مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مشاهده‌ی تغییراتی در خوشه‌ی پروین
‌چهارشنبه 29 شهريور 1396
اخترشناسان با استفاده از روش نورسنجی جدید در راستای ارتقای سطح مشاهدات تلسکوپ فضایی کپلر ناسا، موفق به انجام جامع‌ترین مطالعه از تغییرات هفت عضو پرنور «خوشه ستاره‌ای پروین» شدند.
کافئین درک ما را نسبت به طعم شیرین عوض می‌کند!
‌چهارشنبه 29 شهريور 1396
بر طبق یکی از مطالعات جدید منتشر شده در مجله‌ی Food Science، کافئین به‌طور موقت بخش طعم دهان را تحت تاثیر قرار داده و باعث می‌شود که ما غذا و نوشیدنی را با شیرینی کمتری احساس کنیم.
تغییر تنفس در واکنش به التهاب عفونت باکتریایی
‌سه شنبه 28 شهريور 1396
در مطالعه‌ی اخیر، دانشمندان کشف کردند که اتیلن در تنفس داوطلبان سالم مدت کمی پس از عفونت باکتریایی شناسایی شده است که نشان می‌دهد اتیلنِ موجود در بازدم را می‌توان به‌عنوان نشانگر زیستیِ عفونت باکتریایی در کلینیک به‌کار برد.
هک اسپیکر گجت‌ها توسط جاسوس‌ها و تروریست‌ها
‌سه شنبه 28 شهريور 1396
بدافزارهای روی گوشی هوشمند شما یا سایر دستگاه‌های هوشمند، می‌توانند برای ردیابی محل نشستن یا حرکات شما در اتاق استفاده شوند. این را محققی از دانشگاه واشنگتن بیان کرده که توانسته‌ برنامه‌ا‌ی بسازد که این دستگاه‌ها را تبدیل به سیستم‌های سونار فعال کند.
مشاهده‌ی سیاهچاله‌های غول‌پیکر با رصد عروس‌دریایی
‌سه شنبه 28 شهريور 1396
کهکشان‌های عروس‌دریایی فقط در خوشه‌های کهکشان یافت می‌شوند و بسیار نادر هستند؛ تاکنون فقط بیش از ۴۰۰ کهکشان عروس‌دریایی احتمالی یافت شده است.
آثار ۴۳ میلیون ساله‌ی کیسه‌داری در ترکیه
‌سه شنبه 28 شهريور 1396
بر اساس مقاله‌ی جدید منتشر شده در مجله‌ی Plos One ، فسیل‌های کشف شده در کشور ترکیه نشان از گونه‌ی جدیدی دارد که یکی از خویشاوندان ناشناخته‌ی کیسه‌داران امروزی برشمرده می‌شود.
احیای نورون‌ها در ناحیه‌ی غیرمعمول مغز
دوشنبه 27 شهريور 1396
دانشمندان برای اولین بار کشف کردند که مغز موش بالغ سلول‌های جدیدی را در «آمیگدال»، قسمتی در مغز، تولید می‌کند؛ این یافته در درمان بهتر شرایطی مانند اضطراب و افسردگی و نیز درک کلی از مغز سودمند خواهد بود.
خطر سکته‌ی مغزی در کمین جوانان معتاد به «متامفتامین»
دوشنبه 27 شهريور 1396
بر اساس بررسی جدیدی، مصرف «متامفتامین» خطر سکته‌ی مغزی در جوانان را بالا می‌برد. مصرف متامفتامین با نوعی سکته‌ی مغزی ناشی از خونریزی در مغز ارتباط قوی دارد؛ این نوع سکته در واقع «سکته‌ی مغزی هموراژیک» نامیده می‌شود که بر خلاف سکته‌ی مغزی ایسکمیک است.
آنتنی کوچک رابط بین انسان و کامپیوتر می‌شود.
