مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

استفاده از مواد شوینده و پاک‌کننده در خانه‌تکانی، برای زنان چه خطراتی دارد؟
شنبه 12 اسفند 1396
طبق مطالعه‌ای جدید که توسط محققان دانشگاه برگن انجام شد، زنانی که به‌طور مرتب از اسپری تمیزکننده یا سایر مواد شوینده استفاده می‌کنند، در طولانی‌مدت تحلیل بیشتری را در عملکرد ریه‌ی خود نسبت به سایر زنان تجربه می‌کنند.
آزمایش زیردریایی فضایی، برای تحقیقات ویژه در تیتان
‌پنجشنبه 10 اسفند 1396
گروهی از محققان در حال شبیه‌سازی دریاهای حاوی گاز طبیعی مایع در بزرگترین قمر زحل هستند تا به ناسا در ساخت زیردریایی فضایی کمک کند.
کمپانی تسلا، باز هم همه را شگفت‌زده می‌کند.
‌پنجشنبه 10 اسفند 1396
«ایلان ماسک»، در یکی از گفتگوهای اخیر از ساخت تونلی زیرزمینی با همکاری شرکت بورینگ خبر داد که هدف از آن، ارتقای تولید وسایل نقلیه‌اش است.
توضیح منشأ تکاملی ابتدایی مغز انسان
‌پنجشنبه 10 اسفند 1396
زمین، محل زندگی هزاران گونه است که اثبات می‌کند وجود زبان‌های پیچیده، پیوند اجتماعی و همکاری، راز بقاء در این کره‌ی خاکی امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری است.
چکار کنیم که کمتر در معرض سرطان پوست باشیم؟
‌پنجشنبه 10 اسفند 1396
بر اساس پژوهشی بر روی مو‌ش‌ها در دانشگاه ایالتی اوهایو، به‌نظر می‌رسد مصرف روزانه‌ی گوجه‌فرنگی روند پیشرف تومورهای سرطان پوست را به نصف کاهش می‌دهد.
جزئیات روشی ساده برای تخمین زدن جرم سیاهچاله‌ها
‌چهارشنبه 9 اسفند 1396
دانشمندان دانشگاه صنعتی سوینبرن استرالیا و دانشگاه مینه‌سوتا، روشی ابداع کرده‌اند تا حتی کودکان دبستانی با نگاه کردن به کهکشانی مارپیچی، جرم سیاه‌چاله‌ی مرکزی نهفته‌ی آن‌را تخمین بزنند.
چگونه علم زندگی را به کودک غرق‌شده بازگرداند؟
‌چهارشنبه 9 اسفند 1396
در یکی از اولین نمونه‌های تایید شده، کودکی خردسال اهل آرکانزاس که پس از غرق شدن دچار آسیب مغزی شدید شد، با استفاده از درمان جدید بهبود پیدا کرد.
دانشمندان تورهای مولکولی را درون ماهیچه‌های قلب انسان پیدا کردند.
‌چهارشنبه 9 اسفند 1396
گروهی بین‌المللی از دانشمندان به سرپرستی موسسه‌ی تحقیقات قلبی عروقی دانشگاه ملی سنگاپور، کشف کرده است که «کوندرویتین سولفات»ها، گروهی از مولکول‌ها که معمولاً فقط در بافت‌های اتصالی یافت می‌شوند، در قلب بیمارانی که ایست قلبی را تجربه کرده‌اند، تجمع یافته و باعث التهاب می‌شود.
چرا با غذا خوردن، احساس خوبی می‌کنیم؟
‌چهارشنبه 9 اسفند 1396
بنا به یافته‌های محققان، تنظیم این مواد طبیعی بدن، می‌تواند شرایط را برای بروز احساس شادی و خشنودی در فرد مهیا کند و همچنین به بدن در فهمیدن زمان رضایت کمک نماید.
همکاری بیل گیتس با متخصصان ژنتیک برای کاری عجیب
‌سه شنبه 8 اسفند 1396
افزایش سرعت ژن‌ها می‌تواند روشی برای افزایش سرسختی برخی از نژادهای دام باشد. متخصصان ژنتیک با تفکیک صفات ژنتیکی مطلوب از نژادهای گاو اروپایی و آفریقایی، امیدوار هستند که بتوانند گاوی را طراحی کنند که شیر باکیفیتی را تولید می‌کند و همچنین می‌تواند در دماهای بالایی دوام بیاورد.
