مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

اقدام مثبت محیط‌زیستی هند
‌پنجشنبه 12 مرداد 1396
هند پروژه‌ی ساخت دومین نیروگاه زغال‌سنگی را به‌خاطر دنبال کردن منابع انرژی تجدیدپذیر رد کرد. از زمانی که هند توافق‌نامه‌ی آب و هوایی پاریس را امضا کرده است، این کشور به‌سرعت به‌سمت اهداف ترسیم شده در زمینه‌ی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در حرکت است.
انسان چه زمانی منظومه شمسی را ترک خواهد کرد؟
‌پنجشنبه 12 مرداد 1396
هزار سال! این کمترین مدت زمانی است که طول می‌کشد تا با استفاده از روش‌های فعلی به نزدیکترین ستاره یعنی «پروکسیما» برسیم. اما از آن‌جا که کشف کرده‌ایم پروکسیما منزل‌گاه سیاره‌ای قابل سکونت است، دانشمندان بیش از پیش برای انجام سفرهای میان ستاره‌ای ابراز علاقه کرده‌اند.
بازار شوم مجازی تعطیل شد.
‌پنجشنبه 12 مرداد 1396
آلفا بی، بازاری اینترنتی برای خرید مواد مخدر و دیگر کالاهای زیرزمینی، هفته‌ی گذشته تعطیل شد. حال به نظر میرسد که علت تعطیلی این بازار، بنا به گزارش مجله‌ی وال استریت، تلاش‌های بین‌المللی برای اجرای قانون بود که منجر به دستگیری یکی از گردانندگان این پایگاه، به‌نام «الکساندر کیزس» شد.
همچنان جانوران جدید کشف می‌شوند؛ این‌بار پرنده‌ای جدید
‌چهارشنبه 11 مرداد 1396
دکتر «لئوناردو لوپز»، پرنده‌شناس دانشگاه فدرال ویچوزا در فلورسترال برزیل و همکارانش موفق به جای دادن گونه‌های جدیدی در «سابروینگ‌ها» شده‌اند. این پرندگان بسیار کوچک ساکن آمریکای جنوبی و مرکزی هستند.
نگاهی نزدیک به نهنگ آسمانی
‌چهارشنبه 11 مرداد 1396
مسیه ۷۷ توسط اخترشناس فرانسوی به نام «پیر میکان» در سال ۱۷۸۰ کشف شد؛ میکان آن‌را سحابی تشخیص داده بود. سپس، میکان همکارش «چارلز مسیه» را در جریان این اکتشاف گذاشت. مسیه اخترشناسی فرانسوی بود.
بی‌خطر بودن لنزهای تماسی برای کودکان و نوجوانان
‌چهارشنبه 11 مرداد 1396
مطالعات نشان می‌دهد لنزهای تماسی همان‌طور که برای بزرگسالان بی‌خطر هستند، برای کودکان و نوجوانان نیز خطری ندارند. «ارک بولیمور»، استاد اپتومتری دانشگاه هوستون اظهار داشت: «در دهه‌ی گذشته، توجه بیشتری به مسئله‌ی استفاده کودکان از این لنزها معطوف شده است.»
دقیق‌ترین مقدار جرم پروتون
‌چهارشنبه 11 مرداد 1396
گروهی بین‌المللی از فیزیکدانان آلمانی و ژاپنی جرم اتمی پروتون را به دقیق‌ترین شکل ممکن اندازه‌گیری کردند. مقدار به‌دست آمده سه برابر دقیق‌تر از آن چیزی است که در کتاب‌ها و مقالات دیده می‌شود.
چرا ما فرازمینی‌ها را ملاقات نمی‌کنیم؟
‌سه شنبه 10 مرداد 1396
کهکشان راه‌شیری به تنهایی میزبان صد میلیارد تا چهارصد میلیارد ستاره است و برخی از ستاره‌ها در اطراف خود سیاره‌هایی دارند. احتمال می‌رود که حداقل دو تریلیون کهکشان مشابه راه‌شیری در جهانِ قابل مشاهده وجود داشته باشد و هر کدام از آن‌ها از تریلیون‌ها سیاره برخوردار باشند.
