مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

پاکسازی پسماند آب با الکترودهای نانوسیمی باکتریایی
‌سه شنبه 3 مرداد 1396
محققان دانشگاه کرنل، چیپ جدید و الکترودهای تصفیه پسماند آب موثری را اختراع کردند. این الکترودهای نانوسیمی باکتریایی هستند. الکترودها از نانوفیبرهای کربنی ساخته شده‌اند. پس از آن که نانوسیم با پلیمری عایق به نام «PEDOT» آغشته شود، لایه‌ی الکتریکی فعال بر روی الکترودها شکل می‌گیرد.
نور؛ وسیله‌ای برای کنترل از راه دور
‌سه شنبه 3 مرداد 1396
مکانیزم‌های چسبنده در دنیای طبیعی که توسط مارمولک و دیگر حیوانات به هنگام وارونه راه رفتن روی سقف به‌کار برده می‌شود، مزایای بسیاری دارد؛ همیشه بدون استفاده از چسب، چسبنده‌های قدرتمندی هستند و از خود پسماند به‌جا نمی‌گذارند.
چشم‌انداز خیره‌کننده و جدید از سحابی خرچنگ
‌سه شنبه 3 مرداد 1396
سحابی خرچنگ که به نام‌های «Messier1»، «NGC1952» و «TaurusA» نیز شناخته می‌شود، در نتیجه‌ی انفجار ابرنواختری درخشان که توسط چینی‌ها، ژاپنی‌ها و منجمین بومی آمریکا مشاهده شده بود، ایجاد شده است.
شناسایی پروتئین مسئول فساد بافت کبد
‌سه شنبه 3 مرداد 1396
گروهی بین‌المللی از دانشمندان، پروتئینی که مدت زیادی به‌دنبال آن بودند را یافتند. این پروتئین می‌تواند باعث فساد و زخم کبد شود. با این کشف، دانشمندان به یافتن راه جدیدی برای درمان این آسیب کبدی خواهند رسید.
اجتناب‌ از تماس چشمی در بیماران مبتلا به اوتیسم
دوشنبه 2 مرداد 1396
اگر شخصی را می‌شناسید که از اوتیسم رنج می‌برد، احتمالاً متوجه شده‌اید که به ندرت به چشم افراد نگاه می‌کند. تحقیقات جدید پرده از دلایل آن برداشته است. دکتر «نوشین حاجی‌خانی»، محقق و نویسنده گفت: «بر خلاف آنچه تصور می‌شد، عدم علاقه میان فردی در افراد مبتلا به اوتیسم به بی‌تفاوتی مربوط نمی‌شود.
آموزش و نقش آن در تغییر عملکرد مغز
دوشنبه 2 مرداد 1396
آموزشِ رفتاری باعث تغییر رویکرد تسهیل پردازش اطلاعات در مغز انسان می‌شود؛ این مطالعه به رهبری «سیراواج ایتیپوریپات» در دانشگاه کالیفرنیا سان‌دیگو انجام شده در تاریخ ۲۷ ژوئن در مجله‌ی PLOS Biology منتشر شده است.
افشاگری چاندرا از انفجاری عظیم
دوشنبه 2 مرداد 1396
رصدخانه‌ی اشعه‌ی‌ی ایکس چاندرای ناسا درخششی مرموز از اشعه‌یهای ایکس در داده‌های میدان ژرف جنوبی چاندرا کشف کرد. منبع این اشعه‌ی‌ی مرموز ایکس طی چند ساعت، پیش از ناپدید شدن به طرز فوق‌العاده‌ای در حدود یک روز، هزار برابر روشن‌تر شد.
یک گام تا انتقال بی‌سیم برق
دوشنبه 2 مرداد 1396
محققان دانشگاه استنفورد روشی علمی برای انتقال بی‌سیم برق را کشف کرده‌اند که دیدگاه «نیکولا تسلا» از شبکه‌ی برق بی‌سیم را به واقعیت مبدل خواهد کرد. بکارگیری این روش به معنای هزینه‌ی پایین‌تر و راحتی بیشتر برای وسایل الکترونیک است.
