مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

تاثیررژیم غذایی سالم برشنوایی زنان
‌سه شنبه 1 خرداد 1397
تحقیق جدیدی نشان داده است که رژیم غذایی سالم، از بروز ناشنوایی جلوگیری می‌کند.
آب‌ و هوایی عجیب در سیاره‌ای فراخورشیدی
‌سه شنبه 1 خرداد 1397
اخترشناسان پس از تجزیه و تحلیل جو سیاره‌ای از نوع غول‌گازی به این نتیجه رسیدند که در آسمانِ سیاره‌ی «WASP-96b» هیچ‌گاه ابری دیده نمی‌شود.
انقلاب بعدی بلاک‌چین چیست؟
‌سه شنبه 1 خرداد 1397
با اینکه هنوز هم اکثر جوانان سعی دارند به پدر و مادرشان توضیح دهند که بلاک‌چین چیست، تکنولوژی‌های رمزنگاری به سرعت در حال پیشرفت هستند و هر روز بیش از دیروز، بخش‌های مختلف زندگی واقعی را در دانش بی حد و حصر خود غرق می‌کنند.
شهر گمشده‌ی باستانی مارداما پیدا شد!
‌سه شنبه 1 خرداد 1397
گروهی از باستان‌شناسان از دانشگاه‌های توبینگن و هایدلبرگ آلمان، به پاس لوح‌های ۳،۲۵۰ ساله موفق به شناسایی موقعیت شهر باستانی و سلطنتی «مارداما» شده‌اند.
نوشیدن نوشابه تا چه حد برای زنان بادار مضر است؟
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397
براساس تحقیقات جدید، اگر زنان باردار می‌خواهند یادگیری کودک و مهارت‌های حافظه‌ای فرزندشان بیشتر شود، باید تمام نوشیدنی‌های قندی غیرالکلی را کنار بگذارند.
آخرین نظریه‌ی استیون هاوکینگ چه بود؟
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397
«استیون هاوکینگ» قبل از مرگش گفت که ما محدود به یک جهان منحصربه‌فرد نیستیم، اما یافته‌های ما نشانه‌های نه‌چندان چشم‌گیری را در نظریه‌های چندجهانی و حرکت به‌سوی دامنه‌ی کوچک‌تری از جهان‌های ممکن را نشان می‌دهد.
اکنون هوش‌مصنوعی شعر می‌سراید!
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397
آیا این شعر توسط یک بچه مدرسه‌ای ترسو سروده شده یا یک الگوریتم هوش‌مصنوعی آن‌را نوشته است؟ گفتنش آسان است؟ بله، گفتنش برای ما یا متخصصان شعر آسان نیست.
رویداد‌های نجومی خردادماه ۱۳۹۷
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397
به اواخر فصل بهار رسیده‌ایم. آسمان شب خرداد ماه در اواخر بهار، آسمان جذابی است. تلفیقی از آسمان زمستانه و آسمان تابستانه. در این مطلب، رویداد‌های نجومی خرداد ماه ۱۳۹۷ را مرور می‌کنیم.
آیا میکروب‌های روده‌ای، ذهن ما را کنترل می‌کنند؟
یکشنبه 30 ارديبهشت 1397
دو تن از دانشمندان دانشگاه آکسفورد انگلستان، چارچوبی تکاملی را به‌منظور درک این موضوع که چرا شرایط میکروبی روده می‌تواند بر مغز و رفتار ما تاثیر بگذارد، پیشنهاد کرده‌اند.
حمام سونا چه فوایدی دارد؟
یکشنبه 30 ارديبهشت 1397
طبق مطالعه‌ای ۱۵ ساله که در مجله‌ی Neurology منتشر شد، زنان و مردان میان‌سال و سالخورده‌ای که به‌طور مکرر حمام سونا می‌گیرند، خطر ابتلا به سکته‌ای جدید را به میزان قابل توجهی در خود کاهش می‌دهند.
این تصویر نویدبخش چه چیزی است؟
یکشنبه 30 ارديبهشت 1397
ماهواره‌ی شکارچی سیارات فراخورشیدی ناسا اولین تصویر خود را به زمین ارسال کرد.