مونترال کانادا در صدر فهرست جهانی شهرهای دانشجویی
‌سه شنبه 10 مرداد 1396
در آخرین رده‌بندی انجام شده در میان ۱۲۵ شهر جهان، شهرهایی از نظر رتبه‌بندی مؤسسات آموزش عالی، خوش‌رفتاری با دانشجویان خارجی، جنبه‌های مالی و فرصت‌های شغلی برای نوآموزان مورد بررسی قرار گرفتند.
فواید باورنکردنی طب‌سوزنی
‌سه شنبه 10 مرداد 1396
آیا گاهی از درد مزمن و افسردگی رنج می‌برید؟ اگر جواب‌تان مثبت است پس درمان طب‌سوزنی که به کاهش درد کمک می‌کند را امتحان کنید. نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهند که این روش درمانی باعث افزایش تاثیر مراقبت‌های استاندارد پزشکی، کاهش شدت درد‌های مزمن و افسردگی می‌شود. یافته‌ها حاکی از آن است که تاثیرات طب‌سوزنی بیش از اثر دارونما است.
رد ادعای تاریخی در خصوص جزیره‌ی ایستر
‌سه شنبه 10 مرداد 1396
تحقیقات جدید از شواهدی مخالف با این عقیده قدیمی پرده می‌بردارد که جمعیت ما قبل تاریخ جزیره‌ی ایستر در ایجاد فاجعه اکولوژیکی از طریق جنگل‌زدایی سریع و بهره‌برداری بیش از حد منابع طبیعی دست داشته‌اند.
بزرگترین باتری جهان را تسلا می‌سازد.
دوشنبه 9 مرداد 1396
منابع انرژی تسلا راه جدیدی برای ورود به منازل‌مان پیدا کرده‌اند و یکی از نقاط اصلی برای ترغیب فروش به مشتریانش، روش عملکردش در زمان قطع برق و خاموشی است. در حال حاضر این شرکت برنامه‌های بلند پروازانه‌ای برای توسعه‌ی عملیاتش در کل استرالیا دارد، زیرا قصد دارد بزرگترین سیستم ذخیره‌ی باتری جهان را بسازد تا منازل همیشه برق داشته باشند.
درمان‌های هورمون عاملی برای رشد سرطان سینه
دوشنبه 9 مرداد 1396
درمان جایگزینی هورمون یا درمان‌هایی که شامل هورمون‌های زنانه‌ برای جایگزینی هورمون‌هایی که دیگر توسط بدن تولید نمی‌شود، گاهی برای کاهش اثرات نشانه‌های یائسگی در زنان تجویز می‌شود.
آخرین آثار کاسینی، قمر کوچک زحل
دوشنبه 9 مرداد 1396
فضاپیمای رباتیک کاسینى ناسا این چشم‌انداز باورنکردنی را در روز ۲۱ فوریه‌ی ۲۰۱۷ به کمک دوربین باند باریک خود از «اپیمتئوس» گرفته است. این فضاپیما تا فاصله‌ی ۱۴،۹۶۰ کیلومتری به قمر کوچک زحل نزدیک شده بود.
حذف محتوای تروریستی از سوی تلگرام در اندونزی
دوشنبه 9 مرداد 1396
«پاول دوروف» یکی از بنیانگذاران تلگرام پس از تهدید دولت اندونزی مبنی بر تحریم این نرم‌افزار پیام‌رسان کدگذاری شده، اظهار داشت که گروهی را به‌منظور حذف محتوای تروریستی موجود در این نرم‌افزار تشکیل خواهد داد.
روشی جدید برای ردیابی مواد رادیواکتیو
یکشنبه 8 مرداد 1396
محققان با استفاده از روشی جدید توانستند وجود مواد رادیواکتیوی که قبلاً در مکانی بوده را تشخیص بدهند؛ کشفی که در زمینه‌های امنیتی و منع گسترش سلاح‌های اتمی اهمیت قابل توجهی دارد.
تعداد کوتوله‌ی قهوهای در کهکشان راه شیری
یکشنبه 8 مرداد 1396
مطالعات جدید نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ میلیارد کوتوله‌ی قهوه‌ای در کهکشان راه شیری وجود دارد. تا به امروز، محققان تنها در خوشه‌های ستاره‌ای که تا فاصله‌ی ۱،۵۰۰ سال نوری زمین قرار دارند را برای یافتن این کوتوله‌ها مورد بررسی قرار دادند.
