مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

نجات بوی گمشده‌ی گل‌های رُز
‌سه شنبه 24 مرداد 1396
این روزها بسیار سخت‌تر است بایستی و گل‌های رُز را بو کنی. این موضوع فقط به‌خاطر گیج‌کننده بودن زندگی مدرن نیست. به‌خاطر وجود نسل‌هایی از گل رُز که فقط به‌خاطر ظاهر تولید می‌شوند، بوی رُزها از بین رفته است.
چشمان شما چطور خسته می‌شود؟
‌سه شنبه 24 مرداد 1396
ما باید به‌درستی از چشمانمان مراقبت کنیم، چرا که آنها یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین ارگان‌های حسی بدن ما محسوب می‌شوند. بنابراین حفظ سلامت چشم برای لذت‌بردن از بینایی سالم، اهمیت زیادی دارد.
رژیم‌غذایی مردانه، رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای
‌سه شنبه 24 مرداد 1396
بر طبق یافته‌های مطالعه‌ی جدید، پایبندی به رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای برای سلامت مردان خوب بوده و کیفیت اسپرم را به‌طرز قابل توجهی ارتقأ می‌بخشد. این نوع رژیم غنی از میوه، سبزیجات، ماهی، مرکبات و چربی‌های سالم است.
کشف آب مروارید توسط کامپیوترها!
دوشنبه 23 مرداد 1396
بر اساس نتایج تحقیقی جدید، سیستم هوش‌مصنوعی جدیدی که کنترل بینایی توسط مغز را شبیه‌سازی می‌کند، قادر است به خوبیِ پزشکان بیماری نادر چشمی را تشخیص دهد. محققان می‌گویند: «این سیستم جدید که بر تشخیص یک بیماری نادر چشمی به نام «آب مروارید» مادرزادی تمرکز دارد، می‌تواند روزی در تشخیص بیماری‌های دیگر چشمی نیز به کار رود.»
نوادگان کنعانی‌های مقدس پیدا شدند!
دوشنبه 23 مرداد 1396
در اولین مطالعه از این نوع، گروهی از محققان با رهبری مؤسسه‌ی Wellcome Trust Sanger ، ژنتیک کنعانی‌های باستان و ارتباط قطعی آن با مردمی که امروزه در لبنان زندگی می‌کنند را کشف کردند. کنعانی‌های عهد برنز، که فنیقی هم نام دارند، ابعاد بسیاری از جامعه‌ای که ما امروزه می‌شناسیم را مطرح کرده‌اند، اولین الفبا را ساختند، جمعیت‌ها و گروه‌هایی را در سراسر مدیترانه ایجاد کردند و در کتاب مقدس چندین بار به آن‌ها اشاره شده است.
ماده‌ی تاریک بیشتر سرد است تا تاریک
دوشنبه 23 مرداد 1396
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که ماده‌ی‌ی تاریک سبک و تیره نیست، بلکه سرد و سنگین است. دانشمندان هنوز موفق به مشاهده‌ی مستقیم ماده‌ی تاریک نشده‌اند و ترکیبات ماده‌ی‌ تاریک به‌صورت رازی باقی مانده است.
ارتباط جهش ژن‌های رفتاری با بیماری اوتیسم
دوشنبه 23 مرداد 1396
در مطالعه‌ای جدید، دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه MIT ژنی را بررسی کردند که نقش حیاتی در کنترل تغییر بین حالت‌های متناوب رفتاری بازی می‌کند. این رفتار‌های متناوب برای انسان‌ها شامل گرسنگی و سیری یا خواب و بیداری است.
شناسایی ژن‌های برگشت‌پذیری آسیب‌های مغزی
یکشنبه 22 مرداد 1396
آسیب‌هایی که در اثر سکته‌ی مغزی، بیماری آلزایمر و دیگر بیماری‌های مرتبط با سیستم عصبی به مغز افراد بالغ وارد می‌شوند و موجب از دست دادن حافظه، کاهش توانایی ذهنی و دیگر عیوب شناختی می‌شوند را نمی‌توان به‌خوبی با استفاده از اطلاعات این بیماری‌ها توضیح داد.
سنتز شیرینی پرتزل!
یکشنبه 22 مرداد 1396
گروهی از شیمیدانان در مؤسسه‌ی ون هاف برای علوم مولکولی در دانشگاه آمستردام هلند دسته‌ی جدیدی از مولکول‌های «شبه‌کاتنان‌ها» را طراحی و سنتز کردند. این مولکول‌های شبیه شیرینی پرتزل شامل دو حلقه‌ی مولکولی است که در جهت مخالف از طریق اتم کربن مرکزی به یکدیگر وصل شده‌اند.
