مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

ساخت نوعی آلومینیوم کریستالیِ فوق‌العاده سبک
‌چهارشنبه 26 مهر 1396
آلومینیوم در حال حاضر بسیار با ارزش است. این فلز رسانا است، نقطه‌ی ذوب پایینی دارد، آلیاژ آن بسیار محکم، در مقابل زنگ‌زدگی مقاوم است و بالاتر از همه بسیار سبک است.
هابل، نتیجه‌ی برخورد کهکشانی را رصد کرده است.
‌چهارشنبه 26 مهر 1396
تصویر جدید و قابل توجهی که تلسکوپ فضایی هابل تهیه کرده، کهکشان NGC4490 را نشان می‌دهد. ظاهر پراکنده‌ی این کهکشان در نتیجه‌ی برخورد کهکشانی با کهکشانی دیگر به نام NGC4490 حاصل آمده است.
ساز زدن معلولین با مغز میسر شد!
‌چهارشنبه 26 مهر 1396
دستگاهی که سیگنال‌های مغزی فرد را تبدیل به نُت موسیقی می‌کند، نمونه‌ای از تکنولوژی کنترل ذهن است که به افراد دارای معلولیت حرکتی کمک می‌کند.
بزرگترین دایناسور را بشناسید.
‌چهارشنبه 26 مهر 1396
بر اساس گفته‌های دانشمندان دایناسوری با وزن ۶۳ تُن که سنگین‌تر از ۱۰ فیل بالغ آفریقایی است، بزرگترین جانداری است که بر روی زمین زندگی می‌کرده است.
تلاش دانشمندان در تولید واحدهای سلولی جانوری
‌سه شنبه 25 مهر 1396
میلیون‌‌ها سال پیش اجزای سازنده‌‌ی سلول با نام «اندامک»، باعث آغاز حیات پیچیده بر روی زمین شدند.
نوعی باکتری‌، اثربخشیِ داروی شیمی‌درمانی را کاهش می‌دهد.
‌سه شنبه 25 مهر 1396
آخرین کشف پُرمنفعت از آلودگی تصادفی گسترده‌ای ناشی شد که نشان داد باکتری‌ها چگونه می‌توانند اثربخشی داروهای سرطان را از بین ببرند.
تاخیر دوباره در پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب؛ تا سال ۲۰۱۹ صبر کنید.
‌سه شنبه 25 مهر 1396
جانشین تلسکوپ فضایی معروف هابل ناسا سال آینده به‌طور کامل راه‌اندازی نمی‌شود. ناسا برنامه‌ی راه‌اندازی تلسکوپ فضایی ۸.۸ میلیارد دلاری «جیمز وب» را به‌دلیل مسائل یکپارچه‌سازی فضاپیما از اکتبر سال ۲۰۱۸ به بهار سال ۲۰۴۹ به‌تعویق انداخته است.
سرانجام هویت فسیل اسرارآمیز تایید شد.
‌سه شنبه 25 مهر 1396
بنا به تشخیص دیرینه‌شناسان بریتانیایی، «دیکینسونیا» حیوان بوده است. دیکینسونیا موجود زنده‌ی عجیبی بود که در دوره‌ی ادیاکاران یعنی در حدود ۵۵۰ میلیون سال پیش می‌زیسته است.
طراحی مترجم گفتاریِ هندزفری
دوشنبه 24 مهر 1396
کارگران بیمارستان اغلب با دستان‌شان مشغول به‌کار هستند، مثل مراقبت از بیماران و همچنین باید با بیمارانی که به زبان‌های دیگر صحبت می‌کنند نیز ارتباط برقرار کنند.
شناسایی دنباله‌دار C/2017K2 در ابر اورت
دوشنبه 24 مهر 1396
تلسکوپ فضایی هابل موفق به عکس‌برداری از دورترین دنباله‌دار فعال، یعنی دنباله‌دار C/2017K2 شده است.
استفاده از ابزار طبیعتأ به شامپانزه‌ها تعلق دارد.
دوشنبه 24 مهر 1396
مطالعه‌ای جدید نشان داد که شامپانزه‌ها می‌توانند خود به خود از ابزارها برای انجام تکالیف استفاده کنند، بدون اینکه در ابتدا نیاز باشد به دیگران نگاه کنند.
۳۰ درصد برق اروپا تا سال ۲۰۲۰ از باد تامین شود.