دوشنبه 27 شهريور 1396
محققان دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون آنتنی را طراحی کردند که ۱۰۰ برابر کوچک‌تر از آنتن‌های امروزی است. این پیشرفت می‌تواند راه را برای رابط‌های کاربری مغزی-رایانه‌ای و گوشی‌های همراه با قابلیت کاشتن در بدن باز کند.
کشف چهار سیاره‌ی بیگانه در اطراف ستاره «تائو ستی»
دوشنبه 27 شهريور 1396
گروهی چند ملیتی از اخترشناسان چهار سیاره در پیرامون ستاره‌ای با نام «تائو ستی» کشف کرده‌اند که کمتر از دوازده سال نوری با منظومه شمسی ما فاصله دارد.
کشف روستایی مربوط به روم باستان در ایتالیا
یکشنبه 26 شهريور 1396
گروهی بین‌المللی از باستان‌شناسان از دانشگاه فلوریداى جنوبی برای نخستین بار موفق به حفاری ساختمان رومی ۵۰۰۰ متر مربعی «دوروئلى» در ایتالیا شد.
خاطره‌ای از کاسینی؛ نمایی نزدیک از ابرهای زحل
یکشنبه 26 شهريور 1396
این تصویر در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ به وسیله‌ی دوربین زاویه بسته‌ی فضاپیمای کاسینی گرفته شد و در آن از فیلترهای طیفی استفاده شده که به‌صورت اختصاصی طول‌موج‌های نزدیک به مادون قرمز را ثبت می‌کرد.
کاشت ریزتراشه در بدن کارگران یک شرکت
یکشنبه 26 شهريور 1396
کلاس‌های ورزشی رایگان، مرخصی بیشتر، اتاق‌های چرت‌زنی، منجمدسازی تخمک... و اینک تکنولوژی سایبورگ؟
روش‌های نادرست استفاده از لنز چشمی
یکشنبه 26 شهريور 1396
طبق تازه‌ترین مطالعه‌ی صورت گرفته توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، حدود ۴۵ میلیون نفر در ایالات متحده لنز چشمی دارند و بیشتر آن‌ها به درستی از آن استفاده نمی‌کنند.
تکنولوژی نانو، رنگ ‌سبزی برای انرژی پاک و زیبا فراهم می‌کند.
شنبه 25 شهريور 1396
صفحات خورشیدی پتانسیل بالایی برای فراهم‌سازی انرژی تجدیدپذیر ارزان دارند؛ اما بسیاری از مردم صفحات سیاه و سفید را چندان چشم‌نواز نمی‌دانند.
تصاویری شگفت انگیز از کهکشان میله‌ای-حلقه‌ای مارپیچی NGC7089
شنبه 25 شهريور 1396
تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه‌ی جنوبی اروپا (VLT) در رصدخانه‌ی پارانال در شیلی، تصاویر شگفت‌انگیز جدیدی از جرمی به‌نام NGC7098 گرفته است.
درمان بیماری ام‌اس با نوعی باکتری در روده
شنبه 25 شهريور 1396
وقتی صحبت از باکتری می‌شود، اخبار بدی در ذهن آدم تداعی می‌شوند، اما بعضی از باکتری‌های روده‌ِی انسان می‌توانند فواید سلامتی چشم‌گیری به همراه داشته باشند؛ مثل باکتری‌هایی که برای تولید ترکیبات ضدالتهابی از شکلات تلخ تغذیه می‌کنند.
شناسایی کروکودیلی ما قبل تاریخی
شنبه 25 شهريور 1396
گروهی بین‌المللی از دیرین‌شناسان یک «تلئوسور» را شناسایی کرده و آن‌را «لمیسوکوس» نام‌گذاری کردند. لمیسوکوس حدود ۱۶۴ میلیون سال پیش و در دوره‌ی ژوراسیک میانه زندگی می‌کرده است.
پایانی شکوه‌مند برای قهرمان فضا؛ «کاسینی»
جمعه 24 شهريور 1396
فضاپیمای کاسینی پس از ۱۹ سال سفر فضایی و گردش در کنار سیاره‌ی زحل، امروز جمعه ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۶ به ماموریت خود پایان می‌دهد؛ پایانی شکوه‌مند برای قهرمانی پیر، که دستاوردهایش دید بشریت را نسبت به فضا، منظومه‌ی شمسی، سیارات و اقمار آن، برای همیشه تغییر داد.
