مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

سفری مجازی به درون آتشفشان فعال
‌چهارشنبه 5 مهر 1396
آتشفشان فعال منظره‌ی هیجان‌انگیزی است. آتشفشان‌ها دریاچه‌ای عظیم از گدازه‌ی مایع در دهانه‌ی خود دارند.
نقش متغیرهای ژنتیکی مشترک در پرورش عضلات
‌چهارشنبه 5 مهر 1396
محققان دانشگاه کمبریج در مطالعه‌ی ژنومى موفق به شناسایی ۱۶ متغیر ژنتیکی مشترک شده‌اند که استحکام ماهیچه‌ای انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
آشکارسازی زیبایی‌های نقاشی‌های دیواری رومیان باستان
‌سه شنبه 4 مهر 1396
هرکولانیوم شهر قدیمی رومی نزدیک شهر ناپل امروزی در ایتالیا بوده است که بر اثر فوران آتشفشان وزوو در سال ۷۹ میلادی از بین رفت. این همان اتفاقی است که شهر پمپئی را نیز از بین برد.
وجود رابطه‌ای قوی بین التهاب و علایم افسردگی
‌سه شنبه 4 مهر 1396
اگرچه درمان‌های فعلی افسردگی عمدتأ بر مواد شیمیایی مغزی مثل «سروتونین» تأکید دارند، دانشمندان تصور می‌کنند که التهاب در سراسر بدن که با سیستم ایمنی بیش فعال تحریک می‌شود، می‌تواند علت اصلی این مشکل باشد.
بررسی مگامیزرها برای محاسبه‌ی آهنگ گسترش کیهان
‌سه شنبه 4 مهر 1396
تلسکوپ فضایی هابل تصویر جدیدی از جفت کهکشان در حال ادغام به‌نام «NGC5765» منتشر کرد. کهکشان NGC5765 توسط ستاره‌شناس بریتانیایی، «جان هرشل»، در تاریخ ۲۴ آوریل ۱۸۳۰ کشف شد.
کشف ردپاهای ۵.۶ میلیون ساله‌ی انسان‌تباران در جزیره‌ی کرت
‌سه شنبه 4 مهر 1396
محققان موفق شدند ردپاهایی که ویژگی‌هایی مشابه به ردپای انسان‌تباران دارند و مربوط به دوره‌ی پسا میوسن می‌شوند را در نزدیکی روستای تراکیلوس در غرب کیساموس کشور یونان بیابند.
درمان شناورهای چشم با کمک لیزر
دوشنبه 3 مهر 1396
احتمالاً شما هم آن خطوط مارپیچ شفافی را دیده‌اید که در خط دیدتان نمایان می‌شوند؛ این خطوط، تکه‌های کوچک پروتئین در درون تخم چشم‌اند که نام «شناور» را بر آن گذاشته‌اند.
وال‌های باستانی شکارچیانی درنده بوده‌اند.
دوشنبه 3 مهر 1396
براساس تحقیقات جدیدی که در مجله‌ی Biology Letters منتشر شد، دندان وال‌های باستانی به تیزی دندان دیگر شکارچیان زمین بوده و همچنین این جانور توانایی به‌دام ‌انداختن و هضم شکار را داشته است.
شواهدی مبنی بر وجود طوفان‌های سهمگین برفی در مریخ
دوشنبه 3 مهر 1396
سیاره‌ی مریخ در نگاه نخست سرد، غبارآلود و خشک به‌نظر می‌رسد، اما این احتمال هم وجود دارد که جو این سیاره بتواند طوفان‌های برفی بسیار سهمگین و دور از انتظاری به‌خصوص پس از غروب خورشید ایجاد کند.
رونمای از خودروی لاکچری جدید مرسدس مایباخ
دوشنبه 3 مهر 1396
وسایل نقلیه‌ی الکتریکی در چند سال گذشته با سازندگانی چون تسلا، شورلت، فولکس واگن و بسیاری دیگر که به دنبال تولید مدل‌های کارآمد وجدید هستند، مسیری طولانی را طی کرده‌اند.
قدرت شبکه‌های عصبی در محاسبات بسیار پیچیده
یکشنبه 2 مهر 1396
محققان از شبکه‌های عصبی برای تجزیه و تحلیل لنزهای گرانشی که انحرافات در فضا-زمان را ۱۰ میلیون بار سریع‌تر از روش‌های سنتی توصیف می‌کنند، استفاده کرده‌اند.
