مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

از فرآیند شکل‌گیری زمین و مریخ چه می‌دانیم؟
‌سه شنبه 17 بهمن 1396
تحقیقات تازه‌ای که در مجله‌ی Nature منتشر شده است، منجر به تغییر دیدگاه دانشمندان نسبت به چگونگی شکل‌گیری خصیصه‌های سیاره‌های فرازمینی شد.
هوش‌مصنوعی بهتر از انسان‌ها سازش‌گر است.
دوشنبه 16 بهمن 1396
در طول سال ۲۰۱۷، مشخص شد که ماشین‌ها می‌توانند در بسیاری از بازی‌های با حاصل جمع صفر و یک ما را شکست دهند.
ویژگی‌های شگفت‌انگیز میدان‌های مغناطیسی سیاه‌چاله‌ها
دوشنبه 16 بهمن 1396
فضا پُر از رمز و راز است. دانشمندان برای اولین بار میدان مغناطیسی سیاه‌چاله‌ای در درون کهکشان راه‌شیری را در طول موج‌های مختلف مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که مطابق با آنچه که قبلاً فکر می‌کردیم، نیست.
با این اپلیکیشنِ جدید، حضور بیماران در بیمارستان کمتر می‌شود.
دوشنبه 16 بهمن 1396
بر اساس مطالعات اخیر، عفونت‌های محل جراحی «SSI» دلیل عمده‌ی پذیرش مجدد بیماران پس از دوره‌ی عمل است.
تاثیر زمان وقوع عارضه در مبتلایان به عارضه‌ی ایست قلبی
دوشنبه 16 بهمن 1396
اخیراً مطالعه‌ای جدید نشان داده است که احتمال زنده ماندن افرادی که در بیمارستان دچار ایست قلبی می‌شوند، بیشتر است.
اتصال آمریکای شمالی به استرالیا در ۱.۷ میلیارد سال پیش
یکشنبه 15 بهمن 1396
زمین‌شناسان با مطابقت دادن سنگ‌های به‌دست آمده از بخش‌های مختلف جهان، دریافته‌اند که بخشی از استرالیا در ۱.۷ میلیارد سال قبل به آمریکای‌شمالی چسبیده بود.
هم‌اکنون، دانشمندان می‌توانند تنوع زیستی را در مقیاس جهانی، اندازه‌گیری کنند.
یکشنبه 15 بهمن 1396
دانشمندان آفریقای جنوبی، راه موثری را برای اندازه‌گیری دقیق تنوع زیستی در مقیاس جهانی شناسایی نموده‌اند.
نشانه‌هایی از لکه‌هایی در جو زهره
یکشنبه 15 بهمن 1396
مشاهدات جدید فضاپیمای رباتیک «آکاتسوکی» آژانس اکتشافات هوا فضای ژاپن، معروف به «JAXA» که در سال ۲۰۱۰ برای گردش به دور سیاره‌ی زهره به فضا پرتاب شد، از وجود لکه‌‌ای در مناطق استواییِ لایه ابری نزدیک به بخش میانی جو ناملایم این سیاره، خبر داده است.
نوزاد شما چقدر از گرد و خاک فرش خانه را استنشاق می‌کند؟
یکشنبه 15 بهمن 1396
جای تعجب نیست، اگر بگوییم فرش‌های خانه شما منبع گسترده‌ای از خاک، آلرژن‌ها و میکروب‌ها است.
ظهور اینترنت جهانی کوانتومی به لطف ماهواره‌ی چینی «میکیوس»
شنبه 14 بهمن 1396
خیل عظیمی از اطلاعات به لطف اینترنت در زیر انگشتان ما قرار دارد. اگرچه آن روی سکه این است که داده‌های حساس همواره در معرض جاسوسی، هک و سرقت هستند.
مشاهده‌ی علمی رعد و برق‌ها از فضا
شنبه 14 بهمن 1396
اولین ماهواره‌ی نسل آینده‌ی زیست‌محیطی متعلق به اداره‌ی ملی اقیانوسی و جوی «NOAA»، با نام ماهواره‌ی آب و ‌هوایی«GOES-16»، به‌تازگی موفق به ارسال عکس‌های گرفته شده توسط حسگر‌های صاعقه‌یابش شد.
تولید برق از نمک مذاب!