تشخیص سریع‌تر اثرانگشت با هوش مصنوعی
‌پنجشنبه 23 شهريور 1396
انگشت‌نگاری یکی از مؤلفه‌های اصلی علم پزشکیِ‌قانونی است؛ اما علی‌رغم آنچه که در تلویزیون و فیلم‌ها می‌بینیم، تحلیل و تطابق اثرانگشت‌های پنهان، کار دشواری است.
تاریخچه گرمایش زمین، فقط در ۳۵ ثانیه
‌پنجشنبه 23 شهريور 1396
در سال ۲۰۱۶ میلادی، مارپیچ دمایی رخ داده است. امسال، دایره‌ی دمایی رخ داده که روند گرمایش جهانی را به وضوح نشان می‌دهد.
ثبت رکورد کوتاه‌ترین پالس لیزری
‌پنجشنبه 23 شهريور 1396
گروهی بین‌المللی از فیزیکدانان و مهندسان به رهبری پروفسور «ژنگهو چانگ» از دانشگاه فلوریداى مرکزی، کوتاه‌ترین پالس لیزری را با فلش پرتو ایکس ۵۳ آتوثانیه‌ای تولید کرده‌اند.
احتمال وجود میلیون‌ها سیاه‌چاله در کهکشان راه‌شیری
‌پنجشنبه 23 شهريور 1396
سه اخترشناس در دانشگاه کالیفرنیا ایروین مدعی شده‌اند که سیاهچاله‌های حاصل از فروپاشی ستارگان بسیار بزرگ در پایان حیات‌شان، آن‌قدر فراوان هستند که تا ۱۰۰ میلیون عدد از آن‌ها می‌تواند فقط در کهکشان راه‌شیری باشد.
ساخت تاری مصنوعی محکم‌تر از تار عنکبوت‌ها
‌چهارشنبه 22 شهريور 1396
تار عنکبوت دارای مقاومت شگفت‌انگیزی است. حال دانشمندان روشی برای ساخت ماده‌ی آن به‌صورت مصنوعی ابداع کرده‌اند. در واقع دانشمندان تاری ساخته‌اند که توسط عنکبوت ساخته می‌شود، اما دارای عناصر دست‌ساز انسان است که استحکام آن‌را افزایش می‌دهد.
هابل کهکشانی کوتوله‌ را شناسایی کرد.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1396
تلسکوپ فضایی هابل تصویری از کهکشان NGC5949 گرفته است. این کهکشان در صورت فلکی اژدها قرار دارد. این کهکشان که با نام UGC 5949 نیز شناخته می‌شود، در فاصله‌ی ۴۱ میلیون سال نوری از زمین است. این کهکشان در نوامبر ۱۸۰۱ توسط ویلیام هرشل، اخترشناس بریتانیایی کشف شد.
آیا زمان خرید خودروهای الکتریکی فرا رسیده؟
‌چهارشنبه 22 شهريور 1396
خودروهای الکتریکی هنوز راه زیادی تا کسب محبوبیت میان مردم در پیش روی خود دارند، اما با این حال این صنعت کار خود را به خوبی پیش می‌برد.
دستیابی به هایپرلوپ؛ اما نه آن هایپرلوپی که تصورش را داشتیم!
‌چهارشنبه 22 شهريور 1396
سرعت ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت هایپرلوپ-۱ قدمی اگر چه کوچک، اما مهم در راستای دستیابی به هدف اول هایپرلوپ است.
انسان‌های اولیه از اَبَر آتشفشان‌ها جان سالم به در برده‌اند!
‌سه شنبه 21 شهريور 1396
فوران اَبَر آتشفشان‌ها، فوق‌العاده قدرتمند و رویداد بسیار نادری به‌شمار می‌رود. مورد قبلی به ۲۵ میلیون سال پیش، یعنی مدت‌ها پیش از تکامل انسان‌ها برمی‌گردد.
