مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

اعتیاد به ماری‌جوانا می‌تواند ارثی باشد!
یکشنبه 22 اسفند 1395
تحلیل ژنوم بیشتر از ۱۴،۰۰۰ نفر که اخیراً منتشر شده است، چند تغییر ژنتیکی را نشان می‌دهد که خطر اعتیاد به ماری جوانا را افزایش می‌دهد.
دندان‌پزشکی را فراموش کنید؛ دندان‌ها خودشان ترمیم خواهند شد!
یکشنبه 22 اسفند 1395
ممکن است روزی برسد که دندان‌ها بتوانند خود را بدون احساس درد و با استفاده از سلول‌های بنیادی ترمیم کنند!
پانصدمین لافراری با قیمتی نجومی!
یکشنبه 22 اسفند 1395
همه گمان می‌کردند بعد از تولید ۴۹۹ عدد خودروی لافراری، تولید آن به پایان خواهد رسید. ولی مدیر عامل شرکت فراری از تولید تنها یک خودروی لافراری دیگر خبر داد تا تعداد این خودرو به ۵۰۰ عدد در جهان برسد.
«شهر فضایی» جانشین ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود
یکشنبه 22 اسفند 1395
ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) از سال ۱۹۹۸ در حال فعالیت بوده و بیش از ۱۸ سال است که در مدار خود به دور زمین می‌گردد. در آن سال، ناسا موفق شد ایده‌ی بلند پروازانه‌ی خود را عملی کند و ایستگاه فضایی، به عنوان نامی که مشتاقان علم و فضا در سراسر جهان روی آن حساب می‌کنند تاسیس شد.
کرم‌های غول‌پیکر ۴۰۰ میلیون ساله‌
یکشنبه 22 اسفند 1395
گروهی بین‌المللی از دانشمندان، گونه‌ای ناشناخته از کرم‌های غول‌پیکر با آرواره‌های وحشتناک را شناسایی کرده‌اند.
ارائه‌ی روش جدیدی برای مقابله با گرد و غبار، توسط دانشمند ایرانی
یکشنبه 22 اسفند 1395
محققین دانشگاه ییل با الهام گرفتن از پاهای مارمولک خانگی، روش جالبی برای مقابله با گرد و غبار اختراع کرده‌اند. ذرات ریز و بسیار ریز موجود در فضا که اکثر ما آن را گرد و غبار می‌نامیم، می‌توانند مشکلات بزرگی برای مرمت‌گران آثار هنری، صنایع الکترونیک، مهندسین هوا و فضا و دیگر افراد ایجاد کنند.
سیاره‌ی شماره‌ی ۹؛ سیاره‌ی گم شده‌ی منظومه‌ی شمسی!
‌چهارشنبه 18 اسفند 1395
در سال ۲۰۱۵ میلادی، ستاره‌شناسان مدارکی دال بر وجود سیاره‌ای ناشناس در ورای منظومه‌ی‌ شمسی یافتند که مداری به گرد خورشید دارد و می‌تواند به عنوان یکی از سیارات منظومه‌ی شمسی طبقه‌بندی شود!
«حق فراموش شدن» در موتورهای جستجو
‌چهارشنبه 18 اسفند 1395
دادگاه عالی ژاپن با تقاضای مردی که درخواست حذف نامش از نتایج جستجوی گوگل در مورد سوابق دستگیریش به اتهام سوء استفاده جنسی را داشت، رد کرد.
کشف مقبره‌ی باستانیِ پر از مجسمه در چین
‌چهارشنبه 18 اسفند 1395
اخیراً باستان‌شناسان موفق به کشف مقبره‌ای شده‌اند که متعلق به یک ژنرال چینی و همسرش است که در ۱۸ مارچ ۵۶۴ میلادی در این مقبره دفن شده‌اند.
خطر افسردگی در کمین مردانی که به تازگی پدر شده‌اند
‌چهارشنبه 18 اسفند 1395
بر اساس نتایج پژوهشی جدید، مردانی که در انتظار به دنیا آمد فرزندشان هستند یا آن‌هایی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، گاهی هم‌چون زنان دچار افسردگی می‌شوند.