تداوم عصرحجریِ ژن‌ها
دوشنبه 2 مرداد 1396
تازه‌ترین آنالیز DNA موجود در هسته‌ی سلول‌های مربوط به انسان‌های عصر باستان حاکی از این امر است که بسیاری از افراد بومی که امروزه در جنوب آلاسکا و ساحل بریتیش‌کلمبیا زندگی می‌کنند از نوادگان انسان‌های اولیه‌ای هستند که ده‌هزار سال پیش در اوایل عصر هولوسن، شمال‌غربی آمریکای شمالی را برای سکونت انتخاب کرده بودند.
صخره‌ی مصنوعی مرجانی، محافظی برای گونه‌های زیستی
دوشنبه 2 مرداد 1396
محققان دانشگاه پورتسموث در بریتانیا امیدوارند که صخره‌ی مصنوعی مرجانی بتواند از گونه‌های زیستی در برابر اثرات نامطلوب گرم شدن کره‌ی زمین، از جمله بالا رفتن دمای اقیانوس و اسیدی شدن اقیانوس، محافظت کند.
از جو اورانوس بدانید ...
دوشنبه 2 مرداد 1396
میدان مغناطیسی زمین تقریباً با محور گردش خود در یک راستا است و همین باعث می‌شود مگنتوسفر زمین همچون فرفره‌ای همراه با چرخش زمین بگردد.
استراتژی فیسبوک برای حذف صفحات مستهجن
دوشنبه 2 مرداد 1396
فیسبوک از تکنولوژی تطابق تصاویر به‌عنوان بخشی از ابزاری برای جلوگیری از گسترش صفحات مستهجن حاوی عکس‌های بدون اجازه‌ی افراد، استفاده می‌کند.
اهمیت صبحانه خوردن در جلوگیری از اضافه وزن
شنبه 31 تير 1396
آیا شما قربانی سرپایی غذاخوردن در آخر شب‌ها هستید؟ با بی‌فکری به چیپس‌ها نگاه می‌کنید و به سمت بستنی حمله‌ور می‌شوید؟ تحقیقات انجام‌ شده در دانشگاه هاروارد و دانشگاه بهداشت و علوم اورگان نشان می‌دهد که ساعت طبیعی بدن ما که به ریتم روزانه هم شناخته شده است، برای اینکه سر شب به غذاهای شیرین، شور و نشاسته برسد، روی ما برنامه‌ریزی می‌کند.
اکنون حرف از سیاره‌ی دهم است!
شنبه 31 تير 1396
دانشمندان خبر از احتمال وجود جِرم سیاره‌ مانندی در قسمت‌های بسیار سرد منظومه‌ی شمسی و دورتر از پلوتو می‌دهند. دانشمندانی از آزمایشگاه اقمار و سیاره‌های دانشگاه آریزونا «LPL» می‌گویند، جرمی دیده نشده با وزنی بین وزن زمین و مریخ ممکن است در کمربند کوپر پنهان شده باشد.
اهمیت کیفیت محل زندگی بر سلامتی انسان
شنبه 31 تير 1396
چه کارهایی برای اطمینان حاصل کردن از این مسئله می‌توان انجام داد که شرایط زندگی در شهرها، سالم و بی خطر است؟ شهرها کلید سلامتی‌ هستند. ما می‌دانیم که طراحی شهرها و ترکیبات آنها بر انواع شکل‌های سلامتی و تندرستی تاثیر می‌گذارد.
سهم درختان در آلوده کردن هوا!
شنبه 31 تير 1396
معمولاً درختان برای تمیزتر، سالم‌تر سرسبزتر کردن شهرها کاشته می‌شوند. در صورت بروز گرمای شدید، درختان موجود در شهرها سطح آلودگی هوا را افزایش می‌دهند.
نور چرا و چگونه بر خواب تاثیر می‌گذارد؟
‌پنجشنبه 29 تير 1396
در بسیاری از مطالعات، اثرات نور بر ریتم‌های شبانه‌روزی گیاهان، حیوانات و حتی انسان‌ها بررسی شده است. اما در مطالعات، اندکی اثرات مستقیم نور بر خواب تجزیه و تحلیل شده است. محققان در مؤسسه‌ی فناوری کالیفرنیا عزم خود را برای بررسی نحوه‌ی تاثیرگذاری مستقیم نور بر خواب جزم کرده‌اند.