امکان اجرای تشخیصات پزشکی با گوشی‌های هوشمند
‌سه شنبه 21 شهريور 1396
به‌طور روزانه به‌منظور تحلیل خون، ادرار یا نمونه‌های بزاق افراد نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی است که هزاران دلار قیمت دارند.
رفتار ستاره‌ای در مرکز کهکشان، مهر تاییدی بر نسبیت عام اینشتین زد.
‌سه شنبه 21 شهريور 1396
فیزیکدانان و منجمان هنوز آزمایش‌های بسیار دقیقی بر روی نظریه‌ی عام اینشتین انجام می‌دهند. آزمایشاتی که از طریق نفشه‌برداری و شبیه‌سازی‌های کامپیوتری صورت می‌گیرد. اما باز هم نتایج این آزمایش‌ها با نسبیت عام اینشتین هم‌خوانی دارد و مهر تاییدی بر این نظریه است.
راز صداهایی که فقط بعضی‌ها می‌شنوند!
‌سه شنبه 21 شهريور 1396
درک ما از واقعیت همیشه کامل نیست. فقط به اینکه مغز چگونه به توهم‌ها واکنش نشان می‌دهد فکر کنید. اما چرا این گونه است که برخی افراد توهمات شنوایی تجربه می‌کنند، مثلاً شنیدن صداهایی در سرشان و برخی دیگر تجربه نمی‌کنند؟
پوست‌های پیوندی، جایگزین تزریق انسولین دیابتی‌ها
دوشنبه 20 شهريور 1396
به‌نظر می‌رسد کاربرد تکنولوژی اصلاح ژن «کریسپر» هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. آزمایش‌های اخیر بر روی این تکنولوژی نشان می‌دهد که می‌توان با استفاده از آن، پوست‌ پیوندی را ساخت که باعث ترشح انسولین در خون شده و می‌تواند در کنترل بیماری دیابت بسیار مفید باشد.
چطور طوفان‌های دریایی اینقدر قدرتمند می‌شوند؟
دوشنبه 20 شهريور 1396
طوفان دریایی هاروی با سرعتی معادل ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت تگزاس را در نوردید. هاروی طوفانی از نوع چهارم است که توسط جریان آب گرم عمیقی در خلیج مکزیک به وجود آمده است.
ویروس‌ها می‌توانند از طریق دی‌ان‌ای به کامپیوتر شما منتقل شوند.
دوشنبه 20 شهريور 1396
دانشمندان دانشگاه واشنگتن در طی اقدامی که به تحقق ژانر علمی تخیلی به واقعیت شباهت دارد، توانستند کامپیوتری را با بدافزار رمزگذاری شده در داخل یک رشته DNA آلوده کنند.
کشف سیاره‌ی بیگانه جدیدی از نوع مشتری داغ
دوشنبه 20 شهريور 1396
گروهی چند ملیتی از اخترشناسان و اخترفیزیکدانان، سیاره‌ای از نوع مشتری داغ را کشف کرده‌اند که به دور ستاره‌ای در فاصله ۱،۲۴۳ سال نوری از زمین می‌چرخد. سیاره‌ی تازه کشف شده «WASP-167b» یا «KELT-13b» نام دارد و تقریباً ۱.۶ برابر بزرگ‌تر از سیاره‌ی مشتری است.
اسرار تنوع غیر ژنتیکی در گونه‌ای ماهی
یکشنبه 19 شهريور 1396
از میان تنوع زیاد موجود بین اُرگانیسم‌ها در یک گونه، فقط برخی از آن‌ها اکنون از لحاظ اختلافاتی که در کدهای ژنتیکی‌شان دارند، قابل توضیح هستند، اما مطالعه‌ای جدید یک روش تنوع دیگر را نیز امکان‌پذیر می‌داند.
اگر نمی‌توان سیگاری‌ها را ترک داد، از ته‌سیگار آن‌ها آسفالت درست کنیم!