پیشینه‌ی تاریخی دمای دریاها و ارتباط آن با آب و هوا
‌چهارشنبه 18 اسفند 1395
دانشمندان دانشگاه ییل در تحقیقاتی که اخیراً چاپ شده است، با ساختن پیشینه‌ی تاریخی دمای دریاها و مقایسه‌ی آن با مدل‌های شبیه‌سازی آب و هوا، تغییرات دمای اقیانوس‌ها را در ۵ میلیون سال گذشته بررسی کرده‌اند.
دانشمند ایرانی مدعی شد؛ سونوگرافی ریه راهی برای تشخیص بیماری‌ها
‌چهارشنبه 18 اسفند 1395
تحقیقاتی که به دست دکتر «پیمان ناظریان» صورت گرفته، نشان می‌دهد که سونوگرافی ریوی در توان تشخیص انواع بیماری‌ها مثل سینه‌پهلو و انسداد غشاء مایع ریوی، نسبت به شیوه‌ی مشهور Wells score بهتر عمل می‌کند.
سیاراتی با دو خورشید در آسمان
دوشنبه 16 اسفند 1395
یک سیاره، برای گردش به دور «دو ستاره»، باید بر موانع بسیاری چیره شود؛ از این‌رو این‌گونه سامانه‌های دو ستاره‌ای، اغلب میزبان هیچ سیاره‌ای نیستند، به همین دلیل برای جستجوی سیارات زیست‌پذیر، سامانه‌های تک‌ستاره‌ای گزینه‌ی بهتری برای بررسی خواهند بود.
کشف بناهای عجیب باستانی در جنگل آمازون
دوشنبه 16 اسفند 1395
دانشمندان، سیستم رازآلودی از بناهای باستانی در آمازون را کشف کرده‌اند که تا کنون درون جنگل‌های بارانی آمازون مخفی بوده است.
مدیریت داده‌های عظیم در اَبَررایانه‌ها
دوشنبه 16 اسفند 1395
محققان در دانشگاه UC3M مادرید به دنبال راهی جدید برای مدیریت داده‌ها در اَبَررایانه‌های آینده هستند.
رمزگشایی از ژنوم قهوه!
دوشنبه 16 اسفند 1395
یک تیم بین‌المللی از دانشمندان علم ژنتیک به رهبری دانشگاه کالیفرنیا، اولین توالی ژنوم قهوه‌ی عربیکا (عربی) را به صورت عمومی منتشر کردند.
حفظ محیط زیست با کمی خلاقیت
دوشنبه 16 اسفند 1395
در حالی که آسیب‌های محیط‌زیستی همه ما را تحت تاثیر قرار داده، گاهی اقداماتی خلاقانه در کنار کمی‌سخت‌کوشی می‌تواند در حفظ محیط‌زیستمان بسیار موثر باشد.
کند کردن رشد تومورهای سرطانی با استفاده از ساعت بیولوژیکى سلول‌ها
دوشنبه 16 اسفند 1395
دانشمندان با هدف پیشگیری از رشد تومورهای سرطانی، ساعت بیولوژیکى داخل سلول‌ها را مورد هدف قرار داده‌اند. محققان در دانشگاه مک گیل مونترال، روشی برای تنظیم ساعت شبانه‌روزی در سلول‌های سرطانی پیدا کرده‌اند که رشد تومور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
قرار ملاقات در ابعاد بالاتر فضازمان!
یکشنبه 15 اسفند 1395
به عقیده‌ی فیزیک‌دانان، فضازمان ۴ بعد دارد. اما همچون بسیاری مسائل دیگر در فیزیک، این موضوع نیز به سادگی آن‌چه به نظر می‌رسد نیست.
دانشگاه سیدنی، بالاتر از آکسفورد و کمبریج در رتبه‌بندی جدید جهانی
یکشنبه 15 اسفند 1395
بر اساس معیارهای جدید رتبه‌بندی جهانی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه سیدنی بیشتر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج برای استخدام شدن واجد شرایط هستند!
با علائم ظاهری سرطان ریه آشنا شوید
یکشنبه 15 اسفند 1395
سرطان ریه، یکی از رایج‌ترین و جدی‌ترین انواع سرطان در بین بزرگسالان است. سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی ابتلا به این بیماری است، اما کسانی که هرگز لب به سیگار نزده‌اند نیز در معرض این بیماری مرگ‌بار قرار دارند.