چه کار کنیم که خواب‌هایمان را فراموش نکنیم؟
یکشنبه 30 ارديبهشت 1397
مطالعه‌ای جدید روی اثرات ویتامین B بر روی خواب دیدن و خواب، نشان می‌دهد که مصرف ویتامین B6 قبل از خواب، به‌خاطر آوردن رویا را در مقایسه با دارونما افزایش داده است.
ویدئویی از برخورد کهکشان‌های مارپیچی رنگارنگ
شنبه 29 ارديبهشت 1397
در ویدیوی تازه منتشر‌شده‌ی هابل، یک‌جفت کهکشان مارپیچی رنگی حیرت‌انگیز با یکدیگر ادغام می‌شوند.
ناسا جزئیات عملیات پُل یخی خود را به اشتراک گذاشت.
شنبه 29 ارديبهشت 1397
دانشمندان ناسا اخیراً، طولانی‌ترین پرواز کمپین ماموریت‌های عملیاتی «پُل یخی» یا «IceBridge» را انجام دادند.
چربی اشباع‌شده باید چه‌میزان از رژیم غذایی را تشکیل دهد؟
شنبه 29 ارديبهشت 1397
براساس دستورالعمل‌های جدیدی که سازمان جهانی بهداشت صادر کرد، رژیم غذایی انسان باید شامل ۱۰ درصد چربی اشباع‌شده و ۱ درصد چربی‌های ترانس باشد.
در رسانه‌های اجتماعی، چه تصویری از خود دارید؟
شنبه 29 ارديبهشت 1397
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که فیسبوک، اینستاگرام و پینترست، برای عزت‌نفس زنان خوب است.
آیا تکنولوژی هولوگرافیک می‌تواند فعالیت مغز را آشکار کند؟
‌پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397
دانشمندان از فناوری هولوگرافیک برای شبیه‌سازی فعالیت عصبی در بخشی سه‌بُعدی از مغز بهره جستند.
ردپای زحل در نقاط دیگر منظومه‌ی شمسی دیده شد!
‌پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397
گروهی از محققان از فرانسه و آمریکا، شبیه‌سازی کامپیوتری از توسعه‌ی منظومه‌ی شمسی ساخته‌اند و بر مشتری و منشاء قمرهایش تاکید کرده‌اند.
ارتباط ویتامین دی و خطر ابتلا به دیابت در چیست؟
‌پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397
پژوهشگران در مطالعه‌ی جدیدی که در خصوص اثرات «ویتامین دی» بر بدن انجام داده‌اند دریافتند که احتمال ابتلا به دیابت در افرادی که مبتلا به کمبود ویتامین دی هستند، ممکن است افزایش یابد.
چاندرا از بررسی خوشه‌ی ستاره‌ای جوان چه چیزی به‌دست آورده است؟
‌چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397
اخترشناسان باور دارند که با مطالعه‌ی خوشه‌های ستاره‌ای می‌توانند به شیوه‌ی بهتری منشاء خورشید و ستاره‌های خورشید مانند را درک کنند.
علت نابینایی در دوران نوزادی چگونه تشخیص داده می‌شود؟
‌چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397
محققان می‌گویند که هوش‌مصنوعی در تشخیص علت نابینایی نوزادان نارس، دقیق‌تر از تشخیص متخصصین است.
نشانه‌ای از رسانه‌ای ارتباطی در عصر نئاندرتال‌ها!
‌چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397
محققان از روی حکاکی‌های «سنگ پالئولوتیک» به‌دست آمده در منطقه‌ی کریمه‌ی اکراین دریافتند که آن‌ها با مقاصد برقراری ارتباط و به شکل نمادین ساخته شده‌اند.
آزمایشی برای اثبات حساسیت‌زایی بادام‌زمینی
‌چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397
محققان، توانستند آزمایش خون جدیدی را برای تشخیص آلرژی نسبت به بادام‌زمینی انجام دهند که ۹۸ درصد دقیق‌تر، ایمن‌تر و کم هزینه‌تر است.
