مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مکانیزم تولید تار عنکبوت چگونه است؟
شنبه 19 خرداد 1397
گروهی از دانشمندان کلید رازی را پیدا کرده‌اند که پیش از برای انسان نامشخص بود و با آن توانسته‌اند فرآیند تولید تار عنکبوت و قدرت خارق‌العاده‌ی آن‌را شناسایی کنند.
دانشمندان تپه‌هایی از یخ متان در پلوتو کشف کردند!
یکشنبه 13 خرداد 1397
اکنون تصور ما از سطح سیاره‌ی کوتوله‌ی پلوتو تغییر کرده است. دانشمندان تپه‌هایی از یخ متان بر روی سطح پلوتو کشف کرده‌اند که احتمالاً از متان موجود در جو پلوتو ساخته شده‌اند.
آیا روش انجماد تخمک محبوبیت خود را از دست داده است؟
یکشنبه 13 خرداد 1397
امروزه استفاده از روش انجماد تخمک‌ها برای استفاده از آن‌ها در آینده، در میان زنانی که قصد به تاخیر انداختن فرآیند فرزندآوری را دارند، رو به افزایش است، ولی تحقیقی که اخیراً انجام شده، نشان می‌دهد برخی از این زنان بعدها از اتخاذ چنین تصمیمی دچار احساس پشیمانی می‌شوند.
با بزرگترین تهدیدها برای سلامت بشریت آشنا شوید!
یکشنبه 13 خرداد 1397
بررسی جدیدی که در ماه جاری در مجله‌ی Addiction که، مجله‌ی رسمی انجمن مطالعات اعتیاد است منتشر شده، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ مصرف الکل و دخانیات برای جوامع بشری، هزینه‌های سنگینی را در پی داشته و داروهای غیرقانونی توانسته‌اند ده‌ها میلیون نفر را مبتلا کنند.
سرعت رشد این سیاهچاله‌ی غول‌پیکر دانشمندان را به تعجب واداشت.
یکشنبه 13 خرداد 1397
بر اساس تحقیقات جدید، سیاهچاله‌ای غول‌پیکر در مرکز کوازار فوق‌درخشانِ «SMSSJ215728.21-360215.1» یا به اختصار «J2157-3602» کشف شد که هر دو روز یک‌بار جرمی به بزرگی خورشید را می‌بلعد و جرم کلی آن تقریباً ۲۰ میلیارد برابر خورشید است!
نسل جدید داروهای میگرن؛ مواثرتر از داروهای مشابه
شنبه 12 خرداد 1397
سازمان جهانی غدا و دارو به تایید دسته‌ی جدیدی از داروها پرداخته است. این دارو که «Aimovig» نام دارد، با همکاری مشترک «Amgen» و «Novartis» ساخته شده است که سالیانه ۶،۹۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.
نقش اشعه‌ی گاما در بروز رعد و برق‌های نورانی
شنبه 12 خرداد 1397
بررسی جدید پرتوهای گامای زمینیِ رو به پایین نشان می‌دهد که پدیده‌های الکترومغناطیس نادر با برخورد رعد و برق به زمین مرتبط هستند.
کشف اَبر غول‌پیکری از هیدروژن یونیزه در فاصله‌ی ۲۶ سال نوری
شنبه 12 خرداد 1397
گروه تحقیقاتی به رهبری اخترشناسان دانشگاه Case Western Reserve، موفق به یافتن ابری از گازهای یونیزه شده است که با کهکشان گرداب ارتباط دارد.
تفاوت بین HIV و HPV؛ درسی که بیل‌گیتس به ترامپ داد!
شنبه 12 خرداد 1397
او این سوال را در دو زمان متفاوت پرسید. در ویدیویی که اخیراً منتشر شده است، موسس مایکروسافت، «بیل گیتس»، گفت که باید تفاوت بین HIV و HPV را به رئیس جمهور «ترامپ» توضیح دهد.
آثار مثبت و منفی روزه‌داری بر بدن انسان
جمعه 11 خرداد 1397
روزه‌داری در ماه رمضان امری مذهبی برای همه‌ی مسلمانان جهان است. از اذان صبح و قبل از طلوع خورشید تا غروب خورشید و اذان مغرب از نوشیدن مایعات و خوردن غذا خودداری می‌شود.
