مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

پروژه‌ای که میلیاردها ستاره را آشکارسازی می‌کند.
‌پنجشنبه 6 ارديبهشت 1397
اختر‌شناسانی که بر روی پروژه‌ی گایا کار می‌کنند، قصد دارند دومین انتشار اطلاعات این فضاپیما را آماده کنند.
دقیق‌ترین واکنش شیمیایی چگونه به‌دست آمد؟
‌پنجشنبه 6 ارديبهشت 1397
دانشمندان به تازگی دقیق‌ترین و کنترل‌شده‌ترین واکنش شیمیایی جهان را انجام داده‌اند؛ در پی این واکنش، دو اتم از عناصری که در حالت عادی، یک مولکول را تشکیل نمی‌دهند، به یکدیگر پیوند می‌خورند.
دانشمندان مراحل اولیه‌ی شکل‌گیری منظومه‌ی شمسی را مشاهده کردند!
‌چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397
به گفته‌ی محققان، این تصاویر نشان می‌دهد که منظومه‌ی شمسی‌مان در مراحل اولیه‌ی شکل‌گیری، یعنی بیش از چهار میلیارد سال پیش، چه شکلی بوده است.»
آیا عصر حافظه‌های امروزی کامپیوترها تمام شده است؟
‌چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397
مانند کره‌ی بادام زمینی و مربا یا نمک و فلفل و یا مانند عشق و نفرت، این دو نوع حافظه‌ی کامپیوتری، به معنای کامل کلمه، یکدیگر را تکمیل می‌کنند.
لباس‌های‌تان را برای شست‌وشو به باکتری‌ها بدهید!
‌چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397
باکتری‌هایی که در قطب شمال زندگی می‌کنند، می‌توانند مواد شوینده‌ی فعال در برابر سرما و دیگر محصولات نویدبخشی را تولید کنند.
دلیلی برای رد وجود حیات فرازمینی!
‌چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397
یکی از عناصر مهم شیمیایی برای حیات «فسفر» نام دارد. تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که این عنصر به میزان بسیاری اندکی در جهان وجود داشته باشد. این خبر برای آن دسته از افرادی که علاقمند به یافتن موجودات فضایی هستند، هرگز خوب نیست.
از بزرگ‌ترین خطری که اقیانوس‌ها را تهدید می‌کند چه می‌دانیم؟
‌سه شنبه 4 ارديبهشت 1397
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که جریان اقیانوسی از میانه‌ی قرن هفدهم شروع به کُند شدن کرده و اکنون در آهسته‌ترین نقطه، ظرف ۱،۶۰۰ سال پیش قرار دارد.
ساختار و خواص جالب پوست تخم‌مرغ
‌سه شنبه 4 ارديبهشت 1397
استحکام پوسته‌ی تخم پرندگان در طول عمر کوتاه آن‌ها، تغییر می‌کند؛ پوسته‌ی تخم، قبل از سر از تخم درآوردن جوجه پرنده، نازک‌تر و ضعیف‌تر می‌شود.
معرفی خاص‌ترین سیاره‌ی فراخورشیدی، با ویژگی‌های منحصربه‌فرد
‌سه شنبه 4 ارديبهشت 1397
علاوه ‌بر کشف سیاراتی که چند برابر اندازه‌ی سیاره‌ی مشتری، به‌عنوان بزرگترین سیاره‌ی منظومه‌ی است، ستاره‌شناسان جمعیت زیادی از سیارات سنگی را کشف کرده‌اند که چند برابر اندازه‌ی زمین هستند که آن‌ها را «ابرزمین» نامیده‌اند.
روش استتار به سبک آفتاب‌پرست‌ها امکان‌پذیر شد!
‌سه شنبه 4 ارديبهشت 1397
گروهی متشکل از محققان شیمیدان، ماده‌ای را ایجاد کردند که می‌تواند رنگ و سختی خود را همانند پوست آفتاب‌پرست، تغییر دهد. این ماده‌ی انعطاف‌پذیر از رشته‌های کوپلیمر تشکیل شده است.
مصائب تلخ این روزهای مارک زاکربرگ
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
با توجه به افزایش رسوایی‌های عظیم در نفوذ به حریم خصوصی که باعث کاهش ۱۷درصدی قیمت سهام فیسبوک در اوایل سال ۲۰۱۸ شده است، روز چهارشنبه این شرکت گامی در راستای تسهیل کنترل داده‌های افراد برداشت.