یکشنبه 23 مهر 1396
گزارش‌های منتشر شده، به این مسئله می‌پردازد که چگونه می‌توان ۳۰ درصد از تقاضای برق اروپا را تا سال ۲۰۳۰ با نیروی باد تامین کرد
کشف اطلاعاتی جدید در مورد ببرهای تاسمانی
یکشنبه 23 مهر 1396
پژوهش «جرمی آستین»، محقق دانشگاه آدلاید به ریشه‌یابی جمعیت ببرهای تاسمانی در طول ۳۰ هزارسال گذشته انجامید.
جرقه‌ی هوشیاری در مردی پس از ۱۵ سال زندگی نباتی
یکشنبه 23 مهر 1396
پس از ۱۵ سال زندگی نباتی، بدون هیچ‌گونه نشانه‌ای از هوشیاری، این مرد اکنون حداقل علایم هوشیاری را پس از ایمپلنت دستگاه تحریک عصب آزمایشی در قفسه‌ی سینه نشان می‌دهد.
اخترشناسان راز «ناحیه تیغه‌دار» پلوتو را برملا کردند.
یکشنبه 23 مهر 1396
چینه‌بندی‌های عجیبی در بالاترین عرض‌های جغرافیایی بر روی سطح سیاره‌ی کوتوله‌ی «پلوتو» یافت شده است. این نواحی به تیغه‌های غول‌پیکر یخی شباهت دارند و می‌توانند تا چند صد متر به بالای سطح کشیده شوند.
کشف شواهد جدید مبنی بر وجود یخ در قطب شمال سیاره‌ی عطارد
شنبه 22 مهر 1396
ایده‌ی وجود احتمالی آب یخ‌زده زمانی در دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی شکل گرفت که تلسکوپ‌ها مناطق شدیداً بازتابنده، درون چند دهانه‌ی آتشفشان واقع در نزدیکی قطب شمالی عطارد را شناسایی کردند.
مبارزه‌ی گونه‌های تراریخته با آثار تغییرات آب و هوا
شنبه 22 مهر 1396
مرجانِ مقاوم در برابر محلول هیدروژن پروکسید یا همان سفیدکننده‌ی خانگی، ماموت منقرض شده و محصولات زراعی مقاوم در برابر خشکی و کربن دی اکسید چه ویژگی مشترکی دارند؟
سلول‌هایی در مغزی که اشتهای ما را کنترل می‌کنند.
شنبه 22 مهر 1396
بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه وارویک، تانیسیت‌ها به سلول‌های موجود در بخشی از مغز گفته می‌شود که سطح انرژی را کنترل می‌کنند؛ این سلول‌ها دو آمینواسید کلیدی را در غذا تشخیص داده و مستقیماً به مغز می‌گویند که ما احساس سیری می‌کنیم.
چرا وقتی استرس دارید، به دستشویی می‌روید؟
شنبه 22 مهر 1396
اگر موقع دل‌نگرانی و بی‌قراری نیاز به دستشویی پیدا کنید، کاملاً طبیعی است. وقتی تردید به دل راه می‌دهید، فقط هر چه بدن‌تان می‌گوید، انجام دهید و به دستشویی بروید. احتمالاً حالتان خوب خواهد شد.
روانشناسان ۲۷ دسته‌ی مختلف از احساس را شناسایی کردند.
‌پنجشنبه 20 مهر 1396
محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی با استفاده از مدل‌های آماری پیچیده به‌منظور تجزیه و تحلیل واکنش افراد به ویدئوهای کوتاه تحریک‌کننده‌ی احساسات، موفق به شناسایی ۲۷ حالت احساسی شده و نقشه‌ی برهم‌کنشی برای نشان دادن چگونگی پیوند آن‌ها ایجاد کردند.
مورچه‌ای که ۹۸ میلیون سال‌ در کهربا است.
‌پنجشنبه 20 مهر 1396
محققان در مقاله‌ای منتشرشده در مجله‌ی Systematic Entomology به بررسی گونه‌ای غیرمعمول از مورچه‌ی ماقبل تاریخی پرداختند که در چندین قطعه سنگ کهربا کشف شده بود.
انتقال ویروس‌های بیشتر از طریق رابطه‌ی جنسی
‌پنجشنبه 20 مهر 1396
با جستجویی در کتب، شواهدی مبنی بر وجود ۲۷ ویروس متمایز و از خانواده‌های مختلف به‌دست آمد که این ویروس‌ها قادر بودند با انتقال مایع منی به میزبانی جدید، سالم باقی بمانند.
سیاره‌ی فراخورشیدی تازه کشف‌شده، کاملاً سیاه است!
‌پنجشنبه 20 مهر 1396
ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل، کشف کردند که سیاره‌ی فراخورشیدی «WASP-12b» تقریباً هیچ نوری را بازتاب نمی‌دهد و همین باعث شده است بسیار سیاه به‌نظر برسد.