مبارزه‌ی روغن زیتون با فراموشی
‌پنجشنبه 29 تير 1396
محققانی از دانشگاه تمپل و دانشگاه ساپینزای رم در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله‌ی Annals of Clinical and Translational Neurology منتشر شده است نشان داده‌اند که مصرف روزانه‌ی روغن زیتون که جزئی اصلی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای را تشکیل می‌دهد از توانایی یادگیری و حافظه محافظت کرده و از شکل‌گیری پلاک‌های آمیلوئید بتا و کلافه‌های نوروفیبریلاری در مغز که نشانه‌های بیماری آلزامیر هستند جلوگیری می‌کند.
ستاره‌ی گم شده‌ی نمسیس، خواهر دوقلوی خورشید!
‌پنجشنبه 29 تير 1396
یافته‌های جدید حاکی از آن است که احتمالا خورشید ما زمانی دارای یک همزاد بوده. در حقیقت تمامی ستارگان به‌صورت دوقلو متولد می‌شوند!
رونمایی از ربات آهنگ‌ساز و نوازنده
‌پنجشنبه 29 تير 1396
ربات «ماریمبا» در آزمایشگاهی در موسسه‌ی فناوری جورجیا با چهار بازو و هشت انگشت رباتیک، موسیقی خاص خودش را می‌نویسد و می‌نوازد. قطعات موسیقی با استفاده از هوش‌مصنوعی و یادگیری عمیق تولید می‌شوند.
درک مکانیک کوانتوم با آزمایشی ساده
‌چهارشنبه 28 تير 1396
در حالی که تئوری‌های متعددی از مکانیک کوانتوم دارای مقبولیت جهانی نیستند، مکانیک کوانتوم بخش پیچیده و قدرتمندی از فیزیک محسوب می‌شود و کسی به سادگی نمی‌تواند آن را درک کند. مکانیک کوانتوم؛ بخش مهمی از فیزیک است که بسیار گیج‌کننده و درک ناشدنی است.
سریع‌تر شدن بالا آمدن آب دریاها
‌چهارشنبه 28 تير 1396
وحشتناک است. حداقل در سه مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده، دانشمندان تأیید کرده‌اند که آب دریا در حال بالا آمدن است و سرعت بالا آمدن آب دریا با گذشت زمان بیشتر می‌شود؛ مسئله‌ی تکان دهنده برای جوامع ساحلی این است که اکنون باید خود را برای آینده‌ای مشکل‌ساز آماده کنند.
بازنویسی شجره‌نامه‌ی فیل
‌چهارشنبه 28 تير 1396
براساس یکی از تحقیقات جدید منتشر شده در مجله‌ی eLife، گونه‌ای از فیل غول‌پیکر که صدهزار تا یک میلیون سال پیش زیست می‌کرد و به فیل عاج‌مستقیم معروف است، نزدیکی بسیار زیادی به فیل جنگل‌های آفریقا یعنی «لوکسودونتا سیکلوتیس» دارد؛ ارتباطی که نزدیک‌تر از ارتباط فیل جنگلی با نزدیک‌ترین خویشاوندش یعنی فیل ساواناى آفریقا به‌نام «لوکسودونتا آفریقانا» است.
با سرعتی ۵ برابر سرعت نور آشنا شوید.
‌چهارشنبه 28 تير 1396
به یک شعبده‌بازی استادانه خوش آمدید! پرتو انرژی که از کهکشان M87 مانند خلال دندان خارج شده، شعبده‌ی نهایی است؛ به نظر می‌رسد که این پرتو دارای سرعتی بیشتر از سرعت نور است.
کشف دو شکل کم دما از آب مایع
‌سه شنبه 27 تير 1396
فیزیکدانان دانشگاه استکهلم دو شکل کم دما از آب مایع را با تفاوت‌های بزرگی در ساختار و چگالی کشف کردند. وقتی به یخ فکر می‌کنیم، اغلب منظورمان فاز بلوری و منظمd است که از قالب یخ جدا می‌کنید، اما رایج‌ترین شکل یخ «آمورف» است که کشف شده و دو شکل از یخ آمورف با چگالی بالا و پایین موجود است.
