مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

با هوش‌مصنوعی چه رفتاری داریم و عواقب آن چیست؟
دوشنبه 20 فروردين 1397
تا به‌ حال دستیار دیجیتال داشته‌اید؟ آن‌ها موجودات جالبی هستند. شما را تحت نظر می‌گیرند، حتی وقتی خواب هستید.
دوست دارید ال‌سی‌دی شکسته‌ی موبایل‌تان خودش را ترمیم کند؟
دوشنبه 20 فروردين 1397
شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که ال‌سی‌دی گوشی موبایل‌تان بر اثر افتادن یا حادثه‌ای شکسته باشد؛ لحظه‌ای فکر کرده‌اید که ای کاش ال‌سی‌دی خودبه‌خود درست شده باشد. خب شاید این تصور شما، آرزویی غیرممکن نباشد!
کشف یونی در کهکشان‌های جوان دوردست
دوشنبه 20 فروردين 1397
برای اولین بار، اخترشناسان موفق به شناسایی حضور یونی به‌نام «آسمتیلیدینیوم» در کهکشانی جوان شدند.
عمق فاجعه‌ی نفتکش سانچی چقدر بود؟
یکشنبه 19 فروردين 1397
دون‌شک از دست دادن دریانوردان ایرانی، بزرگ‌ترین فاجعه ممکن بود که جبران‌ناپذیر است؛ اما از دست دادن این هم‌وطنان تنها فاجعه‌ی این اتفاق نبود.
ما چگونه خواب می‌بینیم؟
یکشنبه 19 فروردين 1397
اخیراً چنین تصور می‌شود که اطلاعاتِ به‌دست آمده در مغز در حین خواب «مجدداً فعال‌سازی می‌شود.» «دوک‌های خواب» یا همان انفجارهای کوتاهِ فعالیت در مغز در حالت خواب، زمانی تقویت می‌شوند که حافظه مجدداً فعال‌سازی شود.
تاثیر شگفت‌انگیز مکانیک کوانتوم در مقیاس کیهانی
یکشنبه 19 فروردين 1397
نظریه‌ی نسبیت عام اینشتین، اغلب به‌عنوان تئوری معتبر فیزیکی در مقیاس نجومی محسوب می‌شود، اما دانشمندن، «کنستانتین باتیگین» می‌گوید که مکانیک کوانتوم می‌تواند تکامل اجرام عظیم موجود در فضا را نیز توصیف کند و این امر واقعاً شگفت‌انگیز خواهد بود.
در مرکز کهکشان راه‌شیری چند سیاه‌چاله وجود دارد؟
شنبه 18 فروردين 1397
گروهی از اخترفیزیک‌دانان از دانشگاه کلمبیا، دوازده سیاه‌چاله‌ی کوچک را در اطراف سیاه‌چاله‌ی غول‌پیکر مرکزی کهکشان راه‌شیری کشف کردند.
چرا جنس دندان‌های انسان‌های باستانی بهتر بوده است؟
شنبه 18 فروردين 1397
دندان‌های آسیاب نسبتاً بلند و مقاوم در برابر پوسیدگی انسان گونه‌ی «هومونالدی» این اجازه را به او می‌داد تا رژیم‌های غذایی فرساینده‌تری در مقایسه با سایر هومونین‌های آفریقای جنوبی داشته باشند.
آینده‌ی اینترنت آزاد جهانی با سیستم بلاک‌چین چیست؟
شنبه 18 فروردين 1397
مقدار اطلاعاتی که از طریق اینترنت جریان می‌یابد، امکانات تازه‌ای را برای جهان عرضه کرد؛ اما نگرانی‌های جدی برای حریم خصوصی افراد هم در پی داشت.
دستاورد جدید فیزیک‌دانان؛ کاهش سرعت الکترون‌های پرسرعت!
‌پنجشنبه 16 فروردين 1397
الکترون‌ها پس از برخورد عمدی با آنچه که یکی از فیزیکدانان «ورقه‌ای از نور» توصیفش می‌کند، با کاهش سرعت روبه‌رو شدند.
