مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

شما در شبکه‌های اجتماعی با چه هویتی فعالیت می‌کنید؟
دوشنبه 4 دي 1396
اکثر بزرگسالان در فضای مجازی، بیش از یک پروفایل در سایت‌هایی نظیر فیس بوک، توئیتر و لینکداین دارند.
اثر چربی‌سوزیِ دارچین
دوشنبه 4 دي 1396
بر اساس تحقیقات جدید مؤسسه‌ی علوم زیستی در دانشگاه میشیگان، اسانس اساسی که به دارچین طعم می‌دهد، پاسخ‌های ترموژنیک و متابولیک در سلول‌های چربی، یا آدیپوسیت‌ها را فعال می‌کند.
فسیل ۵۳۰ میلیون ساله، احتمالاً قدیمی‌ترین چشم جهان است.
یکشنبه 3 دي 1396
چشم فسیلیِ ۵۳۰ میلیون ساله، متعلق به موجود منقرض شده‌ی دریایی به‌نام «Schmidtiellus reetae» است.
چطور می‌توان یک ربات هوشمند ساخت؟
یکشنبه 3 دي 1396
بر اساس یکی از مطالعات جدید، شما احتمالاً چیزهایی درباره‌ی تفکر آگاهانه و ناخودآگاه شنیده‌اید، اما شاید انسان‌ها از این سطوح از آگاهی بهره‌مند باشند.
مشاهده‌ی ویژگی‌های هندسی عجیب در پیش‌ستاره‌ها
یکشنبه 3 دي 1396
گروهی از محققان با انجام مشاهداتی در خصوص مولکول‌های موجود در پیش‌ستاره‌ی «L1527» به سرنخ‌های جدیدی از درک نحوه‌ی بروز گشتاور چرخشی توسط گرد و غبار سحابی مولکولی در حال فروپاشی دست یافتند.
آنتی‌بیوتیک و اختلال در فعالیت سلول‌های ایمنی بدن
یکشنبه 3 دي 1396
تاثیری که آنتی‌بیوتیک‌ها بر روی عفونت و باکتری‌ها دارند، غیرقابل انکار است، اما باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی‌بیوتیک‌ها قدرت ایمنی سلول‌ها را کاهش می‌دهند.
تغییر در رژیم غذایی، برای درمان بیماری صرع
شنبه 2 دي 1396
برای کودکان مبتلا به بیماری صرع که از مصرف دارو نتیجه لازم را نگرفته‌اند، برنامه‌ی غذایی کاملاً کنترل شده، می‌تواند مفید باشد.
باتری جدید از گرافن با شارژ ۵ برابر سریع‌تر
شنبه 2 دي 1396
موسسه‌ی فناوری پیشرفته‌ی کمپانی سامسونگ یا همان «SAIT»، باتری جدیدی از توپ گرافن تولید کرده است که می‌تواند در مقایسه با باتری‌های یون لیتیومی امروزی، ۵ برابر سریع‌تر شارژ کند.
داده‌های کاسینی، دیدگاه ما درباره‌ی شکل‌گیری منظومه‌ی شمسی را تغییر داد.
شنبه 2 دي 1396
داده‌های جدید نشان می‌دهد که هلیوسفر، حباب مرتبط با تأثیرات مغناطیسی خورشید که اطراف منظومه‌ی شمسی را احاطه کرده است، احتمالاً متراکم‌تر و گردتر از چیزی است که تا کنون تصور می‌شد.
مصنوعات آهنی عصر برنز، از شهاب سنگ ساخته شدند.
شنبه 2 دي 1396
استخراج آهن از سنگ معدن، به ۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد، اما هنوز تعدادی مصنوعات آهنی مربوط به عصر برنز نیز وجود دارند.
