مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

روشی جدید، سریع و کارآمد برای عملکرد ربات‌ها
شنبه 6 خرداد 1396
روش قدیمی برای راه‌اندازی از راه دور ربات‌ها تنها توسط سازندگان ربات‌ها به خوبی کار می‌کند. آن‌ها صفحه‌ای کامپیوتر و ماوسی استفاده می‌کنند تا مستقلاً ۶ درجه مانور را با چرخاندن سه حلقه‌ی مجازی و تنظیم کردن پیکان‌ها برای قرار دادن ربات در موقعیتی که چیزی را بگیرد یا وظیفه‌ی خاصی را انجام دهد، کنترل می‌کنند.
تروجان‌ها رمزگشای رازهای مریخی
شنبه 6 خرداد 1396
هم‌چنان‌که قسمت‌های داخلی سیاره‌ای کوچک در اثر برخوردی شدید تهی می‌شود، مقداری از بقایای اینگونه سیاره‌ها می‌توانند با هم یکی شده و تبدیل به سیاره‌ای مانند مریخ شوند.
تنوع زیستی در قطب‌جنوب چگونه است؟
‌پنجشنبه 4 خرداد 1396
بیست‌و‌سه متخصص، طی مطالعه‌ای به نام «برنامه‌ی استراتژیک گوناگونی زیستی قطب‌جنوب» که اخیراً در مجله‌ی PLoS Biology به چاپ رسیده است، نظریه‌ی عموم را مبنی بر این که قطب جنوب و اقیانوس‌های جنوبی نسبت به بقیه‌ی دنیا محیط‌زیست بهتری دارند، زیر سوال برده‌اند.
عامل توموری سرطان تهاجمی تخمدان
‌پنجشنبه 4 خرداد 1396
بیمارانی که آنتی‌‌ژن تومور «NY-ESO-1» را بروز داده‌اند، سرطان‌های تهاجمی بیشتری داشته‌اند و احتمال اینکه به خاطر بیماری‌های‌شان زودتر بمی‌رند، بالاتر است.
تمیزی و تولید انرژی همزمان با فتوسنتز مصنوعی
‌پنجشنبه 4 خرداد 1396
استاد دانشگاهی در رشته‌ی شیمی در فلوریدا به تازگی روشی یافته است که فرآیند فتوسنتز در مواد ساختگی، تبدیل گازهای گلخانه‌ای به هوای پاک و تولید انرژی را تماماً به‌صورت همزمان انجام می‌دهد.
شیرهای آدم‌خوار، افسانه یا واقعیت
‌پنجشنبه 4 خرداد 1396
تجزیه و تحلیل میکروسکوپی پوشش دندانی شیرها نشان می‌دهد که «شیرهای آدم‌خوار تسووا» در بیش از یک قرن پیش افسانه‌ای برای تهدید و جلوگیری از احداث راه آهن در کنیا نبوده است.
از راه‌راه‌های ببری انسلادوس چه می‌دانید؟
‌پنجشنبه 4 خرداد 1396
خود را در قطب جنوب انسلادوس، یکی از اقمار زحل قرار دهید. شما بالای قله‌ای یخی قرار دارید که دره‌ای زیر پای خود به طول چند صد کیلومتر و عرض دو کیلومتر را مشاهده می‌کنید.
ژن جدید مرتبط با سن بالا
‌چهارشنبه 3 خرداد 1396
با دانستن این که در کشورهای پیشرفته از هر ۵،۰۰۰ نفر، یک نفر به سنین بالای صد سالگی می‌رسد و به‌طور کل داشتن این سنین دارای شیوع پایینی است، جستجو به دنبال ژن‌های تعیین‌کننده در داشتن سن بالا بسیار چالش‌برانگیز است.
قطعاً هابیت‌ها شبیه به «فرودو بگینز» نبوده‌اند
‌چهارشنبه 3 خرداد 1396
چهره‌ی «فرودو بگینز»، نقش اول فیلم سه‌گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها» را به‌یاد دارید؟ اخیراً رمزگشایی از راز «انسان " میمون» معروف به «هابیت» مجدداً مورد بررسی قرار گرفته است.
تجزیه‌ی پلاستیک با کرم‌های دوست‌دار طبیعت
‌چهارشنبه 3 خرداد 1396
نوعی کرم که عموماً عسل و موم کندوهای زنبور عسل را مصرف می‌کند، می‌تواند پاسخی به مشکل در حال گسترش زباله‌های پلاستیکی باشد.
