مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مروری بر پربیننده‌ترین مطالب سایت در حوزه‌های مختلف
به‌مناسبت انتشار «دو هزارمین» مقاله در مجله‌ی علمی ایلیاد
باکتری‌هایی که جریان الکتریکی تولید می‌کنند.
‌سه شنبه 10 مهر 1397
در حال حاضر، داشمندان می‌دانند که باکتری‌ها می‌توانند در خارج از سلول خود، جریان الکتریکی تولید کنند؛ پدیده‌ای که «انتقال بین‌سلولیِ الکترون» نامیده می‌شود.
چقدر نگران تصور دیگران از خودتان در جامعه هستید؟
‌سه شنبه 10 مهر 1397
آیا شما از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید مردم نسبت به شما، به‌خاطر حرف‌ها و رفتارتان احساس بدی دارند و فرد خیلی تنهایی هستید؟
مطالعه‌ی ابرهای الکتریکیِ آبی توسط بالون هواشناسی ناسا
‌سه شنبه 10 مهر 1397
یک بالون هواشناسی بزرگ که توسط ناسا راه‌اندازی و پرتاب شده است، تصاویر و ویدئوهایی از ابرهای الکتریکی آبی گرفته است.
کهکشان ما در حال بلعیدن کدام کهکشان است؟
دوشنبه 9 مهر 1397
گروهی از دانشمندان استرالیایی، داده‌هایی به‌دست آورده‌اند که نشان می‌دهد، کهکشان راه‌شیری در حال بلعیدن کهکشان هم‌دَم خود است.
زلزله‌ها می‌توانند مناطق بسیار دور را نیز بلرزانند!
دوشنبه 9 مهر 1397
پس‌لرزه‌ها یکی از ویژگی‌های مشترک زلزله‌های بزرگ هستند، اما معمولاً در نقاطی که نزدیک به کانون لرزش هستند، رخ می‌دهند.
چرا برخی ویروس‌ها قوی‌تر از دیگران هستند؟
دوشنبه 9 مهر 1397
گاهی اوقات ویروس‌ها در درون سلول میزبان به‌طور غیرفعال باقی می‌مانند. اما در برخی موارد هم ویروس‌ها همه چیز را از بین می‌برند.
دانشمندان کامل‌ترین نقشه‌ی قطب جنوب را تهیه کردند.
یکشنبه 8 مهر 1397
گروهی از محققان دقیق‌ترین و جزئی‌ترین نقشه‌ی قطب جنوب با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا را منتشر کردند.
معایب کمبود خواب و مزایای تنظیم خواب
یکشنبه 8 مهر 1397
بر اساس مطالعه‌ای جدید، اگر فقط یک شب نخوابید، تنظیم بیان ژن و سوخت‌و‌ساز در بدن شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
چقدر احتمال دارد پیش‌بینی تولد ستاره‌ای نوترونی درست باشد؟
یکشنبه 8 مهر 1397
شش سال پس از رصد انفجار ابرنواختری، دانشمندان نشانه‌هایی از پالسار نوزاد درونش را مشاهده کرده‌اند.
چگونه سلفی گرفتن، جان این زن را نجات داد؟
شنبه 7 مهر 1397
زمانی که بخواهیم از سکته‌‌‌ی مغزی جلوگیری کنیم، زمان اهمیت زیادی دارد، چرا که علائم آن همیشه به صورت آنی قابل تشخیص نیستند.
برنامه‌های ناسا برای ارسال انسان به ماه و مریخ فاش شد.
شنبه 7 مهر 1397
ناسا برنامه‌ی خود برای ارسال انسان به ماه، پس از ۵۰ سال و همچنین ارسال انسان به سیاره‌ی مریخ را اعلام کرد.
آزمایشی پُرماجرا در پرواز خطوط هوایی امارات
شنبه 7 مهر 1397
مقامات آمریکایی تایید کردند که ۱۰ مسافر در خطوط هوایی امارات که روز ۵ سپتامبر به فرودگاه جان اف کندی آمریکا، رسیدند مبتلا به آنفلوآنزا بودند.
با این کار، چهره‌ی بیابان صحرا سبز می‌‌شود!
‌پنجشنبه 5 مهر 1397
اینکه باد و مزارع خورشیدی بر محیط محلی خود تاثیر می‌گذارند، حقیقتی مسلم است و مهم نیست که در کجا قرار گرفته‌اند.