با طلاق والدین کودکان سرما می‌خورند!
یکشنبه 22 مرداد 1396
مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد که طلاق غیرتوافقی می‌تواند خطر ابتلای کودک به سرماخوردگی در سن بزرگسالی را افزایش دهد.
رصد رقص گرانشى داوود و جالوت
یکشنبه 22 مرداد 1396
این تصویر تهیه شده توسط تلسکوپ فضایی هابل دو کهکشان جالب را نشان می‌دهد که در حال رقصِ میان‌کهکشانی هستند. این دو کهکشان عبارتند از کهکشان بیضوی فشرده NGC1510 و همسایه غول‌پیکر آن، کهکشان مارپیچى.NGC1512.
اسفناج‌ها بمب‌ها را شناسایی می‌کند!
شنبه 21 مرداد 1396
مهندسان MIT نانوتیوب‌های کربنی را به برگ‌های اسفناج تزریق کرده‌اند و با این کار، گیاهان را به حسگرهایی تبدیل کرده‌اند که می‌توانند با کاربران انسانی ارتباط برقرار کنند. این کار یکی از نخستین تظاهرات نانوبیوتیک گیاه است؛ نانوبیوتیک گیاه، حوزه‌ای تحقیقاتی است که سیستم‌های الکترونیکی در گیاهانِ زنده را مهندسی می‌کند.
اظهار نظر درباره‌ی‌ سلامت روانی ترامپ
شنبه 21 مرداد 1396
انجمن روانکاوی آمریکا به‌عنوان گروهی روانپزشکی مشهور در آمریکا، به ۳،۵۰۰ عضو خود اعلام کرد که می‌توانند درباره‌ی وضعیت روانی سیاستمداران اظهار نظر نمایند؛ مِن جمله رئیس جمهور دونالد ترامپ!
دلیل عنکبوت‌ها برای رفتاری شبیه به ‌مورچه‌ها
شنبه 21 مرداد 1396
اکثر انسان‌ها از عنکبوت‌ها بیشتر از مورچه‌ها می‌ترسند. اما برای شکارچیان حشره، مورچه‌ها حریف‌های نیرومندتری هستند. آن‌ها نیش می‌زنند، گاز می‌گیرند و سرشار از اسید هستند. بعضی از عنکبوت‌ها از این عامل ترس اطلاع دارند و از آن به‌نفع خودشان استفاده می‌کنند.
حل مشکل مقاوم شدن به آنتی‌بیوتیک‌ها
شنبه 21 مرداد 1396
محققین به دنبال راهی جدید و غیرمنتظره هستند تا با مقاوم شدن بدن در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقابله کنند و طی تحقیقات انجام شده به ترشحات درونی بدن رسیدند. با مطالعه و بازسازی توانایی‌های طبیعی این ترشحات برای کنترل باکتری‌های بیماری‌زا، دانشمندان امیدوارند، روش جدیدی برای مقابله با عفونت‌ها پیدا کنند.
ساخت پوستی مصنوعی منحصربه‌فرد
‌پنجشنبه 19 مرداد 1396
گروهی از مهندسان و دانشمندان در کلتک و ETH زوریخ پوستی مصنوعی ساختند که قادر به تشخیص تغییرات دمایی با استفاده از مکانیزمی شبیه به چیزی که توسط عضوی که مارهای افعی را قادر به حس کردن شکارشان می‌سازد، است.
انتشار فیلم‌ها و نقشه‌هایی از پلوتو و شارون
‌پنجشنبه 19 مرداد 1396
در ۱۴ ژوئیه‌ی سال ۲۰۱۵، سازمان فضایی ناسا پروازی به یاد ماندنی را با فضاپیمای «افق‌های نو» خود به پلوتو انجام داد. بعد از این پرواز ناسا، مجموعه‌ای از اطلاعات، نقشه‌ها و فیلم‌های گرفته شده از سیاره‌ی کوتوله‌ی پلوتو و بزرگترین قمرش، به‌نام «شارون» را به نمایش گذاشت.
