مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

راز درخشش آبی رنگ در آب دریا چیست؟
یکشنبه 17 دي 1396
اخیراً عکاسی لحظه‌ای جادویی را در نزدیکی سوانسی در کشور ولز، تجربه کرده؛ زیرا ساحل دریا سراسر آبی و درخشنده شده بود.
شناسایی مدارهای مغزی رفتارهای لذت جویانه‌ی مغز
شنبه 16 دي 1396
مدتها است که دانشمندان بر این باورند «آمیگدال مرکزی» که ساختاری در عمق مغز است، با احساس ترس و واکنش به رخ‌دادهای ناخوشایند، مرتبط است.
زیر سوال رفتن منشاء آهن زمین
شنبه 16 دي 1396
پژوهش‌های جدید در دانشگاه تگزاس آستین، نشان می‌دهد که ترکیب آهنی منحصربه‌فرد زمین، با ایجاد هسته‌ی سیاره ارتباطی ندارد؛ لذا رویدادی که در شکل و شمایل زمین طی سال‌های نخست پیدایش آن نقش داشت، زیر سؤال می‌رود.
آیا ایده‌ی کاشت سیب‌زمینی در فیلم مریخی، شدنی است؟
شنبه 16 دي 1396
محققان موفق به کشت سیب‌زمینی در محیطی شدند که ویژگی‌های مریخ از قبیل تابش، دما، فشار هوا، میزان اکسیژن و دی‌اکسیدکربن در آن شبیه‌سازی شده است.
کلاهبرداری از طریق نقشه‌ی گوگل!
شنبه 16 دي 1396
کسب و کارهای محلی بر روی نقشه‌ی گوگل اغلب آن‌قدر که به‌نظر می‌رسد، محلی نیستند. گروهی از محققین گوگل و دانشگاه سن‌دیگوی کالیفرنیا، دریافته‌اند که ده‌ها هزار فهرست جعلی ماهانه به نقشه‌ی گوگل اضافه می‌شوند که کاربران را به‌سمت طرح‌های کلاهبرداری هدایت می‌کنند.
بله، گربه‌ها واقعاً حالات صورت متفاوتی دارند.
‌پنجشنبه 14 دي 1396
اگر گربه داشته باشید، احتمالاً به خوبی می‌توانید بفهمید که چه زمانی گربه‌تان خوشحال، عصبانی یا افسرده است. اما آیا به راستی گربه‌ها همچون انسان‌ها حالات چهره‌ی مشترکی دارند که به همراه این گونه احساسات ظاهر شود؟
ساخت سیناپس مصنوعی با قابلیت یادگیری، توسط دانشمندان
‌پنجشنبه 14 دي 1396
این دستاورد بسیار تعجب برانگیز است. پیشرفت‌ها در حوزه‌ی هوش‌مصنوعی تا حد زیادی به پاس فناوری‌هایی رقم خورده است که از نحوه‌ی عملکرد مغز انسان، تقلید می‌کنند.
اثرات تغییرات اقلیمی بر آسیب‌های روحی
‌پنجشنبه 14 دي 1396
همچنان که دستگاه حکومتی ترامپ، در راستای باطل کردن سیاست‌های خاص مربوط به تغییرات اقلیمی گام بر می‌دارد، گروهی از روان‌شناسان برجسته‌ی آمریکایی، گزارشی منتشر کرده‌اند، که بیان می‌دهد روند گرمایش و وقایع آب و هوایی بحرانی مربوطه، می‌تواند اثرات به‌شدت زیان‌باری بر سلامت روان داشته باشد.
دوگانگی میان نواحی شمالی و جنوبی قمر انسلادوس
‌پنجشنبه 14 دي 1396
بنا به گفته دانشمندان ناسا که رهبری عملیات کاسینى را بر عهده داشتند، قمر یخی زحل، به‌نام «انسلادوس» دو جهان متفاوت وجود دارد.
پمپ‌های کاغذی نیروی دستگاه‌های میکروسیال قابل‌حمل را تأمین می‌کنند!
‌پنجشنبه 14 دي 1396
مهندسین زیست‌داروها از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و دانشگاه چیپل هیل کارولینای شمالی، پمپ کاغذی ارزان قیمتی طراحی کرده‌اند که از نیروی مویینگی برای به کار انداختن دستگاه‌های میکروسیال قابل‌حمل، استفاده می‌کند و می‌توان آن‌را در ابزارهای متنوع مربوط به زیست‌داروها به‌کار برد.
