مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

همه‌چیز درباره‌ی ۷ سیاره‌ی تازه کشف شده‌!
جمعه 6 اسفند 1395
تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا، نخستین سامانه‌ی شناخته‌شده‌ از ۷ سیاره‌ی زمین-سایز را که دور یک تک ستاره می‌گردند، کشف کرده است.
سایکوهای تبهکار؛ نابغه یا کم‌هوش؟
جمعه 6 اسفند 1395
در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی، بیماران روانی افرادی باهوش، سرد، بی‌عاطفه و بسیار شرورند، که مُخل اجرای قوانین هستند.
بورسیه‌ی ۱۰ میلیون دلاری در دانشگاه سیدنی
جمعه 6 اسفند 1395
دانشیار و مدیر پژوهشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین‌المللی سیدنی می‌گوید: «با افزایش بودجه‌ی بورسیه‌ی جدید تا ۱۰ میلیون دلار در سال، می‌خواهیم بهترین دانشجویان را از سراسر جهان جذب کنیم.
خداحافظی با تبخال‌های تناسلی
جمعه 6 اسفند 1395
تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان، به تبخال دستگاه تناسلی معروف به ویروس تبخال ساده نوع ۲ یا HSV2 مبتلا شده‌اند. بر اساس گزارشی از یورکالرت، دانشمندان مدرسه‌ی پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا، در حال تحقیق بر روی واکسن جدیدی هستند تا با انتشار این بیماری مبارزه کنند.
دانشمندان مدعی شدند که آب روی زمین، از فضا نیامده است!
دوشنبه 2 اسفند 1395
زیر پوسته‌ی سیاره‌مان ممکن است پر از آب باشد! منبع عظیم آب زمین احتمالاً از واکنش‌های شیمیایی درون گوشته نشأت گرفته است و نه از برخورد دنباله‌دار یا سیارک یخی با زمین.
آیا اعتیاد به فیس‌بوک و تلگرام، ژنتیکی است؟
دوشنبه 2 اسفند 1395
پژوهش‌گران بریتانیایی مدعی شدند که شاید مقدار زمانی که شما به شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های آنلاین و دیگر رسانه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهید، به ژن‌های‌تان بستگی داشته باشد!
فقط «دو هزار میلیارد کهکشان» در عالم قابل مشاهده!
دوشنبه 2 اسفند 1395
جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، معمایی‌ است حل نشده که دانشمندان سراسر دنیا مشغول یافتن پاسخ سؤالات بی‌شمار خود راجع به پیدایش و تکامل آن هستند.
جایگزینی سیستم هوشمند تشخیص چهره بجای گذرنامه در استرالیا
دوشنبه 2 اسفند 1395
به رغم تمام پیشرفت‌های تکنولوژی در حمل و نقل، امنیت و مسافرت، جای تعجب است که دنیا هنوز برای کنترل مرزی به تکه‌ای کاغذ متکی است. با این وجود، استرالیا در مورد فرآیند مسافرت بین‌المللی سنتی با سیستم «seamless traveler» در حال تجدید نظر است.
گوجه‌فرنگی‌ها، خوش‌مزه‌تر می‌شوند!
دوشنبه 2 اسفند 1395
دانشمندان ادعا می‌کنند که توانسته‌اند راهی برای خوشمزه‌تر کردن گوجه فرنگی بیابند!
حمام آفتاب برای پیش‌گیری از بیماری کبد چرب!
دوشنبه 2 اسفند 1395
طبق نتایج منتشر شده در مجله‌ی Frontiers in Physiology، ویتامین دی اضافه در بدن می‌تواند باکتریهای مفید را در روده ذخیره کرده و برای مبارزه با بیماری‌های خطرناکی همچون دیابت و بیماری‌های قلبی امیدبخش باشد.
چین، درخشان‌ترین «چشمه‌ی نور» جهان را می‌سازد!
یکشنبه 1 اسفند 1395
یک محقق از آکادمی علوم چین اظهار داشته است که چین می‌خواهد درخشان‌ترین «چشمه‌ی نور سینکروترونی» جهان که نسل بعدی مرکز تابش سینکروترون است را در پکن بسازد.