مرد چدار، اولین بریتانیاییِ مدرن، پوستی تیره و چشمانی آبی داشت.
‌سه شنبه 8 اسفند 1396
«مرد چدار» و بستگانش مسئول تقریباً ده درصدِ ژنوم جمعیت بومی بریتانیایی‌های مدرن هستند. مرد چدار، یکی از اولین ساکنان انسانی در بریتانیا، پوستی تیره و چشمانی آبی داشت.
رصد بقایای ادغام دو کهکشان
‌سه شنبه 8 اسفند 1396
تصویر ترکیبی ساخته ‌شده توسط اخترشناسان سازمان تحقیقات اخترشناسی اروپا، برخورد سهمگینی از دو کهکشان صفحه‌ای را نشان می‌دهد که ۶۰۰ میلیون سال پیش اتفاق افتاده و باعث ایجاد کهکشانی با شکل عجیب به نام NGC7252 شده است.
تقویت حافظه با نوع شگفت‌انگیز و جدیدی از ایمپلنت مغزی
‌سه شنبه 8 اسفند 1396
ایمپلنت‌های عصبی که ادعا دارند عملکرد حافظه را تقویت می‌کنند، جدید نیستند، اما رویکرد جدیدی به این مساله منجر به تولید دستگاهی شده که به مغز، قبل از پاسخ دادن گوش می‌دهد.
ارائه‌ی مدلی دقیق از دستگاه عصبی انسان
دوشنبه 7 اسفند 1396
در پاییز سال ۱۹۲۵ میلادی، جسدی به دست دو دانشجوی پزشکی در کایرکسویل میسوری، رسید. وظیفه‌ی آن‌ها، تشریح سیستم عصبی بدن، با شروع از پایه‌ی مغز و پیشروی به سمت پایین و ردیابی سیستم در مسیری مستمر بود.
سرگذشت و آینده‌ی اولین مسافر از خارج منظومه‌ی شمسی
دوشنبه 7 اسفند 1396
این جِرم غلتان شبیه به سیگار، می‌تواند نتیجه‌ی برخورد با جرمی دیگر باشد. بنا به باور اخترشناسان، این جرم حداقل برای یک میلیارد سال دیگر هم به غلتیدن در فضا ادامه خواهد داد؛ به شرطی که دوباره با چیزی برخورد نکند.
ترفند ماهی‌های اعماق دریا برای پرورش بچه‌ماهی‌ها
دوشنبه 7 اسفند 1396
گروهای تحقیقاتی از موسسه‌های علمی کاوش‌های اقیانوسی، سازمان چارلز داروین و پارک ملی گالاپاگوس، دریافته‌اند که برخی گونه‌های ماهی‌ها تخم‌های خود را در خروجی‌های آب گرم واقع در اعماق دریا پرورش می‌دهند؛ رفتاری که قبلاً هرگز در حیوانات دریایی دیده نشده است.
ماده‌ی جدیدی که نمک و یون‌های فلزی را از آب دریا می‌زداید.
دوشنبه 7 اسفند 1396
دانشمندان موفق شدند روش جدید و کارآمدی را برای حذف نمک و یون‌های فلزی از آب دریا کشف نمایند.
شناسایی سلول‌های اضطراب در مغز انسان
یکشنبه 6 اسفند 1396
در مطالعه‌ای جدید، دانشمندان عصب‌شناسی، در مرکز پزشکی ایرویگ در دانشگاه کلمبیا و دانشگاه کالیفرنیا سن‌فرانسیسکو، سلول‌های مغزی را شناسایی کردند که به‌نظر اضطراب را کنترل می‌کنند.
ارتباط خودکنترلی شامپانزه‌ها با هوش عمومی
یکشنبه 6 اسفند 1396
بر اساس تحقیقات جدید، هوش کلی شامپانزه‌ها ارتباط مستقیمی با توانایی آن‌ها در اعمال کنترل نفس و به تاخیر انداختن لذت دارد.
نقش سلول‌های بنیادی در بهبود عملکرد بافت کلیه
یکشنبه 6 اسفند 1396
تحقیق پزشکی قابل توجهی که بودجه‌ی آن توسط شورای تحقیقات پزشکی و تحقیقات کلیوی بریتانیا تامین شده بود، در ایجاد بافت کلیه‌ی انسان در درون موجودی زنده، به محققان کمک بزرگی کرد.
