مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مرد چدار، اولین بریتانیاییِ مدرن، پوستی تیره و چشمانی آبی داشت.
‌سه شنبه 8 اسفند 1396
«مرد چدار» و بستگانش مسئول تقریباً ده درصدِ ژنوم جمعیت بومی بریتانیایی‌های مدرن هستند. مرد چدار، یکی از اولین ساکنان انسانی در بریتانیا، پوستی تیره و چشمانی آبی داشت.
رصد بقایای ادغام دو کهکشان
‌سه شنبه 8 اسفند 1396
تصویر ترکیبی ساخته ‌شده توسط اخترشناسان سازمان تحقیقات اخترشناسی اروپا، برخورد سهمگینی از دو کهکشان صفحه‌ای را نشان می‌دهد که ۶۰۰ میلیون سال پیش اتفاق افتاده و باعث ایجاد کهکشانی با شکل عجیب به نام NGC7252 شده است.
تقویت حافظه با نوع شگفت‌انگیز و جدیدی از ایمپلنت مغزی
‌سه شنبه 8 اسفند 1396
ایمپلنت‌های عصبی که ادعا دارند عملکرد حافظه را تقویت می‌کنند، جدید نیستند، اما رویکرد جدیدی به این مساله منجر به تولید دستگاهی شده که به مغز، قبل از پاسخ دادن گوش می‌دهد.
ارائه‌ی مدلی دقیق از دستگاه عصبی انسان
دوشنبه 7 اسفند 1396
در پاییز سال ۱۹۲۵ میلادی، جسدی به دست دو دانشجوی پزشکی در کایرکسویل میسوری، رسید. وظیفه‌ی آن‌ها، تشریح سیستم عصبی بدن، با شروع از پایه‌ی مغز و پیشروی به سمت پایین و ردیابی سیستم در مسیری مستمر بود.
سرگذشت و آینده‌ی اولین مسافر از خارج منظومه‌ی شمسی
دوشنبه 7 اسفند 1396
این جِرم غلتان شبیه به سیگار، می‌تواند نتیجه‌ی برخورد با جرمی دیگر باشد. بنا به باور اخترشناسان، این جرم حداقل برای یک میلیارد سال دیگر هم به غلتیدن در فضا ادامه خواهد داد؛ به شرطی که دوباره با چیزی برخورد نکند.
ترفند ماهی‌های اعماق دریا برای پرورش بچه‌ماهی‌ها
دوشنبه 7 اسفند 1396
گروهای تحقیقاتی از موسسه‌های علمی کاوش‌های اقیانوسی، سازمان چارلز داروین و پارک ملی گالاپاگوس، دریافته‌اند که برخی گونه‌های ماهی‌ها تخم‌های خود را در خروجی‌های آب گرم واقع در اعماق دریا پرورش می‌دهند؛ رفتاری که قبلاً هرگز در حیوانات دریایی دیده نشده است.
ماده‌ی جدیدی که نمک و یون‌های فلزی را از آب دریا می‌زداید.
دوشنبه 7 اسفند 1396
دانشمندان موفق شدند روش جدید و کارآمدی را برای حذف نمک و یون‌های فلزی از آب دریا کشف نمایند.
شناسایی سلول‌های اضطراب در مغز انسان
یکشنبه 6 اسفند 1396
در مطالعه‌ای جدید، دانشمندان عصب‌شناسی، در مرکز پزشکی ایرویگ در دانشگاه کلمبیا و دانشگاه کالیفرنیا سن‌فرانسیسکو، سلول‌های مغزی را شناسایی کردند که به‌نظر اضطراب را کنترل می‌کنند.
ارتباط خودکنترلی شامپانزه‌ها با هوش عمومی
یکشنبه 6 اسفند 1396
بر اساس تحقیقات جدید، هوش کلی شامپانزه‌ها ارتباط مستقیمی با توانایی آن‌ها در اعمال کنترل نفس و به تاخیر انداختن لذت دارد.
نقش سلول‌های بنیادی در بهبود عملکرد بافت کلیه
یکشنبه 6 اسفند 1396
تحقیق پزشکی قابل توجهی که بودجه‌ی آن توسط شورای تحقیقات پزشکی و تحقیقات کلیوی بریتانیا تامین شده بود، در ایجاد بافت کلیه‌ی انسان در درون موجودی زنده، به محققان کمک بزرگی کرد.