آزمایشی برای تشخیص علائم حیات فرازمینی در سیارات بیگانه
یکشنبه 1 اسفند 1395
دانشمندان ناسا آزمایش شیمیایی جدیدی را تدارک دیده‌اند که به وسیله‌ی شناسایی آمینواسیدها، می‌تواند به جستجوی حیات فرازمینی در دیگر سیارات کمک کند.
کشف دارویی جدید برای درمان سرطان پوست
یکشنبه 1 اسفند 1395
یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ایالتی میشیگان کشف کرده‌اند که دارویی جدید به نام CCG-203971 می‌تواند گسترش سلول‌های سرطانی پوست را تا ۹۰ درصد کاهش دهد.
کلمه‌ی «دلار» از کجا آمده است؟
یکشنبه 1 اسفند 1395
معدنی در کوه‌های بوهمیا در مرز آلمان و چک امروزی، تولیدکننده‌ی مقادیر زیادی نقره بود که به منبع رسمی ضرب سکه برای امپراتوری روم تبدیل شده بود.
سوپراسپرت جدید امریکایی با سرعتی نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت
یکشنبه 1 اسفند 1395
طرح نهایی فورد جی‌تی بالاخره منتشر شد و جدیدترین اتومبیل سوپراسپرت آمریکایی به لطف قدرت ۶۴۷ اسب بخار و گشتاور نیروی ۷۴۶ نیوتن متر، در دور موتور ۵.۹۰۰ دور بر دقیقه، سرعتی حدود ۳۴۸ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.
چرا بحرالمیت را «دریای مُرده» نامیده‌اند؟
یکشنبه 1 اسفند 1395
«دریای مُرده» یا «بحرالمیت» برخلاف نامش، دریاچه‌ای پر آب، در مرز اردن و فلسطین است. این دریاچه در دره‌ای که تقریباً ۴۰۰ متر پایین‌تر از سطح دریاست، قرار گرفته. این نقطه، اگر چه کم‌ارتفاع‌ترین نقطه روی کره‌ی زمین نیست، اما دومین دریاچه‌ی آب‌شور جهان است.
کشف بزرگ فیزیک‌دانان؛ «هیچ چیز» چیست؟
شنبه 30 بهمن 1395
یکی از سوالات فلسفی که ذهن ما را همواره مشغول کرده این است که «هیچ‌چیز» چیست؟ آیا هیچ‌چیز می‌تواند چیزی باشد؟ اگر نمی‌تواند چیزی باشد، چطور «یک چیز» از «هیچ‌چیز» بوجود می‌آید؟
گاوها، عامل سوراخ شدن لایه‌ی اُزون!
شنبه 30 بهمن 1395
آیا می‌دانید گاوها یکی از عوامل اصلی سوراخ شدن لایه‌ی اُزون هستند! بله گاو!
قلب مصنوعی چگونه کار می‌کند؟
شنبه 30 بهمن 1395
قلب، ماشین قدرتمند درون بدن ماست. قلب شما ۱۰۱.۰۰۰ بار در روز می‌تپد و در طول عمرتان تعداد ضربان آن به حدود ۳ میلیارد دفعه خواهد رسید و در این مدت ۳۷۸ میلیون لیتر خون را پمپاژ می‌کند.
تاریخ دقیق تشکیل کره‌ی ماه
شنبه 30 بهمن 1395
بلورهای «زیرکُن» که به‌وسیله‌ی فضا‌نوردان آپولو ۱۴ ناسا در سال ۱۹۷۱ میلادی به زمین آورده شده، نشان می‌دهد که ماه حدود ۶۰ میلیون سال بعد از شکل‌گیری منظومه‌ی شمسی، تشکیل شده است.
«خورشید» طلوع و «نفت»، غروب می‌کند!
شنبه 30 بهمن 1395
بر اساس گفته‌های یک متخصص انرژی، بالا رفتن استفاده از انرژی خورشیدی اجازه‌ی داشتن انرژی ارزان و نامحدود، با قیمتی کمتر از ۰.۰۱ دلار برای هر کیلو وات را به ما می‌‌دهد. فناوری استفاده از انرژی خورشیدی به آرامی در حال تکامل و بهینه شدن است.
