مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

روشی نوین برای تثبیت ژن‌ها در موجودات زنده
شنبه 19 فروردين 1396
روش ویرایش ژنی نوینی، برای بازگرداندن نسبی بینایی در موش‌های پرورش یافته با شرایط موروثی، تحت عنوان تورینه تباهی ارائه شده است. محققان بر این باورند که روش فوق می‌تواند به شیوه‌های درمانی جدیدی برای بیماری‌های مرتبط با چشم، مغز و قلب ختم شود.
اندام انسان شامل چه چیزهایی است؟
شنبه 19 فروردين 1396
بدن انسان متشکل از ۱۱۸ عنصر شناخته شده است. ۲۴ عنصر حدود ۵ درصد از بدن انسان را ساخته که نیمی از آن کلسیم است. ترکیب عناصر، مواد معدنی را می‌سازند. اگر چه مهم‌ترین قسمت از وجود یک انسان، داشتن رفتار سالم است.
دانشمندان قدرت ابررسانایی گرافن را آشکار می‌کنند
شنبه 19 فروردين 1396
به گفته‌ی پژوهشگر «جیسون رابینسون»: «ایده‌ی این آزمایش این بود که اگر گرافن را به یک ابررسانا وصل کنیم، آیا می‌توان ابررسانایی ذاتی آن‌را روشن کنیم؟» دانشمندان راهی را برای تبدیل گرافن، به ابررسانا پیدا کرده‌اند. دانشمندان علم مواد در دانشگاه کمبریج، توانایی مواد در انتقال جریان بدون مقاومت را با موفقیت آشکار کردند.
ارتباط اوتیسم با افزایش مایع مغزی نخاعی
شنبه 19 فروردين 1396
گروهی از محققان به سرپرستی دکتر «جوزف پیون» از دانشکده‌ی پزشکی UNC پی برده‌اند، کودکانی که در دو سالگی مبتلا به اوتیسم تشخیص داده می‌شوند، میزان بیشتری مایع مغزی نخاعی اضافی-محوری در ۶ و ۱۲ ماهگی دارند؛ یعنی سنی که تشخیص اوتیسم امکان ندارد.
شاید بنیان‌های فیزیک تغییر کند!
جمعه 18 فروردين 1396
از اجرام غول‌آسا در آسمان شب گرفته تا تمام ذراتی که بدن ما را ساخته است، همه چیز شامل نظریه‌ی فیزیکی «مدل استاندارد» می‌شود. در حال حاضر مدل استاندارد، ذرات بنیادی را که به‌عنوان «سنگ بنای» ماده شناخته می‌شوند، توصیف می‌کند. این ذرات در دو دسته‌ی‌ اساسی «کوارک‌ها و لپتون‌ها» قرار می‌گیرند.
چشم‌اندازهای بی‌مانند حلقه‌های زحل در مارپیچ رقص مرگ کاسینی
جمعه 18 فروردين 1396
در حالی که فضاپیمای کاسینی به زحل نزدیک‌تر می‌شود، تصاویر جدیدش جزئیات مفصلی از حلقه‌های تماشایی این سیاره را نشان می‌دهد. با قرار گرفتن در مدار حلقه خراش زحل، دوربین‌های کاسینی به ثبت جزئیات حلقه‌هایی به کوچکی ۵۵۰ متر می‌پردازد که به اندازه‌ی بلندترین آسمان خراش‌های روی زمین است.
آیا بابا لنگ درازها عنکبوت هستند؟
جمعه 18 فروردين 1396
این‌که آیا حشراتی به‌نام بابا لنگ دراز جز عنکبوتیان هستند یا خبر؟ جوابش هم بله و هم خیر است. معلوم است که وقتی نام‌گذاری فردی برای یک موجود کوچک با پاهای بلند، منجر به سردرگمی زیادی می‌شود، آن فرد خیلی خلاق نبوده است.
