مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مغز به گونه‌ای سازماندهی شده که به خارشِ دیگران واکنش نشان دهد.
‌سه شنبه 19 دي 1396
خارش رفتاری به‌شدت مسری است. وقتی می‌بینیم کسی خود را خارش می‌دهد، ما هم دوست داریم بدن‌مان را خارش دهیم.
نوشیدنی‌های رژیمی خطر ابتلا به جنون را سه برابر می‌کند!
‌سه شنبه 19 دي 1396
بر اساس مطالعات اخیر، افرادی که روزانه یک نوشیدنی رژیمی مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به جنون و یا سکته در آن‌ها سه برابر می‌شود.
شواهدی از سیاره‌ی سنگی در مدار ستاره‌ای مُرده
‌سه شنبه 19 دي 1396
یک جفت ستاره‌ی دوتایی با نام سامانه‌ی «SDSS1557» شواهدی از سیاره‌ای سنگی دارند. اخترشناسان آن‌را سامانه‌ی دوتایی «Tatooine» می‌نامند.
خاصیت آنتی‌بیوتیک عصاره‌ی شیره‌ی درخت افرا
‌سه شنبه 19 دي 1396
جمعیت بومی در کانادا به‌مدت طولانی از شربت عصاره‌ی درخت افرا، برای مبارزه با عفونت‌ها استفاده کرده‌اند.
بررسی حالت چرخشی تار عنکبوت‌ها
دوشنبه 18 دي 1396
محققان در مطالعات اخیر خود دریافتند، زمانی که عنکبوت تارش را می‌پیچاند، تا حدودی این تار حالت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری می‌یابد.
شیرین‌کننده‌ها عاملی مهم در اضافه وزن
دوشنبه 18 دي 1396
اریتریتول الکل قند به‌طور طبیعی در میوه‌هایی مثل گلابی و هندوانه وجود دارد، اما به‌عنوان جایگزین شکر در غذاهای کم‌کالری موجود است.
انسان‌ها در هزار سال آینده چگونه هستند؟
دوشنبه 18 دي 1396
انسان‌ها هنوز در حال تحول هستند. این تحول در هزار سال آینده ما را به کجا می‌برد؟ احتمال اینکه بلندقدتر شویم زیاد است. انسان‌ها در ۱۳۰ سال گذشته افزایش قد زیادی داشته‌اند.
ستاره‌شناسان امواج شبکه‌ی کیهانی را اندازه‌گیری می‌کنند.
دوشنبه 18 دي 1396
شبکه‌ی کیهانی، ساختار گسترده‌ای است که کم‌جمعیت‌ترین مجموعه‌های کیهانِ دوردست را به یکدیگر متصل می‌کند. این شبکه با رشته‌های گاز هیدروژن بسیار قدیمی که از زمان انفجار بزرگ به‌جا مانده، تشکیل شده است.
رصد قمر سیاره‌ی مریخ با تلسکوپ فضایی هابل
یکشنبه 17 دي 1396
در دوازدهم ماه می سال ۲۰۱۶، تلسکوپ فضایی هابل، ۱۳ تصویر مجزا تهیه کرد و اخترشناسان فرصت را برای ایجاد تصویری تایم‌لپس مغتنم شمردند تا قمر «فوبوس» را در حین سفر مداری‌اش به دور مریخ نمایش دهند.
آب در مقیاس نانو به شکل شگفت‌انگیزی منظم است.
یکشنبه 17 دي 1396
پژوهشی جدید نشان می‌دهد که سطح قطرات کوچک آب، با اندازه‌ی ۱۰۰ نانومتر، به شکل شگفت‌انگیزی با نظم و ترتیب چیده شده است.
خاصیتی باورنکردنی از توت‌فرنگی!
یکشنبه 17 دي 1396
محققان مؤسسه‌ی مطالعات بیولوژیکی سالک، شواهد بیشتری را دریافتند که «فیزیتین»، فلانوئیدِ طبیعیِ موجود در توت‌فرنگی و سایر سبزیجات یا میوه‌های خوراکی، می‌تواند نقص‌های شناختی و التهاب مربوط به پیری را در موش‌ها کاهش دهد.
راز درخشش آبی رنگ در آب دریا چیست؟
یکشنبه 17 دي 1396
اخیراً عکاسی لحظه‌ای جادویی را در نزدیکی سوانسی در کشور ولز، تجربه کرده؛ زیرا ساحل دریا سراسر آبی و درخشنده شده بود.