توصیه‌هایی برای خانم‌های باردار
شنبه 30 بهمن 1395
بنا به گفته‌ی بنیاد ملی خواب؛ بسیاری از زنان باردار از بی‌خوابی رنج می‌برند. این انجمن توضیح می‌دهد که تغییرات هورمونی در طول بارداری منجر به بی‌خوابی می‌شود.
آیا اطلاعات، برای همیشه درون سیاه‌چاله گم می‌شود؟
‌چهارشنبه 27 بهمن 1395
آیا اطلاعات درون یک سیاه‌چاله برای همیشه گم می‌شود یا به گونه‌ای در یک فرآیند مرموز مکانیک کوانتومی این اطلاعات حفظ خواهند شد؟ این پرسشی‌است که مدت‌هاست ذهن فیزیک‌دانان را درگیر کرده است. ممکن است یک موج کِشندی لیزری بتواند این موضوع را بیازماید!
درمان‌های خانگی پوست چرب و لکه‌دار
‌چهارشنبه 27 بهمن 1395
چند نوع مراقبت و درمان علمی و طبیعی جالب، که می‌توانید در منزل امتحان کنید.
جانورانی که قادر به بکرزایی هستند
‌چهارشنبه 27 بهمن 1395
برخی از جانوران مثل اژدهای کومودو، کوسه سرچکشی، مارمولک و اره‌ماهی، بدون عمل جفت‌گیری، قادر به تولید مثل هستند. این عمل را «بکرزایی» می‌گویند.
زمانی که سامسونگ، «نودل» تولید می‌کرد!
‌چهارشنبه 27 بهمن 1395
در زبان مردم کره‌ی جنوبی، کلمه‌ی «سامسونگ» به معنی «سه‌ستاره» است. مؤسس شرکت سامسونگ، با این نام‌گذاری قصد داشت عظمت و قدرت سامسونگ را نشان دهد.
داروی روان‌گردانی که شما را به سفری طولانی می‌برد
‌چهارشنبه 27 بهمن 1395
«ال‌اس‌دی» دارویی توهم‌زاست که اثری درازمدت دارد. دارویی که فقط ۱۰۰ میکروگرم آن کافی است تا شما را به سفری پر از توهم بفرستد که می‌تواند تا یک روز به طول بیانجامد.
کشف قاره‌‌‌ای جدید، در زیر جزیره‌ی موریس
‌چهارشنبه 27 بهمن 1395
مثل بسیاری از جزایر دیگر، موریس هم از سنگ‌های جوانی ساخته شده که بعد از سرد شدن ماگماهای آتشفشانی شکل گرفته‌اند. اما تحقیقاتی جدید ثابت می‌کند که یک قاره‌ی گم‌شده‌، در زیر جزیره‌ی موریس پنهان شده ‌است!
کشف یک «مشتری داغ» در فاصله‌ی ۴۸۰ سال‌نوری
‌سه شنبه 26 بهمن 1395
اخیراً سیاره‌ای شبیه به سیاره‌ی مشتری با دمایی بسیار بالاتر در منظومه‌ای نزدیک به منظومه‌ی شمسی کشف شده است.
عشق و جذابیت
‌سه شنبه 26 بهمن 1395
مطالعات نشان می‌دهد که هم مردان و هم زنان در برخورد با کسی که به نظر آن‌ها جذاب است، صدای‌شان تغییر می‌کند.
نقش شیمی درمانی در درمان سرطان ریه
‌سه شنبه 26 بهمن 1395
پژوهشی جدید نشان می‌دهد که افرادی که دارای سرطان ریه هستند، می‌توانند همچنان از شیمی درمانی با تأخیر و پس از جراحی بهره ببرند.
اندونزی، کشوری با ۳۶۵ زبان مختلف!
‌سه شنبه 26 بهمن 1395
اندونزی با ۲۴۰ میلیون نفر جمعیت، چهارمین کشور پرجمعیت جهان است. ۳۰۰ گروه قومی به ۳۶۵ زبان مختلف در این کشور صحبت می‌کنند.