سیارک‌ها به مریخ حیات دوباره می‌دهند
‌چهارشنبه 3 خرداد 1396
گروهی از محققین نقشه‌ای طراحی کرده‌اند تا بخشی از مریخ را با استفاده از ضربه‌ی سهمگین سیارکی بیشتر به زمین شبیه کنند.
نوشابه‌های رژیمی عاملی برای سکته‌ی مغزی و زوال عقل
‌چهارشنبه 3 خرداد 1396
این نظریه که نوشابه‌های رژیمی از نوشیدنی‌های شکری جایگزین‌ آن‌ها سالم‌تر هستند، هفته‌ی گذشته توسط مقاله‌ای که در مجله‌ی Stroke متعلق به جامعه‌ی قلب آمریکا به چاپ رسید، زیر سؤال رفت.
آبشاری خونین در قطب جنوب
‌سه شنبه 2 خرداد 1396
گروهی تحقیقاتی به سرپرستی دانشگاه آلاسکا فیربنکس و دانشکده‌ی کلرادو، معمایی صد ساله‌ای در مورد آبشار قرمز معروف در قطب جنوب را حل کرد. شواهد جدید، آبشار خونین را به منابع عظیم آب‌نمکی که احتمالاً به مدت بیش از یک میلیون سال زیر یخچال طبیعی تیلور گیر افتاده است، مرتبط می‌کند.
داروی قروباغه‌ای آنفلوآنزا
‌سه شنبه 2 خرداد 1396
قورباغه‌هایی که اسلحه‌ی دفاعی کمی برای تکیه بر آن دارند، خود را به ترکیبات جنگی که از پوست‌شان ترشح می‌شود، مجهز کرده‌اند.
مشکلات شخصی و اجتماعی؛ نتیجه‌ی استفاده‌ی بی‌رویه از فناوری
‌سه شنبه 2 خرداد 1396
افرادی که به میزان زیاد از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، ممکن است درگیر مشکلات شخصی و اجتماعی و همچنین مشکلات مربوط به محل کار شوند.
آیا پلیس‌ها با خودرو‌های قرمز مشکل دارند؟
‌سه شنبه 2 خرداد 1396
اگر شما ماشین قرمز دارید، احتمالاً به نظرتان رسیده که دنیا دنبال این است که شما را بگیرد. شما کمتر می‌توانید از دست پلیس بزرگراه فرار کنید و همچنین حق بیمه‌ی بالاتری پرداخت می‌کنید.
لمس تکنولوژی با حسگر‌های انعطاف‌پذیر
‌سه شنبه 2 خرداد 1396
تبلتی را تصور کنید که می‌تواند آن را تا کنید تا به اندازه‌ی یک موبایل در بیاید و در جیب‌تان بگذارید، یا پوستی مصنوعی که می‌تواند حرکات بدن و علائم حیاتی شما را حس کند.
کشف گونه‌ای جدید از لمور کوتوله در ماداگاسکار
دوشنبه 1 خرداد 1396
طبق مقاله‌ی چاپ شده در آخرین نسخه‌ی مجله‌ی Primate Conservation‌، گونه‌ای جدید از لمور کوتوله در جنگل‌های خشک و در حال تغییر ماداگاسکار پیدا شده است.
INAVA عامل ژنی بیماری‌های التهابی روده
دوشنبه 1 خرداد 1396
مطالعه‌ی جدیدی در دانشگاه ییل به دانشمندان درک بهتری از تأثیر ژنتیک بر روی فرآیند ابتلا به بیماری‌های التهابی روده داده است.
آموزش ربات‌ها با سیگنال مغز انسان
دوشنبه 1 خرداد 1396
ربات باکستر می‌تواند تفاوت بین اعمال صحیح و غلط را بدون اینکه انسانی آگاه به آن دستوری دهد و یا حتی کلمه‌ای حرف بزند، تشخیص دهد.
کنترل و جداسازی سیالات با نور مرئی
دوشنبه 1 خرداد 1396
مهندسین MIT سیستم جدیدی ساخته‌اند که از نور برای کنترل حرکت آب بر روی سطوح استفاده می‌کند. این پیشرفت ممکن است درها را بر روی تکنولوژی‌هایی مانند دستگاه‌های تشخیصی میکروسیالی باز کند که در آن‌ها کانال‌ها و شیرها می‌توانند برنامه‌ریزی دوباره شوند و یا می‌تواند در دکل‌های حفاری برای جداسازی آب از نفت مورد استفاده قرار گیرد.
