مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

ضرورت سفر انسان به مریخ در صورت وقوع جنگ جهانی سوم
‌پنجشنبه 7 تير 1397
مالک و بنیان‌گذار شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس «ایلان ماسک»، اخیراً گفته است که اولویت انسان‌ها برای ادامه‌ی حیات گونه‌ی خود باید به مریخ مهاجرت کند.
دانشمندان نخستین پریون مصنوعی انسان را ساختند.
‌چهارشنبه 6 تير 1397
«پریون‌» پروتئینی است که می‌تواند به شکل‌های متنوعی فعال شود. آن‌ها معمولاً بیماری‌زا هستند و در گروه‌های مختلف موجودات ایجاد بیماری می‌کنند.
افشای رازی ۷۰۰۰ ساله؛ انقراض مردها
‌چهارشنبه 6 تير 1397
ژن‌های مردان امروزی نشان می‌دهد که ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ سال پیش اتفاق عجیبی روی داد. قسمت عمده‌ی جمعیت مردان در آسیا، اروپا و آفریقا ظاهراً از بین رفته و فقط یک مرد برای هر ۱۷ زن وجود داشته است.
اگر می‌خواهید بیشتر زنده بمانید، سریع‌تر راه بروید!
‌چهارشنبه 6 تير 1397
جمعی از محققان استرالیایی متوجه شدند که افزایش سرعت پیاده روی ما می‌تواند خطر مرگ در سنین کمتر را نه فقط به دلیل جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، بلکه به دلیل ممانعت از ابتلا به طیف گسترده‌ای از اختلالات سلامتی کاهش دهد.
وقتی سیاهچاله‌ای ستاره‌ای را می‌بلعد، چه اتفاقی می‌افتد؟
‌چهارشنبه 6 تير 1397
در مرکز کهکشان ما سیاهچاله غول‌پیکری به نام «کمان A» وجود دارد. بر اساس مشاهدات فعلی، اخترشناسان تعیین کرده‌اند که این سیاهچاله‌ی عظیم قطری معادل ۴۴ میلیون کیلومتر دارد و جرم آن ۴.۳۱ میلیون برابر جرم خورشید است.
هابل کمان گرانشی غول‌پیکر را رصد کرد.
‌سه شنبه 5 تير 1397
ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل، کمان غول‌پیکر نوری را در پشت جرم «SDSSJ1156+1911» که خوشه‌ای از صدها کهکشان در فاصله‌ی تقریبی ۵.۴ میلیارد سال نوری از زمین واقع شده است، یافتند.
چگونه کنه این دختر بچه را فلج کرد؟‌
‌سه شنبه 5 تير 1397
دختر بچه‌ی پنج ساله‌ای در می‌سی‌سی‌پی پس از گزیده شدن توسط کنه فلج شد. مادر این دختر بچه، «جسیکا گریفین» در ابتدا متوجه شد که اتفاق عجیبی افتاده، چون دخترش «کیلین» نتوانست از جایش بلند شود و به مهدکودک برود.
فیزیک‌دانان وجود عجیب‌ترین ذره‌ی «دی‌باریون» را پیش‌بینی می‌کنند.
‌سه شنبه 5 تير 1397
ذرات «دی‌باریون» یا همان پروتون‌ها و نوترون‌ها از سه کوارک تشکیل شده‌اند که به سختی به یکدیگر چسبیده‌اند و بار آن‌ها به رنگ کوارکِ سازنده‌شان بستگی دارد.
نوشیدن قهوه می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی موثر باشد.
‌سه شنبه 5 تير 1397
خبر خوش برای عاشقان قهوه اینکه، نوشیدن بیش از سه فنجان قهوه در روز می‌تواند در کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن و خطرناک کبدی موثر باشد.
محققان نوعی باتری خارق‌العاده را طراحی کرده‌اند!
دوشنبه 4 تير 1397
آیا جهان آماده چنین چیزی است؟ باتری‌هایی که قدرت خود را از مواد رادیو اکتیو می‌گیرند، بیش از یک قرن است که تولید شده‌اند، اما قدرت آن‌ها بسته به اندازه‌شان کمتر می‌شود.
