مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

با حلزون ماهی ماریانا آشنا شوید؛ ساکن عمیق‌ترین جای دنیا!
یکشنبه 26 آذر 1396
در تاریکیِ سرگردان‌کننده‌ی درازگودال ماریانا، ماهی‌ای زندگی می‌کند که ساکن عمیق‌ترین جای دنیا است؛ «حلزون ماهی ماریانا».
آلما یازده پیش‌ستاره را در نزدیکی سیاهچاله مرکزی کهکشان راه شیری کشف کرد.
یکشنبه 26 آذر 1396
آرایه‌ی میلی‌متری-زیرمیلی‌متری بزرگ آتاکاما با نام «ALMA»، علائمی از یازده ستاره‌ی کم‌جرم کشف کرده که فقط ظرف سه سال نوری، در نزدیکی سیاهچاله‌ی قنطورس *A، تشکیل شده‌اند.
ورزش، باعث تقویت حافظه می‌شود!
یکشنبه 26 آذر 1396
گروهی از محققان دریافته‌اند که شش هفته ورزش شدید، به معنی دوره‌ی کوتاه تمرینی بیش از ۲۰ دقیقه در روز، منجر به پیشرفت‌های چشم‌گیری در حافظه‌ی افراد گردید؛ این حافظه به ما اجازه می‌دهد تا اتومبیل‌مان را از اتومبیل مشابه دیگری تشخیص دهیم.
فیزیک‌دانان «لحظه‌ی جادویی پروتون‌ها» را به‌دقت اندازه‌گیری کردند.
یکشنبه 26 آذر 1396
گروهی بین‌المللی از دانشمندان از روش‌های بسیار دقیقی برای اندازه‌گیری لحظه‌ی جادویی پروتون‌ها، استفاده کردند.
تلسکوپ سوبارو کهکشان NGC7479 را رصد کرد.
شنبه 25 آذر 1396
تلسکوپ سوبارو، تلسکوپ ۸.۲ متری رصدخانه‌ی ملی ژاپن که در رصدخانه‌ی مائونا کیا در هاوایی، واقع شده است، تصویری جدید از کهکشان «NGC7479» گرفته است. کهکشان NGC7479 کهکشانی مارپیچی میله‌ای است.
آیا موفقیت تحصیلی فرزندان‌مان ارثی است؟
شنبه 25 آذر 1396
محققان به هنگام معاینه‌ی یک خانواده دریافتند که تمایل ژنتیکی به توانایی شناختی بالا با طول عمر بیشتر ارتباط دارد.
چگونه سیارک‌ها برای حیات زمینی خطرناک هستند؟
شنبه 25 آذر 1396
بادها کُشنده هستند. بیشترین تلفات ناشی از برخورد سیارک‌ها، به خودی خود ناشی از برخورد آن با سطح زمین نیست. باد، فشار و گرمای ناشی از سقوط سیارک خطرناک‌تر است، پس مهم نیست سیارک به کجا برخورد می‌کند.
صبحانه، مهم‌ترین وعده‌ی روز برای سلول‌های چربی است.
شنبه 25 آذر 1396
بر اساس مطالعه‌ای انجام شده در دانشگاه‌های بث و ناتینگهام انگلیس، خوردن منظم صبحانه با کاهش فعالیت ژن‌های دخیل در سوخت‌وساز چربی و افزایش میزان قندی که جذب می‌کنند، بر سلول‌های چربی تاثیر می‌گذارد.
به این دلیل است که نباید خمیر خام بخورید.
‌پنجشنبه 23 آذر 1396
اگر اغلب وسوسه می‌شوید که خمیر کوکی خام را قبل از پخته شدن، بچشید، باید بیشتر به آن فکر کنید.
شناخت کوچک‌ترین ضبط دنیا
‌پنجشنبه 23 آذر 1396
دانشمندان اقدام به تبدیل تعدادی میکروب به «کوچک‌ترین ضبط دنیا» کرده‌اند. محققان اظهار داشتند با اصلاح آزمایشگاهی باکتری «اشریشیا» توانستند این باکتری را به ثبت واکنش‌ها و زمان آن‌ها وادار کنند.
زنان ماقبل تاریخ، قوی‌تر از زنان ورزشکار امروزی بودند.
‌پنجشنبه 23 آذر 1396
بر اساس مطالعه‌ای جدید، زنان ماقبل تاریخ که در ۵،۵۰۰ سال اولِ دوره‌ی کشاورزی در اروپای مرکزی زندگی می‌کردند، بازوهای قوی‌تری نسبت به قهرمانان زن امروز داشتند.
