مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

ربات‌های حشره‌ای در مسابقات رباتیکجهانی شرکت خواهند کرد.
‌پنجشنبه 25 مرداد 1397
نماینده‌ی آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته‌ی دفاعی یا به اختصار «DARPA» می‌گوید: «تصور کنید که در مسابقات المپیک، ربات‌های خیلی کوچک به جای انسان‌ها به رقابت بپردازند.»
چرا اورانوس محوری شیب‌دار دارد؟
‌پنجشنبه 25 مرداد 1397
براساس مطالعه‌ی دانشمندان دانشگاه دورهام، اورانوس جوان با پیش‌سیاره‌ای دو برابر اندازه‌ی زمین برخورد کرد و این برخورد باعث شد این غول یخی شیب‌دار شود.
تاثیر هرم بزرگ جیزا در مواجهه با امواج الکترومغناطیس
‌پنجشنبه 25 مرداد 1397
گروهی از محققین با توجه به فیزیک هرم بزرگ جیزا کشف کردند که شکل هرمی این بنا کاملاً ایده‌آل برای متمرکز کردن امواج مشخصی از طیف الکترومغناطیس است. این روشِ تئوری هیچ دیدگاه جدیدی در مورد مقبره‌های مصر ایجاد نمی‌کند، اما ممکن است منجر به ایجاد تحولی در فناوری نانوتکنولوژی شود.
عاملی اقیانوسی در ذوب شدن یخچال‌های طبیعی
‌چهارشنبه 24 مرداد 1397
مطالعه‌ی جدیدی که توسط گروهی بین‌المللی از محققان با استفاده از شیمی رسوبات اقیانوس انجام شده، تصویر بزرگتری از تغییر جریان‌های اقیانوس اطلس به دلیل تغییرات آب و هوایی سریع در گذشته را نشان می‌دهد.
کشف نوع تازه‌ای از سلول ریوی
‌چهارشنبه 24 مرداد 1397
دو گروه از محققان نوع تازه و نادری از سلول ریوی را کشف کرده‌اند. این سلول‌ها که تنها ۱ درصد از تمامی سلول‌های موجود در ریه را تشکیل می‌دهند، مقدار زیادی از پروتئینی را که مسئول بروز «فیبروز کیسه‌ای» است را بیان می‌کند.
بارش‌شهابیِ ویژه‌ی جشن تولدتان را سفارش دهید!
‌چهارشنبه 24 مرداد 1397
اگر می‌خواهید بارشی شهابی را تماشا کنید، باید یک شب تا صبح بیدار بمانید، از شهر دور شوید، سرمای بیابان یا کوهستان را تحمل کنید و ساعت‌ها منتظر عبور شهاب‌های آسمانی بمانید.
نگاه هابل به اعماق کیهان با کمک عدسی گرانشی
‌سه شنبه 23 مرداد 1397
تصویر جدید تلسکوپ هابل تاثیرات عظیم جاذبه، به ویژه تاثیر عدسی گرانشی را که نتیجه‌ی وجود «SDSS J1152+3313» است، به تصویر می‌کشد.
پایان انتظار طولانی برای انرژی فیوژن
‌سه شنبه 23 مرداد 1397
انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و باد، توجیهی برای سهم رو به رشد انرژی الکتریکی در جهان هستند.
نابینایی برای این ربات چیتا مشکلی نیست.
‌سه شنبه 23 مرداد 1397
مدل ۳ ربات چیتا می‌تواند در عین کوری، از بالای میزها جهیده و از موانع عبور کند؛ این قایلبت به هیچ وجه ترسناک نیست.
اکسیر ضدپیری در دست دانشمند ایرانی
دوشنبه 22 مرداد 1397
بنیانگذار موسسه‌ی فناوری نانوی استرالیا آسیا، پرفسور «مارسل مظفری»، با هدف آموزش، استفاده از تجربیات، مشاوره در زمینه‌ی دارو، بهداشت و سلامت، زیبایی، تغذیه، دام و تولیدات اقدام به راه‌اندازی موسسه‌ی خود و فعالیت‌هایی در زمینه‌های فوق کرده است.
ستاره‌شناسان اولین فوران انبوه ستاره‌ای را ثبت کردند.