کشف گروهی از کوازارها، درک منشاء کهکشان‌ها را تقویت کرد.
‌پنجشنبه 14 دي 1396
اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی، گروهی بین‌المللی شامل محققان مرکز نجوم و اخترفیزیک کاولی «KIAA» در دانشگاه پکینگ از کشف بیش از ۶۰ کوازار بسیار دور خبر دادند که این تعداد، نزدیک به دو برابر تعداد شناخته شده تا آن زمان بود. این یافته، فرصت‌های بسیاری برای نگاه عمیق به تاریخ کیهان به‌وجود آورد.
تغییر رویکرد دانشمندان در مورد علل چاقی
‌پنجشنبه 14 دي 1396
بر اساس تحقیقِ منتشر شده در مراکز کنترل و پیشگیری از دیابت و بیماری‌های حاد در آمریکا تقریبأ ۱۰ درصد از افراد چاق فاقد فاکتورهای خطرِ «کاردیومتابولیک - CRFs» هستند.
نقش حفره‌ای زیر زمینی، در ترسیم نقشه‌ی تاریخچه‌ی زمین
‌پنجشنبه 14 دي 1396
جغرافیدانی از دانشگاه ساسکس که بر روی حفره‌ی عظیمی در سیبری که با سرعتی بسیار در حال گسترش است، تحقیق می‌کند، معتقد است این سوراخ عظیم در زمین، به دانشمندان کمک خواهد کرد تا نقشه‌ی تاریخ آب و هوایی زمین را ترسیم کنند.
تاثیر تغییرات آب و هوایی بر امنیت پروازها
‌پنجشنبه 14 دي 1396
طبق تحقیقات جدیدی که اخیراً در مجله‌ی Advances in Atmospheric Sciences چاپ شده است، تغییرات آب و هوایی علاوه بر اینکه می‌تواند تهدیدی برای یخ‌های قطبی، سطح دریاها، گونه‌های متنوعی از حیوانات و همچنین منابع غذایی جهانی باشد، همچنین می‌تواند پرواز را به تجربه‌ای ترسناک‌تر از چیزی که اکنون هست تبدیل کند.
موفقیتی جدید در تحقیق بر روی سلول بنیادی
‌پنجشنبه 14 دي 1396
دانشمندان سلول‌های بنیادی جنینی را در آزمایشگاه با موفقیت توسعه داده‌اند؛ این سلول‌ها می‌توانند هر نوع بافتی را ایجاد کنند.
آوموآموا سفینه‌ی فرازمینی‌ها نیست.
‌پنجشنبه 14 دي 1396
محققانی که به دنبال شواهدی از تکنولوژی فرازمینی بودند، در روز پنج شنبه اعلام کردند که از سنگ بزرگ فضاییِ سیگاری ‌شکلِ میان‌ستاره‌‌ای که در ماه اکتبر در منظومه‌ی شمسی ما کشف شده بود، هیچ سیگنال بیگانه‌ای دریافت نکرده‌اند و این جرم فضاپیمایی بیگانه نیست.
کوهنوردی می‌تواند باعث جنون شود و ما دلیل آن را نمی‌دانیم!
‌پنجشنبه 14 دي 1396
ممکن است امروزه «هاوارد فیلیپس لاورکرافت» شخصیتی دو قطبی به حساب بیاید، اما او در مورد مسئله‌ای حق داشت؛ «دیوانگی در کوه‌های تار وجود دارد.»
پناهگاهی ایمن با قیمت ۱۰۰۰ دلار اجاره‌ی سالیانه
دوشنبه 11 دي 1396
وضعیت سیاست‌های ملی، جهانی، محیطی و ... کنونی زمین، ساکنان آن‌را با ترس از آینده مواجه ساخته است. این مسئله توجه بسیاری را به آماده‌ شدن برای روز رستاخیز جلب کرده است و شرکت‌های بسیاری در حال سرمایه‌گزاری بر روی این مسئله هستند.
محققان گیاه ویژه‌ای ساخته‌اند که تابش می‌کند.
دوشنبه 11 دي 1396
گروهی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا و MIT راهی برای القا دادن گیاهان با نور حاصل از کرم‌های شب‌تاب پیدا کرده‌اند.
داده‌های جدید از دو کهکشان در حال ادغام
دوشنبه 11 دي 1396
ناسا تصویر زیبایی که توسط تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان NGC5256، نمونه‌ی قابل توجهی از دو کهکشانِ در حال ادغام، منتشر کرده است.
