مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

نانوالماس‌ها منبع رازآلود ریزموج‌های کهکشان راه‌شیری را توضیح می‌دهند!
دوشنبه 8 مرداد 1397
اخترشناسان موفق به کشف الماس‌های ریزی در پیرامون سه منظومه‌ی ستاره‌ای جوان در راه‌شیری شده‌اند.
تاثیر رژیم غذایی سالم بر کیفیت بینایی
دوشنبه 8 مرداد 1397
رژیم غذایی ممکن است بر خطرات مرتبط با توسعه و پیشرفت «دژنراسیون ماکولارِ» مرتبط با سن، تاثیر بگذارد.
دلیلی جدید برای بخشی از گرمای زمین
دوشنبه 8 مرداد 1397
موجودات دریایی کوچک، قدیمی‌ترین موجودات زمین، اثرات بسیاری روی اقیانوس‌ها و جو زمین داشته‌اند که موجب گرم شدن آب و هوا شده است.
هوشمندی، مزیت نسل جدید دست‌های مصنوعی
یکشنبه 7 مرداد 1397
گروهی از دانشمندان کالج امپریال لندن و دانشگاه گوتینگن، برای تولید نسل بعدی دست مصنوعی بیونیک وارد عمل شده‌اند.
راز پاپیروس اسرارآمیز فاش شد!
یکشنبه 7 مرداد 1397
گروهی از دانشمندان در دانشگاه بازل سوئیس، دریافتند که پاپیروس ۱،۸۰۰ ساله‌ از مجموعه پاپیروس‌های بازل، دارای متن پزشکی باستانی است که به احتمال زیاد توسط «گالِن»، پزشک معروف رومی، نوشته شده است.
موسیقی‌ای به نوازندگی زحل و انسلادوس
یکشنبه 7 مرداد 1397
محققان آخرین داده‌های فضاپیمای کاسینی متعلق به ناسا را بررسی کردند و نتایج شگفت‌انگیزی از آن‌ها به‌دست آوردند.
راهی برای غلبه بر ترس از ارتفاع
شنبه 6 مرداد 1397
از ارتفاع می‌ترسید؟ خب باید بگویم که شما تنها نیستید. در واقع، «آکروفوبیا» یکی از رایج‌ترین ترس‌های موجود در سراسر جهان است.
کشف نشانه‌هایی از اجرام بزرگِ از بین‌رفته در منظومه‌ی شمسی
شنبه 6 مرداد 1397
بر اساس پژوهش‌های جدید، حداقل ۸۵ درصد از ۲۰۰ هزار سیارک موجود در کمربند سیارکی درونی که منبع اصلی شهاب‌سنگ‌های زمینی هستند، از پنج یا شش گونه‌ی بزرگِ خرده‌سیاره‌ی اولیه تشکیل شده‌اند. ریشه‌ی ۱۵ درصد باقیمانده نیز به همان اجسام اولیه‌ی منظومه‌ی شمسی باز می‌گردد.
عادت‌های سالم مادرانه می‌تواند از چاقی دوران کودکی جلوگیری کند.
شنبه 6 مرداد 1397
محققان دانشگاه هاروارد می‌گویند که مادران می‌توانند نقش مهمی را در مبارزه با شیوع چاقی کودکان ایفا کنند.
تلسکوپ هابل و گایا سرعت انبساط جهان را به دقیق‌ترین شکل اندازه گرفتند!
‌پنجشنبه 4 مرداد 1397
دانشمندان با ترکیب مشاهدات داده‌های دو تلسکوپ‌ موجود در مدار، به دقیق‌ترین اندازه‌گیری از ثابت هابل یعنی «سرعت انبساط جهان» دست یافتند.
مقصر اصلی تغییرات آب و هوایی کیست؟
‌پنجشنبه 4 مرداد 1397
هم اکنون تعداد قابل توجهی از آمریکای‌‌ها معتقد هستند که شواهد جامعی مبنی بر این امر وجود دارد که تغییرات آب و هوایی حقیقت دارند و حداقل تا حدودی توسط انسان‌ها به وجود آمده است.
