مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

کشف بناهای عجیب باستانی در جنگل آمازون
دوشنبه 16 اسفند 1395
دانشمندان، سیستم رازآلودی از بناهای باستانی در آمازون را کشف کرده‌اند که تا کنون درون جنگل‌های بارانی آمازون مخفی بوده است.
مدیریت داده‌های عظیم در اَبَررایانه‌ها
دوشنبه 16 اسفند 1395
محققان در دانشگاه UC3M مادرید به دنبال راهی جدید برای مدیریت داده‌ها در اَبَررایانه‌های آینده هستند.
رمزگشایی از ژنوم قهوه!
دوشنبه 16 اسفند 1395
یک تیم بین‌المللی از دانشمندان علم ژنتیک به رهبری دانشگاه کالیفرنیا، اولین توالی ژنوم قهوه‌ی عربیکا (عربی) را به صورت عمومی منتشر کردند.
حفظ محیط زیست با کمی خلاقیت
دوشنبه 16 اسفند 1395
در حالی که آسیب‌های محیط‌زیستی همه ما را تحت تاثیر قرار داده، گاهی اقداماتی خلاقانه در کنار کمی‌سخت‌کوشی می‌تواند در حفظ محیط‌زیستمان بسیار موثر باشد.
کند کردن رشد تومورهای سرطانی با استفاده از ساعت بیولوژیکى سلول‌ها
دوشنبه 16 اسفند 1395
دانشمندان با هدف پیشگیری از رشد تومورهای سرطانی، ساعت بیولوژیکى داخل سلول‌ها را مورد هدف قرار داده‌اند. محققان در دانشگاه مک گیل مونترال، روشی برای تنظیم ساعت شبانه‌روزی در سلول‌های سرطانی پیدا کرده‌اند که رشد تومور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
قرار ملاقات در ابعاد بالاتر فضازمان!
یکشنبه 15 اسفند 1395
به عقیده‌ی فیزیک‌دانان، فضازمان ۴ بعد دارد. اما همچون بسیاری مسائل دیگر در فیزیک، این موضوع نیز به سادگی آن‌چه به نظر می‌رسد نیست.
دانشگاه سیدنی، بالاتر از آکسفورد و کمبریج در رتبه‌بندی جدید جهانی
یکشنبه 15 اسفند 1395
بر اساس معیارهای جدید رتبه‌بندی جهانی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه سیدنی بیشتر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج برای استخدام شدن واجد شرایط هستند!
با علائم ظاهری سرطان ریه آشنا شوید
یکشنبه 15 اسفند 1395
سرطان ریه، یکی از رایج‌ترین و جدی‌ترین انواع سرطان در بین بزرگسالان است. سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی ابتلا به این بیماری است، اما کسانی که هرگز لب به سیگار نزده‌اند نیز در معرض این بیماری مرگ‌بار قرار دارند.
ربات‌هایی با قدم‌های سریع
یکشنبه 15 اسفند 1395
مهندسان رباتیک اغلب از طبیعت الهام می‌گیرند. ولی پای الهام گرفته شده از طبیعت، نقیصه‌ای برای سرعت حداکثری در ربات‌های شش پا است.
لیونل مسی و بیماران هپاتیت سی در راه قاهره!
شنبه 14 اسفند 1395
عامل بیماری هپاتیت سی، وجود نوعی ویروس در خون بیماران است که منجر به بیماری‌های کبدخواهد شد.
شما هم سلفی گرفتن دیگران را دوست ندارید؟
شنبه 14 اسفند 1395
نتایج یک مطالعه حاکی از آن است که مردم، سلفی گرفتن و به اشتراک گذاشتن آن را دوست دارند، اما خوششان نمی‌آید سلفی‌هایی که دیگران در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند را ببینند.
میزان عجیب اسراف مواد غذایی توسط انسان‌ها
شنبه 14 اسفند 1395
مطالعات نشان داده است که ۲۰ درصد غذای در دسترس مصرف کنندگان در اثر پرخوری و یا دورریز از بین می‌رود!
خطرات سفرهای فضایی طولانی‌مدت برای انسان
شنبه 14 اسفند 1395
بر اساس یافته‌های آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی ایالات متحده، انزوا، تشعشع و سایر مخاطرات می‌تواند خطری بزرگ برای سلامت روانی و جسمانی در سفرهای طولانی فضایی باشد.
راه‌های خلاص شدن از دست آکنه
شنبه 14 اسفند 1395
آیا صورتتان را با پاک‌کننده‌های مناسب می‌شویید؟ اگر نه، استفاده از پاک‌کننده‌های مناسب را شروع کنید و از مصرف زیاد محصولات لبنی پرهیز کنید. کارشناسان می‌گویند که اگر کسی بخواهد با آکنه مبارزه کند، باید از تمام کارهای زیر دست بکشد.
