مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

چه رمز و رازی در پس خواب دیدن انسان وجود دارد؟
شنبه 10 شهريور 1397
همه‌ی ما رویاهایی داریم؛ اما چرا؟ در طول سال‌ها نظریات مختلفی از پیشگویی‌های جالب گرفته تا نظریه‌ی برآورده شدن آرزوی فروید، شکل‌گیری حافظه و فرآیندهای مغزی ارائه شده‌اند.
نقش کهکشان‌های کوتوله در تولید ستاره‌ها
شنبه 10 شهريور 1397
کهکشان‌های کوتوله که از میلیون‌ها ستاره‌ میزبانی می‌کنند، تحت الشعاع کهکشان‌های بزرگتری با صدها تا هزاران برابر ستاره‌ی بیشتر قرار دارند.
چرا نور صفحه نمایش موبایل برای بینایی ضرر دارد؟
شنبه 10 شهريور 1397
نور آبیِ مخرب! در سیستم بینایی ما، رنگ‌های مختلف نور، یکسان نیستند. پرتوهای آبی نور که دارای طول موج کوتاه و انرژی بیشتری نسبت به رنگ‌های دیگر هستند، می‌توانند در طول زمان به چشمان ما آسیب برسانند و بدتر اینکه این نور به ایجاد دژنراسیون ماکولا که علت اصلی نابینایی است، کمک می‌کند.
احتمال برخورد این سیارک پیر با زمین چقدر است؟
‌چهارشنبه 7 شهريور 1397
برای نخستین بار دانشمندان در حال تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات و مستنداتی هستند تا بتوانند با کمک آن‌ها سن یک سیارک باستانی را تخمین بزنند.
دلیل حس بویایی قوی سگ‌ها چیست؟
‌چهارشنبه 7 شهريور 1397
چرا برخی از پستانداران نظیر سگ‌ها چنین حس بویایی قوی‌ای دارند؟ در حالی که برخی دیگر نظیر انسان‌ها از سیستم بویایی نسبتاً ضعیفی برخوردار هستند؟
ویژگی منحصر به فرد نورون‌های چندکاره
‌چهارشنبه 7 شهريور 1397
مغز مجموعه‌ی پیچیده‌ای از نورون‌ها است که امکان پردازش چندین محرک را به طور هم زمان فرآهم می‌آورد.
چرا بدن ما به خواب نیاز دارد؟
‌سه شنبه 6 شهريور 1397
خواب برای عملکرد مغز و سلامت کلی ضروری است، اما درک اینکه خواب چگونه اثرات سودمندش را به بدن منتقل می‌کند، هنوز ناشناخته مانده است.
سردترین مکان در فضا، در حال چرخیدن به دور زمین است!
‌سه شنبه 6 شهريور 1397
آزمایش جدیدی در ایستگاه فضایی بین‌المللی «ISS» به دمای فوق‌العاده پایینی رسیده است، فقط ذره‌ای بالاتر از صفر مطلق که رکورد جدیدی از پایین‌ترین دمایی است که تا کنون در فضا به‌دست آمده است.
مصرف چه میزان نمک در روز برای بدن بی‌خطر است؟
‌سه شنبه 6 شهريور 1397
طبق پژوهشی که به تازگی در مجله‌ی Lancet منتشر شده است، میزان نمک خوراکی دریافتی، تنها در جوامعی که میانگین نمک دریافتی‌شان بیش از ۵ گرم در روز یعنی معادل ۲.۵ قاشق چای خوری است، ارتباط مستقیمی با بیماری‌های قلبی عروقی و حملات قلبی دارد.
بازی‌های ویدئویی می‌توانند شکل مغز را تغییر دهند!
دوشنبه 5 شهريور 1397
پاسی از شب گذشته و مغز شما با آهنگ عجیب و غریب ۸ بیتی موسیقی روسی و صدهای درون بازی پُر شده است.
شناسایی چیزی عجیب در حاشیه‌ی منظومه‌ی شمسی
دوشنبه 5 شهريور 1397
دیواره‌ای هیدروژنی در لبه‌ی منظومه‌ی شمسی ما وجود دارد. به باور دانشمندان ناسا، فضاپیمای افق‌های نو می‌تواند آن‌را ببیند.
اگر شما دچار احساس گناه می‌شوید، احتمالاً قابل اعتمادتر خواهید بود.