چگونه حس بویایی می‌تواند به تشخیص بیماری‌ها کمک کند؟
‌پنجشنبه 4 مرداد 1397
یافته‌های حاصل از بازبینی مجموعه‌ای از تحقیقات، نشان می‌دهد که گیرنده‌های بویایی که در سراسر بدن وجود دارند، می‌تواند در تشخیص بیماری‌هایی نظیر سرطان مفید باشند.
هابل، خوشه‌ای با کهکشان‌های متنوع را مشاهده کرد!
‌چهارشنبه 3 مرداد 1397
عکس جدید و فوق العاده‌ای که تلسکوپ فضایی هابل گرفته است، مجموعه‌ای متنوع از کهکشان‌ها را در خوشه‌ی کهکشانی غول‌پیکری به‌نام «RXC J2211.7-0350» نشان می‌دهد.
ظروف پخت غذای مربوط به قوم بنی‌اسرائیل کشف شد!
‌چهارشنبه 3 مرداد 1397
باستان‌شناسانی که در شمال مناطق فلسطین اِشغالی کار می‌کنند، به تازگی موفق به کشف شیشه‌های مشروب دست نخورده، ظروف پخت غذا و یک‌سری بشقاب شده‌اند که قدمت آن‌ها به ۲۰۰۰ تا ۲،۳۰۰ سال گذشته باز می‌گردد.
چگونه می‌توان با تحریک سیگنال‌های الکتریکی در مغز از میگرن پیشگیری کرد؟
‌چهارشنبه 3 مرداد 1397
محققان مدعی شده‌اند که با تحریک پولاریزاسیون یا همان قطبی شدن سیگنال‌های الکتریکی در سلول‌های مغزی، راهی برای پیشگیری از درد میگرن پیدا کرده‌اند.
نادیده گرفتن دی‌اکسیدکربن در مدل‌های آب و هوایی چه عواقبی دارد؟
‌سه شنبه 2 مرداد 1397
دانشمندان علوم آب و هوایی به طور فزآینده‌ای خواستار مدل‌های آب و هوایی هستند که بیشتر بر میزان دی‌اکسیدکربن هوا و کمتر بر درجه‌ی حرارت تمرکز کنند.
به‌چالش کشیدن نسبیت انشتین با تحلیل رفتار این سامانه‌ی ستاره‌ای
‌سه شنبه 2 مرداد 1397
یکی از چیزهایی که نظریه‌ی نسبیت آن را پیش‌بینی می‌کند، کلیت سقوط آزاد است؛ اساسأ دو شی در خلاء با سرعت یکسانی سقوط می‌کنند.
دانشمندان قدیمی‌ترین رنگ دنیا را کشف کردند.
‌سه شنبه 2 مرداد 1397
دانشمندان قدیمی‌ترین رنگ یا رنگدانه‌های دنیا را در اعماق صحرا کشف کردند. محققان رنگدانه‌هایی صورتی ۱.۱ میلیارد ساله‌ای را درون سنگ‌هایی در کویر بزرگ آفریقا کشف کردند؛ این رنگ‌ها ۵۰۰ میلیون سال قدیمی‌تر از رنگدانه‌هایی است که پیش‌تر کشف شده بود.
رویدادهای نجومی مردادماه ۱۳۹۷
دوشنبه 1 مرداد 1397
مردادماه ۱۳۹۷ را فراموش نخواهید کرد. اگر به آسمان شب و رویدادهای آن علاقمند هستید، خواهید دانست که این ماه دارای اتفاقی است که در این قرن تکرار نشدنی است. همچنین مرداد هر سال را با بارش شهابی زیبایی می‌شناسیم که خیلی از گردشگران، علاقه‌مندان و منجم‌های سراسر دنیا را به بیرون از شهر‌ها می‌کشاند تا‌ ناظر زیبایی‌های آن باشند. برای آگاهی از جزئیات این رویدادها و دیگر اتفاقات آسمان شب مرداد ۱۳۹۷، این مطلب را بخوانید.
ژنوم‌های میتوکندریایی و هسته‌ای همدیگر را تنظیم می‌کنند.
دوشنبه 1 مرداد 1397
بر اساس مطالعه‌ی جدید منتشر شده در مجله‌ی Cell Metabolism، انتقال اطلاعات ژنتیکی حیاتی درون سلول، تلگرافی یک‌طرفه نیست.