بازگشت به ماه؛ تا چه اندازه شدنی است؟
‌پنجشنبه 30 آذر 1396
نمایندگان کنگره و شورای ملی فضایی آمریکا، به رئیس‌جمهور «دونالد ترامپ»، «جک اشمیت» فضانورد آپولو و «پِگی ویتسون» فضانورد فعلی ناسا، ملحق شدند تا دستور سیاست فضایی به امضا برسد.
توانایی مگس‌ها در پراکنده‌سازی بیماری‌ها
‌پنجشنبه 30 آذر 1396
مگس‌ها قابلیت‌هایی به غیر از آزار و اذیت ما دارند. آن‌ها می‌توانند بیماری‌ها را پراکنده سازند و به گفته‌ی دانشمندان، آن‌ها در این کار، خیلی خوب عمل می‌کنند.
تاثیر سرماخوردگی بر افراد مُسن
‌پنجشنبه 30 آذر 1396
پزشکی که در زمینه‌ی بیماری‌های عفونی تخصص دارد، هشدار داد که افراد مُسن حتی ماه‌ها پس از پشت سر گذاشتن بیماری سرماخوردگی، در معرض خطر بالای حمله‌ی قلبی، سکته یا فلج‌شدگی قرار دارند.
هوش‌مصنوعی گوگل، ۴ ساعته تمام مهارت‌های شطرنج را فرا گرفت.
‌پنجشنبه 30 آذر 1396
طبق استانداردهای انسانی شطرنج، بازی آسانی نیست. اما هوش‌مصنوعی با ذهنی بیگانه و پیچیده می‌تواند، تنها در عرض چند ساعت به استاد این بازی تبدیل شود.
تولید ژل محافظ، در آسیب‌های جنگی
‌چهارشنبه 29 آذر 1396
گروهی از دانشمندان و مهندسان، ژلی را ساخته‌اند که در زمان استفاده برای چشم از حالت مایع به ژلی قوی تغییر شکل می‌دهد. این کار تا زمانی که بیمار آماده درمان باشد، از آسیب‌های بیشتر جلوگیری می‌کند.
موفقیت رژیم غذایی به ژن‌های شما بستگی دارد.
‌چهارشنبه 29 آذر 1396
بر اساس مطالعه‌ای منتشر شده در مجله‌ی Genetics، آن رژیم غذایی که فرد را لاغر و سالم می‌کند، شاید تاثیری کاملاً برعکس در فردی دیگر داشته باشد.
ثبت تصویری از کهکشان مارپیچی بسیار زیبا، با گذشته‌ای پر انفجار
‌چهارشنبه 29 آذر 1396
تلسکوپ بسیار بزرگ اروپایی «VLT» این تصویر زیبا از کهکشان مارپیچی NGC4981 را به ثبت رسانده است. NGC4981 در فاصله‌ی ۷۳ میلیون سال نوری از زمین و در صورت فلکی آندرومدا، قرار دارد.
کوچک‌ترین ذرات گیاهی، پتانسیل انرژی باورنکردنی دارد.
‌چهارشنبه 29 آذر 1396
اگر تحقیقات دانشمندان دانشگاه لیمریک، به اثبات برسند، مواد قدیمی موجود در گیاهان می‌تواند منبع جدید انرژی باشد.
سنگ‌نگاره‌های قدیمی در ونزوئلا چه می‌گویند؟
‌سه شنبه 28 آذر 1396
نقش و نگار سنگ‌های باستانی، نشان از ویژگی‌های خاص انسان‌های گذشته، نظیر نواختن ساز فلوت می‌دهد. دانشمندان توانسته‌اند نشانه‌هایی از جشن‌های انسان‌های قدیم و همچنین برداشت محصولات کشاورزی در مزرعه‌ها در فصول بهار و تابستان، به‌دست آورند.
صدور پیمان سرمایه‌گذاری سبز، توسط شرکت‌های اروپایی
‌سه شنبه 28 آذر 1396
تعدادی از شرکت انرژی اروپایی، برای اعلام تعهد خود به سرمایه‌گذاری سبز، پیمانی را صادر کردند. این شرکت‌ها آمادگی خود را برای حمایت از مدل سرمایه‌گذاری پایدار نسبت به مواد تجدیدپذیر، اعلام نمودند.