شنبه 14 بهمن 1396
شرکت‌های انرژی پاک، می‌خواهند نشان دهند که نمک مذاب می‌تواند در هر زمان از روز از نیروی خورشیدی برای تامین برق استفاده کند.
مصرف فیبر رژیمی برای چاقی و متابولیک مفید است.
شنبه 14 بهمن 1396
بر اساس مطالعه‌ای که در مجله‌ی Cell Host & Microbe منتشر شد، مصرف فیبر قابل تخمیر می‌تواند با ارتقای رشد باکتری‌های خوب در کلون از چاقی، نشان‌گرهای متابولیک و تغییرات ناگوار روده، جلوگیری کند.
هسته‌ی خورشید تقریباً چهار برابر سریع‌تر از سطح آن می‌چرخد!
‌چهارشنبه 11 بهمن 1396
فیزیکدانان با استفاده از داده‌های رصدخانه خورشیدی ناسا و آژانس فضایی اروپا، به شواهدی از نوعی موج لرزه‌ای یا همان امواج گرانشى در خورشید دست یافته‌اند.
نقش سیگارهای الکترونیکی در ترک سیگار
‌چهارشنبه 11 بهمن 1396
بر اساس تحقیق جدیدی که در صدد خاتمه دادن به بحث‌های طولانی درباره‌ی خطرات و منافع سیگارهای الکترونیکی است، اثبات شده است که سیگارهای الکترونیکی به افراد در ترک سیگار کمک می‌کنند.
امکان تأمین برق زمین در نیروگاه‌های بادی شمال اقیانوس اطلس
‌چهارشنبه 11 بهمن 1396
باد یکی از پاک‌ترین منابع انرژی موجود در سیاره‌ی زمین است و کشور آمریکا در مجاور بهترین مناطق ممکن برای بهره‌برداری از این انرژی قرار دارد.
بر اساس تحقیقات جدید، داروهای کلسترول جدید بی‌خطر هستند.
‌چهارشنبه 11 بهمن 1396
محققان گزارش داده‌اند که ترکیبی از داروها که سطح کلسترول بد را شدیداً کاهش می‌دهند، برای بیماران قلبی به‌نظر بی‌خطر هستند، اما اینکه از حمله‌های قلبی یا سکته‌ نیز پیشگیری می‌کنند یا خیر، هنوز مشخص نیست.
وقتی احساس سرماخوردگی داریم باید به پزشک مراجعه کنیم؟
دوشنبه 9 بهمن 1396
وقتی سرما خورده‌اید، گزینه‌ی در مقابل چشمان تب آلودتان، کار بسیار دشواری به‌نظر می‌رسد؛ آیا باید در حالت سرماخوردگی و بدن‌درد به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنید یا اینکه پتو را به دورتان بپیچید، مایعات بنوشید و استراحت کنید؟
مشاهده‌ی طوفان شنی به بزرگی کشور آمریکا در مریخ!
دوشنبه 9 بهمن 1396
تصاویر ارسالی از مدارگرد «MRO» ناسا که به‌دور مریخ می‌چرخد، پرده از وقوع طوفان‌های شنی به بزرگی ایالات متحده‌ی آمریکا در مریخ بر داشت.
نوشیدنی‌های الکلی چگونه به سلول‌های بنیادی آسیب می‌زنند؟
دوشنبه 9 بهمن 1396
گروهی از محققان در موسسه‌ی Wellcome Trust Sanger و آزمایشگاه زیست‌شناسی مولکولی MRC و دانشگاه کمبریج انگلیس، نشان داده‌اند که نوشیدنی‌های الکلی چگونه بر کروموزوم‌ها صدمه زده و باعث جهش سلول‌های بنیادی می‌شوند؛ این یافته‌ها می‌تواند توضیح دهد که چرا نوشیدنی‌های الکلی خطر گسترش هفت نوع سرطان را افزایش می‌دهند.