عاملی مقاوم و شگفت‌انگیز در برابر آنتی‌‌بیوتیک‌ها
‌پنجشنبه 5 مهر 1397
اشتباه نکنید، به شدت واضح است که چه چیزی سبب افزایش «سوپر باکتری‌ها» و باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک می‌شود.
رصد نزدیک به ۵۰۰ انفجار جدید در کهکشان‌های دور، تنها در یک سال!
‌پنجشنبه 5 مهر 1397
ماموریت گایا، متعلق به آژانس فضایی اروپا، ماموریتی بلندپروازانه است که نقشه‌ی فوق‌العاده دقیقی از میلیاردها ستاره در کهکشان راه‌شیری را در دسترس ما قرار می‌دهد.
ترفندی که شما را در ۱۲۰ ثانیه می‌‌خواباند!
‌چهارشنبه 4 مهر 1397
داستانی در اینترنت وجود دارد که در مورد روشی پیشنهادی از ارتش ایالات متحده است تا به مردم کمک کند که زودتر بخوابند.
دست‌یابی بشر به سطح یک سیارک با فضاپیمای ژاپنی
‌چهارشنبه 4 مهر 1397
فضاپیمای «هایاباسا ۲» متعلق به سازمان فضایی ژاپن، با فرود بر سطح یک سیارک، تاریخ‌‌ساز شد. در روز ۲۱ سپتامبر، دو ربات کوچک از فضاپیمای مادر جدا شدند و بر روی هسته‌‌ی سیارکی به‌نام «ریوگو» با موفقیت فرود آمدند.
می‌توان گفت: «این ربات زنده است»
‌چهارشنبه 4 مهر 1397
ایده‌های آموزش پزشکی یکی پس از دیگری در حال تبدیل به واقعیت هستند. اخیراً، شرکت‌ها اقدام به ساخت ربات‌هایی کرده‌اند که دانشجویان پزشکی می‌توانند با آن‌ها تمرین کنند.
پیش‌بینی رعد و برق‌ها با شبیه‌سازی جدید
‌سه شنبه 3 مهر 1397
اگرچه که هنوز برخی از ماها در مورد نادرستی پیش‌بینی‌های هواشناسی شوخی می‌کنیم، اما واقعیت این است که مدل‌های هواشناسی در حال بهتر شدن هستند.
کهکشان‌های حلقوی، منابعی قوی از اشعه‌ی ایکس
‌سه شنبه 3 مهر 1397
کهکشان‌های حلقه‌ای نمونه‌های بسیار نادری از آن چیزی است که برخوردهای بین کهکشان‌ها می‌تواند پدید آورد.
با فولکس قورباغه‌ای خداحافظی کنید!
‌سه شنبه 3 مهر 1397
اخیراً کمپانی خودروسازی فولکس واگن اعلام کرده است که هیچ برنامه‌ای برای ادامه‌ی تولید نسل خودروهای «بیتل» ندارد و هرگونه تولید و منتاژ این نسخه از خودروها در سال ۲۰۱۹ متوقف می‌شود.
‫یافته‌هایی جدید از شش ضلعی اسرارآمیز زحل
‌سه شنبه 3 مهر 1397
داده‌های تازه تحلیل‌شده‌ا‌ی که در طول عملیات کاسینی جمع‌آوری شدند، از وجود گردبادهای شش ضلعی در بالای ابرهای زحل حکایت دارد. این گردبادها، شکلی مشابه با آنچه در قسمت‌های ژرف جَو زحل دیده شد، دارند.
بالاخره آسانسورهای فضایی چه زمانی ساخته می‌شوند؟
‌سه شنبه 3 مهر 1397
گروهی متشکل از محققان ژاپنی در ماه جاری، آزمایش‌هایی را در مورد قابلیت ساخت آسانسورهای فضایی انجام خواهند داد، این دانشمندان در نظر دارند مفاهیم علمی - تخیلی مد نظر خود را به واقعیت تبدیل کنند.
باوری افسانه‌ای درباره‌ی سرماخوردگی
‌سه شنبه 3 مهر 1397
فصل سرماخوردگی و آبریزش بینی به خودمان بستگی دارد. ظرف چند ماه آتی، بدون شک این توصیه را خواهید شنید که برای جلوگیری از مخاطی شدن بینی در زمان سرماخوردگی، از نوشیدن شیر خودداری کنید.