عوارض سفرهای فضایی طولانی‌مدت بر مغز
یکشنبه 6 اسفند 1396
مغز فضانوردانی که ماه‌ها را در فضا سپری می‌کنند، تا زمان بازگشت‌شان به زمین در داخل جمجمه‌هایشان به سمت بالا جابه‌جا می‌شود.
کامپیوترها می‌توانند به شما بگویند چه آهنگ‌هایی گوش داده‌اید!
شنبه 5 اسفند 1396
این چه نوع جادویی است؟ این خواندن ذهن نیست، بلکه چیزی نزدیک به آن است؛ دانشمندان توانسته‌اند با استفاده از اسکن‌های «fMRI» از مغز افراد که جریان خون و فعالیت مغز را اندازه‌گیری می‌کند، آهنگ‌هایی که افراد گوش داده‌اند را شناسایی کنند.
کهکشان ما با چه نیرویی در فضا حرکت می‌کند؟
شنبه 5 اسفند 1396
اگرچه ما آن‌را احساس نمی‌کنیم، اما به‌طور پیوسته در حال حرکت هستیم، اما چه چیزی سبب حرکت کهکشان راه‌شیری می‌شود؟
یک گام تا واکسن تومورهای سرطانی!
شنبه 5 اسفند 1396
محققان در دانشگاه استنفورد، ترکیبی را طراحی کرده‌اند که وقتی به تومور تزریق می‌شود آن‌را همراه با تمام توده‌های سرطانی موجود در بدن از بین می‌برد.
راز پرتوهای نور آسمان شب چیست؟
شنبه 5 اسفند 1396
فرض کنید در مکان تاریکی قدم گذاشته‌اید و پرتوهایی از نور را مشاهده می‌کنید که از زمین مستقیماً به‌سمت جو منتشر می‌شوند.
زندگی اجتماعی زاغ‌ها، آن‌ها را باهوش‌تر کرده است.
‌پنجشنبه 3 اسفند 1396
دانشمندان در مطالعه‌ای جدید دریافتند که زاغ‌هایی که در گروه‌های بزرگی زندگی می‌کنند، باهوش‌تر هستند.
پرواز رکوردشکن پهپادهای اینتل در المپیک زمستانی ۲۰۱۸
‌پنجشنبه 3 اسفند 1396
تصور کنید آتش‌بازی را می‌توانید در آسمان کنترل کنید. ایده‌ی اصلی پهپادهای مخصوص اینتل نیز همین است که برای آتش‌بازی‌های شگفت‌انگیز طراحی شده‌اند.
چگونه این چند کودک، برجی از حباب‌های صابون ساختند؟
‌پنجشنبه 3 اسفند 1396
ویدئویی در یوتیوب منتشر شده، دو کودک را نشان می‌دهد که برجی شبیه به خانه اسکیمو‌ها، از حباب‌های وان حمام ساخته‌اند.
رصد گره‌ی پیچ‌خورده‌ی کیهانی توسط تلسکوپ هابل
‌پنجشنبه 3 اسفند 1396
تصویر حیرت‌انگیزی که هابل به‌تازگی به ثبت رسانده است، به‌نظر کهکشانی است که دو دُم را در خود دارد، اما در حقیقت تصویر دو کهکشان مارپیچی به شکل کهکشان راه‌شیری است که با سرعت بسیار بالا در حال برخورد به یکدیگر هستند.
پیشرفت در تکنولوژی پرتوی کششی می‌تواند انسان را در هوا معلق کند.
یکشنبه 29 بهمن 1396
از نظر علمی تخیلی، مهندسان دانشگاه بریستول از قدرتمندترین پرتوی کششی صوتی استفاده می‌کنند تا ثابت کنند که می‌توان اشیای بزرگتر را با طول موج صوتی در هوا معلق نگه داشت.
شناسایی نقاطی ویژه که امواج نور را در مسیرش متوقف می‌کند.
یکشنبه 29 بهمن 1396
نور به سرعت حرکت می‌کند. نور، مسافت ۹۳ میلیون مایلی بین زمین و خورشید را فقط در ۸ دقیقه طی می‌کند، اطلاعات در سراسر جهان را فوراً منتقل می‌کند و بالاترین سرعتِ آن که ۳۰۰،۰۰۰ کیلومتر بر ثانیه است و به حد مطلق سرعت در کل جهان تبدیل شده است.
