مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

بررسی ذرات اولیه‌ای که سیاره‌ها را ساختند.
دوشنبه 15 آبان 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که غبار کیهانیِ سازنده‌ی منظومه‌ی شمسی، از ستاره‌های AGB آمده است. دانشمندان ذراتی که گرد هم آمدند تا منظومه‌ی شمسی را بسازند، ردیابی کردند.
نخستین‌بار ۲۳،۰۰۰ اتم به‌صورت مفرد شناسایی شد.
یکشنبه 14 آبان 1396
دانشمندان موفق شدند برای اولین بار موقعیت دقیق بیش از ۲۳،۰۰۰ اتم در یک ذره را مشاهده کنند. محققان دانشگاه کالیفورنیا در لس‌آنجلس آمریکا «UCLA» از میکروسکوپ الکترونی برای بررسی ذره‌ای که از آهن «Fe» و پلاتینیوم «Pt» ساخته شده و تنها ۸.۴ نانومتر عرض داشت، استفاده کردند.
آثار کشتی‌های غرق شده‌ی تاریخی در اسکاتلند
یکشنبه 14 آبان 1396
آب خلیج جزایر اورکنی در اسکاتلند به نام «جریان اسکاپا» سطح آرامی دارد. اما در زیر این آب و در بستر دریا کشتی‌های غرق شده‌ی تاریخی وجود دارند که صدها ملوان در آن کشته شدند.
کشف جدید فرمی؛ پنج بلازار سرخ!
یکشنبه 14 آبان 1396
تلسکوپ فضایی پرتوی گامای فرمی ناسا، پنج عدد از دورترین بلازارهای شناخته‌شده‌ی پرتوی گامارا کشف کرد. بلازارها نوعی کهکشان هستند که گسیل‌های شدید آن از سیاه‌چاله‌های پُرجرم، پُرنیرو و قدرتمند مرکزشان نشأت می‌گیرند.
مصرف قند می‌تواند خلق‌وخوی شما را تلخ کند.
یکشنبه 14 آبان 1396
حتی فکر کیکی فنجانی که استادانه پخته شده و روی آن با پودر قند و وانیل تزئین شده، می‌تواند لبخندی بر روی لبان شما بیاورد؛ اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در دراز مدت، علاقه‌ی شما به شیرینی‌ها می‌تواند لبخند شما را به اخم تبدیل کند، اما نه به آن دلایلی که در ذهن شما است.
جلیقه‌ی نجات جدید جان کارگران را نجات می‌دهد.
شنبه 13 آبان 1396
جدیدترین لباس محافظ کیسه‌ی هوا که در آزمایشگاه D-Air گروه Dainese ساخته شده، قصد دارد از کارگران در برابر ضربه‌ی ناشی از سقوط از ارتفاع جلوگیری کند.
آیا می‌دانستید سیاره‌ی مریخ هم دُم دارد؟
شنبه 13 آبان 1396
ناسا موفق به کشف دُمی نامرئی، پیچ‌خورده و مغناطیسی شده ‌است که با گردش مریخ به دور خورشید، به دنبال آن حرکت می‌کند.
شناسایی ژنی که نقش بسیار مهمی در چاقی انسان دارد.
شنبه 13 آبان 1396
تحقیقات جدید منجر به شناسایی ژنی شد که می‌تواند نقش بسیار مهمی در چاقی یا لاغری انسان‌ها داشته باشد.
با این ۶ روش، شادی واقعی را احساس کنید.
شنبه 13 آبان 1396
برخی افراد شادی را به‌عنوان حسی زودگذر می‌بینند؛ مثل صحبت با دوستان قدیمی و یا خوردن غذایی دلچسب.
دانشمندان راهی برای ویرایش دقیق ژن‌ها در مغز انسان پیدا کردند.
شنبه 13 آبان 1396
محققان روشی را ایجاد کرده‌اند که امکان ویرایش ژن در نورون‌ها را فراهم می‌کند؛ کاری که قبلاً غیرممکن تصور می‌شد.
آیا پایان عصر ترانزیستورهای سیلیکونی نزدیک است؟
شنبه 13 آبان 1396
محققان ماده‌ای یافته‌اند که دقیقاً از ویژگی‌های لازم برای ذخیره‌سازی داده و فرآیند انتقالی برخوردار است.