مسابقات ورزشی به قدمت انسان باستان
دوشنبه 1 مرداد 1397
بر اساس مطالعاتی که در مجله‌ی Human Nature به چاپ رسیده است، ورزش‌ها و بازی‌های گروهی رقابتی که در سراسر جهان موجود هستند، ریشه‌های عمیقی در گذشته‌ی تکاملی انسان دارند.
کشف مغناطیسی پُرتلاطم در نزدیکی زمین
دوشنبه 1 مرداد 1397
ضاپیمای «MMS» ناسا، فعالیت مغناطیسی را در محیطی در نزدیکی مدار زمین کشف کرده است.
درمان اسکیزوفرنی با کمک ورزش‌های هوازی
دوشنبه 1 مرداد 1397
ورزش کردن برای ما مفید است. البته این خبری نیست که قرار است در مورد آن صحبت شود، اما بر اساس تعداد زیادی از پژوهش‌های در حال انجام، ورزش می‌تواند گستره‌ی وسیعی از نقص‌های شناختی را بهبود بخشد.
چرا باید نگران نابودی جنگل‌های جهان باشیم؟
دوشنبه 1 مرداد 1397
بخش کشاورزی سازمان ملل متحد از دولت‌های جهان خواست تا چاره‌ای برای کاهش تدریجی جنگل‌های جهان بیاندیشند، جنگل‌زدایی را متوقف سازند و جنگل‌هایی را که از بین رفته اند را مجدداً احیا کنند.
آیا جامعه‌ی آماری بزرگ، برای نتایج آزمایش‌ها همیشه مفید است؟
شنبه 30 تير 1397
تا جایی که به مساله‌ی بیمار شدن فرد مربوط می‌شود، دانش پزشکی بر این فرض استوار است که هر چه میزان نمونه‌های به دست آمده از انسان‌ها بیشتر باشد، نتایج آزمایش‌ها بهتر است.
موجودات فرازمینی شاید در جهانی موازی زندگی کنند!
شنبه 30 تير 1397
آیا حیات بیگانه می‌تواند در یک جهان موازی زندگی کند؟ شبیه‌سازی‌های کامپیوتری در دو مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد این ایده شاید چندان دور از ذهن نباشد.
با هر تپش قلب‌، چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد؟
شنبه 30 تير 1397
زمانی که بقیه‌ی اعضای بدن شما در آرامش کامل به سر می‌برد، قلب‌تان در حال پمپاژ بی وقفه‌ی خون است.
درمان زخم‌های مزمن با نواری هوشمند!
جمعه 29 تير 1397
درمان زخم‌های پوستی مزمن، کار دشواری است و بیماران عمدتاً در معرض آنتی بیوتیک‌های زیادی قرار می‌گیرند.
ابداعی برای یادگیری در خودروهای خودران
جمعه 29 تير 1397
استارت‌آپِ هوش‌مصنوعی «Wayve» معتقد است که روشی برای آموزش وسایل نقلیه‌ی خودران موسوم به «AV» یافته است که از روش‌های موجود که دارای سخت‌افزار پیچیده و نقشه‌های سه بعدی پر جزئیات هستند، بهتر است.
آیا قرار است حیات بر روی زمین با پرتوهای اِتا کارینا از بین برود؟
جمعه 29 تير 1397
مشاهدات جدید تلسکوپ فضایی «NuSTAR» متعلق به ناسا، نشان می‌دهد که سیستم ستاره‌ای درخشان «اِتا کارینا» پرتوهای کیهانی‌ای را تولید می‌کند که بعضی از آن‌ها احتمالاً به زمین اصابت خواهند کرد.
آتشفشانی دیگر در قمر آیو مشتری شناسایی شد.
‌چهارشنبه 27 تير 1397
داده‌های جمع‌آوری شده توسط فضاپیمای جونوی ناسا و با استفاده از ابزار ترسیم‌گر شفق قطبی فروسرخ آن موسوم به «JIRAM» به منبع گرمای جدیدی در نزدیکی قطب جنوب قمر «آیو» اشاره می‌کند.
