مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

تعیین قدمت آثار هنری غارهای کارائیب، با روشی پیشرفته
‌سه شنبه 30 آبان 1396
مقاله‌ی منتشر شده در مجله‌ی Archaeological Science نخستین نتایج تعیین قدمت آثار هنری غار معروف کارائیب را ارائه کرده است. همچنین، این مقاله درباره‌ی انتخاب محل، شیوه و مواد نقاشی آن زمان شفاف‌سازی کرده است.
رابطه‌ی سفید شدن موی سر آقایان با انسداد رگ‌ها
‌سه شنبه 30 آبان 1396
مطالعات بسیاری در مورد این موضوع انجام گرفته است. در این مقاله به بحث درخصوص یکی از پژوهش‌های مطرح شده در کنفرانس اتحادیه‌ی بیماری‌های قلبی اروپا «Europrevent» در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
نگاه رصدخانه‌‌ی هرشل به منطقه‌‌ی بی‌‌نظم ستاره‌زایی‌‌
‌سه شنبه 30 آبان 1396
این تصویر، ساختار منطقه‌‌ی بی‌‌نظم و پیچیده‌‌ی ستاره‌زایی «VulpeculaOB1» را نشان می‌‌دهد که توسط رصدخانه‌‌ی هرشل به ثبت رسیده است.
یازده چیزی که از نظر مردم برای سلامتی خیلی مضر هستند.
‌سه شنبه 30 آبان 1396
من هر موقع که در بطری نوشابه‌ی انرژی‌زای بدون شکری را باز می‌کنم، با نگاه تاسف‌بار هم سن و سالانم مواجه می‌شوم. پرسش‌ها و قضاوت‌ها هیچگاه پایان نمی‌پذیرند.
ماموت‌های پشمالوی مذکر بیشتر در دام‌های طبیعی گیر افتاده‌اند!
دوشنبه 29 آبان 1396
گروهی بین‌المللی از محققان به رهبری موزه‌ی تاریخ طبیعی سوئد، کشف کرده است که بقایای فسیلی ماموت‌های پشمالو بیشتر به جنس مذکر تعلق دارند تا به جنس ماده.
زمان آغاز تغییرات عظیم انسانی بر روی زمین
دوشنبه 29 آبان 1396
بشر به گونه‌ای زمین را دچار تحول کرده است که برخی دانشمندان معتقدند دوره‌ی زمین‌شناسی کنونی نیازمند به نام جدیدی با عنوان «دوره‌ی آنتروپوسین» است. اما تشخیص دقیق زمان آغاز این تغییرات کمی مشکل است.
نکات ضروری در پیشگیری از سرطان روده‌ی بزرگ
دوشنبه 29 آبان 1396
انار، انگور قرمز، گلابی، قارچ، عدس، سویا و نخود سبز شامل ترکیبات طبیعی ضدالتهابی هستند. محققان دانشگاه وارویک دریافتند که فرآیند طبیعی بدن می‌تواند باعث التهاب شود و خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ و بیماری کرون را بالا ببرد.
رصد خوشه‌ی عظیم کهکشانی Abel1300
دوشنبه 29 آبان 1396
اخیراً آژانس فضایی ناسا تصویری حیرت‌انگیز از خوشه‌ی کهکشانی Abel1300 منتشر کرده است که توسط تلسکوپ هابل به ثبت رسیده است.
ابزاری برای مطالعه‌ی آب‌فشان‌های انسلادوس
شنبه 27 آبان 1396
دانشمندان و مهندسین ناسا قرار است ابزاری موجی یا رادیوییِ زیرمیلی‌متری را برای مطالعه‌ی ترکیب‌بندی بخار آبِ چشمه‌های آب گرم و ذرات یخی قطب‌جنوب قمر کوچک زحل به‌نام انسلادوس بسازند.
هوای گرم باعث کوچک شدن سوراخ اوزون شده است.