احتمال انتقال حیات، از سیاره‌ای به سیاره‌ی دیگر
‌پنجشنبه 23 آذر 1396
بر اساس یافته‌های مطالعات اخیر، شاید حیات در سیاره‌ی ما از ذرات زیستی نشأت گرفته باشد که در قالب جریان‌هایی از گردوغبار فضایی به زمین نفوذ کرده‌اند.
هنگام خرید لپ‌تاپ به چه نکاتی باید توجه کرد؟
‌چهارشنبه 22 آذر 1396
خواه در حال نوشتن مقاله، تدریس در کلاس، مرتب‌کردن تحقیق یا در حال وب‌گردی در اینترنت باشید، شما به لپ‌تاپی نیاز دارید که مطابق نیازها و توان مالی شما باشد.
شناسایی جرمی بسیار جالب توسط کاوشگر چینی
‌چهارشنبه 22 آذر 1396
جستجو برای ماده‌ی تاریک ادامه دارد، اگرچه کاوشگر چینی «DAMPE» به چیز جالبی در دستگاه‌هایش دست پیدا کرد که نشان از نزدیکی ما به اکتشافی بزرگ حکایت دارد.
عامل حساسیت نهان به گوشت قرمز در انسان‌ها
‌چهارشنبه 22 آذر 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد ممکن است برخی افراد که تجربه‌ی واکنش‌های عجیب حساسیتی را داشته‌اند، نوعی حساسیت نادر به گوشت قرمز داشته باشند.
آیا نخستین اشکال حیات روی زمین، خیلی زود شکل گرفتند؟
‌چهارشنبه 22 آذر 1396
دانشمندانی که در کانادا کار می‌کنند، معتقدند برخی از نخستین اشکال حیات روی زمین را کشف کرده‌اند؛ لوله‌ی کوچکی شبیه به میکروب‌هایی که در داخل و اطراف شکاف‌های غنی از مواد معدنی موجود در زیر آب‌ها زندگی می‌کردند.
دانشمندان گل رز الکترونیکی با قابلیت ذخیره‌ی انرژی ساختند.
‌سه شنبه 21 آذر 1396
ذخیره‌ی انرژی دستاوردی است که همواره مورد توجه قرار گرفته و این‌بار هم دانشمندان موفق به ارائه‌ی راه‌ها و ابزارهایی برای دستیابی به آن شده‌اند.
ادعای ارائه‌ی نظریه‌ی کوانتوم در دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی
‌سه شنبه 21 آذر 1396
پروفسور «دیوید مکنزی» از دانشگاه سیدنی استرالیا، به‌همراه گروه خود «تونل‌زنی کوانتومی در آب»، پدیده‌ای کوانتومی که اولین بار توسط فیزیکدان نظری بریتانیایی، دکتر «رونالد ویلفرد گورنین» در سال ۱۹۳۱ پیش‌بینی شد را نشان دادند.
چرا ابرها معلق می‌مانند؟
‌سه شنبه 21 آذر 1396
از آنجایی که آب وزن دارد، ابرها نیز می‌بایست وزن داشته باشند. تکه ابری، دسته‌های بسیار بسیار کوچکی از آب به شکل مایع و یا منجمد است.
اسپیس‌ایکس دو شهروند را به مدار ماه می‌فرستد.
‌سه شنبه 21 آذر 1396
اسپیس‌ایکس، به تازگی اعلام کرده برنامه‌ای جدید برای شروع عصر فضانوردی دارد؛ شرکت سفر به فضا، تصمیم دارد اواخر سال ۲۰۱۸، دو شهروند را به مدار ماه بفرستد و برگرداند.
بالاخره نشانه‌هایی از ماده‌ی تاریک دیده شد!
دوشنبه 20 آذر 1396
ماده‌ی تاریک سال‌ها به‌عنوان یکی از موضوعات تحیر‌آمیز، گیج‌کننده و بحث‌برانگیز در محافل اخترفیزیک، مطرح بوده است.
کاهش ذخیره‌ی تخمدان در زنان شهری
دوشنبه 20 آذر 1396
پزشکان می‌گویند، ذخیره‌ی تخمدان با افزایش شیوه‌ی زندگی کم‌تحرک در زنان شهرنشین، در حال کاهش است.