تفکر شما درباره‌ی سن‌تان چه تاثیری در سبک زندگی‌تان دارد؟
‌چهارشنبه 27 تير 1397
اگر کسی نسبت به سنش احساس پیرتری داشته باشد، باید سبک زندگی‌اش را ارزیابی کرد. مغز پیچیده‌ترین اندام بدن ما است.
شام آخر مرد یخی چه بود؟
‌چهارشنبه 27 تير 1397
دانشمندان باستان‌شناس بقایای مرد یخی ۵،۳۰۰ ساله‌ای را مورد بررسی دقیق‌تری قرار دادند و توانستند آخرین وعده‌ی غذایی که او خورده بود را شناسایی کنند. بررسی آن‌ها نشان می‌دهد که این وعده، غنی از چربی بوده است.
تناسب اندام در میان‌سالی به معنای برخورداری از مغزی سالم و قلبی نیرومند است.
‌سه شنبه 26 تير 1397
بر اساس تحقیقات جدید، اگر در میان‌سالی از تناسب اندام برخوردار باشید، نه تنها در مراحل بعدی زندگی می‌توانید در مقابل افسردگی، بلکه در مقابل مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی هم در مصون بمانید.
باران چه الگوهایی را بر روی مریخ شکل داده است؟
‌سه شنبه 26 تير 1397
انواع مختلفی از الگوهای سطح‌شناختی بر روی مریخ نشان می‌دهند که سیاره‌ی سرخ زمانی میزبان آب بوده است.
آزمایشی که دیدگاهی جدید به ذره‌ی بوزون هیگز داد.
‌سه شنبه 26 تير 1397
آزمایش جدیدی توسط فیزیکدانان در دانشگاه بُن آلمان انجام گرفت که در آن حالتی هیگز مانند در سیستمی متشکل از اتم‌های فوق سرد، به دست آمد.
هابل خوشه‌ی کروی پُرجرمی را رصد کرد.
دوشنبه 25 تير 1397
تصویر جدیدی از تلسکوپ فضایی هابل، خوشه‌ی کروی پُرجرم «NGC6139» را نشان می‌دهد. خوشه‌های کروی گروه‌هایی از ستارگان هستند که از لحاظ گرانشی محدود هستند و به دور کهکشان‌ها می‌چرخند.
چطور باید بفهمیم که در یک شبیه‌سازی کامپیوتری زندگی نمی‌کنیم؟
دوشنبه 25 تير 1397
فرض کنید همین الان، جایی که تصور می‌کنید در آن هستید، حضور ندارید. در حقیقت، شما موضوع یک آزمایش علمی هستید که نوابغ شرور آن‌را انجام می‌دهند.
تاییدی بر رابطه‌ی میان مصرف نمک و افزایش خطر مرگ
دوشنبه 25 تير 1397
می‌دانیم که خوردن غذاهایی با حجم بالای نمک، منجر به فشار خون بالا می‌شود، اما آیا رابطه‌ای خطی میان مصرف این غذاها و افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و در نهایت مرگ وجود دارد؟
نقش کافئین در محافظت و ترمیم ماهیچه‌ی قلب
شنبه 23 تير 1397
مصرف کافئین با کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری از قبیل دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و سکته رابطه دارد، اما ساز و کارِ حاکم بر این اثرات محافظتی نامشخص باقی مانده است.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 201 202
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
اثر افت سطح مقطع روی حرکت سیال (2 پاسخ)
مقاومت صفر و باتری (1 پاسخ)
آینده شغلی رشته فیزیک (1 پاسخ)
کاهش انرژی بار در مدار (0 پاسخ)
تحلیل ساختار عددی موجود در قضیه آخر فرما (0 پاسخ)
میدان در داخل رسانا (3 پاسخ)
سینماتیک سطح شیبدار (8 پاسخ)
رشته فیزیک در دانشگاه و انتخاب رشته کنکور (0 پاسخ)
یادگیری ریاضیات مورد نیاز در فیزیک (2 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (2 پاسخ)
به نظر شما انرژی از چه چیزی بوجود آمده است؟ (4 پاسخ)
سوالی در نسبیت خاص رزنیک (16 پاسخ)
کار و انرژی جنبشی (4 پاسخ)
