مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

اخترشناسان اولین سیارک غنی از کربن در کمربند کویپر را یافتند.
دوشنبه 28 خرداد 1397
یافته‌های گروهی بین‌المللی از اخترشناسان نشان می‌دهد که جرم کوچکی در کمربند کویپر به‌نام «EW95 2004» سیارکی کربن‌دار است.
یکی از رازهای ساخت مجسمه‌های جزیره‌ی ایستر فاش شد!
دوشنبه 28 خرداد 1397
کاوش‌های جدید نشان می‌دهد که ساکنین جزیره‌ی ایستر، از سیستم قرقره مانند دارای طناب و ساخت سکوها برای قرار دادن کلاه‌های سنگی بر روی سر مجسمه‌های معروف خود استفاده می‌کردند.
تاثیر چاپگرهای سه‌بُعدی بر رشد و پرورش اندام‌ها
دوشنبه 28 خرداد 1397
قند که یکی از چیزهای شیرین و پُرطرفدار به حساب می‌آید، ماده‌ی مورد علاقه‌ی کودکان هم بوده است.
مهم‌ترین ضرر استفاده‌ی شبانه از موبایل چیست؟
یکشنبه 27 خرداد 1397
پیشرفت‌های فناوری به‌طور مداوم کاربردها و قابلیت حمل‌شان را بهبود می‌بخشند؛ چنان‌چه استفاده از وسایل الکترونیکی تقریباً همیشه در طول ساعات بیداری برای افراد میسر می‌شود.
هابل کهکشانی مارپیچی از لبه را بررسی می‌کند.
یکشنبه 27 خرداد 1397
تصویر جدید تلسکوپ فضایی هابل، کهکشانی مارپیچی به‌نام «NGC1032» که از لبه دیده می‌شود را نشان می‌دهد.
دانشمندان ساز وکاری مبتنی بر لیزر برای شتاب ذره پیشنهاد داده‌اند.
یکشنبه 27 خرداد 1397
دانشمندان در کشور ژاپن به ساز و کار جدیدی برای شتاب‌دهی ذره دست یافته‌اند. محققان در دانشگاه اوساکا این سازوکار لیزری را «انفجار درونی حباب» نامیده‌اند.
تصویری خیره‌کننده از بیابانی باران‌زده!
یکشنبه 27 خرداد 1397
اخیراً ناسا تصویری شگفت‌انگیز را منتشر کرده است که گودال‌های پُرآبی را در بیابان ربع‌الخالی، بزرگ‌ترین بیابان شن و ماسه‌ای جهان را نشان می‌دهد. در اواخر ماه مِی میلادی، سامانه‌ی طوفانی «مکانو» از شبه‌جزیره‌ی عربستان عبور کرد.
ما‌ده‌ی زیستی جدید، قوی‌تر از فولاد و تار عنکبوت است.
‌پنجشنبه 24 خرداد 1397
گروهی متشکل از محققان بین‌المللی، ماده‌ی جدید زیست تخریب‌پذیری را تولید کرده‌اند که از فولاد و حتی تار عنکبوت نیز قوی‌تر است. نتایج این مقاله در مجله‌ی ACS Nano منتشر شد.
مشکلی به‌نام هوش‌مصنوعی جهت‌دار؛ مایکروسافت به‌دنبال راه‌حل آن است.
‌پنجشنبه 24 خرداد 1397
مایکروسافت جدیدترین شرکت فناوری است که می‌خواهد بایاس الگوریتمی را از پیش رو بردارد؛ هوش‌مصنوعی که تعصبات یا دیدگاه‌های غیرمنصفانه‌ی جامعه را بازتاب می‌دهد.
وارونگی میدان مغناطیسی زمین چه زمانی رخ می‌دهد؟
‌پنجشنبه 24 خرداد 1397
طی دو قرن اخیر، شدت نیروی میدان مغناطیسی زمین کاهش یافته است؛ تا حدی که برخی محققان گمان می‌کنند این کاهش، ممکن است طی چند هزار سال دیگر باعث وارونگی میدان مغناطیسی شود.
چرا مردها میان‌بُرها و زن‌ها مسیرهای مستقیم را انتخاب می‌کنند؟
‌پنجشنبه 24 خرداد 1397
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زنان و مردان از راهبردهای تعیین مسیر متفاوتی استفاده می‌کنند. احتمال بیشتری وجود دارد که مردان از میان‌بُرها حرکت کنند، در حالی که زنان مسیرهای شناخته شده و متداول را ترجیح می‌دهند.