هابل، کهکشانی در آندرومدا را مشاهده‌ کرد!
شنبه 13 آبان 1396
آژانس فضایی ناسا تصویری زیبا از کهکشانی که به‌نام NGC7640 معروف است، منتشر کرد.
درک ساز و کار داخلی پروتئین‌های پیچیده‌ی باکتری‌ها
شنبه 13 آبان 1396
اخیراً بحث‌های زیادی حول باکتری‌های مقاوم شکل گرفته است. عدم وجود راه‌کاری برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی مقاوم، می‌تواند تا سال ۲۰۵۰، باعث مرگ ۱۰ میلیون انسان در سال شود.
شکم، دستگاه گوارش و تنفس عجیب عنکبوت‌های دریایی
‌چهارشنبه 10 آبان 1396
عنکبوت‌های دریایی یا بندپایان دریایی به بندپایان کوچک ساکن اعماق دریا اطلاق می‌شود که شباهت سطحی با عنکبوت‌های واقعی ساکن خشکی دارند. بیش از ۱،۳۰۰ گونه‌ِی شناخته شده وجود دارد که اندازه‌ی آن‌ها از ۱ میلی‌متر تا ۹۰ سانتی‌متر متغیر است.
نقش تنوع ژن‌ها در افزایش خطر اعتیاد به نیکوتین
‌چهارشنبه 10 آبان 1396
مطالعه‌ی جدیدِ منتشر شده در مجله‌ی World Health Organization گزارش داد که اروپایی‌ها و اروپایی-آمریکایی‌ها با تنوعی از ژن دی‌ان‌ای «متیل ترانسفراز 3-بتا» یا همان «DNMT3B» بیشتر در معرض خطر وابستگی به نیکوتین، سوء‌مصرف دخانیات و سرطان ریه قرار دارند.
یخ‌فشان‌ها سطح سیاره‌های کوتوله را روشن می‌کنند.
‌چهارشنبه 10 آبان 1396
به این نکته جالب توجه کنید؛ احتمالاً برخی از دورترین نقاط در منظومه‌ی شمسی ما دارای فعالیت‌های داخلی حیرت‌آوری هستند که پوشش یخی روشنی را به آن‌ها ارزانی می‌دارد.
مشکل کمبود صابون در کشورهای فقیر جهان
‌چهارشنبه 10 آبان 1396
براساس مطالعه‌ای جدید، دسترسی به آب و صابون برای شستن دست، بسته به میزان درآمد فرق می‌کند.
چطور خودروهای بدون راننده برای افراد پیاده بی‌خطر می‌شوند؟
‌سه شنبه 9 آبان 1396
امروزه تنها دو راه برای عبور از خیابان وجود دارد؛ صبر کنیم تا خودرویی در نزدیکی ما نباشد که فرصت کافی برای عبور وجود داشته باشد و یا با رانندگان ارتباط برقرار کنیم.
کاوشگرهای ویجر همچنان کار می‌کنند.
‌سه شنبه 9 آبان 1396
فضاپیماهای ویجر ناسا در سال ۱۹۷۷ پرتاب شدند و ۴۰ سال بعد ناسا می‌تواند تأیید کند که هم ویجر ۱ و هم ویجر ۲ هنوز هم کار می‌کنند و راه خود را در فضا طی می‌کنند.
پلاسما چیست؟
‌سه شنبه 9 آبان 1396
ماده‌ی فوق‌‌العاده ‌انرژی بخش که نیروی زندگی بر روی زمین را تامین می‌کند را بشناسید.
نانوذرات و ادویه‌ چگونه سلول‌های سرطانی را می‌کُشند؟
‌سه شنبه 9 آبان 1396
دانشمندان با هدف قرار دادن نوروبلاستوما، یعنی رایج‌ترین نوع سرطان در نوزادان، به وسیله‌ی ذرات نانویی که با ترکیبات ادویه‌ی زردچوبه باردار شده بودند، راه بالقوه‌ی جدیدی را برای درمان آن پیدا کردند.
اعلام خطر؛ ذوب مجدد اقیانوس منجمد شمالی
دوشنبه 8 آبان 1396
به گزارش محققان موسسه‌ی آلفرد وگنر در دانشگاه برمن و دانشگاه هامبورگ، میزان یخ‌های اقیانوس منجمد شمالی تقریباً به ۴.۷ میلیون کیلومتر مربع در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ کاهش پیدا کرد.
