مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

كامپيوتر هاي كوانتومي و حل مشكل آسيب پذيري محيطي آنها
قبل از اینکه دانشمندان بخواهند کامپیوتر های کوانتومی را بسازند با چندین مشکل رو به رو خواهند بود . یکی از این مشکلات آسیپ پذیری شدید اطلاعات کامپیوترهای کوانتومی نسبت به محیط و نیروهای بیرونی است . برای حل این مشکل دانشمندان از کاواک های کوانتوم الکترودینامیک (QED ) استفاده میکنند .
فناوري جديد ساخت ديودهاي نوري فرابنفش در مقياس نانو
محققان مرکز (NIST) با همکاری دانشمندانی از دانشگاههای مریلند و هوآرد توانستند با استفاده از فناوری سیم های نانویی LED های نوری فرا بنفش تولید کنند . فناوری های نوری نانو از جمله این LED ها در بسیاری موارد از جمله سنسور های ارتباط نوری ارزان و فوق فشرده کاربرد فراوان دارند .
تحول فناوري ذخيره هيدروژن و راهي جديد به سوي فناوري ماشين هاي كربني
تحولی عظیم و جدید در فناوری ذخیره هیدروژن میتواند مشکل اساسی فهم اساس کارماشین های کربنی را بر طرف کند . در این روش ماشین های کربنی قادر خواهند بود که بیشتر از 300 مایل را بدون سوخت گیری مجدد و بدون آلودگی طی کنند .
پيش بيني كيهانشناسان مبني بر ايستا بودن جهان در سه تريليون سال
هم اکنون دانشمندانی از دانشگاه های CWS و واندربیت پیش بینی میکنند که در سه تریلیون سال آینده اطلاعاتی که به ما اجازه فهم انبساط جهان را میدهد در یک افق مرِءی نا پدید خواهد شد .
امكان تهيه فرمولاسيون‌هاي ضد پيري به كمك فناوري نانو
به تازگی گروهی از محققان "دانشگاه سلطنتی فاشیون" ادعا کرده‌اند که با کمک فناوری نانو امکان تهیه فرمولاسیون‌های ضدپیری حاوی ویتامین ‪ E‬با کارایی بیشتر فراهم شده است.
دوربين الكتروني جديد براي فيلمبرداري از فرايندهاي دنياي نانو توليد شد
محققان موسسه اپتیک غیرخطی و طیف سنجی پالس کوتاه مکس بورن (‪(MBI‬ دوربین الکترونی جدید برای فیلمبرداری از فرایندهای دنیای نانو تولید کرده‌اند.

مدارهاي الكتريكي و همجوشي سريع تر
یک مدار الکتریکی که باید حمل کند نیروی کافی را برای تولید هدف طولانی مدت همجوشی هسته ای پربازده کنترل شده.و به طور مساوی دارای این اهمیت باشد که آن را هر ده بار انجام دهد .
برای این کار مهم باید متحمل آزمایشات مقدماتی وسیع و شبیه سازی های کامپیوتری دقیقی به وسیله Z در آزمایشگاههای ملی ساندیا شویم .

توليد نوع جديدي از ماده
فیزیکدانان دانشگاه پیتسبورگ وجود شکل جدیدی از ماده را اثبات کردند که مشخصات لیزرها و بهترین رساناها و ابر رساناهای الکتریکی جهان را بیان میکند .

گاز ما فوق سرد ويك مغناطيس سنج بزرگ
اسیر کردن سرد ترین اتمها درجهان در محدوده اشعه لیزری قرار میگیرد . فیزیکدانان دانشگاه کالیفرنیا توانستند وسیله بسازند که میتواند بسیار دقیق تر از قبل از میدان های مغناطیسی نقشه برداری کند .

