مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

مجله علمی هوپا

چطور طلای اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
دوشنبه 30 دي 1398
طلا یک فلز با ارزش است، بنابراین اغلب جواهرات جعلی و مخلوط‌های فلزی را به اسم طلا به خریداران می‌فروشند.
نوشیدن منظم چای چه تاثیری بر روی قلب دارد؟
دوشنبه 30 دي 1398
مطالعه‌ای که آکادمی علوم پزشکی چین بر روی جمعیت زیادی از چینی‌ها انجام داده، نشان داده است که مصرف چای نقش محافظتی در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی دارد و خطر مرگ به هر دلیلی را کاهش می‌دهد.
تماشای کهکشانی زیبا به‌یاد خاندان هرشل
دوشنبه 30 دي 1398
تلسکوپ فضایی هابل در این هفته تصویری زیبا از کهکشان مارپیچ «NGC 1803» به زمین مخابره کرده است.
از اثر گلخانه‌ای چه می‌دانید؟
دوشنبه 30 دي 1398
زمین به خاطر فاصله‌ی مناسبی که از خورشید دارد، نه آنچنان سرد و نه آنچنان گرم است و به همین خاطر امکان حیات بر روی آن فراهم شده است.
چگونه از هموروئید خلاص شویم؟
یکشنبه 29 دي 1398
هموروئید یا بواسیر می‌تواند در نتیجه بارداری، رژیم لاغری، فشار بیش از حد هنگام حرکات روده و یا دوره‌های مکرر یبوست رخ دهد.
دلیل گوناگونی زیستی موجود بر روی زمین چیست؟
یکشنبه 29 دي 1398
از زمان «داروین»، «والاس» و «وون هومبولت» تا کنون این سوال مطرح بوده است که چه چیزی تعیین کننده‌ی الگوهای جهانی گوناگونی زیستی است.
با پیشرفته‌ترین ربات جهان آشنا شوید؛ اطلس
یکشنبه 29 دي 1398
«اطلس» نام ربات انسان‌نمای چابکی است که مجدداً به صدر اخبار برگشته است. این بار این ربات توانایی انجام حرکات پارکور را با مهارت ورزشکاران المپیکی به‌دست آورده است.
صدای مریخ‌لرزه چگونه است؟
یکشنبه 29 دي 1398
لرزه‌نگار «SEIS» نصب شده بر روی مریخ‌پیمای اینسایت ناسا به منظور گوش دادن به صدای مریخ‌لرزه‌های رخ داده بر روی این سیاره‌ی سرخ طراحی شده است.
چطور با وسواس فکری مقابله کنیم؟
شنبه 28 دي 1398
داشتن وسواس فکری مانند داشتن یک دید تونلی است: شما توانایی دیدن یا مراقبت از هر چیزی در خارج از موضوع وسواس‌تان را از دست می‌دهید.
کشف سه اَبَرسیاه‌چاله‌ی غیرعادی
شنبه 28 دي 1398
سیستم کهکشانی «NGC 6240» یکی از سیستم‌های کهکشانی نزدیک به ما است که مطالعه‌ی زیادی روی آن انجام شده است.
خواب انسان‌ها چه تفاوتی با هم دارد؟
شنبه 28 دي 1398
در یک مطالعه‌ی جهانی گسترده که بر روی خواب انجام شده است، میزان خواب افراد ۱۶ تا ۳۰ ساله مورد بررسی قرار گرفته است.
کشفی حیرت‌انگیز در زیر قطب جنوب
شنبه 28 دي 1398
محققین توانسته‌اند ده‌ها هزار برکه‌ی آب را در زیر یخ‌های شرقی سرزمین جنوبگان یا همان قطب جنوب کشف کنند.
شباهت شگفت‌آور زمین و مریخ
‌پنجشنبه 26 دي 1398
به گفته‌ی یک تیم متشکل از محققان بین‌المللی که محققان دانشگاه کالج زمین‌شناسی A&M واقع در تگزاس نیز در آن مشارکت داشتند، مریخ روزگاری دریاچه‌های نمکی داشت که مشابه دریاچه‌های نمک واقع بر روی سیاره‌ی زمین بودند و دوره‌های مرطوب و خشک متمادی را پشت سر می‌گذاشتند.
