مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

راز حفره‌های اسرار آمیز دریای بوفورس را چه کسی می‌داند؟
‌چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397
در ۱۴ آوریل سال ۲۰۱۸، دانشمندانی که در عملیات ناسا تحت عنوان IceBridge فعالیت داشتند، حفره‌های عجیب و غریبی را در سطح یخ زده‌ی دریای بوفورس شرقی مشاهده نمودند.
موافقان و مخالفان بارورسازی ابرها چه می‌گویند؟
‌چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397
چین در حال آماده‌سازی مقدمات لازم برای اجرای بزرگترین آزمایش باران مصنوعی در تاریخ است.
داستان بزرگ‌ترین قتل عام کودک در تاریخ بشر چیست؟
‌چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397
این قتل‌ها می‌تواند به ال‌نینو مرتبط باشد. طبق گفته‌ی نشنال جئوگرافیک، باستان‌شناسان، بقایای ۱۴۰ کودک را در یک گور دسته‌جمعی در ساحل شمالی پرو یافتند؛ شواهدی که بزرگ‌ترین قربانی کردنِ آیینیِ کودک در تاریخ را نشان می‌دهد.
افسردگی شدید ریشه در چه چیزی دارد؟
‌چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397
پروژه‌ای تحقیقاتی، ۴۴ فاکتور خطر ژنتیکی و همچنین ۳۰ کشف جدید را برای افسردگی اساسی شناسایی کرده است.
ادغام گروهیِ کهکشان‌ها چگونه رخ می‌دهد؟
‌سه شنبه 18 ارديبهشت 1397
اخترشناسان با کاوش در پهنای فضا که تقریباً ۹۰ درصد جهان قابل مشاهده را در بر می‌گیرد، نقطه‌ی آغاز انباشت کیهانی غول‌پیکر را مشاهده کرده‌اند که طی آن ۱۴ کهکشان جوان به یکدیگر برخورد می‌کنند.
رفتاری از اسب‌ها در برابر احساسات انسان‌ها
‌سه شنبه 18 ارديبهشت 1397
براساس مطالعه‌ای جدید که در مجله‌ی Current Biology منتشر شد، اسب‌ها می‌توانند ابراز احساسات انسان‌ها را بخوانند و سپس به‌خاطر بیاورند؛ آن‌ها می‌توانند از این اطلاعات برای شناسایی افراد خطرناک استفاده کنند.
اقدام دوازده میلیون دلاری برای ریشه‌کنی آنفولانزا!
‌سه شنبه 18 ارديبهشت 1397
دنیای واقعی مانند هالیوود نیست. به رغم آنچه که در تلویزیون می‌بینیم، در برابر بیماری مسری، ما گروه‌های متخصص آماده‌به‌کاری در صورت بُروز اولین علائم شیوع جهانی، نداریم.
چگونه می‌توان خانه را برای کودکان، به محلی اَمن تبدیل کرد؟
‌سه شنبه 18 ارديبهشت 1397
خبر خوب برای والدین کودکان خردسال این است که پوششی شفاف می‌تواند اثرانگشت و لکه‌های لزج را از روی دیوارها، پنجره‌ها و حتی صفحه‌ی تلفن همراه پاک کند.
آسیب‌های نور فرابنفش خورشیدی بر گیاهان و چگونگی ترمیم آن
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397
این مطالعه‌ی جدید که اخیراً در مجله‌ی Nature Communications منتشر می‌شود نشان می‌دهد که دانشمندان برای اولین‌بار توانسته‌اند سیستم «ترمیم برش نوکلئوتید» را درون کل ارگانیسم چندسلولی نقشه‌برداری کنند.
آیا می‌توان نور را به ماده تبدیل کرد؟
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397
به لحاظ نظری، این امکان وجود دارد که نور به ماده تبدیل شود. در عمل، حقیقت دست‌کم گرفته شده است.
چرا با خوردن نمک فشار خون ما بالا می‌رود؟
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397
تحقیقات جدید پرده از این راز که چرا فشار خون برخی افراد نسبت به نمک حساس است، برداشت.
