مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

تصویری جدید از کهکشان کوتوله‌ی ناشناخته
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
اخترشناسان رصدخانه‌ی جنوبی اروپا، اخیراً تصویری رنگارنگ از کهکشان کوچکی در صورت فلکی قوس منتشر کرده‌اند.
تا چه حد رفتارهای عصبی افراد مشابه دوستان‌شان است؟
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
براساس مطالعه‌ی منتشر شده در مجله‌ی ارتباطات طبیعی، مشخص شد که ما به نحو شگفت‌انگیزی، در هنگام ادراک و پاسخگویی به دنیای اطراف‌مان، مشابه دوستان‌مان رفتار می‌کنیم و لذا از این شباهت‌ها می‌توان برای پیش‌بینی این موضوع استفاده کرد که دوستان‌مان چه کسانی هستند.
ارتباط بیماری‌های قلبی و میگرن
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
مطالعات جدیدی از دانمارک نشان می‌دهد، افرادی که به میگرن مبتلا می‌شوند، احتمال دارد به بیماری‌های قلبی عروقی نیز دچار شوند.
رونمایی از دو محصول مرتبط با پروژه‌ی هایپرلوپ
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
در نمایشگاه الکترونیک CES سال ۲۰۱۸، کمپانی Virgin Hyperloop One از دو محصولی پرده‌برداری کرد که نشان می‌دهد، این مفهوم از گذشته‌ی خود، چقدر پیشرفت کرده است.
ورزش هوازی می‌تواند علائم شناختی بیماری آلزایمر را بهبود ببخشد.
‌سه شنبه 24 بهمن 1396
بر اساس مرور ۱۹ مطالعه‌ی قبلی، افرادی که در خطر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند یا واقعاً به این بیماری مبتلا هستند، می‌توانند کاهش عملکرد شناختی را با ورزش به تاخیر بیندازند.
کشف گوری عجیب از اسکلت‌های باستانی در مکزیکوسیتی
‌سه شنبه 24 بهمن 1396
باستان‌شناسان در مکزیکوسیتی گورستانی از ۱۰ اسکلت کشف کرده‌اند که آرایشی مارپیچی دارد؛ آثاری از تغییر شکل جمجمه هم در دو اسکلت به چشم می‌خورد.
تصویر تلسکوپ هابل از کهکشان مارپیچی NGC7331
‌سه شنبه 24 بهمن 1396
تلسکوپ فضایی هابل، از کهکشان مارپیچیِ NGC7331 که در صورت فلکی اسب بالدار واقع شده است، عکس گرفته است.
آرزویی برای آینده‌ی خودروهای خودران
‌سه شنبه 24 بهمن 1396
طراحی خودروی خودران که می‌تواند مسافت‌های کوتاه را طی کند، به خودی خود دستاوردی مهم است، اما این طرح جدید، قصد دارد فناوری خودران را در مسیری طولانی در انگلیس آزمایش کند.
تاثیر دارویی نوعی قارچ در درمان افسردگی
دوشنبه 23 بهمن 1396
تحقیق در مورد ترکیب کردنِ درمان با مولفه‌ی روان‌پریشیِ قارچ‌های جادویی، نشان می‌دهد که نه تنها این کار برای درمان اضطراب، افسردگی و اعتیاد ایمن و موثر است، بلکه از خیلی از درمان‌های موجود بهتر است.
موجودات فضایی از چه نیرویی استفاده می‌‌کنند؟
دوشنبه 23 بهمن 1396
بر اساس یافته‌های پژوهشی جدید، احتمال دارد نورهای کیهانی عجیب و غریب توسط موجودات فضایی پیشرفته تولید شده باشند.
گرمایش اقیانوس‌ها، شاهدی بر گرمایش جهانی است.
دوشنبه 23 بهمن 1396
در سال ۲۰۱۶، دریاهای شمال استرالیا و خلیج برینگ آلاسکا، بدترین امواج گرمایی دریایی را در ۳۵ سال داده‌های ثبت‌ شده‌ی ماهواره‌ای را تجربه کردند.
