مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

ارتباط خریدهای ناسالم با احساس گرسنگی!
‌پنجشنبه 16 شهريور 1396
سناریویی وجود دارد که شما نیز احتمالاً آن‌را تجربه کرده‌اید؛ گرسنه به سوپرمارکت می‌روید و در پایان سبد خرید شما پر از غذاهایی است که در صورت گرسنه نبودن آن‌ها را نمی‌خریدید.
پانداهای خورشیدی در راه تولید انرژی پاک
‌پنجشنبه 16 شهريور 1396
نیروگاه خورشیدی جدیدی در داتونگ چین تصمیم گرفته تا طرح‌های خود را با چاشنی طنز همراه سازد. گروه انرژی نوین چین، یکی از بزرگترین اپراتورهای انرژی پاک کشور چین اقدام به ایجاد مزرعه‌ای خورشیدی با وسعت ۱،۰۱۱،۷۵۰ مترمربع کرده که به‌شکل پانداى غول‌پیکر است.
چه‌کار کنیم که دهان‌مان بوی سیر نگیرد؟
‌پنجشنبه 16 شهريور 1396
سیر بسیار خوشمزه، ولی خیلی بدبو است. کاش غذایی وجود داشت که بعد از سیر می‌خوردیم و بوی آن را رفع می‌کرد. طبق مقاله‌ی حاضر این غذا وجود دارد.
مگس میوه خواب را به تولیدمثل ترجیح می‌دهد؟
‌چهارشنبه 15 شهريور 1396
انگیزه‌ی تولید مثل یکی از قوی‌ترین غرایز طبیعی است. اما گونه‌های مختلف، به‌طور خاص گونه‌هایی که مغزی بسیار کوچک و ساده دارند، چگونه بین نیازهایی همچون خواب که برای بقا ضروری هستند و نیاز به رابطه‌ی جنسی تعادل برقرار می‌کنند؟
تردید در حیات تایتان
‌چهارشنبه 15 شهريور 1396
غشاهاى سلولی، عناصر اساسی حیات در زمین هستند، اما برای اینکه این عناصر در قمرهای زحل وجود داشته باشند، به ترکیب متفاوتی نیاز دارند.
راهی برای کاهش استرس و احساسات منفی
‌چهارشنبه 15 شهريور 1396
صادقانه بگوییم شما دیوانه نیستید. بر اساس تحقیق جدیدی که با هدف یافتن راه‌های ساده و موثر برای کاهش تاثیر استرس و سایر احساسات منفی انجام شده است، صحبت کردن با خود به‌صورت سوم شخص می‌تواند به کنترل احساسات فرد کمک کند.
آیا ما موجودی شبیه‌سازی شده هستیم؟
‌چهارشنبه 15 شهريور 1396
به‌نظر شما این امکان وجود دارد که ما در حال زندگی در بدن یک موجود شبیه‌سازی شده باشیم که توسط هوشی بسیار پیشرفته ساخته شده باشد؟ این اطمینان که شما در حال حاضر درون چنین موجودی زندگی نمی‌کنید، از کجا آمده است؟
سلول‌های موشی در قلب انسان
‌سه شنبه 14 شهريور 1396
براساس مطالعه‌ی مقدماتی که در جلسات علمی سال ۲۰۱۷ علوم قلبی عروقی بنیادی در موسسه‌ی قلب آمریکا ارائه شد، قلب مینیاتوری انسان با نمایش سلول‌های انسانی در ماتریس کل قلب موش ساخته شد که اثبات یافته‌های علوم بنیادی و آزمایشِ ایمنی و اثربخشی داروهای جدید قلب را آسان‌تر می‌کند.
مزه‌دار کردن مجازی لیموناد
‌سه شنبه 14 شهريور 1396
وقتی زندگی به شما لیموی مجازی می‌دهد، می‌توانید لیموناد مجازی بسازید. سیستمی از حسگرها و الکترودها می‌توانند رنگ‌ و طعم یک لیوان لیموناد را به آب بدهند و باعث شوند ظاهر و طعم متفاوتی داشته باشد.