عجب آزمایشی! هسته‌ی سیارات فراخورشیدی اینگونه مطالعه شد!
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397
دانشمندان با انفجار نمونه‌ی آهنی کوچک با لیزرهای به‌شدت قدرتمند در آزمایشگاه ملی لیورمور، می‌توانند شرایط تراکم و فشار شدید درون هسته‌های سیارات فراخورشیدی سنگی بزرگ را تکرار کنند.
چگونه می‌توان از بُروز نارسایی قلبی جلوگیری کرد؟
یکشنبه 16 ارديبهشت 1397
گروهی از محققان مرکز قلب کودکان سینسیناتی، از روشی درمانی با هدف مسدود ساختن نوعی پروتئین تولیدکننده‌ی ماتریکس به نام «فیبرونستین» در سلول‌های قلبی آسیب دیده در اثر حمله‌ی قلبی، بهره بردند.
کدامیک از این پیش‌بینی‌ها به حقیقت می‌پیوندد؟
یکشنبه 16 ارديبهشت 1397
هیچکس به اندازه‌ی «میچیو کاکو» از دنیای فردا خبر ندارد. فیزیکدان نظری، آینده‌شناس و دانشمند مشهور، میچیو کاکو به مطالعه‌ی فناوری و علوم پیشرفته می‌پردازد تا رمز و راز آینده را کشف کند.
دانشمندان از فعالیت سلول‌ها در اندام فیلم‌برداری کردند!
یکشنبه 16 ارديبهشت 1397
دانشمندان از تکنیکی دیداری که اخترشناسان استفاده می‌کنند، اقتباس کرده‌اند تا فرآیندهای بیولوژیکی در سطح سلولی و زیر سلولی را با جزئیات بی‌سابقه‌ای آشکار سازند.
چشم‌اندازهایی از مردابی در فضا
یکشنبه 16 ارديبهشت 1397
تلسکوپ فضایی هابل، بیست و هشتمین سالگرد خود را با تصاویری از سحابی مرداب که ابر میان‌ستاره‌ای غول‌پیکری است، جشن گرفت.
توضیحی علمی برای چرایی بالا آمدن آب دریاها
شنبه 15 ارديبهشت 1397
مطالعه‌ای جدید به رهبری موسسه‌ی IMAS فرآیندی که قبلاً غیرمستند بوده را توضیح می‌دهد؛ در این فرآیند، ذوب ورقه‎‌های یخ‌ یخچال‌ طبیعی باعث تغییر اقیانوس شد، به گونه‌ای که سرعت ذوب یخ را افزایش داد و سطح دریا را بالا آورد.
چگونه انسان‌ها، نسل زنبورها را به مرز انقراض رسانده‌اند؟
شنبه 15 ارديبهشت 1397
محققان دانشگاه لنکستر انگلستان، به‌منظور بررسی سلامت میکروبیوم زنبورهای عسل، تنوع باکتری‌ها در «نان زنبور» را تجزیه و تحلیل کردند.
رنگ موهای ما چگونه تعیین می‌شود؟
شنبه 15 ارديبهشت 1397
محققان ۱۲۴ ژن را کشف کردند که نقش مهمی در تعیین گوناگونیِ رنگ موی انسان دارند. این یافته‌ها به صورت آنلاین در مجله‌ی Nature Genetics منتشر شده است.
خطری که سلامت همه‌ی انسان‌‌ها را تهدید می‌کند!
شنبه 15 ارديبهشت 1397
محققان گزارش داده‌اند که حتی اگر چاق نباشید، باز هم چربی بیش از حدِ اطراف شکم، ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند.
چرا ناسا در حال مطالعه‌ی امواج شوک کیهانی است؟
‌پنجشنبه 13 ارديبهشت 1397
همانند یک کَشتی که دریا را درمی‌نوردد یا جت جنگنده‌ای فراصوت، اجرام نجومی نیز از طریق عبور از محیطی، امواج شوک تولید می‌کنند.