كربن عزيز ... به انجمن عناصرمغناطيسي خوش اومدي .!!!!
انجمن عناصر مغناطیسی در همین چند روز پیش رسما یک عضو جدید را پذیرفت . کربن این عضو جدید انجمن .
با استفاده از اشعه پروتونی و تکنیک های پیشرفته اشعه ایکس محققان مرکز (SLAC ) با همکاری محققانی از دانشگاه لیپزیک آلمان توانستند سر انجام شک خود را در مورد مغناطیسی بودن کربن بر طرف کنند .

كشف دو سياه چاله ابر سنگين در مركز بر خورد دو كهكشان
منجمان محل دقیق یک جفت سیاه چاله ابر سنگین را در مرکز برخوردهای تصادمی دو کهکشان که در فاصله 300 میلیون سال نوری از ما قرار دارند کشف کردند .

يك جهان با دو زمان ؟!! كشف فيزيكدانان مبني بر دخالت دومين بعد زماني در اتحاد قوانين فيزيك
مدت درازی است که فیزیکدان نظری ایتزهاک بارس از دانشگاه USC روی زمان به مطالعاتی پرداخته است . بیش از ده سال بیش فیزیکدانان این دانشگاه به این فکر افتادند که زمان نقشی اساسی در قوانین فیزیک ایفا میکند . از جمله معادلاتی که ماده و گرانش و دیگر نیروهای طبیعت را توصیف میکنند .

استفاده از فن‌آوري نانو براي حل مشكل گرمايي تراشه‌هاي رايانه‌يي
برای رایانه‌ها، سریع‌تر و کوچک‌تر بودن دیگر به اندازه کافی خوب نیست چون انرژی و گرما به مشکلی جدی برای تولیدکنندگان تراشه‌ها و شرکت‌هایی تبدیل شده است که این تراشه‌ها را در وسایل مختلفی همچون تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند.

تحليل‌هاي سه بعدي در مطالعات زمين شناسي امكان پذير شد
ارایه تحلیل‌های سه بعدی در مطالعات زمین شناسی با استفاده از روش‌های جدید جی آی اس (گروه دورسنجی) امکان‌پذیر شد.
روشي نوين براي اندازه گيري جرم سياه چاله ها
نیکولای شاپوشنیکو و لو تیتار چوک،دو اختر فیزیک دان مرکز پرواز های فضایی گدارد ناسا به ابتکاری نوین در زمینه اندازه گیری جرم سیه چاله ها نائل آمدند...
نظريه ريسمان
تئوری ریسمان به ما می گوید که هر آنچه که وجود دارد از رشته هایی یک بعدی که ریسمان نامیده می شود ساخته می شوند . این ریسمان ها قادر اند تا در فرکانس های متفاوت به نوسان به بپردازند . هر فرکانس خاص موجب به وجود آمدن یک ذره ی خاص می شود . مقیاس و جرم ذره به نوع نوسان بستگی دارد ...
امكان تغيير شبانروز از 24 ساعت به 25 ساعت
دانشمندان در مطالعه‌ای که به آمادگی انسان‌ها برای زندگی در مریخ کمک می‌کند ثابت کرده‌اند که افزودن یک ساعت دیگر به طول روز شبانه‌روز امکان‌پذیر است.
كشف فسيل كهكشان راه شيري
ستاره شناسان موفق شدند سن ستاره ای در کهکشان راه شیری را که کمی پس از تشکیل جهان، متولد شده است اندازه گیری کنند.
هابل حلقه اي از ماده ي تاريك را آشكار كرد!
منجمان ناسا توسط تلسکوپ هابل توانسته اند حلقه ای از ماده ی تاریک را در آسمان نشانه روند. دیشب ( سه شنبه) محققان ناسا محکم ترین دلیل را برای وجود ماده ای مرموز که ربعی از جهان را در میان گرفته اعلام کردند. تا به حال با رصد مقدار کمی از ماده ی تاریک دانشمندان آن را منبع اضافی ای برای نیروی گرانش می دانستند.
عالمي با دو بعد زماني !
محقق دانشگاه USC به شواهدی دست یافته که می توان تمامی قوانین در فیزیک را به وسیله ی دو بعد زمانی نیز توجیه کرد. دلیل او برای این تحقیق هماهنگ نبودن نسبیت اینشتین و مکانیک کوانتومی بوده و سال ها بر این گفته ی خود تحقیق کرده است.
دقيق‌ترين تصاوير موجود از زمين توليد شد
سازمان فضایی اروپا اعلام کرد ماهواره ئنویست متعلق به این سازمان دقیق‌ترین و مفصل‌ترین تصاویری را که تاکنون توسط یک ماهواره از سطح کره زمین گرفته شده، تولید کرده است.
ماده تاريك باعث خاموشي ستارگان اوليه شده است
به راستی ماده تاریک در دوران اولیه کیهان چه نقشی داشته است؟ از آنجا که بخش وسیعی از عالم، از ماده تاریک تشکیل شده ،روشن است که این ماده اسرار آمیز در روند عالم تاثیر به سزایی دارد...
چاندرا ابرنواختري پر نور را شكار كرد
تلسکوپ فضایی ناسا، چاندرا در آخرین مشاهدات خود از فضا توانست ابرنواختری جدید را شکار کند.
استفان هاوكينگ در ايران
به گزارش ایسنا، استفان هاوکینگ، استاد دانشگاه کمبریج و دانشمند برجسته معاصر به دعوت پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات) تیرماه به ایران می‌آید.