داروی آسم، زوال عقل را در موش‌ها درمان کرد!
دوشنبه 4 تير 1397
محققان هیجان‌زده هستند. دانشمندان از آزمایشی بر روی موش‌ها برای از بین بردن شدیدترین آسیب ناشی از زوال عقل استفاده کرده‌اند؛ آن‌ها این کار را با دارویی قدیمی که معمولاً برای آسم استفاده می‌شود، انجام دادند.
رصد رقص باشکوه کیهانی
دوشنبه 4 تير 1397
دو کهکشان هم‌اندازه و مارپیچی به‌نام‌های «NGC5426» و «NGC5427» توسط گرانش در رقصی کیهانی قرار دارند.
جراحی ۲،۴۰۰ ساله‌ی جمجمه در تمدن اینکاها
دوشنبه 4 تير 1397
دانشمندان با مطالعه‌ی جمجمه‌ی اینکاهایی که سال‌ها پیش از دنیا رفته بودند، به کشف جدیدی رسیدند؛ این بیماران پس از جراحی جمجمه نسبت به کسانی که در حین جنگ داخلی جراحی شدند، دارای نرخ بقای دو برابر بودند.
تفاوت نورون‌های عصبی در مغز افراد باهوش با افراد عادی
دوشنبه 4 تير 1397
دانشمندان نحوه‌ی بازتاب هوش در ساختارهای مغز را بررسی کردند. هر قدر فردی باهوش باشد، اتصال‌های کمتری میان نورون‌های قشر مخ او وجود دارد.
وقتی یک کارشناس ادبیات انگلیسی سعی کرد به ایزاک آسیموف درس دهد!
دوشنبه 4 تير 1397
نویسنده‌ی مشهور داستان‌های علمی-تخیلی، «ایزاک آسیموف» فردی افسانه‌ای در داستان‌نویسی است. کتاب‌های بی‌شمار او مملو از شخصیت‌های تحسین‌برانگیز، دنیاهای جذاب و مضامین تفکربرانگیز هستند که ناشی از هوش، تجربه‌ و تعهد نویسنده است.
ناسا تصویر جدیدی از کهکشان فعال IC4870 منتشر کرد.
دوشنبه 4 تير 1397
تصویر جدید هابل که هفته‌ی جاری توسط ناسا منتشر شد، یکی از بهترین نماها از کهکشان فعال مجاور «IC4870» را نشان می‌دهد.
تاثیرات ایمپلنت عصبی ژله‌ای جدید بر روی مغز
دوشنبه 4 تير 1397
در حالی‌که فن‌آوری‌های تجزیه و تحلیل مغز مانند اسکن‌های ام‌آر‌آی در حال ارتقا هستند، گاهی اوقات محققان مجبور هستند ابزارهایی را برای درک بهتر مغز افراد در مغزشان قرار دهند.
چه عاملی باعث رخوت و توهم میان نوجوانان ورزشکار می‌شود؟
دوشنبه 4 تير 1397
تحقیقی که اخیراً انجام شده است از وجود ارتباط میان اختلالات خواب و بروز علائم افسردگی خبر می‌دهد.
آیا سیاهچاله‌ها واقعاً سیاه هستند؟
دوشنبه 4 تير 1397
فیزیکدان و کیهان‌شناس فقید، «استیون هاوکینگ» به پاس تلاش‌هایش در زمینه‌ی بررسی رابطه‌ی میان سیاهچاله‌ها و فیزیک کوانتومی شهرت داشت.
کشف قدیمی‌ترین روغن‌ زیتون ایتالیا در بقایای کوزه‌ای سفالی!
دوشنبه 4 تير 1397
زیستگاه‌های ماقبل تاریخِ «کستلوچیو» در فلاتی واقع شده‌اند که با دره‌ی کاوا دلا سیگنورا در منطقه‌ای تپه‌ای بین نوتو و پالازولو آرکرید در سیسیل ایتالیا احاطه شده است.
کشفی جالب در مورد تنوع مولکولی آب
دوشنبه 4 تير 1397
اکنون می‌توانید با نگاه کردن به لیوان آبی که بر روی میزتان قرار دارد، بگویید که شامل دو نوع مولکول آب است که به طرز متفاوتی می‌چرخند.