تکامل عجیب تریلوبیت‌های نخستین
‌پنجشنبه 16 فروردين 1397
فسیل‌های تریلوبیت‌ها، در جنوب شهر کونمینگ، مرکز استان یوننان چین که به‌طور عجیبی سالم مانده‌اند، با فرضیات قبلی در مورد دستگاه گوارش تریلوبیت‌ها تناقض دارند.
دختربچه‌ای که راز سرخ‌پوستان باستانی را برملا کرد!
‌پنجشنبه 16 فروردين 1397
در زبان محلی، نام او را «دختربچه‌ی طلوع» گذاشته‌اند؛ اگرچه او تنها ۶ هفته زندگی کرد، اما اطلاعات بسیار زیاد و ارزشمندی در خصوص نخستین سرخپوستان آمریکایی به دانشمندان داده است.
ارتباط واریس با افزایش خطر بیماری شریانی خطرناک
‌چهارشنبه 15 فروردين 1397
بر اساس مطالعه‌ی مشاهداتی منتشرشده در مجله‌ی JAMA، ممکن است وریدهای واریسی نشانه‌ی هشداردهنده‌ای از نوعی لختگی خون، به‌نام «ترومبوز سیاهرگیِ عمقی» یا همان «DTV» باشند.
تصویری خیره‌کننده از کهکشان مارپیچی میله‌ای NGC3972
‌چهارشنبه 15 فروردين 1397
تلسکوپ فضایی هابل، از کهکشان مارپیچی میله‌ایِ NGC3972 که در صورت فلکی دب اکبر واقع شده است، عکس جدیدی گرفته است.
نقش امدادی تکنولوژی در فاجعه‌ها
‌چهارشنبه 15 فروردين 1397
در ویدئویی که به‌تازگی در اینترنت آپلود شده است، ربات «واکمن» موسسه‌ی فناوری ایتالیا، سناریویی فاجعه‌وار را دنبال کرده، آوار را کنار زده و حریق فرضی را خاموش می‌کند.
شما می‌توانید بی‌خوابی را از اجدادتان به‌ارث برده باشید.
‌سه شنبه 14 فروردين 1397
گزارش‌ها نشان می‌دهند که ۲۰ درصد از آمریکایی‌ها و ۵۰ درصد از کهنه سربازان نظامی ایالات متحده دارای مشکلات خواب هستند.
با وجود کمبود فسفر جنگل‌های گرمسیری چگونه رشد می‌کنند؟
‌سه شنبه 14 فروردين 1397
بخش‌های وسیعی از مناطق گرمسیری در نواحی باستانی زمین قرار دارند که در آن‌ها، مواد مغذی حاصل از صخره‌ها به واسطه‌ی سال‌ها بارندگی سنگین و درازمدت، شسته شده و از بین رفته‌اند.
سقوط تاج و تخت کیهانی
‌سه شنبه 14 فروردين 1397
ایستگاه فضایی چین با نام Tiangong-1 به معنی «کاخ کیهانی» در روز ۲ آوریل ۲۰۱۸ در اقیانوس آرام سقوط کرد.
آیا بیماری‌های خود ایمنی درمان دارند؟
جمعه 10 فروردين 1397
دانشمندان واکنشی زنجیره‌ای شناسایی کردند که توضیح می‌دهد، چرا بدن‌مان علیه سلول‌های سالم اقدام می‌کند؟
رقص باشکوه کهکشان‌های مارپیچی
جمعه 10 فروردين 1397
تصویر جدید تلسکوپ فضایی هابل، جرمی با نام Arp256، سامانه‌ی حیرت‌آوری از دو کهکشان مارپیچی در مرحله‌ی اولیه‌ی ادغام را نشان می‌دهد.
آینده‌ی نگران‌کننده‌ی خودران‌ها در کالیفرنیا
‌پنجشنبه 9 فروردين 1397
شبیه آن چیزی که در فیلم «تبدیل شوندگان» می‌بینیم، شهروندان عصبانی کالیفرنیا خودروهای بدون سرنشین را مورد حمله قرار می‌دهند.