تخریب جنگل‌ها می‌تواند واگیردار باشد!
جمعه 11 خرداد 1397
کوچک شدن جنگل‌ها تنها دارای عواقب محلی یا منطقه ای نیست. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که از بین رفتن جنگل‌ها در منطقه‌ای ساحلی می‌تواند بر سلامتی جنگل‌های سواحل دیگر نیز تاثیر بگذارد.
دلیلی علمی برای افسردگی در هواپیما
جمعه 11 خرداد 1397
شما تنها نیستید. تعداد خیلی کمی از انسان‌ها از سفر هوایی لذت می‌برند. احتمال اینکه مشکلی پیش بیاید خیلی کم است، اما این بدین معنا نیست که این تجربه‌ای مطلوب است.
کشف شواهدی از تشکیل ستارگان، ۲۵۰ میلیون سال پس از انفجاربزرگ
جمعه 11 خرداد 1397
گروهی بین‌المللی از ستاره‌شناسان با استفاده از مشاهدات تلسکوپ بسیار بزرگ سازمان فضایی اروپا «VLT» و آرایش میلی‌متری/زیرمیلی‌متری بزرگ آتاکاما «ALMA» کشف کرد که تشکیل ستاره در کهکشان «MACS1149-JD1» تنها ۲۵۰ میلیون سال پس از انفجاربزرگ شروع شده است. این کشف که در مجله‌ی Nature منتشر شده، دورترین اکسیژنی که تاکنون در جهان کشف شده را نشان می‌دهد.
آیا بیماری ام‌اس از معده نشأت می‌گیرد؟
‌چهارشنبه 9 خرداد 1397
دانشمندان مولکولی تازه‌ای را کشف کرده‌اند که معده را به مغز پیوند می‌دهد و اگر ما راه‌های کنترل آن‌را یاد بگیریم، شاید بتوانیم جلوی بیماری ام‌اس را نیز بگیریم یا حداقل روند پیشرفت آن را کُند کنیم.
فیزیکدانان توزیع فشار درون پروتون را اندازه گرفتند.
‌چهارشنبه 9 خرداد 1397
پروتون که یکی از اجزای هسته اتمی به‌شمار می‌رود، از ذرات بنیادی به‌نام «کوارک‌»ها و «گلوان»‌ها تشکیل شده است.
در آینده معلولین به‌جای ویلچر بر روی این سگ می‌نشینند!
‌چهارشنبه 9 خرداد 1397
«اسپوتمینی» نام سگ رباتیکی است که شرکتی آمریکایی آن‌را در سال ۲۰۱۹ به بازار ارائه می‌کند. مشتریان اولیه‌ی این سگ رباتیک مراکزی هستند برای دسترسی به مکان‌های سعب‌العبور و سخت به ابزاری چرخ‌دار نیاز دارند.
آیا فضای مجازی مانع کار کردن شماست؟
‌چهارشنبه 9 خرداد 1397
این مقاله را برای رئیس‌تان بفرستید. آیا الان سر کارتان مشغول خواندن این مقاله هستید؟ استفاده‌ی پرسنل از اینترنت در ساعات کاری «وبگردی» نامیده می‌شود، اما مطالعه‌ای جدید نشان داده که واقعاً نباید به‌خاطر وبگردی سرزنش شوید.
مشاهده‌ی اولین آسیب انسانی از فوران آتشفشان هاوایی
‌سه شنبه 8 خرداد 1397
تصور کنید گدازه‌ی آتشفشان به شما برخورد کند! پس از اینکه یکی از ساکنانِ جزیره‌ی بیگ در اثر ریختن گدازه آسیب دید، در حالی‌که در بالکنی در طبقه‎ی سوم ایستاده بود، مقامات رسمی هاوایی اولین آسیبِ ناشی از افزایش فعالیت آتشفشانی «کیلواوا» را گزارش دادند.
افسردگی درمردان می‌تواند شانس باروری زوجین را کاهش دهد.
‌سه شنبه 8 خرداد 1397
نتیجه مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده، نشان می‌دهد که افسردگی در مردان می‌تواند شانس باروری زوجینی که با مشکل ناباروری مواجه هستند را کاهش دهد.