خطر بالقوه‌ی داروهای سوزش معده
دوشنبه 23 بهمن 1396
پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که ممکن است داروهای معروف برای تسکین سوزش معده، همچون نِکسیوم، پریلوسِک یا پریوَسید، در صورت مصرف طولانی، خطر مرگ زودرس را افزایش دهند.
تسلا می‌خواهد کامیون‌های برقی بسازد.
شنبه 21 بهمن 1396
این عکس منتشر شده از جانب شرکت خودروسازی تسلا، بخش جلویی تریلی برقی جدیدی را نشان می‌دهد که در روز پنجشنبه ۱۶ نوامبر ۲۰۱۷ از آن رونمایی کرد.
نهنگ باستانی کارولینا، اسرار منشأ تغذیه فیلتری را برملا کرد.
شنبه 21 بهمن 1396
نهنگ آبی، بزرگترین حیوانی است که تاکنون در سیاره‌ی زمین زندگی کرده و از سخت‌پوستان کوچک به‌نام «کریل» تغذیه می‌کند.
چگونه ناسا مریخ را قابل سکونت می‌کند؟
شنبه 21 بهمن 1396
دانشمندان ناسا طرحی را پیشنهاد کردند که طبق آن با ارسال سپر مغناطیسی غول‌پیکری به فضا، می‌توان از جو سیاره‌ی مریخ در مقابل بادهای خورشیدی محافظت کرد که هدف از این طرح، قابل سکونت کردن سیاره‌ی سرخ برای انسان است.
حفاری در اعماق دریا، اکوسیستم دریایی را نابود می‌کند.
شنبه 21 بهمن 1396
بر اساس مطالعه‌ی جدید در دانشگاه اکستر و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی گرین پیس، حفاری در کف اقیانوس، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به اکوسیستم دریایی وارد آورد.
شواهد جدیدی در مورد سطح یخی سیارک وستا
‌پنجشنبه 19 بهمن 1396
محققان با استفاده از داده‌های سفینه فضایی سپیده‌دم، شواهد جدیدی را درباره‌ی سطح یخی بر روی وستا کشف کردند؛ وستا دومین سیارک بزرگ در کمربند اصلی سیارک است.
خلاق بودن، کلید برتری در ارتباطات مغزی است.
‌پنجشنبه 19 بهمن 1396
دانشمندان در مطالعه‌ای جدید دریافتند که مغز افرادِ بسیار خلاق، در مقایسه با مغز متفکرانِ کمتر خلاق، در میان سه ناحیه‌ی خاص، ارتباطات بیشتری دارد.
پیش‌بینی فوران آتش‌فشان‌ها با استفاده از بلورهای آتش‌فشانی
‌پنجشنبه 19 بهمن 1396
بر اساس تحقیقات گروهی از آتش‌فشان‌شناسان دانشگاه کوئینزلند استرالیا و ترینیتی کالج دوبلین ایرلند، بلورهای ریز کلینوپیروکسن که در اعماق آتش‌فشان‌ها به‌وجود می‌آیند، می‌توانند قبل از وقوع فوران‌های آتش‌فشانی در نقش هشداردهنده ظاهر شوند.
سفر به مریخ، چه تأثیری بر بدن ما خواهد گذاشت؟
‌پنجشنبه 19 بهمن 1396
در ماه مارس سال ۲۰۱۶ میلادی، «اسکات کِلی» فضانورد ناسا، پس از سپری کردن یک‌سال کامل در ایستگاه فضایی بین‌المللی «ISS» از طرف ناسا، به زمین بازگشت.
وجود ژن‌های ترمیم‌کننده‌ی نخاع ماهی‌ها در بدن پستانداران
‌چهارشنبه 18 بهمن 1396
طبق مطالعات جدید به عمل آمده مشخص شده است که بسیاری از ژن‌هایی که در ترمیم طبیعی نخاع آسیب دیده ماهی‌ای به نام «لامپری» دخیل هستند، می‌توانند برای ترمیم آسیب دیدگی‌های سیستم عصبی محیطی پستانداران نیز به کار گرفته شوند.