شناسایی مدارهای مغزی رفتارهای لذت جویانه‌ی مغز
شنبه 16 دي 1396
مدتها است که دانشمندان بر این باورند «آمیگدال مرکزی» که ساختاری در عمق مغز است، با احساس ترس و واکنش به رخ‌دادهای ناخوشایند، مرتبط است.
زیر سوال رفتن منشاء آهن زمین
شنبه 16 دي 1396
پژوهش‌های جدید در دانشگاه تگزاس آستین، نشان می‌دهد که ترکیب آهنی منحصربه‌فرد زمین، با ایجاد هسته‌ی سیاره ارتباطی ندارد؛ لذا رویدادی که در شکل و شمایل زمین طی سال‌های نخست پیدایش آن نقش داشت، زیر سؤال می‌رود.
آیا ایده‌ی کاشت سیب‌زمینی در فیلم مریخی، شدنی است؟
شنبه 16 دي 1396
محققان موفق به کشت سیب‌زمینی در محیطی شدند که ویژگی‌های مریخ از قبیل تابش، دما، فشار هوا، میزان اکسیژن و دی‌اکسیدکربن در آن شبیه‌سازی شده است.
کلاهبرداری از طریق نقشه‌ی گوگل!
شنبه 16 دي 1396
کسب و کارهای محلی بر روی نقشه‌ی گوگل اغلب آن‌قدر که به‌نظر می‌رسد، محلی نیستند. گروهی از محققین گوگل و دانشگاه سن‌دیگوی کالیفرنیا، دریافته‌اند که ده‌ها هزار فهرست جعلی ماهانه به نقشه‌ی گوگل اضافه می‌شوند که کاربران را به‌سمت طرح‌های کلاهبرداری هدایت می‌کنند.
بله، گربه‌ها واقعاً حالات صورت متفاوتی دارند.
‌پنجشنبه 14 دي 1396
اگر گربه داشته باشید، احتمالاً به خوبی می‌توانید بفهمید که چه زمانی گربه‌تان خوشحال، عصبانی یا افسرده است. اما آیا به راستی گربه‌ها همچون انسان‌ها حالات چهره‌ی مشترکی دارند که به همراه این گونه احساسات ظاهر شود؟
ساخت سیناپس مصنوعی با قابلیت یادگیری، توسط دانشمندان
‌پنجشنبه 14 دي 1396
این دستاورد بسیار تعجب برانگیز است. پیشرفت‌ها در حوزه‌ی هوش‌مصنوعی تا حد زیادی به پاس فناوری‌هایی رقم خورده است که از نحوه‌ی عملکرد مغز انسان، تقلید می‌کنند.
اثرات تغییرات اقلیمی بر آسیب‌های روحی
‌پنجشنبه 14 دي 1396
همچنان که دستگاه حکومتی ترامپ، در راستای باطل کردن سیاست‌های خاص مربوط به تغییرات اقلیمی گام بر می‌دارد، گروهی از روان‌شناسان برجسته‌ی آمریکایی، گزارشی منتشر کرده‌اند، که بیان می‌دهد روند گرمایش و وقایع آب و هوایی بحرانی مربوطه، می‌تواند اثرات به‌شدت زیان‌باری بر سلامت روان داشته باشد.
دوگانگی میان نواحی شمالی و جنوبی قمر انسلادوس
‌پنجشنبه 14 دي 1396
بنا به گفته دانشمندان ناسا که رهبری عملیات کاسینى را بر عهده داشتند، قمر یخی زحل، به‌نام «انسلادوس» دو جهان متفاوت وجود دارد.
پمپ‌های کاغذی نیروی دستگاه‌های میکروسیال قابل‌حمل را تأمین می‌کنند!
‌پنجشنبه 14 دي 1396
مهندسین زیست‌داروها از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و دانشگاه چیپل هیل کارولینای شمالی، پمپ کاغذی ارزان قیمتی طراحی کرده‌اند که از نیروی مویینگی برای به کار انداختن دستگاه‌های میکروسیال قابل‌حمل، استفاده می‌کند و می‌توان آن‌را در ابزارهای متنوع مربوط به زیست‌داروها به‌کار برد.
کشف گروهی از کوازارها، درک منشاء کهکشان‌ها را تقویت کرد.
‌پنجشنبه 14 دي 1396
اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی، گروهی بین‌المللی شامل محققان مرکز نجوم و اخترفیزیک کاولی «KIAA» در دانشگاه پکینگ از کشف بیش از ۶۰ کوازار بسیار دور خبر دادند که این تعداد، نزدیک به دو برابر تعداد شناخته شده تا آن زمان بود. این یافته، فرصت‌های بسیاری برای نگاه عمیق به تاریخ کیهان به‌وجود آورد.