یک نمونه‌ی مهم آزمایشگاهی گم شد!
‌سه شنبه 25 ارديبهشت 1397
جای نگرانی نیست، اما مقدار کوچکی پلوتونیوم از دانشگاه ایالتی آیداهو گم شده است. نمونه‌ی مورد نظر، یک گرم از پلوتونیوم-۲۳۹ است که تقریباً وزنی معادل یک سنجاق سر دارد.
تکامل تا چه اندازه به ژنتیک وابسته است؟
‌سه شنبه 25 ارديبهشت 1397
این رمزنگاری ژنتیکی، جدید نیست؛ بلکه چگونگی تنظیم و بیان ژن‌ها است که باعث سازگاری‌های جدیدی می‌شود؛ این سازگاری‌های جدید درواقع آزمایش‌های فیزیولوژیکی هستند که تکامل را امکان‌پذیر کرده و گونه‌های جدید را به‌وجود می‌آورد.
علم درباره‌ی علت زلزله‌های کوچک چه می‌گوید؟
‌سه شنبه 25 ارديبهشت 1397
تنش زمین‌ساختی تنها دلیل زمین‌لرزه نیست. تحقیق جدید لرزش‌های کوچکی را نشان می‌دهد که می‌توانند ناشی از فعل و انفعالات گاز طبیعی زیرزمین باشد.
دانشمند ایرانی ناسا اعلام کرد: نام ماموریت بعدی ناسا مارس‌کوپتر است!
‌سه شنبه 25 ارديبهشت 1397
زمانی که در فوریه‌ی سال ۲۰۲۱ میلادی مریخ‌نورد جدید ناسا بر روی مریخ فرود آید، عصر جدیدی از ماموریت‌های منظومه‌ی شمسی آغاز می‌شود.
چرا گیرندگان پیوند کبد، کمتر در معرض خطر قرار دارند؟
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397
کسانی که پیوند کبد انجام می‌دهند گاهی اوقات به داروهای ضد پس زدن کمتری نیاز پیدا می‌کنند؛ محققان در این مقاله علت را توضیح می‌دهند.
بازخوانی کتیبه‌های باستانی دریای مرده، پرده از چه رازی برداشت؟
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397
باستان‌شناسان از تکنولوژی تصویربرداری پیشرفته برای رمزگشایی قطعات کتیبه‌هایی استفاده کردند که قبلاً از دریای مرده کشف شده و قابل خواندن نبودند و قدمت آن‌ها به چیزی در حدود ۲۰۰۰ سال پیش می‌رسد.
اولین ستارگان عالم چگونه تشکیل شدند؟
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397
ستاره‌شناسان بالاخره توانستند پرتوهای گسیل شده از ستارگان تشکیل شده در اولین لحظات کیهان که حدود ۱۸۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ ایجاد شده بودند را آشکارسازی کنند.
دستگاه ایمنی ثانویه‌ در بدن انسان‌ها چیست؟
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397
بر اساس تحقیقات جدید، فعال کردن چیزی به‌نام دستگاه ایمنی رفتاری، باعث ایجاد اختلال در دیدارهای عاشقانه می‌شود.
چگونه مغز مصنوعی ماه‌ها در بدن زنده می‌مانند و رشد می‌کنند؟
یکشنبه 23 ارديبهشت 1397
دانشمندان امیدوار هستند که روزی بتوان از ارگانوئیدهای پرورش‌یافته از سلول‌های بنیادی، در ترمیم عضو بدن و درمان‌های جایگزین استفاده کرد.
پیشگویی مایکروسافت از تکنولوژی امروز چه بود؟
یکشنبه 23 ارديبهشت 1397
در حال حاضر، مایکروسافت سعی دارد با سایر غول‌های تکنولوژی رقابت کند، اما ۱۶ سال پیش، این شرکت در صنعت فناوری، به‌عنوان پرچمدار شناخته می‌شد.