ادعای ریاضیدان ۹۰ ساله برای حل مساله‌ای ۱۶۰ ساله
یکشنبه 1 مهر 1397
ممکن است یکی از مشهورترین مساله‌های حل نشده‌ی دنیای ریاضی، حل شده باشد. این ادعا را اخیراً ریاضیدان پیری به‌نام «مایکل عطیه» عنوان کرده است.
شواهدی از اثر ادغام تاریخی ستاره‌های نوترونی!
یکشنبه 1 مهر 1397
اکنون می‌دانیم که دقیقاً پس از برخورد دو ستاره‌ی نوترونی که سال گذشته کشف شد، چه اتفاقی افتاده است.
مُسکن جدید، قدرتمندتر از مورفین
یکشنبه 1 مهر 1397
بَر کسی پوشیده نیست که جامعه‌ی آمریکا رنجور است و امید به زندگی در آن‌جا رو به کاهش است و این معضل‌ها با اعتیاد مرگ‌بار به مُسکن‌هایی که تقریباً هیچ مرزی ندارند، جبران می‌شود.
حل معمای غرق شدن زیردریایی استرالیایی، پس از یک قرن
شنبه 31 شهريور 1397
احتمال می‌رود، گروهی از محققین بین‌المللی موفق به کشف دلیل غرق شدن زیردریایی «AE1»، متغلق به کشور استرالیا شده باشند.
ریزگردهای صحرای بزرگ آفریقا چه تاثیری بر بارش باران دارند؟
شنبه 31 شهريور 1397
خبری بد؛ گرد و غبار ناشی از صحرای بزرگ آفریقا که به میزان ۹۰۰ میلیون الی ۴ میلیارد تُن در سراسر جهان می‌رسد، در هفته‌های اخیر مصیبتی بزرگ در تگزاس و بخش اعظمی از جنوب آمریکا بوده است.
پیامدهای خوب و بد طوفان مریخی بر کاوشگرها و مدارگردها
شنبه 31 شهريور 1397
سیاره‌ی مریخ، چند ماه عجیب را پشت سر گذاشت. سراسر این سیاره، تحت تاثیر طوفان بزرگی قرار داشت و تقریباً گرد و خاک ناشی از این طوفان سهمگین، تمام جو مریخ را فرا گرفت.
رویدادهای نجومی مهرماه ۱۳۹۷
‌پنجشنبه 29 شهريور 1397
مهرماه اولین ماه فصل زیبای پاییز است. فصلی که با تغییرات طبیعت، به ما گوشزد می‌کند که نیمی از سال را گذرانده‌ایم و اکنون به نیمه‌ی دوم سال وارد می‌شویم. این فصل هم صور فلکی مخصوص خود را دارد و طبیعت آسمان شب نیز همزمان با طبیعت زمینی متحول می‌شود.
بلند پروازی خودروی کمتر شناخته شده‌ی فرانسوی
‌چهارشنبه 28 شهريور 1397
دی‌اس، نام خودروساز اروپایی است که در بین علاقه‌مندان به خودرو شناخته شده، اما در بین مردم عادی ناشناخته است. کمتر کسی در خیابان با دیدن این خودرو و لوگوی آن بر روی بدنه‌اش می‌گوید: «اوه، ببین. یک دی‌اس!»
پروتون‌ها بر روی خواص ستاره‌های نوترونی تاثیر می‌گذارند!
‌چهارشنبه 28 شهريور 1397
مطالعه‌ای که توسط کنسرسیوم بین‌المللی همکاری CLAS صورت گرفته و شامل ۱۸۲ عضو و ۴۲ موسسه در ۹ کشور است، تایید کرده است که افزایش تعداد نوترون‌ها نسبت به پروتون‌ها در هسته‌ی اتم، باعث افزایش تکانه‌ی پروتون‌های آن می‌شود.
کشف لوحی ۱،۵۰۰ ساله متعلق به قوم مایا در گواتمالا
‌چهارشنبه 28 شهريور 1397
گروهی بین‌المللی از باستان‌شناسان لوحی سنگی‌آهکی متعلق با قوم مایا را در سایت باستانی «لا کُرونا» واقع در دل جنگل‌های پِتین در کشور گواتمالا، کشف کردند. این لوح ارتفاعی ۱.۲ تا ۱.۴۶ متر دارد.