نقش فناوری اشعه‌ی ایکس در صنعت مکانیک
‌پنجشنبه 13 ارديبهشت 1397
گروهی از محققان از آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا و دانشگاه ایلینوی در اربانا، عملی تاریخی و پیش‌گامانه را با آزمایش‌شان در محفظه‌ی احتراق توربین گاز با استفاده از اشعه‌ی ایکس، انجام دادند.
مُسَکن‌ها در دوره‌ی بارداری تا چه حد تاثیرگذار هستند؟
‌پنجشنبه 13 ارديبهشت 1397
مصرف این داروها با برجای گذاشتن نشانه‌های پس‌زایشی بر روی دی‌ان‌ای می‌تواند باروری نسل‌های بعد را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
گرما با عصر یخ‌بندان چه کرد؟
‌پنجشنبه 13 ارديبهشت 1397
خاک‌های تالاب، مقدار زیادی از ذخایر کربن در جهان را تشکیل می‌دهند، اما به‌نظر می‌رسد که به تغییرات اقلیمی حساس هستند.
آیا واقعاً استون‌هنج ساخت دست انسان است؟
‌سه شنبه 11 ارديبهشت 1397
سایت باستانی استون‌هنج، گذشته‌ی مرموزی را در درون خود پنهان کرده است، چرا که پس از گذشت این همه سال، هنوز هم ما نمی‌دانیم که این منطقه چطور ساخته شده یا اصلاً چه کاربردی داشته است؟
ضرورت تنظیم ژن‌ها در تکامل بر روی زمین!
‌سه شنبه 11 ارديبهشت 1397
این کدگذاری ژنتیکی جدید نیست، بلکه چگونگی تنظیم و بیان ژن‌ها است که باعث سازگاری‌های جدیدی شده است؛ درواقع آزمایش‌های فیزیولوژیکی تکامل را امکان‌پذیر کرده و گونه‌های جدیدی را تشکیل داده است.
چگونه جزئیات زمین از فضا قابل مشاهده می‌شود؟
‌سه شنبه 11 ارديبهشت 1397
دسته‌ای از شرکت‌های بزرگ و افراد ثروتمند امیدوار هستند تا سیاره‌ی زمین را در هر زمانی با دوربین‌های کارگذاشته شده در فضا، تماشا کنند.
عاملی کمتر دیده شده، اما مهم برای حیات‌پذیری منظومه‌های ستاره‌ای
‌سه شنبه 11 ارديبهشت 1397
براساس مطالعه‌ای جدید، حتی پس از اینکه سیاره‌ای در مقادیر کافی از آب مایع گیر می‌افتد تا به بقا ادامه دهد، همسایه‌های غول‌پیکر آن می‌توانند قابل حیات‌پذیری این سیاره را به‌طرز چشم‌گیری تغییر دهند.
خطری که بیماران مبتلا به زوال عقل را تهدید می‌کند.
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397
مطالعه‌ی جدیدی نشان داده است که غالباً برای افرادی که مبتلا به زوال عقل هستند، داروهای غیر ضروری و یا نامناسبی تجویز می‌شود که آسیب‌هایی نظیر عوارض جانبی و هزینه‌های پزشکی بالاتر را برای آنان به همراه خواهد داشت.
چگونه می‌توان الماس سخت را انعطاف‌پذیر کرد؟
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397
گروهی بین‌المللی از محققان از کشورهای هنگ کنگ، سنگاپور، کره‌ی جنوبی و آمریکا، نشان دادند که سوزن‌های الماس چند کریستاله و تک کریستالی با مقیاس نانو، می‌توانند بدون شکسته شدن، به میزان ۹ درصد منعطف شده و مجدداً به شکل اولیه‌ی خود باز گردند.
شما هم به تور قطب شمال مشتری بروید!
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397
محققان در ماموریت جونو، ویدیویی در طیف فروسرخ سه‌بُعدی را منتشر کرده‌اند که طوفان‌ها و واچرخندهای به‌شدت متراکم در قطب شمال مشتری را به تصویر می‌کشد.
در ساخت خودروها نباید انسان‌ها را دست‌کم گرفت!