جزئیات آبراهه‌ای باستانی در مریخ
دوشنبه 1 خرداد 1396
آبراهه‌های موجود در شیب‌های داخلی حفره‌های بزرگ بر روی مریخ، به‌صورت کاملاً دست نخورده در تصاویر ارسالی از طرف مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) قابل تشخیص هستند.
اطلاعات اضافی مشکلی بزرگ در دنیای امروز
یکشنبه 31 ارديبهشت 1396
تا حدودی با وجود اینترنت و در دسترس بودن تبلت‌ها و گوشی‌های تلفنی که به طور مداوم به اینترنت متصل هستند در مقایسه با گذشته، جوامع دسترسی آسانتری به حجم بیشتری از اطلاعات پیدا کرده‌اند؛ اما چیزی که نویسندگان مطالعه‌ای جدید کشف کرده‌اند، این است که این اطلاعات همیشه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
ارائه‌ی روشی برای سنجش میدان‌های مغناطیسی ضعیف
یکشنبه 31 ارديبهشت 1396
فیزیکدانان دانشگاه لووا، روش جدیدی برای تشخیص و اندازه‌گیری موادی که سیگنال‌های مغناطیسی ضعیف ساتع می‌کنند و یا اصلاً سیگنال مغناطیسی ساتع نمی‌کنند، ارائه داده‌اند.
سبک‌تر، سریع‌تر، ارزان‌تر؛ دسترسی گسترده به اعماق دریاها
یکشنبه 31 ارديبهشت 1396
اکثر کشورهای کره‌ی زمین راه دسترسی به قسمت اعظمی از قلمرو خود را ندارند. این حقیقت در زمانه‌ای که شما می‌توانید علائم راهنمایی خیابان‌های نصف دنیا را از طریق گوگل ارث مشاهده کنید، تعجب برانگیز است؛ ولی قلمروهای غیرقابل دسترس همگی خصوصیت مشترکی دارند؛ آن‌ها زیر موج‌های آب مخفی شده‌اند.
نشانه های حیات ۵۰ هزار ساله در معدنی متروکه
یکشنبه 31 ارديبهشت 1396
یک معدن رها شده به اسم «نیکا» به عمق ۸۰۰ متر، محل زندگی موجودات میکروسکوپی منحصر به فردی است. کشف حیات در لایه‌های زیرین زمین دانشمندان را متحیر ساخته است.
تاثیرات جریان‌های اقیانوسیِ اقیانوس اطلس
یکشنبه 31 ارديبهشت 1396
افزایش غلظت دی اکسید کربن یا CO2 در اتمسفر موجب افزایش دمای سطح زمین می‌شود. نتیجه‌ی مطالعه‌ای جدید در خصوص آب و هوا، حاکی از آن است که این افزایش CO2 می‌تواند در نهایت موجب متوقف شدن یک جریان بزرگ اقیانوسی شود.
تحولی در صنعت با بازوی رباتیک جدید
شنبه 30 ارديبهشت 1396
شرکتی آلمانی به نام Festo از بازویی عجیب و غریب رباتیک هشت‌پا که می‌تواند در آینده پا به پای انسان کار کند، رونمایی کرده است.
کنترل دنیای مجازی کودکان با گوگل
شنبه 30 ارديبهشت 1396
اگر شما فرزندی زیر ۱۳ سال دارید و مایل هستید او را با گوگل آشنا کنید، این شرکت به تازگی اپلیکیشنی مبتنی بر اندروید برای شما ساخته است.
بقایای فسیل تخم دایناسور ۷۰ میلیون ساله
شنبه 30 ارديبهشت 1396
پس از اکتشافات اخیر که می‌توانست پارک ژوراسیکی واقعی در چین باشد، دانشمندان بار دیگر در این کشور، ۵ فسیل تخم دایناسور باستانی را کشف کرده‌اند که به ۷۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد.
توهم دیدن فرازمینی در مریخ
شنبه 30 ارديبهشت 1396
سال‌ها است که پژوهش‌ها در زمینه‌ی زندگی خارج از جو زمین ادامه داشته و کسانی که درگیر پیدا کردن بیگانگان یا شکار اشیاء پرنده‌ی ناشناخته (UFO-یوفو) متعلق به فرازمینی‌ها بوده‌اند، در موقعیت‌های بسیاری به‌منظور تهیه‌ی شواهد اثبات‌کننده‌ی این حضور، به مواردی دست پیدا کرده‌اند.