نوع تازه‌ای از نورون انسان به‌نام میوه‌ی گل رز کشف شد!
‌سه شنبه 27 شهريور 1397
گروهی بین‌المللی از دانشمندان علوم عصبی از کشورهای آمریکا و مجارستان موفق به شناسایی نوع جدیدی از سلول مغز انسان شدند که هرگز در موش‌ها و سایر حیوانات آزمایشگاهی دیده نشده است.
میراث تلسکوپ فضایی کپلر، آیا ما در کیهان تنها هستیم؟
‌سه شنبه 27 شهريور 1397
در روز ۶ ژوئن ۲۰۱۸، ناسا اعلام کرد که تلسکوپ فضایی کپلر به پایان ماموریت خود رسیده است. اتاق کنترل این تلسکوپ، نیروی باقیمانده در آن‌را برای ارسال داده‌های ذخیر شده، نگه‌می‌دارد تا همه‌ی اطلاعاتی که در حافظه‌ی این تلسکوپ فضایی باقی مانده است، به زمین مخابره شود.
خطر استفاده از فلزات سمی برای قلب
‌سه شنبه 27 شهريور 1397
پژوهشگران گزارش دادند که قرار گرفتن در معرض فلزات سمی مانند آرسنیک، سرب، مس و کادمیوم با افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی همراه است.
رصد سحابی کارینا، در طیف فروسرخ
دوشنبه 26 شهريور 1397
تلسکوپ رصدی مرئی و فروسرخ رصدخانه‌ی جنوبی اروپا، به‌نام «ویستا»، موفق به تهیه‌ی تصویری فروسرخ و خارق‌العاده از «سحابی کارینا» شده است. این منطقه‌ی بزرگ ستاره‌زایی، در صورت فلکی کشتی قرار دارد.
چاپگری که با امواج صوتی چاپ می‌کند!
دوشنبه 26 شهريور 1397
دانشمندان راهی برای چاپ امواج صوتی پیدا کرده‌اند. فن‌آوری جدید برای چاپگرها این امکان را فراهم می‌آورد تا به نحو دقیق‌تری شکل و ویسکوزیته‌ی قطرات جوهر را کنترل کنند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 205 206
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
مسئله: برخورد ناکشسان دو قمر و افزایش جرم سکون (0 پاسخ)
ذره تاکیون (0 پاسخ)
پستی و بلندی‌های زمین به روایت ماهواره‌های آلمانی (1 پاسخ)
انتگرال خطی (5 پاسخ)
طراحی یک تست ژنتیکی برای شناسایی زودهنگام خطر حمله قلبی (0 پاسخ)
تقسيم كردن يك زاويه به سه قسمت مساوي (56 پاسخ)
معمای وزنه ۳ کیلویی و اندازه‌گیری یک کیلوگرم گندم با ترازو (17 پاسخ)
محاسبه ی مساحت بدن انسان برای تجویز دقیق دارو ها (0 پاسخ)
فرمول ریاضی برای درمان کمبود ویتامین دی (2 پاسخ)
عدد طلایی و سیارات (2 پاسخ)
بردار مکان در سایر دستگاه ها (8 پاسخ)
فرمولی برای تمام ابعاد وجودی کره ! (2 پاسخ)
نوبل پزشکی به کاشفان شیوه جدید مقابله با سرطان تعلق گرفت (0 پاسخ)
اصطکاک چگونه انرژی گرمایی تولید میکند؟ (59 پاسخ)
عدد پی تغییر کرد! (21 پاسخ)
استفاده از اثرات میدان مغناطیسی برای چرخیدن دائم جسم (2 پاسخ)
ابهام در مورد اصل فرما (اصل کمترین زمان) (3 پاسخ)
خروج زمین از مدار گردش خود (1 پاسخ)
شمارا بودن اعداد گویا (0 پاسخ)
درهم تنیدگی کوانتومی تک ذره (3 پاسخ)
بیشترین دمای ممکن در هستی (3 پاسخ)
جفت شدگی اسپین - مدار (8 پاسخ)
تعداد کُره ها در کُره ای بزرگتر (6 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (3 پاسخ)
مسئله: سرعت بعد از برخورد (1 پاسخ)
