مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

آیا ما انسان‌ها در کیهان پهناور تنها هستیم؟
‌سه شنبه 16 آبان 1396
اگر تمدن‌های دیگری در سایر بخش‌های جهان وجود دارند، پس چرا پس از ۶۰ سال گوش فرا دادن و نگاه کردن موفق به یافتن شواهدی از وجود آن‌ها نشده‌ایم؟
خشونت بخشی از سنت‌های مذهبی تمدن پرو بوده است!
‌سه شنبه 16 آبان 1396
بر اساس پژوهشی که اخیراً منتشر شد، بقایای اسکلتی پرده از مراسمی در ارتفاعات پرو که اکنون محل پایگاه اکتشافی «پاکوپامبا» است، بر می‌دارند که افراد مدفون‌شده در آن، آسیب‌های شدیدی دیده‌اند که جزئی از مراسم‌های مذهبی آن قبیله بوده است.
کشف انرژی در شفق‌های قطبی مشتری
‌سه شنبه 16 آبان 1396
در مقاله‌ی منتشر شده در مجله‌ی Nature، دکتر «بری مائوک» از آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز و همکارانش از مشاهده‌ی پدیده‌ای به نام «شتاب الکترون گسسته» در نواحی شفق قطبی خبر دادند.
کاشت درخت می‌تواند سطوح کربن زمین را تحت تاثیر قرار دهد.
‌سه شنبه 16 آبان 1396
بر اساس یافته‌های یکی از مطالعات جدید، تلاش فراوان مبنی بر سبز کردن دوباره‌ی زمین می‌تواند به میزان پایان وابستگی ما به نفت به‌عنوان منبع سوخت تاثیرگذار باشد.
با مهندسی زمین، می‌توان زمین را نجات داد.
دوشنبه 15 آبان 1396
با اینکه هر اقدام کوچکی می‌تواند به ما در مبارزه با تغییرات اقلیمی کمک کند، به‌نظر می‌رسد شرایط در حال پیشروی به سمتی است که تنها مهندسی زمین می‌تواند راه نجات ما از این شرایط باشد.
یک‌چهارم از سرطان روده‌ی‌ بزرگ به سبک زندگی مرتبط است.
دوشنبه 15 آبان 1396
براساس یکی از مطالعات جدید، عوامل سبک زندگی مثل استعمال دخانیات و مصرف گوشت قرمز دلیل اصلی یک‌چهارم سرطان روده‌ی بزرگ هستند.
آیا سرب باعث «مرگ سیاه» در اروپای قرون وسطی شد؟
دوشنبه 15 آبان 1396
در دوران مرگ سیاه در اروپا که از در سال‌های ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۳ رخ داد، ۲۰۰ میلیون نفر در اروپا کشته شدند و به‌عنوان کشنده‌ترین طاعون تاریخ بشر ثبت شده است.
بررسی ذرات اولیه‌ای که سیاره‌ها را ساختند.
دوشنبه 15 آبان 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که غبار کیهانیِ سازنده‌ی منظومه‌ی شمسی، از ستاره‌های AGB آمده است. دانشمندان ذراتی که گرد هم آمدند تا منظومه‌ی شمسی را بسازند، ردیابی کردند.
نخستین‌بار ۲۳،۰۰۰ اتم به‌صورت مفرد شناسایی شد.
یکشنبه 14 آبان 1396
دانشمندان موفق شدند برای اولین بار موقعیت دقیق بیش از ۲۳،۰۰۰ اتم در یک ذره را مشاهده کنند. محققان دانشگاه کالیفورنیا در لس‌آنجلس آمریکا «UCLA» از میکروسکوپ الکترونی برای بررسی ذره‌ای که از آهن «Fe» و پلاتینیوم «Pt» ساخته شده و تنها ۸.۴ نانومتر عرض داشت، استفاده کردند.
آثار کشتی‌های غرق شده‌ی تاریخی در اسکاتلند
یکشنبه 14 آبان 1396
آب خلیج جزایر اورکنی در اسکاتلند به نام «جریان اسکاپا» سطح آرامی دارد. اما در زیر این آب و در بستر دریا کشتی‌های غرق شده‌ی تاریخی وجود دارند که صدها ملوان در آن کشته شدند.
کشف جدید فرمی؛ پنج بلازار سرخ!