تاثیر مثبت ویتامین D3 در برابر آسیب‌های قلبی عروقی
یکشنبه 29 بهمن 1396
بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه اوهایو، ویتامین D3 می‌تواند تا حد قابل‌توجهی آسیب وارده به سیستم قلبی عروقی در اثر بیماری‌های مختلف را بهبود ببخشد؛ بیماری‌هایی نظیر فشار خون، دیابت و تصلب شریان.
رویدادهای نجومی اسفندماه ۱۳۹۶
یکشنبه 29 بهمن 1396
آسمان شب، پُر است از اجرام گوناگون و رویدادهای مرتبط با آن، در این مطلب وقایع مهم طبیعت آسمان شب در اسفندماه ۱۳۹۶ را با هم مرور می‌کنیم.
فضانوردان در معرض تب فضایی هستند.
شنبه 28 بهمن 1396
پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که وقتی فضانوردان در معرض شرایط بی‌وزنی قرار می‌گیرند، در واقع با افزایش دمای بدن روبه‌رو می‌شوند.
حماقت راننده‌ی کامیون، به خطوط ۲۰۰۰ ساله‌ی نازکای، آسیب جدی وارد نمود.
شنبه 28 بهمن 1396
خطوط ۲۰۰۰ ساله نازکای، بهترین نمونه‌های شناخته شده «ژئوگلیف» در جهان هستند که خطوطی فوق‌العاده و بی‌نظیر محسوب می‌شوند.
ثبت خاطره‌ی رشد ماهیچه‌ای، در دی‌ان‌ای انسان
شنبه 28 بهمن 1396
بر اساس مطالعه‌ی انجام شده در دانشگاه کیلی، ماهیچه‌های اسکلتیِ انسان از حافظه‌ی اپی‌ژنتیک، در رابطه با رشد ابتدایی برخوردار است.
بالاتر از این ساختمان سیاهی نیست!
شنبه 28 بهمن 1396
این ساختمان در شهر پیونگ‌چانگِ کشور کره‌ی جنوبی، سیاه‌ترین بنای ساخته شده توسط بشر بر روی زمین است.
شیوع ای‌کولای؛ آیا واقعاً باید از خوردن کاهو اجتناب کرد؟
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
شیوع بیماری ای‌کولای، بیش از دوازده آمریکایی را مبتلا کرده است و ممکن است کاهو علت آن باشد. اما آیا به این معنی است که باید از گذاشتن کاهو در ساندویچ یا سالاد خود خودداری کنید؟
قطعه‌ی گمشده‌ی هوش‌مصنوعی انسان‌مانند یافت شد.
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
سوئیچ ابررسانای جدیدی به زودی کامپیوترها را قادر می‌سازد تا تصمیماتی بسیار مشابه با تصمیمات انسان‌ها بگیرند که این امر باعث می‌شود به هوش‌مصنوعی تبدیل شوند.