یانگ‌تسه، فرزند اقیانوس
شنبه 14 اسفند 1395
رود یانگ‌تسه در کشور چین، طولانی‌ترین رود در آسیا، سومین رود طولانی جهان و طولانی‌ترین رودی است که کاملاً در یک کشور قرار گرفته است.
بهترین نوع روغن برای پخت و پز، کدام است؟
جمعه 13 اسفند 1395
«روغن»، یکی از مهم‌ترین اجزاء پخت و پز است و از آنجایی که روغن می‌تواند سبب ایجاد بیماری‌های قلبی، انسداد عروق، کلسترول بالا، چاقی و مشکلات هاضمه شود، انتخاب روغنی مناسب بسیار ضروری است.
ابرهایی از جنس هیدروکربن در تیتان، قمر سیاره‌ی زحل
جمعه 13 اسفند 1395
ابرهای باریک و شناور از جنس هیدروکربن، شروع به بازگشت به عرض‌های شمالی تیتان، قمر زحل کرده‌اند.
انسان چگونه فرگشت یافت؟
جمعه 13 اسفند 1395
طی فرآیندی که «فرگشت» نامیده می‌شود، موجودات در نسل‌های مختلف، مرتباً دچار تغییراتی می‌شوند.
افراد منزوی، شایعه را راحت‌تر باور می‌کنند
جمعه 13 اسفند 1395
افرادی که احساس انزوا و جدا افتادن از اجتماع می‌کنند، بیشتر این حس را دارند که دنیا در حال توطئه علیه آن‌ها است؛ مطالعه‌ی این موضوع منجر به ایجاد نظریاتی جدید در رابطه با «تئوری توطئه» و «خرافات» می‌شود.
استرالیا؛ بهشت دانشجویان خارجی - بخش دوم
جمعه 13 اسفند 1395
اگر به ادامه تحصیل در کشور استرالیا علاقه‌مندید، خواندن این مقاله برای شما مفید خواهد بود.
آینده‌ی بشریت؛ ادغام بدن انسان با ربات
جمعه 13 اسفند 1395
«ایلان ماسک» می‌گوید با مکانیزه شده روزافزون وسائل و تجهیزات مورد استفاده بشر توسط ربات‌ها و استفاده از هوش مصنوعی در دستگاه‌های مختلف، بزودی شاهد ادغام شدن فیزیکی بین انسان و ربات‌ها خواهیم بود.
چای سبز موثر در درمان دو بیماری نادر
جمعه 13 اسفند 1395
بر اساس یافته‌های یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیز، پلی فنل موجود در چای سبز ممکن است برای بیماران مبتلا به آمیلوئیدوز و مولتیپل‌میلوم مفید واقع شود.
شکل‌گیری ستارگان در میان بادهای کهکشانی
جمعه 13 اسفند 1395
صورت‌فلکی کمتر شناخته شده‌ی سگ‌های شکارچی، میزبان انواع گوناگونی از اجرام آسمانی از قبیل کهکشان زیبای NGC4861 است. اخترشناسان هنوز بر سر طبقه‌بندی آن به توافق نظر نرسیده‌‌اند.
کشف سیگنال مغزی جهت چربی‌سوزی در بدن
جمعه 13 اسفند 1395
یک تیم تحقیقاتی به رهبری دکتر سوپریا سرینیواسان از مؤسسه‌ی تحقیقاتی اسکریپس، هورمون مغزی را کشف کرده که به نظر می‌رسد محرک سوختن چربی در روده‌هاست.
چرا کودکان باید به اشتباهاتشان پی ببرند؟
جمعه 13 اسفند 1395
محققان دانشگاه ایالت میشیگان، امواج ذهنی کودکان را زیر نظر گرفتند تا ببینند چقدر به اشتباهاتشان خودشان توجه می‌کنند.
ساخت نانوخوشه‌ی الماسی‌شکل از جنس نقره
‌سه شنبه 10 اسفند 1395
نانوخوشه‌های طلایی که با لایه‌ای از مولکول تیولی تثبیت شده‌اند، چندین دهه است که شناخته شده‌اند. اما تنها طی چند سال اخیر است که نانوخوشه‌های نقره، توجه گروه‌های پژوهشی را به خود جلب کرده است.
مانیتور‌هایی که اطلاعات را بر روی پوست انسان نمایش می‌دهند
‌سه شنبه 10 اسفند 1395
گروه تحقیقاتی پروفسور تاکائو سومیا در دانشکده تحصیلات تکمیلی مهندسی توکیو، پوست الکترونیکی انعطاف‌پذیری ساخته‌اند که می‌تواند مانند یک صفحه‌ی نمایش LED از جنس مواد آلی، اطلاعاتی را بر روی بدن انسان به نمایش در آورد.