رویدادهای نجومی تیرماه ۱۳۹۷
دوشنبه 4 تير 1397
از انقلاب تابستانی تا مقارنه‌های دیدنی و جذاب و سوژه‌های آسمانی برای عکاسان همگی رویدادهایی هستند که در تیرماه ۱۳۹۷ در آسمان پُرستاره روی می‌دهند. در این مطلب به همه‌ی این رویدادها پرداخته‌ایم.
شکست نقض قانون سوم نیوتن، برای رسیدن به مرز سرعت نور!
یکشنبه 3 تير 1397
«EM درایو» سیستم پیشران بدون سوختی جنجالی است که ظاهراً می‌تواند با نقض قانون سوم نیوتن، به تولید نیروی پیشران بپردازد.
بی‌وزنی، باعث تضعیف عوامل رشد عضلات می‌شود.
یکشنبه 3 تير 1397
شرایط بی وزنی بر روی متیلاسیون دی‌ان‌ای سلول‌های عضلانی تأثیر می‌گذارد و باعث متمایز شدن آن‌ها می‌شود.
هوشمندی دستیار گوگل قابل‌مقایسه با رقبای خود نیست!
‌پنجشنبه 31 خرداد 1397
اخیراً شرکت بزرگ و قدرتمند گوگل، سرویسی به‌نام «Google Assistant» یا همان دستیار گوگل را رونمایی کرده و در اختیار کاربران خود گذاشته است.
با قابلیت‌های به‌روز رسانی جدید سیستم عامل ویندوز آشنا شوید.
‌چهارشنبه 30 خرداد 1397
روز دوشنبه ۳۰ اپریل سال ۲۰۱۸ بود که ماکروسافت، نسخه‌ی به‌روز رسانی شده‌ی ویندوز را منتشر و در اختیار کاربران خود گذاشت.
استفاده از کمک داور ویدئویی در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸
‌چهارشنبه 30 خرداد 1397
مردم فوتبال‌دوست جهان از اینکه کمک داورهای ویدئویی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ که در روسیه برگزار می‌شود، مورد استفاده قرار گرفته‌اند هیجان‌زده و خوشحال هستند.
ورزش درمانی برای سرطان‌های دوران کودکی
‌چهارشنبه 30 خرداد 1397
محققان مرکز سرطان «اسلوآن کترینگ» و چندین بیمارستان در کشورهای کانادا، ایالات متحده‌ی آمریکا و نروژ، تعداد ۱۵،۴۵۰ فرد بزرگسال که درکودکی مبتلا به سرطان بوده و نجات یافته‌اند را در دوره‌ای هشت ساله، مورد بررسی قرار دادند و دریافتند ورزش در اوایل جوانی، خطر مرگ این افراد را کاهش می‌دهد.
به همراه ناسا به دنیای عجیب و تازه‌ای سفر کنید.
‌چهارشنبه 30 خرداد 1397
شما می‌توانید با وبسایت خلاقانه‌ی کاوش فراخورشیدی ناسا، به سطح سیاره‌هایی سفر کنید که در خارج از منظومه‌ی شمسی ما قرار دارند.
بازطراحی سرویس جیمیل گوگل
‌سه شنبه 29 خرداد 1397
شرکت گوگل به‌تازگی در خدمات پست الکترونیکی خود بازبینی مجددی کرده است، این تغییرات که باید آن‌را بزرگترین و مهم‌ترین ارتقاء گوگل نامید، در واقع ویژگی‌های جدید و کاربردیِ مهمی را پیش‌روی کاربران این سرویس محبوب قرار می‌دهد.
بهترین گزینه برای جستجوی شواهد فسیلی در مریخی چیست؟
‌سه شنبه 29 خرداد 1397
بر اساس تحقیق جدیدِ دانشمندی به‌نام «سین مک ماهون» از دانشگاه ادینبرگ، سنگ‌های غنی از آهن در نزدیکی دریاچه‌های باستانی بر روی مریخ، امیدوار کننده‌ترین و شناخته شده‌ترین اهداف اختردیرینه‌شناسی هستند.
برخی حیوانات می‌توانند رویدادهای گذشته را به یاد آورند!