کشف مکان‌های مخفی هرم جیزه با فناوری جدید
دوشنبه 11 دي 1396
محققان فرانسوی و پروژه‌ی کاوش، مسئول کشف اخیر فضای خالیِ بزرگ در هرم بزرگ جیزه، برای توسعه‌ی پلتفرم اکتشاف ربات جدید به‌هم پیوسته‌اند.
نقش قارچ‌ها در شکل‌گیری حیاتی که می‌شناسیم.
یکشنبه 10 دي 1396
دانشمندان دانشگاه لیدز می‌گویند: «امروزه، جهان ما تحت سیطره‌ی گیاهان و حیوانات قرار دارد، ولی ما این جهان را مدیون وجود قارچ‌ها هستیم.»
روشی جدید برای شناسایی سیاره‌ها در منظومه‌ی آلفا قنطورس
یکشنبه 10 دي 1396
اخترشناسان دانشگاه ییل، نگاه تازه‌ای به منظومه‌ی آلفا قنطورس انداخته و روش‌های جدیدی برای جستجوی دقیق‌تر سیاره‌های قابل سکونت در این منظومه یافتند.
میزان درآمد افراد با میزان شادی آن‌ها ارتباط دارد.
یکشنبه 10 دي 1396
بر اساس مقاله‌ی منتشر شده در انجمن روانشناسی آمریکا، افرادی که درآمد بیشتری دارند، احساسات مثبت بیشتری را نسبت به خودشان تجربه می‌کنند؛ اما افرادی که درآمد کمتری دارند، از روابط خود و توانایی برقراری ارتباط با دیگران لذت می‌برند.
ده داستان علمی برتر سال ۲۰۱۷
یکشنبه 10 دي 1396
طوفان‌‌های بی‌سابقه، تولید عظیم داده‌های اینترنتی، برخورد دو ستاره‌ی نوترونی و فراگیر شدن مواد مخدر را می‌توان مهم‌ترین خبرهای علمی سال ۲۰۱۷ در مجله‌ی ساینتیفیک‌امریکن دانست.
طراحی پارکینگ ضد سیل برای خودروها
شنبه 9 دي 1396
زمانی که باران شدید می‌شود و یا طوفان، آب را به سمت شهر هدایت می‌کند، سازمان هواشناسی به شهروندان احتمال وقوع سیل را اطلاع می‌دهد.
برخی میمون‌ها مستعد منزوی‌شدن هستند.
شنبه 9 دي 1396
تحقیقات جدید نشان می‌دهد، برخی حیوانات مستعد منزوی‌شدن هستند. مطالعات بر روی میمون‌های «رزوس» نشان داد، برخی از این حیوانات بیشتر عمر خود را در انزوای اجتماعی سپری می‌‌کنند.
اطلاعات جدید جونو درباره‌ی لکه‌ی‌ سرخ بزرگ مشتری
شنبه 9 دي 1396
تحلیل تازه‌ی داده‌های گردآوری‌شده توسط کاوشگر جونوی ناسا، نشان می‌دهد که لکه‌ی سرخ بزرگ مشتری، در زیر ابرهای این غول گازی گسترده‌تر است.
بالاخره صدای درون زمین را ضبط کردیم!
شنبه 9 دي 1396
خود زمین هم مانند ته‌صدای دائمی در مراکز شلوغ شهری یا ملودی‌های هماهنگ طبیعت خودمان، صدایی با فرکانس کم به‌صورت «وز وز» تولید می‌کند.
خطری خاموش که پوست انسان‌ها را تهدید می‌کند.
‌پنجشنبه 7 دي 1396
طبق گزارشی جدید، از هر پنج نفر افراد بالغ زیر ۶۰ سال در ایالات متحده آمریکا، یک نفر آلوده به ویروس ورم پوستی یا همان «HPV» پرخطر هستند که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.
کشف باقیمانده‌های پوسته‌ی اولیه‌ی زمین در کانادا
‌پنجشنبه 7 دي 1396
تحلیلی از نمونه‌های سنگ جمع‌آوری شده از ایالت سوپریور، ناحیه‌ای در کانادا درست بالای دریاچه‌های بزرگ، پیشنهاد می‌دهد که این نمونه‌ها حاوی مواد پوسته‌ی بازالت باستانی‌ای هستند که بیش از ۴.۲ میلیارد سال قدمت دارند.
ویتامین A و رژیم غذایی پُرکالری احتمال چاقی و ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.