ورزش و خاصیت جالب آن
‌پنجشنبه 19 مرداد 1396
بر طبق بررسی یکی از مطالعات قبلی توسط «بنته کلارلوند پدرسون»، استاد علوم بالینی در دانشگاه کپنهاگن دانمارک، فعالیت فیزیکی منظم نشان از راهبردی ضد التهابیِ قوی و طبیعی دارد. این نوع فعالیت‌ها باید در درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های سوخت‌وساز قلبی گنجانده شود.
کشف ذره‌ای سنگین‌تر از پروتون
‌پنجشنبه 19 مرداد 1396
برخورد دهنده‌ی بزرگ هادرونى با برخورد دادن مواد به یکدیگر به ذره‌ای جدیدی دست یافته است. فیزیکدانان این بار دستاورد شگفت‌انگیزی به‌دست آورده‌اند. این ذره چهار برابر سنگین‌تر از پروتون بوده و می‌تواند عقاید را درباره‌ی ماهیت این نوع ماده به چالش بکشد.
کشف ویروس میله‌ای در گوریل‌های کوهستانی
‌چهارشنبه 18 مرداد 1396
محققان، ویروس تبخالی را در گوریل‌های کوهستانی وحشی کشف کردند که بسیار شبیه به «ویروس میله‌ای اپشتین» در انسان است. ویروس میله‌ای اپشتین، ویروس تبخالی گاما در جنس لنفوسیتروپروس است.
هوشیار باشید و هوش‌مصنوعی را کنترل کنید.
‌چهارشنبه 18 مرداد 1396
امروزه کمتر کسی است که نظرات «ایلان ماسک» را در زمینه‌ی هوش‌مصنوعی نشنیده باشد. ماسک کار بر روی هوش‌مصنوعی را با «احضار شیطان» مقایسه کرده و بارها هشدار داده است که تکنولوژی می‌تواند به خطری برای بقای انسان در این سیاره تبدیل شود.
شواهدی جدید از وجود آب در ماه
‌چهارشنبه 18 مرداد 1396
تجزیه و تحلیل‌های جدید مواد آتش‌فشانی قدیمی در ماه حاکی از آن است که گوشته‌ی ماه در کمال تعجب غنی از آب است. هنگامی که اخترشناسان از مشاهدات ماهواره‌ای برای بررسی مواد حاصل از رسوبات آتش‌فشانی سطح ماه استفاده کردند، به غلظت بالایی از آب محبوس شده دست یافتند.
کشف آثاری متعلق به اروپای باستان
‌چهارشنبه 18 مرداد 1396
باستان‌شناسان ظرفی چوبی از اوایل عهد برنز که به خوبی باقی مانده بود را در آلپ سوییس پیدا کردند. این دست‌ساخته می‌تواند در روشن ساختن دامنه‌ی گسترش و استفاده از دانه‌های غلات به محققان کمک کند.
دیگر به باتری در بدن انسان نیازی نیست!
‌سه شنبه 17 مرداد 1396
محققان دستگاهی را ساختند که برای ذخیره‌ی انرژی، از یون‌های مایعات بدن استفاده می‌کند. می‌توان از این انرژی برای تامین قدرت دستگاه‌های پزشکی، مانند دستگاه تنظیم‌کننده‌ی ضربان قلب (باتری قلب)، استفاده کرد.
مشاهده‌ی درخشان‌ترین کهکشان جهان با لنزی طبیعی
‌سه شنبه 17 مرداد 1396
دانشمندان در اسپانیا یکی از درخشان‌ترین کهکشان‌های جهان را به کمک عدسی گرانشی کشف کرده‌اند. این کهکشان کشف شده که تقریبأ ۱۰ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد، هزاران بار درخشان‌تر از کهکشان راه شیری است.
شروع به‌کار بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان
‌سه شنبه 17 مرداد 1396
بزرگترین نیروگاه خورشیدی در چین به بهره‌برداری رسید. این نیروگاه که توسط سانگرو که تامین کننده‌ی سیستم‌های اینورتر PV است با توان ۴۰ مگاوات بر روی آب‌های به عمق ۴ تا ۱۰ متر ساخته شده و با موفقیت به شبکه‌ی چین متصل شد.
ترفندهایی برای آشپزی بهتر
‌سه شنبه 17 مرداد 1396
هر آشپز موفقی به شما می‌گوید: «هر کاری که با غذا و آشپزی می‌کنید درست مثل کیمیاگری است.» تعادل را درست انجام دهید؛ آنگاه می‌توانید چیزها را به مدت طولانی‌تری نگه دارید، کیفیت گوشت را بالا ببرید و حتی مقدار کالری مصرفی‌تان را کاهش دهید؛ بدون این‌که مواد مغذی را جایگزین یا محدود کنید.
