مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

۱۰ دستاورد مهم استیون هاوکینگ
‌چهارشنبه 23 اسفند 1396
استیون ویلیام هاوکینگ، در هجدهم دی‌ماه سال ۱۳۲۰ در کشور انگلستان متولد و در ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۹۶ در سن ۷۶ سالگی چشم از جهان فروبست. امروزه وی را به عنوان یک فیزیک‌دان، کیهان‌شناس و نویسنده‌ی بزرگ می‌شناسیم.
آثار منفی افسردگی بر مغز انسان
‌سه شنبه 22 اسفند 1396
بنا به مطالعه‌ای جدید، ابتلا به افسردگی برای مدتی طولانی می‌تواند باعث بروز تغییراتی در ساختار مغز شود.
نظریه کوانتومی مرز‌های فیزیک را تغییر می‌دهد.
‌سه شنبه 22 اسفند 1396
دانشمندان دریافته‌اند ذره‌ی کوانتومی می‌تواند سیگنالی دو طرفه ارسال کند؛ چیزی که در فیزیک کلاسیک امکان‌پذیر نیست. یعنی به پاس حالت برهم‌نهی، ذره می‌تواند پیام‌هایی را به خودش بفرستد.
کشتی دوگانه‌سوزی که هوا را آلوده نمی‌کند!
‌سه شنبه 22 اسفند 1396
در سال ۲۰۱۹، اولین بادبان‌ها با انرژی خورشیدی در دنیا، تحت آزمایش قرار می‌گیرد. این تکنولوژی که «EnergySails» نامیده می‌شود، کشتی‌ها را قادر می‌سازد تا به‌طور همزمان از انرژی خورشید و باد استفاده کنند.
افشای یکی از راز‌های مشتری‌های داغ بزرگ
‌سه شنبه 22 اسفند 1396
مطالعه‌ی سیاره‌های فراخورشیدی به اطلاعات خارق‌العاده‌ای منجر شده است. از میان هزاران سیاره‌ای که تاکنون کشف شده است، بسیاری از آن‌ها از خورشید منظومه‌شان بزرگتر هستند.
آنتی‌بیوتیکی مبارز در برابر ویروس‌های قدرتمند
دوشنبه 21 اسفند 1396
تجویز و کاربرد بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها ما را در مسیری وحشتناک قرار می‌دهد، به سوی دنیایی که در آن بهترین داروها دیگر کارساز نیستند و حتی بنیادی‌ترین رویکردهای پزشکی، کُشنده می‌شوند.
رونمایی از واضح‌ترین عکس مادون قرمز از مرکز کهکشان راه‌شیری
دوشنبه 21 اسفند 1396
مرکز هر کهکشانی به نظر میزبان یک سیاهچاله است، از جمله کهکشان راه‌شیری خودمان. ستارگان با سرعت حداکثر ۸۰۰ میلیون کیلومتر بر ساعت، در اطراف سیاهچاله‌ی مرکزی حرکت می‌کنند که نشان می‌دهد جرم سیاهچاله حداقل چند میلیون برابر خورشید است.
قابلیت عجیب باتری جدید در شارژ شدن مجدد!
دوشنبه 21 اسفند 1396
رویکرد جدید به کار گرفته شده در دستگاه ذخیره‌ی انرژی که بر اساس الکترولیت آبی ارائه شده، می‌تواند سبب شود که دستگاه در مدت ۲۰ ثانیه از حالت کاملاً بدون شارژ به شارژ کامل برسد و این امر قطعاً برای دستگاه‌های الکترونیکِ قابل حملی که اغلب به شارژ سریع نیاز دارند، بسیار مفید خواهد بود.
چرا سطح سیاره‌مان گرم شده است؟
دوشنبه 21 اسفند 1396
تغییرات اخیر در پوشش گیاهی باعث گرم‌تر شدن سطح سیاره‌ی زمین شده است. فعالیت‌هایی نظیر قطع کردن درختانِ جنگل‌های همیشه‌ سبز برای گسترش کشاورزی در مناطق گرمسیری، باعث ایجاد عدم تعادل انرژی می‌شود که این به نوبه‌ی خود منجر به افزایش دمای سطح محلی و گرم شدنِ سیاره‌ی زمین می‌شود.
کشف ارتباط میان چاقی و باکتری روده!
یکشنبه 20 اسفند 1396
گروه تحقیقاتی دانشگاه لاند سوئد موفق به کشف این مسئله شد که آمینواسیدهای به‌خصوصی در خون ما می‌‌‌توانند با چاقی و باکتری‌‌‌های روده مرتبط باشند. تحقیقات رو به رشد نشان می‌‌‌دهد باکتری روده، نقش مهمی در سلامت ما ایفا می‌‌‌کند.