هفت مکان باستانی که گمان می‌شود ساخته‌ی فرازمینی‌هاست!!!
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
سیاره‌ی زمین خانه‌ی ما است. از دیرباز انسان‌ها سازه‌هایی شگفت‌انگیز ساخته‌اند که به‌نظر می‌رسد از توانایی و تکنولوژی زمان خود جلوتر بوده و ساخت آن‌ها بسیار دشوار بوده است، به‌طوری که برخی افراد آن‌ها را ساخته‌ی دست بشر زمینی نمی‌دانند و ساخت آن‌ها را به فرازمینی‌های سفر کرده به زمین نسبت می‌دهند.
ساخت رباتی که نیروی خود را از لیزر می‌گیرد.
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
نسل جدیدی از ربات پرنده‌ی بسیار کوچک و سبک که تقریباً به اندازه‌ی یک خلال دندان است، می‌تواند بر روی انگشت شما قرار گیرد.
شناسایی رگ و ریشه‌ی سیب‌زمینی!
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
فسیل برگ ۵۷ میلیون ساله‌ای که در شرق هند کشف شده، نشان می‌دهد که گونه‌ی گیاهان نیلوفری یا همان نیلوفریان که شامل سیب زمینی شیرین و بسیاری از گیاهان دیگر است، برای اولین‌بار در اواخر دوره‌ی پالئوسن در گاندوانای شرقی که بخشی از آسیا است، کِشت شدند.
مهمانی خارج از منظومه‌ی شمسی؛ شناسایی سیارکی ۴.۵ میلیارد ساله
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
بر اساس تحقیق گروهی از اخترشناسان فرانسوی و برزیلی، «BZ509» سیارک موجود در ناحیه‌ی مداری مشترک مشتری، با حرکت رو به عقب در اطراف خورشید، اولین سیارک شناخته شده‌ای است که در فضای میان ستاره‌ای به‌وجود آمده است.
همکاری جالب دانش نانو و کشاورزی برای مبارزه با سرطان
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
بر اساس تحقیقات جدیدی که به رهبری دانشگاه سوانسی انگلیس انجام شده است، نانوذرات برگرفته از برگ‌های چای، مانع رشد سلول‌های سرطان ریه شده و تا ۸۰ درصد آن‌ها را از بین می‌برد.
مصرف تخم‌مرغ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد.
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
گروهی از محققان چین و بریتانیا در مقاله‌ای پژوهشی که اخیراً در مجله‌ی Heart منتشر شد، گزارش دادند که مصرف ۱ تخم‌مرغ در روز با کاهش بیماری قلبی عروقی در جمعیت چین همراه بوده است.
چرا تنهایی برای سلامتی انسان مضر است؟
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
غالباً این تفکر رایج است که افراد مُسِن را تنها قلمداد می‌کنند. شاید همسرشان از دنیا رفته و تنها زندگی می‌کنند. آن‌ها به خاطر کهولت سن، دیگر نمی‌توانند مثل سابق تحرک لازم را داشته باشند.
نمای نزدیک از افق رویداد سیاهچاله با کمک ابزاری به‌نام «APEX»
‌چهارشنبه 23 خرداد 1397
اخترشناسان در تلاش هستند تا تصویری از سایه‌ی سیاهچاله‌ای بگیرند و به پاس «تلسکوپ رادیویی آزمایش مسیریاب آتاکاما» یا همان «APEX» در حال نزدیک شدن به این هدف هستند.
ترسیم نخستین نقشه‌ی بزرگ‌مقیاس از سن تحدب کهکشان راه‌شیری
دوشنبه 21 خرداد 1397
گروهی از ستاره‌شناسان رصدخانه‌ی جنوبی اروپا «ESO» که به دنبال درک بهتر تاریخ شکل‌گیری کهکشان راه‌شیری بودند، شروع به ساختن نخستین نقشه‌ی سن تحدب این کهکشان کردند.
ناسا با استفاده از لیزر، سردترین دمای جهان را می‌سازد!
دوشنبه 21 خرداد 1397
این موضوع بسیار هیجان‌انگیز است. در تلاش برای ایجاد سردترین دمای ممکن، ناسا درحال ارسال دستگاهی به ایستگاه فضایی بین‌المللی است که قادر است نقطه‌ای با دمای ۱۰ میلیون برابر سردتر از خلاء را ایجاد کند.
گنجی که در حمام مصری یافت شد!