دانشمندان ۲۲ ژن مرتبط با هوش را شناسایی کردند.
دوشنبه 8 آبان 1396
در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری در مورد وراثت و دی‌ان‌ای می‌دانیم. اما با این وجود، در مورد تاثیرات ژن‌های خاص دانش چندانی نداریم.
خطوط نقره‌‌ای، نقاطی طلایی برای یافتن علائم حیات در مریخ
دوشنبه 8 آبان 1396
شواهد جدیدی مبنی بر اینکه زمانی در مریخ آب وجود داشته، یافت شده است. اخیراً، پژوهش انجام شده توسط محققانی از کالج ترینیتی دوبلین در کشور ایرلند از کشف دره‌ای قدیمی سیل‌زده در سیاره‌ی سرخ خبر داده است.
دانشمندان گام بزرگی به‌سمت ایجاد زندگی مصنوعی برداشتند!
دوشنبه 8 آبان 1396
دانشمندان با ترکیب موفقیت‌آمیز ۶ کروموزم نوعی «کَپَک» موجود در خمیر تُرش از بین ۱۶ کروموزوم، در ارتقای زندگی مصنوعی پیچیده قدم بزرگی به جلو برداشتند.
نمایی خیره‌کننده از زمین
یکشنبه 7 آبان 1396
از منظر دید فضانوردان ایستگاه بین المللی فضایی «ISS» زمین بسیار خیره‌کننده به‌نظر می‌رسد. حقیقتاً غرق در تصاویری شدیم که حسادتمان را بر می‌انگیزد، عکس‌هایی که نشان می‌دهد مکان‌های دور دنیا از فاصله ۲۵۰ کیلومتری بالای زمین چگونه به‌نظر می‌رسند.
منشاء صداهای اسکیزوفرنی، منطقه‌ی خاصی از مغز است.
یکشنبه 7 آبان 1396
افراد مبتلا به شیزوفرنی معمولاً صداهایی می‌شوند که این علایم می‌تواند نگران‌کننده باشد.
رصد دو قمر گالیله‌ای سیاره‌ی مشتری توسط کاوشگر جونو
یکشنبه 7 آبان 1396
کاوشگر جونو در خلال هشتمین پرواز ارتفاع پایین خود، موفق به ثبت تصویری از لبه‌ی سیاره‌ی مشتری و دو قمر بزرگ آن، با نام‌های «آیو» و «اروپا» شد.
ضعف در درس ریاضی و عواقب روحی آن در دانش‌آموزان
یکشنبه 7 آبان 1396
درس ریاضی بدترین دلهره‌ها و ترس‌های ممکن را تقریباً در هر دانش آموزی به‌وجود می‌آورد. اصطلاحاتى نظیر جبر، انتگرال و مثلثات در نظر بسیاری از افراد ترسناک هستند.
تولید سنجاقک‌های دستکاری‌شده‌ی به‌وسیله‌ی هوش‌مصنوعی
شنبه 6 آبان 1396
شرکتی زیست‌پزشکی به‌نام «Draper» در حال ابداع تکنولوژی‌ای برای تبدیل سنجاقک به پهباد زنده است.
پالس الکتریکی بی‌اثر در درمان درد کمر
شنبه 6 آبان 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد ارسال مستقیم جریان الکتریکی به عصب‌های ستون فقرات اثری برابر با تمرینات قدرتی و حرکتی برای درد پایین کمر دارد.
نازک‌ترین هولوگرام سه‌بُعدی جهان ساخته شد.
شنبه 6 آبان 1396
نانوهولوگرام مسیر را برای استفاده‌ی هولوگرافی سه‌بُعدی در وسایل الکترونیکی روزمره هموار می‌کند.
شناسایی سیاهچاله‌ای سیری‌ناپذیر با اختلال جزر و مدی
شنبه 6 آبان 1396
این تصویر هنری نشان‌دهنده‌ی سیاهچاله‌ای است که مواد ستاره‌ای را طی رویداد اختلال جزر و مدى به کام خود می‌کشد. تصاویر سمت راست در پایین، XJ1500+0154 را نشان می‌دهند که توسط تلسکوپ های نوری پرتو ‌ایکس شکار شده است.