تا چه حد توجه به زنان باردار، اهمیت دارد؟
دوشنبه 9 بهمن 1396
شما تصورش را هم نمی‌کنید. تحقیقی جدید چیزی را تایید کرده است که زنان برای مدت طولانی درگیر آن هستند؛ اینکه آیا بارداری واقعا می‌تواند با عملکرد شناختی مادران جوان تداخل داشته باشد؟
چندی با زمین‌تخت‌گرایان - بررسی انحنای زمین در سطح دریا (۱)
یکشنبه 8 بهمن 1396
موضوع زمین‌تخت در حال گسترش در میان اکثریت جامعه‌ی فاقد توانایی تفکر انتقادی و منطقی است. سکوت متفکر انتقادی در برابر این قبیل شبهات و عوام فریبی‌ها، جامعه را در آینده با «سرخورده‌ها از شبه‌علم و متعصب به بافته‌های غیرعلمی» مواجه خواهد کرد.
توت فرنگی‌ها آلوده به سموم هستند.
یکشنبه 8 بهمن 1396
بر اساس گزارش سالیانه‌ی کارگروهِ زیست‌محیطی، توت فرنگی‌ها بیشترین میزان آلودگیِ آفت‌کش‌ها را دارند، درحالی‌که ذرت شیرین و آواکادو، کمترین میزان آلودگی را دارند.
آیا در اروپا موجود فرازمینی یافت می‌شود؟
یکشنبه 8 بهمن 1396
ناسا درصدد فرستادن فضاپیمایى به قمر یخی مشتری، به‌نام «اروپا» است تا به بررسی احتمال وجود آثاری از حیات در آن بپردازد.
ارتباط مواد شوینده‌ با مسمومیت در کودکان
یکشنبه 8 بهمن 1396
مواد دستشویی شیمیایی، سلامتی کودکان را در مقابل میکروب‌ها حفظ می‌کند؛ اما در صورت استفاده نادرست از آن‌ها توسط کودکان، شاید مواد شوینده خطراتی را برای آنان به همراه داشته باشد.
۱۴ گونه ژن مرتبط با چاقی شناسایی شد.
یکشنبه 8 بهمن 1396
اخیراً تحقیقات زیادی برای شناسایی ژنی که نقش اصلی را در چاقی داشته باشد، انجام شده است؛ اما واقعیت این است که ژن‌ها چنین عملکردی از خود بروز نمی‌دهند.
نقش باکتری روده در کنترل ژن‌های ما چیست؟
شنبه 7 بهمن 1396
این‌طور به‌نظر می‌رسد که تحقیقات جدید نشان دهنده‌ی ارتباط باکتری روده‌ی انسان با بیماری‌های مختلف است، اما غالباً ساز و کارهای تاثیرگذار در این روابط نامشخص هستند.
انقلابی در انرژی هم‌جوشی هسته‌ای
شنبه 7 بهمن 1396
گروهی از محققان برنامه‌ای برای ایجاد نوعی هم‌جوشی هسته‌ای تدارک دیده‌اند که انرژی تولید می‌کند. پیشنهاد این عده از محققان با سایر پروژه‌های هم‌جوشی‌ای که در جهان وجود داشته است، فرق می‌کند.
پروژه‌ای با هدف سفر انسان به اعماق زمین
شنبه 7 بهمن 1396
چالش جدید «DARPA»، قصد دارد به مردم کمک کند تا در دنیای زیرزمینی تونل‌های ساخته‌ی بشر، غارهای طبیعی و تونل‌های مترو، سفر کند.
شواهد جدید مبنی بر گذشته‌ی مریخ
شنبه 7 بهمن 1396
بیشتر شهاب‌سنگ‌های مریخیِ یافت شده بر روی زمین، بین ۱۵۰ تا ۵۸۶ میلیون سال پیش، از سطح سیاره‌ی سرخ بیرون رانده شدند.
مصرف زغال‌اخته می‌تواند ذهن شما را در سالمندی قوی کند.
‌سه شنبه 3 بهمن 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف روزانه ۳۰ میلی‌لیتر از آب غلیظ زغال‌اخته می‌تواند، فعالیت مغزی در افراد مسن را افزایش دهد.
هفت کشوری که با خودروهای با سوخت فسیلی خداحافظی می‌کنند.
‌سه شنبه 3 بهمن 1396
«انرژی پاک» در چند سال گذشته، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. علاوه بر پاک بودن و تجدیدپذیر بودن، بسیاری از کشورها خواهان پاک نگه‌داشتن هوای خود با ممنوع کردن وسایل نقلیه با موتورهای احتراقی هستند.
ستاره‌شناسان حومه‌ی کهکشان‌های بیضوی را مطالعه می‌کنند.