نظریه‌ی ریسمان چیست و چرا بشر واقعاً به آن نیاز دارد؟
دوشنبه 20 آذر 1396
دانشمندان دهه‌ها در مورد دلیل اصلی بُعدسوم و اینکه آیا نظریه‌ی واحدی برای توضیح دادن تمام طرز کار جهان می‌تواند وجود داشته باشد، نظریه‌‌پردازی کرده‌اند.
بی‌زاری از مَلَچ مُلوچ اطرافیان؛ میسوفونیا
دوشنبه 20 آذر 1396
صدای جویدن و ملچ ملوچ، برای بسیاری آزاردهنده است، اما این صداهای ساده برای افراد مبتلا به «میسوفونیا» می‌تواند به منزله‌ی ترس و خشم شدید باشد.
خطر مصرف نوشیدنی‌های شِکری
یکشنبه 19 آذر 1396
بررسی مطالعات اخیر در زمینه‌ی اپیدمیولوژی یا همه‌گیرشناسی نشان می‌دهد، ارتباط مستقیمی میان مصرف مداوم نوشیدنی‌های حاوی شکر، نظیر نوشابه و آب‌میوه با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و سندروم متابولیک وجود دارد.
پهپادها همچنان هوشمندتر می‌شوند!
یکشنبه 19 آذر 1396
گروهی از محققان مشغول آموزش دستگاه‌های پرنده‌ی بدون سرنشین هوشمندی‌ هستند؛ به‌طوری‌که قابلیت فرود آمدن روی هدف متحرک را داشته باشند تا فناوری‌هواپیمای‌بدون‌سرنشین عملکردی بهتر و قدرتمندتر از گذشته داشته باشد.
روند ذوب شدن برف‌ها در آب‌وهوای گرم‌تر
یکشنبه 19 آذر 1396
هر چه دمای هوای جهان افزایش یابد، برف آهسته‌تر ذوب می‌شود. بله درست متوجه شدید، بسیار آهسته‌تر.
ترسیم شجره‌نامه‌ی ستارگان
یکشنبه 19 آذر 1396
اخترشناسان از اصول به‌کار گرفته شده در زیست‌شناسی و باستان‌شناسی برای طراحی شجره‌نامه ستارگان در کهکشان استفاده کردند.
حفاری سنگر عصر سلیمان نبی، در دره‌ی تیمنای
شنبه 18 آذر 1396
گروهی از باستان‌شناسان، دروازه و آغل‌های دام را در «تپه‌ی برده» که یکی از بزرگترین اردوگاه‌های ذوب مس در دره‌ی تیمنا بوده است، کشف کردند که قدمت آن به سلطنت پادشاهی سلیمان نبی و داوود نبی می‌رسد.
خطر اسیدی شدن اقیانوس‌ها برای صدف‌ها
شنبه 18 آذر 1396
تحقیقات جدید حاکی از آن است که صدف‌های سیاه، به‌شدت تحت تاثیر اسیدی بودن اقیانوس‌ها قرار می‌گیرند، مخصوصاً صدف‌های سیاه نوپا.
چرا پیوند سر انسان، هرگز ممکن نخواهد بود؟
شنبه 18 آذر 1396
براساس گزارش‌های جدید، جراح مغز و اعصابی ادعا می‌کند که گروهش با استفاده از دو جسد انسان در چین، اولین پیوند موفقیت‌آمیز سر انسان را در دنیا انجام داده است.
کاوشگر کنجکاوی، نوعی سنگ معدنی به‌نام «هماتیت» در مریخ یافت.
شنبه 18 آذر 1396
کاوشگر کنجکاوی ناسا در مریخ، شواهد طیفی از ماده معدنی اکسیدآهن که «هماتیت» یا همان «Fe2O3» نام دارد، بر روی صخره‌ای در نزدکی کوه شارپ، در منطقه‌ی کریترگیل مریخ یافته است.
ثبت ضربان حیات زمین در تایم‌لپس ناسا
‌پنجشنبه 16 آذر 1396
ناسا در دو دهه‌ی گذشته، همواره نیم‌نگاهی بر تاثیر تغییرات فصلی بر تغییرات صعودی و نزولی زیست‌کره‌ی زمین داشته است. اطلاعات جمع‌آوری‌شده ارزش خاصی برای محققان ندارند، اما تایم‌لپس نفس‌گیر این تغییرات، اصلی‌ترین ویژگی زمین را به نمایش می‌گذارد؛ حیات.