تصوری اشتباه! آب بنوشید تا سنگ کلیه نگیرید.
‌سه شنبه 8 خرداد 1397
نتایج تحقیقی در بریتانیا و کانادا نشان می‌دهد، نوشیدن چهار تا شش لیوان آب اضافی در روز، روند زوال کارکردهای کلیه در بیماران مبتلا به ناراحتی کلیوی مزمن را کند نمی‌کند.
مشاهده‌ی ارتعاشی عجیب در سحابی مگس
‌سه شنبه 8 خرداد 1397
گروهی از اخترشناسان دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه کرت، ساختار سه‌بُعدی ابر مولکولی میان‌ستاره‌ای «مگس» را طراحی کرده و پس از آن دریافتند که این سحابی‌ها به وسیله‌ی امواج مگنتوهیدرودینامیک «MHD» به ارتعاش در می‌آیند.
مریخ‌لرزه چیست و چرا دانشمندان ناسا در جستجوی آن هستند؟
‌سه شنبه 8 خرداد 1397
دانشمندان به وقوع زلزله‌های متعدد در مریخ با اصطلاح «مریخ‌لرزه» بسیار امیدوار هستند. ناسا جدیدترین ماموریت اکتشافی خود در مریخ که ماموریت اکتشافات داخلی با استفاده از تحقیقات لرزه‌ای، ژئودسی و انتقال گرما است و «InSight» نام دارد را آغاز خواهد کرد.
اولین گوشی هوشمند بلاک‌چین چه خصوصیاتی دارد؟
‌سه شنبه 8 خرداد 1397
یکی از خوانندگان سبک هیپ‌هاپ از مردم می‌خواهد به وجه کنند و درباره‌ی آن تحقیق کنند؛ نوعی گوشی هوشمند که بر پایه‌ی سیستم بلاک‌چین است.
پس از عمل جراحی، چه مسکنی باید خورد؟
‌سه شنبه 8 خرداد 1397
تحقیقات نشان می‌دهد، بیمارانی که جراحی ستون فقرات و مفاصل داشته‌اند، در دوره‌ی ریکاوری پس از عمل، عموماً با مصرف داروهای مسکن، نظیر «تیلنول» یا «موترین» تسکین نمی‌یابند.
وظیفه‌ی تولیدکنندگان در رسیدن به استانداردهای آلایندگی چیست؟
یکشنبه 6 خرداد 1397
سوخت‌های فسیلی تا چه حد می‌توانند توسط بزرگترین تولیدکنندگان جهان بدون گرم شدن سیاره‌ی زمین و رسیدن به حد آستانه‌ی ۲ درجه‌ی سانتی‌گراد استخراج و سوزانده شوند؟
استرالیا گواهی‌نامه‌های رانندگی را هم دیجیتال کرد!
یکشنبه 6 خرداد 1397
ایالت نیوساوت ولز استرالیا، گواهی‌نامه‌ی رانندگی دیجیتالی به رانندگان خود ارائه خواهد کرد که بر روی گوشی‌های هوشمندشان نصب می‌شود و به‌زودی در این ایالت از استرالیا اعتبار خواهد داشت.
نوزادان حرف هم‌دیگر را می‌فهمند و با هم حرف می‌زنند!!
یکشنبه 6 خرداد 1397
یافته‌های مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که نوزادان از صدای «گوو گوو» دیگر نوزادان در اطراف خود، صدای «گا گا» را فرا می‌گیرند.
گردشگران بی‌توجه آثاری گران‌بها از دایناسورها را نابود کردند!
شنبه 5 خرداد 1397
این عمل می‌توانست اتهامات کیفری به‌همراه داشته باشد. گردشگرانی که از پارک ایالتی رد فلیت در یوتا دیدن کردند، محلی که مملو از صدها ردِپای ماقبل تاریخ بود را به‌شدت تخریب کردند.
امکان انجام دقیق‌تر ویرایش ژن‌ها
شنبه 5 خرداد 1397
دانشمندان پلت‌فرم جدیدی را تحت عنوان «CRISPR» ارائه کرده‌اند که ویرایش ژنی را به نحو دقیق‌تری انجام می‌دهد.