توابع غربال گر اعداد در شناسایی و تولید اعداد اول (3 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (15 پاسخ)
فیزیک و بلاکچین (3 پاسخ)
سفید چاله ها (1 پاسخ)
تاثير ميدان هاي الکتريکي و مغناطيسي بر نور (29 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (17 پاسخ)
کولر آبی در مناطق شرجی (4 پاسخ)
چرا انرژی درونی گاز ایده آل فقط تابع دماست؟ (5 پاسخ)
مقالات ثبت اختراع و شرکت (9 پاسخ)
مرجع 0 تا 100 زبان C به همراه آموزش (13 پاسخ)
رابطه جوشیدن و فشار بخار (14 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (39 پاسخ)
تحلیل ابعادی توابع برداری (6 پاسخ)
یک سوال از انتقال حرارت (2 پاسخ)
خازن (1 پاسخ)
ترکیب نورها (1 پاسخ)
خازن (0 پاسخ)
ادامه زندگی سلولی هنریتا لکس دهه‌ها بعد از مرگش (0 پاسخ)
اجزاء تشکیل دهنده یک ستاره (1 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
تصاویر نجومی (1963 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (1 پاسخ)
R به توان R (17 پاسخ)
بینایی انسان به صورت فریم به فریم هست یا به صورت پیوسته؟ (3 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (6 پاسخ)
آیا برای اشتعال صرفاً باید اکسیژن وجود داشته باشه؟ (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (5 پاسخ)
راکتور مینیاتوری arc (0 پاسخ)
مشاهده چرخش ماه به دور خودش (7 پاسخ)
چرا رنگ آسمان مریخ معکوس زمین است؟ (5 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (498 پاسخ)
ماده تاریک (2 پاسخ)
آزمایش بمب هسته ای اخیر آمریکا (3 پاسخ)
نگاه هابل به اعماق کیهان با کمک عدسی گرانشی
پایان انتظار طولانی برای انرژی فیوژن
نابینایی برای این ربات چیتا مشکلی نیست.
اکسیر ضدپیری در دست دانشمند ایرانی
ستاره‌شناسان اولین فوران انبوه ستاره‌ای را ثبت کردند.
چگونه می‌توان گیاهخوار شد؟
بخشی از پیشرفت تحصیلی فرزاندان‌تان ژنتیکی است!
حاشیه‌ی کهکشان‌ها دامی برای سیاهچاله‌ها
سازمان جهانی بهداشت علیه مارها قطعنامه صادر کرد!
مارمولک پلنگی قادر است سلوهای مغزیِ جدید تولید کند!
خوب بخوابید تا افسرده نشوید!
جستجوی حیات در سیارات فراخورشیدی
برای پی بردن به شخصیت یک فرد به حرکات چشمش نگاه کنید.
مشاهده‌ی خورشیدگرفتگی در سیاره‌ی اورانوس
پاسخ به ۲۲ سوالی که شاید ذهن شما را مشغول خود کند!
سال ۲۰۱۹ می‌توانید خودروی پرنده‌ی خود را بخرید!
آلودگی بر رفتار حیوانات چه تاثیری می‌گذارد؟
TESS اسلحه‌ی جدید ناسا برای شکار سیاره‌های فراخورشیدی
زندگی در مجاورت فضاهای سبز افسردگی را کاهش می‌دهد.
نسل جدید باتری‌های جریانی با استفاده از فلز مایع
شاید ما در مورد منشاء آتشفشان یلواستون اشتباه کرده باشیم.
گلوکز، عاملی برای تقویت حافظه در زمان پیری
تصویر زیبای هابل از همزاد کهکشان راه‌شیری
کودکان از چه سنی می‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند؟
مصرف نیکوتین در دوران بارداری خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می‌دهد.
اخترشناسان سیاراتی را در خارج از کهکشان راه‌شیری یافته‌اند.
پیرترین جانور زنده‌ی جهان از خواب زمستانی بیدار شد!
اندازه‌گیری درد از روی رنگ خون
شناسایی طوفان گردوغبار کوچکی در مریخ
فیسبوک ماهواره‌ای را به فضا پرتاب خواهد کرد!
تاییدی بر رابطه‌ی میان مصرف نمک و افزایش خطر مرگ (0+)