خدمات هواشناسی سفارشی برای هواپیماهای کنترل از راه دور
یکشنبه 2 مهر 1396
هواپیماهای کنترل از راه دور در رأس صنایع گوناگون قرار دارند؛ از جمله کشاورزی، ساخت‌وساز، بیمه، گاز و نفت، امنیت عمومی و غیره.
ماده‌ای ضدافسردگی در مغز نوعی ماهی‌ها یافت شد.
یکشنبه 2 مهر 1396
اگر ماهی‌های دریاچه‌ی بزرگ، جسورتر از حد معمول به‌نظر می‌رسند، شاید دلیلش این باشد که سطح «استرونین» آن‌ها به صورت مصنوعی با دز بالایی از داروهای ضد افسرگی تقویت گشته است.
بیگانگان فضایی چگونه می‌توانند زمین را مشاهده کنند؟
یکشنبه 2 مهر 1396
«رابرت ولز» اخترشناس دانشگاه کوئینز بلفاست و همکارانش در مطالعه‌ی جدید خود این مسئله را بررسی می‌کنند که ناظر فرازمینی چگونه می‌تواند زمین را با استفاده از سطح فعلی فناوری انسان مورد شناسایی قرار بدهد.
آب و روغن تحت شرایطی خاص ترکیب می‌شوند!
شنبه 1 مهر 1396
بر اساس تحقیقات جدید، آب و روغن می‌توانند تحت شرایط مناسب با هم ترکیب شوند. وقتی آب و روغن تحت فشار شدید ترکیب شوند، مولکول‌های روغن به درون محلول جذب می‌شوند.
ساخت اولین داربست ریوی عروقی در جهان
شنبه 1 مهر 1396
بر اساس تحقیقات سالانه ۴۰۰ هزار مرگ و میر تنها در ایالات متحده می‌توان گفت که بیماری ریوی در مرحله‌ی پایانی سومین علت رایج مرگ و میر در سراسر دنیا است.
غذاهای خوشمزه بخورید تا شاد می‌شوید.
شنبه 1 مهر 1396
مطالعه‌ی جدید انجام شده در دانشگاه تورکوی فنلاند نشان می‌دهد که غذا خوردن منجر به آزادسازی مقدار قابل توجهی مواد مخدر اپیوئید در مغز انسان می‌گردد و حس رضایت و شادی را در فرد ایجاد می‌کند.
گرداب قطب شمال زحل
شنبه 1 مهر 1396
مدارگرد رباتیک کاسینی ناسا این نمای گرداب قطب شمال زحل را در ۲۶ آوریل سال ۲۰۱۷ ثبت کرده بود؛ این مدارگرد در این روز مرحله‌ی پایانی خود را آغاز کرد که در واقع ۲۲ شیرجه هفتگی شجاعانه بین این غول‌گازی و حلقه‌های آن بود.
تاثیر ماریجوانا و نیکوتین بر هیپوکامپ مغز
‌پنجشنبه 30 شهريور 1396
دانشمندان مرکز سلامت مغز دالاس در تحقیقی، تفاوت معناداری در اندازه‌ی هیپوکامپ مصرف‌کنندگان ماریجوانا به تنهایی یا به‌همراه نیکوتین کشف کردند.
محققان مواد بلوری حساس به نور ساختند.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1396
دانشمندان دسته‌ی جدیدی از پروسکیت‌ها را کشف کرده‌اند که از قابلیت تغییر شکل در واکنش به نور است.
فاش شدن رازهای خبیث‌ترین شهر تاریخ
‌پنجشنبه 30 شهريور 1396
باستان‌شناسان با استفاده از فناوری‌های پیشرفته قسمت‌های غرق شده‌ی شهر قرن هفدهمی «پورت رویال» در کشور جامائیکا را ترسیم کردند.
شامپانزه‌ها می‌توانند قواعد بازی «سنگ، کاغذ، قیچی» را درک کنند.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1396
گروه تحقیقاتی در مطالعه‌ی جدیدش، دانشمندان دانشگاه کیوتو را مجبور کرد تا این مسئله را بررسی کنند که آیا شامپانزه‌ها می‌توانند الگوی عرضی را با آموزش دیدن قواعد بازی سنگ کاغذ قیچی یاد بگیرند یا خیر؟
مبارزه‌ی جلبک‌های دریایی با تغییرات آب‌وهوایی
‌چهارشنبه 29 شهريور 1396
طرفدار محیط زیست استرالیایی و فعال گرمایش جهانی «تیم فلانری» درباره‌ی ایده‌ای غیرعادی برای مبارزه با تغییر آب‌و‌هوا صحبت می‌کند؛ جلبک دریایی.
ساخت نوعی پارچه‌ی که انرژی تولید می‌کند.