باکتری‌ها نیروی محرکه‌ی ربات‌ها می‌شوند!
‌سه شنبه 14 شهريور 1396
شاید تصور کنید که چنین کاری فقط در رمان‌های علمی-تخیلی روی می‌دهد، اما محققان به کمک باکتری‌های شناگر روشی برای تامین نیروی موتورهای کوچک پیدا کرده‌اند.
آیا ما در یک هولوگرام غول‌آسا زندگی می‌کنیم؟
‌سه شنبه 14 شهريور 1396
تحقیقاتی جدید نشان ‌می‌دهد که کیهان یک هولوگرام است. برای مدتی طولانی، کیهان‌شناسان در تلاش‌ هستند تا مدلی یکپارچه برای توصیف کیهان را توسعه دهند.
دو مفهوم از برهم‌کنش الکترونی
‌سه شنبه 14 شهريور 1396
«Time-resolved» روشی تحقیقی درباره‌ی حرکت مجموعه الکترون‌های مواد است و «stop-action» شکل غیرمعمول از دست دادن انرژی آن‌ها را شناسایی می‌کند.
سحابی عجیب و غریب با منبع نور نامعلوم!
یکشنبه 12 شهريور 1396
کشف سحابی جدید و کمتر دیده شده‌ای در فاصله‌ی ۱۰ میلیارد سال نوری از زمین، تبدیل به معمای کیهانی جدیدی شده است؛ چه چیزی این ابر غباری از گازها را نورانی کرده است؟
اثر تجربیات منفی بر گفتار مردم
یکشنبه 12 شهريور 1396
محققان می‌گویند ممکن است این مسئله متناقض به نظر بیاید که ابزار تعمیم‌دادن به مردم در مقیاس‌های بزرگ، نشان‌دهنده‌ی شخصی‌ترین و خاص‌ترین تجربیات فرد است.
قدیمی‌ترین دندان در ایتالیا پرشده بود!
شنبه 11 شهريور 1396
آیا از دندانپزشک می‌ترسید؟ خوشحال باشید که در عصر یخبندان زندگی نمی‌کنید. یک جفت دندان جلو مربوط به ۱۳،۰۰۰ سال پیش در ایتالیا کشف شده است که حاوی ابتدایی‌ترین مواد شناخته شده برای پر کردن دندان است؛ قیر معدنی!
نقش موثر داروی «اکسناتید» در مبارزه با پارکینسون
شنبه 11 شهريور 1396
بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه کالج لندن، دارویی به‌نام «اکسناتید» که دارویی پُرکاربرد در درمان دیابت نوع دو است، شاید بیماری پارکینسون را نیز درمان کند.
راز صداهای عجیب بندر آستارا!
‌سه شنبه 7 شهريور 1396
شش سال پیش بود که برای اولین بار ویدئویی در شبکه‌ی اینترنت منتشر شد که مدعی شنیده شدن صداهای عجیب و شگفت‌انگیزی از آسمان بود. مدتی زیادی نگذشت که انتشار چنین ویدئوهایی به یک کسب و کار اینترنتی تبدیل شد و به سرعت کلیپ‌هایی از این دست شروع به انتشار در یوتیوب کردند.
ارتقاء وضوح تصاویر با بلورهای مایع
‌سه شنبه 7 شهريور 1396
نوع جدیدی از بلور مایع می تواند قدرت تفکیک و بازده‌ی LCDها را در آینده‌ی نزدیک ارتقاء بخشد. این بلور مایع فاز آبی جدید می‌تواند قدرت تفکیک و بازده‌ی انرژی تلویزیون‌ها و نمایشگر‌های کامپیوتر را تقویت نماید.
فرودی آرام بر روی دریاهای تیتان
‌سه شنبه 7 شهريور 1396
تحقیقات جدید نشان داده که اکثر امواج روی دریاهای هیدروکربن‌های مایع تیتان، کوچک هستند و ارتفاع و بلندی آن‌ها به ترتیب تنها در حدود یک سانتی‌متر و بیست سانتی‌متر است؛ یافته‌ای که محیطی آرام را نشان می‌دهد که می‌تواند خبرهای خوبی برای ماموریت‌های فرود روباتیک آینده روی قمر ناهموار زحل باشد.