دوشنبه 5 شهريور 1397
با توجه به یافته‌های مطالعه‌ی روانشناختی جدید، افرادی که مستعد ابتلا به احساس گناه هستند، معمولاً افرادی هستند که می‌توان به آن‌ها بیشتر اعتماد کرد.
ناگفته‌هایی از مردمان اسرارآمیز جزیره‌ی ایستر
یکشنبه 4 شهريور 1397
تجزیه و تحلیل ابزارهای سنگیِ جمع‌آوری شده از محل‌های باستان‌شناسی جزیره‌ی ایستر، نشان‌دهنده‌ی سطح قابل توجهی از همکاری در فرهنگ «راپا نوی» است.
هابل خوشه‌ی کهکشانی عظیمی را به تصویر می‌کشد.
یکشنبه 4 شهريور 1397
خوشه‌های کهکشانی جز بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین ساختارهای فضایی هستند که در جهان هستی وجود دارند.
ریاضیات پیچیده‌ای که در پس جستجوی کرم‌ها برای غذا نهفته است!
یکشنبه 4 شهريور 1397
دانشمندان ریاضیات پیچیده‌ای را در جستجوی نماتودها، برای غذا کشف کرده‌اند. کرم‌های گرد کائنوهابدیتیس الگانس، همانند بیشتر کرم‌ها برای یافتن غذا به حس بویایی خود متکی هستند.
آیا اَپِل نخستین هایپرلوپ در جهان را می‌سازد؟
شنبه 3 شهريور 1397
شرکت اَپِل اخیراً از ضربه‌ی مالی سهمگینی جان به در برد و دلیل آن باید با هایپرلوپ در ارتباط باشد.
تصاویری خیره‌کننده از سیارک ریوگو
شنبه 3 شهريور 1397
آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن که به اختصار «JAXA» نامیده می‌شود، عکس‌های نمای نزدیکی از سیارک «ریوگو» تهیه کرده است. این تصاویر توسط فضاپیمای «هایابوسا-۲» گرفته شده است.
دانشمندان معمای شکل‌گیری الماس آبی نادر را حل کردند!
شنبه 3 شهريور 1397
گروهی متشکل از دانشمندان مختلف، ۴۶ الماس آبی را تجزیه و تحلیل کردند تا دریابند که این الماس‌ها در چه عمقی از زمین شکل می‌گیرند و نحوه‌ی شکل‌گیری رنگ بی‌نظیر آن‌ها چیست؟
ظروف سفالی، راز ذائقه‌ی ژاپنی‌های باستان را برملا کرد.
‌پنجشنبه 1 شهريور 1397
در یکی از بزرگترین مطالعات انجام شده، گروهی متشکل از محققان بین‌المللی، با بررسی باقیمانده‌های حیوانی موجود بر روی تقریباً ۸۰۰ ظرف سفالی به دست آمده از ۴۶ سایت باستان‌شناسی تمدن جومون در ژاپن که به بازه‌ی زمانی ۶۰۰۰ تا ۱۳،۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد، به تجزیه و تحلیل محتویات آن‌ها پرداختند.
آیا دست سوم می‌تواند بدن انسان را کامل کند؟
‌پنجشنبه 1 شهريور 1397
فراتر از انسان! اندام‌های مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند. این اندام‌ها در ابتدا تنها طرح‌های ابتدایی بودند که مانند یک ابزار بی‌استفاده برای چیزی واقعی عمل می‌کردند، اما در حال حاضر دستگاه‌هایی با تکنولوژی بالا هستند که کاربران می‌توانند با افکار خود آن‌ها را کنترل کنند.
روحِ در حال محو ستاره‌ای که مدت‌ها پیش مُرده است!
‌پنجشنبه 1 شهريور 1397
رگه‌های قرمز و باریک گاز پُرانرژی، در واقع محل بقایای ابرنواختر بزرگ‌تر در کهکشان راه شیری را در تصویر ثبت شده توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا، نشان می‌دهند.
شبکه‌هایی از پروتئین بر پیری تاثیر می‌گذارند.
‌سه شنبه 30 مرداد 1397
گروهی از محققان از چندین موسسه در ایسلند و آمریکا، بررسی منحصربه‌فردی بر روی سِرُم خون انجام دادند و چند شبکه‌ی پروتئینی را کشف کردند که در روند پیری نقش دارند.
سگ‌ها را در فصل تابستان در خودرو رها نکنید!