هابل، در اعماق کهکشان‌ها چه چیزی می‌بیند؟
یکشنبه 20 اسفند 1396
تلسکوپ فضایی هابل، تصویر جدیدی از NGC3344 که کهکشانی مارپیچی است، گرفته است. ظرفیت هابل برای مشاهده‌ی اجرام در طول موج‌های مختلف، ما را قادر می‌سازد تا چیزهایی بیش از بازوهای مارپیچی در اطراف مرکز دیسکی زرق و برق‌دار را مشاهده کنیم.
پول چرک کف دست است یا مایه‌ی شادی
یکشنبه 20 اسفند 1396
این تحقیق نشان می‌دهد که پول، مردم سراسر جهان را چقدر خوشحال می‌کند. طبق تحقیقات جدید دانشگاه پوردو، در اینکه چه مقدار پول برای خوشحال کردن افراد لازم است و اینکه این مقدار در سراسر جهان متفاوت است، نقطه‌ی بهینه‌ای وجود دارد.
دیدگاه علم به کنیزک بی‌دماغ؛ بختک
شنبه 19 اسفند 1396
حتماً این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که می‌گوید: «مثل بختک روی زندگی من افتاده!» به‌راستی بختک چیست؟ آیا همه‌ی چیزی که گذشتگان در مورد آن می‌گویند، حقیقت دارد؟
رقابت چین و آمریکا در صنعت خودروهای الکتریکی
شنبه 19 اسفند 1396
بر اساس گزارش‌های اخیر، قرار است در سال‌های ۲۰۳۵ تا ۲۰۴۰ میلادی، در ایالات‌متحده‌ی آمریکا و اروپا، خودروهای الکتریکی یا همان «EVs» غالب باشند.
روشی جدید برای تشخیص سریع هشت نوع سرطان رایج
شنبه 19 اسفند 1396
تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که سرطان جان چند نفر را گرفته است؟ و یا اینکه جان چند نفر دیگر به‌خاطر این بیماری کُشنده در خطر است؟
کشف ۹۵ سیاره‌ی جدید فراخورشیدی از کجا شروع شد؟
شنبه 19 اسفند 1396
اخترشناسان با استفاده از داده‌های پروژه‌ی «K2» ماموریت کپلر ناسا نامیده می‌شود، ۹۵ سیاره‌ی فراخورشیدی جدید را کشف کرده‌اند که اندازه‌های آن‌ها از سیاره‌ی زمین تا غول‌های گاز مانند سیاره‌ی مشتری متفاوت است.
ابزار ترمیم دیواره‌ی مرجانی استرالیا، از رستوران‌ها می‌آید!
‌پنجشنبه 17 اسفند 1396
محیط‌زیست و طبیعت‌های بکر زمین به‌دلیل فعالیت‌های انسانی دچار تغییرات ناخواسته و آسیب‌هایی بعضاً شدید می‌شوند.
تاثیر مزه‌ها در میزان افزایش وزن شما!
‌پنجشنبه 17 اسفند 1396
طعم و مزه، نگهبان معده‌ی شما است و دانشمندان دریافته‌اند که افرادی که توانایی کمی در تشخیص طعم دارند، نوشیدنی‌های شیرین‌تری را انتخاب می‌کنند.
کشف اَبَرسیاه‌چاله‌هایی‌ در خوشه‌های کهکشانی دوردست
‌پنجشنبه 17 اسفند 1396
پروفسور «جولی هاواکک لاردند» از دانشگاه مونترال، گفت: «سیاه‌چاله قابل دیدن نیست، اما کشش گرانشی آن به قدری زیاد است که نه ماده و نه نور می‌تواند از آن فرار کند و همه چیز را در مسیر خود، مانند گردابی قدرتمند فرو می‌برد.»
آیا جنسیت جنین، در ایمنی بدن مادر تاثیر دارد؟
‌پنجشنبه 17 اسفند 1396
گروهی از دانشمندان در مرکز پزشکی Wexner در دانشگاه ایالتی اوهایو، ۸۰ زن باردار که جمعاً ۴۶ جنین پسر و ۳۴ جنین دختر را در شکم خود داشتند، در سراسر دوره‌ی بارداری مورد مطالعه قرار داده تا به جواب این سوال برسند؛ آیا جنسیت جنین در ایمنی مادر تاثیر دارد یا خیر؟
مغز ما کدام را باور می‌کند؟ تصاویر واقعی یا ساختگی
‌چهارشنبه 16 اسفند 1396
مغز ما به غیرقابل اعتماد بودن بدنام است. این عضو بدن ما تمایل دارد تمام جاهای خالی را پر کرده و اطلاعات را به‌صورت هوشمندانه‌ای بسته‌بندی و انبار کند. از تعصبات شناختی و ایجاد خاطرات گرفته تا شنیدن صداهایی که وجود ندارند، مغز ما کارهای زیادی می‌کند که می‌توان آن‌را غیرقابل ‌اعتماد دانست.