زندگی ۷۰۰۰ سال پیش بشر در رشته‌کوه‌های آند
‌سه شنبه 7 شهريور 1396
باستان‌شناسان اظهار داشتند که انسان ۷۰۰۰ سال پیش در کوه‌های آند سکونت گزیده -بودند. حفاری‌های انجام‌شده در سایت‌های باستان‌شناسی در جنوب پرو نشان می‌دهند شکارچیان اولیه‌ی زمین در حدود ۹۰۰۰ سال پیش کم‌کم به سوی کوه‌های آند کوچ کردند، اما محققان هنوز مطمئن نیستند دقیقاً در چه زمانی انسان‌ها در آن‌جا سکونت دائمی خود را آغاز کردند.
کشف ماده‌ی معدنی جدید
‌سه شنبه 7 شهريور 1396
گروهی بین‌المللی از زمین‌شناسان به رهبری پروفسور «جوئل بروگر» از دانشگاه موناش موفق به کشف ماده‌ی معدنی جدیدی موسوم به «ناتالیا مالیکیت» شده است. ناتالیا مالیکیت شکل قائم الزاویه‌ی تالیوم یدید است.
زنگ خطر شیوع عفونت‌های روده‌ای
دوشنبه 6 شهريور 1396
عفونت‌ها تقریبأ ۵۰۰ هزار نفر در سال را بیمار می‌کنند، منجر به هزاران مرگ و میر می‌شوند و تقریبأ ۵ میلیارد دلار هزینه بر ایالات متحده تحمیل می‌کنند.
مشاهده‌ی تکثیر DNA در مدل سلولی
دوشنبه 6 شهريور 1396
محققان معتقدند که رفتار شبیه به لکنت زبان که در آن، DNA تقسیم و رونویسی می‌شود، به سلول اجازه می‌دهد که تکثیر را دو بار بررسی کند. دانشمندان، روش مؤثرتری را برای برجسته کردن و مشاهده‌ی سیستم مولکولی درون سلول توسعه داده‌اند.
احتمال هوشمندتر شدن هوش‌مصنوعی
دوشنبه 6 شهريور 1396
گروهی بین‌المللی از دانشمندان با استفاده از مدل شبکه‌ی عصبی، نوع جدیدی از سیناپس ترکیبی را برای سیستم‌های هوش‌مصنوعی طراحی کرده‌اند.
فعالیت لکه‌ای خورشیدیِ بزرگتر از زمین
دوشنبه 6 شهريور 1396
رصدخانه دینامیکی خورشیدی ناسا که اکتشاف‌گری فضایی است، به مطالعات بر روی خورشید اختصاص داده شده است و تصاویری از لکه‌ای داغ بر روی خورشید را ثبت کرده که در حال تغییر جهت به سوی زمین است.
ساخت فوم گرافنی با چاپگر سه‌بعدی، برای اولین بار
یکشنبه 5 شهريور 1396
دانشمندان مواد، مزایای گرافن را به خوبی مستند کرده‌اند. ورقه‌های کربنی نازک اتمی فوق‌العاده قوی، انعطاف‌پذیر و رسانا هستند.
آیا روان‌گردان‌ها واقعأ کار می‌کند؟
یکشنبه 5 شهريور 1396
محبوبیت میکرودوزینگ یا مصرف دوزهای کوچکی از داروهای روان‌گردان رو به افزایش است، زیرا مصرف‌کنندگان می‌گویند که حالت روحی، تمرکز و بهره‌وری آن‌ها را بهبود می‌بخشند.
در دوره‌ی تاریک کیهان چه گذشت؟
یکشنبه 5 شهريور 1396
رصدهای جدید از کهکشان‌های اولیه و بسیار دور به ستاره‌شناسان کمک کرده است تا زمان تولد اولین ستارگان و کهکشان‌ها و همچنین بازیونیده شدن را به‌صورت دقیق محاسبه کنند.