تصاویر نجومی (1985 پاسخ)
ارشد فیزیک پیام نور (0 پاسخ)
جزوه ترمودینامیک مدرسان شریف (0 پاسخ)
آموزش Maple (74 پاسخ)
برای ثبت اختراع بین المللی چه راهی را باید پیمود؟ (0 پاسخ)
اختلاف منظر (2 پاسخ)
پرتاب نخستین ماهواره برای اندازه‌گیری باد به فضا (0 پاسخ)
مقاومت صفر و باتری (3 پاسخ)
بارِ القا شده در جسم (0 پاسخ)
زمین در چند سال آینده ممکن است شاهد گرمای غیرعادی باشد (0 پاسخ)
قرقره (7 پاسخ)
اثر افت سطح مقطع روی حرکت سیال (2 پاسخ)
آینده شغلی رشته فیزیک (1 پاسخ)
کاهش انرژی بار در مدار (0 پاسخ)
تحلیل ساختار عددی موجود در قضیه آخر فرما (0 پاسخ)
میدان در داخل رسانا (3 پاسخ)
سینماتیک سطح شیبدار (8 پاسخ)
رشته فیزیک در دانشگاه و انتخاب رشته کنکور (0 پاسخ)
یادگیری ریاضیات مورد نیاز در فیزیک (2 پاسخ)
به نظر شما انرژی از چه چیزی بوجود آمده است؟ (4 پاسخ)
سوالی در نسبیت خاص رزنیک (16 پاسخ)
کار و انرژی جنبشی (4 پاسخ)
توابع غربال گر اعداد در شناسایی و تولید اعداد اول (3 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (15 پاسخ)
فیزیک و بلاکچین (3 پاسخ)
سفید چاله ها (1 پاسخ)
با این روش پخت، برنج را با خیالی آسوده بخورید و نگران چاق شدن نباشید!
شایع‌ترین دلیل بی‌خوابی در نوجوانان چیست؟
چین تلسکوپی برای رمزگشایی اسرار جهان می‌سازد!
ناحیه‌ای از مغز که با رفتارهای پُرخطر ارتباط دارد!
این طراحی جدید، انقلابی در راکتورهای گداخت است!
ویتنام از خودروی ملی خود رونمایی کرد.
رمزگشایی از رازی که در دل کهکشان راه‌شیری نهفته بود!
تاثیر نوعی علف‌کُش بر زنبورها!
ایمپلنت نخاعی و فیزیوتراپی به مرد معلول کمک کرد تا بایستد و راه برود!
محققان راهی برای چاپ سه‌بُعدی با پلیمرهای کریستالی مایع یافتند.
باستان‌شناسان شهری مایایی را در دل جنگل کشف کردند!
چه کسی ناسا را نفرین کرد؟ ناسا در فضا زمین‌گیر شده است.
قند خون پایین، واکنش بدن به گرسنگی و خلق‌و‌خو
اندازه‌گیری ذخایر هیدروژن اطراف اولین کهکشان‌های کیهان
چرا باید کاکائو و شکلات را زیاد بخوریم؟
تغییر وضعیت آب و هوا باعث افزایش تقاضای برق می‌شود.
تاثیر چشم‌گیر توان‌بخشی بر بهبودی پس از سکته‌ی مغزی
اخترشناسان انفجارهای رادیویی جدیدی را شناسایی کردند.
آیا واقعاً بذر گیاهان می‌توانند در معده‌ی انسان رشد کنند؟
تحولی شگرف در تولید نسل جدید باتری‌های‌ لیتیومی
خبری نگران‌کننده؛ آیا هابل از کار افتاده است؟
آیا ما واقعاً در عصر زمین‌شناسیِ جدیدی زندگی می‌کنیم؟
شرایط فضا چه عوارضی برای فضانوردان دارد و راه جلوگیری از آن چیست؟
آیا میلیاردر علم‌دوست، واقعاً میلیاردر هنرمند را به فضا می‌فرستد؟
مشاهده‌ی ماده‌ای که با یک‌سوم سرعت نور به درون سیاهچاله‌ای سقوط کرد.
خواب منظم می‌تواند عامل مهمی در سلامتِ انسان باشد.
استفاده‌ی فیزیکدانان از پادماده در یکی از معروفترین آزمایشات جهان
چرا صفحات کتاب به مرور زمان زرد می‌شود؟
کشف‌های لحظه‌ی آخری کاسینی