کشف پروتئین در فسیل دایناسور ۸۰ میلیون ساله!
دوشنبه 9 اسفند 1395
تیمی دیرینه‌شناس از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، توانست از فسیل یک «دایناسور براکیلوفوسور» مربوط به ۸۰ میلیون سال پیش در مونتانا، «پپتیدهای کُلاژن» پیدا کند!
درون‌کاشت تیتانیوم در بدن و عوارض آن
دوشنبه 9 اسفند 1395
ابزارهای پزشکی «کارگذاشتنی» مانند: استنت‌ها، سوندها و میله‌های تیتانیومی؛ وسایل ضروری و نجات‌دهنده‌ای هستند که در سراسر دنیا در حال استفاده‌اند.
هنرمندان بیشتر می‌خوابند و خواب‌های آشفته می‌بینند
دوشنبه 9 اسفند 1395
بر اساس یافته‌های جدید، افراد خلاق، به ویژه آنهایی که با هنر سر و کار دارند، خواب‌های آشفته‌ای تجربه می‌کنند که عملکرد آنان را در طول روز با اختلال و دشواری روبرو می‌سازد.
آیا ما در یک هولوگرام غول‌آسا زندگی می‌کنیم؟
دوشنبه 9 اسفند 1395
تحقیقات جدید دانشمندان حاکی از آن است جهان یک هولوگرام است! مدت‌هاست، کیهان‌شناسان در تلاش‌اند تا مدل دقیقی برای کیهان پیدا کنند.
ورزش کنید تا به زوال عقل مبتلا نشوید
دوشنبه 9 اسفند 1395
بر اساس پژوهش انجام شده در کانادا، نشستن بیش از اندازه در مقابل تلویزیون احتمال گسترش زوال عقل را به مانند افرادی که به لحاظ ژنتیکی از این درد رنج می‌برند‌، افزایش می‌دهد.
دور افتاده‌ترین جای کره‌ی زمین!
دوشنبه 9 اسفند 1395
در این تصویر ماهواره‌ای، دسته‌ای از تراکتورها را می‌بینید که چندین تُن سوخت، مواد غذایی و ابزار را به یکی از دورافتاده‌ترین بخش‌های کره‌ی زمین در قطب جنوب حمل می‌کنند.
ساخت آنتی‌بیوتیک جدید برای درمان سوزاک
یکشنبه 8 اسفند 1395
تیمی از محققان دانشگاه یورک انگلستان، از اثرات درمانی مونواکسید‌کربن برای تشکیل یک آنتی‌بیوتیک جدید استفاده کرده‌اند. این آنتی‌بیوتیک می‌تواند برای درمان بیماری سوزاک به کار رود.
خانه‌هایی که صحبت‌های شما را می‌فهمند!
یکشنبه 8 اسفند 1395
در مسابقه‌ی هوشمند‌سازی همه چیز، هر ساله توجه بیشتری به سمت «خانه‌های هوشمند» جلب می‌شود. «کنترل کردن با صدا» یکی از امکاناتی است که شرکت‌ها، خواستار سرمایه‌گذاری روی آن هستند.
پنج راه‌کار برای کاهش وزن
جمعه 6 اسفند 1395
این را بارها شنیده‌اید که «شما آن چیزی هستید که می‌خورید!» بدن شما بستگی به غذایی که می‌خورید دارد و زمان و نحوه‌ی خوردن غذا نیز بسیار مهم است.
زمین‌لرزه چگونه رخ می‌دهد؟
جمعه 6 اسفند 1395
زمین‌لرزه‌ها مانند گردبادها، نه تنها نیروهای بسیار مخربی هستند، بلکه روش پیش‌بینی آن‌ها همچنان ناشناخته مانده است. برای فهمیدن شدت تخریب مربوط به یک زمین لرزه‌، باید تنها به نمونه‌هایی که در گذشته رخ ‌داده استناد کرد.
همه‌چیز درباره‌ی ۷ سیاره‌ی تازه کشف شده‌!
جمعه 6 اسفند 1395
تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا، نخستین سامانه‌ی شناخته‌شده‌ از ۷ سیاره‌ی زمین-سایز را که دور یک تک ستاره می‌گردند، کشف کرده است.
سایکوهای تبهکار؛ نابغه یا کم‌هوش؟
جمعه 6 اسفند 1395
در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی، بیماران روانی افرادی باهوش، سرد، بی‌عاطفه و بسیار شرورند، که مُخل اجرای قوانین هستند.