بهترین کالج کسب‌وکار استرالیا در دانشگاه مک‌کواری
‌سه شنبه 26 بهمن 1395
دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه مک‌کواری (MGSM)، برای سومین سال پیاپی، به عنوان بهترین کالج کسب‌وکار استرالیا و همچنین از دیدگاه نشریه فایننشال‌تایمز رتبه چهل‌ونهمین دانشکده MBA در جهان را کسب کرد.
واژه‌ی «ربات» از کجا آمده است؟
‌سه شنبه 26 بهمن 1395
اولین بار واژه‌ی ربات، از واژه‌ی "robotnik" در زبان مردم کشور «چک» که به معنی کار اجباری یا حتی بردگی بود، گرفته شد.
چرا تعداد نوزادان پسر، بیشتر از تعداد نوزادان دختر است؟
دوشنبه 25 بهمن 1395
ایده‌ی تعیین جنسیت جنین در ماه‌های اول بارداری یا حتی تاثیر بر جنسیت از طریق خوردن بعضی چیزها و یا انجام برخی کارها، در زمان اقدام به بارداری، قرن‌ها موضوع بحث مورد علاقه‌ی عموم بوده است.
کشف یک حشره‌ی فضایی، در دام کهربا
دوشنبه 25 بهمن 1395
دانشمندان بقایای صد میلیون ساله‌ی حشره‌‌ای عجیب وغریب، با سری مثلثی‌شکل و چشمان برجسته را کشف کرده‌اند که در قطره‌ای از صمغ سفت شده‌ (کهربا)، گرفتار شده است.
ساخت شکل جدیدی از هیدروژن، توسط فیزیک‌دانان
دوشنبه 25 بهمن 1395
فراوان‌ترین عنصر جهان به تازگی به پدیده‌ی جالبی تبدیل شده است. همگی ما با هیدروژن به عنوان عنصری که ۷۵ درصد از کل جرم جهان و بیش از ۹۰ درصد کل اتم‌های کیهان را می‌سازد، آشنایی داریم.
کشف اثر هنری ۳۸هزار ساله در فرانسه
دوشنبه 25 بهمن 1395
دانشمندان از تصویری حکاکی شده رونمایی کردید که مربوط به قبل از دوران پارینه سنگی است. متعلق به تمدنی به‌نام اورینیاکی. روی این تخته‌سنگ آهکی، تصویر یک گاو وحشی منقرض شده از اجداد گاوهای امروزی، حک شده است.
درون حلقه‌های سیاره‌ی زحل، چه خبر است؟
یکشنبه 24 بهمن 1395
«دافنیس»، نام یکی از ۶۲ قمر سیاره‌ی زحل است. تصویر فوق در روز ۱۶ ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی، توسط «کاسینی»، فضاپیمای ناسا گرفته شده.
استفاده‌های جالب و علمی از نمک خوراکی
یکشنبه 24 بهمن 1395
با چند استفاده‌ی جالب و علمی «نمک خوراکی» آشنا شوید.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 169 170
مشاوره رایگان تحصیلی
برنامه نویسی فرترن (6 پاسخ)
آزمایش میلیکان (1 پاسخ)
مسائل تئوری دینام فارادی (0 پاسخ)
حل المسایل مکانیک آماری رایف (0 پاسخ)
گاز های بی اثر (0 پاسخ)
توزیع الکترون در اتم های آزاد (0 پاسخ)
كمك براي محاسبه فشار در يك مخزن آب (11 پاسخ)
کاربست پدیده EVP، نظرتان چیست؟ (9 پاسخ)
جهان گودل (15 پاسخ)
راههای دفع مسیرامواج (2 پاسخ)
علیت و کوانتوم (3 پاسخ)
نظریه هاوکینگ و قانون بقای جرم (0 پاسخ)
انهدام نسبیت خاص و عام آلبرت اینشتین (به همراه مقالات) (356 پاسخ)
پاسخ به سوال برنامه نویسی (فرترن) (13 پاسخ)
بهترین کتاب نجومی که تابه حال خوانده اید (30 پاسخ)