‌سه شنبه 29 خرداد 1397
گروهی از محققان دانشگاه ایندیانا، گزارش داد که موش‌ها می‌توانند چند خاطره اپیزودی را به یاد آورند. این مقاله در مجله‌ِی Current Bioilogy منتشر شده است.
درمان سرطان سینه بدون شیمی درمانی میسر شد!
‌سه شنبه 29 خرداد 1397
برخی از بیماران مبتلا به سرطان سینه، می‌توانند به زودی بدون استفاده از شیمی درمانی درمان شوند. به گفته‌ی مطالعه‌ی منتشر شده در مجله‌ی پزشکی New England، برخی از این بیماران حقیقتاً از شیمی درمانی سودی نمی‌برند.
چاپ سه‌بُعدی قرنیه‌ی انسان
دوشنبه 28 خرداد 1397
گروهی از دانشمندان در دانشگاه نیوکاسل توانستند برای نخستین بار قرنیه‌ی انسان را به طور سه‌بُعدی چاپ کنند.
اخترشناسان اولین سیارک غنی از کربن در کمربند کویپر را یافتند.
دوشنبه 28 خرداد 1397
یافته‌های گروهی بین‌المللی از اخترشناسان نشان می‌دهد که جرم کوچکی در کمربند کویپر به‌نام «EW95 2004» سیارکی کربن‌دار است.
یکی از رازهای ساخت مجسمه‌های جزیره‌ی ایستر فاش شد!
دوشنبه 28 خرداد 1397
کاوش‌های جدید نشان می‌دهد که ساکنین جزیره‌ی ایستر، از سیستم قرقره مانند دارای طناب و ساخت سکوها برای قرار دادن کلاه‌های سنگی بر روی سر مجسمه‌های معروف خود استفاده می‌کردند.
تاثیر چاپگرهای سه‌بُعدی بر رشد و پرورش اندام‌ها
دوشنبه 28 خرداد 1397
قند که یکی از چیزهای شیرین و پُرطرفدار به حساب می‌آید، ماده‌ی مورد علاقه‌ی کودکان هم بوده است.
مهم‌ترین ضرر استفاده‌ی شبانه از موبایل چیست؟
یکشنبه 27 خرداد 1397
پیشرفت‌های فناوری به‌طور مداوم کاربردها و قابلیت حمل‌شان را بهبود می‌بخشند؛ چنان‌چه استفاده از وسایل الکترونیکی تقریباً همیشه در طول ساعات بیداری برای افراد میسر می‌شود.
هابل کهکشانی مارپیچی از لبه را بررسی می‌کند.
یکشنبه 27 خرداد 1397
تصویر جدید تلسکوپ فضایی هابل، کهکشانی مارپیچی به‌نام «NGC1032» که از لبه دیده می‌شود را نشان می‌دهد.
دانشمندان ساز وکاری مبتنی بر لیزر برای شتاب ذره پیشنهاد داده‌اند.