‌سه شنبه 30 مرداد 1397
سگ‌ها نمی‌توانند عرق کنند؛ افزایش دما در اروپا و آمریکای شمالی باعث افزایش گزارش‌هایی از نجات سگ‌ها از خودروهای داغ شده است.
رویدادهای نجومی شهریورماه ۱۳۹۷
‌سه شنبه 30 مرداد 1397
مردادی پُر از رویدادهای نجومی هیجان‌انگیز را پشت‌سر گذاشتیم و اکنون به ماه شهریور و آخرین ماه از تابستان امسال رسیده‌ایم.
هوش‌مصنوعی که توان تشخیص شخصیت شما را دارد!
دوشنبه 29 مرداد 1397
اگر بازی‌های پُرمخاطره‌ای مانند پوکر انجام می‌دهید، بهتر است از حرکات بی‌ثبات و عصبی چشم بپرهیزید، زیرا این حرکات ممکن است شما را لو بدهند!
راز ابرهای اسرارآمیز تابلوی نقاشی جیغ چیست؟
دوشنبه 29 مرداد 1397
برخی بر این باور هستند که این صحنه برگرفته از غروب آتشفشانی است که پس از فوران آتشفشان «کراکاتو» به سال ۱۸۸۳ در آسمان دیده شد و برخی نیز معتقد هستند این آسمان مواج صدای جیغی است برگرفته از طبیعت!
پیامدهای منفی اینترنت پرسرعت بر الگوهای خواب
یکشنبه 28 مرداد 1397
دسترسی به اینترنت پرسرعتِ ۲۴ ساعته، یکی از بهترین چیزهایی است که تاکنون به‌دست آورده‌ایم، اما پیامدهایی را به دنبال دارد.
روزنه‌ی امید در درمان افسردگی دوران نوجوانانی
یکشنبه 28 مرداد 1397
در طول ۱۵ سال گذشته، «کتامین» که در ابتدا به‌عنوان ماده‌ی بیهوشی در دهه‌ی ۱۹۵۰ توسعه یافت، به دلیل تاثیرات قابل توجهش بر درمان افسردگی شدید، در مراکز پزشکی مورد توجه قرار گرفته است.
در ماه آوریل ۲۰۱۹ می‌توان اولین گردشگران فضایی را به فضا فرستاد!
یکشنبه 28 مرداد 1397
ناسا در نظر دارد تا دیگر برای انتقال فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی از روسیه کمک نگیرد. چرا که نه؟
کشف راهی برای گشودن عروق مربوط به پیریِ مغز و ضعف حافظه
شنبه 27 مرداد 1397
طبق مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شده، محققان به وسیله‌ی بهبود عملکرد عروق مغز، راهی برای کنترلِ از دست دادن حافظه در ارتباط با سن و سایر بیماری‌های اضمحلالی عصبی، ازجمله بیماری آلزایمر، یافتند.
خشکسالی‌ای که باعث کشف بنای اسرارآمیز شد!
شنبه 27 مرداد 1397
خشکسالی، پهپاد و کمی شانس. این چیزی بود که باعث شد عکاس «آنتونی مورفی»، بنای تاریخی عظیمی را در شمال شرقی ایرلند کشف کند که قدمت آن به دوره‌ی نوسنگی برمی‌گردد.
بهینه کردن حسگرهای زیستی برای کاربردهای ایمپلنتی
شنبه 27 مرداد 1397
دانشمندان EPFL با استفاده از زیست‌شناسی مصنوعی، حسگرهای زیستی نانوتیوپ جدیدی را توسعه دادند که قابلیت حسگری آن‌ها در فلوییدهای زیستی پیچیده مثل خون و ادرار بهبود یافته است. این مطلعه در مجله‌ی Physical Chemistry Letters به چاپ رسیده است.
ربات‌های حشره‌ای در مسابقات رباتیکجهانی شرکت خواهند کرد.
‌پنجشنبه 25 مرداد 1397
نماینده‌ی آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته‌ی دفاعی یا به اختصار «DARPA» می‌گوید: «تصور کنید که در مسابقات المپیک، ربات‌های خیلی کوچک به جای انسان‌ها به رقابت بپردازند.»
چرا اورانوس محوری شیب‌دار دارد؟
‌پنجشنبه 25 مرداد 1397
براساس مطالعه‌ی دانشمندان دانشگاه دورهام، اورانوس جوان با پیش‌سیاره‌ای دو برابر اندازه‌ی زمین برخورد کرد و این برخورد باعث شد این غول یخی شیب‌دار شود.