تغییر رویکرد دانشمندان در مورد علل چاقی
‌پنجشنبه 14 دي 1396
بر اساس تحقیقِ منتشر شده در مراکز کنترل و پیشگیری از دیابت و بیماری‌های حاد در آمریکا تقریبأ ۱۰ درصد از افراد چاق فاقد فاکتورهای خطرِ «کاردیومتابولیک - CRFs» هستند.
نقش حفره‌ای زیر زمینی، در ترسیم نقشه‌ی تاریخچه‌ی زمین
‌پنجشنبه 14 دي 1396
جغرافیدانی از دانشگاه ساسکس که بر روی حفره‌ی عظیمی در سیبری که با سرعتی بسیار در حال گسترش است، تحقیق می‌کند، معتقد است این سوراخ عظیم در زمین، به دانشمندان کمک خواهد کرد تا نقشه‌ی تاریخ آب و هوایی زمین را ترسیم کنند.
تاثیر تغییرات آب و هوایی بر امنیت پروازها
‌پنجشنبه 14 دي 1396
طبق تحقیقات جدیدی که اخیراً در مجله‌ی Advances in Atmospheric Sciences چاپ شده است، تغییرات آب و هوایی علاوه بر اینکه می‌تواند تهدیدی برای یخ‌های قطبی، سطح دریاها، گونه‌های متنوعی از حیوانات و همچنین منابع غذایی جهانی باشد، همچنین می‌تواند پرواز را به تجربه‌ای ترسناک‌تر از چیزی که اکنون هست تبدیل کند.
موفقیتی جدید در تحقیق بر روی سلول بنیادی
‌پنجشنبه 14 دي 1396
دانشمندان سلول‌های بنیادی جنینی را در آزمایشگاه با موفقیت توسعه داده‌اند؛ این سلول‌ها می‌توانند هر نوع بافتی را ایجاد کنند.
آوموآموا سفینه‌ی فرازمینی‌ها نیست.
‌پنجشنبه 14 دي 1396
محققانی که به دنبال شواهدی از تکنولوژی فرازمینی بودند، در روز پنج شنبه اعلام کردند که از سنگ بزرگ فضاییِ سیگاری ‌شکلِ میان‌ستاره‌‌ای که در ماه اکتبر در منظومه‌ی شمسی ما کشف شده بود، هیچ سیگنال بیگانه‌ای دریافت نکرده‌اند و این جرم فضاپیمایی بیگانه نیست.
کوهنوردی می‌تواند باعث جنون شود و ما دلیل آن را نمی‌دانیم!
‌پنجشنبه 14 دي 1396
ممکن است امروزه «هاوارد فیلیپس لاورکرافت» شخصیتی دو قطبی به حساب بیاید، اما او در مورد مسئله‌ای حق داشت؛ «دیوانگی در کوه‌های تار وجود دارد.»
پناهگاهی ایمن با قیمت ۱۰۰۰ دلار اجاره‌ی سالیانه
دوشنبه 11 دي 1396
وضعیت سیاست‌های ملی، جهانی، محیطی و ... کنونی زمین، ساکنان آن‌را با ترس از آینده مواجه ساخته است. این مسئله توجه بسیاری را به آماده‌ شدن برای روز رستاخیز جلب کرده است و شرکت‌های بسیاری در حال سرمایه‌گزاری بر روی این مسئله هستند.
محققان گیاه ویژه‌ای ساخته‌اند که تابش می‌کند.
دوشنبه 11 دي 1396
گروهی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا و MIT راهی برای القا دادن گیاهان با نور حاصل از کرم‌های شب‌تاب پیدا کرده‌اند.
داده‌های جدید از دو کهکشان در حال ادغام
دوشنبه 11 دي 1396
ناسا تصویر زیبایی که توسط تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان NGC5256، نمونه‌ی قابل توجهی از دو کهکشانِ در حال ادغام، منتشر کرده است.
کشف مکان‌های مخفی هرم جیزه با فناوری جدید
دوشنبه 11 دي 1396
محققان فرانسوی و پروژه‌ی کاوش، مسئول کشف اخیر فضای خالیِ بزرگ در هرم بزرگ جیزه، برای توسعه‌ی پلتفرم اکتشاف ربات جدید به‌هم پیوسته‌اند.
نقش قارچ‌ها در شکل‌گیری حیاتی که می‌شناسیم.