عوارض سفرهای فضایی طولانی‌مدت بر مغز
یکشنبه 6 اسفند 1396
مغز فضانوردانی که ماه‌ها را در فضا سپری می‌کنند، تا زمان بازگشت‌شان به زمین در داخل جمجمه‌هایشان به سمت بالا جابه‌جا می‌شود.
کامپیوترها می‌توانند به شما بگویند چه آهنگ‌هایی گوش داده‌اید!
شنبه 5 اسفند 1396
این چه نوع جادویی است؟ این خواندن ذهن نیست، بلکه چیزی نزدیک به آن است؛ دانشمندان توانسته‌اند با استفاده از اسکن‌های «fMRI» از مغز افراد که جریان خون و فعالیت مغز را اندازه‌گیری می‌کند، آهنگ‌هایی که افراد گوش داده‌اند را شناسایی کنند.
کهکشان ما با چه نیرویی در فضا حرکت می‌کند؟
شنبه 5 اسفند 1396
اگرچه ما آن‌را احساس نمی‌کنیم، اما به‌طور پیوسته در حال حرکت هستیم، اما چه چیزی سبب حرکت کهکشان راه‌شیری می‌شود؟
یک گام تا واکسن تومورهای سرطانی!
شنبه 5 اسفند 1396
محققان در دانشگاه استنفورد، ترکیبی را طراحی کرده‌اند که وقتی به تومور تزریق می‌شود آن‌را همراه با تمام توده‌های سرطانی موجود در بدن از بین می‌برد.
راز پرتوهای نور آسمان شب چیست؟
شنبه 5 اسفند 1396
فرض کنید در مکان تاریکی قدم گذاشته‌اید و پرتوهایی از نور را مشاهده می‌کنید که از زمین مستقیماً به‌سمت جو منتشر می‌شوند.
زندگی اجتماعی زاغ‌ها، آن‌ها را باهوش‌تر کرده است.
‌پنجشنبه 3 اسفند 1396
دانشمندان در مطالعه‌ای جدید دریافتند که زاغ‌هایی که در گروه‌های بزرگی زندگی می‌کنند، باهوش‌تر هستند.
پرواز رکوردشکن پهپادهای اینتل در المپیک زمستانی ۲۰۱۸
‌پنجشنبه 3 اسفند 1396
تصور کنید آتش‌بازی را می‌توانید در آسمان کنترل کنید. ایده‌ی اصلی پهپادهای مخصوص اینتل نیز همین است که برای آتش‌بازی‌های شگفت‌انگیز طراحی شده‌اند.
چگونه این چند کودک، برجی از حباب‌های صابون ساختند؟
‌پنجشنبه 3 اسفند 1396
ویدئویی در یوتیوب منتشر شده، دو کودک را نشان می‌دهد که برجی شبیه به خانه اسکیمو‌ها، از حباب‌های وان حمام ساخته‌اند.
رصد گره‌ی پیچ‌خورده‌ی کیهانی توسط تلسکوپ هابل
‌پنجشنبه 3 اسفند 1396
تصویر حیرت‌انگیزی که هابل به‌تازگی به ثبت رسانده است، به‌نظر کهکشانی است که دو دُم را در خود دارد، اما در حقیقت تصویر دو کهکشان مارپیچی به شکل کهکشان راه‌شیری است که با سرعت بسیار بالا در حال برخورد به یکدیگر هستند.
پیشرفت در تکنولوژی پرتوی کششی می‌تواند انسان را در هوا معلق کند.
یکشنبه 29 بهمن 1396
از نظر علمی تخیلی، مهندسان دانشگاه بریستول از قدرتمندترین پرتوی کششی صوتی استفاده می‌کنند تا ثابت کنند که می‌توان اشیای بزرگتر را با طول موج صوتی در هوا معلق نگه داشت.
شناسایی نقاطی ویژه که امواج نور را در مسیرش متوقف می‌کند.
یکشنبه 29 بهمن 1396
نور به سرعت حرکت می‌کند. نور، مسافت ۹۳ میلیون مایلی بین زمین و خورشید را فقط در ۸ دقیقه طی می‌کند، اطلاعات در سراسر جهان را فوراً منتقل می‌کند و بالاترین سرعتِ آن که ۳۰۰،۰۰۰ کیلومتر بر ثانیه است و به حد مطلق سرعت در کل جهان تبدیل شده است.