خاصیت عجیب موجودات اعماق دریا
شنبه 30 ارديبهشت 1396
در زمین اکوسیستم‌های محدودی وجود دارد که خورشید در آن‌ها تابش نمی‌کند. بزرگترین این اکوسیستم‌ها در اعماق دریا موجود است.
قدردان کارهای همسرتان باشید
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1396
آیا برای حفظ روابط زناشویی خود به چالش برخورده‌اید؟ سعی کنید در روابط خود ابراز قدردانی کنید، چرا که نه تنها روابط شما را بهبود می‌بخشد، بلکه مطالعه‌ای نشان داده است که قدردانی کردن وضعیت فیزیکی و روانی شما را نیز بهتر می‌کند. یافته‌های این مطالعه در مجله‌ی Review of Communication چاپ شده و نشان داده است که قدردانی کردن باعث موفقیت طولانی‌مدت در روابط و تندرستی فرد می‌شود.
در رژیم‌های غذایی خود لبنیات را حذف نکنید
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1396
مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که عادت‌های غذایی نوجوانان و جوانان، سلامت استخوان آن‌ها را در سنین بالا به خطر می‌اندازد.
ورود به «پایان بزرگ» کاسینی با جشنی به سبک تیتان
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1396
فضاپیمای کاسینی ناسا، هفته‌ی گذشته، با موفقیت ۱۲۷امین و آخرین برخورد نزدیکش را با قمر مه‌گرفته‌ی زحل انجام داد، برخوردی که دانشمندان را قادر می‌سازد تا برای نخستین بار به دریاهای تیتان، الگوهای آب و هوایی و توده‌های ماسه‌ای مواج نگاهی بیندازند.
خوردن یک انسان چند کالری دارد!
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1396
احتمالاً درباره‌ی رژیم‌های باستانی چیزهایی شنیده‌اید. نام این رژیم مخفف عصر پارینه سنگی است و احتمالاً مواد غذایی انسان‌های ۱۰،۰۰۰ سال پیش در این رژیم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
حیوان خانگی آلرژی و چاقی را کاهش می‌دهند
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1396
اگر دنبال دلیلی برای سگ‌دوست بودن می‌گردید، به توانایی آن‌ها برای محافظت از بچه‌ها در برابر آلرژی و چاقی فکر کنید.
کشف مقبره‌ای جدید در اقصر مصر
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396
باستان‌شناسان گزارش دادند که چندین مومیایی و بیش از هزار مجسمه‌ی کوچک در قبرستانی باستانی واقع در اقصر مصر کشف شده است.
جونده سرسخت با قابلیت ضد سرطانی خارق العاده
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396
دانشمندان در حال کشف این موضوع هستند که چگونه موش‌های کور برهنه که بیشترین طول عمر را میان جوندگان دارند، در برابر سرطان مقاومت می‌کنند.
بررسی فیزیک ماده با استفاده از شبکه‌های عصبی
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396
الگوریتم یادگیری ماشین، به‌گونه‌ای طراحی شده که به کامپیوتر آموزش بدهد عکس‌ها، فن بیان، الگوریتم دست خط‌ها را تشخیص دهد؛ اکنون برای تشخیص بازه‌ی بزرگی از داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ یعنی تشخیص تغییر حالت اشکال مختلف ماده.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 174 175
مشاوره رایگان تحصیلی
حرکت و زمان مستقل از هم هستند یا وابسته به یکدیگر؟ (52 پاسخ)
نظریه جدید تعریف بعد زمان (19 پاسخ)
حل مسائل فیزیک هسته ای کنت کرین (21 پاسخ)