ساخت رباتی برای کمک به دانش‌‌آموزان خاص
یکشنبه 8 مرداد 1396
دو محقق فرانسوی و سوئیسی رباتی برای کمک به کودکان دارای اختلال بینایی طراحی کردند که به آن‌ها برای حرکت در محیط کلاس کمک می‌کند. محقق ارشد «الکساندر فوسکِت»، دانشجوی مؤسسه‌ی صنعتی فدرال سوئیس در لوزان، نام ربات را «سِلولو» گذاشت.
دانشمندان عقرب‌ها را دوشیدند
یکشنبه 8 مرداد 1396
این دستگاه می‌تواند همزمان حداکثر چهار عقرب را کنترل کند. شما ممکن است ندانید اما زهر عقرب برای چیزی بیش از دفاع عقرب‌ها مفید است. همچنین در داروهای ضدافسردگی، داروهای ضد مالاریا و تحقیقات سرطان به‌کار می‌رود.
راز استحکام بتن‌های دو هزار ساله
شنبه 7 مرداد 1396
یکی از شگفت‌انگیزترین اسرار روم باستان، دوام طولانی مدت برخی از سازه‌های بتنى آنها است. با وجود خساراتی که امواج دریا برای دو هزار سال به این سازه‌ها وارد آورده، همچنان سر پا ایستاده‌اند؛ درحالی که سازه‌های مدرن ما در طی چند دهه دچار فرسایش می‌شوند. اکنون دانشمندان با پی بردن به اسرار شیمیایی نهفته در پشت این پدیده، گامی به دستورالعمل‌های ساخت آن نزدیک‌تر شده‌اند.
مسیرهای مشابه حملات صرع
شنبه 7 مرداد 1396
حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری صرع رنج می‌برند و یک سوم آن‌ها به درمان جواب نمی‌دهند. همچنان که تحقیقات برای داروی بهتر ادامه دارد محققان در تلاش هستند تا نحوه‌ی شروع و انتشار حملات صرع را بفهمند.
ساخت قفس‌های مولکولی برای تبدیل انرژی و تحویل دارو
شنبه 7 مرداد 1396
دانشمندان کالج ترینیتی دوبین و امبر، مرکز تحقیقات علمی ایرلند با میزبانی کالج ترینیتی دوبین «قفس‌های مولکولی» ساخته‌اند که می‌توانند کارآیی تبدیل مولکول‌ها در واکنش‌های شیمیایی را به حداکثر برسانند و در آینده به‌عنوان حسگر و عوامل تحویل دارو به‌کار روند.
کهکشان پنهان، شکار جدید تلسکوپ فضایی هابل
شنبه 7 مرداد 1396
کهکشان IC342 در صورت فلکی زرافه با فاصله‌ای ۸.۹ میلیون سال نوری از زمین واقع شده است. این کهکشان توسط «ویلیام فردریک دنینگ»، اخترشناس بریتانیایی در سال ۱۸۹۵ کشف گردید.
سختی تمرینات ورزشی بستگی به دیدگاه شخص دارد.
‌پنجشنبه 5 مرداد 1396
در تحقیق جدیدی که توسط دانشگاه فرایبورگ آلمان صورت گرفته است ادارک فرد تاثیر بسیاری بر روی شدت سطح تمرین دارد.
اهمیت آزمون تکرارپذیری در مطالعات
‌پنجشنبه 5 مرداد 1396
آخرین آزمایش‌ها در خصوص بررسی قابلیت تکرارپذیری تعدادی از مقاله‌های مرتبط با سرطان، بسیاری از نتایج را تایید کرده است. از میان پنج مطالعه‌ی ابتدایی، فقط دو مقاله موفق به گرفتن تاییدیه به‌عنوان بخشی از پروژه «زیست‌شناسی سرطان» شده است.
آلودگی هوا = مرگ زودرس
‌پنجشنبه 5 مرداد 1396
مطالعه‌ای جدید بر روی ۶۰ میلیون آمریکایی نشان می‌دهد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ذرات ریز موجود در هوا «PM2.5» و اُزون، خطر مرگ زودرس را بالا می‌برد؛ حتی وقتی این مواجهه در سطح پایین‌تر از استانداردهای ملی کیفیت هوای محیطی «NAAQS» باشد.
تهدیدی برای حیات سیاره‌های فراخورشیدى
‌پنجشنبه 5 مرداد 1396
خروج جرم از تاج خورشیدی باعث ایجاد اثرات ناگوار فضایی در زمین می‌شود. مدل‌هایی از خروج جرم از تاج خورشیدی در ستاره‌های خورشید مانند و کوتوله‌های نوعM مشاهده می‌شود.