دوشنبه 22 مرداد 1397
برای اولین بار اخترشناسان توانستند فوران ستاره‌ای معروف به «تاج» را در ستاره‌ای به‌جز خورشید مشاهده کنند. پیش‌تر چنین پدیده‌ای از ذرات پلاسما رصد شده بود که به شکل نواری منحنی متشکل از شعله‌ای گداخته از سطح خورشید جدا می‌شد.
چگونه می‌توان گیاهخوار شد؟
دوشنبه 22 مرداد 1397
بسیاری از انسان‌ها در تلاش هستند تا با روش‌های مختلفی وزن خود را کاهش دهند و به سطح بالایی از سلامت برسند.
بخشی از پیشرفت تحصیلی فرزاندان‌تان ژنتیکی است!
یکشنبه 21 مرداد 1397
گروهی چند ملیتی به رهبری پژوهشگران در دانشگاه وریج آمستردام، دانشگاه کوئینزلند و دانشگاه کالیفرنیا جنوبی در لس آنجلس، تجزیه و تحلیلی جامع در مورد ارتباط بین سطح تحصیلات و ژنتیک را در نمونه‌ای از حدود ۱.۱ میلیون نفر انجام داده‌اند و ۱،۲۷۱ ژنوم مهم را شناسایی کرده‌اند.
حاشیه‌ی کهکشان‌ها دامی برای سیاهچاله‌ها
یکشنبه 21 مرداد 1397
مطالعه‌ی گروهی از دانشمندانRIT محل تازه‌ای برای بررسی برخوردهای میان سیاه‌چاله‌ها و امواج گرانشی یافته است.
سازمان جهانی بهداشت علیه مارها قطعنامه صادر کرد!
یکشنبه 21 مرداد 1397
سالانه در جهان حدود ۱۰۰هزار نفر بر اثر مارگزیدگی جان خود را از دست می‌دهند. این آمار، سازمان جهانی بهداشت را به تصویب قطعنامه‌ای برای مقابله با مارگزیدگی مجبور کرد تا آن‌را اولویتی برای سلامت جهانی در نظر بگیرند.
مارمولک پلنگی قادر است سلوهای مغزیِ جدید تولید کند!
شنبه 20 مرداد 1397
بسیاری از خزندگان و دوزیستان توانایی قابل‌توجهی در بازسازی بافت دارند، اما فقط نوع خاصی مارمولک قادر به رشد نورون‌های جدید هستند.
خوب بخوابید تا افسرده نشوید!
شنبه 20 مرداد 1397
دانشمندان در تحقیقات پیشین، همواره بر رابطه‌ی میان کمبود خواب و افزایش خطر افسردگی تاکید داشتند، ولی دانشمندان به تازگی مکانیسم عصبی‌ای را شناسایی کرده‌اند که مسئول این ارتباط است.
جستجوی حیات در سیارات فراخورشیدی
شنبه 20 مرداد 1397
آیا زمین تنها سیاره‌ی دارای حیات است؟ آیا امکان وجود حیات در سایر نقاط کیهان وجود دارد؟ آیا زمین تنها خانه‌ی ماست؟
برای پی بردن به شخصیت یک فرد به حرکات چشمش نگاه کنید.
‌پنجشنبه 18 مرداد 1397
وقتی که ارتباط بین انسان و ماشین را مد نظر قرار دهیم، قطعاً این موضوع که کامپیوترها بتوانند درک کنند چه نوع افرادی با آن‌ها در ارتباط هستند، بسیار مفید خواهد بود؛ چرا که این امر سبب می‌شود تا کامپیوترها پاسخ‌های خود را مطابق با آن‌ها ارائه کنند.
مشاهده‌ی خورشیدگرفتگی در سیاره‌ی اورانوس
‌پنجشنبه 18 مرداد 1397
زمین تنها سیاره‌ای نیست که خورشیدگرفتگی در آن رخ می‌دهد. این تصویر تلسکوپ هابل نشان می‌دهد که سایه‌ی یکی از قمرهای اورانوس بر روی این سیاره افتاده است.
پاسخ به ۲۲ سوالی که شاید ذهن شما را مشغول خود کند!
‌پنجشنبه 18 مرداد 1397
همه‌ی انسان‌ها در ذهن خود سوالاتی را در مورد جهان پیرامون خود دارند. برخی از این سوال‌ها عقیدتی، برخی اجتماعی، برخی فلسفی و برخی علمی هستند.
سال ۲۰۱۹ می‌توانید خودروی پرنده‌ی خود را بخرید!