اختر‌شناسان توضیحی برای تپه‌های دنباله‌دار ۶۷پی ارائه دادند.
‌سه شنبه 28 آذر 1396
محققان فرانسوی توضیحی برای الگوهای بزرگ تپه‌‌شکل در سطح دنباله‌دار ۶۷پی ارائه دادند. تصاویر جمع آوری‌شده توسط کاوشگر روزتا و دوربین «OIRIS» آن که هم‌اکنون از کار افتاده است، شواهدی از وجود الگوهای تپه ‌شکل بر روی دو سطح آن و قسمت گردنه‌ی آن ثبت کردند.
اولین خالکوبی زنده‌ی دنیا!
‌سه شنبه 28 آذر 1396
گروهی پژوهشی در دانشگاه MIT، سلول‌های باکتری را به‌لحاظ ژنتیکی اصلاح کرده و روش جدیدی برای چاپ سه‌بُعدی طراحی کردند که می‌تواند در مقابل انواعی از محرک‌ها، واکنش نشان دهد.
انگل‌های سرطان‌زا گریبان‌گیر سربازان جنگ ویتنام
دوشنبه 27 آذر 1396
بر اساس یافته‌های تحقیقات اخیر، احتمال می‌رود صدها سرباز جنگ ویتنام، آلوده به انگل‌هایی معروف به «کرم کبد» باشند که برخی مواقع می‌تواند زمینه‌ساز بروز سرطان باشند.
سوئیچ مغزی که مصرف انرژی و کاهش وزن در بدن را تنظیم می‌کند.
دوشنبه 27 آذر 1396
در سال‌های اخیر، دانش ما در مورد فرآیندهای سوخت‌وساز بدن با سرعت چشم‌گیری افزایش یافته است.
خطر سیاه‌چاله‌ها و بادهای میان‌ستاره‌ای‌ برای کهکشان‌ها
دوشنبه 27 آذر 1396
اندازه‌گیری‌های جدید تلسکوپ طیف‌سنجی هسته‌ای ناسا «NuSTAR» سرعت، قدرت و ناپایداری جریان‌های فوق سریع گاز داغ را اندازه‌ گرفته‌اند که در فواصل معین در نزدیکی اَبَرسیاه‌چاله‌ها منفجر می‌شوند.
سیر می‌تواند با عفونت‌های باکتریایی مزمن مبارزه کند.
دوشنبه 27 آذر 1396
طبق مطالعه‌ای دانشگاهی در دانشگاه کپنهاک، «آجوئن» که ترکیب سولفوریک فعال موجود در سیر است، می‌تواند عناصر مهم در سیستم‌های ارتباطیِ «استافیلوکوکوس اورئوس» و «سودوموناس آئروژینوزا» را از بین ببرد.
با حلزون ماهی ماریانا آشنا شوید؛ ساکن عمیق‌ترین جای دنیا!
یکشنبه 26 آذر 1396
در تاریکیِ سرگردان‌کننده‌ی درازگودال ماریانا، ماهی‌ای زندگی می‌کند که ساکن عمیق‌ترین جای دنیا است؛ «حلزون ماهی ماریانا».
آلما یازده پیش‌ستاره را در نزدیکی سیاهچاله مرکزی کهکشان راه شیری کشف کرد.
یکشنبه 26 آذر 1396
آرایه‌ی میلی‌متری-زیرمیلی‌متری بزرگ آتاکاما با نام «ALMA»، علائمی از یازده ستاره‌ی کم‌جرم کشف کرده که فقط ظرف سه سال نوری، در نزدیکی سیاهچاله‌ی قنطورس *A، تشکیل شده‌اند.
ورزش، باعث تقویت حافظه می‌شود!