راز کاربرد سنگ‌های اسرارآمیز در اسکاتلند
‌چهارشنبه 19 مهر 1396
تحقیقات جدید درباره‌ی دایره‌های سنگی متعلق به دوران نوسنگی در جزایر «اورکنی» اسکاتلند، نشان داده است که آن‌ها از محل‌های جشن و مهمانی در پایان دوره‌ی سنگی بودند.
حس می‌کنید دیگران نسبت به شما محبوب‌ترند؟
‌چهارشنبه 19 مهر 1396
اخیرأ تصمیم گرفتم تنهایی برای شام به رستوران یا کافی‌شاپ بروم. اکنون که روی صندلی نشسته‌ام و ساندویچ یا چایم را میل می‌کنم به میزهای دو نفره نگاه کرده و سعی دارم بفهمم آن‌ها دقیقأ به چه چیزی فکر می‌کنند؛ شخصی را می‌بینم. او یک بازنده است.
از شایعه تا واقعیت؛ حلقه‌های کشتزار کار چه کسی است؟
‌چهارشنبه 19 مهر 1396
ناسا این عکس از مزارع کشاورزی «شرق الواینات» جنوب غربی مصر را در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۷ منتشر کرد. فضانوردی در ایستگاه فضایی بین‌المللی این عکس را گرفته بود.
شرح معادله‌ی چگونگی رفتار آشوب کوانتومی
‌چهارشنبه 19 مهر 1396
اگرچه فیزیکدانان توجه خود را معطوف نظریه‌ی آشوب در دنیای میکروسکوپی کرده‌اند، اما این آشوب یا بی‌نظمی در مقیاس کوانتومی عمل می‌کند.
نقش آنتی‌بادی‌ها در تبدیل سلول‌های پوستی به سلول‌های بنیادی
‌سه شنبه 18 مهر 1396
سلول‌های بنیادی همچون لوح‌های خالی هستند که همه‌ی سلول‌های ویژه در بدن ما از آن‌ها ساخته می‌شود و یافتن راهی برای برگرداندن سلول‌های بالغ به آن مرحله می‌تواند به مقابله با طیف وسیعی از بیماری‌ها کمک کند.
انقراض عظیم دایناسورها عامل تسریع فرگشت پرندگان
‌سه شنبه 18 مهر 1396
بر اساس تحقیقات جدید، انقراض بزرگ کرتاسه-ترشیاری که رویدادی در ۶۵ میلیون سال پیش، بر اثر برخورد سیارکی بزرگ به زمین به وجود آمد و زمین را از وجود دایناسورها تهی کرد، منجر به شتاب‌گیری سرعت فرگشت ژنتیکی پرندگان بازمانده شد و این بازماندگان بسیار کوچک‌تر از نیاکان خود در زمان پیش از انقراض بودند.
هابل به‌تماشای ستاره‌زایی در کهکشانی دور نشست.
‌سه شنبه 18 مهر 1396
تلسکوپ فضایی هابل متعلق به سازمان فضایی ناسا و آژانس فضایی اروپا، تصویر جدید و قابل توجهی از کهکشان NGC5398 ثبت کرده است.
پاسخی علمی به یک شایعه؛ اختلال وسواس فکری-عملی با ضریب‌هوشی ارتباطی ندارد.
‌سه شنبه 18 مهر 1396
بر اساس مطالعه‌ای فراتحلیلی، اختلال وسواس فکری-عملی ارتباطی با ضریب‌هوشی بیشتر ندارد.
هواپیمای بدون سرنشین کروی تاشو، الهام گرفته از اوریگامی
دوشنبه 17 مهر 1396
هواپیماهای بدون سرنشین زیادی را مشاهده کرده‌ایم که به‌خاطر امنیت و دوام اضافی در میان چارچوبی کروی قرار داده شده بودند، اما این قفس باعث می‌شود حجم هواپیما بیشتر شده و واقعأ برای حمل بسته‌ها مناسب نباشد.
گورخر نادری که خیلی زود مُرد.
دوشنبه 17 مهر 1396
گورخر نادری با خطوط خرمایی روشن در روز ۶ اوت در منطقه‌ای خصوصی برای حیوانات غیربومی، در منطقه‌ی کنا در هاوایی، جان خود را از دست داد. «آن گودی»، مدیر اجرایی و معاون مزرعه‌ی تری رینگ در هاوایی، صبح روز ۶ اوت جسد «زو» را کشف کرد.
