مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

قد بلند ریسک ابتلا به لخته‌های خون را افزایش می‌دهد.
‌سه شنبه 11 مهر 1396
قد با خطر ابتلا به لخته‌های خون در ارتباط است. مطالعه‌ی جدید انجام شده در سوئد نشان می‌دهد که احتمال ترومبوآمبولی در مردان و زنان بلندقد به مراتب بیشتر از افراد کوتاه قد است.
حس بویایی، عاملی مهم در مسیریابی پرندگان
‌سه شنبه 11 مهر 1396
بر اساس پژوهشی در دانشگاه آکسفورد، حس بویایی عاملی مهم در مسیریابی فواصل دور اقیانوسی در پرندگان محسوب می‌شود.
جیمزوب حیات اقیانوسی در منظومه‌شمسی را کاوش می‌کند.
‌سه شنبه 11 مهر 1396
دانشمندان سازمان فضایی ناسا از تلسکوپ فضایی جیمزوب برای مطالعه‌ی قسمت‌های اقیانوسی قمرهای مشتری و زحل استفاده خواهند کرد.
بازسازی بازی‌های ویدویی قدیمی توسط هوش‌مصنوعی
دوشنبه 10 مهر 1396
امروزه از نام‌های شناخته شده گرفته تا توسعه‌دهندگان مستقل، کمپانی‌های بازی‌های ویدیویی زیادی در سراسر دنیا وجود دارد.
اپلیکیشنی برای مبارزه با بیماری‌های قلبی و مغزی
دوشنبه 10 مهر 1396
یک نفر از سه بزرگسال آمریکایی دارای فشار خون بالا هستند. این عدد به‌طور ثابت در حال افزایش است، علی رغم این حقیقت که فشار خون بالا با استفاده از دستورالعمل‌های تجربی به راحتی قابل درمان است.
میزان تاثیر چرخش کهکشان بر شکل آن محاسبه شد.
دوشنبه 10 مهر 1396
مطالعه‌ای جدید تحت رهبری «کارولین فاستر»، اخترشناس دانشگاه سیدنی تایید کرده است که افزایش چرخش باعث تغییر شکل کهکشان‌ها می‌شود؛ کهکشان‌هایی که با سرعت بالا می‌چرخند، در مقایسه با کهکشان‌هایی که سرعت چرخش پایین‌تری دارند، مسطح‌تر هستند.
اتصال مغز انسان به اینترنت
دوشنبه 10 مهر 1396
گروهی از محققان دانشگاه ویتس یوهانسبرگ در آفریقای جنوبی به پیشرفت بزرگی در زمینه‌ی مهندسی پزشکی دست یافتند و با اجرای پروژه‌ای موسوم به brainternet برای اولین بار توانستند مغز انسان را به اینترنت متصل کنند.
عدد صفر از کجا آمده است؟
شنبه 8 مهر 1396
مورخان تا مدت‌ها پیشینه‌ی عدد صفر را به هند نسبت می‌دادند، اما خاستگاه دقیق آن هنوز خیلی روشن نیست. اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه آکسفورد انگلستان دریافتند که قدیمی‌ترین صفر به‌کار رفته در نسخه خطی قرن سوم یا چهارم است.
هشتمین عبور فضاپیمای جونو از کنار مشتری
شنبه 8 مهر 1396
فضاپیمای جونو، با به انجام رساندن هشتمین سفر خود از کنار مشتری، تصاویری را به ثبت رساند که نمای نزدیک از سیاره مشتری را نشان می‌دهند.
رولزرویس کشتی دریایی بدون سرنشین می‌سازد.
شنبه 8 مهر 1396
رولزرویس فقط ماشین‌های لوکس تولید نمی‌کند. این شرکتِ بزرگ بریتانیایی برنامه‌ای برای ساخت کشتی‌های کنترل از راه دور منتشر کرده‌ است که در صورت عملی شدن خطرات متحمله به خدمه‌ی کشتی و هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد.
پیدایش اولین ارگانیسم‌های پیچیده‌ی اولیه بواسطه‌ی جلبک‌ها
‌پنجشنبه 6 مهر 1396
رشد سریع جلبک‌های پلانکتونی دریایی در ۶۵۹ تا ۶۴۵ میلیون سال پیش، بین یخبندان‌‌های زمین گوی برفی «استرشین» و «مرینون» باعث ایجاد شبکه‌ی غذایی با انتقال انرژی و مواد غذایی کارآمدتر شد.
تلسکوپ هابل به مارپیچ حیرت‌آوری می‌نگرد.