یکشنبه 19 شهريور 1396
دانشمندان راه جدیدی برای حذف این زباله‌ها از محیط ارائه داده‌اند که از این راه ته‌سیگارها را می‌توان به آسفالت تبدیل کرده و در جاده‌ها استفاده کرد.
منظومه‌ی تراپیست-۱؛ پیرتر از منظومه‌ی شمسی
یکشنبه 19 شهريور 1396
اخترشناسان آمریکایی، سن منظومه‌ی هفت سیاره‌ای «TRAPPIST-1»، را تخمین زده‌اند و معلوم است که از منظومه‌ی شمسی قدیمی‌تر است.
با پستانداران بال‌دار ژوراسیک آشنا شوید.
یکشنبه 19 شهريور 1396
دایناسورهایی که ۱۶۰ میلیون سال پیش در چین زندگی می‌کردند، دو همسایه‌ی پرنده داشتند. موجودات عجیبی که دارای بدن‌های بلند، دست‌های بلند، انگشتان پا و غشاهایی بال مانند برای پرواز از درختی به درخت دیگر بودند.
پیش‌بینی انفجار ستاره‌ای موسوم به خشم سرخ
‌پنجشنبه 16 شهريور 1396
در سال ۲۰۲۲ شاهد آسمانی تماشایی خواهیم بود. دو ستاره در هم ادغام شده، تبدیل به ستاره‌ می‌شوند و گاز اضافی را طی انفجاری که به «نواختر سرخ» معروف است، در هم فشرده می‌کنند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 183 184
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
کشف یک واقعیت خفه کننده! (3 پاسخ)
بازبهنجارش (13 پاسخ)
ایجاد دافعه در آهنربا (1 پاسخ)
معرفی چند سایت فیزیک (12 پاسخ)
سوال ترکیبی پرتابه و انرژی (1 پاسخ)
چگونه باید ضخامت حباب را اندازه گرفت؟ (3 پاسخ)
شتاب تبدیلات لورنتس (5 پاسخ)
ریاضیات کوانتومی (4 پاسخ)
قرص دیجیتالی که ورود خود را به معده اطلاع می‌دهد (0 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (66 پاسخ)
تصاویر نجومی (1904 پاسخ)
باکتری‌های روده تاثیر درمان سرطان را "بیشتر" می‌کند (0 پاسخ)
انرژی از هیچ، با انرژی پتانسیل گرانشی (34 پاسخ)
هوش مصنوعی که سیستم‌های امنیتی را دور می‌زند (0 پاسخ)
اتساع طول (2 پاسخ)
برنامه محاسباتی عدد پی (8 پاسخ)
راه و روش ترجمه کتاب های فیزیک (3 پاسخ)
آیا جنس مواد نسبیست؟ (5 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (15 پاسخ)
ردیابی امواج گرانشی در برخورد دو ستاره نوترونی (0 پاسخ)
کتابهای مناسب برای یادگیری فیزیک (3 پاسخ)
معرفي وبلاگ هاي فيزيكي هر كس وبلاگي داره معرفي كنه (141 پاسخ)
تبدیل کانونیک برای معادله هامیلتونی کوب نشده (1 پاسخ)
علت چرخش الکترون چیست؟ (12 پاسخ)
چگونه از آلوده بودن فایل‌ها پیش از دانلود مطلع شویم؟ (0 پاسخ)
محاسبه فشار آب (1 پاسخ)
ضد جاذبه (3 پاسخ)
سوالی در مورد چگونگی محو نور فوکوس شده خورشید توسط عدسی ها (15 پاسخ)
اکسل برای مدیران، مهندسان، حسابداران و تولید ایده های نو (4 پاسخ)
مشتق تابع (3 پاسخ)
فرمول جاذبه نیوتون (1 پاسخ)
سرعت نور (101 پاسخ)