ربات‌هایی با قدم‌های سریع
یکشنبه 15 اسفند 1395
مهندسان رباتیک اغلب از طبیعت الهام می‌گیرند. ولی پای الهام گرفته شده از طبیعت، نقیصه‌ای برای سرعت حداکثری در ربات‌های شش پا است.
لیونل مسی و بیماران هپاتیت سی در راه قاهره!
شنبه 14 اسفند 1395
عامل بیماری هپاتیت سی، وجود نوعی ویروس در خون بیماران است که منجر به بیماری‌های کبدخواهد شد.
شما هم سلفی گرفتن دیگران را دوست ندارید؟
شنبه 14 اسفند 1395
نتایج یک مطالعه حاکی از آن است که مردم، سلفی گرفتن و به اشتراک گذاشتن آن را دوست دارند، اما خوششان نمی‌آید سلفی‌هایی که دیگران در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند را ببینند.
میزان عجیب اسراف مواد غذایی توسط انسان‌ها
شنبه 14 اسفند 1395
مطالعات نشان داده است که ۲۰ درصد غذای در دسترس مصرف کنندگان در اثر پرخوری و یا دورریز از بین می‌رود!
خطرات سفرهای فضایی طولانی‌مدت برای انسان
شنبه 14 اسفند 1395
بر اساس یافته‌های آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی ایالات متحده، انزوا، تشعشع و سایر مخاطرات می‌تواند خطری بزرگ برای سلامت روانی و جسمانی در سفرهای طولانی فضایی باشد.
راه‌های خلاص شدن از دست آکنه
شنبه 14 اسفند 1395
آیا صورتتان را با پاک‌کننده‌های مناسب می‌شویید؟ اگر نه، استفاده از پاک‌کننده‌های مناسب را شروع کنید و از مصرف زیاد محصولات لبنی پرهیز کنید. کارشناسان می‌گویند که اگر کسی بخواهد با آکنه مبارزه کند، باید از تمام کارهای زیر دست بکشد.
یانگ‌تسه، فرزند اقیانوس
شنبه 14 اسفند 1395
رود یانگ‌تسه در کشور چین، طولانی‌ترین رود در آسیا، سومین رود طولانی جهان و طولانی‌ترین رودی است که کاملاً در یک کشور قرار گرفته است.
بهترین نوع روغن برای پخت و پز، کدام است؟
جمعه 13 اسفند 1395
«روغن»، یکی از مهم‌ترین اجزاء پخت و پز است و از آنجایی که روغن می‌تواند سبب ایجاد بیماری‌های قلبی، انسداد عروق، کلسترول بالا، چاقی و مشکلات هاضمه شود، انتخاب روغنی مناسب بسیار ضروری است.
ابرهایی از جنس هیدروکربن در تیتان، قمر سیاره‌ی زحل
جمعه 13 اسفند 1395
ابرهای باریک و شناور از جنس هیدروکربن، شروع به بازگشت به عرض‌های شمالی تیتان، قمر زحل کرده‌اند.
انسان چگونه فرگشت یافت؟
جمعه 13 اسفند 1395
طی فرآیندی که «فرگشت» نامیده می‌شود، موجودات در نسل‌های مختلف، مرتباً دچار تغییراتی می‌شوند.
افراد منزوی، شایعه را راحت‌تر باور می‌کنند
جمعه 13 اسفند 1395
افرادی که احساس انزوا و جدا افتادن از اجتماع می‌کنند، بیشتر این حس را دارند که دنیا در حال توطئه علیه آن‌ها است؛ مطالعه‌ی این موضوع منجر به ایجاد نظریاتی جدید در رابطه با «تئوری توطئه» و «خرافات» می‌شود.
استرالیا؛ بهشت دانشجویان خارجی - بخش دوم
جمعه 13 اسفند 1395
اگر به ادامه تحصیل در کشور استرالیا علاقه‌مندید، خواندن این مقاله برای شما مفید خواهد بود.
آینده‌ی بشریت؛ ادغام بدن انسان با ربات
جمعه 13 اسفند 1395
«ایلان ماسک» می‌گوید با مکانیزه شده روزافزون وسائل و تجهیزات مورد استفاده بشر توسط ربات‌ها و استفاده از هوش مصنوعی در دستگاه‌های مختلف، بزودی شاهد ادغام شدن فیزیکی بین انسان و ربات‌ها خواهیم بود.