یکشنبه 10 دي 1396
دانشمندان دانشگاه لیدز می‌گویند: «امروزه، جهان ما تحت سیطره‌ی گیاهان و حیوانات قرار دارد، ولی ما این جهان را مدیون وجود قارچ‌ها هستیم.»
روشی جدید برای شناسایی سیاره‌ها در منظومه‌ی آلفا قنطورس
یکشنبه 10 دي 1396
اخترشناسان دانشگاه ییل، نگاه تازه‌ای به منظومه‌ی آلفا قنطورس انداخته و روش‌های جدیدی برای جستجوی دقیق‌تر سیاره‌های قابل سکونت در این منظومه یافتند.
میزان درآمد افراد با میزان شادی آن‌ها ارتباط دارد.
یکشنبه 10 دي 1396
بر اساس مقاله‌ی منتشر شده در انجمن روانشناسی آمریکا، افرادی که درآمد بیشتری دارند، احساسات مثبت بیشتری را نسبت به خودشان تجربه می‌کنند؛ اما افرادی که درآمد کمتری دارند، از روابط خود و توانایی برقراری ارتباط با دیگران لذت می‌برند.
ده داستان علمی برتر سال ۲۰۱۷
یکشنبه 10 دي 1396
طوفان‌‌های بی‌سابقه، تولید عظیم داده‌های اینترنتی، برخورد دو ستاره‌ی نوترونی و فراگیر شدن مواد مخدر را می‌توان مهم‌ترین خبرهای علمی سال ۲۰۱۷ در مجله‌ی ساینتیفیک‌امریکن دانست.
طراحی پارکینگ ضد سیل برای خودروها
شنبه 9 دي 1396
زمانی که باران شدید می‌شود و یا طوفان، آب را به سمت شهر هدایت می‌کند، سازمان هواشناسی به شهروندان احتمال وقوع سیل را اطلاع می‌دهد.
برخی میمون‌ها مستعد منزوی‌شدن هستند.
شنبه 9 دي 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد، برخی حیوانات مستعد منزوی‌شدن هستند. مطالعات بر روی میمون‌های «رزوس» نشان داد، برخی از این حیوانات بیشتر عمر خود را در انزوای اجتماعی سپری می‌‌کنند.
اطلاعات جدید جونو درباره‌ی لکه‌ی‌ سرخ بزرگ مشتری
شنبه 9 دي 1396
تحلیل تازه‌ی داده‌های گردآوری‌شده توسط کاوشگر جونوی ناسا، نشان می‌دهد که لکه‌ی سرخ بزرگ مشتری، در زیر ابرهای این غول گازی گسترده‌تر است.
بالاخره صدای درون زمین را ضبط کردیم!
شنبه 9 دي 1396
خود زمین هم مانند ته‌صدای دائمی در مراکز شلوغ شهری یا ملودی‌های هماهنگ طبیعت خودمان، صدایی با فرکانس کم به‌صورت «وز وز» تولید می‌کند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 190 191
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
لطفا یه کتاب در زمینه فیزیک بهم معرفی کنید که ترجمه کنم (8 پاسخ)
نیوتون چگونه حرکت بیضوی زمین را ثابت کرد؟ (13 پاسخ)
ببینید و لذت ببرید (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (0 پاسخ)
راهی برای دوباره زیستن - بدن جدید - عمر نامحدود (25 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (21 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (70 پاسخ)
کتاب مناسب برای کنکور (6 پاسخ)
کمبود ویتامین دی و سرطان ها (0 پاسخ)
برنامه‌ای که مرگ را پیش‌بینی می‌کند (0 پاسخ)
پایانه های باتری (3 پاسخ)
تست هوش واقعی (19 پاسخ)
سیگنال تحلیلی (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (23 پاسخ)
نحوه محاسبه میدان مغناطیس یک اهنربای دائمی در فضا بچه صورتیه (2 پاسخ)
آیا هر جسمی در هر شرایطی دارای جاذبه است؟ (22 پاسخ)
بطری آب (0 پاسخ)
نمایش کسر ثابت گرانش, سرعت نور ، عدد طلایی با توانهای 3 (5 پاسخ)
تغییرات وزن (6 پاسخ)
محاسبات مغناطیس (6 پاسخ)
