مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

کاهش خطر بروز مشکلات قلبی با مصرف شکلات
یکشنبه 12 آذر 1396
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که مصرف منظم شکلات می‌تواند خطر بروز مشکلات قلبی را در افراد چاق کاهش دهد.
نگاه هابل به کهکشانی با یک بازوی مارپیچی
شنبه 11 آذر 1396
تلسکوپ فضایی هابل، تصویری از کهکشان کوتوله‌ی NGC4625 را به ثبت رسانده است. این کهکشان که با نام‌های LEDA42607 و SDSSJ124152.71 نیز شناخته می‌شود، در فاصله‌ی ۳۱ میلیون سال نوری از زمین و در صورت فلکی تازی‌ها واقع شده است.
قارچ‌‌ها خاصیت ضد پیری دارند.
شنبه 11 آذر 1396
نوع خاصی از قارچ‌ها شامل دو نوع آنتی بیوتیک به‌نام‌های «glutathione» و «ergothioneine» هستند که می‌توانند در برابر فرآیند پیر شدن به بدن کمک کنند. قارچ‌ها به‌طور معمول دارای مقدار زیادی از این آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند.
کشف دو پستاندار از دوره‌ی کرتاسه
شنبه 11 آذر 1396
گروهی از دیرینه‌شناسان دانشگاه پورتسموث دو گونه‌ی جدید از پستانداران کشف کردند که ۱۴۵ میلیون سال گذشته در مکان کنونی شهر دورست در جنوب انگلیس زندگی می‌کردند.
هشدار! خطر رژیم‌های غذایی با کالری بسیار کم
شنبه 11 آذر 1396
در مطالعات جدید انجام شده، پروفسور «جرالد شولمن» و همکارانش از موسسه‌ی پزشکی هاوارد هیوز در ییل با آزمایش بر روی موش‌ها نشان دادند، رژیم غذایی کم کالری یا همان «VLCD» فقط طی ۳ روز، پیش از کاهش وزن، منجر به افزایش ساز و کار گلوکزها و ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود و با اثرپذیری از متابولیسم بر روی کارکرد کبد نیز اثر می‌گذارد.
رصد یک دنباله‌دار خاص در رصدهای خورشید
‌پنجشنبه 9 آذر 1396
رصدخانه‌ی خورشیدی ناسا و آژانس فضایی اروپا «SOHO» و رصدخانه‌ی روابط زمینی و خورشیدی ناسا «STEREO» تصاویر فوق العاده‌ای از دنباله‌داری کوتاه‌مدار به‌نام «96P/Machholz» تهیه کردند.
دلیل وقوع زلزله در آتشفشان ایسلندی
‌پنجشنبه 9 آذر 1396
زلزله در اطراف آتشفشان انفجاری «بارداربونگای» ایسلند به وقوع می‌پیوندند، اما کارشناسان می‌گویند که توضیح کاملاً منطقی برای این رویداد وجود دارد.
دانشمندان سلول‌های سالخورده انسان را جوان‌سازی کردند.
‌پنجشنبه 9 آذر 1396
گروهی از محققان دانشگاه اکستر، برایتون و آکسفورد دست به جوان‌سازی سلول‌های سال‌خورده زدند، بطوری‌که عمل‌کرد آن‌ها همانند عملکرد سلول‌های جوان باشد.
بازسازی ابریشمِ کرم ابریشم همانند تار عنکبوت
‌پنجشنبه 9 آذر 1396
تار عنکبوت یکی از مستحکم‌ترین موادی است که تاکنون شناخته شده است. متأسفانه پرورش عنکبوت برای استفاده از تارشان غیرممکن است.
دانشمندان گمان می‌کنند توانسته‌اند علت اصلی بیماری اوتیسم را بیابند.
‌چهارشنبه 8 آذر 1396
بر طبق مطالعات جدید انجام شده، علت این بیماری تزریق برخی واکسن‌ها نیست، بلکه دلیل آن می‌تواند وجود بیش از حد ارتباطات مغزی باشد که «سیناپس» نامیده می‌شود.
تردید در کمربند حیات ستارگان کوتوله‌های سرخ
‌چهارشنبه 8 آذر 1396
تحقیقات جدید دانشمندان ناسا نشان می‌دهد که شاید ناحیه‌ی به اصطلاح قابل سکونت پیرامون ستارگان کوتوله سرخ آن‌قدرها هم که تصور می‌شد، قابل سکونت نباشد.