تنبلی مسری است!
دوشنبه 16 مرداد 1396
تحقیقات جدیدی در فرانسه نشان داد که تنبلی و بی‌حوصلگی دیگران می‌تواند روی شما نیز تأثیر بگذارد. محققین دریافتند که مردم نه تنها می‌توانند سه ویژگی شخصیتی تنبلی، عجول بودن و محتاط بودن را از دیگران یاد بگیرند، بلکه حتی ممکن است شروع به تقلید این رفتارها کنند و تأثیر اجتماعی شدیدی روی آن‌ها به‌جای بگذارد.
وجود سیاه‌چاله در خوشه‌‌ای ستاره‌ای
دوشنبه 16 مرداد 1396
می‌دانیم که سیاه‌چاله‌ها به دو دسته‌‌ی سیاه‌چاله‌های کوچک،که وزنی برابر چند خورشید دارند و سیاه‌چاله‌های اَبَرسنگین، که جرمی برابر میلیون‌ها یا میلیاردها خورشید دارند، تقسیم می‌شوند. اخترشناسان بر این باور بودند که سیاه‌چاله‌های میان‌جرمی با جرم ۱۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ خورشید نیز باید وجود داشته باشند، ولی تا کنون گواه روشنی بر وجود این سیاه‌چاله‌ها در دست نبود.
هنرنمایی هوش‌مصنوعی گوگل
دوشنبه 16 مرداد 1396
اکثر ما احتمالاً با سرویس گوگل استریت آشنا هستیم؛ یک ویژگی از نقشه‌ی گوگل که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر واقعی مناطق مورد نظرشان را ببینند. این هم ویژگی ناوبری مفیدی است و هم ویژگی‌ای است که به افراد اجازه می‌دهد مناطق دوردست را فقط برای سرگرمی سیاحت کنند.
شناسایی ناهنجاری گرانشى بر روی زمین
دوشنبه 16 مرداد 1396
فیزیک نوین ما را به مفاهیم دور از عقل و عجیبِ «واقعیت» عادت داده است؛ به ویژه فیزیک کوانتومی که به گذاشتن اشیا در حالات «برهم‌نهی» شهرت دارد. برای مثال، نمی‌توان در مورد زنده یا مرده بودن گربه شرودینگر با قطعیت تصمیم گرفت. اما مکانیک کوانتومی می‌تواند در برخی مواقع نافذ و حتی مخرب باشد.
مولکول‌های باستانی گیاهان دوره‌ی ژوراسیک
یکشنبه 15 مرداد 1396
محققان به لطف تکنیک جدیدِ بررسی مولکولی، برای اولین بار روابطی را میان گیاهان با عمر ۲۰۰ میلیون سال کشف کردند. یافته‌هایی که جزئیات آن در مجله‌ی Nature Ecology and Evolution آمده، دیدگاه‌های جدیدی در مورد زیست‌گاه‌های دایناسورها به ما ارائه می‌دهد.
تنظیماتی برای درمان‌های سلول‌های بنیادی
یکشنبه 15 مرداد 1396
درمان‌های سلول‌های بنیادی مستلزم آن است که بیماران برخی کشورها به خارج از کشور سفر کنند تا در درمان‌های غیرقانونی خطرناک و تأیید نشده، اما به‌شدت بازاریابی شده‌ی سلول بنیادی شرکت کنند.
گاوهای ضد ایدز
یکشنبه 15 مرداد 1396
مدتی طولانی است که محققان به دنبال روش‌هایی برای کمک به افراد مبتلا به HIV هستند تا آنتی‌بادی‌های گسترده‌تر خنثی‌کننده بهتری را تولید کنند. این آنتی‌بادی‌ها «Bnabs» نام دارند که برای مبارزه با انواع مختلف ویروس شناخته شده‌اند.
۶۰ کاندید برای مشتری داغ بودن
یکشنبه 15 مرداد 1396
محققان ۶۰ سیاره را شناسایی کردند که کاندیدای «مشتری داغ» هستند. مشتری‌های داغ دسته‌ای منحصر به فرد از غول‌های گازی هستند که در فاصله‌ای بسیار نزدیک به ستاره‌ی خود در حال گردش هستند.