یکشنبه 26 آذر 1396
گروهی از محققان دریافته‌اند که شش هفته ورزش شدید، به معنی دوره‌ی کوتاه تمرینی بیش از ۲۰ دقیقه در روز، منجر به پیشرفت‌های چشم‌گیری در حافظه‌ی افراد گردید؛ این حافظه به ما اجازه می‌دهد تا اتومبیل‌مان را از اتومبیل مشابه دیگری تشخیص دهیم.
فیزیک‌دانان «لحظه‌ی جادویی پروتون‌ها» را به‌دقت اندازه‌گیری کردند.
یکشنبه 26 آذر 1396
گروهی بین‌المللی از دانشمندان از روش‌های بسیار دقیقی برای اندازه‌گیری لحظه‌ی جادویی پروتون‌ها، استفاده کردند.
تلسکوپ سوبارو کهکشان NGC7479 را رصد کرد.
شنبه 25 آذر 1396
تلسکوپ سوبارو، تلسکوپ ۸.۲ متری رصدخانه‌ی ملی ژاپن که در رصدخانه‌ی مائونا کیا در هاوایی، واقع شده است، تصویری جدید از کهکشان «NGC7479» گرفته است. کهکشان NGC7479 کهکشانی مارپیچی میله‌ای است.
آیا موفقیت تحصیلی فرزندان‌مان ارثی است؟
شنبه 25 آذر 1396
محققان به هنگام معاینه‌ی یک خانواده دریافتند که تمایل ژنتیکی به توانایی شناختی بالا با طول عمر بیشتر ارتباط دارد.
چگونه سیارک‌ها برای حیات زمینی خطرناک هستند؟
شنبه 25 آذر 1396
بادها کُشنده هستند. بیشترین تلفات ناشی از برخورد سیارک‌ها، به خودی خود ناشی از برخورد آن با سطح زمین نیست. باد، فشار و گرمای ناشی از سقوط سیارک خطرناک‌تر است، پس مهم نیست سیارک به کجا برخورد می‌کند.
صبحانه، مهم‌ترین وعده‌ی روز برای سلول‌های چربی است.
شنبه 25 آذر 1396
بر اساس مطالعه‌ای انجام شده در دانشگاه‌های بث و ناتینگهام انگلیس، خوردن منظم صبحانه با کاهش فعالیت ژن‌های دخیل در سوخت‌وساز چربی و افزایش میزان قندی که جذب می‌کنند، بر سلول‌های چربی تاثیر می‌گذارد.
به این دلیل است که نباید خمیر خام بخورید.
‌پنجشنبه 23 آذر 1396
اگر اغلب وسوسه می‌شوید که خمیر کوکی خام را قبل از پخته شدن، بچشید، باید بیشتر به آن فکر کنید.
شناخت کوچک‌ترین ضبط دنیا
‌پنجشنبه 23 آذر 1396
دانشمندان اقدام به تبدیل تعدادی میکروب به «کوچک‌ترین ضبط دنیا» کرده‌اند. محققان اظهار داشتند با اصلاح آزمایشگاهی باکتری «اشریشیا» توانستند این باکتری را به ثبت واکنش‌ها و زمان آن‌ها وادار کنند.
زنان ماقبل تاریخ، قوی‌تر از زنان ورزشکار امروزی بودند.
‌پنجشنبه 23 آذر 1396
بر اساس مطالعه‌ای جدید، زنان ماقبل تاریخ که در ۵،۵۰۰ سال اولِ دوره‌ی کشاورزی در اروپای مرکزی زندگی می‌کردند، بازوهای قوی‌تری نسبت به قهرمانان زن امروز داشتند.
احتمال انتقال حیات، از سیاره‌ای به سیاره‌ی دیگر
‌پنجشنبه 23 آذر 1396
بر اساس یافته‌های مطالعات اخیر، شاید حیات در سیاره‌ی ما از ذرات زیستی نشأت گرفته باشد که در قالب جریان‌هایی از گردوغبار فضایی به زمین نفوذ کرده‌اند.