حکایت همسایه‌ی جهنمی در کیهان
شنبه 5 خرداد 1397
گروهی از اخترشناسان یکی از پُرنورترین و واضح‌ترین تپ‌اخترهای آسمان را که دو تابش قدرتمند جداگانه دارد و در فاصله‌ی ۶،۵۰۰ سال نوری زمین قرار دارد را بررسی کردند.
دود سیگار در محیط‌های سربسته، چقدر خطرناک است؟
شنبه 5 خرداد 1397
هیچ جا برای پنهان شدن وجود ندارد. درحالی‌که فرستادن سیگاری‌ها به فضای باز دیگران را از مواد سرطان‌زا دور می‌کند، شواهد روزافزون حاکی از آن است که فرار از دود سیگار آسان نیست.
اینشتین درباره‌ی «عمل شبح‌وار» چه اشتباهی کرد؟
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
مطالعه‌ای جدید بر روی ۱۰۰،۰۰۰ داوطلب نشان می‌دهد که درهم‌تنیدگی کوانتومی عملی است
آینده‌ی بهره‌وری سوخت؛ خودروها با هم صحبت خواهند کرد!
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
اگر ما واقعاً می‌خواهیم صنعت حمل و نقل باعث انتشار کربن کمتری شود، به جای اینکه هر روز صبح اتومبیل‌های‌مان را روشن کنیم، با اتوبوس به محل کار خود می‌رویم.
حقایقی از غذاهای تراریخته که همه‌ی مردم باید آن‌ها را بدانند!
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
افرادی که حقایق دقیقی را درباره‌ی خوراکی‌های «تراریخته» می‌دانند، اصرار دارند که با توافقی علمی اَمن بودن این مواد خوردنی، تضمین شود.
آینده‌ی خورشید پس از مرگش چگونه است؟
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
سحابی‌های سیاره‌نما که حلقه‌هایی عظیم از گاز و گرد و غبار درخشانِ میان‌ستاره‌ای هستند، نشان دهنده‌ی پایان عمر فعال ۹۰ درصد از تمام ستاره‌ها هستند.
درمان پوکی‌‌استخوان یا ریزش مو؟ این دارو برای کدامیک بهتر است؟
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
بر اساس مطالعه‌ای که در مجله‌ی زیست‌شناسی PLoS منتشر شده، ترکیب «WAY-316606» ترکیبی است که برای درمان پوکی‌استخوان توسعه داده شده و تاثیر چشم‌گیری بر فولیکول‌های موی انسان می‌گذارد.
اسرار برج کج پیزا کشف شد! شاید!
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
برج کج پیزا یا برج پیزا، در واقع برج ناقوس کلیسای جامع شهر پیزا در ایتالیا است که به دلیل شیبِ غیرعمدی‌اش در سراسر دنیا معروف شده است.
چین ماه‌نوردی به نیمه‌ی پنهان ماه می‌فرستد.
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
چین ماهواره‌ای را به سمت ماه فرستاد تا مقدمات مطالعه‌ی آن سوی پنهان ماه را فراهم کند.
هوش‌مصنوعی تا چه اندازه به ذهن ما کمک می‌کند؟
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
گاهی اوقات میزان اطلاعات ورودی به مغز آن‌قدر زیاد است که توانایی مدیریت آن به‌صورت هم‌زمان وجود ندارد.