تاثیر هرم بزرگ جیزا در مواجهه با امواج الکترومغناطیس
‌پنجشنبه 25 مرداد 1397
گروهی از محققین با توجه به فیزیک هرم بزرگ جیزا کشف کردند که شکل هرمی این بنا کاملاً ایده‌آل برای متمرکز کردن امواج مشخصی از طیف الکترومغناطیس است. این روشِ تئوری هیچ دیدگاه جدیدی در مورد مقبره‌های مصر ایجاد نمی‌کند، اما ممکن است منجر به ایجاد تحولی در فناوری نانوتکنولوژی شود.
عاملی اقیانوسی در ذوب شدن یخچال‌های طبیعی
‌چهارشنبه 24 مرداد 1397
مطالعه‌ی جدیدی که توسط گروهی بین‌المللی از محققان با استفاده از شیمی رسوبات اقیانوس انجام شده، تصویر بزرگتری از تغییر جریان‌های اقیانوس اطلس به دلیل تغییرات آب و هوایی سریع در گذشته را نشان می‌دهد.
کشف نوع تازه‌ای از سلول ریوی
‌چهارشنبه 24 مرداد 1397
دو گروه از محققان نوع تازه و نادری از سلول ریوی را کشف کرده‌اند. این سلول‌ها که تنها ۱ درصد از تمامی سلول‌های موجود در ریه را تشکیل می‌دهند، مقدار زیادی از پروتئینی را که مسئول بروز «فیبروز کیسه‌ای» است را بیان می‌کند.
بارش‌شهابیِ ویژه‌ی جشن تولدتان را سفارش دهید!
‌چهارشنبه 24 مرداد 1397
اگر می‌خواهید بارشی شهابی را تماشا کنید، باید یک شب تا صبح بیدار بمانید، از شهر دور شوید، سرمای بیابان یا کوهستان را تحمل کنید و ساعت‌ها منتظر عبور شهاب‌های آسمانی بمانید.
نگاه هابل به اعماق کیهان با کمک عدسی گرانشی
‌سه شنبه 23 مرداد 1397
تصویر جدید تلسکوپ هابل تاثیرات عظیم جاذبه، به ویژه تاثیر عدسی گرانشی را که نتیجه‌ی وجود «SDSS J1152+3313» است، به تصویر می‌کشد.
پایان انتظار طولانی برای انرژی فیوژن
‌سه شنبه 23 مرداد 1397
انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و باد، توجیهی برای سهم رو به رشد انرژی الکتریکی در جهان هستند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 205 206
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
مسئله: برخورد ناکشسان دو قمر و افزایش جرم سکون (0 پاسخ)
ذره تاکیون (0 پاسخ)
پستی و بلندی‌های زمین به روایت ماهواره‌های آلمانی (1 پاسخ)
انتگرال خطی (5 پاسخ)
طراحی یک تست ژنتیکی برای شناسایی زودهنگام خطر حمله قلبی (0 پاسخ)
تقسيم كردن يك زاويه به سه قسمت مساوي (56 پاسخ)
معمای وزنه ۳ کیلویی و اندازه‌گیری یک کیلوگرم گندم با ترازو (17 پاسخ)
محاسبه ی مساحت بدن انسان برای تجویز دقیق دارو ها (0 پاسخ)
فرمول ریاضی برای درمان کمبود ویتامین دی (2 پاسخ)
عدد طلایی و سیارات (2 پاسخ)
بردار مکان در سایر دستگاه ها (8 پاسخ)
فرمولی برای تمام ابعاد وجودی کره ! (2 پاسخ)
نوبل پزشکی به کاشفان شیوه جدید مقابله با سرطان تعلق گرفت (0 پاسخ)
اصطکاک چگونه انرژی گرمایی تولید میکند؟ (59 پاسخ)
عدد پی تغییر کرد! (21 پاسخ)
استفاده از اثرات میدان مغناطیسی برای چرخیدن دائم جسم (2 پاسخ)
ابهام در مورد اصل فرما (اصل کمترین زمان) (3 پاسخ)
خروج زمین از مدار گردش خود (1 پاسخ)
شمارا بودن اعداد گویا (0 پاسخ)
درهم تنیدگی کوانتومی تک ذره (3 پاسخ)
بیشترین دمای ممکن در هستی (3 پاسخ)
جفت شدگی اسپین - مدار (8 پاسخ)