درک جدیدی از جاذبه و دافعه‌ی یک نیروی قوی
‌سه شنبه 27 تير 1396
فیزیک‌دانان برزیلی رصد‌های قابل نوجهی داشتند که درک ما را از پدیده‌ی غیرمعمولی که «نیروی جسم سیاه» نامیده می‌شود، افزایش می‌دهد. این تحقیقات جدید می‌تواند به بهبود مدل‌های ما در مورد چگونگی تشکیل ستاره‌ها و سیارات کمک کند.
ویروس آنفلوانزا نیز می‌تواند مفید باشد!
‌سه شنبه 27 تير 1396
دانشمندان در مؤسسه‌ی تحقیقاتی اسکریپس دریافتند که عامل ویروس آنفلوانزا می‌تواند منافعی برای بدن داشته باشد. محققان در مطالعات جدید خود نشان دادند که در مواردی نادر، ویروس آنفلوانزا می‌تواند به کمک جهش‌های دیگر در اثر پدیده‌ای به نام «رو ایستایى»، اثرات جهشی را به وسیله‌ی جهش دیگری مهار کند.
کشف قدیمی‌ترین و بزرگترین هیروگلیف در مصر
‌سه شنبه 27 تير 1396
گروهی از باستان‌شناسان بلژیکی، آمریکایی و مصری کتیبه‌های ناشناخته‌ای شامل هیروگلیف‌های مصری را در سایت باستان‌شناسی الخاوی نزدیک به شهر باستانی الکاب کشف کردند که قدمت آن‌ها به ۵،۲۰۰ سال می‌رسد.
فواید حفظ و نگهداری پانداها
دوشنبه 26 تير 1396
براساس تحقیقات جدید، حفاظت از پانداها برای انواعی از گیاهان و حیوانات مفید است. تجزیه و تحلیل پروژه‌های احیای زیستگاه در چین نشان می‌دهد که تلاش‌ها در راستای حفاظت از پانداها، فواید اکولوژیکی کثیری را به ارمغان می‌آورد که از جمله آنها می‌توان به افزایش تنوع زیستی اشاره کرد.
به این کهکشان می‌توان گفت «کهکشان مُرده‌»؟
دوشنبه 26 تير 1396
تلسکوپ فضایی هابل ناسا، از کهشانی مرده‌ی دیسکی شکل و در حال چرخش که از چند میلیارد سال پس از انفجاربزرگ تاکنون ستاره‌ی جدیدی در آن متولد نشده عکس گرفته است.
توجه والدین به گوشی‌های همراه و سوءرفتار کودکان
دوشنبه 26 تير 1396
آیا گوشی‌های هوشمند باعث گریه و زاری کودکان خردسال می‌شود؟ کودکانی که والدین‌شان در جمع‌های خانوادگی از گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌شان استفاده می‌کنند، به میزان بیشتری در معرض سوء‌رفتارهایی از قبیل گریه و زاری و بدخلقی قرار دارند.
انهدام سلول‌های سرطانی با ترکیب ویتامین C و آنتى‌بیوتیک‌
دوشنبه 26 تير 1396
دانشمندان روش جدیدی برای مبارزه با سلول‌های بنیادی سرطان ایجاد کرده‌اند که به واسطه‌ی آن، آنتى‌بیوتیک‌ها با ویتامین C ادغام می‌شوند.
مصرف کالری باید مانند راز حفظ می‌شد.
یکشنبه 25 تير 1396
گام‌هایتان را بشمارید، به باشگاه بروید، با دوچرخه سر کار بروید. اگر قبلاً سعی در کاهش وزن داشته‌اید، می‌دانید که راه رفتن حائز اهمیت است؛ اما با تمام تاکیدی که بر تمرین ورزشی جهت سوزاندن کالری می‌شود، کارشناسان می‌گویند که مسئله‌ی اصلی فراموش شده است.
گرمای جهانی منجر به جنگ بر سر غذا خواهد شد.
یکشنبه 25 تير 1396
مشکل گرمای جهانی ممکن است باعث تشدید شرایط آب و هوایی، خشک‌سالی‌هایی طولانی و شدیدتر و همچنین سیلاب‌های سهمگین شود. مناطقی از آفریقا و خاورمیانه نیز ممکن است بسیار گرم و خشک شده و نتوانند جمعیت زیادی را در خود نگه دارند.