کاهش درد میگرن با اختراع جدید
شنبه 14 مرداد 1396
مبتلایان به میگرن جدیدأ امیدوار شده‌اند؛ زیرا یک گجت طراحی شده که گوش را تحریک می‌کند. این دستگاه که در شرکت آمریکایی Scion NeuroStim ساخته شده، درون کانال گوش را به نوبت گرم و سرد می‌کند.
تاثیر حس بویایی بر اشتهای افراد
شنبه 14 مرداد 1396
بر اساس تحقیقات جدید انجام شده روی موش‌ها که در آن دانشمندان به ارتباط بین حس بویایی و متابولیسم معتقد هستند، بوییدن قبل از غذا خوردن، می‌تواند افزایش وزن را، جدا از میزان چربی غذا، افزایش دهد.
از سرعت کم نور سپاسگزاریم!
شنبه 14 مرداد 1396
تئوری مجموعه‌های نسبیت خاص اینشتین، سرعت نور را ۳۰۰ میلیون متر بر ثانیه اعلام نموده است. اما برخی از دانشمندان درحال بررسی احتمال تغییر این سرعت کیهانی هستند. در سال ۲۰۱۵، گروهی از دانشمندان اسکاتلندی اعلام نمود که راهی برای کاهش سرعت نور یافته است.
تفاوت رفتار ضداجتماعی حاد در دختران و پسران
شنبه 14 مرداد 1396
محققان در دانشگاه بس دریافتند که رفتار ضداجتماعی حاد تحت عنوان «اختلال رفتاری» بین دختران و پسران متفاوت است. این مطالعه که در مجله‌ی آکادمی آمریکایی Child and Adolescent Psychiatry منتشر شده از تصویربرداری MRI استفاده کرد تا مغز بیش از ۲۰۰ نوجوان در سنین ۱۴ تا ۱۸ ساله را بررسی کند.
لزوم آگاهی درباره‌ی خشونت‌های جنسی با زنان
‌پنجشنبه 12 مرداد 1396
مشکلات سلامت جنسی و زنان و زایمان سه برابر در زنانی که از خشونت خانگی و سوءاستفاده رنج می‌برند بیشتر است. مطالعه‌ای که در روز چهارشنبه توسط محققان دانشگاه کویین ماری لندن و دانشگاه بریستول منتشر شد، نشان می‌دهد که کارمندان کلینیک سلامت جنسی باید آموزش ببینند از بیماران سئوالاتی درباره‌ی خشونت خانگی بپرسند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 178 179
مشاوره رایگان تحصیلی
چرا ریاضیات می‌خوانیم؟ (3 پاسخ)
موجی و ذره ای بودن نور (8 پاسخ)
علت جمع شدن بارهای الکتریکی در سطح کره (12 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (2 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (14 پاسخ)
پرسشی در مورد مجموعه اعداد اول (8 پاسخ)
چگونه فردی خردمند شویم؟ (6 پاسخ)
ماشين محرك دائم (149 پاسخ)
جهان چند بعد دارد؟ (28 پاسخ)
روش ساده محاسبه Eigenvalue برخی ماتریکس های خاص (0 پاسخ)
کارشناسی فیزیک، ارشد برق (0 پاسخ)
کاسینی شیرجه نهایی به سوی زحل را شروع می کند (3 پاسخ)
تصاویر نجومی (1869 پاسخ)
ماهیت میدان الکتریکی چیست؟ (3 پاسخ)
ساخت باتری مقاوم در برابر انفجار و آتش‌سوزی (0 پاسخ)
تخمین انرژی رسیده از خورشید به زمین (4 پاسخ)
آزمایش سایناک (2 پاسخ)
تمام حقیقت. لطفا بخانید (1 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (3 پاسخ)
یکی از قوی‌ترین میکروسکوپ‌های لیزری جهان راه اندازی شد (0 پاسخ)
کاربرد روشهای فازی در پیش بینی معادله سرمایش نیوتن (0 پاسخ)
تابعی یک به یک و پوشا رو میشناسید که از Nبه Q بره؟ (23 پاسخ)
ذرات با سرعت های بالاتر از سرعت نور (1 پاسخ)