از منافذ پوسته‌ی مریخ چه می‌دانیم؟
دوشنبه 17 مهر 1396
گروهی از محققان به رهبری دکتر «ساندر گوسنز» از مرکز پروازهای هوایی گودارد ناسا، شواهدی یافتند که نشان می‌دهد بر خلاف تصورات قبلی، پوسته‌ی مریخ چندان هم چگال نیست.
گروهی از متخصص هوش‌مصنوعی خواستار منع ساخت روبات‌های قاتل شدند.
دوشنبه 17 مهر 1396
بیش از ۱۰۰ کارشناس هوش‌مصنوعی در نامه‌ای، از سازمان ملل متحد خواستند مانع ساخت و گسترش تکنولوژی ربات‌های قاتل شود.
زلزله‌ها اهمیت فرهنگی بزرگی در دوره‌ی یونان باستان داشته‌اند.
یکشنبه 16 مهر 1396
بنا به گزارش «یان استوارت» استاد دانشگاه پلایموث، احتمال می‌رود مردمان یونان باستان مکان‌های مقدس خود را که قبلاً تحت تاثیر فعالیت زلزله قرار گرفته بود، کاملاً با دست ساخته باشند.
آثار آموزش ذهن بر قدرت تصمیم‌گیری و توانایی شناختی
یکشنبه 16 مهر 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که از بسته‌های کمکی تجاری برای آموزش ذهن استفاده می‌کنند، در انجام وظایف موجود در تمرین پیشرفت کرده که اثرات تمرین مداوم است؛ اما در عملکرد شناختی خود تغییری را مشاهده نکردند.
دلفین‌ها چه می‌خورند؟
یکشنبه 16 مهر 1396
در یکی از مطالعات جدید منتشر شده در مجله‌ی PLoS ONE، گروهی از محققان آمریکایی رژیم غذایی سه گونه دلفین به نام‌های «دلفین پوزه دراز»، «وال سر هندوانه‌ای» و «دلفین‌گری اسپینر» را مورد مطالعه قرار داده و نحوه‌ی تقسیم فضا و منابع اقیانوسی توسط دلفین‌ها را بررسی کردند.
بارش باران الماس در سیاره‌های غول یخی
یکشنبه 16 مهر 1396
یکی از آزمایش‌های جدید آزمایشگاه شتاب‌دهنده‌ی ملی SLAC نشان می‌دهد که الماس‌های بزرگ چگونه از هیدروژن و کربن در بخش‌های درونی غول‌های یخی، مثل نپتون و اورانوس شکل گرفته‌اند.
تا سال ۲۰۵۰، تامین برق کره‌ی زمین با انرژی‌های تجدیدپذیر
شنبه 15 مهر 1396
در صورتی که انگیزه‌ی کافی وجود داشته باشد، برق تقریباً سه‌چهارم کشورها را تا سال ۲۰۵۰ می‌توان از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کرد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 183 184
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
بازبهنجارش (14 پاسخ)
کشف یک واقعیت خفه کننده! (3 پاسخ)
ایجاد دافعه در آهنربا (1 پاسخ)
معرفی چند سایت فیزیک (12 پاسخ)
سوال ترکیبی پرتابه و انرژی (1 پاسخ)
چگونه باید ضخامت حباب را اندازه گرفت؟ (3 پاسخ)
شتاب تبدیلات لورنتس (5 پاسخ)
ریاضیات کوانتومی (4 پاسخ)
قرص دیجیتالی که ورود خود را به معده اطلاع می‌دهد (0 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (66 پاسخ)
تصاویر نجومی (1904 پاسخ)
باکتری‌های روده تاثیر درمان سرطان را "بیشتر" می‌کند (0 پاسخ)
انرژی از هیچ، با انرژی پتانسیل گرانشی (34 پاسخ)
هوش مصنوعی که سیستم‌های امنیتی را دور می‌زند (0 پاسخ)
اتساع طول (2 پاسخ)
برنامه محاسباتی عدد پی (8 پاسخ)
راه و روش ترجمه کتاب های فیزیک (3 پاسخ)
آیا جنس مواد نسبیست؟ (5 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (15 پاسخ)
ردیابی امواج گرانشی در برخورد دو ستاره نوترونی (0 پاسخ)
کتابهای مناسب برای یادگیری فیزیک (3 پاسخ)