دوشنبه 21 خرداد 1397
بنابر اعلام وزارت آثار باستانی کشور مصر، باستان‌شناسان مصری بقایای بنای بزرگ آجری قرمزرنگی که احتمالاً حمامی متعلق به دوره‌ی رومیان است را کشف کردند. در کنار این کشف، گنجی نیز به‌دست آمده است که یک مجسمه قوچ و سکه‌های طلا با تصویر پادشاه «پیتولمی سوم» در آن به چشم می‌خورد.
هشداری جدی درباره‌ی کلاهبردارانی با عنوان طب سنتی!
دوشنبه 21 خرداد 1397
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که داروهای گیاهی می‌توانند در برخی از مصرف‌کنندگان، عوارضی مثل ناراحتی‌های کلیه و آسیب‌های کبدی ایجاد کنند، زیرا برخی از آن‌ها دارای ترکیبات سمی یا فلزات سنگین هستند و یا اثراتی مضر همانند مواد مخدر دارند.
ساخت سریع‌ترین آبگرم‌کن جهان!
یکشنبه 20 خرداد 1397
گرم کردن قهوه‌ی صبحانه‌ی خود در مایکروفر را فراموش کنید؛ پالس لیزری ساخته شده از اشعه‌ی ایکس، به‌خاطر گرم کردن چند میکرولیتر آب، تا دمای ۱۰۰،۰۰۰ درجه‌ی سلسیوس در ۷۵ میلیونیم یک‌میلیاردم ثانیه رکوردی بر جای گذاشت.
فوران‌های آتشفشان هاوایی خطرناک‌تر می‌شوند!
یکشنبه 20 خرداد 1397
متخصصی هشدار داده‌اند؛ فوران آتشفشان «کیلائو» واقع در هاوایی می تواند منجر به مشکلات تنفسی و دیگر مشکلات سلامت برای ساکنین جزیره‌ی بزرگ هاوایی شود.
شاید پلوتو از میلیون‌ها دنباله‌دار تشکیل شده باشد!
یکشنبه 20 خرداد 1397
شاید پلوتو را دیگر نتوان در دسته‌ی سیاره‌ها جای داد، اما همچنان رمز و راز زیادی را در دل خود پنهان کرده است. برای مثال، این سیاره‌ی کوتوله چگونه به وجود آمد و چرا این‌قدر با سیاره‌ها فرق دارد؟
رابطه‌ی میان گرمایش زمین و افزایش مقاومت آنتی‌بیوتیک‌ها
یکشنبه 20 خرداد 1397
تحقیق جدیدی نشان می‌دهد، افزایش دما در شهرهای ایالات متحده آمریکا، می‌تواند مقاومت آنتی‌بیوتیک‌ها را افزایش دهد.
افزایش غلظت CFCهای مضر برای لایه‌ی اوزون
شنبه 19 خرداد 1397
بر اساس اندازه‌گیری‌های انجام شده توسط دانشمندان «NOAA»، میزان کلروفلوئوروکربن یا همان «CFC-11» دوباره روند افزایشی به خود گرفته و بازیابی لایه‌ی اوزون با خطر مواجه شده است.
دندان‌های باستانی، شرایط تکامل انسان را فاش کرد!
شنبه 19 خرداد 1397
تقریباً دو میلیون سال پیش، جنوب آفریقا که امروزه دور از صحرای آفریقا قرار دارد، دارای آب و هوایی مرطوب بوده است. این منطقه، یکی از محیط‌های زندگی گونه‌های انسان‌های اولیه بوده است.
فقر می‌تواند ریسک ابتلا به جنون را افزایش دهد.
شنبه 19 خرداد 1397
نتایج تحقیقی که اخیراً انجام شده، نشان می‌دهد، فقر می‌تواند در آینده‌، ریسک ابتلا به جنون را به میزان ۵۰ درصد افزایش دهد.
عکسی از زمین و ماه که ماهواره‌های مسافر به مریخ گرفتند.
شنبه 19 خرداد 1397
این عکس را یکی از ماهواره‌های مکعبی از زمین و ماه گرفته است.
مکانیزم تولید تار عنکبوت چگونه است؟
شنبه 19 خرداد 1397
گروهی از دانشمندان کلید رازی را پیدا کرده‌اند که پیش از برای انسان نامشخص بود و با آن توانسته‌اند فرآیند تولید تار عنکبوت و قدرت خارق‌العاده‌ی آن‌را شناسایی کنند.
دانشمندان تپه‌هایی از یخ متان در پلوتو کشف کردند!