یک ایرانی اولین برنده زن معتبرترین جایزه جهانی ریاضیات (28 پاسخ)
بهترین کتاب نجومی که تابه حال خوانده اید (31 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (14 پاسخ)
بزرگترین دتکتور میله ای کشور راه اندازی شد (0 پاسخ)
دریافت سیگنالهای شگفتی آور از یک کوتوله در فاصله 11 سال نوری (0 پاسخ)
فرمول ثابت ها در ترکیب حرکت موج (0 پاسخ)
معمای ترکیب رنگها (12 پاسخ)
تصاویر جونو از "گردباد" مشتری منتشر شد (0 پاسخ)
زمین مرکزی - خورشید مرکزی (3 پاسخ)
تابش ذره باردار شتابدار (20 پاسخ)
انهدام نسبیت خاص و عام آلبرت اینشتین (به همراه مقالات) (361 پاسخ)
پروژه پردازش صوت (3 پاسخ)
اینشتین vs گالیله (10 پاسخ)
آیا با افزایش سرعت جرم هم افزایش پیدا میکنه؟ (15 پاسخ)
یک سوال مکانیکی مرتبط با سرعت و حرکت (0 پاسخ)
پاسخ تشریحی کنکور ارشد (0 پاسخ)
مرد دونده و چاه با اقتباس از ریندلر (2 پاسخ)
پارادوکس فارادی (5 پاسخ)
داعشی ها vs آلبرت اینشتین (2 پاسخ)
انرژی از هیچ، با انرژی پتانسیل گرانشی (33 پاسخ)
محاسبه زمان بالا رفتن دمای یخ (1 پاسخ)
اصل عدم قطعیت هایزنبرگ (9 پاسخ)
دایره های اسرار آمیز در صحرای کالاهاری (3 پاسخ)
orbital speed و orbital velocity را باید یکسان دانست؟ (2 پاسخ)
پارادوکس جدید ریاضی-ریگی در کفش احتمالات و آمار (20 پاسخ)
نکاتی که باید درباره HIV بدانید (0 پاسخ)
كمك براي محاسبه فشار در يك مخزن آب (20 پاسخ)
گاز های بی اثر (2 پاسخ)
جسم دوار (24 پاسخ)
آیا جنس مواد نسبیست؟ (4 پاسخ)
پایستگی تکانه زاویه ای در سیستم آونگ (4 پاسخ)
رابطه ی فیزیک جدید و فلسفه (26 پاسخ)
پرسشی درباره همه ریاضیات لازم برای مطالعه فیزیک (3 پاسخ)
انرژی نور به کجا رفته است؟ (14 پاسخ)
آونگ فوکو (1 پاسخ)
جهان گودل (27 پاسخ)
دوربین دو چشمی بخرم یا تلسکوپ ؟ (8 پاسخ)
علاقه به فیزیک و شناخت فیزیک (9 پاسخ)
حل المسایل مکانیک آماری رایف (1 پاسخ)
کاربست پدیده EVP، نظرتان چیست؟ (10 پاسخ)
عکس های فوق العاده جونو از مشتری سوالات زیادی پدید آورده (0 پاسخ)
برنامه نویسی فرترن (6 پاسخ)
آزمایش میلیکان (1 پاسخ)
مسائل تئوری دینام فارادی (0 پاسخ)
توزیع الکترون در اتم های آزاد (0 پاسخ)
راههای دفع مسیرامواج (2 پاسخ)
علیت و کوانتوم (3 پاسخ)
نظریه هاوکینگ و قانون بقای جرم (0 پاسخ)
پاسخ به سوال برنامه نویسی (فرترن) (13 پاسخ)
تفاوت سفید و نقره ای (4 پاسخ)
فیزیک مطلق (16 پاسخ)
سختی تمرینات ورزشی بستگی به دیدگاه شخص دارد.
اهمیت آزمون تکرارپذیری در مطالعات
آلودگی هوا = مرگ زودرس
تهدیدی برای حیات سیاره‌های فراخورشیدى
عنکبوت‌ها خوش‌خوراک‌ترین موجود زمین
تولید اکسیژن در دنباله‌دار 67P
کلم بروکلى سلاح پنهانی در مقابل بیماری دیابت
اگر افسرده هستید، این مطلب را بخوانید...
پاکسازی پسماند آب با الکترودهای نانوسیمی باکتریایی
صخره‌ی مصنوعی مرجانی، محافظی برای گونه‌های زیستی
از جو اورانوس بدانید ...
استراتژی فیسبوک برای حذف صفحات مستهجن
اهمیت صبحانه خوردن در جلوگیری از اضافه وزن
اکنون حرف از سیاره‌ی دهم است!
اهمیت کیفیت محل زندگی بر سلامتی انسان
سهم درختان در آلوده کردن هوا!
نور چرا و چگونه بر خواب تاثیر می‌گذارد؟
مبارزه‌ی روغن زیتون با فراموشی
ستاره‌ی گم شده‌ی نمسیس، خواهر دوقلوی خورشید!
رونمایی از ربات آهنگ‌ساز و نوازنده