چه چیزی باعث انقراض حیوانات در عصر یخبندان شد؟
‌پنجشنبه 26 دي 1398
یک تئوری جنجالی وجود دارد که طبق آن برخورد یک جسم فرازمینی به زمین در حدود ۱۳،۰۰۰ سال پیش باعث انقراض حیوانات بزرگ و شاید کاهش جمعیت انسان‌های نخستین شده است.
روشی جدید و موثر برای پاکسازی آلودگی هوا
‌پنجشنبه 26 دي 1398
دستگاهی جدید برای زدودن دی‌اکسیدکربن از جریان هوا توسط محققین بخش مهندسی شیمی دانشگاه MIT توسعه داده شده است.
چطور گوشی موبایل در آب افتاده را نجات دهیم؟
‌چهارشنبه 25 دي 1398
اگر تلفن همراه شما خیس شده است، ناامید نشوید. حتی اگر آن را درون سینک، توالت یا وان انداخته باشید، ممکن است بتوانید آن را حفظ کنید.
آیا انسان‌ها، باعث انقراض پنگوئن‌ها هم می‌شوند؟
‌چهارشنبه 25 دي 1398
پنگوئن امپراتور یکی از جنبه‌های زیبای حیات وحش قطب‌های زمین است و از بین رفتن آن بسیار ناراحت کننده خواهد بود.
چه چیزی بخوریم تا سلامت قلبمان حفظ شود؟
‌چهارشنبه 25 دي 1398
بر اساس جمع‌آوری نتایج مطالعات متعدد، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند خوردن لوبیا، عدس، نخود فرنگی و دیگر حبوبات می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین افزایش فشار خون را کاهش دهد.
بزرگترین تاثیر آتش‌سوزی جنگل‌ها برای زمین
‌چهارشنبه 25 دي 1398
آتش‌سوزی در جنگل‌های بارانی آمازون گسترده‌ترین آتش‌سوزی در دهه‌ی اخیر بوده است و توانسته توجهات جهانی را به خود جلب کند.
چگونه بطور طبیعی اگزما را درمان کنیم؟
‌سه شنبه 24 دي 1398
اگزما می‌تواند در هر سنی بر روی افراد تأثیر بگذارد و باعث ایجاد ناراحتی شود. پزشکان اغلب کرم استروئیدی را تجویز می‌کنند.
روشی برای مقابله با میکروب‌های مقاوم
‌سه شنبه 24 دي 1398
اگر چه ایمپلنت‌های تیتانیومی ممکن است قوی و سبک باشند و در برابر خوردگی مقاومت کنند، اما سطوح آن‌ها می‌تواند توسط میکروب‌های مضر مورد هجوم قرار بگیرد و در نتیجه باعث عفونت بافت اطراف آن شود که در نهایت باعث برداشته شدن ایمپلنت خواهد شد.
مکانی غیرمعمول برای تشکیل سیاره‌ها
‌سه شنبه 24 دي 1398
شاید دیسک‌های حول ستاره‌ها تنها مکان برای شکل‌گیری ستاره‌ها نباشند. تیمی از ستاره‌شناسان ژاپنی پیش‌بینی کرده‌اند که مکان پُر از گرد و غبار اطراف سیاه‌چاله‌های کلان‌جرم نیز می‌تواند جایی مناسب برای شکل‌گیری سیاره‌ها به حساب آید.
مردی که توسط لیسیده شدن جانش را از دست داد!
‌سه شنبه 24 دي 1398
اخیراً یک مرد ۶۳ ساله‌ی سالم با ایجاد اختلال در اندام‌های متعدد خود مواجه شد و از دنیا رفت. اندام‌های وی پس از لیسیده شدن دست وی توسط سگ خانگی از کار افتادند.
چگونه انگلیسی را پیوسته بنویسیم؟
دوشنبه 23 دي 1398
برای بسیاری از افراد نوشتن حروف انگلیسی به صورت تحریری یک چالش محسوب می‌شود. در اینجا نحوه‌ی نوشتن تمام ۲۶ حروف انگلیسی کوچک و بزرگ را به شکل تحریری در قالب شکل آورده شده است که می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد.