معرفي وبلاگ هاي فيزيكي هر كس وبلاگي داره معرفي كنه (141 پاسخ)
تبدیل کانونیک برای معادله هامیلتونی کوب نشده (1 پاسخ)
علت چرخش الکترون چیست؟ (12 پاسخ)
چگونه از آلوده بودن فایل‌ها پیش از دانلود مطلع شویم؟ (0 پاسخ)
محاسبه فشار آب (1 پاسخ)
ضد جاذبه (3 پاسخ)
سوالی در مورد چگونگی محو نور فوکوس شده خورشید توسط عدسی ها (15 پاسخ)
اکسل برای مدیران، مهندسان، حسابداران و تولید ایده های نو (4 پاسخ)
مشتق تابع (3 پاسخ)
فرمول جاذبه نیوتون (1 پاسخ)
سرعت نور (101 پاسخ)
دانلود رایگان کتاب گرانش کوانتومی فارسی (4 پاسخ)
جهان چند بعد دارد؟ (41 پاسخ)
جایزه نوبل (13 پاسخ)
اسم این دستگاه چیه ؟ (3 پاسخ)
سفرهای طولانی در کره زمین با سفینه انجام خواهند شد (0 پاسخ)
موارد آموزنده در نسبیت (2 پاسخ)
چرا ریاضیات می‌خوانیم؟ (12 پاسخ)
ماهیت انرژی (23 پاسخ)
بیماری که زندگی نباتی داشت به درمان پاسخ داد (0 پاسخ)
موجی و ذره ای بودن نور (14 پاسخ)
علت جمع شدن بارهای الکتریکی در سطح کره (12 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (14 پاسخ)
پرسشی در مورد مجموعه اعداد اول (8 پاسخ)
چگونه فردی خردمند شویم؟ (6 پاسخ)
ماشين محرك دائم (149 پاسخ)
روش ساده محاسبه Eigenvalue برخی ماتریکس های خاص (0 پاسخ)
کارشناسی فیزیک، ارشد برق (0 پاسخ)
کاسینی شیرجه نهایی به سوی زحل را شروع می کند (3 پاسخ)
ماهیت میدان الکتریکی چیست؟ (3 پاسخ)
ساخت باتری مقاوم در برابر انفجار و آتش‌سوزی (0 پاسخ)
ماموریتی که اسرار جتِ سیاهچاله‌ها را برملا می‌کند.
مبارزه‌ با سلول‌های سرطانی با کمک ایریدیوم
چین شهرجنگلی تصفیه‌کننده‌ی هوا خواهد ساخت!
حیات هوشمند فرازمینی چه‌زمانی کشف خواهد شد؟
کار شیفت شب می‌تواند مانع بهبود آسیب‌های دی‌ان‌ای می‌شود.
گامی به سمت تولید سوخت هیدروژنی با بازده‌ی کوانتومی بیش از ۱۰۰ درصد
کمین سیاهچاله‌های هیولا در لبه‌ی کهکشان‌های مارپیچی
دانشمندان موفق به یافتن راهی برای خودکشی سلول‌های سرطانی شدند.
میگوی مانتیس از هواپیما قوی‌تر است.
اخترشناسان دور‌ترین کهکشان مارپیچی را کشف کردند.
تردید در تاثیر مولتی‌ویتامین‌ها بر بهبود سلامت قلب در مردها
بررسی تشعشعات محیطی؛ وای‌فای، موبایل و موز!
تعیین قدمت آثار هنری غارهای کارائیب، با روشی پیشرفته
رابطه‌ی سفید شدن موی سر آقایان با انسداد رگ‌ها
نگاه رصدخانه‌‌ی هرشل به منطقه‌‌ی بی‌‌نظم ستاره‌زایی‌‌
یازده چیزی که از نظر مردم برای سلامتی خیلی مضر هستند.
ماموت‌های پشمالوی مذکر بیشتر در دام‌های طبیعی گیر افتاده‌اند!
زمان آغاز تغییرات عظیم انسانی بر روی زمین
نکات ضروری در پیشگیری از سرطان روده‌ی بزرگ
رصد خوشه‌ی عظیم کهکشانی Abel1300
ابزاری برای مطالعه‌ی آب‌فشان‌های انسلادوس
هوای گرم باعث کوچک شدن سوراخ اوزون شده است.
ساختارهای برای پیش‌گیری از بیماری آلزایمر
تعیین تاریخ عصر فرعون‌ها با کمک کسوف حلقه‌ای
آثار نساجی در قبری باستانی یافت شد.
مدل‌سازی شکل باستانی زمین، با هدف مطالعه‌ی سیارات‌ فراخورشیدی
نقشه‌برداری اندام‌های مصنوعی پیشرفته در مغز
چرا جهان ما سه‌بُعدی است؟!
ساعتی مچی برای سفر خیالی در فضا
بینی کدام جنبه‌های احساسی ما را نمایان می‌سازد؟
شناسایی سیاهچاله‌ای سیری‌ناپذیر با اختلال جزر و مدی (0+)