شباهت یادگیری میمون‌ها با انسان
یکشنبه 5 شهريور 1396
ما می‌خواستیم بفهمیم آیا این ایده که میمون‌ها در زمان توسعه‌ی فنون تولید صدا هیچ‌گونه یادگیری ندارند، درست است یا خیر؟
اسکن لیزری برای تشخیص زودهنگام بیماری قلبی
شنبه 4 شهريور 1396
گروهی از محققان اروپایی، نمونه‌ای از دستگاه چندلیزریِ فشرده را توسعه دادند که مانند بارکدخوان سوپرمارکت‌ها که می‌تواند هزینه‌ی اقلام را چک کند، می‌تواند علائم حیاتی قلبی شما را بخواند و امکان تشخیص شروع زودهنگام بیماری را حتی در بیماران پیش‌بالینی، به پزشک عمومی دهد.
به امید نقطه‌ی اوجِ زمین
شنبه 4 شهريور 1396
زمین در نقطه‌ای حیاتی از تکامل خود قرار دارد. به‌نظر می‌رسد در تغییرات آب ‌وهوایی نقطه‌ی برگشتی در کار نیست و بهترین حالتی که انتظار می‌رود، رسیدن به نقطه‌ی اوج است.
پیش‌گویی مغز از وقایع آینده!
شنبه 4 شهريور 1396
محققین برای مدتی طولانی قشر بینایی را به‌عنوان ناحیه‌ای از مغز که بر اساس اطلاعات دریافتی از چشم چیزهای مشاهده شده را تشخیص می‌دهد، در نظر می‌گرفتند.
سرانجام خورشید را لمس خواهیم کرد!
شنبه 4 شهريور 1396
ناسا که در حال آماده‌سازی برای انجام ماموریت تاریخی خود به خورشید در ماه‌ آگوست ۲۰۱۸ است، بیانیه‌ای در خصوص اهمیت این ماموریت منتشر کرد.
زرافه‌ی معروف بچه‌ی خود را به‌دنیا ‌آورد!
‌پنجشنبه 2 شهريور 1396
«آپریل»، زرافه‌ای تازه مادر شده است که اخیراً در اینترنت مورد توجه قرار گرفته است و برای زایمان در پارک AAP در هارپورس‌ویل نیویورک آماده شده بود و میلیون‌ها بیننده به‌صورت زنده این موضوع را مشاهده کردند.
آشفتگی بی‌اندازه‌ی سیارات مشتریِ داغ
‌پنجشنبه 2 شهريور 1396
شبیه‌سازی میدان مغناطیسی سیاره‌ی HAT-P7b به بادهای شدید متغیر دنیا نشانه‌هایی می‌دهد. HAT-P7b دنیایی بادخیز است. بادهای شرقی شدید به‌طور خاص در اتمسفر این سیاره‌ی فراخورشیدی دوردست می‌وزند، اما گاهی این تندبادهای قدرتمند به‌طور شگفت‌انگیزی در جهات مختلف می‌وزند.
نقش مواد شیمیایی غیرقانونی در عدم بازیابی ازون
‌پنجشنبه 2 شهريور 1396
براساس تحقیقات جدید در کشور انگلستان، مواد شیمیایی غیر قانونی بسیاری باعث تاخیر بازیابی ازون می‌شوند. لایه‌ی ازون در دهه‌ی ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی به دلیل ازدیاد کلروفلوئورو کربن‌، مشتقات کلرین استفاده شده در اسپری‌های افشانه‌ای، یخچال‌ها و بسیاری دیگر از محصولات و دستگاه‌ها تحلیل رفت. پس از تصویب پروتکل مونترال در سال ۱۹۸۷ استفاده از گازهای CFC به‌طور کامل منع شد.
به چالش کشیدن خرافات، تفتیش عقاید!
‌پنجشنبه 2 شهريور 1396
وقتی شخصب شما را خرافاتی می‌نامد، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ مجله‌ی New Scientist’s در مورد خشم و غضب افراد در این مورد در مؤسسه‌ی آنتروپوس آتن در یونان گزارشی تهیه کرد. اعضای این مؤسسه بسیار خشمگین شده بودند. دلیل این خشم؟
اتمسفر اولیه‌ی نپتون گرم تایید شد!