مفهوم کریستال زمان در فیزیک چیست؟
دوشنبه 23 دي 1398
یک نوع تئوری جدید از کریستال‌های زمان قادر است پتانسیل این ساختارهای جذاب را متحول کند. برخلاف کریستال‌های زمان که تا به امروز ساخته‌شده بودند، این ساختار به هیچ‌گونه محرک خارجی برای به جنبش درآوردن ذرات نیاز ندارد.
قلب شگفت‌انگیز بزرگ‌ترین موجود جهان
دوشنبه 23 دي 1398
تا کنون هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره‌ی ضربان قلب بزرگ‌ترین موجود دریاها یعنی نهنگ آبی وجود نداشته است. تیمی از محققین برای اندازه‌گیری توان پمپاژ خون توسط قلب ۲۰۰ کیلویی یک نهنگ آبی، حسگرهای مخصوصی را به یک نهنگ در سواحل کالیفرنیا وصل کردند.
شبیه‌سازی خارق‌العاده‌ای که به پرسش‌های بزرگ جهان پاسخ خواهد داد
دوشنبه 23 دي 1398
ستاره‌شناسان اخیراً از ابزار خارق‌العاده‌ای پرده‌برداری کرده‌اند که می‌تواند پاسخ بسیاری از پرسش‌های پیچیده‌ درباره‌ی نحوه‌ی شکل‌گیری کهکشان‌ها را بدهد.
چطور اثر لوازم آرایشی را از روی لباس پاک کنیم؟
یکشنبه 22 دي 1398
تمام کسانی که که آرایش می‌کنند قطعاً تجربه‌ی بد ریختن لوازم آرایشی بر روی یک سطح مثل لباس، مبل، رختخواب یا حتی دیوار را داشته‌اند.
کشف برج‌های بسیار بلند و عجیب در مریخ
یکشنبه 22 دي 1398
مدارگرد شناسایی مریخ متعلق به ناسا توانسته تعداد متعددی برج خاکی را بر روی مریخ شناسایی کند.
دسترسی به اینترنت یک امکان لاکچری است یا حق مسلم؟
یکشنبه 22 دي 1398
دسترسی به اینترنت یکی از حقوق‌های معنوی بشر است و بر اساس آن همه‌ی افراد باید دارای دسترسی آزاد و بدون نظارت به محیط اینترنت باشند.
چطور تکنولوژی شیردهی گاوها را بهبود می‌بخشد؟
یکشنبه 22 دي 1398
به نظر می‌رسد که هدست‌های واقعیت مجازی در آینده‌ی ما نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند.
چطور علائم هاری را در انسان تشخیص دهیم؟
شنبه 21 دي 1398
هاری یک عفونت ویروسی کشنده است که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارد. از آنجا که هاری می‌تواند از طریق بزاق یک حیوان آلوده به انسان منتقل شود، لذا تهدیدی برای سلامتی و امنیت عمومی است.
فراوان‌ترین نوع کربن در جهان چیست؟
شنبه 21 دي 1398
«C60» یکی از رایج‌ترین اَشکال کربن در فضاست؛ مولکول کربن توپی شکل که یک پروتون اضافی به آن وصل است. این نتیجه‌ی تحقیقی است که در دانشگاه رادبود به انجام رسید.
پزشکی نوین، به یک بیمار زندگی دوباره داد
شنبه 21 دي 1398
متخصصین آمریکایی برای اولین بار توانستند قلب یک مُرده را به زندگی برگردانند و سپس آن را به یک بیمار نیازمند پیوند بزنند.
کشف عاملی جدید در تولد ستاره‌ها
شنبه 21 دي 1398
فضای میان ستاره‌ای خالی از ماده نیست، بلکه با ماده‌ی میان ‌ستاره‌ای با دمای پایین پُر شده است. این ماده در واقع ترکیبی از گاز و گرد و خاک است که معمولاً با یکدیگر تشکیل توده می‌دهند.