آیا هواپیمای جاسوسی آمریکا با سرعت مافوق‌صوت بازگشته است؟
‌چهارشنبه 18 بهمن 1396
هواپیمای جاسوسی «SR‌71» ممکن است، سریع‌تر از همیشه بازگشته باشد. شاید هم نه. صحبت‌های دوپهلو در کنفرانس اخیر هوا فضا نشان می‌دهد هواپیمای SR‌72، وارث هواپیمای جاسوسی بدنام جنگ سرد، ممکن است در دست تولید باشد، اما نه ارتش و نه شرکت لاکهید مارتین، سازنده‌ی احتمالی این هواپیما، در این‌باره صحبتی نمی‌کنند.
طراحی تراشه‌ای که مانند اتصال‌های سلول‌های مغزی رفتار می‌کند.
‌چهارشنبه 18 بهمن 1396
برای کسانی که در زمینه‌ی هوش‌مصنوعی پیشرفته فعالیت می‌کنند، شبیه‌سازی مغز با استفاده از رایانه، کاری بسیار دشوار و بغرنج است؛ اما اگر سخت‌افزار را مانند سخت‌افزار مغز طراحی کنیم، کار شبیه‌سازی سهولت می‌یابد.
تلسکوپ هابل، کهکشان فشرده‌ی آبی را به تصویر کشید.
‌چهارشنبه 18 بهمن 1396
این تصویر ثبت‌شده توسط تلسکوپ فضایی هابل، کهکشان کوتوله‌ی فشرده‌ی آبی را نشان می‌دهد که با نام «LEDA 17302» شناخته می‌شود. این کهکشان در صورت فلکی خرگوش در فاصله‌ی ۲۱.۸ میلیون سال نوری از زمین واقع شده است.
فالکون هِوی، مسافری از آینده!
‌سه شنبه 17 بهمن 1396
زمانی که به آینده فکر می‌کنیم، شاید اولین چیزی‌هایی که به ذهن‌مان می‌رسد، ساختمان‌های عجیب، خودروهای پرنده، شهرهای معلق و سبک زندگی متفاوت انسان‌های آن زمان باشد.
خطرات و منافع پروژه‌ای در راستای مقابله با تغییرات آب و هوایی
‌سه شنبه 17 بهمن 1396
ژئومهندسی خورشیدی می‌تواند زمان بیشتری را در اختیار ما قرار دهد، تا میزان کربن را در جو زمین تنظیم کنیم.
دردسرهای کشیده شدن پرندگان به سوی نور مصنوعی شهرها
‌سه شنبه 17 بهمن 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آلودگی نوری شهرهای بزرگ، پرندگان مهاجر زیادی را به سوی خود جذب می‌کند و آن‌ها را فریفته‌ی تله‌های اکولوژیکی نموده و گرفتار می‌سازد.
ارتباط جالب اندام چشم و گوش در انسان
‌سه شنبه 17 بهمن 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که چشم‌ها و گوش‌ها هر دو بخشی از سیستم کنترل یکپارچه در مغز هستند.
از فرآیند شکل‌گیری زمین و مریخ چه می‌دانیم؟
‌سه شنبه 17 بهمن 1396
تحقیقات تازه‌ای که در مجله‌ی Nature منتشر شده است، منجر به تغییر دیدگاه دانشمندان نسبت به چگونگی شکل‌گیری خصیصه‌های سیاره‌های فرازمینی شد.
هوش‌مصنوعی بهتر از انسان‌ها سازش‌گر است.
دوشنبه 16 بهمن 1396
در طول سال ۲۰۱۷، مشخص شد که ماشین‌ها می‌توانند در بسیاری از بازی‌های با حاصل جمع صفر و یک ما را شکست دهند.
ویژگی‌های شگفت‌انگیز میدان‌های مغناطیسی سیاه‌چاله‌ها
دوشنبه 16 بهمن 1396
فضا پُر از رمز و راز است. دانشمندان برای اولین بار میدان مغناطیسی سیاه‌چاله‌ای در درون کهکشان راه‌شیری را در طول موج‌های مختلف مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که مطابق با آنچه که قبلاً فکر می‌کردیم، نیست.
با این اپلیکیشنِ جدید، حضور بیماران در بیمارستان کمتر می‌شود.