‌چهارشنبه 1 شهريور 1396
اخترشناسان اتمسفر اولیه‌ای را کشف کردند که سیاره‌ی فراخورشیدی «نپتون گرم» که در حال چرخش به دور ستاره‌ی میزبان خود است، را احاطه کرده است. این کشف، که در مجله‌ی SCEINCE به‌طور مفصل آمده است، می‌تواند به محققان کمک کند تا بهتر پی ببرند که سیارات، در منظومه‌های خورشیدی دوردست، چگونه تشکیل می‌شوند و تکامل می‌یابند.
آشکارسازی چهار ژن خطرساز کلیه و کبد
‌چهارشنبه 1 شهريور 1396
تحقیقات جدید دانشگاه ییل، چهار ژن مرتبط با بیماری‌های کیستی کبد و کلیه را آشکار می‌سازد. این یافته‌ها تعریفی جامع‌تر از طیف بیماری‌های اصلی پلی کیستیک انسانی فراهم می‌کند.
وضعیت زمین در ۴ میلیارد سال پیش
‌چهارشنبه 1 شهريور 1396
کریستال‌های زیرکون باستانی که در استرالیا یافت شده است، نشان می‌دهد که زمین اولیه، جهانی مسطح، نسبتاً ساکت و فاقد کوه بوده که بیشتر متشکل از آب بوده است. در ۴.۴ میلیارد سال پیش، تنها تعداد انگشت‌شماری از جزایر کوچک، دریاهای وسیع را قطع می‌کرد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 183 184
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
کشف یک واقعیت خفه کننده! (2 پاسخ)
ایجاد دافعه در آهنربا (1 پاسخ)
معرفی چند سایت فیزیک (12 پاسخ)
سوال ترکیبی پرتابه و انرژی (1 پاسخ)
چگونه باید ضخامت حباب را اندازه گرفت؟ (3 پاسخ)
شتاب تبدیلات لورنتس (5 پاسخ)
ریاضیات کوانتومی (4 پاسخ)
قرص دیجیتالی که ورود خود را به معده اطلاع می‌دهد (0 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (66 پاسخ)
تصاویر نجومی (1904 پاسخ)
باکتری‌های روده تاثیر درمان سرطان را "بیشتر" می‌کند (0 پاسخ)
انرژی از هیچ، با انرژی پتانسیل گرانشی (34 پاسخ)
هوش مصنوعی که سیستم‌های امنیتی را دور می‌زند (0 پاسخ)
اتساع طول (2 پاسخ)
برنامه محاسباتی عدد پی (8 پاسخ)
راه و روش ترجمه کتاب های فیزیک (3 پاسخ)
آیا جنس مواد نسبیست؟ (5 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (15 پاسخ)
ردیابی امواج گرانشی در برخورد دو ستاره نوترونی (0 پاسخ)
کتابهای مناسب برای یادگیری فیزیک (3 پاسخ)
معرفي وبلاگ هاي فيزيكي هر كس وبلاگي داره معرفي كنه (141 پاسخ)
تبدیل کانونیک برای معادله هامیلتونی کوب نشده (1 پاسخ)
علت چرخش الکترون چیست؟ (12 پاسخ)
چگونه از آلوده بودن فایل‌ها پیش از دانلود مطلع شویم؟ (0 پاسخ)
محاسبه فشار آب (1 پاسخ)
ضد جاذبه (3 پاسخ)
سوالی در مورد چگونگی محو نور فوکوس شده خورشید توسط عدسی ها (15 پاسخ)
اکسل برای مدیران، مهندسان، حسابداران و تولید ایده های نو (4 پاسخ)
مشتق تابع (3 پاسخ)
فرمول جاذبه نیوتون (1 پاسخ)
سرعت نور (101 پاسخ)