تفاوت سفید و نقره ای (4 پاسخ)
فیزیک مطلق (16 پاسخ)
فیزیک مطلق و اثبات کاملا دقیق اشتباه بودن فرمول معروف انرژی (66 پاسخ)
اثبات فرمول ها در علم فیزیک (9 پاسخ)
کتاب فیزیک نوین دکتر فرمان (0 پاسخ)
رابطه ی فیزیک جدید و فلسفه (21 پاسخ)
تفتاوت های فیزیک کلاسیک با فیزیک کوانتومی (4 پاسخ)
تمر ینهای ابررسانایی سری (0 پاسخ)
بردار پراکندگی (0 پاسخ)
معادله موج (2 پاسخ)
پیشنهاد خرید کتاب از نمایشگاه کتاب سال 96 (7 پاسخ)
تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر انسان؛ گزارشی از IEEE (1 پاسخ)
پیش نیاز mcnp و مونت کارلو (2 پاسخ)
جهان و امنیت سایبری در سال 2025 از نگاه مایکروسافت (0 پاسخ)
نظریه هاوکینگ، بازگشت به گذشته (0 پاسخ)
نظريه‌ي ميدان‌هاي كوانتومي Quantum Field Theory را بياموزيم (90 پاسخ)
فیزیک مطلق تحلیلگر نظریات مختلف جهانی (34 پاسخ)
تشکیل تصویر آینه محدب (1 پاسخ)
constructal law آیا ماهیت تصادفی ِ فرگشت را به چالش می کشد؟ (1 پاسخ)
تغییر دمای مواد (3 پاسخ)
احتمال سکته قلبی در گروه خونی O کمی کمتر از دیگران است (0 پاسخ)
جسم دوار (23 پاسخ)
تابش لیزر به سطح کره ماه (4 پاسخ)
مواد عايق امواج مغناطيسي (11 پاسخ)
گردش زمین به دور خورشید (19 پاسخ)
کتاب های فیزیک دبیرستان دهه هفتاد (2 پاسخ)
چرخش زمین (16 پاسخ)
برگزاري اولين كارگاه كاربرد پرتوها در صنعت دانشگاه شاهرود (0 پاسخ)
تعدادی از کاربردهای فناوری های هسته ای (0 پاسخ)
هواپیما در میدان مغناطیسی (2 پاسخ)
تولید مایعی که قانون نیوتن را نقض می‌کند! (8 پاسخ)
فرایند هم فشار بر عکس فرایند هم دما است؟! (12 پاسخ)
اندازه گیری جرم و بار الکترون بدون نسبیت؟ (2 پاسخ)
جاذبه زمین (6 پاسخ)
برخورد كشسان (55 پاسخ)
ضرایب کولبش گوردن (1 پاسخ)
ترمودینامیک-فرایند هم حجم (2 پاسخ)
آیا مغزهای بزرگ باهوش ترند؟ (1 پاسخ)
کشف شگفت‌انگیز نحوه حفظ خاطره در مغز (0 پاسخ)
یک گام تا تولید قرص ورزش
حالت‌هایی از تشکیل حیات فرازمینی در آزمایشگاه
آیا روزه‌داری باعث باهوش شدن ما می‌شود؟
روشی جدید، سریع و کارآمد برای عملکرد ربات‌ها
تروجان‌ها رمزگشای رازهای مریخی
تنوع زیستی در قطب‌جنوب چگونه است؟
عامل توموری سرطان تهاجمی تخمدان
تمیزی و تولید انرژی همزمان با فتوسنتز مصنوعی
شیرهای آدم‌خوار، افسانه یا واقعیت
از راه‌راه‌های ببری انسلادوس چه می‌دانید؟
ژن جدید مرتبط با سن بالا
قطعاً هابیت‌ها شبیه به «فرودو بگینز» نبوده‌اند
تجزیه‌ی پلاستیک با کرم‌های دوست‌دار طبیعت
سیارک‌ها به مریخ حیات دوباره می‌دهند
نوشابه‌های رژیمی عاملی برای سکته‌ی مغزی و زوال عقل
آبشاری خونین در قطب جنوب
داروی قروباغه‌ای آنفلوآنزا
مشکلات شخصی و اجتماعی؛ نتیجه‌ی استفاده‌ی بی‌رویه از فناوری
آیا پلیس‌ها با خودرو‌های قرمز مشکل دارند؟
لمس تکنولوژی با حسگر‌های انعطاف‌پذیر