عنکبوت‌ها خوش‌خوراک‌ترین موجود زمین
‌چهارشنبه 4 مرداد 1396
بر اساس مطالعاتی جدید که در مجله‌ی The science of Nature منتشر شده است، مجموع شکار سالانه‌ی عنکبوت‌ها در سراسر جهان بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تُن است که حشرات بیش از ۹۰ درصد آن را تشکیل می‌دهند.
تولید اکسیژن در دنباله‌دار 67P
‌چهارشنبه 4 مرداد 1396
در سال ۲۰۱۵ دانشمندان اعلام کردند که در دنباله‌دار 67P/چوریمیوف-گراسیمنکو اکسیژن مولکولی تشخیص داده‌اند. این ستاره توسط فضاپیمای روزتا مورد مطالعه قرار گرفته است.
کلم بروکلى سلاح پنهانی در مقابل بیماری دیابت
‌چهارشنبه 4 مرداد 1396
دلیل دیگر برای افزایش مصرف سبزیجات پیدا شده است. کلم بروکلى حاوی ماده‌ای است که می‌تواند به مبتلایان دیابت نوع ۲ در کنترل سطح قند خون کمک کند. این یافته جدید می‌تواند نیازهای درمانی میلیون‌ها دیابتی را برطرف سازد.
اگر افسرده هستید، این مطلب را بخوانید...
‌چهارشنبه 4 مرداد 1396
فعالیت بدنی به بهبود وضعیت خلق‌‌وخو و شادی بیشتر شما کمک می‌کند. محققان در شماری از تحقیقات مربوط به این زمینه ثابت کردند که چگونه فعالیت ورزشی اثرات مثبتی بر خلق‌‌وخو و سلامت ذهنی انسان می‌گذارد.
پاکسازی پسماند آب با الکترودهای نانوسیمی باکتریایی
‌سه شنبه 3 مرداد 1396
محققان دانشگاه کرنل، چیپ جدید و الکترودهای تصفیه پسماند آب موثری را اختراع کردند. این الکترودهای نانوسیمی باکتریایی هستند. الکترودها از نانوفیبرهای کربنی ساخته شده‌اند. پس از آن که نانوسیم با پلیمری عایق به نام «PEDOT» آغشته شود، لایه‌ی الکتریکی فعال بر روی الکترودها شکل می‌گیرد.
نور؛ وسیله‌ای برای کنترل از راه دور
‌سه شنبه 3 مرداد 1396
مکانیزم‌های چسبنده در دنیای طبیعی که توسط مارمولک و دیگر حیوانات به هنگام وارونه راه رفتن روی سقف به‌کار برده می‌شود، مزایای بسیاری دارد؛ همیشه بدون استفاده از چسب، چسبنده‌های قدرتمندی هستند و از خود پسماند به‌جا نمی‌گذارند.
چشم‌انداز خیره‌کننده و جدید از سحابی خرچنگ
‌سه شنبه 3 مرداد 1396
سحابی خرچنگ که به نام‌های «Messier1»، «NGC1952» و «TaurusA» نیز شناخته می‌شود، در نتیجه‌ی انفجار ابرنواختری درخشان که توسط چینی‌ها، ژاپنی‌ها و منجمین بومی آمریکا مشاهده شده بود، ایجاد شده است.
شناسایی پروتئین مسئول فساد بافت کبد
‌سه شنبه 3 مرداد 1396
گروهی بین‌المللی از دانشمندان، پروتئینی که مدت زیادی به‌دنبال آن بودند را یافتند. این پروتئین می‌تواند باعث فساد و زخم کبد شود. با این کشف، دانشمندان به یافتن راه جدیدی برای درمان این آسیب کبدی خواهند رسید.
اجتناب‌ از تماس چشمی در بیماران مبتلا به اوتیسم
دوشنبه 2 مرداد 1396
اگر شخصی را می‌شناسید که از اوتیسم رنج می‌برد، احتمالاً متوجه شده‌اید که به ندرت به چشم افراد نگاه می‌کند. تحقیقات جدید پرده از دلایل آن برداشته است. دکتر «نوشین حاجی‌خانی»، محقق و نویسنده گفت: «بر خلاف آنچه تصور می‌شد، عدم علاقه میان فردی در افراد مبتلا به اوتیسم به بی‌تفاوتی مربوط نمی‌شود.