تغییرات رنگ به علت زاوبه تابش (7 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (22 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (11 پاسخ)
موتور دما کوری (0 پاسخ)
ترازو جرم یک ماده را اندازه گیری می کند یا وزن آن ماده را (4 پاسخ)
تصاویر نجومی (1949 پاسخ)
فاصله زمین و خورشید چگونه باعث پدید امدن فصل‌ها می‌شود؟ (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (494 پاسخ)
بازی با احتمالات (3 پاسخ)
تابش ذره باردار شتاب دار در مکانیک کوانتومی (0 پاسخ)
تعریف علم فیزیک (10 پاسخ)
رساناي منزوي (3 پاسخ)
فناوری‌هایی که در سال 2018 رشد می‌کنند (0 پاسخ)
چه تعبیری از کوانتوم داشته باشیم؟ (1 پاسخ)
مشکل در بردارهای محوری (شبه بردار ها) (18 پاسخ)
4 بعد جهان؟ (36 پاسخ)
آسيب ناشي از برخورد، با انرژي مرتبط هست يا تكانه؟ (5 پاسخ)
شرايط مرزي (5 پاسخ)
ميدان تاخيري (25 پاسخ)
واپاشی هسته ای (1 پاسخ)
نتایج شگفت‌انگیز یک آزمایش برای درمان هموفیلی (0 پاسخ)
دروس آنلاین و رایگان در دانشگاه‌های برتر دنیا (2 پاسخ)
[پارادوکس] ذره باردار در میدان گرانشی یکنواخت (13 پاسخ)
تعریف آماری فشار (0 پاسخ)
مفهوم تکانه (2 پاسخ)
ظرفیت خازن (3 پاسخ)
سوال مربوط به اثبات فرمول های انرژی نسبیتی (3 پاسخ)
محاسبه سرعت چرخش در حرکت دورانی یکنواخت (1 پاسخ)
مدل تکتایی برای کوارک ها به چه معناست؟ (0 پاسخ)
بررسی ناوردایی توان در نسبیت خاص (2 پاسخ)
بررسی پایستگی تکانه و انرژی (1 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (3 پاسخ)
پیشرفت در تکنولوژی پرتوی کششی می‌تواند انسان را در هوا معلق کند.
شناسایی نقاطی ویژه که امواج نور را در مسیرش متوقف می‌کند.
تاثیر مثبت ویتامین D3 در برابر آسیب‌های قلبی عروقی
رویدادهای نجومی اسفندماه ۱۳۹۶
فضانوردان در معرض تب فضایی هستند.
حماقت راننده‌ی کامیون، به خطوط ۲۰۰۰ ساله‌ی نازکای، آسیب جدی وارد نمود.
ثبت خاطره‌ی رشد ماهیچه‌ای، در دی‌ان‌ای انسان
بالاتر از این ساختمان سیاهی نیست!
شیوع ای‌کولای؛ آیا واقعاً باید از خوردن کاهو اجتناب کرد؟
قطعه‌ی گمشده‌ی هوش‌مصنوعی انسان‌مانند یافت شد.
کشف مجموعه‌ای از سیارات، خارج از کهکشان راه‌شیری
آیا حرکتِ قطب‌های مغناطیسیِ زمین خطر‌ناک است؟ علم پاسخ می‌دهد
تصویری جدید از کهکشان کوتوله‌ی ناشناخته
تا چه حد رفتارهای عصبی افراد مشابه دوستان‌شان است؟
ارتباط بیماری‌های قلبی و میگرن
رونمایی از دو محصول مرتبط با پروژه‌ی هایپرلوپ
ورزش هوازی می‌تواند علائم شناختی بیماری آلزایمر را بهبود ببخشد.
کشف گوری عجیب از اسکلت‌های باستانی در مکزیکوسیتی
تصویر تلسکوپ هابل از کهکشان مارپیچی NGC7331
آرزویی برای آینده‌ی خودروهای خودران
تاثیر دارویی نوعی قارچ در درمان افسردگی
موجودات فضایی از چه نیرویی استفاده می‌‌کنند؟
گرمایش اقیانوس‌ها، شاهدی بر گرمایش جهانی است.
خطر بالقوه‌ی داروهای سوزش معده
تسلا می‌خواهد کامیون‌های برقی بسازد.
نهنگ باستانی کارولینا، اسرار منشأ تغذیه فیلتری را برملا کرد.
چگونه ناسا مریخ را قابل سکونت می‌کند؟
حفاری در اعماق دریا، اکوسیستم دریایی را نابود می‌کند.
شواهد جدیدی در مورد سطح یخی سیارک وستا
خلاق بودن، کلید برتری در ارتباطات مغزی است.
برتری جالب زنان، نسبت به مردان (0+)