‌سه شنبه 3 بهمن 1396
تصاویر مربوط به دورترین کهکشان‌های بیضوی، حضور اجرام کهکشانی هاله‌مانند را نشان می‌دهد؛ یعنی کهکشان‌های بیضوی، ستارگانِ قمرهای کهکشانی را با یکدیگر یکی می‌کنند، درست شبیه به کهکشان‌های مارپیچی.
مصرف زغال‌اخته می‌تواند ذهن شما را در سالمندی قوی کند.
‌سه شنبه 3 بهمن 1396
نخستین داروهای موثر پیشگیری از میگرن روانه‌ی بازار می‌شود.
دوشنبه 2 بهمن 1396
من از میگرن رنج می‌برم. من حداقل یک‌بار در ماه، سر درد، مشکلات حسی و استفراغ متناوب را تجربه می‌کنم.
تا سال ۲۰۱۹ میلادی، خودروی تمام خورشیدی وارد جاده‌ها می‌شود.
دوشنبه 2 بهمن 1396
خودروی LightyearOne، خودرویی که قابلیت استفاده از انرژی خورشیدی را داشته و پروژه‌ای غیرممکن محسوب می‌شد، اخیراً موفق به کسب جایزه‌ی Climate Change Innovator شده است.
تلسکوپ فضایی هابل، کهکشان مگامیزری را رصد کرد.
دوشنبه 2 بهمن 1396
تلسکوپ فضایی هابل، متعلق به ناسا و آژانس فضایی اروپا، عکسی از کهکشان UGC6093 گرفته است.
افزایش دانش محققان از درک مزه‌ی کلسیم
دوشنبه 2 بهمن 1396
با اینکه‌ی مزه‌ی کلسیم در میان ۵ مزه‌ی اصلی گیرنده‌های چشایی زبان قرار نمی‌گیرد، اما مزه‌ی آن‌را می‌توان کمی شور و تلخ دانست.
تاثیر کافئین در تشخیص بیماری پارکینسون
دوشنبه 2 بهمن 1396
بر اساس تحقیقات جدید، افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، در مقایسه با افرادی که فاقد این بیماری هستند، سطوح کافئین پایین‌تری دارند؛ حتی در صورتی که کافئین یکسانی مصرف کرده باشند.
کف اقیانوس در حال غرق شدن است.
دوشنبه 2 بهمن 1396
داده‌های ماهواره‌ای، دانشمندان را قادر به نقشه‌برداری از کف دریا کرده است که زیر وزن دریاها در حال غرق شدن است.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 190 191
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
ببینید و لذت ببرید (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (0 پاسخ)
راهی برای دوباره زیستن - بدن جدید - عمر نامحدود (25 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (21 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (70 پاسخ)
کتاب مناسب برای کنکور (6 پاسخ)
کمبود ویتامین دی و سرطان ها (0 پاسخ)
برنامه‌ای که مرگ را پیش‌بینی می‌کند (0 پاسخ)
پایانه های باتری (3 پاسخ)
تست هوش واقعی (19 پاسخ)
سیگنال تحلیلی (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (23 پاسخ)
نحوه محاسبه میدان مغناطیس یک اهنربای دائمی در فضا بچه صورتیه (2 پاسخ)
نیوتون چگونه حرکت بیضوی زمین را ثابت کرد؟ (12 پاسخ)
آیا هر جسمی در هر شرایطی دارای جاذبه است؟ (22 پاسخ)
بطری آب (0 پاسخ)
نمایش کسر ثابت گرانش, سرعت نور ، عدد طلایی با توانهای 3 (5 پاسخ)
تغییرات وزن (6 پاسخ)
محاسبات مغناطیس (6 پاسخ)
تغییرات رنگ به علت زاوبه تابش (7 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (22 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (11 پاسخ)
موتور دما کوری (0 پاسخ)