آموزش و نقش آن در تغییر عملکرد مغز
دوشنبه 2 مرداد 1396
آموزشِ رفتاری باعث تغییر رویکرد تسهیل پردازش اطلاعات در مغز انسان می‌شود؛ این مطالعه به رهبری «سیراواج ایتیپوریپات» در دانشگاه کالیفرنیا سان‌دیگو انجام شده در تاریخ ۲۷ ژوئن در مجله‌ی PLOS Biology منتشر شده است.
افشاگری چاندرا از انفجاری عظیم
دوشنبه 2 مرداد 1396
رصدخانه‌ی اشعه‌ی‌ی ایکس چاندرای ناسا درخششی مرموز از اشعه‌یهای ایکس در داده‌های میدان ژرف جنوبی چاندرا کشف کرد. منبع این اشعه‌ی‌ی مرموز ایکس طی چند ساعت، پیش از ناپدید شدن به طرز فوق‌العاده‌ای در حدود یک روز، هزار برابر روشن‌تر شد.
یک گام تا انتقال بی‌سیم برق
دوشنبه 2 مرداد 1396
محققان دانشگاه استنفورد روشی علمی برای انتقال بی‌سیم برق را کشف کرده‌اند که دیدگاه «نیکولا تسلا» از شبکه‌ی برق بی‌سیم را به واقعیت مبدل خواهد کرد. بکارگیری این روش به معنای هزینه‌ی پایین‌تر و راحتی بیشتر برای وسایل الکترونیک است.
تداوم عصرحجریِ ژن‌ها
دوشنبه 2 مرداد 1396
تازه‌ترین آنالیز DNA موجود در هسته‌ی سلول‌های مربوط به انسان‌های عصر باستان حاکی از این امر است که بسیاری از افراد بومی که امروزه در جنوب آلاسکا و ساحل بریتیش‌کلمبیا زندگی می‌کنند از نوادگان انسان‌های اولیه‌ای هستند که ده‌هزار سال پیش در اوایل عصر هولوسن، شمال‌غربی آمریکای شمالی را برای سکونت انتخاب کرده بودند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 178 179
مشاوره رایگان تحصیلی
چرا ریاضیات می‌خوانیم؟ (3 پاسخ)
موجی و ذره ای بودن نور (8 پاسخ)
علت جمع شدن بارهای الکتریکی در سطح کره (12 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (2 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (14 پاسخ)
پرسشی در مورد مجموعه اعداد اول (8 پاسخ)
چگونه فردی خردمند شویم؟ (6 پاسخ)
ماشين محرك دائم (149 پاسخ)
جهان چند بعد دارد؟ (28 پاسخ)
روش ساده محاسبه Eigenvalue برخی ماتریکس های خاص (0 پاسخ)
کارشناسی فیزیک، ارشد برق (0 پاسخ)
کاسینی شیرجه نهایی به سوی زحل را شروع می کند (3 پاسخ)
تصاویر نجومی (1869 پاسخ)
ماهیت میدان الکتریکی چیست؟ (3 پاسخ)
ساخت باتری مقاوم در برابر انفجار و آتش‌سوزی (0 پاسخ)
تخمین انرژی رسیده از خورشید به زمین (4 پاسخ)
آزمایش سایناک (2 پاسخ)
تمام حقیقت. لطفا بخانید (1 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (3 پاسخ)
یکی از قوی‌ترین میکروسکوپ‌های لیزری جهان راه اندازی شد (0 پاسخ)
کاربرد روشهای فازی در پیش بینی معادله سرمایش نیوتن (0 پاسخ)
تابعی یک به یک و پوشا رو میشناسید که از Nبه Q بره؟ (23 پاسخ)
ذرات با سرعت های بالاتر از سرعت نور (1 پاسخ)
آیا فیزیک بمانند ریاضیات اصول موضوعه دارد؟ (4 پاسخ)
تولید بردارهای یکه در فضای سه بعدی (0 پاسخ)
آنالیز و طراحی سیستم های مرتعش تحت نیروهای هارمونیک (0 پاسخ)