چای سبز موثر در درمان دو بیماری نادر
جمعه 13 اسفند 1395
بر اساس یافته‌های یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیز، پلی فنل موجود در چای سبز ممکن است برای بیماران مبتلا به آمیلوئیدوز و مولتیپل‌میلوم مفید واقع شود.
شکل‌گیری ستارگان در میان بادهای کهکشانی
جمعه 13 اسفند 1395
صورت‌فلکی کمتر شناخته شده‌ی سگ‌های شکارچی، میزبان انواع گوناگونی از اجرام آسمانی از قبیل کهکشان زیبای NGC4861 است. اخترشناسان هنوز بر سر طبقه‌بندی آن به توافق نظر نرسیده‌‌اند.
کشف سیگنال مغزی جهت چربی‌سوزی در بدن
جمعه 13 اسفند 1395
یک تیم تحقیقاتی به رهبری دکتر سوپریا سرینیواسان از مؤسسه‌ی تحقیقاتی اسکریپس، هورمون مغزی را کشف کرده که به نظر می‌رسد محرک سوختن چربی در روده‌هاست.
چرا کودکان باید به اشتباهاتشان پی ببرند؟
جمعه 13 اسفند 1395
محققان دانشگاه ایالت میشیگان، امواج ذهنی کودکان را زیر نظر گرفتند تا ببینند چقدر به اشتباهاتشان خودشان توجه می‌کنند.
ساخت نانوخوشه‌ی الماسی‌شکل از جنس نقره
‌سه شنبه 10 اسفند 1395
نانوخوشه‌های طلایی که با لایه‌ای از مولکول تیولی تثبیت شده‌اند، چندین دهه است که شناخته شده‌اند. اما تنها طی چند سال اخیر است که نانوخوشه‌های نقره، توجه گروه‌های پژوهشی را به خود جلب کرده است.
مانیتور‌هایی که اطلاعات را بر روی پوست انسان نمایش می‌دهند
‌سه شنبه 10 اسفند 1395
گروه تحقیقاتی پروفسور تاکائو سومیا در دانشکده تحصیلات تکمیلی مهندسی توکیو، پوست الکترونیکی انعطاف‌پذیری ساخته‌اند که می‌تواند مانند یک صفحه‌ی نمایش LED از جنس مواد آلی، اطلاعاتی را بر روی بدن انسان به نمایش در آورد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 169 170
جهان گودل (22 پاسخ)
علاقه به فیزیک و شناخت فیزیک (5 پاسخ)
پرسشی درباره همه ریاضیات لازم برای مطالعه فیزیک (2 پاسخ)
کاربست پدیده EVP، نظرتان چیست؟ (10 پاسخ)
رابطه ی فیزیک جدید و فلسفه (22 پاسخ)
عکس های فوق العاده جونو از مشتری سوالات زیادی پدید آورده (0 پاسخ)
برنامه نویسی فرترن (6 پاسخ)
آزمایش میلیکان (1 پاسخ)
مسائل تئوری دینام فارادی (0 پاسخ)
حل المسایل مکانیک آماری رایف (0 پاسخ)
گاز های بی اثر (0 پاسخ)
توزیع الکترون در اتم های آزاد (0 پاسخ)
كمك براي محاسبه فشار در يك مخزن آب (11 پاسخ)
راههای دفع مسیرامواج (2 پاسخ)
علیت و کوانتوم (3 پاسخ)
نظریه هاوکینگ و قانون بقای جرم (0 پاسخ)
انهدام نسبیت خاص و عام آلبرت اینشتین (به همراه مقالات) (356 پاسخ)
پاسخ به سوال برنامه نویسی (فرترن) (13 پاسخ)
بهترین کتاب نجومی که تابه حال خوانده اید (30 پاسخ)
تفاوت سفید و نقره ای (4 پاسخ)
فیزیک مطلق (16 پاسخ)
فیزیک مطلق و اثبات کاملا دقیق اشتباه بودن فرمول معروف انرژی (66 پاسخ)
اثبات فرمول ها در علم فیزیک (9 پاسخ)
کتاب فیزیک نوین دکتر فرمان (0 پاسخ)