اثرات کم‌خوابی بر سلامتی انسان
جمعه 18 فروردين 1396
گروه تحقیقاتی دانشگاه واشنگتن، در حین مطالعات خود بر روی دوقلوهای همسان دریافتند که کم‌خوابی شدید، باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود. این تحقیق در مجله‌ی Sleep منتشر شده است. این مطالعه به سرپرستی دکتر «ناتانیل واتسون»، یکی از مدیران مرکز پزشکی خواب دانشگاه واشنگتن بر روی ۱۱ دوقلوی همسان در ایالت واشنگتن انجام شده است.
عبور سیارکی بالقوه خطرناک، در ۳۰ فروردین از کنار زمین
‌پنجشنبه 17 فروردين 1396
اواخر فروردین ماه، سیارکِ بالقوه خطرناکی، از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد. خوشبختانه ما برای نجات خودمان به کمک بروس ویلیس و نیروهای افسانه‌ای نیاز نداریم؛ چرا که انتظار می‌رود این سنگ عظیم فضایی به‌صورت ایمن از کنار زمین عبور کند.
۷۰ گرم گردو در روز کیفیت اسپرم را بالا می‌برد
‌پنجشنبه 17 فروردين 1396
به لطف مزایای مثبتی که گردو فراهم می‌کند، می‌توان آن را پادشاهِ آجیل نامید. گردو که عضو خانواده‌ی آجیل است، می‌تواند ۱۰۰ درصد از مقدار چربی امگا ۳ در روز، همراه با مقادیر بالای مس، منگنز و مولیبدنوبیوتین را فراهم ‌کند. گردو که به‌خاطر خواص مدیریت وزنش معروف است، با سرطان نیز مبارزه می‌کند، سلامت قلب را بهبود می بخشد و برای دیابت نیز مفید است. در حال حاضر مطالعه‌ای نشان می‌دهد، مصرف تقریبأ ۷۰ گرم گردو در روز می‌تواند کیفیت اسپرم را بالا ببرد؛ زیرا فرآیندِ تخریب این سلول ها را کُند می‌کند.
جایگزین صحرایی شکلات!
‌پنجشنبه 17 فروردين 1396
مواد غذایی استوایی یافت شده در آسیا، آمریکای‌جنوبی و آفریقا می‌توانند طعم و بوی متفاوتی از شکلات ارائه بدهند. محققان دانه‌های درخت نان صحرایی را قبل از خشک کردن آن‌ها، برای تهیه ۲۷ نوع پودر دانه، تُرشانده و تخمیر کردند. محققان با استفاده از فرآیندهای مشابهی که برای افزایش طعم شکلاتی در دانه‌های کاکائو به کار گرفته شد، دانه‌ها را چندین بار و زیر فشار پخته و در معرض حرارت زیاد قرار دادند.
تولید غذا در ایستگاه فضایی‌ بین‌المللی
‌پنجشنبه 17 فروردين 1396
سازمان فضایی ناسا درحال ارسال سیستم پرورش گیاهی به ایستگاه فضایی‌بین‌المللی است که به فضانوردان کمک می‌کند، در طول مأموریت‌های‌شان، خودشان غذای مورد نیازشان را تأمین کنند. سیستم گیاهی جدید، به سیستم پرورش غذای کنونی ناسا به نام «وجی»، که هم‌اکنون در ایستگاه‌فضایی بین‌المللی فعال است، اضافه می‌شود.
تشخیص اشتباه آسیب‌های پا و مچ پا می‌تواند منجر به مشکلات مزمن شود
‌پنجشنبه 17 فروردين 1396
تحقیقات جدید، نشان داده‌اند که تشخیص اشتباه آسیب‌های پا و مچ پا می‌تواند منجر به آرتروز، درد مزمن و ناتوانی حرکتی شود. پزشکان تاکید دارند، برای تشخیص دقیق آسیب‌های پا و مچ که در صورت تشخیص اشتباه می‌توانند به مشکلات طولانی‌مدتی، مثل آرتروز بیانجامند، نظر و تشخیص مجدد لازم است.