هنگام خرید لپ‌تاپ به چه نکاتی باید توجه کرد؟
‌چهارشنبه 22 آذر 1396
خواه در حال نوشتن مقاله، تدریس در کلاس، مرتب‌کردن تحقیق یا در حال وب‌گردی در اینترنت باشید، شما به لپ‌تاپی نیاز دارید که مطابق نیازها و توان مالی شما باشد.
شناسایی جرمی بسیار جالب توسط کاوشگر چینی
‌چهارشنبه 22 آذر 1396
جستجو برای ماده‌ی تاریک ادامه دارد، اگرچه کاوشگر چینی «DAMPE» به چیز جالبی در دستگاه‌هایش دست پیدا کرد که نشان از نزدیکی ما به اکتشافی بزرگ حکایت دارد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 194 195
Buy Ed Pack
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
Order Cheap Cialis Daily Online
Buy Cheap Zovirax Online
Buy Cheap Propecia Online
buy generic levitra online uk
generic cialis viagra levitra online
prednisone 20 mg buy
buy cialis online sweden
safest place to buy levitra online
viagra buy online india
prednisone online sales
where to buy generic cialis online safely
Buy Cheap Cipro Online
Buy Cheap Priligy Online
مشاوره رایگان تحصیلی
کش آمدن فضا - زمان و انرژی (3 پاسخ)
بیگ بنگ چند گانه در جاهای مختلف (0 پاسخ)
سایت خرید و فروش پروژه (2 پاسخ)
آیا مولتی متر بدون باتری کار می کند؟ (3 پاسخ)
لکه های خوشیدی چگونه به وجود می آیند؟ (5 پاسخ)
جسم مجازی چیست؟ (13 پاسخ)
کمیت عامل شکل ( عملیات ریاضی) (0 پاسخ)
محاسبه چگالی میدان در فاصله مشخصی از سیم پیچ (1 پاسخ)
چرا خطوط میدان الکتریکی همدیگر را قطع نمی کنند؟ (25 پاسخ)
اثبات قاون پتانسیل کیرشهف با اصل بقای انرژی (1 پاسخ)
اختلال دو قطبی (0 پاسخ)
حل یک معادله دیفرانسیل (1 پاسخ)
موتور مثلث در شش ضلعی در دایره اشکال هندسی مزارع (0 پاسخ)
نسبیت (0 پاسخ)
نسبیت خاص خوانی(!)،سوالات و مقالات پراکنده پیرامون نسبیت خاص (31 پاسخ)
انتشار کتاب ((نظریه ی غلظت)) در نیویورک-آمریکا (21 پاسخ)
همجوشی هسته ای (4 پاسخ)
اثبآت فرمول تغییر سطح (1 پاسخ)
حمام نمک (0 پاسخ)
گامی پیش‌تر به سوی آشکارساز امواج گرانشیِ مستقر در فضا (0 پاسخ)
انرژی در موج های مکانیکی (7 پاسخ)
خواص ذاتی ذرات؟! (10 پاسخ)
تصاويري از تجهيزات نظامي عجيب و غريب! (113 پاسخ)
تساوی صفر و یک؟؟ (5 پاسخ)
اثبات مساحت دایره (22 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (38 پاسخ)
سوال در مورد انقباض طولی (6 پاسخ)
حذف یا تضعیف میدان مغناطیسی (1 پاسخ)
رنگ اجسام (3 پاسخ)
چرا نبایست با افراطی ها بحث کرد؟ (3 پاسخ)
میدان مغناطیسی اطراف یک ذره باردار به چه شکل است؟ (1 پاسخ)
پيدايش كاينات (0 پاسخ)
معرفی کانال های تلگرام فیزیک (8 پاسخ)
تابش لیزر به سطح کره ماه (5 پاسخ)