عشاق، بیشتر دست یکدیگر را بگیرند.
‌پنجشنبه 9 فروردين 1397
مطالعه‌ی انجام شده توسط محققان دانشگاه کلرادو بولدر و دانشگاه هایفا، نشان داد که همدردی همسر با شریک زندگی‌اش که شرایط دردناکی را تجربه می‌کند، آرامش بخش خواهد بود.
آیا یادگیری در خواب واقعیت دارد؟
‌چهارشنبه 8 فروردين 1397
یافته‌های جدید بینش نوینی را از روند تثبیت حافظه در طول خواب ارائه کرده‌اند. به گفته‌ی محققان، خواب ممکن است به افراد کمک کند تا چیزها را بهتر به‌یاد آورند.
خبرهایی از انتشار ارز دیجیتال ملی ایران
‌چهارشنبه 8 فروردين 1397
ایران در حال کار بر روی تولید ارز رمزنگاری ملی مخصوص به خود است. وزیر نیروی ایران به همراه وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، پس از نشست با هیات مدیره‌ی بانک مرکزی، اعلام کردند که این بانک قصد دارد اولین ارز دیجیتال مبتنی بر فناوری ابری را با استفاده از ظرفیت نخبگان کشور تولید نماید.
گونه‌های جدیدی از تاردی‌گراد در ژاپن یافت شد.
‌سه شنبه 7 فروردين 1397
گروهی بین‌المللی از زیست‌شناسان از لهستان و ژاپن، گونه‌های جدیدی از تاردی‌گراد را کشف و بررسی کرده‌اند.
کشف بخار آب در جو سیاره‌ای فراخورشیدی
‌سه شنبه 7 فروردين 1397
ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل، در سیاره‌ی فراخورشیدیِ زحل داغی که «WASP-39b» نام دارد، بخار آب کشف کردند.
سوت اولین قطار تمام خورشیدی جهان در ایستگاه‌های استرالیا
دوشنبه 6 فروردين 1397
قطاری تمام خورشیدی قرار است به زودی فعالیت خود را در سواحل نیوساوت‌ولز استرالیا آغاز کند.
مشارکت دو دانشمند ایرانی در ساخت نسل جدید باتری‌ها
دوشنبه 6 فروردين 1397
گروهی از محققان متشکل از دو ایرانی، برای اولین بار باتری پروتونی قابل شارژی ساخته‌اند که می‌تواند استفاده از دستگاه‌های شارژی ما را بهینه کند.
فیزیکدان‌ها غیرممکن را ممکن می‌کنند: تبدیل نور به ماده!
دوشنبه 6 فروردين 1397
حتماً با معادله‌ی معروف هم‌ارزی ماده و انرژی انیشتین آشنا هستید. همان E = mc² . حال فرض کنید پارامتر m را به یک سمت معادله منتقل کنیم.
سیستم حمل‌ونقل عمومی استرالیا هوشمندتر می‌شود!
دوشنبه 28 اسفند 1396
در آینده‌ای نزدیک، ساکنان شهر ملبورن استرالیا با تکنولوژی جدیدی برای پرداخت هزینه‌ی حمل‌ونقل عمومی روبه‌رو خواهند شد. این تکنولوژی بر پایه‌ی گوشی‌های هوشمند تلفن‌همراه هستند.
بهترین راهکار برای نجات زمین چیست؟
دوشنبه 28 اسفند 1396
وقتی انسان‌ها تاثیر منفی بر اکوسیستم می‌گذارند، معمولاً این فکر در ذهن‌ها رواج پیدا می‌کند که بهترین رویکرد این است که وارد عمل شده و جلوی آن‌را بگیریم.
آیا اوتیسمی شدن کودکان به مادربزرگ آن‌ها مربوط می‌شود؟
دوشنبه 28 اسفند 1396
محققین دریافته‌اند که اگر زنی در زمای که دختر خود را باردار بوده، سیگار بکشد، به میزان ۵۳ درصد خطر این که نوه‌ی دختری وی مبتلا به اختلالات اوتیسم باشد، بیشتر می‌شود.