تاثیررژیم غذایی سالم برشنوایی زنان
‌سه شنبه 1 خرداد 1397
تحقیق جدیدی نشان داده است که رژیم غذایی سالم، از بروز ناشنوایی جلوگیری می‌کند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 198 199
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
اجزاء تشکیل دهنده یک ستاره (0 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (20 پاسخ)
تصاویر نجومی (1963 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
پيدايش كاينات (2 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (1 پاسخ)
R به توان R (17 پاسخ)
بینایی انسان به صورت فریم به فریم هست یا به صورت پیوسته؟ (3 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (6 پاسخ)
آیا برای اشتعال صرفاً باید اکسیژن وجود داشته باشه؟ (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (5 پاسخ)
راکتور مینیاتوری arc (0 پاسخ)
مشاهده چرخش ماه به دور خودش (7 پاسخ)
چرا رنگ آسمان مریخ معکوس زمین است؟ (5 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (498 پاسخ)
ماده تاریک (2 پاسخ)
آزمایش بمب هسته ای اخیر آمریکا (3 پاسخ)
علت چیدمان مثلثی شکل برنیل (0 پاسخ)
نظریه ای جدید در پاسخ به پنج پرسش اساسی در نجوم (14 پاسخ)
وارد شدن نیرو به ذره باردار در حرکت به موازات میدان مغناطیسی (3 پاسخ)
آیا غیر قابل پیش بینی بودن در حوزه کوانتوم صحیح است؟ (1 پاسخ)
حل المسایل فیزیک نوین نوشته اوهانیان (7 پاسخ)
درخواست حل المسایل فیزیک مدرن سلز (0 پاسخ)
نورون های ذهنی (0 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (0 پاسخ)
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (6 پاسخ)
دانشمندان توضیح می‌دهند: ماده‌ی تاریک چیست؟ (1 پاسخ)
عملکرد ماده تاریک بر چرخش اجرام (30 پاسخ)
ستارگان به سه روش می توانند در مدار کهکشان ها باقی بمانند (0 پاسخ)
تغییر قوانین گرانش برای اجسام در حال حرکت با سرعت زیاد (0 پاسخ)
پتانسیل الکتریکی دو کره نا هم مرکز (0 پاسخ)
مرجع گیری برای نقاط پتانسیل (4 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (15 پاسخ)
تفاوت رشته حالت جامد با ماده چگال (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (4 پاسخ)
حدود پلانک (2 پاسخ)
بیگ بنگ چند گانه در جاهای مختلف (0 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
با قابلیت‌های به‌روز رسانی جدید سیستم عامل ویندوز آشنا شوید.
استفاده از کمک داور ویدئویی در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸
ورزش درمانی برای سرطان‌های دوران کودکی
به همراه ناسا به دنیای عجیب و تازه‌ای سفر کنید.
بازطراحی سرویس جیمیل گوگل
بهترین گزینه برای جستجوی شواهد فسیلی در مریخی چیست؟
برخی حیوانات می‌توانند رویدادهای گذشته را به یاد آورند!
درمان سرطان سینه بدون شیمی درمانی میسر شد!
چاپ سه‌بُعدی قرنیه‌ی انسان
اخترشناسان اولین سیارک غنی از کربن در کمربند کویپر را یافتند.
یکی از رازهای ساخت مجسمه‌های جزیره‌ی ایستر فاش شد!
تاثیر چاپگرهای سه‌بُعدی بر رشد و پرورش اندام‌ها
مهم‌ترین ضرر استفاده‌ی شبانه از موبایل چیست؟
هابل کهکشانی مارپیچی از لبه را بررسی می‌کند.
دانشمندان ساز وکاری مبتنی بر لیزر برای شتاب ذره پیشنهاد داده‌اند.
تصویری خیره‌کننده از بیابانی باران‌زده!
ما‌ده‌ی زیستی جدید، قوی‌تر از فولاد و تار عنکبوت است.
مشکلی به‌نام هوش‌مصنوعی جهت‌دار؛ مایکروسافت به‌دنبال راه‌حل آن است.
وارونگی میدان مغناطیسی زمین چه زمانی رخ می‌دهد؟
چرا مردها میان‌بُرها و زن‌ها مسیرهای مستقیم را انتخاب می‌کنند؟
هفت مکان باستانی که گمان می‌شود ساخته‌ی فرازمینی‌هاست!!!
ساخت رباتی که نیروی خود را از لیزر می‌گیرد.
شناسایی رگ و ریشه‌ی سیب‌زمینی!
مهمانی خارج از منظومه‌ی شمسی؛ شناسایی سیارکی ۴.۵ میلیارد ساله
همکاری جالب دانش نانو و کشاورزی برای مبارزه با سرطان
مصرف تخم‌مرغ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد.
چرا تنهایی برای سلامتی انسان مضر است؟
نمای نزدیک از افق رویداد سیاهچاله با کمک ابزاری به‌نام «APEX»
ترسیم نخستین نقشه‌ی بزرگ‌مقیاس از سن تحدب کهکشان راه‌شیری
ناسا با استفاده از لیزر، سردترین دمای جهان را می‌سازد!
شهر گمشده‌ی باستانی مارداما پیدا شد! (0+)