روشی جدید برای ترمیم و تثبیت استخوان‌های شکسته
‌پنجشنبه 4 آبان 1396
گاهی اوقات تنها راه برای جا انداختن شکستگی استخوان استفاده از پیچ‌های جراحی است که در زمان ترمیم استخوان آن‌را سر جای خودش ثابت نگه می‌دارند.
نقشه‌برداری از معادن زیرزمینی توسط پهپادها
‌پنجشنبه 4 آبان 1396
پهپادها که قابلیت پرواز و غلت‌زدن در هوا را دارند به‌زودی معادن زیرزمینی را بدون هدایت خلبان کاوش می‌کند. هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند با استفاده از GPS به‌طور خودکار حرکت کنند، اما این سیگنال‌های ماهواره‌ای به اعماق زیرزمین نفود نمی‌کنند، یعنی غارشناسان رباتیک به خلبانان انسان نیاز دارند.
انجام روزانه‌ی این سه کار بر عمر شما می‌افزاید.
‌پنجشنبه 4 آبان 1396
همه‌ی ما می‌دانیم که داشتن سبک زندگی سالم مثل عادات غذایی سالم، فعالیت فیزیکی منظم و مدیریت استرس بر طول‌عمر می‌افزاید.
تلاش‌های B.O.B برای اثبات موضوعی شبه‌علم؛ تخت بودن زمین!
‌پنجشنبه 4 آبان 1396
خواننده‌ی رپی می‌خواهد با پرتاب ماهواره خود ثابت کند که زمین کروی نیست!
کتیبه‌ی ۳،۱۸۰ ساله از مردمان اسرارآمیز دریا
‌چهارشنبه 3 آبان 1396
گروهی از محققان سوئیسی و هلندی «کتیبه‌ی لوویان» ۲۹ متری که در اواخر قرن نوزدهم در آثار آهکی در غرب ترکیه کشف شده را مجددأ بررسی و رمزگشایی کردند.
آثار داروی توهم‌زای باستانی بر نمونه‌های آزمایشگاهی
‌چهارشنبه 3 آبان 1396
مغزهای کوچک آزمایشگاهی از نمونه‌های مفید مغز واقعی هستند که دانشمندان با در اختیار داشتن این سازه‌ی عصبی، خود را از آزمایش مغز حیوانات بی‌نیاز می‌دانند.
کلید کشف سیارات غول‌آسای فراخورشیدی
‌چهارشنبه 3 آبان 1396
مطالعه‌ای جدید در مجله‌ی Astronomical نشان می‌دهد که سیارات فراخورشیدی غول‌آسا با بقایای طولانی مدت به احتمال زیاد در اطراف ستارگان جوانِ دارای دیسک غبار یافت می‌شوند، نه ستارگان بدون دیسک.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 188 189
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
محاسبات مغناطیس (6 پاسخ)
نمایش کسر ثابت گرانش, سرعت نور ، عدد طلایی با توانهای 3 (4 پاسخ)
تغییرات رنگ به علت زاوبه تابش (7 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (22 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (11 پاسخ)
موتور دما کوری (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (19 پاسخ)
ترازو جرم یک ماده را اندازه گیری می کند یا وزن آن ماده را (4 پاسخ)
تصاویر نجومی (1949 پاسخ)
فاصله زمین و خورشید چگونه باعث پدید امدن فصل‌ها می‌شود؟ (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (494 پاسخ)
بازی با احتمالات (4 پاسخ)
تابش ذره باردار شتاب دار در مکانیک کوانتومی (0 پاسخ)
تعریف علم فیزیک (10 پاسخ)
رساناي منزوي (3 پاسخ)
فناوری‌هایی که در سال 2018 رشد می‌کنند (0 پاسخ)
چه تعبیری از کوانتوم داشته باشیم؟ (1 پاسخ)
مشکل در بردارهای محوری (شبه بردار ها) (18 پاسخ)