حرکت و زمان مستقل از هم هستند یا وابسته به یکدیگر؟ (73 پاسخ)
ساخت لیزر co2 با توان ۴۰ وات (0 پاسخ)
رابطه بردار مکان زمان با دنیای سه بعدی چیست؟ (3 پاسخ)
یک روش جدید درمان سرطان در آمریکا مجوز گرفت (0 پاسخ)
تهیه دیسک های ابررسانا (7 پاسخ)
سفید چاله ها (0 پاسخ)
نجوم آماتوری را چگونه آغاز کنیم؟ (1 پاسخ)
آزمایشات ذهنی انیشتن (14 پاسخ)
۲۹ نکته برای رصدهای آماتوری (0 پاسخ)
آیا با افزایش سرعت جرم هم افزایش پیدا میکنه؟ (16 پاسخ)
معادله حرکت منحنی از یک نقطه به نقطه دیگر (13 پاسخ)
حیات با نتیجه‌های بدیهی و حتمی فیزیک همراه است (0 پاسخ)
نظریه جدید تعریف بعد زمان (27 پاسخ)
نکاتی که باید درباره سرطان و پیشگیری از آن بدانید (0 پاسخ)
چه کتابی نسبیت رو از منظر نظریه گروه بحث می‌کنه؟ (7 پاسخ)
اگر r=0 باشه چه نيرويي بار ها به يك وارد ميكنند ؟ (1 پاسخ)
constructal law آیا ماهیت تصادفی ِ فرگشت را به چالش می کشد؟ (12 پاسخ)
خمیدگی باند در سلول خورشیدی (0 پاسخ)
تاثیر مغز بر ژنتیک (6 پاسخ)
مکاترونیک (0 پاسخ)
آیا در سیاه چاله نیروی گرانش به بینهایت میل میکند؟ (6 پاسخ)
فیزیک مطلق تحلیلگر نظریات مختلف جهانی (36 پاسخ)
فیزیک مطلق و اثبات کاملا دقیق اشتباه بودن فرمول معروف انرژی (67 پاسخ)
پژوهشکده فیزیک (7 پاسخ)
قدرت شبکه‌های عصبی در محاسبات بسیار پیچیده
خدمات هواشناسی سفارشی برای هواپیماهای کنترل از راه دور
ماده‌ای ضدافسردگی در مغز نوعی ماهی‌ها یافت شد.
بیگانگان فضایی چگونه می‌توانند زمین را مشاهده کنند؟
آب و روغن تحت شرایطی خاص ترکیب می‌شوند!
ساخت اولین داربست ریوی عروقی در جهان
غذاهای خوشمزه بخورید تا شاد می‌شوید.
گرداب قطب شمال زحل
تاثیر ماریجوانا و نیکوتین بر هیپوکامپ مغز
محققان مواد بلوری حساس به نور ساختند.
فاش شدن رازهای خبیث‌ترین شهر تاریخ
شامپانزه‌ها می‌توانند قواعد بازی «سنگ، کاغذ، قیچی» را درک کنند.
مبارزه‌ی جلبک‌های دریایی با تغییرات آب‌وهوایی
ساخت نوعی پارچه‌ی که انرژی تولید می‌کند.
مشاهده‌ی تغییراتی در خوشه‌ی پروین
کافئین درک ما را نسبت به طعم شیرین عوض می‌کند!
تغییر تنفس در واکنش به التهاب عفونت باکتریایی
هک اسپیکر گجت‌ها توسط جاسوس‌ها و تروریست‌ها
مشاهده‌ی سیاهچاله‌های غول‌پیکر با رصد عروس‌دریایی
آثار ۴۳ میلیون ساله‌ی کیسه‌داری در ترکیه
احیای نورون‌ها در ناحیه‌ی غیرمعمول مغز
خطر سکته‌ی مغزی در کمین جوانان معتاد به «متامفتامین»
آنتنی کوچک رابط بین انسان و کامپیوتر می‌شود.
کشف چهار سیاره‌ی بیگانه در اطراف ستاره «تائو ستی»
کشف روستایی مربوط به روم باستان در ایتالیا
خاطره‌ای از کاسینی؛ نمایی نزدیک از ابرهای زحل
کاشت ریزتراشه در بدن کارگران یک شرکت
روش‌های نادرست استفاده از لنز چشمی
تکنولوژی نانو، رنگ ‌سبزی برای انرژی پاک و زیبا فراهم می‌کند.
تصاویری شگفت انگیز از کهکشان میله‌ای-حلقه‌ای مارپیچی NGC7089