‌چهارشنبه 29 شهريور 1396
نوعی پارچه ساخته شده از نانو لوله‌های کربنی با پوشش ژله‌ای می‌تواند همان چیزی باشد که ما برای دریافت انرژی از محیط پیرامون خود نیاز داریم؛ در غیر این صورت، این انرژی به هدر می‌رود.
مشاهده‌ی تغییراتی در خوشه‌ی پروین
‌چهارشنبه 29 شهريور 1396
اخترشناسان با استفاده از روش نورسنجی جدید در راستای ارتقای سطح مشاهدات تلسکوپ فضایی کپلر ناسا، موفق به انجام جامع‌ترین مطالعه از تغییرات هفت عضو پرنور «خوشه ستاره‌ای پروین» شدند.
کافئین درک ما را نسبت به طعم شیرین عوض می‌کند!
‌چهارشنبه 29 شهريور 1396
بر طبق یکی از مطالعات جدید منتشر شده در مجله‌ی Food Science، کافئین به‌طور موقت بخش طعم دهان را تحت تاثیر قرار داده و باعث می‌شود که ما غذا و نوشیدنی را با شیرینی کمتری احساس کنیم.
تغییر تنفس در واکنش به التهاب عفونت باکتریایی
‌سه شنبه 28 شهريور 1396
در مطالعه‌ی اخیر، دانشمندان کشف کردند که اتیلن در تنفس داوطلبان سالم مدت کمی پس از عفونت باکتریایی شناسایی شده است که نشان می‌دهد اتیلنِ موجود در بازدم را می‌توان به‌عنوان نشانگر زیستیِ عفونت باکتریایی در کلینیک به‌کار برد.
هک اسپیکر گجت‌ها توسط جاسوس‌ها و تروریست‌ها
‌سه شنبه 28 شهريور 1396
بدافزارهای روی گوشی هوشمند شما یا سایر دستگاه‌های هوشمند، می‌توانند برای ردیابی محل نشستن یا حرکات شما در اتاق استفاده شوند. این را محققی از دانشگاه واشنگتن بیان کرده که توانسته‌ برنامه‌ا‌ی بسازد که این دستگاه‌ها را تبدیل به سیستم‌های سونار فعال کند.
مشاهده‌ی سیاهچاله‌های غول‌پیکر با رصد عروس‌دریایی
‌سه شنبه 28 شهريور 1396
کهکشان‌های عروس‌دریایی فقط در خوشه‌های کهکشان یافت می‌شوند و بسیار نادر هستند؛ تاکنون فقط بیش از ۴۰۰ کهکشان عروس‌دریایی احتمالی یافت شده است.
آثار ۴۳ میلیون ساله‌ی کیسه‌داری در ترکیه
‌سه شنبه 28 شهريور 1396
بر اساس مقاله‌ی جدید منتشر شده در مجله‌ی Plos One ، فسیل‌های کشف شده در کشور ترکیه نشان از گونه‌ی جدیدی دارد که یکی از خویشاوندان ناشناخته‌ی کیسه‌داران امروزی برشمرده می‌شود.
احیای نورون‌ها در ناحیه‌ی غیرمعمول مغز
دوشنبه 27 شهريور 1396
دانشمندان برای اولین بار کشف کردند که مغز موش بالغ سلول‌های جدیدی را در «آمیگدال»، قسمتی در مغز، تولید می‌کند؛ این یافته در درمان بهتر شرایطی مانند اضطراب و افسردگی و نیز درک کلی از مغز سودمند خواهد بود.
خطر سکته‌ی مغزی در کمین جوانان معتاد به «متامفتامین»
دوشنبه 27 شهريور 1396
بر اساس بررسی جدیدی، مصرف «متامفتامین» خطر سکته‌ی مغزی در جوانان را بالا می‌برد. مصرف متامفتامین با نوعی سکته‌ی مغزی ناشی از خونریزی در مغز ارتباط قوی دارد؛ این نوع سکته در واقع «سکته‌ی مغزی هموراژیک» نامیده می‌شود که بر خلاف سکته‌ی مغزی ایسکمیک است.
آنتنی کوچک رابط بین انسان و کامپیوتر می‌شود.
دوشنبه 27 شهريور 1396
محققان دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون آنتنی را طراحی کردند که ۱۰۰ برابر کوچک‌تر از آنتن‌های امروزی است. این پیشرفت می‌تواند راه را برای رابط‌های کاربری مغزی-رایانه‌ای و گوشی‌های همراه با قابلیت کاشتن در بدن باز کند.