شباهت ماده و پادماده به‌هم، بیش از انتطارها
‌چهارشنبه 8 آذر 1396
بر اساس آخرین محاسبات انجام‌شده بر گشتاور مغناطیسی پروتون، جهان‌هستی نباید وجود داشته باشد!
آیا همه‌ی دایناسورها در برخورد شهاب‌سنگ منقرض شدند؟
‌چهارشنبه 8 آذر 1396
هیچ احتمالی برای انقراض سه‌چهارم از حیات بر روی زمین وجود نداشت، اما مطالعه‌ای جدید از دانشگاه توهوکو ژاپن احتمالأ بدشانسی دایناسورها را اعلام کرد، براساس این مطالعه‌ی جدید، فقط ۱۳ درصد احتمال انقراض جمعی در ۶۶ میلیون سال پیش وجود داشت و اگر سیارک در هر جای دیگری از سیاره‌ی برخورد می‌کرد، دایناسورها زنده می‌ماندند.
کشف تپه‌ای متعلق به دوره ساسانیان را در عراق
‌سه شنبه 7 آذر 1396
گروهی از دانشجویان باستان‌شناسی Near Eastern به رهبری پروفسور «دیرک ویک» دانشگاه گوئت موفق به کشف بقایای سوخته‌ی تپه‌ای متعلق به دوره‌ی ساسانیان در محل باستان‌شناسی واقع در استان سلیمانیه شده‌اند که قدمت آن به ۱،۵۰۰ سال می‌رسد.
آلودگی نوری شب‌ها رو به افزایش است.
‌سه شنبه 7 آذر 1396
اگر تصور می‌کنید که اخیرأ شب‌ها روشن‌تر شده‌اند، خب تصورتان درست است. براساس مطالعه‌ای جدید به رهبری دکتر «کریستوفر کیبا» از مرکز تحقیقات زمین‌شناسی آلمان، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، به‌طور میانگین مساحت نواحی روشن کره‌ی زمین ۲.۲ درصد در سال بیشتر شده است.
ذرات نانو با گمراه کردن سیستم ایمنی، باعث کاهش التهاب می‌شوند.
‌سه شنبه 7 آذر 1396
در فیلم‌ها بسیار دیده می‌شود؛ شخصی نگهبان‌ها را مشغول کرده و قهرمان داستان به داخل نفوذ می‌کند. گروه تحقیقاتی دانشگاه میشیگان روشی ابداع کرد که در آن ذرات نانو با گمراه‌ کردن سیستم ایمنی از محل زخم، باعث کاهش التهاب در آن ناحیه می‌شوند.
چالشی برای نظریه‌ی مرگ ستارگان
‌سه شنبه 7 آذر 1396
گروهی بین‌المللی از اخترشناسان به رهبری رصدخانه لاس کامبرس موفق به یافتن جرم قابل توجهی در کهکشان شده است؛ ستاره‌ای که چندین بار در بازه‌ای حدود ۵۰ ساله دچار انفجار شده است.
فقر دوران کودکی می‌تواند عاملی برای نارسایی قلبی در بزرگسالی باشد.
دوشنبه 6 آذر 1396
مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد که فقیر بزرگ شدن ممکن است شما را در بزرگسالی در معرض خطر نارسایی قلبی قرار دهد.
اکسیژن‌زدایی تهدیدی دیگر برای اقیانوس‌ها
دوشنبه 6 آذر 1396
با شکل‌گیری «منطقه‌ی مرگ» دیگری در خلیج مکزیک، آب‌های با میزان اکسیژن پایین راهی اقیانوس‌ها می‌شوند که با تغییرات اقلیمی کنونی، تهدیدی برای اکوسیستم دریایی محسوب می‌شود.
ساخت حسگرهای بسیار کوچک با گرافن سفید
دوشنبه 6 آذر 1396
محققان روشی جدید برای ساختن حسگرهای مکانیکی ابداع کردند که در آن از گرافن سفید استفاده می‌شود.
واقعاً ما در خلاء کیهانی زندگی می‌کنیم؟
دوشنبه 6 آذر 1396
حال ما شواهد بیشتری مبنی بر اینکه کهکشان راه شیری درون خلاء عظیم قرار گرفته است در اختیار داریم و این می‌تواند باعث پدید آمدن اختلاف در میزان سرعت انبساط جهان شود.
ماموریتی که اسرار جتِ سیاهچاله‌ها را برملا می‌کند.