ماده‌ی تاریک در یک جمله
‌پنجشنبه 17 فروردين 1396
بیشتر ماده‌ی موجود در جهان که فضا را اشغال کرده و دارای جرم است، همان ماده‌ی تاریک است که ما نمی‌توانیم آن را آشکارسازی کنیم. جرمی فیزیکی یا ذره‌ای که به نظر می‌رسد، هیچ تابشی از خود منتشر نمی‌کند.
تاثیرات بچه دار شدن در میزان خواب زنان
‌پنجشنبه 17 فروردين 1396
برای مادرانی که صاحب فرزند در خانه هستند، این ذهنیت وجود دارد که کمتر از همسران‌شان می‌خوابند. مطالعه‌ای جدید، نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از زنانی که در خانه صاحب کودک هستند، خواب کافی دارند. این در حالی است که مردان گزارش داده‌اند که با وجود بچه‌ها در خانه خواب آن‌ها تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.
گازهای سودمند اطراف ما
‌پنجشنبه 17 فروردين 1396
آیا می‌دانستید هوایی که تنفس می‌کنیم، تنها اکسیژن نیست؟ در واقع هوا از چند گاز مختلف مانند نیتروژن، اکسیژن، دی‌اکسید کربن، آرگون، نئون و بسیاری از گازهای دیگر تشکیل شده است. هر کدام از این گازها، به‌تنهایی خواص مفیدی مربوط به خود را دارند؛ آن‌قدر که جدا کردن آن‌ها از هوای اطرافمان بی‌نهایت سودمند است.
ماده‌ی اسفنجی جدید برای مقابله با نشت نفت
‌پنجشنبه 17 فروردين 1396
وقتی کشتی نفتکشی در حال حرکت بر روی دریاها است، نشت نفت از آن می‌تواند باعث ریختن میلیون‌ها گالن نفت به اقیانوس‌ها شود. در این صورت، آلودگی سطح دریا اجتناب‌ناپذیر است و وارد شدن این آلودگی‌ها به‌وسیله‌ی امواج به ساحل، می‌تواند برای ساکنین اقیانوس‌ها و خط ساحلی ایجاد خطر کند.
کشف فسیلی ۳۰۵ میلیون ساله از عنکبوت‌های اولیه
‌سه شنبه 15 فروردين 1396
مجله علمی ایلیاد - گروهی از دانشمندان، فسیل ۳۰۵ میلیون ساله‌ای از عنکبوتیان یافته‌اند که رازهای بیشتری را درباره‌ی منشأ عنکبوت‌های امروزی، برملا می‌کند. نمونه‌ی یافته شده‌ی جدید، به افتخار پروفسور «مارتین براسیر» از دانشگاه آکسفورد که در سال ۲۰۱۴ درگذشت، «ادمونارچنه براسیر» نامیده شده است.
یوگا به نبرد با افسردگی کمک می‌کند
‌سه شنبه 15 فروردين 1396
مجله علمی ایلیاد - تحقیقی جدید، نشان داده که شرکت در کلاس‌های یوگا و حرکات تنفسی عمیق به‌مدت دوبار در هفته، به همراه تمرین در منزل، به کاهش عوارض افسردگی کمک می‌کند. همچنین در چند تحقیق دیگر، گفته شده که یوگا می‌تواند برای درمان مشکلات روانی مانند اضطراب، افسردگی، استرس، عصبانیت، خشونت و ضعف مفید باشد. این تحقیقات، دلایلی ارائه می‌دهند که نشان می‌دهد، یوگا می‌تواند به‌عنوان جایگزین یا مکمل داروهای ضد افسردگی استفاده شود.