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397
بنیانگذار و مدیرعامل تسلا، هفته‌ی گذشته در تویتر از هم‌نوعانش تعریف و تمجید کرده و گفته که انسان‌ها دست‌ کم گرفته شده‌اند! چه چیزی باعثِ این تقدیرِ کمرنگ شده؟
از تکنولوژی خواندن ذهن چه می‌دانیم؟
یکشنبه 9 ارديبهشت 1397
دانشمندان با استفاده از «الکتروانسفالوگرافی»، تصاویر دیجیتالی را از فعالیت‌های مغزی افراد ثبت کردند.
جدیدترین یافته‌ی آزمایشگاه فرمی چیست؟
یکشنبه 9 ارديبهشت 1397
برای اولین‌بار، دانشمندان در آزمایشگاه فرمی، به‌طور دقیق واکنش‌های بین نوترینوهایی که با هسته‌های اتمی برخورد می‌کنند، اندازه‌گیری کرده‌اند.
میزبانی جو سیاره‌ی زهره از میکرواُرگانیسم‌ها
یکشنبه 9 ارديبهشت 1397
اخترشناس‌های در جستجوی حیات بیگانه، تمام انواع سنگ‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند. به‌عنوان مثال، مریخ ویژگی‌های زمین‌شناسی‌ای دارد که نشان می‌دهد زمانی آب مایع زیرزمینی داشته است.
چگونه این حجم نیتروژن وارد خاک زمین شده است؟
شنبه 8 ارديبهشت 1397
دانشمندان تاکنون فکر می‌کردند که گیاهان تمام نیتروژن‌شان را از جو می‌گیرند، اما پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که سنگ‌ بستر زمین، نیتروژن یک‌چهارم سیاره‌ی زمین را تامین می‌کند.
خطر پیشرفت هوش مصنوعی را تا چه اندازه باید جدی بگیریم؟
شنبه 8 ارديبهشت 1397
مهم نیست چند بار شنیده‌اید که هوش‌مصنوعی انسان‌ها را تبدیل به بَرده خواهند کرد و کنترل جهان را به‌دست خواهند گرفت.
ورود جدی‌تر شرکتی جدید، به دنیای فناوری فضایی
شنبه 8 ارديبهشت 1397
«ویرجین گاتالیک» با موفقیت توانست فضاپیمای خود را با کمک نیروی راکت به هوا فرستاده و فرود آورد که در نتیجه‌ی آن نخستین پرواز توانمندسازی شده، در طی زمان تقریبی چهار سال، محقق شد.
آیا ضربه به سر می‌تواند عامل زوال عقل شود؟
‌پنجشنبه 6 ارديبهشت 1397
آسیب مغزی یا همان «TBI»، حتی در صورتی که ملایم باشد، می‌تواند خطر زوال عقل را تا حدود زیادی افزایش دهد.
پروژه‌ای که میلیاردها ستاره را آشکارسازی می‌کند.