وی در مدت سفر به ایران ضمن برگزاری نشست‌های تخصصی احتمالا در المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان نیز حضور خواهد یافت.
ذخايرUF6 ايران به‌‌٢٨٠ تن رسيد
وی با بیان این‌که در تولید مواد UF6 در ردیف 7 الی 8 کشور دنیا هستیم، گفت: این مسأله اغراق نیست. ما توانستیم با یک اراده‌ی سخت در داخل و توسط دانشجویان خودمان مرزهای غیرقابل تسخیر فن‌آوری‌های روز دنیا که در اختیار برخی کشورها بود را بشکنیم.

كهكشان هاي بي نظم
مقاله کوتاه جهت آشنایی با دسته از کهکشان ها، که بی قاعده نام دارند.
كتاب فيزيك از آغاز تا امروز، با فرمت پي. دي. اف.
سالهای متمادی است که دست اندر کار تهیه کتاب «فیزیک از آغاز تا امروز» هستم. از همان آغاز هرچه فراهم می شد، برای مطالعه ی عزیزان بازدید کننده در سایت قرار می دادم. همراه با تکمیل مطالب دوستان بسیاری خواهان انتشار کتاب به صورت چاپی شدند. سرانجام با کمک دوست عزیزم جناب آقای دکتر فرشید فروزبخش (همکار مترم معاونت پژوهشی دانشگاه تهران) تصمیم به ویرایش مجدد و انتشار آن گرفته شد.
كشف جديد منجم دانشگاه كرنل نشان داد : عطارد داراي هسته اي گداخته و مذاب
جین-لوک مارگوت منجم دانشگاه کرنل با استفاده از آزمایش دو تخم مرغ خام و پخته توانست نشان دهد چگونه حرکت اسپینی یک جسم باعث آزاد کردن اطلاعات درونی آن میشود .!!! و بدین ترتیب نتیجه گیری های خود را بیان کرد ..
والي اس چيرا ( Wally Schirra) فضانورد مشهور و با تجربه در سن 84 سالگي در گذشت .
( Wally Schirra) تنها فضا نورد در اجرای برنامه های فضایی Mercury و Gemini و Apollo در سن 84 سالگی در گذشت .
نگاهي به آينده خورشيد
تیمی از اخترشناسان حرفه ای با استفاده از رصد خانه فرو سرخ آریزونا (متشکل از سه تلسکوپ اپتیکی مرتبط)موفق شدند خورشید را در چهار میلیارد سال آینده مجسم کنند، زمانی که خورشید در آن هنگام تبدیل به یک غول سرخ خواهد شد...
خداوند هرگز تاس نمي اندازد
اگر شتاب میدان گرانشی با شتاب چارچوب شتاب دار برابر باشد می توانیم بگوییم که این دو چارچوب هم ارز یکدیگر می باشند به عبارت بهتر آزمایشات فیزیکی که در این دو چارچوب در شرایط یکسان انجام گیرد به نتایج یکسانی منجر می شود...
تكنولوژي جديد نانو در وزن كردن تك سلولي هاي زنده در مقياس نانو
در این روش میتوان تک سلولی های زنده و ذرات در مقیاس نانو را با استفاده از تغییر فرکانس لرزش مربوط به دستگاه اندازه گیری وزن کرد .
پيشنهاد رياضيداني مبني بر اثبات شش بعدي بودن فضا - زمان
ریاضیدان جورج اسپارلینگ توانست مسئله ای را که از زمان فیثاغورث بی جواب مانده بود حل کند و مدل جدیدی برای فضا - زمان ارئه دهد. با دو بعد اضافی شبیه بعد زمان ما !!!!