شنبه 27 آبان 1396
دانشمندان ناسا اعلام کردند که سوراخ موجود در لایه‌ی اوزون از سال ۱۹۸۸ به کوچکترین مقدار خود رسیده است.
ساختارهای برای پیش‌گیری از بیماری آلزایمر
شنبه 27 آبان 1396
محققان تصور می‌کنند که یافته‌های اخیر می‌توانند به درمان بخش‌های بیمار مغز کمک کنند. بخش‌های خاصی از مغز باعث می‌شوند برخی افراد کمتر در معرض بیماری آلزایمر قرار گیرند.
تعیین تاریخ عصر فرعون‌ها با کمک کسوف حلقه‌ای
شنبه 27 آبان 1396
«گرییم ودینگتون»، پژوهشگر مستقل و متخصص اخترفیزیک، و «کالین هامفریس»، استاد دانشگاه کمبریج در مقاله‌ای که در تاریخ ۱ اکتبر در مجله‌ی Astronomy & Geophysics منتشر شده است، قدیمی‌ترین خورشید گرفتگی ثبت شده را گزارش کردند.
آثار نساجی در قبری باستانی یافت شد.
‌پنجشنبه 25 آبان 1396
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که در مقبره‌ای چینی شامل بقایای زنی میانسال، مجسمه‌های چوبی کوچکی برای بیش از ۲،۱۰۰ سال به‌شکل عمودی کنار دستگاه‌های ریسندگی در حال بافتن، ایستاده‌اند.
مدل‌سازی شکل باستانی زمین، با هدف مطالعه‌ی سیارات‌ فراخورشیدی
‌پنجشنبه 25 آبان 1396
دانشمندان برای یافتن سیارات قابل سکونت در خارج از منظومه‌ی شمسی، شیوه‌ی جدیدی اتخاذ کردند.
نقشه‌برداری اندام‌های مصنوعی پیشرفته در مغز
‌پنجشنبه 25 آبان 1396
تحریک عصبی مجدد عضلانی - لامسه‌ای یا «TMSR» برای افزایش کنترل پروتزهای اندام فوقانی به‌کار می‌رود.
چرا جهان ما سه‌بُعدی است؟!
‌پنجشنبه 25 آبان 1396
بر اساس نظریه‌ی جدید پروفسوری از دانشگاه ادینبرگ به‌نام «آرجون بررا» و همکارانش، جهان مدت کوتاهی پس از تشکیل با گره‌هایی متشکل از رشته‌های انعطاف‌پذیر انرژی به نام «لوله‌های شار» پُر شد؛ این رشته‌ها ذرات اولیه را به یکدیگر متصل کردند.
ساعتی مچی برای سفر خیالی در فضا
‌چهارشنبه 24 آبان 1396
با توجه به اینکه «تراپیست۱» به‌خاطر داشتن هفت سیاره‌ی فراخورشیدی و سه سیاره‌ی قابل سکونت معروف است، این ساعت مچیِ هم‌نام با این منظومه، برای انتقال حس سفر فضایی به فردی که آن را به دستش می‌بندد، طراحی شده است.
بینی کدام جنبه‌های احساسی ما را نمایان می‌سازد؟
‌چهارشنبه 24 آبان 1396
از رایحه‌ی شیرین کلوچه‌های تازه پخته‌شده که حس گرمی را در وجود انسان به‌وجود می‌آورد، تا بوی گیرای گل‌ها که در فصل بهار شکوفه می‌دهند و احساس شادی را به ارمغان می‌آورند، می‌توان نتیجه گرفت حس بویایی تاثیر شگرفی بر احساسات آدمی می‌گذارد.