مشاهده‌ی مریخ‌نورد کنجکاوی بر فراز کوه شارپ
یکشنبه 25 تير 1396
قدرتمندترین دوربینی که تاکنون به دور سیاره‌ی دیگری چرخیده، مدارگرد تشخیصی مریخ ناسا در ماه ژوئن، با استفاده از دوربین تصویربرداری با وضوح بالا برای آزمایش علمی «HiRISE»، چشم‌اندازی از مریخ‌نورد کنجکاوی را ثبت کرده که در میان سنگ‌های قهوه‌ای مایل به زرد و شن تیره در کوه شارپ مریخ، قابل رویت است.
بشر به هوش‌مصنوعی حق حیات می‌دهد؟
یکشنبه 25 تير 1396
هوش‌مصنوعی با سرعت بسیار بالایی در حال گسترش است و این پتانسیل را دارد که در ۴۵ سال آتی، از هوش انسان پیشی بگیرد.
رفتار مشابه گونه‌ای ماهی با خویشاوندان دور خود
شنبه 24 تير 1396
زمانی‌که گونه‌های ماهی از نژادهای مختلف، ویژگی‌های آناتومی مشابهی داشته باشند، آن‌را «تکامل همگرا» می‌نامند.
زمانی برای بازنگری جایگاه ورزش در زندگی
شنبه 24 تير 1396
تحقیقات انجام شده در دانشگاه لیدز بکت نشان می‌دهد که تربیت بدنی در ایالات متحده برای معلمان و کودکان با شکست مواجه شده است.
رنگی برای تولید انرژی بی‌پایان از بخار آب
شنبه 24 تير 1396
این ترکیب، مولکول‌های آب را کاتالیز می‌کند. محققان رنگی را ساخته‌اند که می‌تواند بخار آب را جذب و تقسیم کند تا پاک‌ترین منبع انرژی هیدروژنی را تولید نماید.
پیاز قرمز، دشمن شماره‌ی ۱ سرطان
شنبه 24 تير 1396
گروهی از دانشمندان در دانشگاه گوئلف در مطالعه‌ای بر روی اثرات پیازهای گوناگون در مبارزه با سلول‌های سرطانی دریافتند که همه‌ی گونه‌های پیاز عملکرد یکسانی ندارند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 175 176
مشاوره رایگان تحصیلی
تاثیر مغز بر ژنتیک (6 پاسخ)
مکاترونیک (0 پاسخ)
constructal law آیا ماهیت تصادفی ِ فرگشت را به چالش می کشد؟ (3 پاسخ)
آزمایشات ذهنی انیشتن (8 پاسخ)
حرکت و زمان مستقل از هم هستند یا وابسته به یکدیگر؟ (62 پاسخ)
آیا در سیاه چاله نیروی گرانش به بینهایت میل میکند؟ (6 پاسخ)
فیزیک مطلق تحلیلگر نظریات مختلف جهانی (36 پاسخ)
فیزیک مطلق و اثبات کاملا دقیق اشتباه بودن فرمول معروف انرژی (67 پاسخ)
پژوهشکده فیزیک (7 پاسخ)
پاسخ به شایعات زمین تخت گراها (1 پاسخ)
نظریه جدید تعریف بعد زمان (24 پاسخ)
تست هوش واقعی (18 پاسخ)
ریزذرات طلا به کمک درمان سرطان می‌آیند (0 پاسخ)
انتقال تابشی حرارت ناشی از تعداد فوتونهای IR یا سرعت آنها ا؟ (8 پاسخ)
وقایع نجومی سال 96 (3 پاسخ)
جهان چند بعد دارد؟ (26 پاسخ)
چرا پرینترها نقطه‌های نامرئی چاپ می‌کنند؟ (0 پاسخ)
بزرگترین نقشه پراکندگی ماده تاریک در عالم هستی ترسیم شد (0 پاسخ)
حل اهرم نوع سوم با شرایط ویژه (0 پاسخ)
مقاله در رابطه با نیروی درگ در فیزیک دریا (0 پاسخ)
حل مسائل فیزیک هسته ای کنت کرین (21 پاسخ)
یک ایرانی اولین برنده زن معتبرترین جایزه جهانی ریاضیات (28 پاسخ)
بهترین کتاب نجومی که تابه حال خوانده اید (31 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (14 پاسخ)