آیا فیزیک بمانند ریاضیات اصول موضوعه دارد؟ (4 پاسخ)
تولید بردارهای یکه در فضای سه بعدی (0 پاسخ)
آنالیز و طراحی سیستم های مرتعش تحت نیروهای هارمونیک (0 پاسخ)
حرکت و زمان مستقل از هم هستند یا وابسته به یکدیگر؟ (73 پاسخ)
ساخت لیزر co2 با توان ۴۰ وات (0 پاسخ)
رابطه بردار مکان زمان با دنیای سه بعدی چیست؟ (3 پاسخ)
یک روش جدید درمان سرطان در آمریکا مجوز گرفت (0 پاسخ)
تهیه دیسک های ابررسانا (7 پاسخ)
سفید چاله ها (0 پاسخ)
نجوم آماتوری را چگونه آغاز کنیم؟ (1 پاسخ)
آزمایشات ذهنی انیشتن (14 پاسخ)
۲۹ نکته برای رصدهای آماتوری (0 پاسخ)
آیا با افزایش سرعت جرم هم افزایش پیدا میکنه؟ (16 پاسخ)
معادله حرکت منحنی از یک نقطه به نقطه دیگر (13 پاسخ)
حیات با نتیجه‌های بدیهی و حتمی فیزیک همراه است (0 پاسخ)
نظریه جدید تعریف بعد زمان (27 پاسخ)
نکاتی که باید درباره سرطان و پیشگیری از آن بدانید (0 پاسخ)
چه کتابی نسبیت رو از منظر نظریه گروه بحث می‌کنه؟ (7 پاسخ)
اگر r=0 باشه چه نيرويي بار ها به يك وارد ميكنند ؟ (1 پاسخ)
constructal law آیا ماهیت تصادفی ِ فرگشت را به چالش می کشد؟ (12 پاسخ)
خمیدگی باند در سلول خورشیدی (0 پاسخ)
تاثیر مغز بر ژنتیک (6 پاسخ)
مکاترونیک (0 پاسخ)
آیا در سیاه چاله نیروی گرانش به بینهایت میل میکند؟ (6 پاسخ)
فیزیک مطلق تحلیلگر نظریات مختلف جهانی (36 پاسخ)
فیزیک مطلق و اثبات کاملا دقیق اشتباه بودن فرمول معروف انرژی (67 پاسخ)
پژوهشکده فیزیک (7 پاسخ)
قدرت شبکه‌های عصبی در محاسبات بسیار پیچیده
خدمات هواشناسی سفارشی برای هواپیماهای کنترل از راه دور
ماده‌ای ضدافسردگی در مغز نوعی ماهی‌ها یافت شد.
بیگانگان فضایی چگونه می‌توانند زمین را مشاهده کنند؟
آب و روغن تحت شرایطی خاص ترکیب می‌شوند!
ساخت اولین داربست ریوی عروقی در جهان
غذاهای خوشمزه بخورید تا شاد می‌شوید.
گرداب قطب شمال زحل
تاثیر ماریجوانا و نیکوتین بر هیپوکامپ مغز
محققان مواد بلوری حساس به نور ساختند.
فاش شدن رازهای خبیث‌ترین شهر تاریخ
شامپانزه‌ها می‌توانند قواعد بازی «سنگ، کاغذ، قیچی» را درک کنند.
مبارزه‌ی جلبک‌های دریایی با تغییرات آب‌وهوایی
ساخت نوعی پارچه‌ی که انرژی تولید می‌کند.
مشاهده‌ی تغییراتی در خوشه‌ی پروین
کافئین درک ما را نسبت به طعم شیرین عوض می‌کند!
تغییر تنفس در واکنش به التهاب عفونت باکتریایی
هک اسپیکر گجت‌ها توسط جاسوس‌ها و تروریست‌ها
مشاهده‌ی سیاهچاله‌های غول‌پیکر با رصد عروس‌دریایی
آثار ۴۳ میلیون ساله‌ی کیسه‌داری در ترکیه
احیای نورون‌ها در ناحیه‌ی غیرمعمول مغز
خطر سکته‌ی مغزی در کمین جوانان معتاد به «متامفتامین»
آنتنی کوچک رابط بین انسان و کامپیوتر می‌شود.
کشف چهار سیاره‌ی بیگانه در اطراف ستاره «تائو ستی»
کشف روستایی مربوط به روم باستان در ایتالیا
خاطره‌ای از کاسینی؛ نمایی نزدیک از ابرهای زحل
کاشت ریزتراشه در بدن کارگران یک شرکت
روش‌های نادرست استفاده از لنز چشمی
تکنولوژی نانو، رنگ ‌سبزی برای انرژی پاک و زیبا فراهم می‌کند.
تصاویری شگفت انگیز از کهکشان میله‌ای-حلقه‌ای مارپیچی NGC7089