‌چهارشنبه 17 مرداد 1397
اولین خودروی پرنده؟ بله، ما هم موافقیم. تصاویری که در بازی‌های ویدئویی یا کارتون‌ها دیده‌اید، در حال پیوستن به حقیقت است.
آلودگی بر رفتار حیوانات چه تاثیری می‌گذارد؟
‌چهارشنبه 17 مرداد 1397
دانشمندان دانشگاه پلیموت در حال توسعه‌ی آزمایش‌ها و استانداردهایی برای ارزیابی تاثیرات آلودگی بر رفتار حیوانات هستند.
TESS اسلحه‌ی جدید ناسا برای شکار سیاره‌های فراخورشیدی
‌چهارشنبه 17 مرداد 1397
ماهواره‌ی «بررسی سیاره‌ی فراخورشیدی گذرنده» موسوم به TESS جستجوی خود را برای یافتن سیاره‌هایی در منظومه‌های ستاره‌ای آغاز کرده است؛ این ستاره‌ها تقریباً ۳۰۰ سال نوری با ما فاصله دارند.
زندگی در مجاورت فضاهای سبز افسردگی را کاهش می‌دهد.
‌سه شنبه 16 مرداد 1397
در واقع طبیعت توانایی‌های شفابخشی قابل توجهی دارد. یافته‌های مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد که جمع کردن زباله‌ها و کاشتن چمن‌ها و درختان در مناطق خالی و بِلااستفاده می‌تواند باعث شادی مردم شده و علائم افسردگی را کاهش دهد.
نسل جدید باتری‌های جریانی با استفاده از فلز مایع
‌سه شنبه 16 مرداد 1397
مهندسان دانشگاه استنفورد با استفاده از مخلوطی فلزی که در دمای اتاق به صورت مایع باقی می‌ماند، نوع جدیدی از باتری جریانی ساختند.
شاید ما در مورد منشاء آتشفشان یلواستون اشتباه کرده باشیم.
‌سه شنبه 16 مرداد 1397
مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد که اَبَرآتشفشان پارک ملی یلواستون می‌تواند از به هم ساییده شدن صفحات تکتونیکی به وجود آمده باشد.
گلوکز، عاملی برای تقویت حافظه در زمان پیری
دوشنبه 15 مرداد 1397
طبق مطالعه‌ی جدیدی که در مجله‌ی Psychology and Aging منتشر شده است، دوز کوچکی از گلوکز می‌تواند حاقظه در افراد مسن‌تر را بهبود بخشد و باعث می‌شود بتوانند سخت‌تر کار کنند و در هنگام انجام وظایف دشوار، خلق و خوی خوشی داشته باشند.
تصویر زیبای هابل از همزاد کهکشان راه‌شیری
دوشنبه 15 مرداد 1397
تصویر جدید تلسکوپ هابل، تصویر زیبا و موشکافانه‌ای است از بخشی از کهکشان NGC6744 که یکی از شبیه‌ترین کهکشان‌های مارپیچی به کهکشان راه شیری است را نشان می‌دهد.
کودکان از چه سنی می‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند؟
دوشنبه 15 مرداد 1397
پیش از این ما تصور می‌کردیم که برنامه‌ریزی برای آینده مهارتی است که بسیاری از کودکان در سن چهار سالگی پیدا می‌کنند، اما اکنون به نظر می‌رسد که ما تا وقتی بزرگ نشویم، نمی‌توانیم چنین حافظه‌ای را برای انجام چنین کاری توسعه دهیم.
مصرف نیکوتین در دوران بارداری خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می‌دهد.
یکشنبه 14 مرداد 1397
تحقیقات جدید انجام شده بر روی حیوانات نشان می‌دهند که استعمال هر نوع نیکوتینی در دوران بارداری و یا در هنگام پرستاری از کودکان، ممکن است خطر ابتلای نوزاد به سندرم مرگ ناگهانی را افزایش دهد.
اخترشناسان سیاراتی را در خارج از کهکشان راه‌شیری یافته‌اند.
یکشنبه 14 مرداد 1397
اخترشناسان ادعا می‌‌کنند که با استفاده از روش میکرولنزینگ، توانسته‌اند تعداد زیادی سیاره را در خارج از کهکشان راه‌شیری شناسایی کنند
پیرترین جانور زنده‌ی جهان از خواب زمستانی بیدار شد!