آیا می‌دانید سلول‌ها در بدن با یکدیگر حرف می‌زنند؟
یکشنبه 23 ارديبهشت 1397
مطرح کردن چنین ایده‌ای که میکروب‌ها به نیروهای داخل بدن انسان می‌پیوندند تا به این طریق سبب تخریب بافت‌ها و ایجاد بیماری شوند، تئوری ترسناکی است، اما حقیقت دارد.
آیا هوش‌مصنوعی بازار کار برنامه‌نویسان را کساد می‌کند؟
شنبه 22 ارديبهشت 1397
آیا از نوشتن کدهای برنامه‌نویسی ملال‌آورتان برای نرم‌افزارهای جدید خسته شده‌اید؟ حالا نوعی هوش مصنوعی وجود دارد که می‌تواند این کار را برای‌تان انجام بدهد.
اکنون ما می‌دانیم چند ستاره داریم!
شنبه 22 ارديبهشت 1397
داده‌های گایا، درک بهتری از تکامل ستاره‌ای و باستان‌شناسی کیهانی را به ستاره‌شناسان ارائه می‌دهند.
چگونه ورزش قلب ما را جوان نگه می‌دارد؟
شنبه 22 ارديبهشت 1397
طبق مطالعه‌ای که بر روی موش‌ها انجام شد، ورزش قلب را تحریک می‌کند تا سلول‌های ماهیچه‌ایِ جدیدی، حتی بعد از حمله‌ی قلبی بسازد.
انسان‌های باستانی چگونه آتش روشن می‌کردند؟
‌پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397
تقریباً ۷،۳۰۰ سال قبل در جایی که امروزه اسپانیا است، انسان‌ها قارچ را جمع‌آوری و خشک می‌کردند، تا از آن به‌عنوان سنگ آتش‌زا برای آتش‌سوزی استفاده کنند.
با خوردن شکلات تلخ کام زندگی‌تان را شیرین کنید!
‌پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397
طبق دو مطالعه‌ای که در اخیراً در نشست سالانه‌ی بیولوژی تجربی سال ۲۰۱۸ در سن‌دیگو ارائه شد، مصرف شکلات تلخ با حداقل ۷۰ درصد کاکائوی خالص، اثر مثبتی بر سطح استرس، التهاب، خلق و خو، حافظه و ایمنی بدن دارد.
نگاه هابل به پیرمرد آرام و عجیب کیهان!
‌پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397
تلسکوپ فضایی هابل متعلق به ناسا و سازمان فضایی اروپا، تصویر بی‌نظیری از کهکشان مارپیچی NGC2655 ارائه داده است.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 200 201
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
تاثير ميدان هاي الکتريکي و مغناطيسي بر نور (24 پاسخ)
کولر آبی در مناطق شرجی (4 پاسخ)
چرا انرژی درونی گاز ایده آل فقط تابع دماست؟ (5 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (16 پاسخ)
مقالات ثبت اختراع و شرکت (9 پاسخ)
مرجع 0 تا 100 زبان C به همراه آموزش (13 پاسخ)
رابطه جوشیدن و فشار بخار (14 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (39 پاسخ)
اثر افت سطح مقطع روی حرکت سیال (0 پاسخ)
تحلیل ابعادی توابع برداری (6 پاسخ)
یک سوال از انتقال حرارت (2 پاسخ)
خازن (1 پاسخ)
ترکیب نورها (1 پاسخ)
خازن (0 پاسخ)
ادامه زندگی سلولی هنریتا لکس دهه‌ها بعد از مرگش (0 پاسخ)
اجزاء تشکیل دهنده یک ستاره (1 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
تصاویر نجومی (1963 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (1 پاسخ)
R به توان R (17 پاسخ)
بینایی انسان به صورت فریم به فریم هست یا به صورت پیوسته؟ (3 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (6 پاسخ)
آیا برای اشتعال صرفاً باید اکسیژن وجود داشته باشه؟ (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (5 پاسخ)