اولین گیاهان چه زمانی بر روی زمین به‌وجود آمدند؟
‌چهارشنبه 16 اسفند 1396
براساس ‌مطالعه‌ای جدید که در نشریه‌ی The National Academy of Sciences منتشر شده، اولین گیاهان ساکن زمین حدود ۵۰۰ میلیون سال قبل و در دوره‌ی کامبرین، ۱۰۰ میلیون سال قبل از آن‌چه تصور می‌شد، پدیدار شده‌اند.
رصد لکه‌ای مرموز در منظومه‌ی شمسی
‌چهارشنبه 16 اسفند 1396
تلسکوپ فضایی هابل متعلق به ناسا و آژانس فضایی اروپا، عکس‌هایی از طوفان بزرگی در نپتون گرفته که در حال تضعیف شدن است.
احتمال دخالت ویروس‌های غول‌پیکر در تکامل حیات
‌چهارشنبه 16 اسفند 1396
دکتر «آلبرت اریوز»، زیست‌شناس دانشگاه آیوا، خانواده‌ی ویروسی را شناسایی کرده که مجموعه‌ی ژن‌هایش مشابه با «یوکاریوت»‌ها است؛ یوکاریوت طبقه‌بندی ارگانیسمی است که شامل تمام گیاهان و حیوانات می‌شود.
اطلاعاتی جدید از گذشته‌ی سیارک مهمان منظومه‌ی‌شمسی
‌سه شنبه 15 اسفند 1396
بر اساس اظهارات گروه بین‌المللی اخترشناسان دانشگاه کوئینز بلفست، سیارک 1l/2017 U1 Oumuamua، اولین سیارک در داخل منظومه‌ی‌شمسی با منشاء خارج از منظومه‌ی‌شمسی است که گذشته‌ی سختی داشته است و دلیل حرکات بی‌نظم و بی‌هدف آن بوده است.
از نوع جدید ماده‌ی فوتونی چه می‌دانید؟
‌سه شنبه 15 اسفند 1396
حالات محدودِ ذرات پُرجرم مثل هسته‌ها، اتم‌ها یا مولکول‌ها، درواقع دنیای مرئی اطراف ما را تشکیل می‌دهند. درمقابل، ذرات انفرادی نور به‌نام «فوتون»‌ها معمولاً فعل و انفعال ضعیفی دارند.
چرا باید داده‌های بزرگ علمی را با نرم‌افزار متلب بررسی کرد؟
‌سه شنبه 15 اسفند 1396
متلب یا «Matrix Laboratory»، محیط محاسبه‌ی عددی چندالگویی و زبان برنامه‌نویسی است که می‌تواند داده‌ها را بررسی کرده و کُدی پیچیده را به‌وجود می‌آورد.
چند نفر چاق در جهان وجود دارد؟!
‌سه شنبه 15 اسفند 1396
براساس مطالعه‌ای جدید، در جهان بیش از ۲ میلیارد کودک و بزرگسال از مشکلات سلامتیِ مربوط به اضافه وزن یا چاقی رنج می‌برند و درصد رو به رشدی از مردم تحت این شرایط از می‌میرند.
دلیل تازه‌ای برای کاهش احتمال وقوع رعدوبرق‌ها
دوشنبه 14 اسفند 1396
گروهی از محققان دانشگاه‌های لنچستر، ادینبرگ و لیدز در انگلیس، پیش‌بینی کرده‌اند‌ که در قرن آتی، در صورت بالا رفتن دمای هوای جهانی، ۱۵درصد کاهش در میانگین تعداد نور رعدوبرق در سراسر دنیا رخ خواهد داد.
برای اولین بار؛ رصد پوست‌اندازی ستاره‌ای در کهکشان راه‌شیری
دوشنبه 14 اسفند 1396
بر اساس یافته‌ی اخترشناسان، ستاره‌ی غول‌پیکری با نام «Rحجار» با توده‌های عظیمی از گردوغبار ستاره‌ای احاطه شده است.
در روم باستان، چگونه مردم را بر اساس اعتقادات مذهبی فریب می‌دادند؟
دوشنبه 14 اسفند 1396
باور بر این است غار باستانی رومی، دروازه‌ای به دنیای بعد بوده و حیواناتی که نزدیک آن می‌شدند را به کام مرگ می‌کشاند، اما آسیبی به شکارچیان آن‌ها، یعنی انسان‌ها وارد نمی‌کرد.