تاثیر مثبت ویتامین D3 در برابر آسیب‌های قلبی عروقی
یکشنبه 29 بهمن 1396
بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه اوهایو، ویتامین D3 می‌تواند تا حد قابل‌توجهی آسیب وارده به سیستم قلبی عروقی در اثر بیماری‌های مختلف را بهبود ببخشد؛ بیماری‌هایی نظیر فشار خون، دیابت و تصلب شریان.
رویدادهای نجومی اسفندماه ۱۳۹۶
یکشنبه 29 بهمن 1396
آسمان شب، پُر است از اجرام گوناگون و رویدادهای مرتبط با آن، در این مطلب وقایع مهم طبیعت آسمان شب در اسفندماه ۱۳۹۶ را با هم مرور می‌کنیم.
فضانوردان در معرض تب فضایی هستند.
شنبه 28 بهمن 1396
پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که وقتی فضانوردان در معرض شرایط بی‌وزنی قرار می‌گیرند، در واقع با افزایش دمای بدن روبه‌رو می‌شوند.
حماقت راننده‌ی کامیون، به خطوط ۲۰۰۰ ساله‌ی نازکای، آسیب جدی وارد نمود.
شنبه 28 بهمن 1396
خطوط ۲۰۰۰ ساله نازکای، بهترین نمونه‌های شناخته شده «ژئوگلیف» در جهان هستند که خطوطی فوق‌العاده و بی‌نظیر محسوب می‌شوند.
ثبت خاطره‌ی رشد ماهیچه‌ای، در دی‌ان‌ای انسان
شنبه 28 بهمن 1396
بر اساس مطالعه‌ی انجام شده در دانشگاه کیلی، ماهیچه‌های اسکلتیِ انسان از حافظه‌ی اپی‌ژنتیک، در رابطه با رشد ابتدایی برخوردار است.
بالاتر از این ساختمان سیاهی نیست!
شنبه 28 بهمن 1396
این ساختمان در شهر پیونگ‌چانگِ کشور کره‌ی جنوبی، سیاه‌ترین بنای ساخته شده توسط بشر بر روی زمین است.
شیوع ای‌کولای؛ آیا واقعاً باید از خوردن کاهو اجتناب کرد؟
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
شیوع بیماری ای‌کولای، بیش از دوازده آمریکایی را مبتلا کرده است و ممکن است کاهو علت آن باشد. اما آیا به این معنی است که باید از گذاشتن کاهو در ساندویچ یا سالاد خود خودداری کنید؟
قطعه‌ی گمشده‌ی هوش‌مصنوعی انسان‌مانند یافت شد.
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
سوئیچ ابررسانای جدیدی به زودی کامپیوترها را قادر می‌سازد تا تصمیماتی بسیار مشابه با تصمیمات انسان‌ها بگیرند که این امر باعث می‌شود به هوش‌مصنوعی تبدیل شوند.
کشف مجموعه‌ای از سیارات، خارج از کهکشان راه‌شیری
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
ستاره‌شناسان ادعا می‌کنند که با استفاده از روش ریزهمگرایی کوازارها، تعداد زیادی از سیارات رها شده در خارج از کهکشان را یافته‌اند که دارای ابعادی در جرم ماه تا سیاره‌ی مشتری هستند.
آیا حرکتِ قطب‌های مغناطیسیِ زمین خطر‌ناک است؟ علم پاسخ می‌دهد
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
قطب‌های مغناطیسی زمین، هر کاری هم که انجام دهند، نمی‌خواهند بی‌نظمی و آشفتگی ایجاد کنند و همه‌ی ما را بکُشند.
تصویری جدید از کهکشان کوتوله‌ی ناشناخته
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
اخترشناسان رصدخانه‌ی جنوبی اروپا، اخیراً تصویری رنگارنگ از کهکشان کوچکی در صورت فلکی قوس منتشر کرده‌اند.