یکشنبه 14 مرداد 1397
نمونه‌هایی از لایه‌های رسوبی یخچال‌های دائمی زمین، با قدمت ۴۲،۰۰۰ ساله برای شناسایی موجوداتی ریز، حفاری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
اندازه‌گیری درد از روی رنگ خون
شنبه 13 مرداد 1397
محققان استرالیایی موفق شدند روشی را توسعه دهند که با استفاده از فناوری سنجش نور، وجود درد و میزان شدت درد را از روی رنگ خون فرد تشخیص دهند.
شناسایی طوفان گردوغبار کوچکی در مریخ
شنبه 13 مرداد 1397
تصویری جدید از دوربین استریوی باکیفیت «HRSC» تعبیه شده بر روی فضاپیمای مارس اکسپرس، طوفان گردوغبار محلی را در بخش یخی قطب شمال مریخ، نشان می‌دهد.
فیسبوک ماهواره‌ای را به فضا پرتاب خواهد کرد!
شنبه 13 مرداد 1397
پروژه‌ی مخفیانه‌ی اینترنتی فیسبوک، دیگر چندان هم مخفیانه نیست؛ بر طبق ایمیل‌های دریافت شده از کمیسیون مرکزی ارتباطات، این شبکه‌ی اجتماعی در حال راه‌اندازی اینترنت ماهواره محور، تحت عنوان «آتنا» است.
یک مهاجر کُرد ایرانی، برنده‌ی مدال فیلدز شد.
‌پنجشنبه 11 مرداد 1397
«کوچر بیرکار» دانشمند کُرد ایرانی دانشگاه کمبریج، برنده‌ی مدال جهانی فیلدز ریاضیات شد و جایزه‌اش را در کنگره‌ی بین‌المللی ریاضیدانان در ریودوژانیرو برزیل دریافت کرد.
منشاء هاله‌ی کهکشان راه‌شیری از کجاست؟
‌پنجشنبه 11 مرداد 1397
بر اساس مقاله‌ای تازه منتشر شده، هاله‌ای از ستارگانی که به دور کهکشان راه‌شیری می‌چرخند، می‌توانند شامل بخش‌هایی از کهکشان ما شود که در اثر برخورد فاجعه‌باری یا گذری از نزدیکی کهکشانی کوتوله و کوچکتر به اجبار بیرون پرتاب شده‌اند.
عصب‌شناسان، بیگ‌بنگ آلزایمر را کشف کردند.
‌پنجشنبه 11 مرداد 1397
گروهی از محققان دانشگاه مرکز پزشکی جنوب غربی تگزاس، دانشگاه دلور و دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، «بیگ بنگ» بیماری آلزایمر را کشف کردند!
چرا برخی از افراد به توهم توطئه دچار می‌شوند؟
‌پنجشنبه 11 مرداد 1397
بدبینی یا بینشی حقیقی و منتقدانه؟ شاید بتوان گفت هیچکدام! همه‌ی ما دوست، آشنا یا شخصی را در اقوام و اطرافیان خود داریم که در هر جمعی که می‌نشیند، سعی در افشاگری‌هایی جهانی دارد!
