مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

در آینده معلولین به‌جای ویلچر بر روی این سگ می‌نشینند!
‌چهارشنبه 9 خرداد 1397
«اسپوتمینی» نام سگ رباتیکی است که شرکتی آمریکایی آن‌را در سال ۲۰۱۹ به بازار ارائه می‌کند. مشتریان اولیه‌ی این سگ رباتیک مراکزی هستند برای دسترسی به مکان‌های سعب‌العبور و سخت به ابزاری چرخ‌دار نیاز دارند.
آیا فضای مجازی مانع کار کردن شماست؟
‌چهارشنبه 9 خرداد 1397
این مقاله را برای رئیس‌تان بفرستید. آیا الان سر کارتان مشغول خواندن این مقاله هستید؟ استفاده‌ی پرسنل از اینترنت در ساعات کاری «وبگردی» نامیده می‌شود، اما مطالعه‌ای جدید نشان داده که واقعاً نباید به‌خاطر وبگردی سرزنش شوید.
مشاهده‌ی اولین آسیب انسانی از فوران آتشفشان هاوایی
‌سه شنبه 8 خرداد 1397
تصور کنید گدازه‌ی آتشفشان به شما برخورد کند! پس از اینکه یکی از ساکنانِ جزیره‌ی بیگ در اثر ریختن گدازه آسیب دید، در حالی‌که در بالکنی در طبقه‎ی سوم ایستاده بود، مقامات رسمی هاوایی اولین آسیبِ ناشی از افزایش فعالیت آتشفشانی «کیلواوا» را گزارش دادند.
افسردگی درمردان می‌تواند شانس باروری زوجین را کاهش دهد.
‌سه شنبه 8 خرداد 1397
نتیجه مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده، نشان می‌دهد که افسردگی در مردان می‌تواند شانس باروری زوجینی که با مشکل ناباروری مواجه هستند را کاهش دهد.
تصوری اشتباه! آب بنوشید تا سنگ کلیه نگیرید.
‌سه شنبه 8 خرداد 1397
نتایج تحقیقی در بریتانیا و کانادا نشان می‌دهد، نوشیدن چهار تا شش لیوان آب اضافی در روز، روند زوال کارکردهای کلیه در بیماران مبتلا به ناراحتی کلیوی مزمن را کند نمی‌کند.
مشاهده‌ی ارتعاشی عجیب در سحابی مگس
‌سه شنبه 8 خرداد 1397
گروهی از اخترشناسان دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه کرت، ساختار سه‌بُعدی ابر مولکولی میان‌ستاره‌ای «مگس» را طراحی کرده و پس از آن دریافتند که این سحابی‌ها به وسیله‌ی امواج مگنتوهیدرودینامیک «MHD» به ارتعاش در می‌آیند.
مریخ‌لرزه چیست و چرا دانشمندان ناسا در جستجوی آن هستند؟
‌سه شنبه 8 خرداد 1397
دانشمندان به وقوع زلزله‌های متعدد در مریخ با اصطلاح «مریخ‌لرزه» بسیار امیدوار هستند. ناسا جدیدترین ماموریت اکتشافی خود در مریخ که ماموریت اکتشافات داخلی با استفاده از تحقیقات لرزه‌ای، ژئودسی و انتقال گرما است و «InSight» نام دارد را آغاز خواهد کرد.
اولین گوشی هوشمند بلاک‌چین چه خصوصیاتی دارد؟
‌سه شنبه 8 خرداد 1397
یکی از خوانندگان سبک هیپ‌هاپ از مردم می‌خواهد به وجه کنند و درباره‌ی آن تحقیق کنند؛ نوعی گوشی هوشمند که بر پایه‌ی سیستم بلاک‌چین است.
پس از عمل جراحی، چه مسکنی باید خورد؟
‌سه شنبه 8 خرداد 1397
تحقیقات نشان می‌دهد، بیمارانی که جراحی ستون فقرات و مفاصل داشته‌اند، در دوره‌ی ریکاوری پس از عمل، عموماً با مصرف داروهای مسکن، نظیر «تیلنول» یا «موترین» تسکین نمی‌یابند.