یکشنبه 14 آبان 1396
تلسکوپ فضایی پرتوی گامای فرمی ناسا، پنج عدد از دورترین بلازارهای شناخته‌شده‌ی پرتوی گامارا کشف کرد. بلازارها نوعی کهکشان هستند که گسیل‌های شدید آن از سیاه‌چاله‌های پُرجرم، پُرنیرو و قدرتمند مرکزشان نشأت می‌گیرند.
مصرف قند می‌تواند خلق‌وخوی شما را تلخ کند.
یکشنبه 14 آبان 1396
حتی فکر کیکی فنجانی که استادانه پخته شده و روی آن با پودر قند و وانیل تزئین شده، می‌تواند لبخندی بر روی لبان شما بیاورد؛ اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در دراز مدت، علاقه‌ی شما به شیرینی‌ها می‌تواند لبخند شما را به اخم تبدیل کند، اما نه به آن دلایلی که در ذهن شما است.
جلیقه‌ی نجات جدید جان کارگران را نجات می‌دهد.
شنبه 13 آبان 1396
جدیدترین لباس محافظ کیسه‌ی هوا که در آزمایشگاه D-Air گروه Dainese ساخته شده، قصد دارد از کارگران در برابر ضربه‌ی ناشی از سقوط از ارتفاع جلوگیری کند.
آیا می‌دانستید سیاره‌ی مریخ هم دُم دارد؟
شنبه 13 آبان 1396
ناسا موفق به کشف دُمی نامرئی، پیچ‌خورده و مغناطیسی شده ‌است که با گردش مریخ به دور خورشید، به دنبال آن حرکت می‌کند.
شناسایی ژنی که نقش بسیار مهمی در چاقی انسان دارد.
شنبه 13 آبان 1396
تحقیقات جدید منجر به شناسایی ژنی شد که می‌تواند نقش بسیار مهمی در چاقی یا لاغری انسان‌ها داشته باشد.
با این ۶ روش، شادی واقعی را احساس کنید.
شنبه 13 آبان 1396
برخی افراد شادی را به‌عنوان حسی زودگذر می‌بینند؛ مثل صحبت با دوستان قدیمی و یا خوردن غذایی دلچسب.
دانشمندان راهی برای ویرایش دقیق ژن‌ها در مغز انسان پیدا کردند.
شنبه 13 آبان 1396
محققان روشی را ایجاد کرده‌اند که امکان ویرایش ژن در نورون‌ها را فراهم می‌کند؛ کاری که قبلاً غیرممکن تصور می‌شد.
آیا پایان عصر ترانزیستورهای سیلیکونی نزدیک است؟
شنبه 13 آبان 1396
محققان ماده‌ای یافته‌اند که دقیقاً از ویژگی‌های لازم برای ذخیره‌سازی داده و فرآیند انتقالی برخوردار است.
هابل، کهکشانی در آندرومدا را مشاهده‌ کرد!
شنبه 13 آبان 1396
آژانس فضایی ناسا تصویری زیبا از کهکشانی که به‌نام NGC7640 معروف است، منتشر کرد.
درک ساز و کار داخلی پروتئین‌های پیچیده‌ی باکتری‌ها
شنبه 13 آبان 1396
اخیراً بحث‌های زیادی حول باکتری‌های مقاوم شکل گرفته است. عدم وجود راه‌کاری برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی مقاوم، می‌تواند تا سال ۲۰۵۰، باعث مرگ ۱۰ میلیون انسان در سال شود.
شکم، دستگاه گوارش و تنفس عجیب عنکبوت‌های دریایی
‌چهارشنبه 10 آبان 1396
عنکبوت‌های دریایی یا بندپایان دریایی به بندپایان کوچک ساکن اعماق دریا اطلاق می‌شود که شباهت سطحی با عنکبوت‌های واقعی ساکن خشکی دارند. بیش از ۱،۳۰۰ گونه‌ِی شناخته شده وجود دارد که اندازه‌ی آن‌ها از ۱ میلی‌متر تا ۹۰ سانتی‌متر متغیر است.
نقش تنوع ژن‌ها در افزایش خطر اعتیاد به نیکوتین
‌چهارشنبه 10 آبان 1396
مطالعه‌ی جدیدِ منتشر شده در مجله‌ی World Health Organization گزارش داد که اروپایی‌ها و اروپایی-آمریکایی‌ها با تنوعی از ژن دی‌ان‌ای «متیل ترانسفراز 3-بتا» یا همان «DNMT3B» بیشتر در معرض خطر وابستگی به نیکوتین، سوء‌مصرف دخانیات و سرطان ریه قرار دارند.