راه‌هایی ساده برای چاق نشدن و حفظ سلامتی
دوشنبه 14 اسفند 1396
براساس مطالعه‌ی محققان دانشگاه کیوشو در فوکوکای ژاپن، کاهش سرعت غذا خوردن، کم کردن زمان میان وعده‌های بعد از شام و نخوردن غذا دو ساعت قبل از خواب، همگی از چاقی جلوگیری کرده و خطرات ناشی از چاقی برای سلامتی را کاهش می‌دهند.
ژن انسان می‌تواند زمان مرگش را تعیین کند.
یکشنبه 13 اسفند 1396
هر تکه از اطلاعات وجودی ما، در درون ژن‌های ما نهفته است. به‌نظر می‌آید ژن‌ها می‌توانند زمان مرگ ما را مشخص کنند. مطالعات مرکز «CRG» بارسلونای اسپانیا، به بررسی فعالیت ژنی «پس از مرگ» پرداختند و متوجه الگوهایی شدند که می‌تواند زمان مرگ فرد مُرده را مشخص کنند.
راز ذره‌ی رادیواکتیو در آسمان آلاسکا چیست؟
یکشنبه 13 اسفند 1396
در ارتفاع تقریباً ۷ کیلومتری بالای جزایر «آلوشن» در آلاسکا، محققان با چیزی مواجه شدند که در دو دهه‌ نمونه‌برداری از جو زمین، چنین چیزی ندیده بودند.
رفتار والدین طی ۷۰۰،۰۰۰ سال گذشته، چقدر تغییر کرده است؟
یکشنبه 13 اسفند 1396
جامعه‌ی غرب دارای دیدگاه خاصی درباره‌ی شرایط مناسب دوران کودکی است که حفاظت، فراهم نمودن سرپناه و وضع قوانینی که به‌صورت تمام و کمال از کودکان حمایت نماید، جزو آن‌ها است.
کهکشان آندرومدا، دیگر بزرگ‌ترین کهکشان گروه محلی نیست!
یکشنبه 13 اسفند 1396
اخترشناسان از مدت‌ها پیش، فکر می‌کردند جرم و اندازه‌ی کهکشان آندرومدا دو تا سه برابر کهکشان راه‌شیری است و کهکشان ما همسایه‌ی بزرگتری دارد.
موجود دورگه‌ی انسان و گوسفند چه چالش‌هایی در پیش‌رو دارد؟
شنبه 12 اسفند 1396
محققان با استفاده از بخش‌های بدن رشدیافته در درون حیوانات غیرطبیعیِ مهندسی شده، جنین دورگه‌ی انسان و گوسفند را تولید کرده‌اند که روزی می‌تواند آینده‌ی اهدای عضو را رقم بزند.
دو برابر شدن توان انرژی خورشیدی استرالیا تا پایان سال ۲۰۱۸
شنبه 12 اسفند 1396
به دلیل قیمت بالای برق و هزینه‌های نصب و راه‌اندازی پایین پنل‌های خورشیدی، استرالیا در بکارگیری انرژی خورشیدی گام‌های بسیار بلندی در مقایسه با دیگر کشورها برداشته است.
آیا می‌دانید چگونه شفق قطبی به‌وجود می‌آید؟
شنبه 12 اسفند 1396
به پاس شراره‌های بلندمدتی که اخیراً در ماه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی به بیرون از خورشید افکنده شد، زمین شاهد طوفان ژئومغناطیسی در ارتفاعات بالاتر بوده است.