وظیفه‌ی تولیدکنندگان در رسیدن به استانداردهای آلایندگی چیست؟
یکشنبه 6 خرداد 1397
سوخت‌های فسیلی تا چه حد می‌توانند توسط بزرگترین تولیدکنندگان جهان بدون گرم شدن سیاره‌ی زمین و رسیدن به حد آستانه‌ی ۲ درجه‌ی سانتی‌گراد استخراج و سوزانده شوند؟
استرالیا گواهی‌نامه‌های رانندگی را هم دیجیتال کرد!
یکشنبه 6 خرداد 1397
ایالت نیوساوت ولز استرالیا، گواهی‌نامه‌ی رانندگی دیجیتالی به رانندگان خود ارائه خواهد کرد که بر روی گوشی‌های هوشمندشان نصب می‌شود و به‌زودی در این ایالت از استرالیا اعتبار خواهد داشت.
نوزادان حرف هم‌دیگر را می‌فهمند و با هم حرف می‌زنند!!
یکشنبه 6 خرداد 1397
یافته‌های مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که نوزادان از صدای «گوو گوو» دیگر نوزادان در اطراف خود، صدای «گا گا» را فرا می‌گیرند.
گردشگران بی‌توجه آثاری گران‌بها از دایناسورها را نابود کردند!
شنبه 5 خرداد 1397
این عمل می‌توانست اتهامات کیفری به‌همراه داشته باشد. گردشگرانی که از پارک ایالتی رد فلیت در یوتا دیدن کردند، محلی که مملو از صدها ردِپای ماقبل تاریخ بود را به‌شدت تخریب کردند.
امکان انجام دقیق‌تر ویرایش ژن‌ها
شنبه 5 خرداد 1397
دانشمندان پلت‌فرم جدیدی را تحت عنوان «CRISPR» ارائه کرده‌اند که ویرایش ژنی را به نحو دقیق‌تری انجام می‌دهد.
حکایت همسایه‌ی جهنمی در کیهان
شنبه 5 خرداد 1397
گروهی از اخترشناسان یکی از پُرنورترین و واضح‌ترین تپ‌اخترهای آسمان را که دو تابش قدرتمند جداگانه دارد و در فاصله‌ی ۶،۵۰۰ سال نوری زمین قرار دارد را بررسی کردند.
دود سیگار در محیط‌های سربسته، چقدر خطرناک است؟
شنبه 5 خرداد 1397
هیچ جا برای پنهان شدن وجود ندارد. درحالی‌که فرستادن سیگاری‌ها به فضای باز دیگران را از مواد سرطان‌زا دور می‌کند، شواهد روزافزون حاکی از آن است که فرار از دود سیگار آسان نیست.
اینشتین درباره‌ی «عمل شبح‌وار» چه اشتباهی کرد؟
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
مطالعه‌ای جدید بر روی ۱۰۰،۰۰۰ داوطلب نشان می‌دهد که درهم‌تنیدگی کوانتومی عملی است
آینده‌ی بهره‌وری سوخت؛ خودروها با هم صحبت خواهند کرد!
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
اگر ما واقعاً می‌خواهیم صنعت حمل و نقل باعث انتشار کربن کمتری شود، به جای اینکه هر روز صبح اتومبیل‌های‌مان را روشن کنیم، با اتوبوس به محل کار خود می‌رویم.
حقایقی از غذاهای تراریخته که همه‌ی مردم باید آن‌ها را بدانند!
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
افرادی که حقایق دقیقی را درباره‌ی خوراکی‌های «تراریخته» می‌دانند، اصرار دارند که با توافقی علمی اَمن بودن این مواد خوردنی، تضمین شود.
آینده‌ی خورشید پس از مرگش چگونه است؟
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
سحابی‌های سیاره‌نما که حلقه‌هایی عظیم از گاز و گرد و غبار درخشانِ میان‌ستاره‌ای هستند، نشان دهنده‌ی پایان عمر فعال ۹۰ درصد از تمام ستاره‌ها هستند.