تصویری جدید از ژرف آسمان
‌چهارشنبه 24 آبان 1396
تصویر جدید خوشه‌‌ی کهکشانی فنجان یا همان خوشه‌ی «Fornax» که توسط تلسکوپ VLT متعلق به رصدخانه‌ی جنوبی اروپا «ESO» ثبت شده درخشان‌ترین کهکشان این خوشه یعنی NGC1316 را نشان می‌دهد که به رنگ سفید و به شکل عدسی است و در مرکز قرار دارد.
راز حفره‌های رنگارنگ یلواستون
‌چهارشنبه 24 آبان 1396
این تفکر همواره در میان بوده است که فوران آتشفشان، باعث ایجاد مخروط یا حفره‌ی آتشفشانی «پارک ملی یلواستون» در ایالت وایومینگ آمریکا شده است، اما تحقیقات جدید نشان می دهد این تفکر کمی ابتدایی است.
توان خورشیدی ارزان‌تر است، اما دنیا هنوز با سوخت‌های فسیلی اداره می‌شود.
‌سه شنبه 23 آبان 1396
حتی بدون کمک‌های مالی، نیروگاه‌های جدید خورشیدی و بادی معمولاً ارزان‌تر از نیروگاه‌های جدید گاز طبیعی، نیروگاه‌های هسته‌ای، نیروگاه‌های زغال‌سنگی هستند.
ساخت ماشین کوانتومی برای یافتن ذره‌ی بوزون هیگز
‌سه شنبه 23 آبان 1396
کشف دوباره‌ی ذره‌ی بوزون هیگز؟ با استفاده‌ی خلاقانه از رایانه‌ای که قادر به مرتب‌سازی داده‌های عظیم باشد، شاید! محققان امیدوار هستند رایانه‌های کوانتومی بتوانند با تسریع محاسبات، در اکتشاف دنیای طبیعی ما و گسترش دانش ما از جهان‌هستی کمک کنند.
روش جدید پیوند مغز استخوان، بدون عوارض جانبی
‌سه شنبه 23 آبان 1396
پیوند استخوان‌ مصنوعی جدید می‌تواند بیماران را از انواع اختلالات سیستم ایمنی و خون که عوارض جانبی پیوند مغز استخوان به شیوه‌ی سنتی هستند را در امان دارد.
ستاره‌شناسان جرمی میان‌ستاره‌ای در منظومه‌شمسی کشف کردند!
‌سه شنبه 23 آبان 1396
برای اولین‌بار ستاره‌شناسان گمان می‌کنند، خرده سیارک یا شاید دنباله‌داری در منظومه‌شمسی که از فضای میان‌ستاره‌ای آمده است را کشف کرده‌اند.
فواره‌های شگفت‌انگیز سیاهچاله‌ها کارخانه‌ی ستاره‌زایی هستند.
‌سه شنبه 23 آبان 1396
ستاره‌شناسان ارتباطی شگفت‌انگیزی میان سیاهچاله‌ی پُرجرم و کهکشانی که در آن قرار دارد، کشف کردند.
با «پل استار ۱» نخستین اتومبیل برقی جدید وُلوو آشنا شوید.
‌سه شنبه 23 آبان 1396
برندِ وسیله‌ی نقلیه‌ی برقی شرکت ولوو تحت عنوان «پل استار ۱» به‌تازگی رونمایی شده است. این مدل برقی شارژی با محدوده‌ی رانندگی ۱۵۰ کیلومتر قابل خرید است.
ردپاهایی جدید از گوشت‌خواری غول‌پیکر حکایت دارد.
‌سه شنبه 23 آبان 1396
محقق «فابین نول» گفت: «کشف جدید خیلی هیجان‌انگیز است و اطلاعات جدیدی را درباره‌ی نوعی گوشت‌خوار که زمانی در آفریقای‌جنوبی می‌زیسته ارائه می‌دهد.»