راه اندازي مجموعه تلسكوپ هاي (VERITAS) و كمك به رديابي ماده تاريك
راه اندازی مجموعه تلسکوپ های (VERITAS)(مجموعه تلسکوپ های رادیویی با انرژی بسیار بالا) به دانشمندان این امکان را میدهد تا درک عمیقتر و دقیقتری نسبت به کیهان داشته باشند . و همچنین به کمک این مجموعه احتمال ردیابی ماده تاریک نیز فراهم خواهد شد . .....
عكس هاي پروفسور هاوكينگ در سفر خود به نقطه صفر گرانش
مجموعه ی عکسهای استفن هاوکینگ در سفر خود به نقطه گرانش صفر در پایگاه اطلاعاتی مرکز فضایی (KSC) قرار گرفت .
اولين عكس هاي سه بعدي از خورشيد
عکس های سه بعدی که برای اولین بارتوسط ماهواره (STEREO) از خورشید گرفته شده بر روی پایگاه اطلاعاتی این ماهواره قرار گرفت .
كشف سياره اي شبيه زمين در فاصله 20 سال نوري
منجمان سیاره ای را در خارج از منظومه شمسی ردیابی کرده اند که بیش از هر سیاره خارجی دیگری که تا به امروز کشف شده به زمین شباهت دارد؛ کره ای که امکان دارد آب بر سطح آن جاری باشد.
شفق هاي قطبي
شفق های قطبی نورهای که گاه از آسمان آویخته و دل هر بیننده را مجذوب خود می کند
پس زمينه فلسفي اصل عدم قطعيت
اگر از بنیادهای فلسفی اصل عدم قطعیت, نشناختی حقیقت مطلق استنتاج گردد باید بپذیریم این اصل به هیچ روی دستاورد نوین فلسفی به همراه خود نداشته است...
جايگاه انسان در گيتي
نقد نگرش انسان شناسان معاصر به جایگاه انسان در گیتی - با توجه به یافته های فیزیکی و نجومی درباره گستره کیهان ...
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 172 173 174 175 176 177 178 ... 198 199
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
اجزاء تشکیل دهنده یک ستاره (1 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (20 پاسخ)
تصاویر نجومی (1963 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (1 پاسخ)
R به توان R (17 پاسخ)
بینایی انسان به صورت فریم به فریم هست یا به صورت پیوسته؟ (3 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (6 پاسخ)
آیا برای اشتعال صرفاً باید اکسیژن وجود داشته باشه؟ (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (5 پاسخ)
راکتور مینیاتوری arc (0 پاسخ)
مشاهده چرخش ماه به دور خودش (7 پاسخ)
چرا رنگ آسمان مریخ معکوس زمین است؟ (5 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (498 پاسخ)
ماده تاریک (2 پاسخ)
آزمایش بمب هسته ای اخیر آمریکا (3 پاسخ)
علت چیدمان مثلثی شکل برنیل (0 پاسخ)
نظریه ای جدید در پاسخ به پنج پرسش اساسی در نجوم (14 پاسخ)
وارد شدن نیرو به ذره باردار در حرکت به موازات میدان مغناطیسی (3 پاسخ)
آیا غیر قابل پیش بینی بودن در حوزه کوانتوم صحیح است؟ (1 پاسخ)