درمان پوکی‌‌استخوان یا ریزش مو؟ این دارو برای کدامیک بهتر است؟
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
بر اساس مطالعه‌ای که در مجله‌ی زیست‌شناسی PLoS منتشر شده، ترکیب «WAY-316606» ترکیبی است که برای درمان پوکی‌استخوان توسعه داده شده و تاثیر چشم‌گیری بر فولیکول‌های موی انسان می‌گذارد.
اسرار برج کج پیزا کشف شد! شاید!
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
برج کج پیزا یا برج پیزا، در واقع برج ناقوس کلیسای جامع شهر پیزا در ایتالیا است که به دلیل شیبِ غیرعمدی‌اش در سراسر دنیا معروف شده است.
چین ماه‌نوردی به نیمه‌ی پنهان ماه می‌فرستد.
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
چین ماهواره‌ای را به سمت ماه فرستاد تا مقدمات مطالعه‌ی آن سوی پنهان ماه را فراهم کند.
هوش‌مصنوعی تا چه اندازه به ذهن ما کمک می‌کند؟
‌پنجشنبه 3 خرداد 1397
گاهی اوقات میزان اطلاعات ورودی به مغز آن‌قدر زیاد است که توانایی مدیریت آن به‌صورت هم‌زمان وجود ندارد.
تاثیررژیم غذایی سالم برشنوایی زنان
‌سه شنبه 1 خرداد 1397
تحقیق جدیدی نشان داده است که رژیم غذایی سالم، از بروز ناشنوایی جلوگیری می‌کند.
آب‌ و هوایی عجیب در سیاره‌ای فراخورشیدی
‌سه شنبه 1 خرداد 1397
اخترشناسان پس از تجزیه و تحلیل جو سیاره‌ای از نوع غول‌گازی به این نتیجه رسیدند که در آسمانِ سیاره‌ی «WASP-96b» هیچ‌گاه ابری دیده نمی‌شود.
انقلاب بعدی بلاک‌چین چیست؟
‌سه شنبه 1 خرداد 1397
با اینکه هنوز هم اکثر جوانان سعی دارند به پدر و مادرشان توضیح دهند که بلاک‌چین چیست، تکنولوژی‌های رمزنگاری به سرعت در حال پیشرفت هستند و هر روز بیش از دیروز، بخش‌های مختلف زندگی واقعی را در دانش بی حد و حصر خود غرق می‌کنند.
شهر گمشده‌ی باستانی مارداما پیدا شد!
‌سه شنبه 1 خرداد 1397
گروهی از باستان‌شناسان از دانشگاه‌های توبینگن و هایدلبرگ آلمان، به پاس لوح‌های ۳،۲۵۰ ساله موفق به شناسایی موقعیت شهر باستانی و سلطنتی «مارداما» شده‌اند.
نوشیدن نوشابه تا چه حد برای زنان بادار مضر است؟
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397
براساس تحقیقات جدید، اگر زنان باردار می‌خواهند یادگیری کودک و مهارت‌های حافظه‌ای فرزندشان بیشتر شود، باید تمام نوشیدنی‌های قندی غیرالکلی را کنار بگذارند.
آخرین نظریه‌ی استیون هاوکینگ چه بود؟
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397
«استیون هاوکینگ» قبل از مرگش گفت که ما محدود به یک جهان منحصربه‌فرد نیستیم، اما یافته‌های ما نشانه‌های نه‌چندان چشم‌گیری را در نظریه‌های چندجهانی و حرکت به‌سوی دامنه‌ی کوچک‌تری از جهان‌های ممکن را نشان می‌دهد.
اکنون هوش‌مصنوعی شعر می‌سراید!
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397
آیا این شعر توسط یک بچه مدرسه‌ای ترسو سروده شده یا یک الگوریتم هوش‌مصنوعی آن‌را نوشته است؟ گفتنش آسان است؟ بله، گفتنش برای ما یا متخصصان شعر آسان نیست.