تا چه حد رفتارهای عصبی افراد مشابه دوستان‌شان است؟
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
براساس مطالعه‌ی منتشر شده در مجله‌ی ارتباطات طبیعی، مشخص شد که ما به نحو شگفت‌انگیزی، در هنگام ادراک و پاسخگویی به دنیای اطراف‌مان، مشابه دوستان‌مان رفتار می‌کنیم و لذا از این شباهت‌ها می‌توان برای پیش‌بینی این موضوع استفاده کرد که دوستان‌مان چه کسانی هستند.
ارتباط بیماری‌های قلبی و میگرن
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
مطالعات جدیدی از دانمارک نشان می‌دهد، افرادی که به میگرن مبتلا می‌شوند، احتمال دارد به بیماری‌های قلبی عروقی نیز دچار شوند.
رونمایی از دو محصول مرتبط با پروژه‌ی هایپرلوپ
‌پنجشنبه 26 بهمن 1396
در نمایشگاه الکترونیک CES سال ۲۰۱۸، کمپانی Virgin Hyperloop One از دو محصولی پرده‌برداری کرد که نشان می‌دهد، این مفهوم از گذشته‌ی خود، چقدر پیشرفت کرده است.
ورزش هوازی می‌تواند علائم شناختی بیماری آلزایمر را بهبود ببخشد.
‌سه شنبه 24 بهمن 1396
بر اساس مرور ۱۹ مطالعه‌ی قبلی، افرادی که در خطر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند یا واقعاً به این بیماری مبتلا هستند، می‌توانند کاهش عملکرد شناختی را با ورزش به تاخیر بیندازند.
کشف گوری عجیب از اسکلت‌های باستانی در مکزیکوسیتی
‌سه شنبه 24 بهمن 1396
باستان‌شناسان در مکزیکوسیتی گورستانی از ۱۰ اسکلت کشف کرده‌اند که آرایشی مارپیچی دارد؛ آثاری از تغییر شکل جمجمه هم در دو اسکلت به چشم می‌خورد.
تصویر تلسکوپ هابل از کهکشان مارپیچی NGC7331
‌سه شنبه 24 بهمن 1396
تلسکوپ فضایی هابل، از کهکشان مارپیچیِ NGC7331 که در صورت فلکی اسب بالدار واقع شده است، عکس گرفته است.
آرزویی برای آینده‌ی خودروهای خودران
‌سه شنبه 24 بهمن 1396
طراحی خودروی خودران که می‌تواند مسافت‌های کوتاه را طی کند، به خودی خود دستاوردی مهم است، اما این طرح جدید، قصد دارد فناوری خودران را در مسیری طولانی در انگلیس آزمایش کند.
تاثیر دارویی نوعی قارچ در درمان افسردگی
دوشنبه 23 بهمن 1396
تحقیق در مورد ترکیب کردنِ درمان با مولفه‌ی روان‌پریشیِ قارچ‌های جادویی، نشان می‌دهد که نه تنها این کار برای درمان اضطراب، افسردگی و اعتیاد ایمن و موثر است، بلکه از خیلی از درمان‌های موجود بهتر است.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 197 198
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
فیزیک محدودیت دارد و جادوگری نیست (18 پاسخ)
ایراد معادله پیوستگی (20 پاسخ)
تصاویر نجومی (1963 پاسخ)
محاسبه لگاریتم (41 پاسخ)
تفاوت کولن و بار بنیادی الکترون (0 پاسخ)
پيدايش كاينات (2 پاسخ)
مدل سازی سلف با حل معادلات میدان (1 پاسخ)
R به توان R (17 پاسخ)
بینایی انسان به صورت فریم به فریم هست یا به صورت پیوسته؟ (3 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (6 پاسخ)
آیا برای اشتعال صرفاً باید اکسیژن وجود داشته باشه؟ (3 پاسخ)
تبادل گراویتون بین جسم و زمین (5 پاسخ)
راکتور مینیاتوری arc (0 پاسخ)
مشاهده چرخش ماه به دور خودش (7 پاسخ)
چرا رنگ آسمان مریخ معکوس زمین است؟ (5 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (498 پاسخ)