کشف چهار سیاره‌ی بیگانه در اطراف ستاره «تائو ستی»
دوشنبه 27 شهريور 1396
گروهی چند ملیتی از اخترشناسان چهار سیاره در پیرامون ستاره‌ای با نام «تائو ستی» کشف کرده‌اند که کمتر از دوازده سال نوری با منظومه شمسی ما فاصله دارد.
کشف روستایی مربوط به روم باستان در ایتالیا
یکشنبه 26 شهريور 1396
گروهی بین‌المللی از باستان‌شناسان از دانشگاه فلوریداى جنوبی برای نخستین بار موفق به حفاری ساختمان رومی ۵۰۰۰ متر مربعی «دوروئلى» در ایتالیا شد.
خاطره‌ای از کاسینی؛ نمایی نزدیک از ابرهای زحل
یکشنبه 26 شهريور 1396
این تصویر در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ به وسیله‌ی دوربین زاویه بسته‌ی فضاپیمای کاسینی گرفته شد و در آن از فیلترهای طیفی استفاده شده که به‌صورت اختصاصی طول‌موج‌های نزدیک به مادون قرمز را ثبت می‌کرد.
کاشت ریزتراشه در بدن کارگران یک شرکت
یکشنبه 26 شهريور 1396
کلاس‌های ورزشی رایگان، مرخصی بیشتر، اتاق‌های چرت‌زنی، منجمدسازی تخمک... و اینک تکنولوژی سایبورگ؟
روش‌های نادرست استفاده از لنز چشمی
یکشنبه 26 شهريور 1396
طبق تازه‌ترین مطالعه‌ی صورت گرفته توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، حدود ۴۵ میلیون نفر در ایالات متحده لنز چشمی دارند و بیشتر آن‌ها به درستی از آن استفاده نمی‌کنند.
تکنولوژی نانو، رنگ ‌سبزی برای انرژی پاک و زیبا فراهم می‌کند.
شنبه 25 شهريور 1396
صفحات خورشیدی پتانسیل بالایی برای فراهم‌سازی انرژی تجدیدپذیر ارزان دارند؛ اما بسیاری از مردم صفحات سیاه و سفید را چندان چشم‌نواز نمی‌دانند.
تصاویری شگفت انگیز از کهکشان میله‌ای-حلقه‌ای مارپیچی NGC7089
شنبه 25 شهريور 1396
تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه‌ی جنوبی اروپا (VLT) در رصدخانه‌ی پارانال در شیلی، تصاویر شگفت‌انگیز جدیدی از جرمی به‌نام NGC7098 گرفته است.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 181 182
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (50 پاسخ)
ردیابی امواج گرانشی در برخورد دو ستاره نوترونی (0 پاسخ)
راه و روش ترجمه کتاب های فیزیک (0 پاسخ)
کتابهای مناسب برای یادگیری فیزیک (3 پاسخ)
معرفي وبلاگ هاي فيزيكي هر كس وبلاگي داره معرفي كنه (141 پاسخ)
معرفی چند سایت فیزیک (10 پاسخ)
تبدیل کانونیک برای معادله هامیلتونی کوب نشده (1 پاسخ)
علت چرخش الکترون چیست؟ (12 پاسخ)
چگونه از آلوده بودن فایل‌ها پیش از دانلود مطلع شویم؟ (0 پاسخ)
محاسبه فشار آب (1 پاسخ)
ضد جاذبه (3 پاسخ)
سوالی در مورد چگونگی محو نور فوکوس شده خورشید توسط عدسی ها (15 پاسخ)
اکسل برای مدیران، مهندسان، حسابداران و تولید ایده های نو (4 پاسخ)
مشتق تابع (3 پاسخ)
فرمول جاذبه نیوتون (1 پاسخ)
سرعت نور (101 پاسخ)
دانلود رایگان کتاب گرانش کوانتومی فارسی (4 پاسخ)
جهان چند بعد دارد؟ (41 پاسخ)
جایزه نوبل (13 پاسخ)
اسم این دستگاه چیه ؟ (3 پاسخ)
سفرهای طولانی در کره زمین با سفینه انجام خواهند شد (0 پاسخ)
موارد آموزنده در نسبیت (2 پاسخ)
چرا ریاضیات می‌خوانیم؟ (12 پاسخ)
ماهیت انرژی (23 پاسخ)
بیماری که زندگی نباتی داشت به درمان پاسخ داد (0 پاسخ)
موجی و ذره ای بودن نور (14 پاسخ)