چگونه با مسمومیت خود یا یک فرد مسموم مواجه شویم؟
‌پنجشنبه 19 دي 1398
مسمومیت ممکن است هنگامی اتفاق بیفتد که شخصی یا یک ماده‌ی سمی را قورت دهد، یا سم با پوست یا چشم تماس پیدا کند و یا بخارهای مسموم را استنشاق کند.
عوارض زیست محیطی رمزارزها چیست؟
‌پنجشنبه 19 دي 1398
بیت‌کوین، اِتریوم و لایت‌کوین رمزارزهای نام آشنا بر پایه‌ی فضای دیجیتال هستند. اگرچه این ارزها به صورت فیزیکی وجود ندارند، ولی آیا این روش تبادل می‌تواند تاثیر منفی بر روی سیاره‌ی زمین داشته باشد؟
شیشه‌ای که به‌جای شکستن، خم می‌شود!
‌پنجشنبه 19 دي 1398
«اریکا فرانکبرگ» و همکارانش از دانشگاه تمپر، توانسته‌اند مواد شیشه‌ای جدیدی تولید کنند که در دمای محیط خصوصیاتی مانند فلزات دارند.
چرا با وجود بیشتر شدن بارش‌ها، باز هم دسترسی به آب سخت است؟
‌پنجشنبه 19 دي 1398
تغییرات اقلیمی باعث می‌شود که درختان آینده بیش از درختان کنونی نیاز به آب داشته باشند و به همین خاطر، آب در دسترس برای زندگی مردم آمریکای شمالی و منطقه‌ی اوراسیا روز به روز کمتر می‌شود.
رازی که زیر خاک‌ مکزیک فاش شد
‌چهارشنبه 18 دي 1398
ناحیه‌ای در ایالت تولتپک مکزیک چیز غافلگیرکننده‌ای را در دل خود مخفی کرده است؛ این ناحیه بزرگ‌ترین سایت شکاری است که تا کنون در این کشور پیدا شده است.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 238 239
مشاوره رایگان تحصیلی
شعاع شوارتزشیلد و نقطه ی تکینگی (17 پاسخ)
سوال وزنه و فنر (0 پاسخ)
علت عبور نور مریی از شیشه سربی بر خلاف گاما (26 پاسخ)
سوال در مورد اصطکاک (29 پاسخ)
حدس گلادباخ (80 پاسخ)
تکنیک حل معادله (4 پاسخ)
برای سفر انسان به مریخ، چه امکاناتی لازم است و این سفر چه مد (1 پاسخ)
مختصات رئوس مربع ها چگونه بدست می آید؟ (4 پاسخ)
جلوگیری از انتشار میدان مغناطیسی (9 پاسخ)
چرا پروتون سبکتر از کوارک است؟ (4 پاسخ)
آزمایش لوله پرتو کاتدی (20 پاسخ)
سفر در زمان با خواب مصنوعی (0 پاسخ)
پارادوکس EPR (8 پاسخ)
تناقض در دو جنبه اصل نسبیت؟ (29 پاسخ)
چرا آهنربا چوب رو جذب نمیکنه ولی آهن رو جذب میکنه؟ (13 پاسخ)
آهنربای النیکو (1 پاسخ)
چطور میتونم خلاء درست کنم؟! (8 پاسخ)
تیر رعد و برق (6 پاسخ)
موتوربدون سوخت+Free Energy (8 پاسخ)
کرم‌چاله چیست؟ (0 پاسخ)
آیا بشقاب پرنده ها وجود دارند؟ (0 پاسخ)
چرا سیارات چشمک نمی زنند؟ (0 پاسخ)
آیا فضا منحنی است؟ (0 پاسخ)
درخواست پیشنهادات شما در مورد بدست آوردن مقدار زیادی الکترون (3 پاسخ)
فرمول بسیار ساده تخمین فاصله ماهواره از زمین (0 پاسخ)
نیروی گرانش از کجا پدید می آید منشا آن چیست؟ (46 پاسخ)
موشک کاغذی با کاغذ آچار (0 پاسخ)
زنون هگزا فلوراید؟ استدلالش چیه؟ (0 پاسخ)