گرمایش طولانی مدت جهانی به محرک‌های خارجی وابسته است
‌سه شنبه 15 فروردين 1396
مجله علمی ایلیاد - تحقیقات جدید توسط ناسا و دانشگاه دوک، شواهد جدیدی بدست داده است مبنی بر این‌که، سیکل طبیعی آب و هوا به تنهایی برای توضیح گرمایش هوای جهانی در قرن اخیر، کافی نیست.
گرافن، راهی برای مصرف کمتر خودروها
‌سه شنبه 15 فروردين 1396
محققین توانسته‌اند، با استفاده از دی‌اکسید تیتانیوم استرانسیوم و گرافن، ماده‌ای تولید کنند که می‌تواند گرمای موتور خودرو را به برق تبدیل کند، تا بدین طریق مصرف سوخت خودرو کاهش یابد. این روش، می‌تواند در صنعت هوا فضا، ساخت و ساز و دیگر زمینه‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
یافتن حیات فرازمینی با آزمایش ساده‌ی شیمی
دوشنبه 14 فروردين 1396
اگر به هنگام فرود آمدن کاوشگری در سیاره‌ای دیگر به‌منظور انجام عملیات رباتیک، آن کاوشگر می‌توانست از سطح سیاره نمونه‌برداری کند و نمونه‌ها را در داخل یک دستگاه تحلیل‌گر شیمیایی قرار دهد و سپس، نتیجه‌ی مثبت یا منفی را دال بر وجود یا عدم وجود حیات فرازمینی نشان دهد، عالی نمی‌شد؟
ارتباط انقراض‌های پیش از تاریخ، با انقراض امروزی
دوشنبه 14 فروردين 1396
تحقیقات جدید در دانشگاه ییل، از داده‌های مربوط به انقراض نسل‌های پیش از تاریخ استفاده کرده است، تا درباره‌ی اتفاقات رخ داده برای اکوسیستم‌هایی که گونه‌های مختلف آن منقرض شده‌اند، نتایج واقعی و با ارزشی را ارائه دهد.
گونه‌هایی جدید! قورباغه‌ی کوچک و پشه‌ی قارچی!
دوشنبه 14 فروردين 1396
وجه اشتراک «دیوید اتنبروگ»، طبیعت‌شناس و راوی تلویزیونی بریتانیایی و بنیان‌گذار فنلاندی یک گروه موسیقی سمفونیک متال چیست؟ هر دوی آن‌ها الهام‌بخش نام دو گونه‌ی جدید جانوری هستند.
روشی جدید برای کاهش خطر مرگ در بیماران سرطانی
دوشنبه 14 فروردين 1396
نتایج تحقیقی جدید، حاکی از آن است که پرتودرمانی دوبار در روز، همراه با شیمی درمانی در بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن، می‌تواند باعث کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان شود. در این تحقیق که به رهبری «کلر پتی» از مرکز سرطان گوستاو روسی در فرانسه انجام شد، بیمارانی که به سرطان دهان، گلو یا حنجره مبتلا بوده و سرطان به بافت‌های اطرافش هم سرایت کرده بود، مورد بررسی قرار گرفتند.
منظره‌ای جدید رو به کیهان با تلسکوپ فضایی جیمز وِب
دوشنبه 14 فروردين 1396
پس از اقدام پیشگامانه‌‌ی کشف منظومه‌ی Trappist-1، به نظر می‌رسد که اشتهای ما برای شناخت رمز و رازهای کیهان سیری ناپذیر شده است و شاید یکی از تلسکوپ‌های نوین بتواند، تا حد زیادی ما را در این راه دل‌گرم کند.
تحریک مغز، نیشتری برای بهبود حافظه
دوشنبه 14 فروردين 1396
محققان دانشگاه نورس‌وسترن، نشان دادند که تحریک خارجی مغز، بیشتر از این‌که شبیه به چکش باشد، می‌تواند همچون چاقوی کوچک جراحی، برای بهبود نقطه‌ای خاص از «حافظه‌‌ی دقیق»، مفید باشد.