راکتور مینیاتوری arc (0 پاسخ)
مشاهده چرخش ماه به دور خودش (7 پاسخ)
چرا رنگ آسمان مریخ معکوس زمین است؟ (5 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (498 پاسخ)
ماده تاریک (2 پاسخ)
آزمایش بمب هسته ای اخیر آمریکا (3 پاسخ)
علت چیدمان مثلثی شکل برنیل (0 پاسخ)
نظریه ای جدید در پاسخ به پنج پرسش اساسی در نجوم (14 پاسخ)
وارد شدن نیرو به ذره باردار در حرکت به موازات میدان مغناطیسی (3 پاسخ)
آیا غیر قابل پیش بینی بودن در حوزه کوانتوم صحیح است؟ (1 پاسخ)
حل المسایل فیزیک نوین نوشته اوهانیان (7 پاسخ)
درخواست حل المسایل فیزیک مدرن سلز (0 پاسخ)
نورون های ذهنی (0 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (0 پاسخ)
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (6 پاسخ)
دانشمندان توضیح می‌دهند: ماده‌ی تاریک چیست؟ (1 پاسخ)
عملکرد ماده تاریک بر چرخش اجرام (30 پاسخ)
ستارگان به سه روش می توانند در مدار کهکشان ها باقی بمانند (0 پاسخ)
تغییر قوانین گرانش برای اجسام در حال حرکت با سرعت زیاد (0 پاسخ)
پتانسیل الکتریکی دو کره نا هم مرکز (0 پاسخ)
مرجع گیری برای نقاط پتانسیل (4 پاسخ)
تفاوت رشته حالت جامد با ماده چگال (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (4 پاسخ)
آیا جامعه‌ی آماری بزرگ، برای نتایج آزمایش‌ها همیشه مفید است؟
موجودات فرازمینی شاید در جهانی موازی زندگی کنند!
با هر تپش قلب‌، چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد؟
درمان زخم‌های مزمن با نواری هوشمند!
ابداعی برای یادگیری در خودروهای خودران
آیا قرار است حیات بر روی زمین با پرتوهای اِتا کارینا از بین برود؟
آتشفشانی دیگر در قمر آیو مشتری شناسایی شد.
تفکر شما درباره‌ی سن‌تان چه تاثیری در سبک زندگی‌تان دارد؟
شام آخر مرد یخی چه بود؟
تناسب اندام در میان‌سالی به معنای برخورداری از مغزی سالم و قلبی نیرومند است.
باران چه الگوهایی را بر روی مریخ شکل داده است؟
آزمایشی که دیدگاهی جدید به ذره‌ی بوزون هیگز داد.
هابل خوشه‌ی کروی پُرجرمی را رصد کرد.
چطور باید بفهمیم که در یک شبیه‌سازی کامپیوتری زندگی نمی‌کنیم؟
تاییدی بر رابطه‌ی میان مصرف نمک و افزایش خطر مرگ
نقش کافئین در محافظت و ترمیم ماهیچه‌ی قلب
با تولید اکسیژن از آب، به فواصل فضایی دورتر سفر خواهیم کرد!
سیارک یا دنباله‌دار؟ به‌راستی ماهیت آوموآموا چیست؟
دو فسیل متعلق به دوره‌ی ادیاکاران کشف شد.
اثر استرس بر گلبول‌های سفید و افزایش خطر حمله‌ی قلبی در بیماران دیابتی
اثر شگفت‌انگیز بقایای ابرنواختری به‌نام SNR1987A
راز شکل عجیب و اسرارآمیز جنگل کج چیست؟
ماهی‌های آلوده به انگل، خطری فراتر از تصور دارند!
رقابت برای عرضه‌ی نامحدود اینترنت همراه در استرالیا
این ستاره می‌توانست نسل انسان را منقرض کند. شانس آوردیم!
کم‌آبی چه بلایی بر سر بدن و مغز شما می‌آورد؟
حقیقت ارتش گمشده‌ی پارسی در مصر چیست؟
حشرات چگونه در شب مسیریابی می‌کنند؟
اقدام برای تکمیل پروژه‌ی روزتا
ریشه‌ی چند اختلال مغزی ژنتیکی است؟
بی‌وزنی، باعث تضعیف عوامل رشد عضلات می‌شود. (0+)