حل المسایل فیزیک نوین نوشته اوهانیان (7 پاسخ)
درخواست حل المسایل فیزیک مدرن سلز (0 پاسخ)
نورون های ذهنی (0 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (0 پاسخ)
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (6 پاسخ)
دانشمندان توضیح می‌دهند: ماده‌ی تاریک چیست؟ (1 پاسخ)
عملکرد ماده تاریک بر چرخش اجرام (30 پاسخ)
ستارگان به سه روش می توانند در مدار کهکشان ها باقی بمانند (0 پاسخ)
تغییر قوانین گرانش برای اجسام در حال حرکت با سرعت زیاد (0 پاسخ)
پتانسیل الکتریکی دو کره نا هم مرکز (0 پاسخ)
مرجع گیری برای نقاط پتانسیل (4 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (15 پاسخ)
تفاوت رشته حالت جامد با ماده چگال (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (4 پاسخ)
حدود پلانک (2 پاسخ)
بیگ بنگ چند گانه در جاهای مختلف (0 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
اثبآت فرمول تغییر سطح (1 پاسخ)
محققان نوعی باتری خارق‌العاده را طراحی کرده‌اند!
داروی آسم، زوال عقل را در موش‌ها درمان کرد!
رصد رقص باشکوه کیهانی
جراحی ۲،۴۰۰ ساله‌ی جمجمه در تمدن اینکاها
تفاوت نورون‌های عصبی در مغز افراد باهوش با افراد عادی
وقتی یک کارشناس ادبیات انگلیسی سعی کرد به ایزاک آسیموف درس دهد!
ناسا تصویر جدیدی از کهکشان فعال IC4870 منتشر کرد.
تاثیرات ایمپلنت عصبی ژله‌ای جدید بر روی مغز
چه عاملی باعث رخوت و توهم میان نوجوانان ورزشکار می‌شود؟
آیا سیاهچاله‌ها واقعاً سیاه هستند؟
کشف قدیمی‌ترین روغن‌ زیتون ایتالیا در بقایای کوزه‌ای سفالی!
کشفی جالب در مورد تنوع مولکولی آب
رویدادهای نجومی تیرماه ۱۳۹۷
شکست نقض قانون سوم نیوتن، برای رسیدن به مرز سرعت نور!
بی‌وزنی، باعث تضعیف عوامل رشد عضلات می‌شود.
هوشمندی دستیار گوگل قابل‌مقایسه با رقبای خود نیست!
با قابلیت‌های به‌روز رسانی جدید سیستم عامل ویندوز آشنا شوید.
استفاده از کمک داور ویدئویی در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸
ورزش درمانی برای سرطان‌های دوران کودکی
به همراه ناسا به دنیای عجیب و تازه‌ای سفر کنید.
بازطراحی سرویس جیمیل گوگل
بهترین گزینه برای جستجوی شواهد فسیلی در مریخی چیست؟
برخی حیوانات می‌توانند رویدادهای گذشته را به یاد آورند!
درمان سرطان سینه بدون شیمی درمانی میسر شد!
چاپ سه‌بُعدی قرنیه‌ی انسان
اخترشناسان اولین سیارک غنی از کربن در کمربند کویپر را یافتند.
یکی از رازهای ساخت مجسمه‌های جزیره‌ی ایستر فاش شد!
تاثیر چاپگرهای سه‌بُعدی بر رشد و پرورش اندام‌ها
مهم‌ترین ضرر استفاده‌ی شبانه از موبایل چیست؟
هابل کهکشانی مارپیچی از لبه را بررسی می‌کند.
نوزادان حرف هم‌دیگر را می‌فهمند و با هم حرف می‌زنند!! (0+)