یکشنبه 13 خرداد 1397
اکنون تصور ما از سطح سیاره‌ی کوتوله‌ی پلوتو تغییر کرده است. دانشمندان تپه‌هایی از یخ متان بر روی سطح پلوتو کشف کرده‌اند که احتمالاً از متان موجود در جو پلوتو ساخته شده‌اند.
آیا روش انجماد تخمک محبوبیت خود را از دست داده است؟
یکشنبه 13 خرداد 1397
امروزه استفاده از روش انجماد تخمک‌ها برای استفاده از آن‌ها در آینده، در میان زنانی که قصد به تاخیر انداختن فرآیند فرزندآوری را دارند، رو به افزایش است، ولی تحقیقی که اخیراً انجام شده، نشان می‌دهد برخی از این زنان بعدها از اتخاذ چنین تصمیمی دچار احساس پشیمانی می‌شوند.
با بزرگترین تهدیدها برای سلامت بشریت آشنا شوید!
یکشنبه 13 خرداد 1397
بررسی جدیدی که در ماه جاری در مجله‌ی Addiction که، مجله‌ی رسمی انجمن مطالعات اعتیاد است منتشر شده، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ مصرف الکل و دخانیات برای جوامع بشری، هزینه‌های سنگینی را در پی داشته و داروهای غیرقانونی توانسته‌اند ده‌ها میلیون نفر را مبتلا کنند.
سرعت رشد این سیاهچاله‌ی غول‌پیکر دانشمندان را به تعجب واداشت.
یکشنبه 13 خرداد 1397
بر اساس تحقیقات جدید، سیاهچاله‌ای غول‌پیکر در مرکز کوازار فوق‌درخشانِ «SMSSJ215728.21-360215.1» یا به اختصار «J2157-3602» کشف شد که هر دو روز یک‌بار جرمی به بزرگی خورشید را می‌بلعد و جرم کلی آن تقریباً ۲۰ میلیارد برابر خورشید است!
نسل جدید داروهای میگرن؛ مواثرتر از داروهای مشابه
شنبه 12 خرداد 1397
سازمان جهانی غدا و دارو به تایید دسته‌ی جدیدی از داروها پرداخته است. این دارو که «Aimovig» نام دارد، با همکاری مشترک «Amgen» و «Novartis» ساخته شده است که سالیانه ۶،۹۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.
نقش اشعه‌ی گاما در بروز رعد و برق‌های نورانی
شنبه 12 خرداد 1397
بررسی جدید پرتوهای گامای زمینیِ رو به پایین نشان می‌دهد که پدیده‌های الکترومغناطیس نادر با برخورد رعد و برق به زمین مرتبط هستند.
کشف اَبر غول‌پیکری از هیدروژن یونیزه در فاصله‌ی ۲۶ سال نوری
شنبه 12 خرداد 1397
گروه تحقیقاتی به رهبری اخترشناسان دانشگاه Case Western Reserve، موفق به یافتن ابری از گازهای یونیزه شده است که با کهکشان گرداب ارتباط دارد.
تفاوت بین HIV و HPV؛ درسی که بیل‌گیتس به ترامپ داد!
شنبه 12 خرداد 1397
او این سوال را در دو زمان متفاوت پرسید. در ویدیویی که اخیراً منتشر شده است، موسس مایکروسافت، «بیل گیتس»، گفت که باید تفاوت بین HIV و HPV را به رئیس جمهور «ترامپ» توضیح دهد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 203 204
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
بیشترین دمای ممکن در هستی (3 پاسخ)
جفت شدگی اسپین - مدار (8 پاسخ)
تعداد کُره ها در کُره ای بزرگتر (6 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (3 پاسخ)
مسئله: سرعت بعد از برخورد (1 پاسخ)
تصاویر نجومی (1985 پاسخ)
ارشد فیزیک پیام نور (0 پاسخ)
جزوه ترمودینامیک مدرسان شریف (0 پاسخ)
آموزش Maple (74 پاسخ)
برای ثبت اختراع بین المللی چه راهی را باید پیمود؟ (0 پاسخ)
اختلاف منظر (2 پاسخ)
پرتاب نخستین ماهواره برای اندازه‌گیری باد به فضا (0 پاسخ)
مقاومت صفر و باتری (3 پاسخ)