‌پنجشنبه 6 مهر 1396
تلسکوپ فضایی هابل این تصویر زیبا را از کهکشان مارپیچی NGC5559 ثبت کرده است. در فاصله‌ی ۲۵۲ میلیون سال نوری از زمین، در صورت فلکی شمالی گاوران، کهکشان مارپیچی ۱۴.۱ میله‌ای عظیمی به‌نام NGC5559 قرار دارد.
مصرف گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد.
‌پنجشنبه 6 مهر 1396
در یکی از مقالات علمی منتشر شده در مجله‌ی آمریکایی Epidemiology، پروفسور «کو پوآی» از دانشکده‌ی پزشکی Duke-NUS سنگاپور و همکارانش اعلام کردند که مصرف زیاد گوشت قرمز و طیور با افزایش قابل توجه خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ ارتباط دارد که دلیل آن‌را به محتوای بالای آهن در این نوع گوشت‌ها می‌دانند.
نسل جدید پروژکتورهای لیزری 4K-HDR سونی
‌پنجشنبه 6 مهر 1396
به‌منظور حفظ وضوح فیلمها بر روی صفحات نمایش بزرگ سینما چه از طریق پروژکتورهای دیجیتالی و چه از طریق صفحات نور پس‌زمینه‌ی عظیم، به سمت دیجیتالی شدن است.
رصدخانه‌ی خورشیدی ناسا دو شراره‌ی خورشیدی قدرتمند را مشاهده کرد.
‌چهارشنبه 5 مهر 1396
در ۶ سپتامبر سال ۲۰۱۷، منطقه‌ی فعال بر روی خورشید دو شراره خورشیدی کلاس X را منتشر کرد که رصدخانه‌ی دینامیکی خورشیدی ناسا «SDO» آن‌را ثبت کرده است.
حرکت سریع‌تر مولکول‌ها در مجاورت با سطوح چسبناک
‌چهارشنبه 5 مهر 1396
دانشمندان دانشگاه لیبره در بلژیک کشف کردند که مولکول‌ها هر چه به سطوح چسبناک نزدیک‌تر می‌شوند، سرعت حرکت‌شان بیشتر می‌شود.
سفری مجازی به درون آتشفشان فعال
‌چهارشنبه 5 مهر 1396
آتشفشان فعال منظره‌ی هیجان‌انگیزی است. آتشفشان‌ها دریاچه‌ای عظیم از گدازه‌ی مایع در دهانه‌ی خود دارند.
نقش متغیرهای ژنتیکی مشترک در پرورش عضلات
‌چهارشنبه 5 مهر 1396
محققان دانشگاه کمبریج در مطالعه‌ی ژنومى موفق به شناسایی ۱۶ متغیر ژنتیکی مشترک شده‌اند که استحکام ماهیچه‌ای انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
آشکارسازی زیبایی‌های نقاشی‌های دیواری رومیان باستان
‌سه شنبه 4 مهر 1396
هرکولانیوم شهر قدیمی رومی نزدیک شهر ناپل امروزی در ایتالیا بوده است که بر اثر فوران آتشفشان وزوو در سال ۷۹ میلادی از بین رفت. این همان اتفاقی است که شهر پمپئی را نیز از بین برد.
وجود رابطه‌ای قوی بین التهاب و علایم افسردگی
‌سه شنبه 4 مهر 1396
اگرچه درمان‌های فعلی افسردگی عمدتأ بر مواد شیمیایی مغزی مثل «سروتونین» تأکید دارند، دانشمندان تصور می‌کنند که التهاب در سراسر بدن که با سیستم ایمنی بیش فعال تحریک می‌شود، می‌تواند علت اصلی این مشکل باشد.
بررسی مگامیزرها برای محاسبه‌ی آهنگ گسترش کیهان
‌سه شنبه 4 مهر 1396
تلسکوپ فضایی هابل تصویر جدیدی از جفت کهکشان در حال ادغام به‌نام «NGC5765» منتشر کرد. کهکشان NGC5765 توسط ستاره‌شناس بریتانیایی، «جان هرشل»، در تاریخ ۲۴ آوریل ۱۸۳۰ کشف شد.
کشف ردپاهای ۵.۶ میلیون ساله‌ی انسان‌تباران در جزیره‌ی کرت
‌سه شنبه 4 مهر 1396
محققان موفق شدند ردپاهایی که ویژگی‌هایی مشابه به ردپای انسان‌تباران دارند و مربوط به دوره‌ی پسا میوسن می‌شوند را در نزدیکی روستای تراکیلوس در غرب کیساموس کشور یونان بیابند.