علت جمع شدن بارهای الکتریکی در سطح کره (12 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (14 پاسخ)
پرسشی در مورد مجموعه اعداد اول (8 پاسخ)
چگونه فردی خردمند شویم؟ (6 پاسخ)
ماشين محرك دائم (149 پاسخ)
روش ساده محاسبه Eigenvalue برخی ماتریکس های خاص (0 پاسخ)
کارشناسی فیزیک، ارشد برق (0 پاسخ)
کاسینی شیرجه نهایی به سوی زحل را شروع می کند (3 پاسخ)
تصاویر نجومی (1869 پاسخ)
ماهیت میدان الکتریکی چیست؟ (3 پاسخ)
ساخت باتری مقاوم در برابر انفجار و آتش‌سوزی (0 پاسخ)
تخمین انرژی رسیده از خورشید به زمین (4 پاسخ)
آزمایش سایناک (2 پاسخ)
تمام حقیقت. لطفا بخانید (1 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (3 پاسخ)
یکی از قوی‌ترین میکروسکوپ‌های لیزری جهان راه اندازی شد (0 پاسخ)
کاربرد روشهای فازی در پیش بینی معادله سرمایش نیوتن (0 پاسخ)
تابعی یک به یک و پوشا رو میشناسید که از Nبه Q بره؟ (23 پاسخ)
ذرات با سرعت های بالاتر از سرعت نور (1 پاسخ)
آیا فیزیک بمانند ریاضیات اصول موضوعه دارد؟ (4 پاسخ)
تولید بردارهای یکه در فضای سه بعدی (0 پاسخ)
آنالیز و طراحی سیستم های مرتعش تحت نیروهای هارمونیک (0 پاسخ)
حرکت و زمان مستقل از هم هستند یا وابسته به یکدیگر؟ (73 پاسخ)
ساخت لیزر co2 با توان ۴۰ وات (0 پاسخ)
رابطه بردار مکان زمان با دنیای سه بعدی چیست؟ (3 پاسخ)
یک روش جدید درمان سرطان در آمریکا مجوز گرفت (0 پاسخ)
تهیه دیسک های ابررسانا (7 پاسخ)
بزرگترین تهدیدهای سلامت عمومی در ده سال آینده، از نظر بیل گیتس
اتوماتیکا؛ ربات‌هایی که طبل، گیتار و پیانو می‌نوازند.
کرمی هجده میلیون ساله که هرگز جفت‌گیری نکرده!
منبع دوتایی امواج گرانشی؛ سیاه‌چاله‌های دوتایی
آلودگی کشتی‌های اقیانوس‌پیما، طوفان به‌پا می‌کنند!
دانشمندان اولین تماس ویدیویی با رمزگذاری کوانتومی را تولید کردند.
نگاهی به کهکشان NGC1964 با تلسکوپ MPG/ESO
انتظار دانشمندان از فرگشت قورباغه‌ها چیز دیگری بود!
مغز افراد دوزبانه سرعت بیشتری در محاسبات ریاضی دارد.
سلول‌های زنده می‌توانند ساعت‌های درونی خودشان را داشته باشند.
تأثیر عجیب نور فرابنفش بر یخ در فضا
آسیب شدید به سر، خطر ابتلا به زوال عقل را بالا می‌برد.
ساخت نوعی آلومینیوم کریستالیِ فوق‌العاده سبک
هابل، نتیجه‌ی برخورد کهکشانی را رصد کرده است.
ساز زدن معلولین با مغز میسر شد!
بزرگترین دایناسور را بشناسید.
تلاش دانشمندان در تولید واحدهای سلولی جانوری
نوعی باکتری‌، اثربخشیِ داروی شیمی‌درمانی را کاهش می‌دهد.
تاخیر دوباره در پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب؛ تا سال ۲۰۱۹ صبر کنید.
سرانجام هویت فسیل اسرارآمیز تایید شد.
طراحی مترجم گفتاریِ هندزفری
شناسایی دنباله‌دار C/2017K2 در ابر اورت
استفاده از ابزار طبیعتأ به شامپانزه‌ها تعلق دارد.
۳۰ درصد برق اروپا تا سال ۲۰۲۰ از باد تامین شود.
کشف اطلاعاتی جدید در مورد ببرهای تاسمانی
جرقه‌ی هوشیاری در مردی پس از ۱۵ سال زندگی نباتی
اخترشناسان راز «ناحیه تیغه‌دار» پلوتو را برملا کردند.
کشف شواهد جدید مبنی بر وجود یخ در قطب شمال سیاره‌ی عطارد
مبارزه‌ی گونه‌های تراریخته با آثار تغییرات آب و هوا
سلول‌هایی در مغزی که اشتهای ما را کنترل می‌کنند.
گرداب قطب شمال زحل (0+)