یکشنبه 27 خرداد 1397
دانشمندان در کشور ژاپن به ساز و کار جدیدی برای شتاب‌دهی ذره دست یافته‌اند. محققان در دانشگاه اوساکا این سازوکار لیزری را «انفجار درونی حباب» نامیده‌اند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 201 202
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
اثر افت سطح مقطع روی حرکت سیال (2 پاسخ)
مقاومت صفر و باتری (1 پاسخ)
آینده شغلی رشته فیزیک (1 پاسخ)
کاهش انرژی بار در مدار (0 پاسخ)
تحلیل ساختار عددی موجود در قضیه آخر فرما (0 پاسخ)
میدان در داخل رسانا (3 پاسخ)
سینماتیک سطح شیبدار (8 پاسخ)
رشته فیزیک در دانشگاه و انتخاب رشته کنکور (0 پاسخ)
یادگیری ریاضیات مورد نیاز در فیزیک (2 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (2 پاسخ)
به نظر شما انرژی از چه چیزی بوجود آمده است؟ (4 پاسخ)
سوالی در نسبیت خاص رزنیک (16 پاسخ)
کار و انرژی جنبشی (4 پاسخ)
توابع غربال گر اعداد در شناسایی و تولید اعداد اول (3 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (15 پاسخ)
فیزیک و بلاکچین (3 پاسخ)
سفید چاله ها (1 پاسخ)
تاثير ميدان هاي الکتريکي و مغناطيسي بر نور (29 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (17 پاسخ)
کولر آبی در مناطق شرجی (4 پاسخ)
چرا انرژی درونی گاز ایده آل فقط تابع دماست؟ (5 پاسخ)
مقالات ثبت اختراع و شرکت (9 پاسخ)
مرجع 0 تا 100 زبان C به همراه آموزش (13 پاسخ)
رابطه جوشیدن و فشار بخار (14 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (39 پاسخ)
تحلیل ابعادی توابع برداری (6 پاسخ)
یک سوال از انتقال حرارت (2 پاسخ)
خازن (1 پاسخ)
ترکیب نورها (1 پاسخ)
خازن (0 پاسخ)
ادامه زندگی سلولی هنریتا لکس دهه‌ها بعد از مرگش (0 پاسخ)
اجزاء تشکیل دهنده یک ستاره (1 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
تصاویر نجومی (1963 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (1 پاسخ)
R به توان R (17 پاسخ)
بینایی انسان به صورت فریم به فریم هست یا به صورت پیوسته؟ (3 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (6 پاسخ)
آیا برای اشتعال صرفاً باید اکسیژن وجود داشته باشه؟ (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (5 پاسخ)
راکتور مینیاتوری arc (0 پاسخ)
مشاهده چرخش ماه به دور خودش (7 پاسخ)
چرا رنگ آسمان مریخ معکوس زمین است؟ (5 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (498 پاسخ)
ماده تاریک (2 پاسخ)
آزمایش بمب هسته ای اخیر آمریکا (3 پاسخ)
نگاه هابل به اعماق کیهان با کمک عدسی گرانشی
پایان انتظار طولانی برای انرژی فیوژن
نابینایی برای این ربات چیتا مشکلی نیست.
اکسیر ضدپیری در دست دانشمند ایرانی
ستاره‌شناسان اولین فوران انبوه ستاره‌ای را ثبت کردند.
چگونه می‌توان گیاهخوار شد؟
بخشی از پیشرفت تحصیلی فرزاندان‌تان ژنتیکی است!
حاشیه‌ی کهکشان‌ها دامی برای سیاهچاله‌ها
سازمان جهانی بهداشت علیه مارها قطعنامه صادر کرد!
مارمولک پلنگی قادر است سلوهای مغزیِ جدید تولید کند!
خوب بخوابید تا افسرده نشوید!
جستجوی حیات در سیارات فراخورشیدی
برای پی بردن به شخصیت یک فرد به حرکات چشمش نگاه کنید.
مشاهده‌ی خورشیدگرفتگی در سیاره‌ی اورانوس
پاسخ به ۲۲ سوالی که شاید ذهن شما را مشغول خود کند!
سال ۲۰۱۹ می‌توانید خودروی پرنده‌ی خود را بخرید!
آلودگی بر رفتار حیوانات چه تاثیری می‌گذارد؟
TESS اسلحه‌ی جدید ناسا برای شکار سیاره‌های فراخورشیدی
زندگی در مجاورت فضاهای سبز افسردگی را کاهش می‌دهد.
نسل جدید باتری‌های جریانی با استفاده از فلز مایع
شاید ما در مورد منشاء آتشفشان یلواستون اشتباه کرده باشیم.
گلوکز، عاملی برای تقویت حافظه در زمان پیری
تصویر زیبای هابل از همزاد کهکشان راه‌شیری
کودکان از چه سنی می‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند؟
مصرف نیکوتین در دوران بارداری خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می‌دهد.
اخترشناسان سیاراتی را در خارج از کهکشان راه‌شیری یافته‌اند.
پیرترین جانور زنده‌ی جهان از خواب زمستانی بیدار شد!
اندازه‌گیری درد از روی رنگ خون
شناسایی طوفان گردوغبار کوچکی در مریخ
فیسبوک ماهواره‌ای را به فضا پرتاب خواهد کرد!
تاییدی بر رابطه‌ی میان مصرف نمک و افزایش خطر مرگ (0+)