خرافه یا واقعیت؟ آیا روغن نارگیل واقعاً شفابخش است؟
‌سه شنبه 23 آبان 1396
ای مردم، درمان معجزه‌آسایی در کار نیست. نارگیل‌ها برای هزاران سال غذای با ارزشی در مناطق استوایی بوده است، در گذشته از گوشت و شیر نارگیل، از طریق جوشاندن گوشت نارگیل در آب گرم، استفاده می‌کردند و لذت هم می‌بردند.
امواج گرانشی صوتی اجرام درون اقیانوس‌ها را ردیابی می‌کنند.
یکشنبه 21 آبان 1396
محقق «اوساما کادری» گفت: «روشی کاملأ جدید را برای مکان‌یابی اجرامی که به سطح دریا برخورد کرده‌اند کشف کرده‌ایم.» دانشمندان در دانشگاه کاردیف در ولز روشی برای ردیابی امواج گرانشی صوتی تا منشأ آن‌ها طراحی کرده‌اند.
آیا تغییرات آب و هوایی بدتر از چیزی است که فکرش را می‌کنیم؟
یکشنبه 21 آبان 1396
مقاله‌ی جدید منتشر شده توسط گروهی مشترک از محققان فرانسوی و سوئیسی نشان دهنده‌ی نوعی نقص در نحوه‌ی تخمین دمای اقیانوس‌ها در گذشته است.
ملاقات با عضوی دور و تاریک در منظومه‌ی شمسی!
یکشنبه 21 آبان 1396
اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ آرایه‌ی بزرگ آتاکاما به نام «ALMA»، جزئیات خارق‌العاده‌ای درباره‌ی عضو جدیداً کشف‌شده‌ی منظومه‌ی شمسی که جرمی سیاره مانند به‌نام «2014 UZ224» است و به‌صورت غیررسمی «دی‌دی» نامیده می‌شود، ارائه دادند.
باکتری‌های دهان می‌توانند باعث بیماری‌های گوارشی شوند.
یکشنبه 21 آبان 1396
مطالعه‌ای جدید بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که باکتری‌هایی که معمولأ در دهان انسان زندگی می‌کنند، می‌توانند بیماری‌های گوارشی مثل بیماری التهاب روده یا همان «IBD»، کولیت اولسراتیو و بیماری کرون را ایجاد کنند.
فواید و معایب واقعیت مجازی از دیدگاه زیست‌شناسان
شنبه 20 آبان 1396
واقعیت مجازی در اصل چیزی ندارد. باید از دانشجویان UC سانتا باربارا قضیه را جویا شد که اخیراً برای گوش دادن به آواز پرندگان سحرخیز قبل از طلوع آفتاب به جنگل رفته بودند.
تکنولوژی پلاسما می‌تواند راهی برای تولید اکسیژن در مریخ باشد.
شنبه 20 آبان 1396
ترکیب عمده‌ی جو مریخ، ‌۹۵.۹ درصد دی‌اکسیدکربن، ۱.۹ درصد آرگون، ۱.۹ درصد نیتروژن و دیگر گازها نیز در آن وجود دارد. دی‌اکسیدکربن را می‌توان به کربن‌مونواکسید و اکسیژن تبدیل کرد.
اسکنر لیزری جدید برای تشخیص سرطان پوست در کمتر از ۳۰ ثانیه
شنبه 20 آبان 1396
محققان پروژه‌ی اروپایی «تشخیص اتوماتیک شبکه‌های عروقی برای ارزیابی سرطان» یا همان «ADVANCE»، اولین اسکنر جهان را ایجاد کردند که عروق خونی رشد یافته توسط «ملانوم بدخیم» که تومور سیاه رنگ قشر عمیق پوست است، را با پرتوی لیزری مادون قرمز در ۳۰ ثانیه تشخیص داد.
معضل انتخاب شغل برای افراد جذاب!