درمان شناورهای چشم با کمک لیزر
دوشنبه 3 مهر 1396
احتمالاً شما هم آن خطوط مارپیچ شفافی را دیده‌اید که در خط دیدتان نمایان می‌شوند؛ این خطوط، تکه‌های کوچک پروتئین در درون تخم چشم‌اند که نام «شناور» را بر آن گذاشته‌اند.
وال‌های باستانی شکارچیانی درنده بوده‌اند.
دوشنبه 3 مهر 1396
براساس تحقیقات جدیدی که در مجله‌ی Biology Letters منتشر شد، دندان وال‌های باستانی به تیزی دندان دیگر شکارچیان زمین بوده و همچنین این جانور توانایی به‌دام ‌انداختن و هضم شکار را داشته است.
شواهدی مبنی بر وجود طوفان‌های سهمگین برفی در مریخ
دوشنبه 3 مهر 1396
سیاره‌ی مریخ در نگاه نخست سرد، غبارآلود و خشک به‌نظر می‌رسد، اما این احتمال هم وجود دارد که جو این سیاره بتواند طوفان‌های برفی بسیار سهمگین و دور از انتظاری به‌خصوص پس از غروب خورشید ایجاد کند.
رونمای از خودروی لاکچری جدید مرسدس مایباخ
دوشنبه 3 مهر 1396
وسایل نقلیه‌ی الکتریکی در چند سال گذشته با سازندگانی چون تسلا، شورلت، فولکس واگن و بسیاری دیگر که به دنبال تولید مدل‌های کارآمد وجدید هستند، مسیری طولانی را طی کرده‌اند.
قدرت شبکه‌های عصبی در محاسبات بسیار پیچیده
یکشنبه 2 مهر 1396
محققان از شبکه‌های عصبی برای تجزیه و تحلیل لنزهای گرانشی که انحرافات در فضا-زمان را ۱۰ میلیون بار سریع‌تر از روش‌های سنتی توصیف می‌کنند، استفاده کرده‌اند.
خدمات هواشناسی سفارشی برای هواپیماهای کنترل از راه دور
یکشنبه 2 مهر 1396
هواپیماهای کنترل از راه دور در رأس صنایع گوناگون قرار دارند؛ از جمله کشاورزی، ساخت‌وساز، بیمه، گاز و نفت، امنیت عمومی و غیره.
ماده‌ای ضدافسردگی در مغز نوعی ماهی‌ها یافت شد.
یکشنبه 2 مهر 1396
اگر ماهی‌های دریاچه‌ی بزرگ، جسورتر از حد معمول به‌نظر می‌رسند، شاید دلیلش این باشد که سطح «استرونین» آن‌ها به صورت مصنوعی با دز بالایی از داروهای ضد افسرگی تقویت گشته است.
بیگانگان فضایی چگونه می‌توانند زمین را مشاهده کنند؟
یکشنبه 2 مهر 1396
«رابرت ولز» اخترشناس دانشگاه کوئینز بلفاست و همکارانش در مطالعه‌ی جدید خود این مسئله را بررسی می‌کنند که ناظر فرازمینی چگونه می‌تواند زمین را با استفاده از سطح فعلی فناوری انسان مورد شناسایی قرار بدهد.
آب و روغن تحت شرایطی خاص ترکیب می‌شوند!
شنبه 1 مهر 1396
بر اساس تحقیقات جدید، آب و روغن می‌توانند تحت شرایط مناسب با هم ترکیب شوند. وقتی آب و روغن تحت فشار شدید ترکیب شوند، مولکول‌های روغن به درون محلول جذب می‌شوند.
ساخت اولین داربست ریوی عروقی در جهان
شنبه 1 مهر 1396
بر اساس تحقیقات سالانه ۴۰۰ هزار مرگ و میر تنها در ایالات متحده می‌توان گفت که بیماری ریوی در مرحله‌ی پایانی سومین علت رایج مرگ و میر در سراسر دنیا است.
غذاهای خوشمزه بخورید تا شاد می‌شوید.
شنبه 1 مهر 1396
مطالعه‌ی جدید انجام شده در دانشگاه تورکوی فنلاند نشان می‌دهد که غذا خوردن منجر به آزادسازی مقدار قابل توجهی مواد مخدر اپیوئید در مغز انسان می‌گردد و حس رضایت و شادی را در فرد ایجاد می‌کند.