تفتاوت های فیزیک کلاسیک با فیزیک کوانتومی (4 پاسخ)
تمر ینهای ابررسانایی سری (0 پاسخ)
بردار پراکندگی (0 پاسخ)
معادله موج (2 پاسخ)
پیشنهاد خرید کتاب از نمایشگاه کتاب سال 96 (7 پاسخ)
تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر انسان؛ گزارشی از IEEE (1 پاسخ)
پیش نیاز mcnp و مونت کارلو (2 پاسخ)
جهان و امنیت سایبری در سال 2025 از نگاه مایکروسافت (0 پاسخ)
نظریه هاوکینگ، بازگشت به گذشته (0 پاسخ)
نظريه‌ي ميدان‌هاي كوانتومي Quantum Field Theory را بياموزيم (90 پاسخ)
فیزیک مطلق تحلیلگر نظریات مختلف جهانی (34 پاسخ)
تشکیل تصویر آینه محدب (1 پاسخ)
constructal law آیا ماهیت تصادفی ِ فرگشت را به چالش می کشد؟ (1 پاسخ)
تغییر دمای مواد (3 پاسخ)
احتمال سکته قلبی در گروه خونی O کمی کمتر از دیگران است (0 پاسخ)
جسم دوار (23 پاسخ)
تابش لیزر به سطح کره ماه (4 پاسخ)
مواد عايق امواج مغناطيسي (11 پاسخ)
گردش زمین به دور خورشید (19 پاسخ)
کتاب های فیزیک دبیرستان دهه هفتاد (2 پاسخ)
چرخش زمین (16 پاسخ)
برگزاري اولين كارگاه كاربرد پرتوها در صنعت دانشگاه شاهرود (0 پاسخ)
تعدادی از کاربردهای فناوری های هسته ای (0 پاسخ)
هواپیما در میدان مغناطیسی (2 پاسخ)
تولید مایعی که قانون نیوتن را نقض می‌کند! (8 پاسخ)
فرایند هم فشار بر عکس فرایند هم دما است؟! (12 پاسخ)
اندازه گیری جرم و بار الکترون بدون نسبیت؟ (2 پاسخ)
جاذبه زمین (6 پاسخ)
برخورد كشسان (55 پاسخ)
دریاها پلاستیکی شده‌اند
روش درمانی جدید در بیماران اسکیزوفرنی
اینستاگرام می‌گوید میزان غذای مصرف شده شما چقدر است
روشی جدید برای تولید پلیمرهای قوی‌تر
کشف سیاره‌ای اَبَرزمین و سنگی مناسب برای زندگی
مهار جمعیت دار و دسته‌ی موش‌های نیویورکی
از پروتئین‌های دایناسوری چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟
واضح‌ترین نقشه از کف دریاهای مناطق قطبی
لکه‌ی بزرگ سرد در جو مشتری
تصاویر باکیفیت‌تر لیزری
یک گام تا تولید قرص ورزش
حالت‌هایی از تشکیل حیات فرازمینی در آزمایشگاه
آیا روزه‌داری باعث باهوش شدن ما می‌شود؟
روشی جدید، سریع و کارآمد برای عملکرد ربات‌ها
تروجان‌ها رمزگشای رازهای مریخی
تنوع زیستی در قطب‌جنوب چگونه است؟
عامل توموری سرطان تهاجمی تخمدان
تمیزی و تولید انرژی همزمان با فتوسنتز مصنوعی
شیرهای آدم‌خوار، افسانه یا واقعیت
از راه‌راه‌های ببری انسلادوس چه می‌دانید؟
ژن جدید مرتبط با سن بالا
قطعاً هابیت‌ها شبیه به «فرودو بگینز» نبوده‌اند
تجزیه‌ی پلاستیک با کرم‌های دوست‌دار طبیعت
سیارک‌ها به مریخ حیات دوباره می‌دهند
نوشابه‌های رژیمی عاملی برای سکته‌ی مغزی و زوال عقل
آبشاری خونین در قطب جنوب
داروی قروباغه‌ای آنفلوآنزا
مشکلات شخصی و اجتماعی؛ نتیجه‌ی استفاده‌ی بی‌رویه از فناوری
آیا پلیس‌ها با خودرو‌های قرمز مشکل دارند؟
لمس تکنولوژی با حسگر‌های انعطاف‌پذیر