یخ‌فشان‌ها سطح سیاره‌های کوتوله را روشن می‌کنند.
‌چهارشنبه 10 آبان 1396
به این نکته جالب توجه کنید؛ احتمالاً برخی از دورترین نقاط در منظومه‌ی شمسی ما دارای فعالیت‌های داخلی حیرت‌آوری هستند که پوشش یخی روشنی را به آن‌ها ارزانی می‌دارد.
مشکل کمبود صابون در کشورهای فقیر جهان
‌چهارشنبه 10 آبان 1396
براساس مطالعه‌ای جدید، دسترسی به آب و صابون برای شستن دست، بسته به میزان درآمد فرق می‌کند.
چطور خودروهای بدون راننده برای افراد پیاده بی‌خطر می‌شوند؟
‌سه شنبه 9 آبان 1396
امروزه تنها دو راه برای عبور از خیابان وجود دارد؛ صبر کنیم تا خودرویی در نزدیکی ما نباشد که فرصت کافی برای عبور وجود داشته باشد و یا با رانندگان ارتباط برقرار کنیم.
کاوشگرهای ویجر همچنان کار می‌کنند.
‌سه شنبه 9 آبان 1396
فضاپیماهای ویجر ناسا در سال ۱۹۷۷ پرتاب شدند و ۴۰ سال بعد ناسا می‌تواند تأیید کند که هم ویجر ۱ و هم ویجر ۲ هنوز هم کار می‌کنند و راه خود را در فضا طی می‌کنند.
پلاسما چیست؟
‌سه شنبه 9 آبان 1396
ماده‌ی فوق‌‌العاده ‌انرژی بخش که نیروی زندگی بر روی زمین را تامین می‌کند را بشناسید.
نانوذرات و ادویه‌ چگونه سلول‌های سرطانی را می‌کُشند؟
‌سه شنبه 9 آبان 1396
دانشمندان با هدف قرار دادن نوروبلاستوما، یعنی رایج‌ترین نوع سرطان در نوزادان، به وسیله‌ی ذرات نانویی که با ترکیبات ادویه‌ی زردچوبه باردار شده بودند، راه بالقوه‌ی جدیدی را برای درمان آن پیدا کردند.
اعلام خطر؛ ذوب مجدد اقیانوس منجمد شمالی
دوشنبه 8 آبان 1396
به گزارش محققان موسسه‌ی آلفرد وگنر در دانشگاه برمن و دانشگاه هامبورگ، میزان یخ‌های اقیانوس منجمد شمالی تقریباً به ۴.۷ میلیون کیلومتر مربع در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ کاهش پیدا کرد.
دانشمندان ۲۲ ژن مرتبط با هوش را شناسایی کردند.
دوشنبه 8 آبان 1396
در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری در مورد وراثت و دی‌ان‌ای می‌دانیم. اما با این وجود، در مورد تاثیرات ژن‌های خاص دانش چندانی نداریم.
خطوط نقره‌‌ای، نقاطی طلایی برای یافتن علائم حیات در مریخ
دوشنبه 8 آبان 1396
شواهد جدیدی مبنی بر اینکه زمانی در مریخ آب وجود داشته، یافت شده است. اخیراً، پژوهش انجام شده توسط محققانی از کالج ترینیتی دوبلین در کشور ایرلند از کشف دره‌ای قدیمی سیل‌زده در سیاره‌ی سرخ خبر داده است.
دانشمندان گام بزرگی به‌سمت ایجاد زندگی مصنوعی برداشتند!
دوشنبه 8 آبان 1396
دانشمندان با ترکیب موفقیت‌آمیز ۶ کروموزم نوعی «کَپَک» موجود در خمیر تُرش از بین ۱۶ کروموزوم، در ارتقای زندگی مصنوعی پیچیده قدم بزرگی به جلو برداشتند.
نمایی خیره‌کننده از زمین
یکشنبه 7 آبان 1396
از منظر دید فضانوردان ایستگاه بین المللی فضایی «ISS» زمین بسیار خیره‌کننده به‌نظر می‌رسد. حقیقتاً غرق در تصاویری شدیم که حسادتمان را بر می‌انگیزد، عکس‌هایی که نشان می‌دهد مکان‌های دور دنیا از فاصله ۲۵۰ کیلومتری بالای زمین چگونه به‌نظر می‌رسند.