گرداب قطب شمال زحل
شنبه 1 مهر 1396
مدارگرد رباتیک کاسینی ناسا این نمای گرداب قطب شمال زحل را در ۲۶ آوریل سال ۲۰۱۷ ثبت کرده بود؛ این مدارگرد در این روز مرحله‌ی پایانی خود را آغاز کرد که در واقع ۲۲ شیرجه هفتگی شجاعانه بین این غول‌گازی و حلقه‌های آن بود.
تاثیر ماریجوانا و نیکوتین بر هیپوکامپ مغز
‌پنجشنبه 30 شهريور 1396
دانشمندان مرکز سلامت مغز دالاس در تحقیقی، تفاوت معناداری در اندازه‌ی هیپوکامپ مصرف‌کنندگان ماریجوانا به تنهایی یا به‌همراه نیکوتین کشف کردند.
محققان مواد بلوری حساس به نور ساختند.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1396
دانشمندان دسته‌ی جدیدی از پروسکیت‌ها را کشف کرده‌اند که از قابلیت تغییر شکل در واکنش به نور است.
فاش شدن رازهای خبیث‌ترین شهر تاریخ
‌پنجشنبه 30 شهريور 1396
باستان‌شناسان با استفاده از فناوری‌های پیشرفته قسمت‌های غرق شده‌ی شهر قرن هفدهمی «پورت رویال» در کشور جامائیکا را ترسیم کردند.
شامپانزه‌ها می‌توانند قواعد بازی «سنگ، کاغذ، قیچی» را درک کنند.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1396
گروه تحقیقاتی در مطالعه‌ی جدیدش، دانشمندان دانشگاه کیوتو را مجبور کرد تا این مسئله را بررسی کنند که آیا شامپانزه‌ها می‌توانند الگوی عرضی را با آموزش دیدن قواعد بازی سنگ کاغذ قیچی یاد بگیرند یا خیر؟
مبارزه‌ی جلبک‌های دریایی با تغییرات آب‌وهوایی
‌چهارشنبه 29 شهريور 1396
طرفدار محیط زیست استرالیایی و فعال گرمایش جهانی «تیم فلانری» درباره‌ی ایده‌ای غیرعادی برای مبارزه با تغییر آب‌و‌هوا صحبت می‌کند؛ جلبک دریایی.
ساخت نوعی پارچه‌ی که انرژی تولید می‌کند.
‌چهارشنبه 29 شهريور 1396
نوعی پارچه ساخته شده از نانو لوله‌های کربنی با پوشش ژله‌ای می‌تواند همان چیزی باشد که ما برای دریافت انرژی از محیط پیرامون خود نیاز داریم؛ در غیر این صورت، این انرژی به هدر می‌رود.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 183 184
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
کشف یک واقعیت خفه کننده! (2 پاسخ)
ایجاد دافعه در آهنربا (1 پاسخ)
معرفی چند سایت فیزیک (12 پاسخ)
سوال ترکیبی پرتابه و انرژی (1 پاسخ)
چگونه باید ضخامت حباب را اندازه گرفت؟ (3 پاسخ)
شتاب تبدیلات لورنتس (5 پاسخ)
ریاضیات کوانتومی (4 پاسخ)
قرص دیجیتالی که ورود خود را به معده اطلاع می‌دهد (0 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (66 پاسخ)
تصاویر نجومی (1904 پاسخ)
باکتری‌های روده تاثیر درمان سرطان را "بیشتر" می‌کند (0 پاسخ)
انرژی از هیچ، با انرژی پتانسیل گرانشی (34 پاسخ)
هوش مصنوعی که سیستم‌های امنیتی را دور می‌زند (0 پاسخ)
اتساع طول (2 پاسخ)
برنامه محاسباتی عدد پی (8 پاسخ)
راه و روش ترجمه کتاب های فیزیک (3 پاسخ)
آیا جنس مواد نسبیست؟ (5 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (15 پاسخ)
ردیابی امواج گرانشی در برخورد دو ستاره نوترونی (0 پاسخ)
کتابهای مناسب برای یادگیری فیزیک (3 پاسخ)
معرفي وبلاگ هاي فيزيكي هر كس وبلاگي داره معرفي كنه (141 پاسخ)
تبدیل کانونیک برای معادله هامیلتونی کوب نشده (1 پاسخ)