قلب این دختر در خارج از سینه‌اش می‌تپد!
‌پنجشنبه 16 آذر 1396
ویدئویی که در ماه سپتامبر در سایت یوتیوب آپلود شد، دختر کوچک خندانی را نشان می‌دهد؛ در حالی که قبلش در خارج از سینه‌اش در حال تپیدن است و فقط لایه‌ای نازک از پوست از این اندام حیاتی محافظت می‌کند.
ارتش آمریکا در صدد تبدیل گیاهان به شبکه‌ای از جاسوسان محیطی است.
‌پنجشنبه 16 آذر 1396
از روزگاران قدیم بیشتر کارهای جاسوسی و گردآوری اطلاعات از طریق انسان‌های آموزش‌دیده انجام می‌شده است. اما ارتش آمریکا برنامه‌ای برای به‌کارگیری شبکه‌ای هوشمند از گیاهان برای یک گام فراتر از رقبای خود دارد.
کشف سحابی غول‌پیکری در اطراف کوازاری دوردست
‌پنجشنبه 16 آذر 1396
ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ خیلی بزرگ سازمان فضایی اروپا «ESO» در شیلی سحابی بزرگی را در اطراف کوازار دوردستی به‌نام «4C10.29» کشف کردند.
داروی دیابت می‌تواند از پس‌زنی عضو پیوندی جلوگیری کند.
‌سه شنبه 14 آذر 1396
زمانی که فرد عمل پیوند عضو انجام می‌دهد، باید از داروهایی استفاده کند که از پس‌زنی عضو پیوندی توسط سیستم ایمنی بدن جلوگیری کند.
سگ‌ها چهره‌ی شاد انسان‌ها را بیشتر دوست دارند!
‌سه شنبه 14 آذر 1396
«اکسی توسین» نوعی از هورمون است که توسط تمامی پستانداران از جمله سگ‌ها ترشح می شود و نکته‌ای کلیدی در فهم رابطه‌ی بین انسان و سگ است که به‌تازگی دانشمندان دانشگاه هلسینکی در این زمینه تحقیقاتی انجام داده‌اند.
تلاش برای برقراری تماس با موجودات فضایی
‌سه شنبه 14 آذر 1396
اخترشناسان پیامی رادیویی به منظومه‌ی ستاره‌ای مجاور که یکی از نزدیک‌ترین منظومه‌های دارای سیاره‌ی قابل سکونت است، ارسال کرده‌اند.
چگونه رعد و برق ذرات پادماده را در جو زمین تولید می‌کنند؟
‌سه شنبه 14 آذر 1396
دانشمندان ژاپن و سنگاپور در شماره‌ی ۲۳ نوامبر مجله‌ی Nature گزارش دادند که همتای پادماده الکترون یا همان «سیپنال‌های پوزیترون» و نوترون را پس از رعد و برق مشاهده کرده‌اند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 190 191
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
ببینید و لذت ببرید (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (0 پاسخ)
راهی برای دوباره زیستن - بدن جدید - عمر نامحدود (25 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (21 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (70 پاسخ)
کتاب مناسب برای کنکور (6 پاسخ)
کمبود ویتامین دی و سرطان ها (0 پاسخ)
برنامه‌ای که مرگ را پیش‌بینی می‌کند (0 پاسخ)
پایانه های باتری (3 پاسخ)
تست هوش واقعی (19 پاسخ)
سیگنال تحلیلی (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (23 پاسخ)
نحوه محاسبه میدان مغناطیس یک اهنربای دائمی در فضا بچه صورتیه (2 پاسخ)
نیوتون چگونه حرکت بیضوی زمین را ثابت کرد؟ (12 پاسخ)
آیا هر جسمی در هر شرایطی دارای جاذبه است؟ (22 پاسخ)
بطری آب (0 پاسخ)
نمایش کسر ثابت گرانش, سرعت نور ، عدد طلایی با توانهای 3 (5 پاسخ)
تغییرات وزن (6 پاسخ)
محاسبات مغناطیس (6 پاسخ)
تغییرات رنگ به علت زاوبه تابش (7 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (22 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (11 پاسخ)