هابل کهکشان جالب توجهی را به نمایش گذاشت
شنبه 12 فروردين 1396
این عکس از تلسکوپ فضایی هابل، کهکشان جالب توجه UGC12591 را به نمایش می‌گذارد. کهکشان UGC12591 از نظر طبقه‌بندی، مابین کهکشان‌های عدسی‌شکل و مارپیچی قرار می‌گیرد.
ظاهر و بوی خوب، معیارهای مهم برای انتخاب جفت در حشرات!
شنبه 12 فروردين 1396
تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد ظاهر خوب و بوی مطبوع در حشرات، فاکتورهای مؤثری برای انتخاب جفت است. شاید این موضوع بتواند دلیل ترجیح دادن جفت هم نوع، بر دیگر حشرات گونه را، در عین فریبنده بودن ظاهر گونه‌‌های دیگر توضیح دهد.
کشف بانوی ایرانی؛ ارتباط بیماری پارکینسون با باکتری روده
شنبه 12 فروردين 1396
محققان دلیل جدیدی برای نسبت دادن علائم بیماری پارکینسون، به نوعی باکتری زنده در روده‌ی انسان پیدا کرده‌اند. چنین اکتشافاتى به علم پزشکی کمک می‌کند، تا از تغییرات موجود در باکتری روده، نه تنها برای تشخیص سریع اختلال‌های تضعیف کننده بهره ببرند، بلکه شیوه‌های درمانی هدفمند بهتری را نیز پدید آورند.
صفحه‌ی شطرنج عجیبی که از فضا قابل مشاهده است!
شنبه 12 فروردين 1396
برای فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی، هر نگاهی از پنجره به بیرون، می‌تواند الهام‌بخش ترس و تعجب باشد. اخیراً یک فضاپیما با صحنه‌ی ویژه‌ای مواجه شده است.
جادوی کامپیوتر DNA
شنبه 12 فروردين 1396
برای اولین بار، دانشمندان موفق به طراحی یک «کامپیوترِ DNA جادویی» شده‌اند که از تمام سیستم‌های موجود سبقت گرفته است.
تاثیر ویتامین ب در بهبود علائم اسکیزوفرنی
شنبه 12 فروردين 1396
محققان دریافتند که مکمل‌های ویتامین B، می‌توانند در کاهش علائم اسکیزوفرنی نقش مؤثری ایفا کنند. این نشانه‌های بهبود، روی یک درصد از جمعیت افراد، بیشتر از درمان‌های استاندارد تأثیرگذار است. گفته می‌شود که بیماران اسکیزوفرنی، می‌توانند با دوز‌های زیاد ویتامین ب، مثل B6، B8 و B12 تحت درمان قرار بگیرند.
سیستم‌های تشخیص چهره، بالا رفتن سن را تشخیص می‌دهند؟
شنبه 12 فروردين 1396
بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً صورت گرفته، تقریباً از هر دو فرد بزرگسال، یک نفر در پایگاه داده‌های تشخیص چهره، ثبت‌نام کرده است. اخیراً مطالعه‌ای جدید در خصوص اینکه آیا تکنولوژی می‌تواند بالا رفتن سن در چهره را تشخیص بدهد یا خیر، انجام گرفته است.
ساخت دقیق‌ترین نقشه‌ی توزیع ماده‌ی تاریک در جهان
شنبه 12 فروردين 1396
محققان دانشگاه ییل، یکی از دقیق‌ترین نقشه‌های ماده‌ی تاریک را خلق کرده‌اند که به ما کمک می‌کند، اسرار کیهان را بشناسیم. ما هنگام مشاهده‌ی کیهان، تقریباً کور هستیم! بر اساس یافته‌های دقیق، ۲۷ درصد جهان ماده‌ی تاریک، ۶۸ درصد آن انرژی تاریک و حدود ۵ درصد آن ماده‌ی معمولی است. از این ۵ درصد نیز تا کنون مقدار کمی را دیده‌ایم. اما همه‌ی چیزی که می‌توانیم ببینیم، همان ۵ درصد است و بقیه‌ی ۹۵ درصد باقیمانده، از دید ما پنهان است.