علت چرخش الکترون چیست؟ (12 پاسخ)
چگونه از آلوده بودن فایل‌ها پیش از دانلود مطلع شویم؟ (0 پاسخ)
محاسبه فشار آب (1 پاسخ)
ضد جاذبه (3 پاسخ)
سوالی در مورد چگونگی محو نور فوکوس شده خورشید توسط عدسی ها (15 پاسخ)
اکسل برای مدیران، مهندسان، حسابداران و تولید ایده های نو (4 پاسخ)
مشتق تابع (3 پاسخ)
فرمول جاذبه نیوتون (1 پاسخ)
سرعت نور (101 پاسخ)
دانلود رایگان کتاب گرانش کوانتومی فارسی (4 پاسخ)
جهان چند بعد دارد؟ (41 پاسخ)
جایزه نوبل (13 پاسخ)
اسم این دستگاه چیه ؟ (3 پاسخ)
سفرهای طولانی در کره زمین با سفینه انجام خواهند شد (0 پاسخ)
موارد آموزنده در نسبیت (2 پاسخ)
چرا ریاضیات می‌خوانیم؟ (12 پاسخ)
ماهیت انرژی (23 پاسخ)
بیماری که زندگی نباتی داشت به درمان پاسخ داد (0 پاسخ)
موجی و ذره ای بودن نور (14 پاسخ)
علت جمع شدن بارهای الکتریکی در سطح کره (12 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (14 پاسخ)
پرسشی در مورد مجموعه اعداد اول (8 پاسخ)
چگونه فردی خردمند شویم؟ (6 پاسخ)
ماشين محرك دائم (149 پاسخ)
روش ساده محاسبه Eigenvalue برخی ماتریکس های خاص (0 پاسخ)
کارشناسی فیزیک، ارشد برق (0 پاسخ)
کاسینی شیرجه نهایی به سوی زحل را شروع می کند (3 پاسخ)
ماهیت میدان الکتریکی چیست؟ (3 پاسخ)
ساخت باتری مقاوم در برابر انفجار و آتش‌سوزی (0 پاسخ)
تخمین انرژی رسیده از خورشید به زمین (4 پاسخ)
تعیین قدمت آثار هنری غارهای کارائیب، با روشی پیشرفته
رابطه‌ی سفید شدن موی سر آقایان با انسداد رگ‌ها
نگاه رصدخانه‌‌ی هرشل به منطقه‌‌ی بی‌‌نظم ستاره‌زایی‌‌
یازده چیزی که از نظر مردم برای سلامتی خیلی مضر هستند.
ماموت‌های پشمالوی مذکر بیشتر در دام‌های طبیعی گیر افتاده‌اند!
زمان آغاز تغییرات عظیم انسانی بر روی زمین
نکات ضروری در پیشگیری از سرطان روده‌ی بزرگ
رصد خوشه‌ی عظیم کهکشانی Abel1300
ابزاری برای مطالعه‌ی آب‌فشان‌های انسلادوس
هوای گرم باعث کوچک شدن سوراخ اوزون شده است.
ساختارهای برای پیش‌گیری از بیماری آلزایمر
تعیین تاریخ عصر فرعون‌ها با کمک کسوف حلقه‌ای
آثار نساجی در قبری باستانی یافت شد.
مدل‌سازی شکل باستانی زمین، با هدف مطالعه‌ی سیارات‌ فراخورشیدی
نقشه‌برداری اندام‌های مصنوعی پیشرفته در مغز
چرا جهان ما سه‌بُعدی است؟!
ساعتی مچی برای سفر خیالی در فضا
بینی کدام جنبه‌های احساسی ما را نمایان می‌سازد؟
تصویری جدید از ژرف آسمان
راز حفره‌های رنگارنگ یلواستون
توان خورشیدی ارزان‌تر است، اما دنیا هنوز با سوخت‌های فسیلی اداره می‌شود.
ساخت ماشین کوانتومی برای یافتن ذره‌ی بوزون هیگز
روش جدید پیوند مغز استخوان، بدون عوارض جانبی
ستاره‌شناسان جرمی میان‌ستاره‌ای در منظومه‌شمسی کشف کردند!
فواره‌های شگفت‌انگیز سیاهچاله‌ها کارخانه‌ی ستاره‌زایی هستند.
با «پل استار ۱» نخستین اتومبیل برقی جدید وُلوو آشنا شوید.
ردپاهایی جدید از گوشت‌خواری غول‌پیکر حکایت دارد.
خرافه یا واقعیت؟ آیا روغن نارگیل واقعاً شفابخش است؟
امواج گرانشی صوتی اجرام درون اقیانوس‌ها را ردیابی می‌کنند.
آیا تغییرات آب و هوایی بدتر از چیزی است که فکرش را می‌کنیم؟
چای سیاه در کاهش وزن نقش دارد. (0+)