دانلود رایگان کتاب گرانش کوانتومی فارسی (4 پاسخ)
جهان چند بعد دارد؟ (41 پاسخ)
جایزه نوبل (13 پاسخ)
اسم این دستگاه چیه ؟ (3 پاسخ)
سفرهای طولانی در کره زمین با سفینه انجام خواهند شد (0 پاسخ)
موارد آموزنده در نسبیت (2 پاسخ)
چرا ریاضیات می‌خوانیم؟ (12 پاسخ)
ماهیت انرژی (23 پاسخ)
بیماری که زندگی نباتی داشت به درمان پاسخ داد (0 پاسخ)
موجی و ذره ای بودن نور (14 پاسخ)
علت جمع شدن بارهای الکتریکی در سطح کره (12 پاسخ)
نظریه اعداد و فلسفه اعداد طبیعی (14 پاسخ)
پرسشی در مورد مجموعه اعداد اول (8 پاسخ)
چگونه فردی خردمند شویم؟ (6 پاسخ)
ماشين محرك دائم (149 پاسخ)
روش ساده محاسبه Eigenvalue برخی ماتریکس های خاص (0 پاسخ)
کارشناسی فیزیک، ارشد برق (0 پاسخ)
کاسینی شیرجه نهایی به سوی زحل را شروع می کند (3 پاسخ)
ماهیت میدان الکتریکی چیست؟ (3 پاسخ)
ساخت باتری مقاوم در برابر انفجار و آتش‌سوزی (0 پاسخ)
تخمین انرژی رسیده از خورشید به زمین (4 پاسخ)
تعیین قدمت آثار هنری غارهای کارائیب، با روشی پیشرفته
رابطه‌ی سفید شدن موی سر آقایان با انسداد رگ‌ها
نگاه رصدخانه‌‌ی هرشل به منطقه‌‌ی بی‌‌نظم ستاره‌زایی‌‌
یازده چیزی که از نظر مردم برای سلامتی خیلی مضر هستند.
ماموت‌های پشمالوی مذکر بیشتر در دام‌های طبیعی گیر افتاده‌اند!
زمان آغاز تغییرات عظیم انسانی بر روی زمین
نکات ضروری در پیشگیری از سرطان روده‌ی بزرگ
رصد خوشه‌ی عظیم کهکشانی Abel1300
ابزاری برای مطالعه‌ی آب‌فشان‌های انسلادوس
هوای گرم باعث کوچک شدن سوراخ اوزون شده است.
ساختارهای برای پیش‌گیری از بیماری آلزایمر
تعیین تاریخ عصر فرعون‌ها با کمک کسوف حلقه‌ای
آثار نساجی در قبری باستانی یافت شد.
مدل‌سازی شکل باستانی زمین، با هدف مطالعه‌ی سیارات‌ فراخورشیدی
نقشه‌برداری اندام‌های مصنوعی پیشرفته در مغز
چرا جهان ما سه‌بُعدی است؟!
ساعتی مچی برای سفر خیالی در فضا
بینی کدام جنبه‌های احساسی ما را نمایان می‌سازد؟
تصویری جدید از ژرف آسمان
راز حفره‌های رنگارنگ یلواستون
توان خورشیدی ارزان‌تر است، اما دنیا هنوز با سوخت‌های فسیلی اداره می‌شود.
ساخت ماشین کوانتومی برای یافتن ذره‌ی بوزون هیگز
روش جدید پیوند مغز استخوان، بدون عوارض جانبی
ستاره‌شناسان جرمی میان‌ستاره‌ای در منظومه‌شمسی کشف کردند!
فواره‌های شگفت‌انگیز سیاهچاله‌ها کارخانه‌ی ستاره‌زایی هستند.
با «پل استار ۱» نخستین اتومبیل برقی جدید وُلوو آشنا شوید.
ردپاهایی جدید از گوشت‌خواری غول‌پیکر حکایت دارد.
خرافه یا واقعیت؟ آیا روغن نارگیل واقعاً شفابخش است؟
امواج گرانشی صوتی اجرام درون اقیانوس‌ها را ردیابی می‌کنند.
آیا تغییرات آب و هوایی بدتر از چیزی است که فکرش را می‌کنیم؟
چای سیاه در کاهش وزن نقش دارد. (0+)