‌پنجشنبه 7 دي 1396
ویتامین A ماده‌ی مغذی ضروری برای عملکرد صحیح بدن انسان است. اما تحقیقات جدید در جامعه‌ی فیزیولوژیک آمریکا که در نشست سالانه‌ی آزمایش‌های زیست‌شناسی در سال ۲۰۱۷ در شیکاگو ارائه شد، نشان داده است که سطوح طبیعی از ویتامین A با رژیم غذایی پُرچرب، می‌تواند بر بیان ژن‌های کبدی که در متابولیسم قند و چربی نقش مهمی دارند، تاثیر منفی بگذارد.
جوی غیرمنتظره‌ در اطراف سیارات شبیه به نپتون کشف شد.
‌پنجشنبه 7 دي 1396
ستاره‌شناسان کشف کرده‌اند که سیاره‌ی «HAT-P-26b» که به دور ستاره‌ی کوتوله‌ای در فاصله‌ی تقریبی ۴۳۷ سال نوری از زمین می‌چرخد، دارای جوی است که تقریباً فقط متشکل از هیدروژن و هلیوم است.
یخچال‌های طبیعی قطب جنوب پایدار هستند.
‌پنجشنبه 7 دي 1396
تحقیق جدید نشان می‌دهد که جریان یخ در میان یخچال‌های طبیعی در شبه جزیره‌ی جنوبگان به اندازه‌ی برآوردهای گذشته چشم‌گیر نیست.
ماهی قرمز چگونه با محیط آکواریوم کنار می‌آید؟
‌پنجشنبه 7 دي 1396
برای بیشتر موجودات زنده، به ویژه آن‌هایی که تنفس متفاوتی دارند، زندگی بدون منبع اکسیژن خوب، چندان جالب نیست. ماهی قرمز، استثنای عجیب و غریبی است.
رژیم غذایی نادرست، ممکن است فشار خون را کاهش ندهد.
‌پنجشنبه 7 دي 1396
یافته‌های مطالعه‌ای ۱۶ ساله، با مقدار سدیم موجود در الگوهای غذایی برای آمریکایی‌ها تناقض دارد. مطالعه‌ای جدید که وضعیت غذایی و سلامتی بیش از ۲،۶۰۰ مرد و زن را برای ۱۶ سال دنبال می‌کند، نشان داد که مصرف سدیم کمتر، منجر به فشار خون پایین‌تر نمی‌شود.
نشانه‌ای برای یافتن موجودات فضایی
‌پنجشنبه 7 دي 1396
پیشرفت‌ها در فناوری، سرانجام این اجازه را به محققان داده تا میزان شکل نادری از مولکول نیتروژن موجود در جو ما را اندازه بگیرند، اما این مولکول آن‌طور که تصور می‌شد، چندان نادر نیست.
کارمندان ناسا پیش‌بینی کرده‌اند که زمین تا ۱۲بهمن نابود می‌شود!
‌چهارشنبه 6 دي 1396
ستاره‌ای به نام «ان. تی۷- ۲۰۰۲» در اولین روز ماه فوریه ۲۰۱۸ (۱۲ بهمن) ساعت ۱۱:۴۷ به وقت محلی به زمین برخورد می‌کند و این کره‌ی خاکی را از بین می‌برد!
نخوابیدن منجر به بروز اختلالات ذهنی می‌شود.
‌سه شنبه 5 دي 1396
مقاله‌ی منتشر شده در مجله‌ی Nature Medicine، برای اولین بار به بررسی چگونگی اختلال عملکرد سلول‌های مغزی در اثر نخوابیدن می‌پردازد.