آب رو بدون انر‌ژي به بالا هدايت كردن (34 پاسخ)
نظریه گرانش حرکتی (51 پاسخ)
تلپورت یا انتقال آنی در فضا (1 پاسخ)
مساله ساده در «دقت اندازه گیری» (2 پاسخ)
عدد بعدی را بیابید (10 پاسخ)
جزوه لیزر پیشرفته 1 (0 پاسخ)
آيا آهنربا ميدان خود را از دست مي‌دهد؟ (38 پاسخ)
طول پلانک (14 پاسخ)
جهت مولکول‌های مغناطیسی در یک قطعه آهنی و یک آهنربا (1 پاسخ)
دو سؤال بنیادین که می تواند اعتبار نسبیت را به چالش بکشد (26 پاسخ)
منظور معادله E=mc2 چیه؟! (6 پاسخ)
چرخش به دور درخت با سرعت نور (21 پاسخ)
كدومتون درك درستي از كوانتوم داريد؟ (69 پاسخ)
آونگ پوشه خونف (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (509 پاسخ)
نظریه انتهای فضا (29 پاسخ)
ضد جاذبه (4 پاسخ)
میدان مغناطیس زمین و تولید نیروی برق( طرحی جالب) (18 پاسخ)
مقاله ای حیرت اور دیگر در کوانتوم گراویتی از فیزیک مطلق (17 پاسخ)
جنس فضا زمان از چیست؟ (26 پاسخ)
قانون دوم ترمودینامیک در فرایند هم‌دما (0 پاسخ)
اثر هال کوانتومی (0 پاسخ)
توضیح چرایی انحراف جزئی سیاره عطارد از مدار خودش (10 پاسخ)
مرز فیزیک کوانتوم کجاست؟ (16 پاسخ)
معرفی کتاب خوب در حوزه فیزیک (0 پاسخ)
چطور طلای اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
نوشیدن منظم چای چه تاثیری بر روی قلب دارد؟
تماشای کهکشانی زیبا به‌یاد خاندان هرشل
از اثر گلخانه‌ای چه می‌دانید؟
چگونه از هموروئید خلاص شویم؟
دلیل گوناگونی زیستی موجود بر روی زمین چیست؟
با پیشرفته‌ترین ربات جهان آشنا شوید؛ اطلس
صدای مریخ‌لرزه چگونه است؟
چطور با وسواس فکری مقابله کنیم؟
کشف سه اَبَرسیاه‌چاله‌ی غیرعادی
خواب انسان‌ها چه تفاوتی با هم دارد؟
کشفی حیرت‌انگیز در زیر قطب جنوب
شباهت شگفت‌آور زمین و مریخ
چه چیزی باعث انقراض حیوانات در عصر یخبندان شد؟
روشی جدید و موثر برای پاکسازی آلودگی هوا
چطور گوشی موبایل در آب افتاده را نجات دهیم؟
آیا انسان‌ها، باعث انقراض پنگوئن‌ها هم می‌شوند؟
چه چیزی بخوریم تا سلامت قلبمان حفظ شود؟
بزرگترین تاثیر آتش‌سوزی جنگل‌ها برای زمین
چگونه بطور طبیعی اگزما را درمان کنیم؟
روشی برای مقابله با میکروب‌های مقاوم
مکانی غیرمعمول برای تشکیل سیاره‌ها
مردی که توسط لیسیده شدن جانش را از دست داد!
چگونه انگلیسی را پیوسته بنویسیم؟
مفهوم کریستال زمان در فیزیک چیست؟
قلب شگفت‌انگیز بزرگ‌ترین موجود جهان
شبیه‌سازی خارق‌العاده‌ای که به پرسش‌های بزرگ جهان پاسخ خواهد داد
چطور اثر لوازم آرایشی را از روی لباس پاک کنیم؟
کشف برج‌های بسیار بلند و عجیب در مریخ
دسترسی به اینترنت یک امکان لاکچری است یا حق مسلم؟
برگ‌های مصنوعی صنعت سوخت‌های تجدید‌پذیر را متحول می‌کنند (0+)