رویداد‌های نجومی خردادماه ۱۳۹۷
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397
به اواخر فصل بهار رسیده‌ایم. آسمان شب خرداد ماه در اواخر بهار، آسمان جذابی است. تلفیقی از آسمان زمستانه و آسمان تابستانه. در این مطلب، رویداد‌های نجومی خرداد ماه ۱۳۹۷ را مرور می‌کنیم.
آیا میکروب‌های روده‌ای، ذهن ما را کنترل می‌کنند؟
یکشنبه 30 ارديبهشت 1397
دو تن از دانشمندان دانشگاه آکسفورد انگلستان، چارچوبی تکاملی را به‌منظور درک این موضوع که چرا شرایط میکروبی روده می‌تواند بر مغز و رفتار ما تاثیر بگذارد، پیشنهاد کرده‌اند.
حمام سونا چه فوایدی دارد؟
یکشنبه 30 ارديبهشت 1397
طبق مطالعه‌ای ۱۵ ساله که در مجله‌ی Neurology منتشر شد، زنان و مردان میان‌سال و سالخورده‌ای که به‌طور مکرر حمام سونا می‌گیرند، خطر ابتلا به سکته‌ای جدید را به میزان قابل توجهی در خود کاهش می‌دهند.
این تصویر نویدبخش چه چیزی است؟
یکشنبه 30 ارديبهشت 1397
ماهواره‌ی شکارچی سیارات فراخورشیدی ناسا اولین تصویر خود را به زمین ارسال کرد.
چه کار کنیم که خواب‌هایمان را فراموش نکنیم؟
یکشنبه 30 ارديبهشت 1397
مطالعه‌ای جدید روی اثرات ویتامین B بر روی خواب دیدن و خواب، نشان می‌دهد که مصرف ویتامین B6 قبل از خواب، به‌خاطر آوردن رویا را در مقایسه با دارونما افزایش داده است.
ویدئویی از برخورد کهکشان‌های مارپیچی رنگارنگ
شنبه 29 ارديبهشت 1397
در ویدیوی تازه منتشر‌شده‌ی هابل، یک‌جفت کهکشان مارپیچی رنگی حیرت‌انگیز با یکدیگر ادغام می‌شوند.
ناسا جزئیات عملیات پُل یخی خود را به اشتراک گذاشت.
شنبه 29 ارديبهشت 1397
دانشمندان ناسا اخیراً، طولانی‌ترین پرواز کمپین ماموریت‌های عملیاتی «پُل یخی» یا «IceBridge» را انجام دادند.
چربی اشباع‌شده باید چه‌میزان از رژیم غذایی را تشکیل دهد؟
شنبه 29 ارديبهشت 1397
براساس دستورالعمل‌های جدیدی که سازمان جهانی بهداشت صادر کرد، رژیم غذایی انسان باید شامل ۱۰ درصد چربی اشباع‌شده و ۱ درصد چربی‌های ترانس باشد.
در رسانه‌های اجتماعی، چه تصویری از خود دارید؟
شنبه 29 ارديبهشت 1397
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که فیسبوک، اینستاگرام و پینترست، برای عزت‌نفس زنان خوب است.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 201 202
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
اثر افت سطح مقطع روی حرکت سیال (2 پاسخ)
مقاومت صفر و باتری (1 پاسخ)
آینده شغلی رشته فیزیک (1 پاسخ)
کاهش انرژی بار در مدار (0 پاسخ)
تحلیل ساختار عددی موجود در قضیه آخر فرما (0 پاسخ)
میدان در داخل رسانا (3 پاسخ)
سینماتیک سطح شیبدار (8 پاسخ)
رشته فیزیک در دانشگاه و انتخاب رشته کنکور (0 پاسخ)
یادگیری ریاضیات مورد نیاز در فیزیک (2 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (2 پاسخ)
به نظر شما انرژی از چه چیزی بوجود آمده است؟ (4 پاسخ)
سوالی در نسبیت خاص رزنیک (16 پاسخ)
کار و انرژی جنبشی (4 پاسخ)
توابع غربال گر اعداد در شناسایی و تولید اعداد اول (3 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (15 پاسخ)
فیزیک و بلاکچین (3 پاسخ)
سفید چاله ها (1 پاسخ)