رویدادهای نجومی فروردین‌ماه ۱۳۹۷
دوشنبه 28 اسفند 1396
رویدادهای نجومی فروردین‌ماه ۱۳۹۷ را به اطلاع شما می‌رسانیم تا از زیبایی‌های آسمان در این ماه آگاه باشید و از آن‌ها لذت ببرید.
هوش‌مصنوعی و تغییرات اقلیمی چه بر سر انسان خواهند آورد!؟
دوشنبه 28 اسفند 1396
وقتی مردم اسم «ایلان ماسک» را می‌شوند، احتمالاً فردی را متصور می‌شوند که دید روشنی از آینده دارد.
داستان حساب‌های کاربری جعلی در فضای مجازی چیست؟
دوشنبه 28 اسفند 1396
آیا تا به‌حال در فیسبوک یا توئیتر به حساب کاربری مشکوک بر خورده‌اید؟ پروفایلی که مشخص نیست به فردی حقیقی تعلق دارد یا جعلی است.
اگر می‌خواهید فضانورد شوید، باید این غذا را بخورید!
دوشنبه 28 اسفند 1396
قطعاً در سال‌های آینده، سفر‌ها و ماموریت‌های فضایی دگرگون می‌شوند و ما مدت‌زمان طولانی‌تری در فضا خواهیم ماند. سفر به مریخ یا فراتر از آن، نیازمند تامین رفاه و ادامه‌ی حیات فضانوردان است.
مسئول برنامه‌ریزی شبانه‌روزی بدن ما چیست؟
شنبه 26 اسفند 1396
دانشمندانی که الگوی ریتم‌های شبانه‌روزی را مطالعه می‌کنند، متوجه شده‌اند که یکی از این ساعت‌های داخلی بدن می‌تواند، مسئول کنترل باقی ساعت‌ها به‌طور همزمان باشد.
مشاهده‌ی فروپاشی تک قطبی کوانتومی
شنبه 26 اسفند 1396
گروهی بین‌المللی از فیزیکدانان فنلاند و ایالات متحده اولین مشاهدات تجربی را بر روی دینامیک تک قطبی‌های جدا شده در ماده‌ی کوانتومی انجام دادند.
در جستجوی اولین ستارگان؛ ماده‌ی تاریک چگونه آشکار می‌شود؟
شنبه 26 اسفند 1396
این کشف، اولین شواهد مستقیم مبنی بر اینکه ماده‌ی تاریک وجود دارد و از ذراتِ کم‌جرم تشکیل شده است، را ارائه می‌دهد.
۱۰ دستاورد مهم استیون هاوکینگ
‌چهارشنبه 23 اسفند 1396
استیون ویلیام هاوکینگ، در هجدهم دی‌ماه سال ۱۳۲۰ در کشور انگلستان متولد و در ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۹۶ در سن ۷۶ سالگی چشم از جهان فروبست. امروزه وی را به عنوان یک فیزیک‌دان، کیهان‌شناس و نویسنده‌ی بزرگ می‌شناسیم.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 198 199
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
اجزاء تشکیل دهنده یک ستاره (0 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (20 پاسخ)
تصاویر نجومی (1963 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
پيدايش كاينات (2 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (1 پاسخ)
R به توان R (17 پاسخ)
بینایی انسان به صورت فریم به فریم هست یا به صورت پیوسته؟ (3 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (6 پاسخ)
آیا برای اشتعال صرفاً باید اکسیژن وجود داشته باشه؟ (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (5 پاسخ)
راکتور مینیاتوری arc (0 پاسخ)
مشاهده چرخش ماه به دور خودش (7 پاسخ)
چرا رنگ آسمان مریخ معکوس زمین است؟ (5 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (498 پاسخ)
ماده تاریک (2 پاسخ)
آزمایش بمب هسته ای اخیر آمریکا (3 پاسخ)
علت چیدمان مثلثی شکل برنیل (0 پاسخ)