استفاده از مواد شوینده و پاک‌کننده در خانه‌تکانی، برای زنان چه خطراتی دارد؟
شنبه 12 اسفند 1396
طبق مطالعه‌ای جدید که توسط محققان دانشگاه برگن انجام شد، زنانی که به‌طور مرتب از اسپری تمیزکننده یا سایر مواد شوینده استفاده می‌کنند، در طولانی‌مدت تحلیل بیشتری را در عملکرد ریه‌ی خود نسبت به سایر زنان تجربه می‌کنند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 196 197
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
آیا غیر قابل پیش بینی بودن در حوزه کوانتوم صحیح است؟ (0 پاسخ)
بینایی انسان (0 پاسخ)
حل المسایل فیزیک نوین (7 پاسخ)
درخواست حل المسایل فیزیک مدرن سلز (0 پاسخ)
نظریه ای جدید در پاسخ به پنج پرسش اساسی در نجوم (13 پاسخ)
نورون های ذهنی (0 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (17 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (495 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (0 پاسخ)
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (6 پاسخ)
دانشمندان توضیح می‌دهند: ماده‌ی تاریک چیست؟ (1 پاسخ)
عملکرد ماده تاریک بر چرخش اجرام (30 پاسخ)
ستارگان به سه روش می توانند در مدار کهکشان ها باقی بمانند (0 پاسخ)
تغییر قوانین گرانش برای اجسام در حال حرکت با سرعت زیاد (0 پاسخ)
پتانسیل الکتریکی دو کره نا هم مرکز (0 پاسخ)
مرجع گیری برای نقاط پتانسیل (4 پاسخ)
سایت خرید و فروش پروژه (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (2 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (15 پاسخ)
تفاوت رشته حالت جامد با ماده چگال (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (4 پاسخ)
حدود پلانک (2 پاسخ)
بیگ بنگ چند گانه در جاهای مختلف (0 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
اثبآت فرمول تغییر سطح (1 پاسخ)
حمام نمک (0 پاسخ)
گامی پیش‌تر به سوی آشکارساز امواج گرانشیِ مستقر در فضا (0 پاسخ)
انرژی در موج های مکانیکی (7 پاسخ)
خواص ذاتی ذرات؟! (10 پاسخ)
تصاويري از تجهيزات نظامي عجيب و غريب! (113 پاسخ)
تساوی صفر و یک؟؟ (5 پاسخ)
اثبات مساحت دایره (22 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (38 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (6 پاسخ)
حذف یا تضعیف میدان مغناطیسی (1 پاسخ)
رنگ اجسام (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (3 پاسخ)
میدان مغناطیسی اطراف یک ذره باردار به چه شکل است؟ (1 پاسخ)
پيدايش كاينات (0 پاسخ)
معرفی کانال های تلگرام فیزیک (8 پاسخ)
تابش لیزر به سطح کره ماه (5 پاسخ)
راکتور های هسته ای بی خطر (19 پاسخ)
یک پرسش دینامیکی در رابطه با اصطکاک (7 پاسخ)
تاثیررژیم غذایی سالم برشنوایی زنان
آب‌ و هوایی عجیب در سیاره‌ای فراخورشیدی
انقلاب بعدی بلاک‌چین چیست؟
شهر گمشده‌ی باستانی مارداما پیدا شد!
نوشیدن نوشابه تا چه حد برای زنان بادار مضر است؟
آخرین نظریه‌ی استیون هاوکینگ چه بود؟
اکنون هوش‌مصنوعی شعر می‌سراید!
رویداد‌های نجومی خردادماه ۱۳۹۷
آیا میکروب‌های روده‌ای، ذهن ما را کنترل می‌کنند؟
حمام سونا چه فوایدی دارد؟
این تصویر نویدبخش چه چیزی است؟
چه کار کنیم که خواب‌هایمان را فراموش نکنیم؟
ویدئویی از برخورد کهکشان‌های مارپیچی رنگارنگ
ناسا جزئیات عملیات پُل یخی خود را به اشتراک گذاشت.
چربی اشباع‌شده باید چه‌میزان از رژیم غذایی را تشکیل دهد؟
در رسانه‌های اجتماعی، چه تصویری از خود دارید؟
آیا تکنولوژی هولوگرافیک می‌تواند فعالیت مغز را آشکار کند؟
ردپای زحل در نقاط دیگر منظومه‌ی شمسی دیده شد!
ارتباط ویتامین دی و خطر ابتلا به دیابت در چیست؟
چاندرا از بررسی خوشه‌ی ستاره‌ای جوان چه چیزی به‌دست آورده است؟
علت نابینایی در دوران نوزادی چگونه تشخیص داده می‌شود؟
نشانه‌ای از رسانه‌ای ارتباطی در عصر نئاندرتال‌ها!
آزمایشی برای اثبات حساسیت‌زایی بادام‌زمینی
یک نمونه‌ی مهم آزمایشگاهی گم شد!
تکامل تا چه اندازه به ژنتیک وابسته است؟
علم درباره‌ی علت زلزله‌های کوچک چه می‌گوید؟
دانشمند ایرانی ناسا اعلام کرد: نام ماموریت بعدی ناسا مارس‌کوپتر است!
چرا گیرندگان پیوند کبد، کمتر در معرض خطر قرار دارند؟
بازخوانی کتیبه‌های باستانی دریای مرده، پرده از چه رازی برداشت؟
اولین ستارگان عالم چگونه تشکیل شدند؟
توانایی عجیب و غریب نوزادان، دانشمندان را شگفت‌زده کرد! (0+)