موتور دما کوری (0 پاسخ)
ترازو جرم یک ماده را اندازه گیری می کند یا وزن آن ماده را (4 پاسخ)
تصاویر نجومی (1949 پاسخ)
فاصله زمین و خورشید چگونه باعث پدید امدن فصل‌ها می‌شود؟ (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (494 پاسخ)
بازی با احتمالات (3 پاسخ)
تابش ذره باردار شتاب دار در مکانیک کوانتومی (0 پاسخ)
تعریف علم فیزیک (10 پاسخ)
رساناي منزوي (3 پاسخ)
فناوری‌هایی که در سال 2018 رشد می‌کنند (0 پاسخ)
چه تعبیری از کوانتوم داشته باشیم؟ (1 پاسخ)
مشکل در بردارهای محوری (شبه بردار ها) (18 پاسخ)
4 بعد جهان؟ (36 پاسخ)
آسيب ناشي از برخورد، با انرژي مرتبط هست يا تكانه؟ (5 پاسخ)
شرايط مرزي (5 پاسخ)
ميدان تاخيري (25 پاسخ)
واپاشی هسته ای (1 پاسخ)
نتایج شگفت‌انگیز یک آزمایش برای درمان هموفیلی (0 پاسخ)
دروس آنلاین و رایگان در دانشگاه‌های برتر دنیا (2 پاسخ)
[پارادوکس] ذره باردار در میدان گرانشی یکنواخت (13 پاسخ)
تعریف آماری فشار (0 پاسخ)
مفهوم تکانه (2 پاسخ)
ظرفیت خازن (3 پاسخ)
سوال مربوط به اثبات فرمول های انرژی نسبیتی (3 پاسخ)
محاسبه سرعت چرخش در حرکت دورانی یکنواخت (1 پاسخ)
مدل تکتایی برای کوارک ها به چه معناست؟ (0 پاسخ)
بررسی ناوردایی توان در نسبیت خاص (2 پاسخ)
بررسی پایستگی تکانه و انرژی (1 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (3 پاسخ)
بازبهنجارش (14 پاسخ)
پیشرفت در تکنولوژی پرتوی کششی می‌تواند انسان را در هوا معلق کند.
شناسایی نقاطی ویژه که امواج نور را در مسیرش متوقف می‌کند.
تاثیر مثبت ویتامین D3 در برابر آسیب‌های قلبی عروقی
رویدادهای نجومی اسفندماه ۱۳۹۶
فضانوردان در معرض تب فضایی هستند.
حماقت راننده‌ی کامیون، به خطوط ۲۰۰۰ ساله‌ی نازکای، آسیب جدی وارد نمود.
ثبت خاطره‌ی رشد ماهیچه‌ای، در دی‌ان‌ای انسان
بالاتر از این ساختمان سیاهی نیست!
شیوع ای‌کولای؛ آیا واقعاً باید از خوردن کاهو اجتناب کرد؟
قطعه‌ی گمشده‌ی هوش‌مصنوعی انسان‌مانند یافت شد.
کشف مجموعه‌ای از سیارات، خارج از کهکشان راه‌شیری
آیا حرکتِ قطب‌های مغناطیسیِ زمین خطر‌ناک است؟ علم پاسخ می‌دهد
تصویری جدید از کهکشان کوتوله‌ی ناشناخته
تا چه حد رفتارهای عصبی افراد مشابه دوستان‌شان است؟
ارتباط بیماری‌های قلبی و میگرن
رونمایی از دو محصول مرتبط با پروژه‌ی هایپرلوپ
ورزش هوازی می‌تواند علائم شناختی بیماری آلزایمر را بهبود ببخشد.
کشف گوری عجیب از اسکلت‌های باستانی در مکزیکوسیتی
تصویر تلسکوپ هابل از کهکشان مارپیچی NGC7331
آرزویی برای آینده‌ی خودروهای خودران
تاثیر دارویی نوعی قارچ در درمان افسردگی
موجودات فضایی از چه نیرویی استفاده می‌‌کنند؟
گرمایش اقیانوس‌ها، شاهدی بر گرمایش جهانی است.
خطر بالقوه‌ی داروهای سوزش معده
تسلا می‌خواهد کامیون‌های برقی بسازد.
نهنگ باستانی کارولینا، اسرار منشأ تغذیه فیلتری را برملا کرد.
چگونه ناسا مریخ را قابل سکونت می‌کند؟
حفاری در اعماق دریا، اکوسیستم دریایی را نابود می‌کند.
شواهد جدیدی در مورد سطح یخی سیارک وستا
خلاق بودن، کلید برتری در ارتباطات مغزی است.
چرا استیون هاوکینگ با وجود بیماری سخت، عمر طولانی داشته است؟ (0+)