بارِ القا شده در جسم (0 پاسخ)
زمین در چند سال آینده ممکن است شاهد گرمای غیرعادی باشد (0 پاسخ)
قرقره (7 پاسخ)
اثر افت سطح مقطع روی حرکت سیال (2 پاسخ)
آینده شغلی رشته فیزیک (1 پاسخ)
کاهش انرژی بار در مدار (0 پاسخ)
تحلیل ساختار عددی موجود در قضیه آخر فرما (0 پاسخ)
میدان در داخل رسانا (3 پاسخ)
سینماتیک سطح شیبدار (8 پاسخ)
رشته فیزیک در دانشگاه و انتخاب رشته کنکور (0 پاسخ)
یادگیری ریاضیات مورد نیاز در فیزیک (2 پاسخ)
به نظر شما انرژی از چه چیزی بوجود آمده است؟ (4 پاسخ)
سوالی در نسبیت خاص رزنیک (16 پاسخ)
کار و انرژی جنبشی (4 پاسخ)
توابع غربال گر اعداد در شناسایی و تولید اعداد اول (3 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (15 پاسخ)
فیزیک و بلاکچین (3 پاسخ)
سفید چاله ها (1 پاسخ)
تاثير ميدان هاي الکتريکي و مغناطيسي بر نور (29 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (17 پاسخ)
کولر آبی در مناطق شرجی (4 پاسخ)
چرا انرژی درونی گاز ایده آل فقط تابع دماست؟ (5 پاسخ)
مقالات ثبت اختراع و شرکت (9 پاسخ)
مرجع 0 تا 100 زبان C به همراه آموزش (13 پاسخ)
رابطه جوشیدن و فشار بخار (14 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (39 پاسخ)
تحلیل ابعادی توابع برداری (6 پاسخ)
یک سوال از انتقال حرارت (2 پاسخ)
خازن (1 پاسخ)
ترکیب نورها (1 پاسخ)
خازن (0 پاسخ)
ادامه زندگی سلولی هنریتا لکس دهه‌ها بعد از مرگش (0 پاسخ)
اجزاء تشکیل دهنده یک ستاره (1 پاسخ)
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
بلند پروازی خودروی کمتر شناخته شده‌ی فرانسوی
پروتون‌ها بر روی خواص ستاره‌های نوترونی تاثیر می‌گذارند!
کشف لوحی ۱،۵۰۰ ساله متعلق به قوم مایا در گواتمالا
نوع تازه‌ای از نورون انسان به‌نام میوه‌ی گل رز کشف شد!
میراث تلسکوپ فضایی کپلر، آیا ما در کیهان تنها هستیم؟
خطر استفاده از فلزات سمی برای قلب
رصد سحابی کارینا، در طیف فروسرخ
چاپگری که با امواج صوتی چاپ می‌کند!
محققان اندام کوچک جدیدی در دستگاه ایمنی انسان شناسایی کردند!
دست‌ها را باید شست! در استفاده از شوینده‌های دست، بیشتر دقت کنید.
پیش‌بینی احتمال وقوع پس‌لرزه با کمک هوش‌مصنوعی گوگل
نزدیک و نزدیک‌تر، به شفق‌های قطبی زحل
کامپیوتر کوانتومی، دو نوع ماده‌ی عجیب را شبیه‌سازی می‌کند!
کشف شواهد وجود یخِ آب در مناطق قطبی ماه
تشخیص سرطان پروستات از نشانه‌های ‌ژنتیکی
چه عواملی در پیری مغز دخیل هستند؟
رگه‌های روشن ماه چگونه به‌وجود آمده‌اند؟
بمبی ساعتی در زیر قطب شمال کشف شد.
مغز چگونه در درک زمان، به مشکل بر می‌خورد؟
جهان‌های مملو از آب، می‌توانند قابل سکونت باشند.
شایعات در مورد مضرات برخی خوردنی‌ها، تا چه حد واقعیت دارد؟ علم پاسخ می‌دهد.
توضیح علم درباره‌ی عکس‌برداری از روح چیست؟
هابل چشم کیهانی حیرت‌انگیزی را به تصویر کشید.
تکنولوژی راه فرار دانش‌آموزان از مدرسه را می‌بندد!
کاربردهای دقیق‌ترین ساعت جهان
سیر تکامل هم‌زیستی انسان و پرندگان
با تانک رضوانی، به جنگ خیابان‌های شهری و جاده‌های آفرود بروید!
آیا رابطه‌ای بین ساعت بدن و اختلالات خلقی وجود دارد؟
مرداد ماه ۱۳۹۷ چهارمین ماه گرم ثبت شده‌ی زمین بود.
درخشش سحابی هلال، در جدیدترین تصویر از این سحابی