زندگینامه دانشمندان - دانشمند : جورج ادوارد الکورن

: زندگينامه دانشمندان - دانشمند : جورج ادوارد الكورن :

جورج ادوارد الكورن

George Edward Alcorn Jr. در سال 1940 متولد شد. يك بورسيه تحصيلي 4 ساله از طرف كالج Occidental در لوس‌انجلس دريافت كرد و در آنجا يك ليسانس در علوم فيزيك گرفت و بعد از 9 ماه مطالعه يك فوق‌ليسانس در فيزيك هسته‌اي از دانشگاه Howard در سال 1963 دريافت كرد. در تابستانهاي 1962 و 1963، جورج الكورن به عنوان يك كارشناس تحقيقي براي بخش فضايي North American Rockwell خدمت ميكرد. او درگير تحليل‌هاي كامپيوتري در زمينة‌خط سير پرتاب و مكانيك چرخشي براي اسلحه‌هاي Rockwell شامل تيتان I و Saturn TV, II و Nova بود.

در 1967 الكورن يك Phd در فيزيك اتمي و مولكولي از دانشگاه Howard گرفت. در سالهاي 67-1965 الكورن تحقيقاتي روي توليد يونهاي منفي تحت حمايت ناسا انجام مي‌داد. دكتر الكورن 8 امتياز در ايالات متحده امريكا در تكنولوژي نيم‌رساناها به دست آورد كه هر كدام متدي براي توليد يك طيف سنج تصويري اشعه X است. زمينه‌هاي تحقيقاتي او عبارتند از: سازش طيف سنج‌هاي يونيزاسيون شيميايي براي شناسايي امينواسيدها و گسترش ساير متدهاي تجربي براي شناسايي حيات نجومي، تحقيقات كلاسه شده مربوط به ورود دوباره اسلحه و اسلحه دفاعي، طراحي و ساخت ابزار فضايي، سنسورهاي آلوده‌كننده جوي، طيف سنج‌هاي مغناطيسي، انالايزرهاي انبوه و توسعه مفاهيم جديد از طراحي آهن‌ربا و اختراع يك گونه جديد طيف سنج اشعة X.

منبع :www.tavanir.org