تعداد کُره ها در کُره ای بزرگتر (6 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (3 پاسخ)
مسئله: سرعت بعد از برخورد (1 پاسخ)
تصاویر نجومی (1985 پاسخ)
ارشد فیزیک پیام نور (0 پاسخ)
جزوه ترمودینامیک مدرسان شریف (0 پاسخ)
آموزش Maple (74 پاسخ)
برای ثبت اختراع بین المللی چه راهی را باید پیمود؟ (0 پاسخ)
اختلاف منظر (2 پاسخ)
پرتاب نخستین ماهواره برای اندازه‌گیری باد به فضا (0 پاسخ)
مقاومت صفر و باتری (3 پاسخ)
بارِ القا شده در جسم (0 پاسخ)
زمین در چند سال آینده ممکن است شاهد گرمای غیرعادی باشد (0 پاسخ)
قرقره (7 پاسخ)
اثر افت سطح مقطع روی حرکت سیال (2 پاسخ)
آینده شغلی رشته فیزیک (1 پاسخ)
کاهش انرژی بار در مدار (0 پاسخ)
تحلیل ساختار عددی موجود در قضیه آخر فرما (0 پاسخ)
میدان در داخل رسانا (3 پاسخ)
سینماتیک سطح شیبدار (8 پاسخ)
رشته فیزیک در دانشگاه و انتخاب رشته کنکور (0 پاسخ)
یادگیری ریاضیات مورد نیاز در فیزیک (2 پاسخ)
به نظر شما انرژی از چه چیزی بوجود آمده است؟ (4 پاسخ)
سوالی در نسبیت خاص رزنیک (16 پاسخ)
کار و انرژی جنبشی (4 پاسخ)
توابع غربال گر اعداد در شناسایی و تولید اعداد اول (3 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (15 پاسخ)
فیزیک و بلاکچین (3 پاسخ)
سفید چاله ها (1 پاسخ)
با این روش پخت، برنج را با خیالی آسوده بخورید و نگران چاق شدن نباشید!
شایع‌ترین دلیل بی‌خوابی در نوجوانان چیست؟
چین تلسکوپی برای رمزگشایی اسرار جهان می‌سازد!
ناحیه‌ای از مغز که با رفتارهای پُرخطر ارتباط دارد!
این طراحی جدید، انقلابی در راکتورهای گداخت است!
ویتنام از خودروی ملی خود رونمایی کرد.
رمزگشایی از رازی که در دل کهکشان راه‌شیری نهفته بود!
تاثیر نوعی علف‌کُش بر زنبورها!
ایمپلنت نخاعی و فیزیوتراپی به مرد معلول کمک کرد تا بایستد و راه برود!
محققان راهی برای چاپ سه‌بُعدی با پلیمرهای کریستالی مایع یافتند.
باستان‌شناسان شهری مایایی را در دل جنگل کشف کردند!
چه کسی ناسا را نفرین کرد؟ ناسا در فضا زمین‌گیر شده است.
قند خون پایین، واکنش بدن به گرسنگی و خلق‌و‌خو
اندازه‌گیری ذخایر هیدروژن اطراف اولین کهکشان‌های کیهان
چرا باید کاکائو و شکلات را زیاد بخوریم؟
تغییر وضعیت آب و هوا باعث افزایش تقاضای برق می‌شود.
تاثیر چشم‌گیر توان‌بخشی بر بهبودی پس از سکته‌ی مغزی
اخترشناسان انفجارهای رادیویی جدیدی را شناسایی کردند.
آیا واقعاً بذر گیاهان می‌توانند در معده‌ی انسان رشد کنند؟
تحولی شگرف در تولید نسل جدید باتری‌های‌ لیتیومی
خبری نگران‌کننده؛ آیا هابل از کار افتاده است؟
آیا ما واقعاً در عصر زمین‌شناسیِ جدیدی زندگی می‌کنیم؟
شرایط فضا چه عوارضی برای فضانوردان دارد و راه جلوگیری از آن چیست؟
آیا میلیاردر علم‌دوست، واقعاً میلیاردر هنرمند را به فضا می‌فرستد؟
مشاهده‌ی ماده‌ای که با یک‌سوم سرعت نور به درون سیاهچاله‌ای سقوط کرد.
خواب منظم می‌تواند عامل مهمی در سلامتِ انسان باشد.
استفاده‌ی فیزیکدانان از پادماده در یکی از معروفترین آزمایشات جهان
چرا صفحات کتاب به مرور زمان زرد می‌شود؟
کشف‌های لحظه‌ی آخری کاسینی