روزهای بازنشستگی کپلر نزدیک است!
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
تلسکوپ فضایی کپلر که برای بشر امکان مشاهده‌ی تعداد زیادی از سیارات دیگر را فراهم می‌کرد، در حال نابودی است.
این مرد قرون وسطایی چه چیزی در دست دارد؟
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
باستان‌شناسان بخش فوق العاده‌ای را در بقایایمردی متعلق به ایتالیای قرون وسطی، پیدا کرده‌اند.
توانایی عجیب و غریب نوزادان، دانشمندان را شگفت‌زده کرد!
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
مطالعه‌ای جدید اثبات کرده است که در شش ماه اول زندگی، کودکان می‌توانند همبستگی‌های بین نشانه‌های بصری و کلامی را تشخیص دهند.
مژده به بیماران کلیوی؛ منتظر دیالیزی راحت‌تر باشید!
یکشنبه 2 ارديبهشت 1397
انتظار کشیدن برای بیماران کلیوی که نیازمند پیوند کلیه هستند، اغلب طولانی و دردناک است و می‌تواند منجر به دیالیز هفتگی شود که ناراحت‌کننده و پُرهزینه و رنج‌آور خواهد بود.
حرکات عجیب این دو کهکشان ناشی از چیست؟
یکشنبه 2 ارديبهشت 1397
اخترشناسان در شیلی، با استفاده از تلسکوپ آرایه میلی‌متری بزرگ آتاکاما، موفق به شناسایی گازهای چرخانی در برخی از ابتدایی‌ترین کهکشان‌های کیهان شدند.
سیستم شبه بلاک‌چین گوگل در فضای ابری منتشر خواهد شد.
یکشنبه 2 ارديبهشت 1397
در طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی، در دورانی که برخی افراد، تنها مفهوم و نام «بلاک‌چین» و آنچه که می‌توان با آن انجام داد را شنیده بودند، گوگل استارتاپ‌های بلاک‌چین خود را راه‌اندازی کرد و باعث میلیون‌ها دلار سودرسانی به افراد شد. تنها شرکتی دیگر در آن دوره، پول بیشتری را بر روی بلاک‌چین سرمایه‌گذاری کرد. در سال ۲۰۱۶ گوگل، سروِر ابری را بر روی توسعه‌دهندگان بلاک‌چین باز کرد.
جاذبه‌ی منطقه‌ی وان ترکیه چیست؟
شنبه 1 ارديبهشت 1397
شهرهای غرق شده و متروکه، مناطقی افسانه‌ای هستند که معمولاً داستان‌های پُر رمز و رازی در مورد آن‌ها نقل می‌شود، اما در پایان سال ۲۰۱۷، باستان‌شناسان قلعه‌ای واقعی را کشف کردند که در قسمت عمیقی از دریاچه‌ی وان ترکیه پنهان شده بود.
رفتار عموزاده‌ی ما در غذاخوردن چگونه است؟
شنبه 1 ارديبهشت 1397
بونوبوها تمایل به تقسیم گوشت با اعضای گروه دارند. این رفتار غیرعادی که در مقاله‌ی چاپ شده در مجله‌ی Human Nature مورد بررسی قرار گرفته است، اخیراً در جمهوری دموکراتیک کونگو دیده شده است.
رویداد‌های نجومی اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷
شنبه 1 ارديبهشت 1397
به میانه‌ی فصل بهار رسیده‌ایم. آسمان شب اردیبهشت ماه در بهار، آسمانی جذاب است. تلفیقی از آسمان زمستانه و آسمان تابستانه. با صورت‌فلکی جبار آغاز می‌شود و با عقرب و قوس پایان می‌یابد. در این مطلب، رویداد‌های نجومی اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ را مرور می‌کنیم.
کشف عجیب مینیاتوری در بدن انسان
‌چهارشنبه 29 فروردين 1397
محققان اخیراً معده، اثنی‌عشر و روده‌ای مینیاتوری را که در میان سلول‌های به‌دست آمده از نمونه تومور موجود در ریه‌ی فردی بیمار پنهان شده بود، مشاهده کردند.
آینده‌ی خودروهای خودران، مبهم‌تر از گذشته شد.
‌چهارشنبه 29 فروردين 1397
اوبر با خانواده‌ی «الین هرزبرگِ» ۴۹ ساله که در ۱۸ مارس ۲۰۱۸، در اثر تصادف با یکی از وسایل‌نقلیه‌ی خودران شرکت اوبر کشته شد، به توافق رسید. شرایط توافق آن‌ها افشا نشده است.