شنبه 20 آبان 1396
در دنیای امروز زیبا بودن مسئله‌ای دردسرساز تلقی نمی‌شود. صد البته تعاریف و چاپلوسی‌های بسیار همیشه وجود دارند، بنابراین چرا بدمان بیاید؟
نقش مهم کریستال‌های مایع کوانتومی جدید در آینده‌ی کامپیوترها
‌چهارشنبه 17 آبان 1396
فیزیکدانان مؤسسه‌ی اطلاعات و مواد کوانتومی در کلتک، اولین کریستال مایع کوانتومی سه‌بُعدی را کشف کرده‌اند.
رنگ‌دانه‌های پوستی لاک‌پشت‌هایی با قدمت ۵۴ میلیون ساله کشف شد.
‌چهارشنبه 17 آبان 1396
گروه بین‌المللی دیرینه‌شناسان از ایالات متحده، سوئد و ژاپن رنگدانه‌ی اصلی، «بتا-کراتین» و پروتئین‌های ماهیچه را از نوزاد «Tasbacka Danica»، گونه‌ی لاک‌پشت‌دریایی که در دوران ائوسن می‌زیست را بازسازی کرده‌اند.
دستگاهی غول‌پیکر، آینده‌ی حمل‌و‌نقل را تغییر می‌دهد.
‌چهارشنبه 17 آبان 1396
یکی از صاحب‌نظران دنیای تکنولوژی در توئیتر خود اعلام کرد که جدیدترین دستگاه حفاری تونل کمپانی Boring تقریباً آماده شده است. دومین دستگاه حفاری تونل قرار است «Line-Storm» نامیده شود.
مانور ویژه‌ی کاوشگر سپیده‌دم در مدار سِرِس
‌چهارشنبه 17 آبان 1396
ناسا دستور دومین تداوم مأموریت سپیده‌دم در سرس را صادر کرده است. سیاره‌ی کوتوله‌ی سرس بزرگترین شی در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری است.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 190 191
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
لطفا یه کتاب در زمینه فیزیک بهم معرفی کنید که ترجمه کنم (8 پاسخ)
نیوتون چگونه حرکت بیضوی زمین را ثابت کرد؟ (13 پاسخ)
ببینید و لذت ببرید (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (0 پاسخ)
راهی برای دوباره زیستن - بدن جدید - عمر نامحدود (25 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (21 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (70 پاسخ)
کتاب مناسب برای کنکور (6 پاسخ)
کمبود ویتامین دی و سرطان ها (0 پاسخ)
برنامه‌ای که مرگ را پیش‌بینی می‌کند (0 پاسخ)
پایانه های باتری (3 پاسخ)
تست هوش واقعی (19 پاسخ)
سیگنال تحلیلی (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (23 پاسخ)
نحوه محاسبه میدان مغناطیس یک اهنربای دائمی در فضا بچه صورتیه (2 پاسخ)
آیا هر جسمی در هر شرایطی دارای جاذبه است؟ (22 پاسخ)
بطری آب (0 پاسخ)
نمایش کسر ثابت گرانش, سرعت نور ، عدد طلایی با توانهای 3 (5 پاسخ)
تغییرات وزن (6 پاسخ)
محاسبات مغناطیس (6 پاسخ)
تغییرات رنگ به علت زاوبه تابش (7 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (22 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (11 پاسخ)
موتور دما کوری (0 پاسخ)
ترازو جرم یک ماده را اندازه گیری می کند یا وزن آن ماده را (4 پاسخ)
تصاویر نجومی (1949 پاسخ)