ترازو جرم یک ماده را اندازه گیری می کند یا وزن آن ماده را (4 پاسخ)
تصاویر نجومی (1949 پاسخ)
فاصله زمین و خورشید چگونه باعث پدید امدن فصل‌ها می‌شود؟ (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (494 پاسخ)
بازی با احتمالات (3 پاسخ)
تابش ذره باردار شتاب دار در مکانیک کوانتومی (0 پاسخ)
تعریف علم فیزیک (10 پاسخ)
رساناي منزوي (3 پاسخ)
فناوری‌هایی که در سال 2018 رشد می‌کنند (0 پاسخ)
چه تعبیری از کوانتوم داشته باشیم؟ (1 پاسخ)
مشکل در بردارهای محوری (شبه بردار ها) (18 پاسخ)
4 بعد جهان؟ (36 پاسخ)
آسيب ناشي از برخورد، با انرژي مرتبط هست يا تكانه؟ (5 پاسخ)
شرايط مرزي (5 پاسخ)
ميدان تاخيري (25 پاسخ)
واپاشی هسته ای (1 پاسخ)
نتایج شگفت‌انگیز یک آزمایش برای درمان هموفیلی (0 پاسخ)
دروس آنلاین و رایگان در دانشگاه‌های برتر دنیا (2 پاسخ)
[پارادوکس] ذره باردار در میدان گرانشی یکنواخت (13 پاسخ)
تعریف آماری فشار (0 پاسخ)
مفهوم تکانه (2 پاسخ)
ظرفیت خازن (3 پاسخ)
سوال مربوط به اثبات فرمول های انرژی نسبیتی (3 پاسخ)
محاسبه سرعت چرخش در حرکت دورانی یکنواخت (1 پاسخ)
مدل تکتایی برای کوارک ها به چه معناست؟ (0 پاسخ)
بررسی ناوردایی توان در نسبیت خاص (2 پاسخ)
بررسی پایستگی تکانه و انرژی (1 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (3 پاسخ)
بازبهنجارش (14 پاسخ)
پیشرفت در تکنولوژی پرتوی کششی می‌تواند انسان را در هوا معلق کند.
شناسایی نقاطی ویژه که امواج نور را در مسیرش متوقف می‌کند.
تاثیر مثبت ویتامین D3 در برابر آسیب‌های قلبی عروقی
رویدادهای نجومی اسفندماه ۱۳۹۶
فضانوردان در معرض تب فضایی هستند.
حماقت راننده‌ی کامیون، به خطوط ۲۰۰۰ ساله‌ی نازکای، آسیب جدی وارد نمود.
ثبت خاطره‌ی رشد ماهیچه‌ای، در دی‌ان‌ای انسان
بالاتر از این ساختمان سیاهی نیست!
شیوع ای‌کولای؛ آیا واقعاً باید از خوردن کاهو اجتناب کرد؟
قطعه‌ی گمشده‌ی هوش‌مصنوعی انسان‌مانند یافت شد.
کشف مجموعه‌ای از سیارات، خارج از کهکشان راه‌شیری
آیا حرکتِ قطب‌های مغناطیسیِ زمین خطر‌ناک است؟ علم پاسخ می‌دهد
تصویری جدید از کهکشان کوتوله‌ی ناشناخته
تا چه حد رفتارهای عصبی افراد مشابه دوستان‌شان است؟
ارتباط بیماری‌های قلبی و میگرن
رونمایی از دو محصول مرتبط با پروژه‌ی هایپرلوپ
ورزش هوازی می‌تواند علائم شناختی بیماری آلزایمر را بهبود ببخشد.
کشف گوری عجیب از اسکلت‌های باستانی در مکزیکوسیتی
تصویر تلسکوپ هابل از کهکشان مارپیچی NGC7331
آرزویی برای آینده‌ی خودروهای خودران
تاثیر دارویی نوعی قارچ در درمان افسردگی
موجودات فضایی از چه نیرویی استفاده می‌‌کنند؟
گرمایش اقیانوس‌ها، شاهدی بر گرمایش جهانی است.
خطر بالقوه‌ی داروهای سوزش معده
تسلا می‌خواهد کامیون‌های برقی بسازد.
نهنگ باستانی کارولینا، اسرار منشأ تغذیه فیلتری را برملا کرد.
چگونه ناسا مریخ را قابل سکونت می‌کند؟
حفاری در اعماق دریا، اکوسیستم دریایی را نابود می‌کند.
شواهد جدیدی در مورد سطح یخی سیارک وستا
خلاق بودن، کلید برتری در ارتباطات مغزی است.
چرا استیون هاوکینگ با وجود بیماری سخت، عمر طولانی داشته است؟ (0+)