منشاء صداهای اسکیزوفرنی، منطقه‌ی خاصی از مغز است.
یکشنبه 7 آبان 1396
افراد مبتلا به شیزوفرنی معمولاً صداهایی می‌شوند که این علایم می‌تواند نگران‌کننده باشد.
رصد دو قمر گالیله‌ای سیاره‌ی مشتری توسط کاوشگر جونو
یکشنبه 7 آبان 1396
کاوشگر جونو در خلال هشتمین پرواز ارتفاع پایین خود، موفق به ثبت تصویری از لبه‌ی سیاره‌ی مشتری و دو قمر بزرگ آن، با نام‌های «آیو» و «اروپا» شد.
ضعف در درس ریاضی و عواقب روحی آن در دانش‌آموزان
یکشنبه 7 آبان 1396
درس ریاضی بدترین دلهره‌ها و ترس‌های ممکن را تقریباً در هر دانش آموزی به‌وجود می‌آورد. اصطلاحاتى نظیر جبر، انتگرال و مثلثات در نظر بسیاری از افراد ترسناک هستند.
تولید سنجاقک‌های دستکاری‌شده‌ی به‌وسیله‌ی هوش‌مصنوعی
شنبه 6 آبان 1396
شرکتی زیست‌پزشکی به‌نام «Draper» در حال ابداع تکنولوژی‌ای برای تبدیل سنجاقک به پهباد زنده است.
پالس الکتریکی بی‌اثر در درمان درد کمر
شنبه 6 آبان 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد ارسال مستقیم جریان الکتریکی به عصب‌های ستون فقرات اثری برابر با تمرینات قدرتی و حرکتی برای درد پایین کمر دارد.
نازک‌ترین هولوگرام سه‌بُعدی جهان ساخته شد.
شنبه 6 آبان 1396
نانوهولوگرام مسیر را برای استفاده‌ی هولوگرافی سه‌بُعدی در وسایل الکترونیکی روزمره هموار می‌کند.
شناسایی سیاهچاله‌ای سیری‌ناپذیر با اختلال جزر و مدی
شنبه 6 آبان 1396
این تصویر هنری نشان‌دهنده‌ی سیاهچاله‌ای است که مواد ستاره‌ای را طی رویداد اختلال جزر و مدى به کام خود می‌کشد. تصاویر سمت راست در پایین، XJ1500+0154 را نشان می‌دهند که توسط تلسکوپ های نوری پرتو ‌ایکس شکار شده است.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 183 184
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
کشف یک واقعیت خفه کننده! (3 پاسخ)
بازبهنجارش (13 پاسخ)
ایجاد دافعه در آهنربا (1 پاسخ)
معرفی چند سایت فیزیک (12 پاسخ)
سوال ترکیبی پرتابه و انرژی (1 پاسخ)
چگونه باید ضخامت حباب را اندازه گرفت؟ (3 پاسخ)
شتاب تبدیلات لورنتس (5 پاسخ)
ریاضیات کوانتومی (4 پاسخ)
قرص دیجیتالی که ورود خود را به معده اطلاع می‌دهد (0 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (66 پاسخ)
تصاویر نجومی (1904 پاسخ)
باکتری‌های روده تاثیر درمان سرطان را "بیشتر" می‌کند (0 پاسخ)
انرژی از هیچ، با انرژی پتانسیل گرانشی (34 پاسخ)
هوش مصنوعی که سیستم‌های امنیتی را دور می‌زند (0 پاسخ)
اتساع طول (2 پاسخ)
برنامه محاسباتی عدد پی (8 پاسخ)
راه و روش ترجمه کتاب های فیزیک (3 پاسخ)
آیا جنس مواد نسبیست؟ (5 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (15 پاسخ)
ردیابی امواج گرانشی در برخورد دو ستاره نوترونی (0 پاسخ)
کتابهای مناسب برای یادگیری فیزیک (3 پاسخ)
معرفي وبلاگ هاي فيزيكي هر كس وبلاگي داره معرفي كنه (141 پاسخ)
تبدیل کانونیک برای معادله هامیلتونی کوب نشده (1 پاسخ)
علت چرخش الکترون چیست؟ (12 پاسخ)