4 بعد جهان؟ (36 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (68 پاسخ)
آسيب ناشي از برخورد، با انرژي مرتبط هست يا تكانه؟ (5 پاسخ)
شرايط مرزي (5 پاسخ)
ميدان تاخيري (25 پاسخ)
واپاشی هسته ای (1 پاسخ)
نتایج شگفت‌انگیز یک آزمایش برای درمان هموفیلی (0 پاسخ)
دروس آنلاین و رایگان در دانشگاه‌های برتر دنیا (2 پاسخ)
[پارادوکس] ذره باردار در میدان گرانشی یکنواخت (13 پاسخ)
تعریف آماری فشار (0 پاسخ)
مفهوم تکانه (2 پاسخ)
ظرفیت خازن (3 پاسخ)
سوال مربوط به اثبات فرمول های انرژی نسبیتی (3 پاسخ)
محاسبه سرعت چرخش در حرکت دورانی یکنواخت (1 پاسخ)
مدل تکتایی برای کوارک ها به چه معناست؟ (0 پاسخ)
بررسی ناوردایی توان در نسبیت خاص (2 پاسخ)
بررسی پایستگی تکانه و انرژی (1 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (3 پاسخ)
بازبهنجارش (14 پاسخ)
کشف یک واقعیت خفه کننده! (3 پاسخ)
ایجاد دافعه در آهنربا (1 پاسخ)
معرفی چند سایت فیزیک (12 پاسخ)
سوال ترکیبی پرتابه و انرژی (1 پاسخ)
چگونه باید ضخامت حباب را اندازه گرفت؟ (3 پاسخ)
شتاب تبدیلات لورنتس (5 پاسخ)
ریاضیات کوانتومی (4 پاسخ)
قرص دیجیتالی که ورود خود را به معده اطلاع می‌دهد (0 پاسخ)
باکتری‌های روده تاثیر درمان سرطان را "بیشتر" می‌کند (0 پاسخ)
انرژی از هیچ، با انرژی پتانسیل گرانشی (34 پاسخ)
هوش مصنوعی که سیستم‌های امنیتی را دور می‌زند (0 پاسخ)
اتساع طول (2 پاسخ)
برنامه محاسباتی عدد پی (8 پاسخ)
راه و روش ترجمه کتاب های فیزیک (3 پاسخ)
آیا جنس مواد نسبیست؟ (5 پاسخ)
کمبود خواب می‌تواند باعث اضطراب و استرس شود.
خبری خوش؛ سوراخ لایه اُزون در حال ترمیم است.
شناسایی خودکار گونه‌های پرندگان ممکن شد!
ناسا زمین و ماه را زیر نظر دارد.
دنباله‌دارها به تشکیل جو زمین کمک کرده‌اند.
بررسی تاثیر تغییرات آب و هوایی بر اقیانوس‌های جهان
هورمونی که باعث تثبیت حجم خون می‌شود.
زمینه‌های مختلف تحقیقاتی دانشگاه سیدنی استرالیا
گونه‌ی عنکبوت دریایی جدید، به‌نام اسطوره‌ی موسیقی نام‌گذاری شد.
دانشمندان فرضیه‌ای صد ساله را رد کردند!
شاید منظومه‌ی‌شمسی در حبابی کیهانی به وجود آمده باشد!
ورزش به کمک درمان مشکلات شناختی می‌رود.
ساخت جلیقه‌ی ضدگلوله‌ی گرافنی، سخت‌تر از الماس
محققان ژنوم گندم نان را تحلیل کردند.
برای دیدن بزرگترین تصویر ثبت ‌شده از کیهان، آماده باشید!
مدل‌های ریاضی، فرگشت مغز را آشکار می‌کند.
قمری کوچک در کمربند کویپر
نقش احتمالی ترکیبات گیلاس شیرین در برابر افزایش وزن
زنبورعسل نر برای انتخاب گل از الگوهای دمایی استفاده می‌کند.
چرا هواپیماها در آسمان توقف نمی‌کنند تا زمین زیر پایشان بچرخد؟
ریشه‌ی سرطان خون در ژنوم خفاش یافت شد.
آیا آب خالص وجود دارد؟
راز طول عمرِ طولانی‌تر آمیش‌ها از چیست؟ ژنتیک یا سبک زندگی؟
پرنورترین تب‌اختر جهان رصد شد.
افسردگی ساختار مغز را تغییر می‌دهد.
مانور مدارگرد ناسا برای اجتناب از تصادفی فضایی
زندگی اجتماعی جانداران، لزوماً نیازمند قدرت بالای مغز نیست.
چهار نکته برای مطالعه‌ی مقالات علمی