شنبه 4 آذر 1396
سیاهچاله‌ها به خورنده‌های گرسنه معروف شده‌اند، اما آن‌ها هر چیزی که درون‌شان سقوط می‌کند را نمی‌خورند. بخش کوچکی از مواد بصورت جت‌های گازی داغ و قدرتمند به‌نام «پلاسما» پس زده می‌شوند؛ این مواد می‌توانند اطراف‌شان را ویران کنند.
مبارزه‌ با سلول‌های سرطانی با کمک ایریدیوم
شنبه 4 آذر 1396
گروهی بین‌المللی از دانشمندان ثابت کردند که می‌توان از ایریدیوم که فلزی انتقالی بسیار سخت و نقره‌ای یا سفید رنگ از گروه پلاتین است، برای کُشتن سلول‌های سرطانی استفاده کرد، یعنی می‌توان آن‌را با نسخه‌ی کشنده‌ی اکسیژن پُر کرد، بدون اینکه به بافت سالم آسیب وارد شود.
چین شهرجنگلی تصفیه‌کننده‌ی هوا خواهد ساخت!
شنبه 4 آذر 1396
نانجینگ، شهری در شرق چین، مانند بسیاری از قسمت‌های شهری این کشور، دچار آلودگی شدید است.
حیات هوشمند فرازمینی چه‌زمانی کشف خواهد شد؟
شنبه 4 آذر 1396
موسسه‌ی جستجوی هوش فرازمینی یا همان «SETI» چندین دهه به دنبال کشف اسرار و اغلب پدیده‌های غیرقابل توضیح در جهان‌مان بوده است.
کار شیفت شب می‌تواند مانع بهبود آسیب‌های دی‌ان‌ای می‌شود.
‌پنجشنبه 2 آذر 1396
براساس تحقیقات جدید مرکز تحقیقات سرطان هاچینسون، کار شیفت شب مانع بهبود آسیب‌های دی‌ان‌ای ناشی از فرآیندهای سلولی عادی می‌گیرد.
گامی به سمت تولید سوخت هیدروژنی با بازده‌ی کوانتومی بیش از ۱۰۰ درصد
‌پنجشنبه 2 آذر 1396
تلاش‌ها برای کاهش وابستگی‌مان به سوخت‌های فسیلی در حال پیشروی به جهت‌های مهم متعددی است.
کمین سیاهچاله‌های هیولا در لبه‌ی کهکشان‌های مارپیچی
‌پنجشنبه 2 آذر 1396
حومه‌ی کهکشان‌های مارپیچی همانند کهکشان ما مملو از سیاهچاله‌های پُرجرم است و محلی است که دانشمندان می‌توانند منابع امواج‌گرانشی را در آن‌جا شکار کنند.
دانشمندان موفق به یافتن راهی برای خودکشی سلول‌های سرطانی شدند.
‌پنجشنبه 2 آذر 1396
دانشمندان مکانیزمی جدید کشف کردند که باعث می‌شود سلول‌های سرطانی خودشان را بکشند و ادعا دارند این مکانیسم بر روی انواع پیشرفته و خطرناک سرطان‌ها مثل سرطان پانکراس نیز مؤثر است.
میگوی مانتیس از هواپیما قوی‌تر است.
‌چهارشنبه 1 آذر 1396
گروهی از محققین به رهبری دانشگاه کالیفرنیا با همکاری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه پردو، با الهام از دُم میگوی مانتیس ساختاری برای مواد کامپوزیتی طراحی کرده‌اند که بسیار مقاوم‌ است و از مواد مورد استفاده در هواپیماهای کنونی نیز محکم‌تر است.
اخترشناسان دور‌ترین کهکشان مارپیچی را کشف کردند.
‌چهارشنبه 1 آذر 1396
اخترشناسان به کمک داده‌های حاصل از دستگاه طیف‌سنج میدانی یکپارچه مادون قرمز «NIFS» در تلسکوپ جمینی واقع در هاوایی قدیمی‌ترین کهکشان مارپیچی را شناسایی کرده‌اند.
تردید در تاثیر مولتی‌ویتامین‌ها بر بهبود سلامت قلب در مردها
‌چهارشنبه 1 آذر 1396
میلیون‌ها مرد در آمریکا روزانه یک قرص مولتی‌ویتامین مصرف می‌کنند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد این قرص‌ها حتی در صورتی که فرد دچار کمبود مواد مغذی ‌باشد، به قلب کمکی نمی‌کنند.
بررسی تشعشعات محیطی؛ وای‌فای، موبایل و موز!