بورسیه‌ی ۱۰ میلیون دلاری در دانشگاه سیدنی
جمعه 6 اسفند 1395
دانشیار و مدیر پژوهشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین‌المللی سیدنی می‌گوید: «با افزایش بودجه‌ی بورسیه‌ی جدید تا ۱۰ میلیون دلار در سال، می‌خواهیم بهترین دانشجویان را از سراسر جهان جذب کنیم.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 166 167
مشاوره رایگان تحصیلی
کتاب های فیزیک دبیرستان دهه هفتاد (2 پاسخ)
گردش زمین به دور خورشید (16 پاسخ)
پیشنهاد خرید کتاب از نمایشگاه کتاب سال 96 (1 پاسخ)
مواد عايق امواج مغناطيسي (11 پاسخ)
چرخش زمین (16 پاسخ)
برگزاري اولين كارگاه كاربرد پرتوها در صنعت دانشگاه شاهرود (0 پاسخ)
تعدادی از کاربردهای فناوری های هسته ای (0 پاسخ)
پیش نیاز mcnp و مونت کارلو (1 پاسخ)
هواپیما در میدان مغناطیسی (2 پاسخ)
تولید مایعی که قانون نیوتن را نقض می‌کند! (8 پاسخ)
فرایند هم فشار بر عکس فرایند هم دما است؟! (12 پاسخ)
جسم دوار (22 پاسخ)
اندازه گیری جرم و بار الکترون بدون نسبیت؟ (2 پاسخ)
جاذبه زمین (6 پاسخ)
برخورد كشسان (55 پاسخ)
ضرایب کولبش گوردن (1 پاسخ)
ترمودینامیک-فرایند هم حجم (2 پاسخ)
آیا مغزهای بزرگ باهوش ترند؟ (1 پاسخ)
کشف شگفت‌انگیز نحوه حفظ خاطره در مغز (0 پاسخ)
ایستگاه تفکر (130 پاسخ)
فوق لیسانس فیزیک با لیسانس غیرفیزیک میشناسین؟ (0 پاسخ)
سوال در مورد نمودار چرخه گاز کامل (1 پاسخ)
ساخت سرعت سنج حقيقي (22 پاسخ)
تلسکوپ تک عدسی با روزنه (0 پاسخ)
منظور از جذر همون رادیکاله؟ (2 پاسخ)
درخواست course ها و کتاب های اموزشی راجع به لیزر و فوتونیک (1 پاسخ)
شبیه سازی در نرم افزار zemax (1 پاسخ)
لطفا کارکرد این مدار رو بگید (1 پاسخ)
کتاب اصولی و کامل نسبیت عام و هندسه ریمانی (3 پاسخ)
کشف پنج ذره تازه تشکیل دهنده اتم در سرن (0 پاسخ)
عکسی دروغین؟! (12 پاسخ)
قانون سوم نیوتن (34 پاسخ)
در لحظه ی تحویل سال، چه اتفاق نجومی رخ می دهد؟ (1 پاسخ)
حرکت بردار شار مغناطیسی در هسته فرومغناطیس (1 پاسخ)
اصل عدم قطعیت هایزنبرگ (28 پاسخ)
نقطه ی بحرانی (7 پاسخ)
PI-DAY (28 پاسخ)
فرمول اصطکاک در هوا، مثلا اصطکاک میان بدنه هواپیما و هوا (2 پاسخ)
وقایع نجومی سال 96 (2 پاسخ)
درهم تنیدگی ساعت های کوانتومی از طریق گرانش (0 پاسخ)
ليزر (9 پاسخ)
پارادوکس تئوری اطلاعات با ژنتیک (12 پاسخ)
آيا سفر به ماه بزرگترین دروغ تاریخ است ؟ (242 پاسخ)
سرعت تله پورت (12 پاسخ)
مقادیر "مجاز" انرژی یعنی چی؟ (4 پاسخ)
شبیه ساز زیمکس (0 پاسخ)
معرفی کتابی در رابطه با تانسورها (4 پاسخ)
همگنی و همسانگردی فضا (9 پاسخ)
کهکشان ها در کجای جهان قرار دارن ؟ (8 پاسخ)
مزیت مکانیکی (0 پاسخ)
سازمان بهداشت جهانی فهرست ۱۲ باکتری خطرناک را منتشر کرد (2 پاسخ)
نوشتن روی شیشه (5 پاسخ)
ارتباط خواب فضانوردان و کارمندان روی زمین
در جهان کوانتومی ماهیت مفهومی مبهم است
دشواری رفتاری برای ورزش‌کردن افراد چاق
ارتباط کم‌خوابی و هوشیاری
چرا مردم زبان خود را تغییر می‌دهند؟
دست‌یابی به اساس تکامل