاسخ)
مرجع گیری برای نقاط پتانسیل (4 پاسخ)
سایت خرید و فروش پروژه (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (2 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (15 پاسخ)
تفاوت رشته حالت جامد با ماده چگال (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (4 پاسخ)
حدود پلانک (2 پاسخ)
بیگ بنگ چند گانه در جاهای مختلف (0 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
اثبآت فرمول تغییر سطح (1 پاسخ)
حمام نمک (0 پاسخ)
گامی پیش‌تر به سوی آشکارساز امواج گرانشیِ مستقر در فضا (0 پاسخ)
انرژی در موج های مکانیکی (7 پاسخ)
خواص ذاتی ذرات؟! (10 پاسخ)
تصاويري از تجهيزات نظامي عجيب و غريب! (113 پاسخ)
تساوی صفر و یک؟؟ (5 پاسخ)
اثبات مساحت دایره (22 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (38 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (6 پاسخ)
حذف یا تضعیف میدان مغناطیسی (1 پاسخ)
رنگ اجسام (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (3 پاسخ)
میدان مغناطیسی اطراف یک ذره باردار به چه شکل است؟ (1 پاسخ)
پيدايش كاينات (0 پاسخ)
معرفی کانال های تلگرام فیزیک (8 پاسخ)
تابش لیزر به سطح کره ماه (5 پاسخ)
راکتور های هسته ای بی خطر (19 پاسخ)
یک پرسش دینامیکی در رابطه با اصطکاک (7 پاسخ)
تاثیررژیم غذایی سالم برشنوایی زنان
آب‌ و هوایی عجیب در سیاره‌ای فراخورشیدی
انقلاب بعدی بلاک‌چین چیست؟
شهر گمشده‌ی باستانی مارداما پیدا شد!
نوشیدن نوشابه تا چه حد برای زنان بادار مضر است؟
آخرین نظریه‌ی استیون هاوکینگ چه بود؟
اکنون هوش‌مصنوعی شعر می‌سراید!
رویداد‌های نجومی خردادماه ۱۳۹۷
آیا میکروب‌های روده‌ای، ذهن ما را کنترل می‌کنند؟
حمام سونا چه فوایدی دارد؟
این تصویر نویدبخش چه چیزی است؟
چه کار کنیم که خواب‌هایمان را فراموش نکنیم؟
ویدئویی از برخورد کهکشان‌های مارپیچی رنگارنگ
ناسا جزئیات عملیات پُل یخی خود را به اشتراک گذاشت.
چربی اشباع‌شده باید چه‌میزان از رژیم غذایی را تشکیل دهد؟
در رسانه‌های اجتماعی، چه تصویری از خود دارید؟
آیا تکنولوژی هولوگرافیک می‌تواند فعالیت مغز را آشکار کند؟
ردپای زحل در نقاط دیگر منظومه‌ی شمسی دیده شد!
ارتباط ویتامین دی و خطر ابتلا به دیابت در چیست؟
چاندرا از بررسی خوشه‌ی ستاره‌ای جوان چه چیزی به‌دست آورده است؟
علت نابینایی در دوران نوزادی چگونه تشخیص داده می‌شود؟
نشانه‌ای از رسانه‌ای ارتباطی در عصر نئاندرتال‌ها!
آزمایشی برای اثبات حساسیت‌زایی بادام‌زمینی
یک نمونه‌ی مهم آزمایشگاهی گم شد!
تکامل تا چه اندازه به ژنتیک وابسته است؟
علم درباره‌ی علت زلزله‌های کوچک چه می‌گوید؟
دانشمند ایرانی ناسا اعلام کرد: نام ماموریت بعدی ناسا مارس‌کوپتر است!
چرا گیرندگان پیوند کبد، کمتر در معرض خطر قرار دارند؟
بازخوانی کتیبه‌های باستانی دریای مرده، پرده از چه رازی برداشت؟
اولین ستارگان عالم چگونه تشکیل شدند؟
روش استتار به سبک آفتاب‌پرست‌ها امکان‌پذیر شد! (0+)