چگونه از آلوده بودن فایل‌ها پیش از دانلود مطلع شویم؟ (0 پاسخ)
محاسبه فشار آب (1 پاسخ)
ضد جاذبه (3 پاسخ)
سوالی در مورد چگونگی محو نور فوکوس شده خورشید توسط عدسی ها (15 پاسخ)
اکسل برای مدیران، مهندسان، حسابداران و تولید ایده های نو (4 پاسخ)
مشتق تابع (3 پاسخ)
فرمول جاذبه نیوتون (1 پاسخ)
سرعت نور (101 پاسخ)
دانلود رایگان کتاب گرانش کوانتومی فارسی (4 پاسخ)
جهان چند بعد دارد؟ (41 پاسخ)
جایزه نوبل (13 پاسخ)
اسم این دستگاه چیه ؟ (3 پاسخ)
سفرهای طولانی در کره زمین با سفینه انجام خواهند شد (0 پاسخ)
موارد آموزنده در نسبیت (2 پاسخ)
چرا ریاضیات می‌خوانیم؟ (12 پاسخ)
ماهیت انرژی (23 پاسخ)
بیماری که زندگی نباتی داشت به درمان پاسخ داد (0 پاسخ)
موجی و ذره ای بودن نور (14 پاسخ)
علت جمع شدن بارهای الکتریکی در سطح کره (12 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (14 پاسخ)
پرسشی در مورد مجموعه اعداد اول (8 پاسخ)
چگونه فردی خردمند شویم؟ (6 پاسخ)
ماشين محرك دائم (149 پاسخ)
روش ساده محاسبه Eigenvalue برخی ماتریکس های خاص (0 پاسخ)
کارشناسی فیزیک، ارشد برق (0 پاسخ)
کاسینی شیرجه نهایی به سوی زحل را شروع می کند (3 پاسخ)
ماهیت میدان الکتریکی چیست؟ (3 پاسخ)
ساخت باتری مقاوم در برابر انفجار و آتش‌سوزی (0 پاسخ)
تعیین قدمت آثار هنری غارهای کارائیب، با روشی پیشرفته
رابطه‌ی سفید شدن موی سر آقایان با انسداد رگ‌ها
نگاه رصدخانه‌‌ی هرشل به منطقه‌‌ی بی‌‌نظم ستاره‌زایی‌‌
یازده چیزی که از نظر مردم برای سلامتی خیلی مضر هستند.
ماموت‌های پشمالوی مذکر بیشتر در دام‌های طبیعی گیر افتاده‌اند!
زمان آغاز تغییرات عظیم انسانی بر روی زمین
نکات ضروری در پیشگیری از سرطان روده‌ی بزرگ
رصد خوشه‌ی عظیم کهکشانی Abel1300
ابزاری برای مطالعه‌ی آب‌فشان‌های انسلادوس
هوای گرم باعث کوچک شدن سوراخ اوزون شده است.
ساختارهای برای پیش‌گیری از بیماری آلزایمر
تعیین تاریخ عصر فرعون‌ها با کمک کسوف حلقه‌ای
آثار نساجی در قبری باستانی یافت شد.
مدل‌سازی شکل باستانی زمین، با هدف مطالعه‌ی سیارات‌ فراخورشیدی
نقشه‌برداری اندام‌های مصنوعی پیشرفته در مغز
چرا جهان ما سه‌بُعدی است؟!
ساعتی مچی برای سفر خیالی در فضا
بینی کدام جنبه‌های احساسی ما را نمایان می‌سازد؟
تصویری جدید از ژرف آسمان
راز حفره‌های رنگارنگ یلواستون
توان خورشیدی ارزان‌تر است، اما دنیا هنوز با سوخت‌های فسیلی اداره می‌شود.
ساخت ماشین کوانتومی برای یافتن ذره‌ی بوزون هیگز
روش جدید پیوند مغز استخوان، بدون عوارض جانبی
ستاره‌شناسان جرمی میان‌ستاره‌ای در منظومه‌شمسی کشف کردند!
فواره‌های شگفت‌انگیز سیاهچاله‌ها کارخانه‌ی ستاره‌زایی هستند.
با «پل استار ۱» نخستین اتومبیل برقی جدید وُلوو آشنا شوید.
ردپاهایی جدید از گوشت‌خواری غول‌پیکر حکایت دارد.
خرافه یا واقعیت؟ آیا روغن نارگیل واقعاً شفابخش است؟
امواج گرانشی صوتی اجرام درون اقیانوس‌ها را ردیابی می‌کنند.
آیا تغییرات آب و هوایی بدتر از چیزی است که فکرش را می‌کنیم؟
چای سیاه در کاهش وزن نقش دارد. (0+)