راکتور های هسته ای بی خطر (19 پاسخ)
یک پرسش دینامیکی در رابطه با اصطکاک (7 پاسخ)
زاویه بحرانی و اندازه ذرات (0 پاسخ)
استفاده از اثرات میدان مغناطیسی برای چرخیدن دائم جسم (1 پاسخ)
عملگرها و اپراتورها در ریاضیات و فیزیک (73 پاسخ)
شوخي با شيمي (35 پاسخ)
فرگشت انسان (51 پاسخ)
توجیه عملکرد مدار شوکر (9 پاسخ)
مسیر حرکت رعد و برق و بارها (0 پاسخ)
سقوط آزاد و نیروی جزر و مدی (2 پاسخ)
مسئله: چهار گوی رسانای یکسان (2 پاسخ)
سقوط آزاد، پرتاب دو جسم با جرم‌های مختلف (8 پاسخ)
کشت ریزغده ابزاری جدید در مقابله با سرطان (0 پاسخ)
ببینید و لذت ببرید (4 پاسخ)
فرود آمدن عمودی بطری آب بر روی میز (1 پاسخ)
نیوتون چگونه حرکت بیضوی زمین را ثابت کرد؟ (15 پاسخ)
لطفا یه کتاب در زمینه فیزیک بهم معرفی کنید که ترجمه کنم (8 پاسخ)
راهی برای دوباره زیستن - بدن جدید - عمر نامحدود (25 پاسخ)
انرژی چگونه به جرم تبدیل میشود؟ (21 پاسخ)
کتاب مناسب برای کنکور (6 پاسخ)
دانشمندان مراحل اولیه‌ی شکل‌گیری منظومه‌ی شمسی را مشاهده کردند!
آیا عصر حافظه‌های امروزی کامپیوترها تمام شده است؟
لباس‌های‌تان را برای شست‌وشو به باکتری‌ها بدهید!
دلیلی برای رد وجود حیات فرازمینی!
از بزرگ‌ترین خطری که اقیانوس‌ها را تهدید می‌کند چه می‌دانیم؟
ساختار و خواص جالب پوست تخم‌مرغ
معرفی خاص‌ترین سیاره‌ی فراخورشیدی، با ویژگی‌های منحصربه‌فرد
روش استتار به سبک آفتاب‌پرست‌ها امکان‌پذیر شد!
مصائب تلخ این روزهای مارک زاکربرگ
روزهای بازنشستگی کپلر نزدیک است!
این مرد قرون وسطایی چه چیزی در دست دارد؟
توانایی عجیب و غریب نوزادان، دانشمندان را شگفت‌زده کرد!
مژده به بیماران کلیوی؛ منتظر دیالیزی راحت‌تر باشید!
حرکات عجیب این دو کهکشان ناشی از چیست؟
سیستم شبه بلاک‌چین گوگل در فضای ابری منتشر خواهد شد.
جاذبه‌ی منطقه‌ی وان ترکیه چیست؟
رفتار عموزاده‌ی ما در غذاخوردن چگونه است؟
رویداد‌های نجومی اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷
کشف عجیب مینیاتوری در بدن انسان
آینده‌ی خودروهای خودران، مبهم‌تر از گذشته شد.
سنگین‌ترین اتم جهان چقدر وزن دارد؟
آینده‌ی اِتنا چقدر خطرناک و ویران‌گر است؟
فاصله‌ی ۷،۸۰۰ ساله‌ نوری زمین تا خوشه‌ای ستاره‌ای چگونه محاسبه شد؟
کشف اندامی جدید در بدن انسان
چگونه این یک میلیون نفر در آمازون پنهان شده بودند؟
کدو تنبل چگونه باعث ریزش مو در زنان می‌شود؟
جورابی که به کمک بیماران دیابتی می‌آید!
رازی باستانی از گونه‌ی انسان که در آب دهانش نهفته بود!
هابل از انعکاس نور ابرنواختری در دور دست‌ها خبر داد.
انقلاب بعدی چه زمانی رخ می‌دهد!؟
کشف بخار آب در جو سیاره‌ای فراخورشیدی (0+)