‌پنجشنبه 6 ارديبهشت 1397
اختر‌شناسانی که بر روی پروژه‌ی گایا کار می‌کنند، قصد دارند دومین انتشار اطلاعات این فضاپیما را آماده کنند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 198 199
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
اجزاء تشکیل دهنده یک ستاره (0 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (20 پاسخ)
تصاویر نجومی (1963 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
پيدايش كاينات (2 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (1 پاسخ)
R به توان R (17 پاسخ)
بینایی انسان به صورت فریم به فریم هست یا به صورت پیوسته؟ (3 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (6 پاسخ)
آیا برای اشتعال صرفاً باید اکسیژن وجود داشته باشه؟ (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (5 پاسخ)
راکتور مینیاتوری arc (0 پاسخ)
مشاهده چرخش ماه به دور خودش (7 پاسخ)
چرا رنگ آسمان مریخ معکوس زمین است؟ (5 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (498 پاسخ)
ماده تاریک (2 پاسخ)
آزمایش بمب هسته ای اخیر آمریکا (3 پاسخ)
علت چیدمان مثلثی شکل برنیل (0 پاسخ)
نظریه ای جدید در پاسخ به پنج پرسش اساسی در نجوم (14 پاسخ)
وارد شدن نیرو به ذره باردار در حرکت به موازات میدان مغناطیسی (3 پاسخ)
آیا غیر قابل پیش بینی بودن در حوزه کوانتوم صحیح است؟ (1 پاسخ)
حل المسایل فیزیک نوین نوشته اوهانیان (7 پاسخ)
درخواست حل المسایل فیزیک مدرن سلز (0 پاسخ)
نورون های ذهنی (0 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (0 پاسخ)
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (6 پاسخ)
دانشمندان توضیح می‌دهند: ماده‌ی تاریک چیست؟ (1 پاسخ)
عملکرد ماده تاریک بر چرخش اجرام (30 پاسخ)
ستارگان به سه روش می توانند در مدار کهکشان ها باقی بمانند (0 پاسخ)
تغییر قوانین گرانش برای اجسام در حال حرکت با سرعت زیاد (0 پاسخ)
پتانسیل الکتریکی دو کره نا هم مرکز (0 پاسخ)
مرجع گیری برای نقاط پتانسیل (4 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (15 پاسخ)
تفاوت رشته حالت جامد با ماده چگال (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (4 پاسخ)
حدود پلانک (2 پاسخ)
بیگ بنگ چند گانه در جاهای مختلف (0 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
با قابلیت‌های به‌روز رسانی جدید سیستم عامل ویندوز آشنا شوید.
استفاده از کمک داور ویدئویی در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸
ورزش درمانی برای سرطان‌های دوران کودکی
به همراه ناسا به دنیای عجیب و تازه‌ای سفر کنید.
بازطراحی سرویس جیمیل گوگل
بهترین گزینه برای جستجوی شواهد فسیلی در مریخی چیست؟
برخی حیوانات می‌توانند رویدادهای گذشته را به یاد آورند!
درمان سرطان سینه بدون شیمی درمانی میسر شد!
چاپ سه‌بُعدی قرنیه‌ی انسان
اخترشناسان اولین سیارک غنی از کربن در کمربند کویپر را یافتند.
یکی از رازهای ساخت مجسمه‌های جزیره‌ی ایستر فاش شد!
تاثیر چاپگرهای سه‌بُعدی بر رشد و پرورش اندام‌ها
مهم‌ترین ضرر استفاده‌ی شبانه از موبایل چیست؟
هابل کهکشانی مارپیچی از لبه را بررسی می‌کند.
دانشمندان ساز وکاری مبتنی بر لیزر برای شتاب ذره پیشنهاد داده‌اند.
تصویری خیره‌کننده از بیابانی باران‌زده!
ما‌ده‌ی زیستی جدید، قوی‌تر از فولاد و تار عنکبوت است.
مشکلی به‌نام هوش‌مصنوعی جهت‌دار؛ مایکروسافت به‌دنبال راه‌حل آن است.
وارونگی میدان مغناطیسی زمین چه زمانی رخ می‌دهد؟
چرا مردها میان‌بُرها و زن‌ها مسیرهای مستقیم را انتخاب می‌کنند؟
هفت مکان باستانی که گمان می‌شود ساخته‌ی فرازمینی‌هاست!!!
ساخت رباتی که نیروی خود را از لیزر می‌گیرد.
شناسایی رگ و ریشه‌ی سیب‌زمینی!
مهمانی خارج از منظومه‌ی شمسی؛ شناسایی سیارکی ۴.۵ میلیارد ساله
همکاری جالب دانش نانو و کشاورزی برای مبارزه با سرطان
مصرف تخم‌مرغ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد.
چرا تنهایی برای سلامتی انسان مضر است؟
نمای نزدیک از افق رویداد سیاهچاله با کمک ابزاری به‌نام «APEX»
ترسیم نخستین نقشه‌ی بزرگ‌مقیاس از سن تحدب کهکشان راه‌شیری
ناسا با استفاده از لیزر، سردترین دمای جهان را می‌سازد!
شهر گمشده‌ی باستانی مارداما پیدا شد! (0+)