دوشنبه 16 بهمن 1396
بر اساس مطالعات اخیر، عفونت‌های محل جراحی «SSI» دلیل عمده‌ی پذیرش مجدد بیماران پس از دوره‌ی عمل است.
تاثیر زمان وقوع عارضه در مبتلایان به عارضه‌ی ایست قلبی
دوشنبه 16 بهمن 1396
اخیراً مطالعه‌ای جدید نشان داده است که احتمال زنده ماندن افرادی که در بیمارستان دچار ایست قلبی می‌شوند، بیشتر است.
اتصال آمریکای شمالی به استرالیا در ۱.۷ میلیارد سال پیش
یکشنبه 15 بهمن 1396
زمین‌شناسان با مطابقت دادن سنگ‌های به‌دست آمده از بخش‌های مختلف جهان، دریافته‌اند که بخشی از استرالیا در ۱.۷ میلیارد سال قبل به آمریکای‌شمالی چسبیده بود.
هم‌اکنون، دانشمندان می‌توانند تنوع زیستی را در مقیاس جهانی، اندازه‌گیری کنند.
یکشنبه 15 بهمن 1396
دانشمندان آفریقای جنوبی، راه موثری را برای اندازه‌گیری دقیق تنوع زیستی در مقیاس جهانی شناسایی نموده‌اند.
نشانه‌هایی از لکه‌هایی در جو زهره
یکشنبه 15 بهمن 1396
مشاهدات جدید فضاپیمای رباتیک «آکاتسوکی» آژانس اکتشافات هوا فضای ژاپن، معروف به «JAXA» که در سال ۲۰۱۰ برای گردش به دور سیاره‌ی زهره به فضا پرتاب شد، از وجود لکه‌‌ای در مناطق استواییِ لایه ابری نزدیک به بخش میانی جو ناملایم این سیاره، خبر داده است.
نوزاد شما چقدر از گرد و خاک فرش خانه را استنشاق می‌کند؟
یکشنبه 15 بهمن 1396
جای تعجب نیست، اگر بگوییم فرش‌های خانه شما منبع گسترده‌ای از خاک، آلرژن‌ها و میکروب‌ها است.
ظهور اینترنت جهانی کوانتومی به لطف ماهواره‌ی چینی «میکیوس»
شنبه 14 بهمن 1396
خیل عظیمی از اطلاعات به لطف اینترنت در زیر انگشتان ما قرار دارد. اگرچه آن روی سکه این است که داده‌های حساس همواره در معرض جاسوسی، هک و سرقت هستند.
مشاهده‌ی علمی رعد و برق‌ها از فضا
شنبه 14 بهمن 1396
اولین ماهواره‌ی نسل آینده‌ی زیست‌محیطی متعلق به اداره‌ی ملی اقیانوسی و جوی «NOAA»، با نام ماهواره‌ی آب و ‌هوایی«GOES-16»، به‌تازگی موفق به ارسال عکس‌های گرفته شده توسط حسگر‌های صاعقه‌یابش شد.
تولید برق از نمک مذاب!