بزرگترین دتکتور میله ای کشور راه اندازی شد (0 پاسخ)
دریافت سیگنالهای شگفتی آور از یک کوتوله در فاصله 11 سال نوری (0 پاسخ)
فرمول ثابت ها در ترکیب حرکت موج (0 پاسخ)
معمای ترکیب رنگها (12 پاسخ)
تصاویر جونو از "گردباد" مشتری منتشر شد (0 پاسخ)
زمین مرکزی - خورشید مرکزی (3 پاسخ)
تابش ذره باردار شتابدار (20 پاسخ)
انهدام نسبیت خاص و عام آلبرت اینشتین (به همراه مقالات) (361 پاسخ)
پروژه پردازش صوت (3 پاسخ)
اینشتین vs گالیله (10 پاسخ)
آیا با افزایش سرعت جرم هم افزایش پیدا میکنه؟ (15 پاسخ)
یک سوال مکانیکی مرتبط با سرعت و حرکت (0 پاسخ)
پاسخ تشریحی کنکور ارشد (0 پاسخ)
مرد دونده و چاه با اقتباس از ریندلر (2 پاسخ)
پارادوکس فارادی (5 پاسخ)
داعشی ها vs آلبرت اینشتین (2 پاسخ)
انرژی از هیچ، با انرژی پتانسیل گرانشی (33 پاسخ)
محاسبه زمان بالا رفتن دمای یخ (1 پاسخ)
اصل عدم قطعیت هایزنبرگ (9 پاسخ)
دایره های اسرار آمیز در صحرای کالاهاری (3 پاسخ)
orbital speed و orbital velocity را باید یکسان دانست؟ (2 پاسخ)
پارادوکس جدید ریاضی-ریگی در کفش احتمالات و آمار (20 پاسخ)
نکاتی که باید درباره HIV بدانید (0 پاسخ)
كمك براي محاسبه فشار در يك مخزن آب (20 پاسخ)
گاز های بی اثر (2 پاسخ)
جسم دوار (24 پاسخ)
آیا جنس مواد نسبیست؟ (4 پاسخ)
پایستگی تکانه زاویه ای در سیستم آونگ (4 پاسخ)
رابطه ی فیزیک جدید و فلسفه (26 پاسخ)
پرسشی درباره همه ریاضیات لازم برای مطالعه فیزیک (3 پاسخ)
نسل جدید عینک‌ها با سوخت خورشیدی!
دیابت را گوگل کنید!
درک بهتر ستارگان در کهکشان‌ها در جهان اولیه
دروغ‌ گفتن برای بیماران روانی کار آسانی است.
اولین قمرفراخورشیدی کشف شد.
نسل جدید پروژکتورها، اندرویدی است.
بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی فقط با یک بار شارژ تسلا
درک بهتر یادگیری تکاملی با آوازخوانی نهنگ‌ها
راز حیات مریخی نهفته در سنگ‌هایش
نجات بوی گمشده‌ی گل‌های رُز
چشمان شما چطور خسته می‌شود؟
رژیم‌غذایی مردانه، رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای
کشف آب مروارید توسط کامپیوترها!
نوادگان کنعانی‌های مقدس پیدا شدند!
ماده‌ی تاریک بیشتر سرد است تا تاریک
ارتباط جهش ژن‌های رفتاری با بیماری اوتیسم
شناسایی ژن‌های برگشت‌پذیری آسیب‌های مغزی
سنتز شیرینی پرتزل!
با طلاق والدین کودکان سرما می‌خورند!
رصد رقص گرانشى داوود و جالوت
اسفناج‌ها بمب‌ها را شناسایی می‌کند!
اظهار نظر درباره‌ی‌ سلامت روانی ترامپ
دلیل عنکبوت‌ها برای رفتاری شبیه به ‌مورچه‌ها
حل مشکل مقاوم شدن به آنتی‌بیوتیک‌ها
ساخت پوستی مصنوعی منحصربه‌فرد
انتشار فیلم‌ها و نقشه‌هایی از پلوتو و شارون
ورزش و خاصیت جالب آن
کشف ذره‌ای سنگین‌تر از پروتون
کشف ویروس میله‌ای در گوریل‌های کوهستانی
هوشیار باشید و هوش‌مصنوعی را کنترل کنید.
با سرعتی ۵ برابر سرعت نور آشنا شوید. (0+)