سنگین‌ترین اتم جهان چقدر وزن دارد؟
‌چهارشنبه 29 فروردين 1397
شبیه‌سازی‌ها خواص عجیبی را نشان می‌دهند. اوگانسون «Og» سنگین‌ترین عنصر شیمیایی در جدول تناوبی است، اما اندازه‌گیری خواص این عنصر دشوار بود، زیرا در ابتدا در سال ۲۰۰۲ ترکیب شد.
آینده‌ی اِتنا چقدر خطرناک و ویران‌گر است؟
‌سه شنبه 28 فروردين 1397
دانشمندان با دقت مشغول نظارت بر آن هستند. حتی قدرتمند‌ترین نیروهای طبیعت نمی‌توانند از قوانین فیزیک فرار کنند؛ براساس آخرین اندازه‌گیری‌ها، کوره‌ی آتشینِ کوه اِتنا، به آهستگی در حال فرورفتن در دریای مدیترانه با سرعتی ثابت است.
فاصله‌ی ۷،۸۰۰ ساله‌ نوری زمین تا خوشه‌ای ستاره‌ای چگونه محاسبه شد؟
‌سه شنبه 28 فروردين 1397
اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل، متعلق به ناسا و آژانس فضایی اروپا برای نخستین‌بار فاصله‌ی دقیق زمین را با یکی از قدیمی‌ترین اجرام موجود در جهان که خوشه‌ای کروی به‌نام «NGC6397» است، اندازه‌گیری کردند که یکی از نزدیک‌ترین خوشه‌ها به زمین محسوب می‌شود.
کشف اندامی جدید در بدن انسان
‌سه شنبه 28 فروردين 1397
گروهی از پژوهشگران از دانشگاه پزشکی نیویورک، مرکز پزشکی ماونت سینای و موسسه‌ی پژوهش‌های پزشکی فینستین در دانشگاه پنسیلوانیا، لایه‌های بدن انسان را که خیلی وقت بود فرض می‌کردند که بافت‌های پیوندی است، شناسایی کرده‌اند.
چگونه این یک میلیون نفر در آمازون پنهان شده بودند؟
دوشنبه 27 فروردين 1397
جنگل‌های بارانی آمازون فقط یک شگفتی نیست، بلکه مکانی سرشار از اسرار و افسانه است؛ مکانی با تاریخچه‌ای غنی از جوامع باستانی که اکوسیستم ارزشمندشان حالا به خاطر گسترش عملیات دست‌کاری، با تهدید جدی روبه‌رو شده است.
کدو تنبل چگونه باعث ریزش مو در زنان می‌شود؟
دوشنبه 27 فروردين 1397
دفعه‌ی بعد که کدو تنبل در مِنوی شما باشد، از پدر و مادرتان بپرسید که اگر با خوردن آن ریزش مو را تجربه کنند، چه احساسی خواهند داشت.
جورابی که به کمک بیماران دیابتی می‌آید!
دوشنبه 27 فروردين 1397
شرکتی آمریکایی در حال توسعه‌ی جورابی است که می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت در عدم پیشرفت بیماری و بهبود روند درمان کمک کند.
رازی باستانی از گونه‌ی انسان که در آب دهانش نهفته بود!
یکشنبه 26 فروردين 1397
برخی افراد می‌گویند که چشمان‌شان به چشمان مادران خود رفته، اما حالا می‌توانند ادعا کنند که بزاق مادر بزرگِ مادر بزرگِ مادر بزرگِ مادر بزرگِ مادر بزرگِ مادر بزرگ خود را دارند.
هابل از انعکاس نور ابرنواختری در دور دست‌ها خبر داد.
یکشنبه 26 فروردين 1397
تلسکوپ فضایی هابل، توانست یکی از کمیاب‌ترین پدیده‌های نجومی که «انعکاس نور» نام دارد را مشاهده کند.
انقلاب بعدی چه زمانی رخ می‌دهد!؟
یکشنبه 26 فروردين 1397
اگرچه پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌ی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع مختلف به‌وجود آمده، اما مشکل این است که بسیاری از انرژی‌های غیرتجدیدپذیر در حال تمام شدن هستند و آخرین محاسبات دانشمندان نشان می‌دهد که ما در جایگزین کردن آن‌ها تعلل کرده‌ایم.