نظریه ای جدید در پاسخ به پنج پرسش اساسی در نجوم (14 پاسخ)
وارد شدن نیرو به ذره باردار در حرکت به موازات میدان مغناطیسی (3 پاسخ)
آیا غیر قابل پیش بینی بودن در حوزه کوانتوم صحیح است؟ (1 پاسخ)
حل المسایل فیزیک نوین نوشته اوهانیان (7 پاسخ)
درخواست حل المسایل فیزیک مدرن سلز (0 پاسخ)
نورون های ذهنی (0 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (0 پاسخ)
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (6 پاسخ)
دانشمندان توضیح می‌دهند: ماده‌ی تاریک چیست؟ (1 پاسخ)
عملکرد ماده تاریک بر چرخش اجرام (30 پاسخ)
ستارگان به سه روش می توانند در مدار کهکشان ها باقی بمانند (0 پاسخ)
تغییر قوانین گرانش برای اجسام در حال حرکت با سرعت زیاد (0 پاسخ)
پتانسیل الکتریکی دو کره نا هم مرکز (0 پاسخ)
مرجع گیری برای نقاط پتانسیل (4 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (15 پاسخ)
تفاوت رشته حالت جامد با ماده چگال (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (4 پاسخ)
حدود پلانک (2 پاسخ)
بیگ بنگ چند گانه در جاهای مختلف (0 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
با قابلیت‌های به‌روز رسانی جدید سیستم عامل ویندوز آشنا شوید.
استفاده از کمک داور ویدئویی در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸
ورزش درمانی برای سرطان‌های دوران کودکی
به همراه ناسا به دنیای عجیب و تازه‌ای سفر کنید.
بازطراحی سرویس جیمیل گوگل
بهترین گزینه برای جستجوی شواهد فسیلی در مریخی چیست؟
برخی حیوانات می‌توانند رویدادهای گذشته را به یاد آورند!
درمان سرطان سینه بدون شیمی درمانی میسر شد!
چاپ سه‌بُعدی قرنیه‌ی انسان
اخترشناسان اولین سیارک غنی از کربن در کمربند کویپر را یافتند.
یکی از رازهای ساخت مجسمه‌های جزیره‌ی ایستر فاش شد!
تاثیر چاپگرهای سه‌بُعدی بر رشد و پرورش اندام‌ها
مهم‌ترین ضرر استفاده‌ی شبانه از موبایل چیست؟
هابل کهکشانی مارپیچی از لبه را بررسی می‌کند.
دانشمندان ساز وکاری مبتنی بر لیزر برای شتاب ذره پیشنهاد داده‌اند.
تصویری خیره‌کننده از بیابانی باران‌زده!
ما‌ده‌ی زیستی جدید، قوی‌تر از فولاد و تار عنکبوت است.
مشکلی به‌نام هوش‌مصنوعی جهت‌دار؛ مایکروسافت به‌دنبال راه‌حل آن است.
وارونگی میدان مغناطیسی زمین چه زمانی رخ می‌دهد؟
چرا مردها میان‌بُرها و زن‌ها مسیرهای مستقیم را انتخاب می‌کنند؟
هفت مکان باستانی که گمان می‌شود ساخته‌ی فرازمینی‌هاست!!!
ساخت رباتی که نیروی خود را از لیزر می‌گیرد.
شناسایی رگ و ریشه‌ی سیب‌زمینی!
مهمانی خارج از منظومه‌ی شمسی؛ شناسایی سیارکی ۴.۵ میلیارد ساله
همکاری جالب دانش نانو و کشاورزی برای مبارزه با سرطان
مصرف تخم‌مرغ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد.
چرا تنهایی برای سلامتی انسان مضر است؟
نمای نزدیک از افق رویداد سیاهچاله با کمک ابزاری به‌نام «APEX»
ترسیم نخستین نقشه‌ی بزرگ‌مقیاس از سن تحدب کهکشان راه‌شیری
ناسا با استفاده از لیزر، سردترین دمای جهان را می‌سازد!
شهر گمشده‌ی باستانی مارداما پیدا شد! (0+)