کشف مجموعه‌ای از سیارات، خارج از کهکشان راه‌شیری
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
ستاره‌شناسان ادعا می‌کنند که با استفاده از روش ریزهمگرایی کوازارها، تعداد زیادی از سیارات رها شده در خارج از کهکشان را یافته‌اند که دارای ابعادی در جرم ماه تا سیاره‌ی مشتری هستند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 194 195
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
بهترین سایت هایی که تا حالا رفتید اینجا قرار بدید (104 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (4 پاسخ)
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (5 پاسخ)
حدود پلانک (3 پاسخ)
بیگ بنگ چند گانه در جاهای مختلف (0 پاسخ)
سایت خرید و فروش پروژه (2 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
اثبآت فرمول تغییر سطح (1 پاسخ)
حمام نمک (0 پاسخ)
گامی پیش‌تر به سوی آشکارساز امواج گرانشیِ مستقر در فضا (0 پاسخ)
انرژی در موج های مکانیکی (7 پاسخ)
خواص ذاتی ذرات؟! (10 پاسخ)
تصاويري از تجهيزات نظامي عجيب و غريب! (113 پاسخ)
تساوی صفر و یک؟؟ (5 پاسخ)
اثبات مساحت دایره (22 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (38 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (6 پاسخ)
حذف یا تضعیف میدان مغناطیسی (1 پاسخ)
رنگ اجسام (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (3 پاسخ)
میدان مغناطیسی اطراف یک ذره باردار به چه شکل است؟ (1 پاسخ)
پيدايش كاينات (0 پاسخ)
معرفی کانال های تلگرام فیزیک (8 پاسخ)
تابش لیزر به سطح کره ماه (5 پاسخ)
راکتور های هسته ای بی خطر (19 پاسخ)
یک پرسش دینامیکی در رابطه با اصطکاک (7 پاسخ)
زاویه بحرانی و اندازه ذرات (0 پاسخ)
استفاده از اثرات میدان مغناطیسی برای چرخیدن دائم جسم (1 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (73 پاسخ)
شوخي با شيمي (35 پاسخ)
فرگشت انسان (51 پاسخ)
توجیه عملکرد مدار شوکر (9 پاسخ)
مسیر حرکت رعد و برق و بارها (0 پاسخ)
سقوط آزاد و نیروی جزر و مدی (2 پاسخ)
مسئله: چهار گوی رسانای یکسان (2 پاسخ)
سقوط آزاد، پرتاب دو جسم با جرم‌های مختلف (8 پاسخ)
کشت ریزغده ابزاری جدید در مقابله با سرطان (0 پاسخ)
ببینید و لذت ببرید (4 پاسخ)
فرود آمدن عمودی بطری آب بر روی میز (1 پاسخ)
نیوتون چگونه حرکت بیضوی زمین را ثابت کرد؟ (15 پاسخ)
لطفا یه کتاب در زمینه فیزیک بهم معرفی کنید که ترجمه کنم (8 پاسخ)
راهی برای دوباره زیستن - بدن جدید - عمر نامحدود (25 پاسخ)
آیا ضربه به سر می‌تواند عامل زوال عقل شود؟
پروژه‌ای که میلیاردها ستاره را آشکارسازی می‌کند.
دقیق‌ترین واکنش شیمیایی چگونه به‌دست آمد؟
دانشمندان مراحل اولیه‌ی شکل‌گیری منظومه‌ی شمسی را مشاهده کردند!
آیا عصر حافظه‌های امروزی کامپیوترها تمام شده است؟
لباس‌های‌تان را برای شست‌وشو به باکتری‌ها بدهید!
دلیلی برای رد وجود حیات فرازمینی!
از بزرگ‌ترین خطری که اقیانوس‌ها را تهدید می‌کند چه می‌دانیم؟
ساختار و خواص جالب پوست تخم‌مرغ
معرفی خاص‌ترین سیاره‌ی فراخورشیدی، با ویژگی‌های منحصربه‌فرد
روش استتار به سبک آفتاب‌پرست‌ها امکان‌پذیر شد!
مصائب تلخ این روزهای مارک زاکربرگ
روزهای بازنشستگی کپلر نزدیک است!
این مرد قرون وسطایی چه چیزی در دست دارد؟
توانایی عجیب و غریب نوزادان، دانشمندان را شگفت‌زده کرد!
مژده به بیماران کلیوی؛ منتظر دیالیزی راحت‌تر باشید!
حرکات عجیب این دو کهکشان ناشی از چیست؟
سیستم شبه بلاک‌چین گوگل در فضای ابری منتشر خواهد شد.
جاذبه‌ی منطقه‌ی وان ترکیه چیست؟
رفتار عموزاده‌ی ما در غذاخوردن چگونه است؟
رویداد‌های نجومی اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷
کشف عجیب مینیاتوری در بدن انسان
آینده‌ی خودروهای خودران، مبهم‌تر از گذشته شد.
سنگین‌ترین اتم جهان چقدر وزن دارد؟
آینده‌ی اِتنا چقدر خطرناک و ویران‌گر است؟
فاصله‌ی ۷،۸۰۰ ساله‌ نوری زمین تا خوشه‌ای ستاره‌ای چگونه محاسبه شد؟
کشف اندامی جدید در بدن انسان
چگونه این یک میلیون نفر در آمازون پنهان شده بودند؟
کدو تنبل چگونه باعث ریزش مو در زنان می‌شود؟
جورابی که به کمک بیماران دیابتی می‌آید!
خبرهایی از انتشار ارز دیجیتال ملی ایران (0+)