راز برنج؛ کدام برنج مغذی‌تر است؟
شنبه 12 فروردين 1396
اگرچه برنج دارای نشاسته و سرشار از کربوهیدرات است، بخش عمده‌ی غذای هر خانوار در جهان و مخصوصاً کشورهای آسیایی را تشکیل می‌دهد. اگرچه اثرات منفی برنج بیش از مزایای آن مورد تأکید قرار گرفته است، برنج چیزی است که بسیاری نمی‌توانند از آن بگذرند. انواع مختلفی از برنج برای انتخاب وجود دارد که هر یک، مزایای خود را دارند، چه برنج سفید، چه قهوه‌ای، سیاه، وحشی یا یاسمین؛ این دقیقاً جایی است که ویژگی‌های خوب برنج نشان داده می‌شود. بر اساس گزارشی از CNN، مزایای برنج در انواع مختلف آن مشخص می‌شود.
خویشاوندی ساکنان شرق آسیا و انسان‌های عصر سنگی
شنبه 12 فروردين 1396
محققی به نام «آندرئا مانیکا» می‌گوید: «از دیدگاه ژنتیکی، جمعیت ساکن شمال شرقی آسیا در طی هشت هزار سال، دست‌خوش تغییرات بسیار اندکی شده است. غاری معروف به «دروازه‌ی دیوید» بقایای شکارچیان عصر سنگی را در خود جای داده و شواهدی از تولید پارچه را در خود دارد.»
گوشت قرمز و مرغ، عامل دیابت
شنبه 12 فروردين 1396
مصرف محصولات دامی، مثل گوشت قرمز و مرغ، خطر ابتلا به دیابت را به طرز چشم‌گیری بالا می‌برد. نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، کسانی که میزان بیشتری چربی‌های اشباع‌شده و حیوانی استفاده می‌کنند، دوبرابر بیشتر از کسانی که کمتر از این مواد استفاده می‌کنند، در معرض ابتلا به دیابت نوع دو هستند.
کشف راهی برای دیرتر پیر شدن انسان‌ها
‌چهارشنبه 9 فروردين 1396
گروهی از زیست‌شناسان کلینیک Mayo ثابت کردند، نوعی سلول‌ که با بالا رفتن سن تقسیم شده و تجمع می‌یابند را یافته‌اند که تأثیرات منفی بر روی سلامتی دارند و در موش‌های معمولی باعث کوتاه‌تر شدن طول عمر تا ۳۵ درصد می‌شود. این سلول‌ها «سنه‌سنس» نام دارند.