‌چهارشنبه 1 آذر 1396
این مسئله موجب نگرانی و ترس مردم می‌شود که همواره در معرض تشعشعات قرار دارند؛ از یک حادثه‌ی هسته‌ای در دور دست گرفته تا گوشی‌های موبایل که برای گفتگو نزدیک به سرشان می‌گیرند.
تعیین قدمت آثار هنری غارهای کارائیب، با روشی پیشرفته
‌سه شنبه 30 آبان 1396
مقاله‌ی منتشر شده در مجله‌ی Archaeological Science نخستین نتایج تعیین قدمت آثار هنری غار معروف کارائیب را ارائه کرده است. همچنین، این مقاله درباره‌ی انتخاب محل، شیوه و مواد نقاشی آن زمان شفاف‌سازی کرده است.
رابطه‌ی سفید شدن موی سر آقایان با انسداد رگ‌ها
‌سه شنبه 30 آبان 1396
مطالعات بسیاری در مورد این موضوع انجام گرفته است. در این مقاله به بحث درخصوص یکی از پژوهش‌های مطرح شده در کنفرانس اتحادیه‌ی بیماری‌های قلبی اروپا «Europrevent» در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
نگاه رصدخانه‌‌ی هرشل به منطقه‌‌ی بی‌‌نظم ستاره‌زایی‌‌
‌سه شنبه 30 آبان 1396
این تصویر، ساختار منطقه‌‌ی بی‌‌نظم و پیچیده‌‌ی ستاره‌زایی «VulpeculaOB1» را نشان می‌‌دهد که توسط رصدخانه‌‌ی هرشل به ثبت رسیده است.
یازده چیزی که از نظر مردم برای سلامتی خیلی مضر هستند.
‌سه شنبه 30 آبان 1396
من هر موقع که در بطری نوشابه‌ی انرژی‌زای بدون شکری را باز می‌کنم، با نگاه تاسف‌بار هم سن و سالانم مواجه می‌شوم. پرسش‌ها و قضاوت‌ها هیچگاه پایان نمی‌پذیرند.
ماموت‌های پشمالوی مذکر بیشتر در دام‌های طبیعی گیر افتاده‌اند!
دوشنبه 29 آبان 1396
گروهی بین‌المللی از محققان به رهبری موزه‌ی تاریخ طبیعی سوئد، کشف کرده است که بقایای فسیلی ماموت‌های پشمالو بیشتر به جنس مذکر تعلق دارند تا به جنس ماده.
زمان آغاز تغییرات عظیم انسانی بر روی زمین
دوشنبه 29 آبان 1396
بشر به گونه‌ای زمین را دچار تحول کرده است که برخی دانشمندان معتقدند دوره‌ی زمین‌شناسی کنونی نیازمند به نام جدیدی با عنوان «دوره‌ی آنتروپوسین» است. اما تشخیص دقیق زمان آغاز این تغییرات کمی مشکل است.
نکات ضروری در پیشگیری از سرطان روده‌ی بزرگ
دوشنبه 29 آبان 1396
انار، انگور قرمز، گلابی، قارچ، عدس، سویا و نخود سبز شامل ترکیبات طبیعی ضدالتهابی هستند. محققان دانشگاه وارویک دریافتند که فرآیند طبیعی بدن می‌تواند باعث التهاب شود و خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ و بیماری کرون را بالا ببرد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 188 189
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
محاسبات مغناطیس (6 پاسخ)
نمایش کسر ثابت گرانش, سرعت نور ، عدد طلایی با توانهای 3 (4 پاسخ)
تغییرات رنگ به علت زاوبه تابش (7 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (22 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (11 پاسخ)
موتور دما کوری (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (19 پاسخ)
ترازو جرم یک ماده را اندازه گیری می کند یا وزن آن ماده را (4 پاسخ)
تصاویر نجومی (1949 پاسخ)
فاصله زمین و خورشید چگونه باعث پدید امدن فصل‌ها می‌شود؟ (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (494 پاسخ)
بازی با احتمالات (4 پاسخ)
تابش ذره باردار شتاب دار در مکانیک کوانتومی (0 پاسخ)
تعریف علم فیزیک (10 پاسخ)