ماده تاریک (2 پاسخ)
آزمایش بمب هسته ای اخیر آمریکا (3 پاسخ)
علت چیدمان مثلثی شکل برنیل (0 پاسخ)
نظریه ای جدید در پاسخ به پنج پرسش اساسی در نجوم (14 پاسخ)
وارد شدن نیرو به ذره باردار در حرکت به موازات میدان مغناطیسی (3 پاسخ)
آیا غیر قابل پیش بینی بودن در حوزه کوانتوم صحیح است؟ (1 پاسخ)
حل المسایل فیزیک نوین نوشته اوهانیان (7 پاسخ)
درخواست حل المسایل فیزیک مدرن سلز (0 پاسخ)
نورون های ذهنی (0 پاسخ)
به سه دلیل ماده تاریک وجود ندارد (0 پاسخ)
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (6 پاسخ)
دانشمندان توضیح می‌دهند: ماده‌ی تاریک چیست؟ (1 پاسخ)
عملکرد ماده تاریک بر چرخش اجرام (30 پاسخ)
ستارگان به سه روش می توانند در مدار کهکشان ها باقی بمانند (0 پاسخ)
تغییر قوانین گرانش برای اجسام در حال حرکت با سرعت زیاد (0 پاسخ)
پتانسیل الکتریکی دو کره نا هم مرکز (0 پاسخ)
مرجع گیری برای نقاط پتانسیل (4 پاسخ)
ماهیت مغناطیس (15 پاسخ)
تفاوت رشته حالت جامد با ماده چگال (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (4 پاسخ)
حدود پلانک (2 پاسخ)
بیگ بنگ چند گانه در جاهای مختلف (0 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
اثبآت فرمول تغییر سطح (1 پاسخ)
چاپ سه‌بُعدی قرنیه‌ی انسان
اخترشناسان اولین سیارک غنی از کربن در کمربند کویپر را یافتند.
یکی از رازهای ساخت مجسمه‌های جزیره‌ی ایستر فاش شد!
تاثیر چاپگرهای سه‌بُعدی بر رشد و پرورش اندام‌ها
مهم‌ترین ضرر استفاده‌ی شبانه از موبایل چیست؟
هابل کهکشانی مارپیچی از لبه را بررسی می‌کند.
دانشمندان ساز وکاری مبتنی بر لیزر برای شتاب ذره پیشنهاد داده‌اند.
تصویری خیره‌کننده از بیابانی باران‌زده!
ما‌ده‌ی زیستی جدید، قوی‌تر از فولاد و تار عنکبوت است.
مشکلی به‌نام هوش‌مصنوعی جهت‌دار؛ مایکروسافت به‌دنبال راه‌حل آن است.
وارونگی میدان مغناطیسی زمین چه زمانی رخ می‌دهد؟
چرا مردها میان‌بُرها و زن‌ها مسیرهای مستقیم را انتخاب می‌کنند؟
هفت مکان باستانی که گمان می‌شود ساخته‌ی فرازمینی‌هاست!!!
ساخت رباتی که نیروی خود را از لیزر می‌گیرد.
شناسایی رگ و ریشه‌ی سیب‌زمینی!
مهمانی خارج از منظومه‌ی شمسی؛ شناسایی سیارکی ۴.۵ میلیارد ساله
همکاری جالب دانش نانو و کشاورزی برای مبارزه با سرطان
مصرف تخم‌مرغ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد.
چرا تنهایی برای سلامتی انسان مضر است؟
نمای نزدیک از افق رویداد سیاهچاله با کمک ابزاری به‌نام «APEX»
ترسیم نخستین نقشه‌ی بزرگ‌مقیاس از سن تحدب کهکشان راه‌شیری
ناسا با استفاده از لیزر، سردترین دمای جهان را می‌سازد!
گنجی که در حمام مصری یافت شد!
هشداری جدی درباره‌ی کلاهبردارانی با عنوان طب سنتی!
ساخت سریع‌ترین آبگرم‌کن جهان!
فوران‌های آتشفشان هاوایی خطرناک‌تر می‌شوند!
شاید پلوتو از میلیون‌ها دنباله‌دار تشکیل شده باشد!
رابطه‌ی میان گرمایش زمین و افزایش مقاومت آنتی‌بیوتیک‌ها
افزایش غلظت CFCهای مضر برای لایه‌ی اوزون
دندان‌های باستانی، شرایط تکامل انسان را فاش کرد!
چه کار کنیم که خواب‌هایمان را فراموش نکنیم؟ (0+)