غذاهای اصلاح شده‌ی ژنتیکی؛ خوب یا بد؟
‌چهارشنبه 9 فروردين 1396
از هزاران سال پیش، کشاورزان کیفیت محصولاتشان را با پیوند زدن گیاهانی که ویژگی‌های خوبی دارند، بهبود بخشیده‌اند. آن‌ها گرده‌ی گیاهی را گرفته و به گیاهان دیگر اضافه می‌کنند تا نوعی بهینه با ویژگی‌هایی که می‌خواهند تولید کنند. با این حال، فرآیند پیوند زدن گیاهان آهسته و غیرقابل اعتماد است.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 166 167
مشاوره رایگان تحصیلی
کتاب های فیزیک دبیرستان دهه هفتاد (2 پاسخ)
گردش زمین به دور خورشید (16 پاسخ)
پیشنهاد خرید کتاب از نمایشگاه کتاب سال 96 (1 پاسخ)
مواد عايق امواج مغناطيسي (11 پاسخ)
چرخش زمین (16 پاسخ)
برگزاري اولين كارگاه كاربرد پرتوها در صنعت دانشگاه شاهرود (0 پاسخ)
تعدادی از کاربردهای فناوری های هسته ای (0 پاسخ)
پیش نیاز mcnp و مونت کارلو (1 پاسخ)
هواپیما در میدان مغناطیسی (2 پاسخ)
تولید مایعی که قانون نیوتن را نقض می‌کند! (8 پاسخ)
فرایند هم فشار بر عکس فرایند هم دما است؟! (12 پاسخ)
جسم دوار (22 پاسخ)
اندازه گیری جرم و بار الکترون بدون نسبیت؟ (2 پاسخ)
جاذبه زمین (6 پاسخ)
برخورد كشسان (55 پاسخ)
ضرایب کولبش گوردن (1 پاسخ)
ترمودینامیک-فرایند هم حجم (2 پاسخ)
آیا مغزهای بزرگ باهوش ترند؟ (1 پاسخ)
کشف شگفت‌انگیز نحوه حفظ خاطره در مغز (0 پاسخ)
ایستگاه تفکر (130 پاسخ)
فوق لیسانس فیزیک با لیسانس غیرفیزیک میشناسین؟ (0 پاسخ)
سوال در مورد نمودار چرخه گاز کامل (1 پاسخ)
ساخت سرعت سنج حقيقي (22 پاسخ)
تلسکوپ تک عدسی با روزنه (0 پاسخ)
منظور از جذر همون رادیکاله؟ (2 پاسخ)
درخواست course ها و کتاب های اموزشی راجع به لیزر و فوتونیک (1 پاسخ)
شبیه سازی در نرم افزار zemax (1 پاسخ)
لطفا کارکرد این مدار رو بگید (1 پاسخ)
کتاب اصولی و کامل نسبیت عام و هندسه ریمانی (3 پاسخ)
کشف پنج ذره تازه تشکیل دهنده اتم در سرن (0 پاسخ)
عکسی دروغین؟! (12 پاسخ)
قانون سوم نیوتن (34 پاسخ)
در لحظه ی تحویل سال، چه اتفاق نجومی رخ می دهد؟ (1 پاسخ)
حرکت بردار شار مغناطیسی در هسته فرومغناطیس (1 پاسخ)
اصل عدم قطعیت هایزنبرگ (28 پاسخ)
نقطه ی بحرانی (7 پاسخ)
PI-DAY (28 پاسخ)
فرمول اصطکاک در هوا، مثلا اصطکاک میان بدنه هواپیما و هوا (2 پاسخ)
وقایع نجومی سال 96 (2 پاسخ)
درهم تنیدگی ساعت های کوانتومی از طریق گرانش (0 پاسخ)
ليزر (9 پاسخ)
پارادوکس تئوری اطلاعات با ژنتیک (12 پاسخ)
آيا سفر به ماه بزرگترین دروغ تاریخ است ؟ (242 پاسخ)
سرعت تله پورت (12 پاسخ)
مقادیر "مجاز" انرژی یعنی چی؟ (4 پاسخ)
شبیه ساز زیمکس (0 پاسخ)
معرفی کتابی در رابطه با تانسورها (4 پاسخ)
همگنی و همسانگردی فضا (9 پاسخ)
کهکشان ها در کجای جهان قرار دارن ؟ (8 پاسخ)
مزیت مکانیکی (0 پاسخ)
سازمان بهداشت جهانی فهرست ۱۲ باکتری خطرناک را منتشر کرد (2 پاسخ)
نوشتن روی شیشه (5 پاسخ)
ارتباط خواب فضانوردان و کارمندان روی زمین
در جهان کوانتومی ماهیت مفهومی مبهم است
دشواری رفتاری برای ورزش‌کردن افراد چاق
ارتباط کم‌خوابی و هوشیاری
چرا مردم زبان خود را تغییر می‌دهند؟
دست‌یابی به اساس تکامل