رساناي منزوي (3 پاسخ)
فناوری‌هایی که در سال 2018 رشد می‌کنند (0 پاسخ)
چه تعبیری از کوانتوم داشته باشیم؟ (1 پاسخ)
مشکل در بردارهای محوری (شبه بردار ها) (18 پاسخ)
4 بعد جهان؟ (36 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (68 پاسخ)
آسيب ناشي از برخورد، با انرژي مرتبط هست يا تكانه؟ (5 پاسخ)
شرايط مرزي (5 پاسخ)
ميدان تاخيري (25 پاسخ)
واپاشی هسته ای (1 پاسخ)
نتایج شگفت‌انگیز یک آزمایش برای درمان هموفیلی (0 پاسخ)
دروس آنلاین و رایگان در دانشگاه‌های برتر دنیا (2 پاسخ)
[پارادوکس] ذره باردار در میدان گرانشی یکنواخت (13 پاسخ)
تعریف آماری فشار (0 پاسخ)
مفهوم تکانه (2 پاسخ)
ظرفیت خازن (3 پاسخ)
سوال مربوط به اثبات فرمول های انرژی نسبیتی (3 پاسخ)
محاسبه سرعت چرخش در حرکت دورانی یکنواخت (1 پاسخ)
مدل تکتایی برای کوارک ها به چه معناست؟ (0 پاسخ)
بررسی ناوردایی توان در نسبیت خاص (2 پاسخ)
بررسی پایستگی تکانه و انرژی (1 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (3 پاسخ)
بازبهنجارش (14 پاسخ)
کشف یک واقعیت خفه کننده! (3 پاسخ)
ایجاد دافعه در آهنربا (1 پاسخ)
معرفی چند سایت فیزیک (12 پاسخ)
سوال ترکیبی پرتابه و انرژی (1 پاسخ)
چگونه باید ضخامت حباب را اندازه گرفت؟ (3 پاسخ)
شتاب تبدیلات لورنتس (5 پاسخ)
ریاضیات کوانتومی (4 پاسخ)
قرص دیجیتالی که ورود خود را به معده اطلاع می‌دهد (0 پاسخ)
باکتری‌های روده تاثیر درمان سرطان را "بیشتر" می‌کند (0 پاسخ)
انرژی از هیچ، با انرژی پتانسیل گرانشی (34 پاسخ)
هوش مصنوعی که سیستم‌های امنیتی را دور می‌زند (0 پاسخ)
اتساع طول (2 پاسخ)
برنامه محاسباتی عدد پی (8 پاسخ)
راه و روش ترجمه کتاب های فیزیک (3 پاسخ)
آیا جنس مواد نسبیست؟ (5 پاسخ)
کمبود خواب می‌تواند باعث اضطراب و استرس شود.
خبری خوش؛ سوراخ لایه اُزون در حال ترمیم است.
شناسایی خودکار گونه‌های پرندگان ممکن شد!
ناسا زمین و ماه را زیر نظر دارد.
دنباله‌دارها به تشکیل جو زمین کمک کرده‌اند.
بررسی تاثیر تغییرات آب و هوایی بر اقیانوس‌های جهان
هورمونی که باعث تثبیت حجم خون می‌شود.
زمینه‌های مختلف تحقیقاتی دانشگاه سیدنی استرالیا
گونه‌ی عنکبوت دریایی جدید، به‌نام اسطوره‌ی موسیقی نام‌گذاری شد.
دانشمندان فرضیه‌ای صد ساله را رد کردند!
شاید منظومه‌ی‌شمسی در حبابی کیهانی به وجود آمده باشد!
ورزش به کمک درمان مشکلات شناختی می‌رود.
ساخت جلیقه‌ی ضدگلوله‌ی گرافنی، سخت‌تر از الماس
محققان ژنوم گندم نان را تحلیل کردند.
برای دیدن بزرگترین تصویر ثبت ‌شده از کیهان، آماده باشید!
مدل‌های ریاضی، فرگشت مغز را آشکار می‌کند.
قمری کوچک در کمربند کویپر
نقش احتمالی ترکیبات گیلاس شیرین در برابر افزایش وزن
زنبورعسل نر برای انتخاب گل از الگوهای دمایی استفاده می‌کند.
چرا هواپیماها در آسمان توقف نمی‌کنند تا زمین زیر پایشان بچرخد؟
ریشه‌ی سرطان خون در ژنوم خفاش یافت شد.
آیا آب خالص وجود دارد؟
راز طول عمرِ طولانی‌تر آمیش‌ها از چیست؟ ژنتیک یا سبک زندگی؟
پرنورترین تب‌اختر جهان رصد شد.
افسردگی ساختار مغز را تغییر می‌دهد.
مانور مدارگرد ناسا برای اجتناب از تصادفی فضایی
زندگی اجتماعی جانداران، لزوماً نیازمند قدرت بالای مغز نیست.
چهار نکته برای مطالعه‌ی مقالات علمی