کشف ردپایی حیرت‌آور از دوران ژوراسیک
‌پنجشنبه 23 فروردين 1397
گروهی بین‌المللی متشکل از دیرین‌شناسان دانشگاه ادینبورگ، موزه‌ی استافین و آکادمی علوم چین، ردپاهایی جدید از دایناسوری را در جزیره‌ی اسکی، در کشور اسکاتلند کشف کردند.
بررسی دقیق اوموموا، در فرکانس رادیویی
‌پنجشنبه 23 فروردين 1397
چند پیش جرمی طویل از نزدیکی زمین عبور کرد. چیزی شبیه به فضاپیمایی از طرف بیگانگان فضایی که سر و صدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد.
عواقب خوردن تندترین فلفل جهان چیست؟
‌پنجشنبه 23 فروردين 1397
شرکت در مسابقه‌ی خوردن فلفل قرمز تند، ممکن است پیامدهای غیرمنتظره‌ای داشته باشد.
آینده‌ی فالکون و چشم‌انداز تسخیر سیاره‌ی سرخ
‌چهارشنبه 22 فروردين 1397
شرکت اسپیس‌ایکس، طرحی برای بهبود و به روزرسانی راکت بزرگ فالکون یا همان «BFR» را برای سفری سریع‌تر و راحت‌تر به ایستگاه بین‌المللی فضایی و فراتر از آن را ارائه کرده است.
حشره‌ای که اتصال باستانی روسیه و کانادا را برملا کرد!
‌چهارشنبه 22 فروردين 1397
فسیلی ۵۳ میلیون ساله از حشره‌ای به‌نام «scorpionfly» که در سواحل شرقی اقیانوس آرام در روسیه کشف شد، شباهت قابل‌توجهی با فسیل حشرات کشف شده در آن‌سوی اقیانوس آرام در کشور کانادا دارد.
زمین‌تخت‌گرایان؛ پدیده‌هایی نخبه یا عقب‌ماندگانی از بشریت؟
‌چهارشنبه 22 فروردين 1397
چند وقتی است که در فضای مجازی، صفحه‌ها، گروه‌ها و کانال‌هایی با عنوان «معتقدین به زمین‌ِتخت» به‌وجود آمده است که اساسِ اعتقاد آن‌ها بر پایه‌ی تخت بودن زمین است و کروی بودن سیاره‌ی زمین را منکر می‌شوند.
محققان نوعی جدید از آنتی‌بیوتیک‌ها را کشف کردند.
‌چهارشنبه 22 فروردين 1397
گروهی بین‌المللی از دانشمندان به رهبری دانشگاه ایلینوی شیکاگو، نوع جدیدی از محصولات اورگانیک، عوامل آنتی‌باکتریال «ribosome-targeting» به‌نام «Odilorhabdins» کشف کردند که توسط باکتری همزیست اَنگَل ساخته شده است.
چینی‌ها در ۱۱۵هزار سال پیش چه ابزاری داشتند؟
‌چهارشنبه 22 فروردين 1397
باستان‌شناسان در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵، تعداد ۷ ابزار استخوانی در محوطه‌ی باستانی لیینگ‌یینگ چین کشف کردند که باعث حیرت آن‌ها شد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 200 201
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
تاثير ميدان هاي الکتريکي و مغناطيسي بر نور (24 پاسخ)
کولر آبی در مناطق شرجی (4 پاسخ)
چرا انرژی درونی گاز ایده آل فقط تابع دماست؟ (5 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (16 پاسخ)
مقالات ثبت اختراع و شرکت (9 پاسخ)
مرجع 0 تا 100 زبان C به همراه آموزش (13 پاسخ)
رابطه جوشیدن و فشار بخار (14 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (39 پاسخ)
اثر افت سطح مقطع روی حرکت سیال (0 پاسخ)
تحلیل ابعادی توابع برداری (6 پاسخ)
یک سوال از انتقال حرارت (2 پاسخ)
خازن (1 پاسخ)
ترکیب نورها (1 پاسخ)
خازن (0 پاسخ)
ادامه زندگی سلولی هنریتا لکس دهه‌ها بعد از مرگش (0 پاسخ)
اجزاء تشکیل دهنده یک ستاره (1 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
تصاویر نجومی (1963 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (1 پاسخ)
R به توان R (17 پاسخ)