شنبه 14 بهمن 1396
شرکت‌های انرژی پاک، می‌خواهند نشان دهند که نمک مذاب می‌تواند در هر زمان از روز از نیروی خورشیدی برای تامین برق استفاده کند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 196 197
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
آیا غیر قابل پیش بینی بودن در حوزه کوانتوم صحیح است؟ (0 پاسخ)
بینایی انسان (0 پاسخ)
حل المسایل فیزیک نوین (7 پاسخ)
درخواست حل المسایل فیزیک مدرن سلز (0 پاسخ)
نظریه ای جدید در پاسخ به پنج پرسش اساسی در نجوم (13 پاسخ)
نورون های ذهنی (0 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (17 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (495 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (0 پاسخ)
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (6 پاسخ)
دانشمندان توضیح می‌دهند: ماده‌ی تاریک چیست؟ (1 پاسخ)
عملکرد ماده تاریک بر چرخش اجرام (30 پاسخ)
ستارگان به سه روش می توانند در مدار کهکشان ها باقی بمانند (0 پاسخ)
تغییر قوانین گرانش برای اجسام در حال حرکت با سرعت زیاد (0 پاسخ)
پتانسیل الکتریکی دو کره نا هم مرکز (0 پاسخ)
مرجع گیری برای نقاط پتانسیل (4 پاسخ)
سایت خرید و فروش پروژه (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (2 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (15 پاسخ)
تفاوت رشته حالت جامد با ماده چگال (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (4 پاسخ)
حدود پلانک (2 پاسخ)
بیگ بنگ چند گانه در جاهای مختلف (0 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
اثبآت فرمول تغییر سطح (1 پاسخ)
حمام نمک (0 پاسخ)
گامی پیش‌تر به سوی آشکارساز امواج گرانشیِ مستقر در فضا (0 پاسخ)
انرژی در موج های مکانیکی (7 پاسخ)
خواص ذاتی ذرات؟! (10 پاسخ)
تصاويري از تجهيزات نظامي عجيب و غريب! (113 پاسخ)
تساوی صفر و یک؟؟ (5 پاسخ)
اثبات مساحت دایره (22 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (38 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (6 پاسخ)
حذف یا تضعیف میدان مغناطیسی (1 پاسخ)
رنگ اجسام (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (3 پاسخ)
میدان مغناطیسی اطراف یک ذره باردار به چه شکل است؟ (1 پاسخ)
پيدايش كاينات (0 پاسخ)
معرفی کانال های تلگرام فیزیک (8 پاسخ)
تابش لیزر به سطح کره ماه (5 پاسخ)
راکتور های هسته ای بی خطر (19 پاسخ)
یک پرسش دینامیکی در رابطه با اصطکاک (7 پاسخ)
تاثیررژیم غذایی سالم برشنوایی زنان
آب‌ و هوایی عجیب در سیاره‌ای فراخورشیدی
انقلاب بعدی بلاک‌چین چیست؟
شهر گمشده‌ی باستانی مارداما پیدا شد!
نوشیدن نوشابه تا چه حد برای زنان بادار مضر است؟
آخرین نظریه‌ی استیون هاوکینگ چه بود؟
اکنون هوش‌مصنوعی شعر می‌سراید!
رویداد‌های نجومی خردادماه ۱۳۹۷
آیا میکروب‌های روده‌ای، ذهن ما را کنترل می‌کنند؟
حمام سونا چه فوایدی دارد؟
این تصویر نویدبخش چه چیزی است؟
چه کار کنیم که خواب‌هایمان را فراموش نکنیم؟
ویدئویی از برخورد کهکشان‌های مارپیچی رنگارنگ
ناسا جزئیات عملیات پُل یخی خود را به اشتراک گذاشت.
چربی اشباع‌شده باید چه‌میزان از رژیم غذایی را تشکیل دهد؟
در رسانه‌های اجتماعی، چه تصویری از خود دارید؟
آیا تکنولوژی هولوگرافیک می‌تواند فعالیت مغز را آشکار کند؟
ردپای زحل در نقاط دیگر منظومه‌ی شمسی دیده شد!
ارتباط ویتامین دی و خطر ابتلا به دیابت در چیست؟
چاندرا از بررسی خوشه‌ی ستاره‌ای جوان چه چیزی به‌دست آورده است؟
علت نابینایی در دوران نوزادی چگونه تشخیص داده می‌شود؟
نشانه‌ای از رسانه‌ای ارتباطی در عصر نئاندرتال‌ها!
آزمایشی برای اثبات حساسیت‌زایی بادام‌زمینی
یک نمونه‌ی مهم آزمایشگاهی گم شد!
تکامل تا چه اندازه به ژنتیک وابسته است؟
علم درباره‌ی علت زلزله‌های کوچک چه می‌گوید؟
دانشمند ایرانی ناسا اعلام کرد: نام ماموریت بعدی ناسا مارس‌کوپتر است!
چرا گیرندگان پیوند کبد، کمتر در معرض خطر قرار دارند؟
بازخوانی کتیبه‌های باستانی دریای مرده، پرده از چه رازی برداشت؟
اولین ستارگان عالم چگونه تشکیل شدند؟
توانایی عجیب و غریب نوزادان، دانشمندان را شگفت‌زده کرد! (0+)