فاصله زمین و خورشید چگونه باعث پدید امدن فصل‌ها می‌شود؟ (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (494 پاسخ)
بازی با احتمالات (3 پاسخ)
تابش ذره باردار شتاب دار در مکانیک کوانتومی (0 پاسخ)
تعریف علم فیزیک (10 پاسخ)
رساناي منزوي (3 پاسخ)
فناوری‌هایی که در سال 2018 رشد می‌کنند (0 پاسخ)
چه تعبیری از کوانتوم داشته باشیم؟ (1 پاسخ)
مشکل در بردارهای محوری (شبه بردار ها) (18 پاسخ)
4 بعد جهان؟ (36 پاسخ)
آسيب ناشي از برخورد، با انرژي مرتبط هست يا تكانه؟ (5 پاسخ)
شرايط مرزي (5 پاسخ)
ميدان تاخيري (25 پاسخ)
واپاشی هسته ای (1 پاسخ)
نتایج شگفت‌انگیز یک آزمایش برای درمان هموفیلی (0 پاسخ)
دروس آنلاین و رایگان در دانشگاه‌های برتر دنیا (2 پاسخ)
[پارادوکس] ذره باردار در میدان گرانشی یکنواخت (13 پاسخ)
تعریف آماری فشار (0 پاسخ)
مفهوم تکانه (2 پاسخ)
ظرفیت خازن (3 پاسخ)
سوال مربوط به اثبات فرمول های انرژی نسبیتی (3 پاسخ)
محاسبه سرعت چرخش در حرکت دورانی یکنواخت (1 پاسخ)
مدل تکتایی برای کوارک ها به چه معناست؟ (0 پاسخ)
بررسی ناوردایی توان در نسبیت خاص (2 پاسخ)
بررسی پایستگی تکانه و انرژی (1 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (3 پاسخ)
پیشرفت در تکنولوژی پرتوی کششی می‌تواند انسان را در هوا معلق کند.
شناسایی نقاطی ویژه که امواج نور را در مسیرش متوقف می‌کند.
تاثیر مثبت ویتامین D3 در برابر آسیب‌های قلبی عروقی
رویدادهای نجومی اسفندماه ۱۳۹۶
فضانوردان در معرض تب فضایی هستند.
حماقت راننده‌ی کامیون، به خطوط ۲۰۰۰ ساله‌ی نازکای، آسیب جدی وارد نمود.
ثبت خاطره‌ی رشد ماهیچه‌ای، در دی‌ان‌ای انسان
بالاتر از این ساختمان سیاهی نیست!
شیوع ای‌کولای؛ آیا واقعاً باید از خوردن کاهو اجتناب کرد؟
قطعه‌ی گمشده‌ی هوش‌مصنوعی انسان‌مانند یافت شد.
کشف مجموعه‌ای از سیارات، خارج از کهکشان راه‌شیری
آیا حرکتِ قطب‌های مغناطیسیِ زمین خطر‌ناک است؟ علم پاسخ می‌دهد
تصویری جدید از کهکشان کوتوله‌ی ناشناخته
تا چه حد رفتارهای عصبی افراد مشابه دوستان‌شان است؟
ارتباط بیماری‌های قلبی و میگرن
رونمایی از دو محصول مرتبط با پروژه‌ی هایپرلوپ
ورزش هوازی می‌تواند علائم شناختی بیماری آلزایمر را بهبود ببخشد.
کشف گوری عجیب از اسکلت‌های باستانی در مکزیکوسیتی
تصویر تلسکوپ هابل از کهکشان مارپیچی NGC7331
آرزویی برای آینده‌ی خودروهای خودران
تاثیر دارویی نوعی قارچ در درمان افسردگی
موجودات فضایی از چه نیرویی استفاده می‌‌کنند؟
گرمایش اقیانوس‌ها، شاهدی بر گرمایش جهانی است.
خطر بالقوه‌ی داروهای سوزش معده
تسلا می‌خواهد کامیون‌های برقی بسازد.
نهنگ باستانی کارولینا، اسرار منشأ تغذیه فیلتری را برملا کرد.
چگونه ناسا مریخ را قابل سکونت می‌کند؟
حفاری در اعماق دریا، اکوسیستم دریایی را نابود می‌کند.
شواهد جدیدی در مورد سطح یخی سیارک وستا
خلاق بودن، کلید برتری در ارتباطات مغزی است.
برتری جالب زنان، نسبت به مردان (0+)