تاثير ميدان هاي الکتريکي و مغناطيسي بر نور (29 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (17 پاسخ)
کولر آبی در مناطق شرجی (4 پاسخ)
چرا انرژی درونی گاز ایده آل فقط تابع دماست؟ (5 پاسخ)
مقالات ثبت اختراع و شرکت (9 پاسخ)
مرجع 0 تا 100 زبان C به همراه آموزش (13 پاسخ)
رابطه جوشیدن و فشار بخار (14 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (39 پاسخ)
تحلیل ابعادی توابع برداری (6 پاسخ)
یک سوال از انتقال حرارت (2 پاسخ)
خازن (1 پاسخ)
ترکیب نورها (1 پاسخ)
خازن (0 پاسخ)
ادامه زندگی سلولی هنریتا لکس دهه‌ها بعد از مرگش (0 پاسخ)
اجزاء تشکیل دهنده یک ستاره (1 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
تصاویر نجومی (1963 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (1 پاسخ)
R به توان R (17 پاسخ)
بینایی انسان به صورت فریم به فریم هست یا به صورت پیوسته؟ (3 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (6 پاسخ)
آیا برای اشتعال صرفاً باید اکسیژن وجود داشته باشه؟ (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (5 پاسخ)
راکتور مینیاتوری arc (0 پاسخ)
مشاهده چرخش ماه به دور خودش (7 پاسخ)
چرا رنگ آسمان مریخ معکوس زمین است؟ (5 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (498 پاسخ)
ماده تاریک (2 پاسخ)
آزمایش بمب هسته ای اخیر آمریکا (3 پاسخ)
نگاه هابل به اعماق کیهان با کمک عدسی گرانشی
پایان انتظار طولانی برای انرژی فیوژن
نابینایی برای این ربات چیتا مشکلی نیست.
اکسیر ضدپیری در دست دانشمند ایرانی
ستاره‌شناسان اولین فوران انبوه ستاره‌ای را ثبت کردند.
چگونه می‌توان گیاهخوار شد؟
بخشی از پیشرفت تحصیلی فرزاندان‌تان ژنتیکی است!
حاشیه‌ی کهکشان‌ها دامی برای سیاهچاله‌ها
سازمان جهانی بهداشت علیه مارها قطعنامه صادر کرد!
مارمولک پلنگی قادر است سلوهای مغزیِ جدید تولید کند!
خوب بخوابید تا افسرده نشوید!
جستجوی حیات در سیارات فراخورشیدی
برای پی بردن به شخصیت یک فرد به حرکات چشمش نگاه کنید.
مشاهده‌ی خورشیدگرفتگی در سیاره‌ی اورانوس
پاسخ به ۲۲ سوالی که شاید ذهن شما را مشغول خود کند!
سال ۲۰۱۹ می‌توانید خودروی پرنده‌ی خود را بخرید!
آلودگی بر رفتار حیوانات چه تاثیری می‌گذارد؟
TESS اسلحه‌ی جدید ناسا برای شکار سیاره‌های فراخورشیدی
زندگی در مجاورت فضاهای سبز افسردگی را کاهش می‌دهد.
نسل جدید باتری‌های جریانی با استفاده از فلز مایع
شاید ما در مورد منشاء آتشفشان یلواستون اشتباه کرده باشیم.
گلوکز، عاملی برای تقویت حافظه در زمان پیری
تصویر زیبای هابل از همزاد کهکشان راه‌شیری
کودکان از چه سنی می‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند؟
مصرف نیکوتین در دوران بارداری خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می‌دهد.
اخترشناسان سیاراتی را در خارج از کهکشان راه‌شیری یافته‌اند.
پیرترین جانور زنده‌ی جهان از خواب زمستانی بیدار شد!
اندازه‌گیری درد از روی رنگ خون
شناسایی طوفان گردوغبار کوچکی در مریخ
فیسبوک ماهواره‌ای را به فضا پرتاب خواهد کرد!
تاییدی بر رابطه‌ی میان مصرف نمک و افزایش خطر مرگ (0+)