بینایی انسان به صورت فریم به فریم هست یا به صورت پیوسته؟ (3 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (6 پاسخ)
آیا برای اشتعال صرفاً باید اکسیژن وجود داشته باشه؟ (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (5 پاسخ)
راکتور مینیاتوری arc (0 پاسخ)
مشاهده چرخش ماه به دور خودش (7 پاسخ)
چرا رنگ آسمان مریخ معکوس زمین است؟ (5 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (498 پاسخ)
ماده تاریک (2 پاسخ)
آزمایش بمب هسته ای اخیر آمریکا (3 پاسخ)
علت چیدمان مثلثی شکل برنیل (0 پاسخ)
نظریه ای جدید در پاسخ به پنج پرسش اساسی در نجوم (14 پاسخ)
وارد شدن نیرو به ذره باردار در حرکت به موازات میدان مغناطیسی (3 پاسخ)
آیا غیر قابل پیش بینی بودن در حوزه کوانتوم صحیح است؟ (1 پاسخ)
حل المسایل فیزیک نوین نوشته اوهانیان (7 پاسخ)
درخواست حل المسایل فیزیک مدرن سلز (0 پاسخ)
نورون های ذهنی (0 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (0 پاسخ)
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (6 پاسخ)
دانشمندان توضیح می‌دهند: ماده‌ی تاریک چیست؟ (1 پاسخ)
عملکرد ماده تاریک بر چرخش اجرام (30 پاسخ)
ستارگان به سه روش می توانند در مدار کهکشان ها باقی بمانند (0 پاسخ)
تغییر قوانین گرانش برای اجسام در حال حرکت با سرعت زیاد (0 پاسخ)
پتانسیل الکتریکی دو کره نا هم مرکز (0 پاسخ)
مرجع گیری برای نقاط پتانسیل (4 پاسخ)
تفاوت رشته حالت جامد با ماده چگال (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (4 پاسخ)
آیا جامعه‌ی آماری بزرگ، برای نتایج آزمایش‌ها همیشه مفید است؟
موجودات فرازمینی شاید در جهانی موازی زندگی کنند!
با هر تپش قلب‌، چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد؟
درمان زخم‌های مزمن با نواری هوشمند!
ابداعی برای یادگیری در خودروهای خودران
آیا قرار است حیات بر روی زمین با پرتوهای اِتا کارینا از بین برود؟
آتشفشانی دیگر در قمر آیو مشتری شناسایی شد.
تفکر شما درباره‌ی سن‌تان چه تاثیری در سبک زندگی‌تان دارد؟
شام آخر مرد یخی چه بود؟
تناسب اندام در میان‌سالی به معنای برخورداری از مغزی سالم و قلبی نیرومند است.
باران چه الگوهایی را بر روی مریخ شکل داده است؟
آزمایشی که دیدگاهی جدید به ذره‌ی بوزون هیگز داد.
هابل خوشه‌ی کروی پُرجرمی را رصد کرد.
چطور باید بفهمیم که در یک شبیه‌سازی کامپیوتری زندگی نمی‌کنیم؟
تاییدی بر رابطه‌ی میان مصرف نمک و افزایش خطر مرگ
نقش کافئین در محافظت و ترمیم ماهیچه‌ی قلب
با تولید اکسیژن از آب، به فواصل فضایی دورتر سفر خواهیم کرد!
سیارک یا دنباله‌دار؟ به‌راستی ماهیت آوموآموا چیست؟
دو فسیل متعلق به دوره‌ی ادیاکاران کشف شد.
اثر استرس بر گلبول‌های سفید و افزایش خطر حمله‌ی قلبی در بیماران دیابتی
اثر شگفت‌انگیز بقایای ابرنواختری به‌نام SNR1987A
راز شکل عجیب و اسرارآمیز جنگل کج چیست؟
ماهی‌های آلوده به انگل، خطری فراتر از تصور دارند!
رقابت برای عرضه‌ی نامحدود اینترنت همراه در استرالیا
این ستاره می‌توانست نسل انسان را منقرض کند. شانس آوردیم!
کم‌آبی چه بلایی بر سر بدن و مغز شما می‌آورد؟
حقیقت ارتش گمشده‌ی پارسی در مصر چیست؟
حشرات چگونه در شب مسیریابی می‌کنند؟
اقدام برای تکمیل پروژه‌ی روزتا
ریشه‌ی چند اختلال مغزی ژنتیکی است؟
بی‌وزنی، باعث تضعیف عوامل رشد عضلات می‌شود. (0+)