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 203 204
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
بیشترین دمای ممکن در هستی (3 پاسخ)
جفت شدگی اسپین - مدار (8 پاسخ)
تعداد کُره ها در کُره ای بزرگتر (6 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (3 پاسخ)
مسئله: سرعت بعد از برخورد (1 پاسخ)
تصاویر نجومی (1985 پاسخ)
ارشد فیزیک پیام نور (0 پاسخ)
جزوه ترمودینامیک مدرسان شریف (0 پاسخ)
آموزش Maple (74 پاسخ)
برای ثبت اختراع بین المللی چه راهی را باید پیمود؟ (0 پاسخ)
اختلاف منظر (2 پاسخ)
پرتاب نخستین ماهواره برای اندازه‌گیری باد به فضا (0 پاسخ)
مقاومت صفر و باتری (3 پاسخ)
بارِ القا شده در جسم (0 پاسخ)
زمین در چند سال آینده ممکن است شاهد گرمای غیرعادی باشد (0 پاسخ)
قرقره (7 پاسخ)
اثر افت سطح مقطع روی حرکت سیال (2 پاسخ)
آینده شغلی رشته فیزیک (1 پاسخ)
کاهش انرژی بار در مدار (0 پاسخ)
تحلیل ساختار عددی موجود در قضیه آخر فرما (0 پاسخ)
میدان در داخل رسانا (3 پاسخ)
سینماتیک سطح شیبدار (8 پاسخ)
رشته فیزیک در دانشگاه و انتخاب رشته کنکور (0 پاسخ)
یادگیری ریاضیات مورد نیاز در فیزیک (2 پاسخ)
به نظر شما انرژی از چه چیزی بوجود آمده است؟ (4 پاسخ)
سوالی در نسبیت خاص رزنیک (16 پاسخ)
کار و انرژی جنبشی (4 پاسخ)
توابع غربال گر اعداد در شناسایی و تولید اعداد اول (3 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (15 پاسخ)
فیزیک و بلاکچین (3 پاسخ)
سفید چاله ها (1 پاسخ)
تاثير ميدان هاي الکتريکي و مغناطيسي بر نور (29 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (17 پاسخ)
کولر آبی در مناطق شرجی (4 پاسخ)
چرا انرژی درونی گاز ایده آل فقط تابع دماست؟ (5 پاسخ)
مقالات ثبت اختراع و شرکت (9 پاسخ)
مرجع 0 تا 100 زبان C به همراه آموزش (13 پاسخ)
رابطه جوشیدن و فشار بخار (14 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (39 پاسخ)
تحلیل ابعادی توابع برداری (6 پاسخ)
یک سوال از انتقال حرارت (2 پاسخ)
خازن (1 پاسخ)
ترکیب نورها (1 پاسخ)
خازن (0 پاسخ)
ادامه زندگی سلولی هنریتا لکس دهه‌ها بعد از مرگش (0 پاسخ)
اجزاء تشکیل دهنده یک ستاره (1 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
بلند پروازی خودروی کمتر شناخته شده‌ی فرانسوی
پروتون‌ها بر روی خواص ستاره‌های نوترونی تاثیر می‌گذارند!
کشف لوحی ۱،۵۰۰ ساله متعلق به قوم مایا در گواتمالا
نوع تازه‌ای از نورون انسان به‌نام میوه‌ی گل رز کشف شد!
میراث تلسکوپ فضایی کپلر، آیا ما در کیهان تنها هستیم؟
خطر استفاده از فلزات سمی برای قلب
رصد سحابی کارینا، در طیف فروسرخ
چاپگری که با امواج صوتی چاپ می‌کند!
محققان اندام کوچک جدیدی در دستگاه ایمنی انسان شناسایی کردند!
دست‌ها را باید شست! در استفاده از شوینده‌های دست، بیشتر دقت کنید.
پیش‌بینی احتمال وقوع پس‌لرزه با کمک هوش‌مصنوعی گوگل
نزدیک و نزدیک‌تر، به شفق‌های قطبی زحل
کامپیوتر کوانتومی، دو نوع ماده‌ی عجیب را شبیه‌سازی می‌کند!
کشف شواهد وجود یخِ آب در مناطق قطبی ماه
تشخیص سرطان پروستات از نشانه‌های ‌ژنتیکی
چه عواملی در پیری مغز دخیل هستند؟
رگه‌های روشن ماه چگونه به‌وجود آمده‌اند؟
بمبی ساعتی در زیر قطب شمال کشف شد.
مغز چگونه در درک زمان، به مشکل بر می‌خورد؟
جهان‌های مملو از آب، می‌توانند قابل سکونت باشند.
شایعات در مورد مضرات برخی خوردنی‌ها، تا چه حد واقعیت دارد؟ علم پاسخ می‌دهد.
توضیح علم درباره‌ی عکس‌برداری از روح چیست؟
هابل چشم کیهانی حیرت‌انگیزی را به تصویر کشید.
تکنولوژی راه فرار دانش‌آموزان از مدرسه را می‌بندد!
کاربردهای دقیق‌ترین ساعت جهان
سیر تکامل هم‌زیستی انسان و پرندگان
با تانک رضوانی، به جنگ خیابان‌های شهری و جاده‌های آفرود بروید!
آیا رابطه‌ای بین ساعت بدن و اختلالات خلقی وجود دارد؟
مرداد ماه ۱۳۹۷ چهارمین ماه گرم ثبت شده‌ی زمین بود.
درخشش سحابی هلال، در جدیدترین تصویر از این سحابی