دانلود رایگان کتاب گرانش کوانتومی فارسی (4 پاسخ)
جهان چند بعد دارد؟ (41 پاسخ)
جایزه نوبل (13 پاسخ)
اسم این دستگاه چیه ؟ (3 پاسخ)
سفرهای طولانی در کره زمین با سفینه انجام خواهند شد (0 پاسخ)
موارد آموزنده در نسبیت (2 پاسخ)
چرا ریاضیات می‌خوانیم؟ (12 پاسخ)
ماهیت انرژی (23 پاسخ)
بیماری که زندگی نباتی داشت به درمان پاسخ داد (0 پاسخ)
موجی و ذره ای بودن نور (14 پاسخ)
علت جمع شدن بارهای الکتریکی در سطح کره (12 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (14 پاسخ)
پرسشی در مورد مجموعه اعداد اول (8 پاسخ)
چگونه فردی خردمند شویم؟ (6 پاسخ)
ماشين محرك دائم (149 پاسخ)
روش ساده محاسبه Eigenvalue برخی ماتریکس های خاص (0 پاسخ)
کارشناسی فیزیک، ارشد برق (0 پاسخ)
کاسینی شیرجه نهایی به سوی زحل را شروع می کند (3 پاسخ)
ماهیت میدان الکتریکی چیست؟ (3 پاسخ)
ساخت باتری مقاوم در برابر انفجار و آتش‌سوزی (0 پاسخ)
تعیین قدمت آثار هنری غارهای کارائیب، با روشی پیشرفته
رابطه‌ی سفید شدن موی سر آقایان با انسداد رگ‌ها
نگاه رصدخانه‌‌ی هرشل به منطقه‌‌ی بی‌‌نظم ستاره‌زایی‌‌
یازده چیزی که از نظر مردم برای سلامتی خیلی مضر هستند.
ماموت‌های پشمالوی مذکر بیشتر در دام‌های طبیعی گیر افتاده‌اند!
زمان آغاز تغییرات عظیم انسانی بر روی زمین
نکات ضروری در پیشگیری از سرطان روده‌ی بزرگ
رصد خوشه‌ی عظیم کهکشانی Abel1300
ابزاری برای مطالعه‌ی آب‌فشان‌های انسلادوس
هوای گرم باعث کوچک شدن سوراخ اوزون شده است.
ساختارهای برای پیش‌گیری از بیماری آلزایمر
تعیین تاریخ عصر فرعون‌ها با کمک کسوف حلقه‌ای
آثار نساجی در قبری باستانی یافت شد.
مدل‌سازی شکل باستانی زمین، با هدف مطالعه‌ی سیارات‌ فراخورشیدی
نقشه‌برداری اندام‌های مصنوعی پیشرفته در مغز
چرا جهان ما سه‌بُعدی است؟!
ساعتی مچی برای سفر خیالی در فضا
بینی کدام جنبه‌های احساسی ما را نمایان می‌سازد؟
تصویری جدید از ژرف آسمان
راز حفره‌های رنگارنگ یلواستون
توان خورشیدی ارزان‌تر است، اما دنیا هنوز با سوخت‌های فسیلی اداره می‌شود.
ساخت ماشین کوانتومی برای یافتن ذره‌ی بوزون هیگز
روش جدید پیوند مغز استخوان، بدون عوارض جانبی
ستاره‌شناسان جرمی میان‌ستاره‌ای در منظومه‌شمسی کشف کردند!
فواره‌های شگفت‌انگیز سیاهچاله‌ها کارخانه‌ی ستاره‌زایی هستند.
با «پل استار ۱» نخستین اتومبیل برقی جدید وُلوو آشنا شوید.
ردپاهایی جدید از گوشت‌خواری غول‌پیکر حکایت دارد.
خرافه یا واقعیت؟ آیا روغن نارگیل واقعاً شفابخش است؟
امواج گرانشی صوتی اجرام درون اقیانوس‌ها را ردیابی می‌کنند.
آیا تغییرات آب و هوایی بدتر از چیزی است که فکرش را می‌کنیم؟
چای سیاه در کاهش وزن نقش دارد. (0+)