چرا مرجان‌ها پلاستیک می‌خورند؟
‌سه شنبه 5 دي 1396
پلاستیک اقیانوسی خطری جدی به‌شمار می‌آید، چرا که به ماهی‌ها آسیب وارد کرده و پرنده‌های دریایی را از پای در می‌آورد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 194 195
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (3 پاسخ)
بیگ بنگ چند گانه در جاهای مختلف (0 پاسخ)
سایت خرید و فروش پروژه (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (3 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
اثبآت فرمول تغییر سطح (1 پاسخ)
حمام نمک (0 پاسخ)
گامی پیش‌تر به سوی آشکارساز امواج گرانشیِ مستقر در فضا (0 پاسخ)
انرژی در موج های مکانیکی (7 پاسخ)
خواص ذاتی ذرات؟! (10 پاسخ)
تصاويري از تجهيزات نظامي عجيب و غريب! (113 پاسخ)
تساوی صفر و یک؟؟ (5 پاسخ)
اثبات مساحت دایره (22 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (38 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (6 پاسخ)
حذف یا تضعیف میدان مغناطیسی (1 پاسخ)
رنگ اجسام (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (3 پاسخ)
میدان مغناطیسی اطراف یک ذره باردار به چه شکل است؟ (1 پاسخ)
پيدايش كاينات (0 پاسخ)
معرفی کانال های تلگرام فیزیک (8 پاسخ)
تابش لیزر به سطح کره ماه (5 پاسخ)
راکتور های هسته ای بی خطر (19 پاسخ)
یک پرسش دینامیکی در رابطه با اصطکاک (7 پاسخ)
زاویه بحرانی و اندازه ذرات (0 پاسخ)
استفاده از اثرات میدان مغناطیسی برای چرخیدن دائم جسم (1 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (73 پاسخ)
شوخي با شيمي (35 پاسخ)
فرگشت انسان (51 پاسخ)
توجیه عملکرد مدار شوکر (9 پاسخ)
مسیر حرکت رعد و برق و بارها (0 پاسخ)
سقوط آزاد و نیروی جزر و مدی (2 پاسخ)
مسئله: چهار گوی رسانای یکسان (2 پاسخ)
سقوط آزاد، پرتاب دو جسم با جرم‌های مختلف (8 پاسخ)
کشت ریزغده ابزاری جدید در مقابله با سرطان (0 پاسخ)
ببینید و لذت ببرید (4 پاسخ)
فرود آمدن عمودی بطری آب بر روی میز (1 پاسخ)
نیوتون چگونه حرکت بیضوی زمین را ثابت کرد؟ (15 پاسخ)
لطفا یه کتاب در زمینه فیزیک بهم معرفی کنید که ترجمه کنم (8 پاسخ)
راهی برای دوباره زیستن - بدن جدید - عمر نامحدود (25 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (21 پاسخ)
کتاب مناسب برای کنکور (6 پاسخ)
آیا ضربه به سر می‌تواند عامل زوال عقل شود؟
پروژه‌ای که میلیاردها ستاره را آشکارسازی می‌کند.
دقیق‌ترین واکنش شیمیایی چگونه به‌دست آمد؟
دانشمندان مراحل اولیه‌ی شکل‌گیری منظومه‌ی شمسی را مشاهده کردند!
آیا عصر حافظه‌های امروزی کامپیوترها تمام شده است؟
لباس‌های‌تان را برای شست‌وشو به باکتری‌ها بدهید!
دلیلی برای رد وجود حیات فرازمینی!
از بزرگ‌ترین خطری که اقیانوس‌ها را تهدید می‌کند چه می‌دانیم؟
ساختار و خواص جالب پوست تخم‌مرغ
معرفی خاص‌ترین سیاره‌ی فراخورشیدی، با ویژگی‌های منحصربه‌فرد
روش استتار به سبک آفتاب‌پرست‌ها امکان‌پذیر شد!
مصائب تلخ این روزهای مارک زاکربرگ
روزهای بازنشستگی کپلر نزدیک است!
این مرد قرون وسطایی چه چیزی در دست دارد؟
توانایی عجیب و غریب نوزادان، دانشمندان را شگفت‌زده کرد!
مژده به بیماران کلیوی؛ منتظر دیالیزی راحت‌تر باشید!
حرکات عجیب این دو کهکشان ناشی از چیست؟
سیستم شبه بلاک‌چین گوگل در فضای ابری منتشر خواهد شد.
جاذبه‌ی منطقه‌ی وان ترکیه چیست؟
رفتار عموزاده‌ی ما در غذاخوردن چگونه است؟
رویداد‌های نجومی اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷
کشف عجیب مینیاتوری در بدن انسان
آینده‌ی خودروهای خودران، مبهم‌تر از گذشته شد.
سنگین‌ترین اتم جهان چقدر وزن دارد؟
آینده‌ی اِتنا چقدر خطرناک و ویران‌گر است؟
فاصله‌ی ۷،۸۰۰ ساله‌ نوری زمین تا خوشه‌ای ستاره‌ای چگونه محاسبه شد؟
کشف اندامی جدید در بدن انسان
چگونه این یک میلیون نفر در آمازون پنهان شده بودند؟
کدو تنبل چگونه باعث ریزش مو در زنان می‌شود؟
جورابی که به کمک بیماران دیابتی می‌آید!
خبرهایی از انتشار ارز دیجیتال ملی ایران (0+)